Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Letní pneumatiky před sezonou. Proč nejezdit na zimních?

44 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Marketingový ředitel Pirelli, značka, která propadla mezi Fuldu A Giti. Z posledních deseti testů byli nahoře jen jednou. Marketingový ředitel Continental zase tvrdí, že pryž si dnes drží podobné vlastností v mnohem větším rozdílů teplot. Zimní, které už nejsou vhodné na zimu mají lamel polovinu a neplavou tak moc jako kdysi. Věř tomu, že na vodě se zimním Kumho zastavíš dříve než letní China. Tak co,kdo tu bude první,kdo zajde do extrému. Jen tak pro výkop, na Sti mám Pilot sport cup 2.
Michal Pištínek
@KANKUNEN Přesně na zimu kvalitní zimní a na léto ideál kvalitní celoroční. Každý kdo mi bude tvrdit že letní pneu má v létě za silného deště lepší vlastnosti než zimní guma je ***
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Pištínek
jen jestli toho *** ze sebe neděláte vy.
youtu.be/wUxo2KmO4OI?t=240
Michal Pištínek
@Mikesus blbost mám jiné zkušenosti. Jinak mokro nemusí znamenat za silného deště kdy je na vozovce vrstva vody. jiank zrovna toto video je úplně hrozné. Nějaké čísla vycucaná z prstu bez testů?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pánové neřešte detaily, závodní mokré gumy mají šípovitý vzor, ale nemají prořezané lamely. Je to půl na půl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Pištínek
já mám zas jiné zkušenosti. zimní dřív aktivují ABS, jsou náchylnější na aquaplaning. A tyhle zkušenosti potvrzují právě všechny testy. Můžu tedy vidět nějaký, který říká opak? I kdyby tam byla čísla "vycucaná" z prstu.
Tady je to rozsáhlejší a více testů dohromady. Ukazují, že na mokru je průměrná zimní řádově horší než průměrná letní.
youtu.be/8K8ThRGNaoM?t=521
ptr078
@Michal Pištínek Nechcem sa hadat, ale letne maju lepsie porieseny akvaplaning
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078
přesně tak. odpovídá to všem testům. Za mně taky z vlastní zkušenosti i z polygonu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Michal Pištínek No tak za tři hvězdičky seš tady akorát ty se svejma nesmyslama. Zrovna letní teploty jsou největší slabina celoroček. Seš úplně mimo.
ryccardo
@KANKUNEN presne tak, tyhle marketingovy kecy, kdy nas presvedcuji, ze jizdou na zimni v lete si vlastne nebezpecny, me vzdycky pobavi. Mnohem horsi je jezdit na vylozenen mizernych gumach. Cina apod. Neni nutny jit po vitezich zaplacenych testu, ale kupovat renomovane vyrobce a pokud nekdo malo jezdi, tak neni problem prejezdit se zimakama leto. Jen se holt rychle sjedou. Pro nekoho kdo ale malo jezdi a nemusi vyjet vylozene kdyz snezi a je kalamita, jsou ovsem celorocky lepsi volba.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo Celoročky zvládnou sněhovou kalamitu stejně, jako zimáky. Rozdíly jsou do 5% max. podle podmínek a stáří gum.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Mokrous V zime je podstatný rozum ! Žiadna pneumatika ti nepomôže, ak nerešpektuješ fyzikálne zákony ...
ryccardo
@Mokrous TAK TO VŮBEC NENÍ PRAVDA. Sněhovou kalamitu celoročky nedávají. Za letošní zimu jsem několikrát vůbec nevyjel nebo když už jsem vyjel, tak jsem nebyl schopný dostat se kam jsem potřeboval. Zapadl jsem uprostřed města, nebyl schopen se dohrabat dál a překážel jsem akorát ostatní dopravě. Připadal jsem si jako Pražák co přijel do hor. Nechtěl bych vidět jak by to vypadalo příští zimu, když ubude vzorku a guma trochu ztvrdne. Klika, že nebyla pořádná zima a situací kdy na silnici leží sníh jsem zažil jen minimum. Nechal jsem se pak raději vozit, než bych trnul kde zapadnu. Každopádně celoročky půjdou příští zimu na zadek a na přední nápravu koupím nějaký pořádný zimní gumy. Rozdíl 5% mezi celoroční a zimní bych věřil v případě, kdy jako zimní vezmu nějakou příšernou čínskou značku. Pokud ale vezmu nějakou zimní gumu na úrovni, tak celoročka na sněhu absolutně propadá.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@ryccardo V ČR nemusíte mať vsetky 4 pneumatiky rovnaké ? Čo ti pomôže na snehu zimná pneumatika . Po prvom otočení máš dezén plný snehu a tak aj ostane . Lepšia je iba špeciálna terénna pneumatika a vysoký podvozok . Golf 3 syncro mal lepšie jazdné schopnosti na snehu ako Land Rover, ale pri kalamite si sadol na spodok a bol koniec . Keď niečo napíšeš veľkými písmenami je to pravda ? Ja šoférujem celoročne už vyše 50 rokov ...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo Prosímtě co máš za ty celoročky, co jsou tak hrozný? Já se svejma GY V4S G3 neměl v kalamitě na Vysočině problém. Jezdím často na Poličsko a do okolí na kopce + do Alp a nikde nemám problém. Schválně jsem se zkoušel rozjíždět i na prudko na ledu a tam, kde jsem p👋před vystoupením z auta padal na hubu, jak se to smekalo, tak auto jelo. Přecházel jsem z GY UltraGrip Performance 3. Ty byly taky záběrově parádní a vyjely nesmysl. Pravidelně pokouším v Alpách předokolku, kam se dokáže vyškrábat a zatím jsem nikdy nikde nezapadl a nemusel použít řetězy.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Mokrous V podstate máš pravdu ! Ale do hôr je v zime reťaze a lopata istota . A okrem toho, v Rakúsku na niektorých cestách je nasadenie reťazí povinné ...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Mokrous, to bych chtěl vidět, co to měl ryccardo obuté.
ryccardo
@Mokrous mám Kleber Quadraxer. A ony nejsou obecně hrozný. Na studený mokrý silnici sedí výborně. Jsou tichý na asfaltu a i na suchu fungují dobře. Průser je sníh a rozsolená břečka. Tam jsou naprosto marný. Nemají lamely. Mají nízký vzorek a málo drážek. Nevím jestli jsou GY tak zázračný, ale příští rok rozhodně nemíním už e😜erimentovat a vracím se k osvědčeným Sava Eskimo S3. Ty jsou na sněhu vynikající a ostatní mě u zimáku nezajímá.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ryccardo No každý nechť si své priority řeší po svém, ale já když slyším něco jako SAVA, nebo KLEBER, tak z toho mám vyrážku a mě tyhle budget věci na auto nesmí. A vzhledem k tomu, kde žiju a jaké je přes zimu převážně počasí, tak pro mne jsou naopak prioritní vlastnosti jako brzdná dráha za mokra v chladu, kde cca od +10℃ dolů vyhrávají celoročky a to dost zásadně nad letními i zimními. Brzdná dráha na sněhu se liší minimálně cca do 5% a stejně tak na zledovatělém povrchu, kde některé celoročky mají lepší chování, než zimní. Za sucha jsou samozřejmě opět výrazně lepší jak zimní pneu. Toto je pro mne dostatečný seznam vlastností k tomu, abych s ohledem na můj nájezd s radostí přešel na celoročky. Jediné vážně slabé místo je brzdná dráha v létě v horku. Ale za svůj život jsem zatím nezažil horké chvilky, kdy bych nedokázal udržet auto na silnici, nebo normálně nezabrzdil na suchém teplém asfaltu. V drtivé většině případů mi bylo horko na mokrém a oslizlém povrchu a tam to kvalitní celoročka umí dobře.
ProchyTom
Dohustil sem ted spravne pneu na elektromobilu, snad budu mit mensi spotrebu paliva
Michal Pištínek
@ProchyTom U elektromobilu jedině výrazně přehustit
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
Ja mám celoročné . Bežné zimné ti nič nepomôžu, guma sa na lade kĺže rovnako . Aj letné by stačili, treba ich hustiť na spodnú hranicu . A na zimných sú dlhšie brzdné dráhy .
ptr078
@Dušan Trnka V streforuropskych podmienkach stacia kvalitne letne na cely rok ak nemusis nutne jazdit za kazdeho pocasia a nechodis po horach
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@ptr078 Lenže ja jazdím aj do Rakúska ( to je tiež stredná Európa ) a tam sa na niektorých cestách bez aspoň celoročných v zime nezaobídeš . Prikáže ti to značka ...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Dušan Trnka
ani na ledu to není stejné. Tam je právě důležitá směs a zimní poráží letní o několik parníků. Vůbec by mne nenapadlo, že by někdo dnes ještě rozporoval jasný fakt prokázaný už nespočtem testů
www.youtube.com/watch?…
www.youtube.com/watch?…
Avatar - idam.i
idam.i
@Mikesus celoročky jazdím už 4 roky a som spokojný.
No určite nekúpim "činsky" noname.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@idam.i
každého volba. já reaději budu mít dvě sady. Ale naprosto chápu při dnešních zimách, že kdo nemusí jezdit vždy, tak celoročky ušetří hodně peněz. Jen bych je s kvalitními sezoními pneu nesrovnával, je to prostě kompromis z obou. A ačkoliv dobré celoročky budou lepší než špatné sezonní, tak pořád neznamená, že jsou lepší než sezonní.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Mikesus na zimu kvalitní zní, na léto kvalitní letní. Na mám sebe a svou rodinu moc rád, aby tam dal celoroční kompromis a uklidňoval se, že jsou kvalitní a je to stejný. A gumy měním co dva roky. Ale to je částečně i kvůli nájezdu, byt by asi rok ještě daly. Obzvláště u zimních měním svědomitě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kari.laz
Mám to stejně. Raději připlatit par korun nez pozdě bycha honit.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Mikesus Ale je ! Rozdieľ medzi zimnou a celoročnou je iba v zmesi . Jedna je mäkšia, ale každá guma sa na ľade šmýka rovnako . Ty veríš reklamným videám na YT ? Tam testujú šmyklavosť ? Si naivný, to je reklama výrobcov pneumatík ...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Dušan Trnka
jasně, všechny testy jsou zaplacené. To je jak opakování ruské propagandy, v tom jste na tom východě opravdu dobří. Tak ukaž odkaz na test, kde to uvádí opačně, jinak to jsou vycucané věci z prstu. Tady jsou další testy celoroček a opět horší na ledu než zimní.
youtu.be/8K8ThRGNaoM?t=521
že mne nepřekvapuje, že tohle vyleze zrovna ze slovenska. Jaké přeposílací emaily tam aktuálně jedete? TVL psát o celoročkách, že na ledu se chovají jako zimní, když každý test, i těch celoroček mezi sebou dopadne tak, že průměrná zimní je lepší.
Dělat ze sebe hlupáka ti fakt jde. Ještě pokračuj s něčím.
No a nakonec, byl jsi vůbec někdy na polygonu? předpokládám že ne, jinak takovou kravinu bys nepsal. tam se to dobře vidí, když se sejdou různé druhy pneu.
vor
Tak hlavne, šesť a viac ročné zimné gumy sú celkom určite stvrdnuté a tiež spravidla tak ojazdené, že hovoriť o ich mäkkej zmesi je čistý marketingový blábol.
Pri jazde treba najmä používať tú vec, čo nosíme na krku!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@vor Vlastně to jde obrátit,čím lepší guma, tím jedeš rychleji a při chybě jsou větší následky.
_Teddy_
@vor
ADAC/OAMTC kedysi robil taky test novych a "novych" pneumatik (rovnaky typ a vyrobca, nejazdene, vek od 0 do 5 rokov). Ak si dobre pamatam, tak vysledok bol taky, ze pneumatiky ktore ako nove boli vynikajuce, mali ako 3-rocne uz podstatne horsie vlastnosti, a 4-rocne a starsie vobec nedoporucovali pouzivat.

btw jeden kamarat sa ma pytal ze co ma robit, ze auto ma dake hlucne, ide to vraj od kolies, ze ci to budu loziska alebo silentbloky na ulozeni napravy. Pridem k autu, zohnem sa ku kolesam, pozriem dot, a pozrime sa, 7-rocne pneumatiky! Vsetko jasne...
Avatar - Stejsn
Stejsn
@vor obojek?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Stejsn
tak záleží jestli máš už drahou polovičku nebo ještě ne. 😁
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
100 % pravda ! Ale vysvetli to e😜ertom z internetu, čo veria reklamám . Každá zmes stráca vekom zmäkčovadlá tvrdne a nevydrží večne . Ale žiadna pneumatika nie je zázračná a nezmení fyzikálne zákony . Hlava, opatrnosť a nešlapať na plyn ako v lete
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Dušan Trnka
řekl někdo, kdo tvrdí, že celoročka na ledu má stejné vlastnosti jako zimní pneu. ex perte.
youtu.be/8K8ThRGNaoM?t=521
nicméně souhlas, že stará pneu je ztrvrdlá ( dle testů, vlastní zkušenost nemám). starší než 3 roky jsem snad ani nikdy neměl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mikesus Pro milovníky odkazů, co se rádi den za dnem ztrapňují a nikdy nemají dost...

youtu.be/cTxxiYcDvQU

čas 4:42 Jejda! Nová generace celoroček nám na ledu začíná držet...
Avatar - lordlord
lordlord
já jezdím pořád na zimních, najedu málo a celoroční jsou dražší než zimáky
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já jezdím na podválu a bez kol. Nevím co furt řešíte 😆
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak to se nedivime, ze musis jezdit odtahovkou, kdyz máš nespolhlivy povoz, kterému reznou litaky s nadsazkou po první zimě. 😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je porad dokola.

Jezdit v lete na zanovnich zimnich neni dobry napad.

Dojet zimni posledni rok pres leto je uplne v pohode😒br /> - guma casem ztvrdne, takze se "nezmoli" ani v lete
- ojety vzorek prestane zpusobovat v lete nejistotu
- zvysena spotreba materialu mozna trochu plati, ale od tech 4mm od zimy do 1.6 v lete rozhodne vydrzi.

Takze usetrite jednu sezonu. Letni koupite o rok pozdeji.

Mimochodem: celorocni pneumatiky udelaly hezky pokrok a u vetsiny svych aut na ne postupne prechazim.
K uplne spokojenosti.

Letni gumy davam jen na jedno auto, na to co na nem platim dalnicni znamku.
Pri rychle jizde po dalnici v horkem lete jsou prece jen lepsi.
Avatar - jersey.se
jersey.se
Na zimních v létě jezdí jen totální šulín a nebezpečný hazardér. Teď jsem třeba v Itálii a tady je to zakázané a kontroluje se to. Mělo by to tak být všude.