Nejprodávanějším elektromobilem v Německu je Volkswagen ID.7. Škoda Enyaq se drží vysoko
Propad Tesly a vzestup Volkswagenu, to jsou zatím nejvýraznější zprávy z německého trhu s elektrickými auty.
Letošní únor měl sice standardních 28 dnů, přesto se elektromobilům v Německu dařilo lépe než loni, kdy byl přestupný rok. V druhém měsíci roku 2025 zde bylo zaregistrováno 35.949 nových elektrických aut, což je meziročně o 8470 více. Loňský výsledek byl nicméně negativně ovlivněn koncem dotací z prosince 2023 a také všeobecným propadem poptávky po těchto vozech.
Státní pobídky sice nejsou v Německu ani v tomto roce, automobilky se ovšem v Evropské unii musejí vypořádat s výrazně přísnějšími emisními limity (od začátku roku klesly o 19 %), výrobci se proto různými způsoby snaží na silnice dostat co nejvíce nízkoemisních aut. I proto jsou čísla často vyšší než před rokem.
Dalším zajímavým faktorem je všeobecný pokles prodejů značky Tesla. Ten je jednak způsobem čekáním na zmodernizovaný Model Y, jednak i nesouhlasem s vystupováním šéfa automobilky Elona Muska, který patří mezi nejbližší poradce amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Toho se podařilo využít nejen Volkswagenu, který se v Německu za první letošní dva měsíce vypracoval v největšího prodejce elektrických aut. Značka z Wolfsburgu má na prvních třech místech hned dva, respektive tři modely (když ID.5 počítáme samostatně). A prvním kupodivu není žádné SUV.

Nejoblíbenějším elektromobilem v Německu je za leden a únor 2025 Volkswagen ID.7 s karoserií liftback a kombi. Němcům se evidentně podařilo trefit do vkusu nejen firemních zákazníků. Nižší stavba má totiž lepší aerodynamiku, tudíž i dojezd. Koncernové elektromobily se navíc díky funkci předehřevu trakčního akumulátoru a novým multimédiím propracovaly mezi nejlepší ve své kategorii. O tom ostatně trochu svědčí i první desítka nejoblíbenějších modelů, kde největší evropský výrobce aut má hned sedm želízek.
Nejčastěji registrované elektromobily v Německu (1-2/2025) | ||||
Pořadí | Model | Leden (ks) | Únor (ks) | Celkem (ks) |
1. | Volkswagen ID.7 | 3140 | 2971 | 6111 |
2. | Volkswagen ID.4/ID.5 | 2678 | 2507 | 5185 |
3. | Škoda Enyaq | 3056 | 1945 | 5001 |
4. | Volkswagen ID.3 | 2014 | 2008 | 4022 |
5. | Cupra Born | 1893 | 1595 | 3488 |
6. | Audi Q4 e-tron | 1001 | 1685 | 2686 |
7. | Tesla Model Y | 979 | 1035 | 2014 |
8. | BMW i4 | 774 | 970 | 1744 |
9. | Cupra Tavascan | 825 | 897 | 1722 |
10. | BMW iX1 | 644 | 952 | 1596 |
Z českého pohledu je zajímavá třetí pozice Škody Enyaq. Únorové „zaváhání“ bylo způsobeno především představením faceliftu tohoto SUV, který se pomalu dostává k prodejcům, potažmo zákazníkům. Špatně si nevede ani BMW, které své elektrické modely v drtivé většině případů staví na stejných platformách jako spalovací vozy.