Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Nejprodávanějším elektromobilem v Německu je Volkswagen ID.7. Škoda Enyaq se drží vysoko

56 komentářů

ptr078
To odkial viete, ze prepad tesly je cakanie na fl y a nesuhlas s muskovou politikou?
Krum Páč
Hele, už dlouho mi to vrtá hlavou, existujou na Slovensku nějaký diskuzní fóra o autech, nebo tam ještě pořád frčí křik přes plot a doporučení od strejdy Laca? @ptr078
ptr078
@Krum Páč Velmi by som to v tvojom pripade neprehanal s vrtanim v hlave, lebo ti odpadne porisko a okoloiduci ta odnesie do zberu
Krum Páč
Neboj, ty se o můj mozek starat nemusíš, radši řeš ten svůj—je v takovém stavu, že tě odnášejí do sběru i když jen přemýšlíš. Akorát tě pak musí vrátit, protože takový odpad se zatím recyklovat nedá. @ptr078
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
Takhle to funguje na slovensku? Ze si musíš hlídat kazdej odpad, jinak ti ho někdo sebere? No, tady jsme už dost pokročili, a spoustu věcí není potřeba prisroubovat.
A teď k té otázce. Máte na slovensku nejake diskuzní fórum o autech? Ze chodíte plevelit diskuzi sem.
traveldrive
@Krum Páč Ty máš mozog...? Kokso, to som netušil. Prečo ho nepoužívaš?
traveldrive
@Mikesus Jeej, zase sa cítiš lepšie. Ty musíš byť ten najšťastnejší človek na svete. Blahoslavení duchom chudobní. Amen.
Krum Páč
Severomaďar se ozval. 😀 @traveldrive
DonVito
@ptr078

A ty o tom pochybujes?

Ja souhlasim s clankem acz.

Ty to rozporujes?
Tak se klidne rozepis, co stoji za propadem Tesly podle tveho nazoru. Klidne to muzes podporit marketingovym pruzkumem.
😀
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
DonVito: Musíš to vzít po seděm osem. To co je skoro jasné, tak vyloučím.
DonVito
@KANKUNEN
Tak samozrejme se jedna o spekulace.
Ale jevi se mi to realne.

forbes.cz/…e-elektromobilu/
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Já osobne, i kdybych o tesle ovazoval, jeho chování bude pro mne rozhodující v neprospěch tesly. Konkurence nastesti už je
Arese
@Mikesus Teslu si nikdy nekoupím, ať už ten fašounský blázen hlásá a dělá cokoliv! 🤮🤮🤮
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Souhlas, odmítám jak levicové, tak i ty pravicové extrémy.
ryccardo
@DonVito s ohledem na fakt ze velka vetsina majitelu Tesel jsou pozeri bych se nedivil kdyby propad prodeju souvisel s tim ze majitel Tesly je ***. Me osobe je to jedno. Kupuju produkt a ten v pripade Tesly neni spatny. Pokud bych chtel EV tak bych jako prvni zvazoval Teslu a je mi suma fuk ze Musk je ***.
dodo24
@ptr078 minimálne u mňa je to tak, že vďaka jeho posledným krokom by som si Teslu nekúpil. Z časti to dokazujú aj nálepky na Teslách, ktoré sa po celom svete objavili.
Igor Albert
@ptr078 no odkiaľ..? Tak nebudem podporovať kúpou auta človeka ktorý nie je ochotný podporovať zabíjanie na Ukrajine! Predsa bez zbraní sa nedá strieľa´t a zabíjať! Takže mier je nechutný a nechcený!
Igor Albert
@ptr078 vlastník tohoto plátku je te istý ako napr Blesk...tak sa nediv 😄
Igor Albert
@ptr078 lebo WV postavil Hitler - a to je IN!
---Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens (Spoločnosť pre prípravu nemeckého ľudového vozidla; odtiaľ názov Volkswagen) mala pod krídlami organizácie Deutsche Arbeitsfront (Nemecký pracovný front). Pôvodne mala vo veľkom vyrábať automobil, ktorý na Hitlerovu objednávku skonštruoval Ferdinand Porsche. Auto, inšpirované aj prototypom Tatra 97, nieslo označenie KdF-Wagen podľa nacistickej organizácie Kraft durch Freude („sila vďaka radosti“). Prototypy sa objavili v roku 1936.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
VW ID.7 - moc líbí 👍
Arese
@Horký Rom Tak to jsi jeden z mála! 🙂
Freddka
@Horký Rom Souhlasim a Passat jeste lepsi 😀
gil54
Uvidíme, jak ovlivní trh s EV a konečné ceny vyhlášený bankrot firmy Northvolt - švédského výrobce baterií pro EV, kde je největším akcionářem VW (kolem 20 % ) a také BMW.

Těžko asi předpokládat nějaký pozitivní dopad v nejbližší době.
Tycoon
@gil54

Ceny BEV nijak.
Northvolt jen sbíral dotace a peníze od investorů, ale baterie do aut nedodával.
Otázkou je, zda to ovlivní myšlení politiků a investorů. Bylo by dobré, kdyby o tom hluboce přemýšleli.
gil54
@Tycoon

No, já si zase myslím, že nepodařená masivní sázka VW do firmy, která měla zvýhodnit klíčový komponent BEV, a která najednou vyhlásí bankrot, ceny ovlivnit může.
A je pravděpodobnější že negativně.

Netvrdím, že musí, ale v každém případě ovlivní rozvahy a celkové hospodaření koncernu, představa byla jistě jiná, rozhodně do toho nešli s tím, že "ok, bankrot, nic se neděje...daří se nám mimořádně dobře, tohle si klidně můžeme dovolit."
Avatar - Mikesus
Mikesus
@gil54
Bankrot firmy, která realne nebyla konkurenceschopná, nic nedodávala, trh nijak neovlivní. Jen sežrali dotace.
Avatar - Allo
Allo
Kdyby to auto bylo alespoň hezké, ale je to hnus...
Arese
@Allo Tak tak, je to taková hnusná slizká velryba ...🤮
P.S. Moc se omlouvám skutečným velrybám, které vůbec nejsou slizké a jsou naopak velmi sympatická stvoření! 🙂👍
Avatar - Emel
Emel
"Značka z Wolfsburgu má na prvních třech místech hned dva, respektive tři modely (když ID.5 počítáme samostatně)"
To je poněkud nešikovná formulace. ID4 + ID5 jsou dohromady 5185 a Enyaq je 5001, když budeme ID.4 a ID.5 počítat zvlášť, tak se oba modely očividně v top 3 neudrží.
ericn
No koukám TMY nám padá z výšek, ale souhlas hlavně s tím, že nové angažmá Elona tomu zdatně pomáhá... Alespoň je vidět, kde je jeho sociální inteligence - prostě není. Stát nelze řídit jako firmu, to už jsme tu taky zažili...
budom
To jako má být oslava - sem se mrknul na rok 2015 a za 1 měsíc prodal VW přes 44 000 Golgů a 17 000 passatů, celkově VW prodalo za měsíc přes 140 000 svých aut.. A nyní se tady novináři radují že ID.7 se prodá necelé 4 000 kusů za měsíc.. Celkem dost propastný rozdíl a přesně jde vidět do jaké hloubky VW padá do propasti.. Jen díky nesmyslným šíleným rozhodnutím vedení VW - okamžitě vyrazit bez odstupného a né ž ejim platí miliony euro za prémie..za co?? že prodávají 10x méně aut která jim má tvořit páteř prodejů.. směšné. A to vůbec neberou v potaz, že jako ojetina to bude skoro neprodejné a zákazníci prodělají spousty peněz a s dalším nákupem si rozmyslí, jestli budou opět vyhazovat peníze do kanálu nebo ne. Dokud VW nepochopí, že tudy cesta nevede a že zákazník preferuje úplně něco jiného - kvalitního dobře udělaného Golfa/Passata s moderním motorem a za dobrou cenu.. To co VW předvádí je cesta do bankrotu...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@budom
Od kdy ma byt id.7 páteří prodejů? Naopak na tom rejžujou nejvic z portfolia, takže když je nejprodávanější z id rodiny, jsou na tom vlastně dobře.
psel
@budom no trh se od té doby krapet změnil ne? Argumentovat tím co bylo tenkrát moc nedává smysl.
Těch passatů se prodalo 4000ks za únor, oproti tomu mi 3000ks ID7 připadá být dost slušné číslo, protože pokud je podíl BEV pod 20% tak by bylo očekávatelné 800ks ID7 ale ne 3000.
Za mě dost dobrý, velká baterka a kombi dělá svoje.
ericn
@psel Spíš by mě zajímalo, jaká byla motivace firem si ty iD.7 koupit. Tipnu si, že moc soukromých prodejů z toho nebude...
psel
@ericn to určitě nejsou většinou soukromé prodeje, to budou určitě firmy. BEV má v Německu výhody pokud soukromě člověk používá firemní auto takže to je motivace.
Navíc tě nechá firma nabíjet zadara.
Jednou provedou investici do FVE a pak tam zaměstnanci mohou nabíjet a je to tak moc nestojí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
To ani passat nebude mit moc soukromých prodejů
ericn
@Mikesus to asi souhlas, typické německé služební auto. Spíš by mě zajímalo proč dát přednost ještě dražšímu a méně využitelnému iD.7 při německém dálničním cestování. Nejspíš v tom hraje roli ESG reporting - zelené body k dobru 😋
psel
@ericn jsi mohl rovnou napsat ESG a mohli jsme si ušetřit kus diskuze. Myslím si ale že primárně jde o komfort jízdy, okamžité zrychlení a nízké provozní náklady ve spojení s výhodami pro zaměstnance o kterých jsem tady už psal.
Navíc je jen málo firem co těží a zpracovávají ropu, zatímco skoro každá firma má dnes kus střechy kam by mohla dát FVE a zajistit tak část energie pro svou mobilitu. Tady to E v ESG dává smysl a vůbec nerozumím tomu, jak někdo může heslem ESG chtít tohle diskreditovat a ještě z toho mít potěšení.
ericn
@psel No každý má jinou motivaci...
Lubik Janik
už 4-tý den jezdím po Berlíně a kde jsou tisíce EV ????
Krum Páč
Čtvrtý den taxikářem v Berlíně a očkem na ACZ. @Lubik Janik 😀
traveldrive
@Krum Páč Tak sa poriadne uč, aby si to tiež tam dotiahol. Aj keď neviem neviem, či je Krumpáč z priekopy vôbec schopný spraviť psychotesty... To asi bude poriadna výzva, že? Ale keď sa posnažíš, možno to s odretými ušami dáš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Mluvis z vlastni zkusenosti? te tam nevzali?
Krum Páč
Tady máš SK web o autech a neděkuj.
@traveldrive auto.sme.sk
Germanec
Sice tu je poslední dobou zvykem nenechat na VW nit suchou, ale podle tabulky to vypadá že domácí trh velmi slušně koncern válcuje. Osobně bych čekal daleko lepší výsledky mercedesu a bmw. Myslím, že je vidět že napoli BEV VW asi něco umí.
adamzprahy
@Germanec je to zajímavé, ale vlastně logické. VW má v EU přístup do klasických "fleetů" a tento kanál využívá při poptávce firem často motivované ESG povinností, dotace, zvýhodnění apod. Tím chci říct že nemají problém vtlačit do firem ID modely místo Golfů a Passatů v případech kdy je možné řešit dobíjení nebo jsou kratší trasy.

Nové značky tyto kanály nemají, nějaký online jiný přístup pro německý korporát zatím fungovat nebude, a platí jako všude že marketing můžeš mít jaký chceš, ale silné osobní vazby budou v obchodu vždycky nejsilnější a dokud budeš dodávat fungující věci tak vůle to změnit moc nebude.

Svým způsobem to platí i pro fyzické osoby, jinak řečeno mají tu prodejní síť a přístup k zákazníkům.
Germanec
V zásadě chápu, já to taky nemyslel směrem k čínským značkám a tesle, ale ře bude VW v tomto tak válcovat BMW a mercedes může být překvapivé.
adamzprahy
K propadům Tesly. Fascinuje mě všudypřítomná mediální hysterie jak je údajně propad přímý důkaz nesouhlasu zákazníků s Elonem a Tesla tím končí. Nějaký vliv tam být může, ale nebude rozhodující.

Nikdo nezmíní zásadní fakt, že nejprodávanější model co táhne veškerou statistiku, tj. Y, se v tuto chvíli nedoručuje a "čekání" na nový model je doslovné a platí celý Q1. Starý se jen doprodává co zbylo a Juniper se teprve začíná dodávat. Až tento týden se objevili první testy v USA.

K tomu dodám, že začala stejná fáze s Teslou S a X, která už v evropě nejde objednat. Takže jedinou Teslu kterou si teď můžete objednat s rychlým dodáním je Tesla 3. Nevim proč se to nikde nemůže napsat jednoduše objektivně.

Možná je tahle neefektivita (kdy se celý kvartál čeká na facelift) důsledkem toho že Musk se firmě tolik nevěnuje, což sám někde přiznal. Kdo to trochu sleduje ví, že dosud tu firmu reálně tlačil 24/7 a vyvíjel velmi vysoký tlak na vedení a zaměstnance. Nicméně nezaměňoval bych to s nesouhlasem zákazníků s jeho názory.
psel
@adamzprahy já bych v klidu vyčkal čísel za rok 2025 a pak se pobavil.
Nový facelift Eny se taky ještě neprodává a žádný propad na takto nízká čísla se nekoná. U TMY ano.
Modely S a X budou vždy nízkoobrátkové, takže tam nárůst výroby moc čekat nelze.
Za mě CT bylo špatné rozhodnutí, měli se vrhnout na TM2 a tam škálovat. Na CT výrobu naškálují jen když to nakoupí americká armáda na pokyn z bílého domu.
adamzprahy
@psel souhlasím - počkat na čísla za rok a pak se uvidí. Možná nemusím mít pravdu, ale ty závěry o tom co se děje s Teslou mi přijdou dost přehnané a předčasné.

Souhlas že CT mi taky z pohledu globálních čísel mi přijde jako zbytečné tříštění síly. Na druhou stranu údajně tu techniku chtějí překlopit letos do Tesly S a X, což může být zajímavé hlavně pro X, které mi přijde úplně o ničem a předražené.

Jinak k Enyaqu - viz výše - ono i přes to že VW nemá bůhvíjakou techniku, tak se zdá že umí dobře využít svoje prodejní kanály a umí to dostat do firem a k lidem, kteří jednoduše přejdou na auto tak jsou víceméně zvyklí. A s tím souvisí i procesy okolo faceliftů a výměny modelů.

Kdežto Tesla to celé dělá úplně jinak a pro adaptaci nákupních procesů v EU nedělá skoro nic. Ty kvartální výpadky prodejů dělá v EU pravidelně, jen se na to trochu zapomnělo s tím jak za poslední rok narostla a stala se významnější hráčem ve statistikách.

A může tam být vliv že Musk netlačí tolik, protože dosavadní vývoj, výroba, prodeje a růst Tesly stáli na tom že Musk ze zaměstnanců a dodavatelů ždímal 200+% i přes to že se sám věnoval X (doslova 😁) dalším věcem. Takže o to je ten výpadek výraznější.

Zprávy o tom kdo si nekoupí Teslu kvůli Muskovi mi spíš zatim přijde jako pár viditelných křiklounů nebo lidí, kteří si Teslu stejně nekupují nebo na ni nemají...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ha. tak už to nejsou ani bezemisní, ani lokálně bezemisní ale nízkoemisní automobily, to je opravdu dobrý fór.
traveldrive
@WinDiesel To vieš, vývoj kráča nezadržateľne vpred. Ako sa to kedysi písalo? Kupředu levá!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@WinDiesel
Nizkoemisni se taky říkalo od začátku. Ono totiž bezemisni je soucasne nizkoemisni. A bezemisni je z definice lokálně bezemisni. Jen hlupaci to neumi pochopit doted. Množina a podmnožina je uz vyšší dívčí pro tebe co?
psel
@WinDiesel hele změn si ten nick, diesel to už dávno prohrál.
Nevím proč tě to tak pobavilo, dříve byla diskuze omezena na emise ze spalování paliv a tam jde u BEV o bezemisní pohon, ale kola a brzdy mají všechna auta, a právě s tím, jak se emise ze spalování snižují tak si začínáme všichni všímat dalších emisí. Jako třeba z brzd, se kterými se dá vypořádat jak ukázal MB ale emise z pneumatik máme všichni a tam to tak jednoduché nebude.
Takže skutečně bezemisni auto bude jen když bude levitovat nad silnicí….
Igor Albert
Aj ja som si chcel kípiť Teslu - ale keď som zistil že Musk nechce posielať zbrane na vraždenie a je tak nechutný že chce mier - ihneď som si kúpil ID
Igor Albert
Demokracia--- komentáre sa mažú jedna radosť