Novinky
A coz teprve, kdyz postavite polovicni auto, s tretinovym vykonem...
A vydechováním také člověk uvolňuje co2. Jeho eliminací při výrobě tohoto auta se také sníží uhlíkova stopa. 😉 👍🏻 🍀
Matematický příklad pro žáka základní školy.
Snížíš emisní stopu výroby oceli, hliníku, baterie a dalších komponent o 1/4. Pak vyrobíš Polestar, na který spotřebuje s o 1/2 více oceli, hliníku a baterií.
Má tiskové oddělení automobilky mlčet, protože emise zvyšují, nebo vydávat tiskové zprávy, jak emise snižují?
Snížíš emisní stopu výroby oceli, hliníku, baterie a dalších komponent o 1/4. Pak vyrobíš Polestar, na který spotřebuje s o 1/2 více oceli, hliníku a baterií.
Má tiskové oddělení automobilky mlčet, protože emise zvyšují, nebo vydávat tiskové zprávy, jak emise snižují?
@Tycoon
co tim chces rict?
Alternativa je totiz jen spalovak ktery na tom bude CO2 horsi a jako bonus bude jeste ostatni smrad. Plus za par let z toho bude hulici vrak.
co tim chces rict?
Alternativa je totiz jen spalovak ktery na tom bude CO2 horsi a jako bonus bude jeste ostatni smrad. Plus za par let z toho bude hulici vrak.
@Hendly
Tím chci říct, že třeba Dacia Spring má cca 950 kg, MG5 má cca 1550 kg, Kia Niro EV má cca 1800 kg. A Polestar nevyrábí ani jedno auto pod 2000 kg, jeho nejlehčí výrobek má 2200 kg.
A ještě hůř to dopadne třeba ve srovnání s brazilským automobilových průmyslem. Typické auto tam má kolem 1200 kg a systém FlexFuel umožňující spalovat 100 % bioethanol z cukrové třtiny.
Tím chci říct, že třeba Dacia Spring má cca 950 kg, MG5 má cca 1550 kg, Kia Niro EV má cca 1800 kg. A Polestar nevyrábí ani jedno auto pod 2000 kg, jeho nejlehčí výrobek má 2200 kg.
A ještě hůř to dopadne třeba ve srovnání s brazilským automobilových průmyslem. Typické auto tam má kolem 1200 kg a systém FlexFuel umožňující spalovat 100 % bioethanol z cukrové třtiny.
@Tycoon
A u spalovaku je to jinak? Vazi snad Panda stejne jako Q7?
Proc si se vyhnul tomu jadru dotazu?
EV ma z provozu nizsi nejen emise CO2.
Priklad z Brazilii. Pěstování trtiny ma taky sve negativní dopady nejen do CO2 a hlavne to nemuze fungovat ve vetsim meritku.
A u spalovaku je to jinak? Vazi snad Panda stejne jako Q7?
Proc si se vyhnul tomu jadru dotazu?
EV ma z provozu nizsi nejen emise CO2.
Priklad z Brazilii. Pěstování trtiny ma taky sve negativní dopady nejen do CO2 a hlavne to nemuze fungovat ve vetsim meritku.
@Hendly
U spalováků jako je Q7 ale nikdo nevydává pravidelné tiskové zprávy, jak je jeho výroba ekologická. Výrobce raději mlčí.
Jádro mého příspěvku se však týká elektromobilů. Dacia Spring 950 kg, MG5 1550 kg, Kia Niro EV 1800 kg. Polestary 2200 až 2700 kg. Pokud chce být Polestar ekologický, ať rozšíří nabídku o lehčí modely.
U spalováků jako je Q7 ale nikdo nevydává pravidelné tiskové zprávy, jak je jeho výroba ekologická. Výrobce raději mlčí.
Jádro mého příspěvku se však týká elektromobilů. Dacia Spring 950 kg, MG5 1550 kg, Kia Niro EV 1800 kg. Polestary 2200 až 2700 kg. Pokud chce být Polestar ekologický, ať rozšíří nabídku o lehčí modely.
@Tycoon
Opravdu?https😐/www.audi-mediacenter.com/…nuary-2024-15605
Jadro debaty je, ze EV ma emisni stopu nizsi nez spalovak.
Opravdu?https😐/www.audi-mediacenter.com/…nuary-2024-15605
Jadro debaty je, ze EV ma emisni stopu nizsi nez spalovak.
Tycoone, Polestar ale nekonkuruje Dacii, ale prave ty Q7.
Priste neco podobnyho o vyrobe malych lehkych aut napis u Rollse.
👎
Bude to obdobne stupidni.
😀
Priste neco podobnyho o vyrobe malych lehkych aut napis u Rollse.
👎
Bude to obdobne stupidni.
😀
@Hendly
1) Polestar se chlubí celkovou výrobní stopou včetně výroby všech surovin a materiálů. Audi pouze montáž ve fabrice v Ingolstadtu.
2) Q7 se nevyrábí v Ingolstadtu.
BTW Audi se chlubilo, že její první fabrikou s nulovými emisemi CO2 byl v roce 2018 Brusel. Teď, když ji zavřeli, tomu i věřím 😄
1) Polestar se chlubí celkovou výrobní stopou včetně výroby všech surovin a materiálů. Audi pouze montáž ve fabrice v Ingolstadtu.
2) Q7 se nevyrábí v Ingolstadtu.
BTW Audi se chlubilo, že její první fabrikou s nulovými emisemi CO2 byl v roce 2018 Brusel. Teď, když ji zavřeli, tomu i věřím 😄
@Don Vito
Audi také nekonkuruje Dacii, ale umožňuje zákazníkům zvolit si ekologičtější auta než Q7. Například malé Audi A1 s hmotností 1200 kg nebo Audi A3 s hmotností 1300 kg.
Nejde jen o to, že lehčí auto je ekologičtější při výrobě, ale i při provozu (spotřeba, otěr pneumatik, otěr brzdového obložení atd). A to platí jak pro spalováky, tak pro elektromobily, tak pro jakýkoliv jiný pohon.
Audi také nekonkuruje Dacii, ale umožňuje zákazníkům zvolit si ekologičtější auta než Q7. Například malé Audi A1 s hmotností 1200 kg nebo Audi A3 s hmotností 1300 kg.
Nejde jen o to, že lehčí auto je ekologičtější při výrobě, ale i při provozu (spotřeba, otěr pneumatik, otěr brzdového obložení atd). A to platí jak pro spalováky, tak pro elektromobily, tak pro jakýkoliv jiný pohon.
@Tycoon
“ nikdo nevydává pravidelné tiskové zprávy, jak je jeho výroba ekologická”
To pravda neni.
A stale si se nedotkl toho, ze EV je proste v tomto lepsi nez spalovak.
“ nikdo nevydává pravidelné tiskové zprávy, jak je jeho výroba ekologická”
To pravda neni.
A stale si se nedotkl toho, ze EV je proste v tomto lepsi nez spalovak.
www.novinky.cz/…ke-ropy-40517778
Odstřihnuto. Česko je po 60 letech bez ruské ropy
👍👍👍👍👍
Tak hosi, uz se nemusite tolik snazit.
Ropu z ruska uz nebereme.
Takze zakaz spalovaku uz nebude tema. 🙂
Nebo?
Odstřihnuto. Česko je po 60 letech bez ruské ropy
👍👍👍👍👍
Tak hosi, uz se nemusite tolik snazit.
Ropu z ruska uz nebereme.
Takze zakaz spalovaku uz nebude tema. 🙂
Nebo?
@DonVito
Supe zpráva. Takže se přidáváš k nám, co chtějí okamžité zrušení zákazu spalováků v roce 2035?
BTW Kupuju palivo, které se v ČR nevyrábí. Tak snad i rakouské a německé rafinerie přestaly kupovat ruskou ropu.
Supe zpráva. Takže se přidáváš k nám, co chtějí okamžité zrušení zákazu spalováků v roce 2035?
BTW Kupuju palivo, které se v ČR nevyrábí. Tak snad i rakouské a německé rafinerie přestaly kupovat ruskou ropu.
@Tycoon
Zajimave je, ze automotiv znacky proti zakazu v roce 2035 neprotestuji.
Zajimave je, ze automotiv znacky proti zakazu v roce 2035 neprotestuji.
@Hendly
To není pravda.
BMW je proti.
Šéf BMW: Zákaz spalovacích motorů v EU je špatný.
Auto.cz; 12. srpna 2024
Renault je proti.
„Stanovit 12letou lhůtu a říct, že za 12 let nebudeme vyrábět žádná auta se spalovacím motorem – a pokud to neuděláme, tady je pokuta – a pak se uvidíme na konci tunelu, to není strategie,“ říká De Meo pro Financial Times.
idnes.cz; 20. března 2024
To není pravda.
BMW je proti.
Šéf BMW: Zákaz spalovacích motorů v EU je špatný.
Auto.cz; 12. srpna 2024
Renault je proti.
„Stanovit 12letou lhůtu a říct, že za 12 let nebudeme vyrábět žádná auta se spalovacím motorem – a pokud to neuděláme, tady je pokuta – a pak se uvidíme na konci tunelu, to není strategie,“ říká De Meo pro Financial Times.
idnes.cz; 20. března 2024
@Tycoon
VW a dalsi s tim problem nemaji a nekdy z kraje roku 2025 byla schůzka EU s automotiv a zastupci EU a radikalni odpor take nebyl.
Nejvetsi odpurci jsou kupodivu proruske politicke strany.
VW a dalsi s tim problem nemaji a nekdy z kraje roku 2025 byla schůzka EU s automotiv a zastupci EU a radikalni odpor take nebyl.
Nejvetsi odpurci jsou kupodivu proruske politicke strany.
@Hendly
Ale mají.
Stellantis už je také proti zákazu v roce 2035.
"Stellantis changes course: Not only electric cars from 2035"motor1.com; Dec 21, 2024
Porsche (součást koncernu VW) je také proti.
Porsche Thinks Europe's 2035 Combustion Engine Ban Might Be Delayed.motor1.com; Jan 26, 2024
Ale mají.
Stellantis už je také proti zákazu v roce 2035.
"Stellantis changes course: Not only electric cars from 2035"motor1.com; Dec 21, 2024
Porsche (součást koncernu VW) je také proti.
Porsche Thinks Europe's 2035 Combustion Engine Ban Might Be Delayed.motor1.com; Jan 26, 2024
V originální tiskové zprávě je "use of low-carbon aluminium". Co to znamená, je otázka spíš na tiskové oddělení Polestaru. Tipuju, že chtěli vyjádřit, že používají hliník s nízkou emisní stopou CO2, ale nemají nejmenší ponětí o technických záležitostech.
Rozhodne tam neni nic o slitinach hliniku s uhlikem. Coz neni zas tak prekvapive.
Asi takovou uroven tady maji clanky….
I kdyby byla použita bezemisní elektřina, tak při výrobě 1 tuny hliníku vznikne cca 4 tuny CO2. Pro srovnání, při výrobě železa je to méně než 2 tuny. Recyklovaný je samozřejmě lepší.