Novinky
dalsi EV s cenou zacinajici sestkou
ke konci roku bude zacinat petkou
ke konci roku bude zacinat petkou
@topten
další NEPOUŽITELÉ EV s cenou začínající šestkou jsi chtěl napsat.
další NEPOUŽITELÉ EV s cenou začínající šestkou jsi chtěl napsat.
@rohYpnol
Pro hlupáky nepoužitelné. Pro normálně uvažující lidi normalne použitelné. Jezdi to? Jezdi. Nabije se to? Nabije. Takze můžu dojet kamkoliv, dokud mám kde nabíjet. Kde se dá nabíjet? Všude, kde je elektřina. Je v Evropě někdo tak zaostalej, ze nema elektřinu?
Pro hlupáky nepoužitelné. Pro normálně uvažující lidi normalne použitelné. Jezdi to? Jezdi. Nabije se to? Nabije. Takze můžu dojet kamkoliv, dokud mám kde nabíjet. Kde se dá nabíjet? Všude, kde je elektřina. Je v Evropě někdo tak zaostalej, ze nema elektřinu?
@Mikesus Jasně, se 44kWh baterií dojedeš vážně daleko, zvlášť po dálnici 😄 Nejde o to, že dojedeš, ale jak dlouho tam pojedeš a to je opruz, zvlášť s dětmi vzadu... Pokud už někdo po tomhle autu touží, vezme si za ty peníze ten silnější mild hybrid a bude v pohodě...
@ericn
Vidíš, vyriešil si to. Kto chce, kúpi si EV, a komu lepšie vyhovuje hybrid, kúpi si hybrid. Tak o čo ide? Keď na to máš, kúp si čo chceš.
Vidíš, vyriešil si to. Kto chce, kúpi si EV, a komu lepšie vyhovuje hybrid, kúpi si hybrid. Tak o čo ide? Keď na to máš, kúp si čo chceš.
@Mikesus
Auto BEV bez termomanagementu baterie?!?
BEV s nezimním dojezdem max 270 kmh?!?
Auto s vmax 130 kmh?!?
A tohle vše za 600t+?!?
Jo, je to naprostá kupa šrotu. Výsměch zákazníkovi 2025.
Auto BEV bez termomanagementu baterie?!?
BEV s nezimním dojezdem max 270 kmh?!?
Auto s vmax 130 kmh?!?
A tohle vše za 600t+?!?
Jo, je to naprostá kupa šrotu. Výsměch zákazníkovi 2025.
No, rekuperace se ridi plnynem, ne brzdou.
Kdyz pridatete velmi male mnozstvi "plynu", tak auto jede setrvacnosti a nebrzdi, ani nezrychluje.
Kdyz ho pridate opravdu jen o malicko vic, zacne zrychlovat vyhrradne elektromotorem, stale jeste s vypnutym trivalcem.
Teprve po pridani o neco podstatnejsim se motor nastartuje a prevezme roli pohonu.
A teprve pri brutalnim plynu se opet probere elektromotor a podpori ten spalovaci.
Aspon takhle to funguje u hybridni 600 od Fiata.
Asi neni duvod, aby to tady fungovalo jinak.
Jo, chce to trochu zvyk. Ale spatnej ten system neni.
Kdyz pridatete velmi male mnozstvi "plynu", tak auto jede setrvacnosti a nebrzdi, ani nezrychluje.
Kdyz ho pridate opravdu jen o malicko vic, zacne zrychlovat vyhrradne elektromotorem, stale jeste s vypnutym trivalcem.
Teprve po pridani o neco podstatnejsim se motor nastartuje a prevezme roli pohonu.
A teprve pri brutalnim plynu se opet probere elektromotor a podpori ten spalovaci.
Aspon takhle to funguje u hybridni 600 od Fiata.
Asi neni duvod, aby to tady fungovalo jinak.
Jo, chce to trochu zvyk. Ale spatnej ten system neni.
@Ja Prvni 123 Tá rekuperácia je celkom silná, ale dá sa na ňu zvyknúť. Väčší problém vidím v tom, že to nevie plachtiť ako mHEV od VW koncernu. Tou neustálou rekuperáciou sa to oberá o príležitosť len tak sa kotúľať na voľnobeh. Súhlasím, že pri menších autách to nie je zlý systém, ale za 3000 eur navyše by som ho bral len kvôli komfortu automatu.
@Avantime No, vzdyt rikam, ze je to jiny system.
Vyhodou jsou linearne reagujici brzdy.
Jel jsem z dlouheho kopce, lechtal plyn... a plachtilo to.
Ano, jen je to jinak nez u vw.
A je to presne jak rikas: ja jsem s atmosferickym Tipem uplne spokojenej.
Ale potrebuju automat.
Kdyz uz dvouspojku, tek jedine stouhle elektrickou podporou.
Vyhodou jsou linearne reagujici brzdy.
Jel jsem z dlouheho kopce, lechtal plyn... a plachtilo to.
Ano, jen je to jinak nez u vw.
A je to presne jak rikas: ja jsem s atmosferickym Tipem uplne spokojenej.
Ale potrebuju automat.
Kdyz uz dvouspojku, tek jedine stouhle elektrickou podporou.
@Ja Prvni 123
Neviem na akych hybridoch mas odjazdene, ale na tych poriadnych tj Toyota, Honda sa brzdou rekuperacia urcuje a do konca moduluje jej intenzita. Takze brzdis velmi jemne rekuperacia je nizsia, brzdis trochu viac rekuperacia je silnejsia a pri tom brzdy ako take mechanicke este nebrzdia.
A aj ked mechanicke brzdy uz brzdia, znaci to ze si brzdovy pedal stlacil viac a spolu s brzdami sa maximalne rekuperuje - ak dovoli bateria atd.
Neviem na akych hybridoch mas odjazdene, ale na tych poriadnych tj Toyota, Honda sa brzdou rekuperacia urcuje a do konca moduluje jej intenzita. Takze brzdis velmi jemne rekuperacia je nizsia, brzdis trochu viac rekuperacia je silnejsia a pri tom brzdy ako take mechanicke este nebrzdia.
A aj ked mechanicke brzdy uz brzdia, znaci to ze si brzdovy pedal stlacil viac a spolu s brzdami sa maximalne rekuperuje - ak dovoli bateria atd.
Evropský autoprůmysl povýšil na úroveň Indie. Bravo!
Předpokládám, že Škoda u nás udělá díru do světa s Kushaqem...
Než tyhle plechovky stellantisu, to už raději čínské BEV...
P.S. Kam se všichni vejdou? No ono je to pro 7 indů... 7 evropanů v tomhle jedině v instatní formě...
Předpokládám, že Škoda u nás udělá díru do světa s Kushaqem...
Než tyhle plechovky stellantisu, to už raději čínské BEV...
P.S. Kam se všichni vejdou? No ono je to pro 7 indů... 7 evropanů v tomhle jedině v instatní formě...
@rohYpnol Placas straslivy nesmysly, fakt.
A je to cim dal tim horsi... myslim to dobre, trochu se nad sebou zamysli.
A je to cim dal tim horsi... myslim to dobre, trochu se nad sebou zamysli.
@Ja Prvni 123 To je tak, když si nechá vymýt mozek a myslí, že ti blbci jsou všichni okolo.
@Ja Prvni 123
Hele, já vím že ty zas nerozdýcháváš tu Čínu. Ale když EU chce jít ke dnu a bude nás převychovávat, tak já budu kupovat čínský EV, zařídím se podle přání EU.
Hele, já vím že ty zas nerozdýcháváš tu Čínu. Ale když EU chce jít ke dnu a bude nás převychovávat, tak já budu kupovat čínský EV, zařídím se podle přání EU.
@rohYpnol Ty budeš vždy pindať a na všetko. Môžeš to mať s manuálom a bez elektrifikácie, môžeš to mať ako mild-hybrid s automatom aj ako elektro. Môžeš si to kúpiť v 5-miestnej verzii s priestranným kufrom, nemusíš sa babrať s klímou cez obrazovku, aj signalizáciu prekročenej rýchlosti vypneš jedným tlačidlom. Ale nie, ty zas budeš trepať a tváriť sa múdro.
Vcelku asi jo, proč ne. Větší auto na menším základu, se vším co k tomu patří. Slušnej design, zajímavý detaily. Moc nefandím malýmu volantu... a ten našitej červenej kousek hadru s nápisem Have fun bych si asi taky odpustil... ale jako celek jako konkurence pro Jogger se mi to celkem líbí.
https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/9361852.jpg?…
https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/9361852.jpg?…
@Emel
Než tenhle křáp co za 3 zimy shnije tak opravdu raději Dacii.
Než tenhle křáp co za 3 zimy shnije tak opravdu raději Dacii.
@rohYpnol Jogger má horší motory, jen 1.0TCe. Jestli shnije tohle nebo Dacia, to je jen dojmologie.
@Emel
Není to žádná dojmologie. Je to odhad zcela namístě.
1) Dacie prokázaly, že příliš nehnijou
2) Dacie mají dobrou antikorozní ochranu
3) Tyhle stellantisácký plechovky nemají žádnou dodatečnou antikorozní ochranu, nemají ošetřené ani dutiny, jsou to jen holé plechy.
Není to žádná dojmologie. Je to odhad zcela namístě.
1) Dacie prokázaly, že příliš nehnijou
2) Dacie mají dobrou antikorozní ochranu
3) Tyhle stellantisácký plechovky nemají žádnou dodatečnou antikorozní ochranu, nemají ošetřené ani dutiny, jsou to jen holé plechy.
@rohYpnol
Tak sa príležitostne po nejakú Daciu pozri. Plechy možno nehnijú, ale podvozok a výfuk áno.
Tak sa príležitostne po nejakú Daciu pozri. Plechy možno nehnijú, ale podvozok a výfuk áno.
@rohYpnol Je to moc veľký problém dať si to po kúpe ošetriť odspodu? Určite to aj bez toho vydrží viac ako tri zimy, skôr by som mal obavy o elektroniku a ten mild-hybrid.
@Avantime
Je to problém. Protože spostu mist už dodatečně neošetříš, protože se na to vys..... pri výrobě.
A 2025 si mám nové auto DODO??? Já myslel, že doby Š105 už jsou za námi a člověk za 0,6M nemusí auto dobastlit do použitelného stavu ve svazarmu 🤣🤣🤣
Je to problém. Protože spostu mist už dodatečně neošetříš, protože se na to vys..... pri výrobě.
A 2025 si mám nové auto DODO??? Já myslel, že doby Š105 už jsou za námi a člověk za 0,6M nemusí auto dobastlit do použitelného stavu ve svazarmu 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Tak to už nie je DODO, auto bude fungovať aj bez toho bezproblémovo.
DODO vyzeralo za socíku inak, auto na zdvihák alebo aspoň na špalky a prejsť všetko od A po Z, od motora, cez podvozok, až po karosériu a vybavenie. Ideálne čo sa dá demontovať, vyčistiť, opraviť, domazať a správne namontovať. Bez toho sa po krátkej dobe rozpadával ešte aj Favorit.
Tak to už nie je DODO, auto bude fungovať aj bez toho bezproblémovo.
DODO vyzeralo za socíku inak, auto na zdvihák alebo aspoň na špalky a prejsť všetko od A po Z, od motora, cez podvozok, až po karosériu a vybavenie. Ideálne čo sa dá demontovať, vyčistiť, opraviť, domazať a správne namontovať. Bez toho sa po krátkej dobe rozpadával ešte aj Favorit.
@rohYpnol neviem prečo tu táraš hlúposti typu "tenhle křáp co za 3 zimy shnije". Najprv si zisti, čo je to Oxsilan. No a celá pozinkovaná karoséria je pred konečnou montážou do Oxsilanu kompletne ponorená, a Oxsilan sa samozrejme dostane aj do všetkých dutín. Asi by na auto nedávali 12 rokov záruku na prehrdzavenie.
"Zajímavostí také je, že po sundání nohy z plynu hned začne maximální rekuperace a výrazné zpomalování vozu. Na intenzitu dobíjení přitom nemá žádný vliv stlačení brzdového pedálu, protože ten s hybridním systémem není nijak spojen. Každé sešlápnutí brzdy proto znamená zpomalení bez dobíjení baterie."
To nemoze byt spravne, pri brzdeni sa bude rekuperovat rovnako ako pri pustenom plyne bez brzdenia, v pripade ze sa brzdi, brzdny ucinok sa pripocita k rekuperacii a tym padom bude rekuperacia kratsiu dobu tj bude nizsia. Ale nebude uplne vypnuta.
Je si tym pan autor isty, ze pri aj lahkom stlaceni brzdy sa uplne vypne rekuperacia ? Napr pri klesani dolu kopcom intenzita rekuperacie nebude stacit, tak jemnym brzdenim ide rychlost poupravit a to znaci, ze nic nenarekuperuje ?
To nemoze byt spravne, pri brzdeni sa bude rekuperovat rovnako ako pri pustenom plyne bez brzdenia, v pripade ze sa brzdi, brzdny ucinok sa pripocita k rekuperacii a tym padom bude rekuperacia kratsiu dobu tj bude nizsia. Ale nebude uplne vypnuta.
Je si tym pan autor isty, ze pri aj lahkom stlaceni brzdy sa uplne vypne rekuperacia ? Napr pri klesani dolu kopcom intenzita rekuperacie nebude stacit, tak jemnym brzdenim ide rychlost poupravit a to znaci, ze nic nenarekuperuje ?
Cenová parita je zde. Za něco málo přes 600 tisíc dostanete kvalitní elektromobil střední třídy s velkým dojezdem. A to zde byla spousta pochybovačů s hospodskými kecy že to vždy bude drahé. Ano přiznejme si že je to jen díky čínským bateriím. ale je na nich něco špatného? Všechny fotovoltaické panely jsou také z Číny a všichni jsou spokojení. Čína to prostě vyhrála, a my se musíme přizpůsobit 🇨🇳
@Horký Hrom
A ktorý to je, ten kvalitný elektromobil strednej triedy?
A ktorý to je, ten kvalitný elektromobil strednej triedy?
v zasade dobry krok pre bezneho cloveka.
uz som v C3 Aircrosse sedel v Ziline. pre 4 dospelych da sa. je to uzke, takze max. v zadu 3 deti. priestorovo +- nieco ako Fabia combi. v elektrickej verzii pre dospelych trochu uz otravne vyzsia podlaha koli baterke. kebyze k tomu hybridu daju este moznost orig LPG??? (mimochodom na LPG sa da jazdit lacnejsie ako na elektriku z rychlonabijaciek)
cekovo mi to pride ako Dacia segment od stelatisu - ale to je v poriadku, ved aj Dacia staci na jazdenie okolo komina........mozno tymto tahom inspiruju Daciu aby konecne urobila Sandero-LiFepo elektric (Spring nepokladam za auto pre dospelych) .
- nuz kazdy nech si kupi co mu pasuje, ja idem skusit 5rocneho e-Golfa na jazdenie do prace (mam dom s fotovolt.).
uz som v C3 Aircrosse sedel v Ziline. pre 4 dospelych da sa. je to uzke, takze max. v zadu 3 deti. priestorovo +- nieco ako Fabia combi. v elektrickej verzii pre dospelych trochu uz otravne vyzsia podlaha koli baterke. kebyze k tomu hybridu daju este moznost orig LPG??? (mimochodom na LPG sa da jazdit lacnejsie ako na elektriku z rychlonabijaciek)
cekovo mi to pride ako Dacia segment od stelatisu - ale to je v poriadku, ved aj Dacia staci na jazdenie okolo komina........mozno tymto tahom inspiruju Daciu aby konecne urobila Sandero-LiFepo elektric (Spring nepokladam za auto pre dospelych) .
- nuz kazdy nech si kupi co mu pasuje, ja idem skusit 5rocneho e-Golfa na jazdenie do prace (mam dom s fotovolt.).
Ja som pred krátkou dobou vzal malý C3 na milosť. Na fotkách fakt nepôsobil dobre, taká malá hranatá krabica, a interiér tiež 2x nenadchol - naživo ale vyzerá inak a podstatne lepšie.
Táto crossoverová verzia - neviem. Už ju podľa mňa prostredníctvom Oplu Frontera poznáme, až na detaily je to asi presne to isté auto. No a veľa superlatívov sa podľa doterajších jázd nenašlo. Všetci síce chvália nový prvok Citroenov hydraulické dorazy tlmičov, ale to je asi tak všetko. Má to konečne motor aspoň na úrovni konkurencie, a vo všetkom ostatnom obyčajné, priemerné a lacné. Čo sa podľa mňa Stellantisu u týchto áut nedá odpustiť, je absencia akýchkoľvek výduchov vetrania a klimatizácie ku zadným sedadlá. Toto fau😜as spomínajú testéri často, kabína sa preto, hlavne vzadu, veľmi dlho zohrieva a uvidíme, ako to bude s klímovaním v lete. Keďže máme globálne otepletnie a stále horúcejšie letá, táto nepríjemnosť môže byť dosť zásadná.
A vieš, že nie? Hlavne pokiaľ si skutočne kúpiš auto ešte s dvomi sedadlami naviac, takže je jasné, že nejazdíš len sám. A tí, čo sedia vzadu, to môžu cítiť dosť výrazne. V opačnom prípade by si testéri v autách nevšímali a nevyzdvihovali nastaviteľné výduchy klímy vzadu.
Áno, ak jazdíš sám a dozadu hodíš max. tašku alebo bundu, môže Ti to byť jedno.
No počkaj, ja nehovorím len o nastaviteľných mriežkach na zadnej strane boxu medzi prednými sedadla, alebo kryte tunela. To je samozrejme veľké plus pre zadných pasažierov. Ale tu ide o to, že dozadu nejdú žiadne výduchy. V mojom Berlingu si tiež zadní pasažieri nič nenastavia, ale výduchy klímy sú pod prednými sedadlami a keď pustím kúrenie, teplo ide hneď aj dozadu. V C3 nič také nie je, vzduch z kúrenia/klímy ide na nohy vodiča a spolujazdca, dozadu nevedie nič - pozri video, asi od času 27:00 https😐/www.youtube.com/watch…
Tretí rad sa javí ako nezmysel v takomto malom aute, ale pokiaľ by to bola pravda, asi by ho nezaradili do ponuky. Možno sa neuchytí na každom trhu, ale keď už ho majú, asi ho ponúknu, kde sa bude dať. Nemyslím si, že by vymýšľali riešenie a robili homologizáciu len tak, bez podkladu.
Mimochodom, výstupy klimatizácie dozadu Jogger má pod prednými sedadlami, ako väčšina lacnejších áut.
Dobrá satira.