Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jak se omezovala rychlost: V obci jen 15 km/h

18 komentářů

Othello
s tou třicítkou ve městě vyvstává otázka, při jaké rychlosti spalováky vlastně mají nejnižší emise. Aby to třeba při padesáti nebylo míň
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Spis je důležitá plynulost než rychlost. Pak i kdyby pri 30 byly vyšší, můžou ve vysledku být nižší než při 50, protote nebude tolik akceleraci. Ale já za 30 nejsem, to ma smysl kolem škol a školek a míst, kde se pohybuje hodně lidí. Pokud řešit emise, tak je naprosto nerelavntni 30 nebo 50, ale to co je produkuje. A zavit tím největším znecistovatelem ve mestech. Pak I drobné omezení může udělat velký posun.
Othello
@Mikesus
jasně ale na plynulost ve městě jsou jiné recepty. Kdyby to zelení mysleli vážně a nechtěli jen buzerovat, dávno bychom měli třeba ukazatele času u semaforů nebo aspoň třístupňové semafory, synchronizaci křižovatek apod..
Avatar - xxc
xxc
@Othello A ukazovateľ času ako pomôže? Veď to vraj naopak chcú zakázať 🙂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Kdyby to zeleni mysleli vážně a nechtěli buzerovat, uz davno jsou ve mestech zakázány diesely, minimálně do euro6a.
Othello
@xxc
například přizpůsobíš rychlost podle možnosti průjezdu křižovatkou
traveldrive
@xxc Ukazovateľ času pomáha plynulosti premávky, práveže je to dosť dobrá vec.
traveldrive
@Mikesus Podajte si s toptenom ruky, obaja by ste len obmedzovali, zakazovali, zdražovali a postihovali za všetko čo sa vám nepáči, bez rozmýšľania nad dôsledkami... Presne ako politickí pracovníci za socíku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
A kdo tobe dal právo omezovat ostatní? Od ostatních to nechceš ale sam to děláš. Nicis vzduch všem okolo a nehledis na jejich zakladni právo cisteho a zdravého prostředí.
Typické dezolátské chovani, taková ta naše minority, o ktere se nesmí mluvit a na úřadu prace se jich boji. Mají jen práva, ale žádné povinnosti a nikdo nesmí říct nic, ze by byl jimi náhodou omezován. Ze ty mezi ne taky patris? Nebo máš stejné vzdělání a inteligenci jako oni?
ryccardo
@Othello A teď si hoši vezměte jak brutálně zvyšuje emise povinné dávání přednosti na přechodech 😁 Ne že bych to chtěl snad měnit. Je dobře pustit chodce, ale emise tohle opatření, kvůli neustálému zastavování a rozjíždění produkuje brutální.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
A duvod vic zrušit vše, co se neumi rozjet na elektriku. Mozna se tím usetri nejvíc emisi za nejkratší čas a úsilí.
Nicmene nepamatuji si, kdy bych musel stavet nějak často u přechodu. Tam kde je vice lidi, je svetelny, tam kde není svetelny, chodí malo lidi a přechodů neni tolik, že by se muselo kazdou chvíli zastavovat. Jsem striktně pro pouštění chodců, ale obe strany to musi brát s rozumem. Neskakat a nedělat na přechod pred přijíždějící auta a zároveň řidiči i třeba zpomalit pred přechodem, kdyz tam jsou kolem lidi
lukas13
@Othello
Při 50ti je to výrazně míň...
traveldrive
@lukas13 Po Bratislave v niektorých zónach obmedzujú rýchlosť na 30 vraj kvôli hluku. Podľa mňa môže byť auto kvôli viac vytočenému motoru napriek nižšej rýchlosti hlučnejšie. Plus najnovšia móda je umiestňovať veľmi malé značky obmedzujúce rýchlosť. Hovorím si, že to raz zmeriam, odhadujem, že niektoré nemajú ani 40 cm v priemere. Je na to vôbec nejaký predpis?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
U nás je daný rozměr a umístění značky. Jaká je legislativa na Slovensku, to by měl vědět ten co tam bydlí.
U nás je standard u kulatých 700mm, zvětšená 900mm a zmenšená 500mm
https😐/shorturl.at/f1xNy
ryccardo
@lukas13 hlavně je důležitá ta plynulost, ale máš pravdu, že při 50ti je to asi méně. Jet na dvojku 30 si nemyslím, že bude zrovna emisně úžasný. Při 50ti jedu na trojku a mám optimální otáčky, kdy motor jede z lehka. Při 30 už to trojka nedá a 2ka by byla zbytečně vytočená.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
O důvod víc nemít zastaralou, špatně poskládanou prevodovku. Neni jediný důvod, proč by musel být vytoceny motor při 30, bud je vypnutej nebo bez problemu zvladne točit kolem 1000 otacek s minimální zátěži.
ryccardo
@Othello Třicítka má smysl v obytných zónách a špatně přehledných úsecích kde hrozí vběhnutí chodce pod jedoucí auto. Zavádět to ve městech plošně a ještě z tak ubohého důvodu jako emise může chtít jen tupan.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Presne tak. Plošně je nesmysl, ale kolem skol a obytných oblastech klidně.