Testy
TEST Lexus LBX 1.5 Hybrid Elegant Tech – Nová Alfa v městském revíru, ale co na dálnici?
51 komentářů
Moc nerozumím proč by při pouhých stodvaceti do mírného kopce musela převodovka s plynule měnitelným převodem "dolovat z motoru i toho posledního koně ".
Dyť má těch koní devadesát, kam se ztrácejí že nestíhají už v tak nízké rychlosti ?
Dyť má těch koní devadesát, kam se ztrácejí že nestíhají už v tak nízké rychlosti ?
@Othello napadlo ma to isté, buď je v tom aute niečo pokazené alebo to autor dosť dramatizuje...
@Othello
Protože to tak úplně není a autor to zveličuje, tak jako většina lidí označující tento pohon za vysavač.
Protože to tak úplně není a autor to zveličuje, tak jako většina lidí označující tento pohon za vysavač.
@Mikesus no. Pravda je někde mezi. 😉
@Pepa_007 Mezi? Jako, že když tenhle kafemlýnek začne na dálnici stoupat, tak to ecvt nevytočí a neřve?
@webpaja
Řve jen trochu a vytočí se méně . V recenzi psali, že skoro do maxima.
Dá to vůbec do dalnicniho kopce 130? Neda?
Řve jen trochu a vytočí se méně . V recenzi psali, že skoro do maxima.
Dá to vůbec do dalnicniho kopce 130? Neda?
@Mikesus Jasně, všichni lžou a ty jediný máš pravdu.
Přestaň to vychvalovat, čím nižší výkon s ECVT, tím větší problémy se sebemenším kopcem a nedůstojný, otravný řev. V Lexusu? To nechceš.
Přestaň to vychvalovat, čím nižší výkon s ECVT, tím větší problémy se sebemenším kopcem a nedůstojný, otravný řev. V Lexusu? To nechceš.
@webpaja
Ano, s tím souhlasím, že tím slabší, tím častěji/déle v otackach. Ale to se nebavime o 3.gen HSD. Ty otacky tam jsou i možná na kratší čas než v aute s prevodovkou.
Ano, s tím souhlasím, že tím slabší, tím častěji/déle v otackach. Ale to se nebavime o 3.gen HSD. Ty otacky tam jsou i možná na kratší čas než v aute s prevodovkou.
Na druhou stranu, pokud i spalovák bude udržovat na tempomat nějakou rychlost a nebude se měnit sklon, bude taky držet stejné +/- otáčky na určitý r.s. který zařadí, typicky hučení do kopce a odřazením si nepomužeš, neboť buď padne výkon a nebo směrem dolu zase vylítnou otáčky - a ano, čím slabší motor, tím to bude otravnější, zkus si stoupák v HTP 😁. Druhá věc je, že v LBX ten R3 asi není uplně nejlepší volba, jo, ono to asi stačí, ale v i v tomto malém Lexusu bych bral minimálně možnost volby R4 1.8, který v běžných rychlostech po inovace bude otravný méně..... a nebo kdyby třeba Lexus/Toyota zadal možnost volby automatických vrituláních stupnu, vyřešil by se tím problém pro všechny. Chceš lepší projev, zapni si to, chceš okamžitou reakci ? Vypni si to 😁 @webpaja
@webpaja
Ty mas kolko skusenosti s tym pohonom ? Niekedy to vypada, ze pises ako tí co s tym nic nenajazdili.
Ty mas kolko skusenosti s tym pohonom ? Niekedy to vypada, ze pises ako tí co s tym nic nenajazdili.
Za mňa pekné až na ten trojválec , spotrebu , hlučné e-CVT a cenu . Za 33 000 € je z čoho vyberať https😐/www.sauto.cz/…/t-roc/207783268 alebo https😐/www.sauto.cz/…mentor/208046510
Bracek Yaris cross vyzera proste lepsie aj viac "adventure" ... aj stoji menej ... a hadam aj terennejsi v praxi je... v tychto vodach nafuknuteho B segmentu mi lexus fakt este nedava zmysel... pritom lexusy inak uznavam a fandim im
@3_diamanty "terénnější", sám si tereňák! co by to asi dělalo v terénu?
Čtivý text!
Auto krásné, šikovné. Kvůli 3válci či CVT není třeba konkurenci preferovat, to auto má jednoznačný smysl u zelených vdov (a vdovců). Co by opravdu zasluhovalo zlepšení, je zmiňovaný objem nádrže a také přechod LED světla.
Díky za budíky uložené v klasické kapličce, díky za dvě standardní páčky pod volantem, díky za normálně umístěnou páku voliče.
Auto krásné, šikovné. Kvůli 3válci či CVT není třeba konkurenci preferovat, to auto má jednoznačný smysl u zelených vdov (a vdovců). Co by opravdu zasluhovalo zlepšení, je zmiňovaný objem nádrže a také přechod LED světla.
Díky za budíky uložené v klasické kapličce, díky za dvě standardní páčky pod volantem, díky za normálně umístěnou páku voliče.
Autor srovnává Lexus s Alfou?!! Co je to za absurdní srovnání? 😳
@Arese
To máš pravdu, je to urážka lexusu. Byt tak tragicky nespolehlivý jako alfa, uz je lexus dávno v propadlišti dějin, tak jak se tomu alfa uz blíží.
LC, RC-F, kompletní portfolio od B segmentu. To se Alfě může jen zdát.
To máš pravdu, je to urážka lexusu. Byt tak tragicky nespolehlivý jako alfa, uz je lexus dávno v propadlišti dějin, tak jak se tomu alfa uz blíží.
LC, RC-F, kompletní portfolio od B segmentu. To se Alfě může jen zdát.
@Mikesus Nikoliv, je to právě naopak. Lexus je zcela uměle založená značka bez jakéhokoliv historické tradice a sportovního image. Alfě nesahá ani do úrovně klik. 🙂
@Arese kolik dnes tradičních automobilek typu Alfa prosperuje? Z tradice se nikdo nenaji. Kolik Alf jsi koupil za život nových? Žádnou viď? 😁 Proč ne? Jinak srovnával cenu tohoto městského vozidlo s alfou v kontextu ceny kdy si Alfa také nestydí říct o pěkné peníze za relativně malé auto
@Arese
Tak koukám na alfu, ze z tradice a sportovní image se prosperuje a ty podprůměrné produkty co pouští na trh ji zajišťují dostatečný příjem.....smerujici k bankrotu.
Tak koukám na alfu, ze z tradice a sportovní image se prosperuje a ty podprůměrné produkty co pouští na trh ji zajišťují dostatečný příjem.....smerujici k bankrotu.
Hmmm, zajímavé auto. Vlastně jen do města. Nouzově zvládne mimo město a extrémně nouzově (jednou za 10 let) dálnici.
Pokud tedy kupující akceptuje prémiovou cenu a omezení na použití jen do města.
Pokud tedy kupující akceptuje prémiovou cenu a omezení na použití jen do města.
@Pepa_007
Skus si to pozicat aby si pochopil ze mimomesto zvlada rovnako ako mesto, uplne bez problemu. Ma 136k a 1250kg, EV v synergii so spalovakom ma vyse 200nm. Dialnicu zvlada obstojne ako auto, ktore ma 136k a podobne dispozicie... jedine obcas citelne zvysi otacky ked je kopec. Ani v tom pripade neohluchnes.
Skus si to pozicat aby si pochopil ze mimomesto zvlada rovnako ako mesto, uplne bez problemu. Ma 136k a 1250kg, EV v synergii so spalovakom ma vyse 200nm. Dialnicu zvlada obstojne ako auto, ktore ma 136k a podobne dispozicie... jedine obcas citelne zvysi otacky ked je kopec. Ani v tom pripade neohluchnes.
Nevím, jestli je to jen u mě, ale když si tady čtu články s několika částmi na tabletu, tak jakmile se dotknu obrazovky u strany, tak se mi přetočí na další a nebo předchozí stránku, takže se to prakticky nedá číst.
Na dálnici řve a nejede? No a proč se tomu někdo diví, slaboučký atmosférický chrchel s vrcholem nízkého krouťáku na "nebesích" zapřažený do 14 nebo 15 metráků naměřené prázdné hmotnosti, takže ve dvou osobách jsme na 1,6-1,7 tuny, nemá jinou možnost než v dlouhém táhlém řvát jak píchlé prase (auta jezdí podle výkonu a takovýto typ motoru aby jej dosáhl se musí točit jak pila). Když šestiválcový LS při potřebě slušné dynamiky dělá v dané třídě nepřístojný rambajs, tak je jasné, že tady to je násobně větší problém.
@Ham.
podla tabulky na konci clanku to ma pohotovostnu hmotnost 1205 kg. Odkial beries tych 14-15 metrakov?
podla tabulky na konci clanku to ma pohotovostnu hmotnost 1205 kg. Odkial beries tych 14-15 metrakov?
@Prasivak P Teorie v tabulkách je nezajímavá, jsou testy kde auta skutečně váží a LBX FWD navážili prázdnou hmotnost 1415 kg, LBX AWD 1435 kg.
@Ham.
tak to je celkom pruser, ved tolko vazia auta sucasnej nizsej strednej triedy a dekadu dozadu (cize uz moderne auta s asistentami) tolko vedeli vazit auta strednej triedy
tak to je celkom pruser, ved tolko vazia auta sucasnej nizsej strednej triedy a dekadu dozadu (cize uz moderne auta s asistentami) tolko vedeli vazit auta strednej triedy
@Prasivak P No mě v porovnání s konkurencí ta hmotnost nepřijde nijak extrémní, auta jsou všeobecně těžší než v minulosti vlivem mnoha faktorů počínaje bezpečností a třeba čistěním motorových zplodin konče. Problémem tohoto konkrétního modelu není podle mě vlastní hmotnost, ale neadekvátní motorizace. Tříválcová atmosféra by se mi nelíbila ani u mainstreamu v dobách nízkých hmotností, kterou popisuješ, nota bene dnes v prémii je 90 koníků/120 Nm legrační hodnota.
"stodvaceti do mírného kopce + Převodovka s plynule měnitelný převodem potřebuje z malého motoru v takové situaci vydolovat i toho posledního koně a vleze si tak do polohy nejvyššího výkonu, což je kousek před omezovačem."
Pri 120 si prevodovka v miernom kopci neziada maximalny vykon 92k, toci v okoli max krutiaceho momentu pri 3600ot, v kopci pri 120 max 4500ot... je to pocut, ale urcite to nie je v max vykone a pred obmedzovacom.
Z parametrov cca 1250 kg a 92k vykonu je jasne, ze taky vykon v kopci pri 120 ani nepotrebuje. Hybridna podpora je do cca 125kmh, takze EV pomoze aj na dialnici.
Pri 120 si prevodovka v miernom kopci neziada maximalny vykon 92k, toci v okoli max krutiaceho momentu pri 3600ot, v kopci pri 120 max 4500ot... je to pocut, ale urcite to nie je v max vykone a pred obmedzovacom.
Z parametrov cca 1250 kg a 92k vykonu je jasne, ze taky vykon v kopci pri 120 ani nepotrebuje. Hybridna podpora je do cca 125kmh, takze EV pomoze aj na dialnici.
Když budeš chtít zrychlovat s jakýmkoliv nízkoobjemovým motorem do kopce (bez ecvt), tak budeš točit na trojku max otáčky a bude to řvát. Když přeřadíš na čtyřku, tak zrychlovat nebudeš. Takže výsledek (co se týče hluku) stejnej jak s ecvt, tak bez...
@Alfonz666
Nase sluzobne Octavky 1.6tdi zpotrebuju 4ku pri 120-130 do kopca aby sa rozhybali... a tiez to je kraval a diskomfort. Holt 85kW a Octavia...
V kontexte Lexusu pochopim rolu nakupnej ceny, ze kto sa zameria na max akusticky komfort pohonnej jednotky aj na dialnici, dokaze si vybrat lepsi pohon za tie peniaze. Pre koho je toto najvacsia priorita pri kupe maleho crossovera nevis... v diskusiach je tych ludi najviac.
Nase sluzobne Octavky 1.6tdi zpotrebuju 4ku pri 120-130 do kopca aby sa rozhybali... a tiez to je kraval a diskomfort. Holt 85kW a Octavia...
V kontexte Lexusu pochopim rolu nakupnej ceny, ze kto sa zameria na max akusticky komfort pohonnej jednotky aj na dialnici, dokaze si vybrat lepsi pohon za tie peniaze. Pre koho je toto najvacsia priorita pri kupe maleho crossovera nevis... v diskusiach je tych ludi najviac.
Auto celkem pohledný... za těch 700 dejme tomu, bylo by potřeba vidět, jak takové auto vypadá vevnitř.
1,5 je evidentně orientovaná na efektivitu, 120Nm není ani na atmosféru nic moc... ale s elektrickým přístrkem v primárně městském autě asi proč ne.
1,5 je evidentně orientovaná na efektivitu, 120Nm není ani na atmosféru nic moc... ale s elektrickým přístrkem v primárně městském autě asi proč ne.
Spotreby nie su uplne relevantne, otacky pred obmedzovacom pri 120kmh v miernom stupani su hlupost, na YC mam vysledovane ze to je max 4500ot. Inak na dialnici pri 120 toci medzi 1500 - 3000ot.