Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Martin Vaculík a ojetá Toyota Corolla: Prověřeno taxikáři

42 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Placenej clanek si nacpete... do spic.

A Bolt fakt nepouziva 1.5 trivalec.
Takze proveril podobne auto, s uplne jinym pohonem.
traveldrive
@Ja Prvni 123 Jazdíš Bolt?
hotelix
@Ja Prvni 123 Jako často sem nepíšu. Jenže v taxi oboru pracuju, takže k tomu mám hodně co říct. Takže rovnou odpovím, že v Praze jezdí naprostá většina flotil na O4 TDI manual, corolle 1.8h, camry 2.5h nebo právě na corolle sedan 1.5 benzín manuál s lpg. Corolla sedan šla a stále jde na flotilovou slevu koupit hodně pod 500 včetně daně včetně (!) toho plynu co si doplatíš. Takže nehejtuju, ale vyvracím tvrzení. 😉
Avatar - Flai
Flai
Zajímalo by mě porovnání taxiku do 500 tis kč s Dacia Jogger, protože oproti Corola sedan nabízí Jogger usporné LPG, gigantický vysoký kufr 700l, 7 míst což jsou zvláště u taxiku naprosté priority.
traveldrive
@Flai Jedným slovom: trvácnosť. Rozhodne Dacia nevydrží toľko čo Corolla. A kým Corolla po nejakých rokoch bude naberať druhý dych, z Dacie bude rozheganá herka.
hotelix
@Flai a taky skupiny v taxi apkach. Zatímco corolla je vyšší kategorie pro bolt i uber, jogger ne. Jogger je 7 mist, takže v tomhle konkrétním případě sice je rozdíl, ale běžně se takhle uvažuje.
traveldrive
@hotelix No ja neviem - v comforte je v Čechách Corolla aj Jogger. Ale to delenie Boltu je podivné. Napríklad na Slovensku je v triede comfort aj Caddy, ale konkurenčné autá tejto triedy už nie, ani Toyota so Stellantisom, ani Mercedes s Renaultom. V Čechách Caddy v comforte nie je.
hotelix
@traveldrive jj divný určitě je, ale Bolt má obecně hodně volne nastavený comfort, padá tam všechno. Mmch kategorie váže možnost polepit auto grafikou, například.
Octavia je komfort v obou apkach, ale golf je jen combi a v uberu není vubec.
Prostě se podíváš do tabulky a něco z toho vypadne, logiku bych nehledal. Ale řešili jsme to třeba v porovnání nová corolla sedan vs krátký golf nebo astra, kdy cenově jsme stejně, ale karoserie corolly nehraje roli a včetně HB je vždy comfort. Ostatní auta kromě Octavie ale jsou většinou jen Bolt comfort a jen s karoserii kombi...
Avatar - Flai
Flai
návíc ta Toyota Corolla s třívalcem je na dnešní dobu uplný žebrák výbavou. Nabízet roku 2025 spínací skřinku se startovaním klíčem a manuální ruční brzdu je ostuda
ryccardo
@Flai a to te jako urazi otocit klickem a zatahnout rucku?
traveldrive
@ryccardo Je to asi príliš náročné, prečo si ešte viac sťažovať už aj tak dosť náročné ovládanie auta? Už aby boli všetky autá povinne autonómne... 😄
ryccardo
@traveldrive i nastupovani a vylezani z auta je dost obtezujici. To by chtelo taky nejak automatizovat pres apku.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@traveldrive To je snadne!

Jezdi vlakem.
Tycoon
@Flai

Co je špatného na spínací skříňce na klíč? Já bych se spíše pídil po odhlučnění nebo kvalitě sedadel.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Flai To je mi zrovna celkem jedno.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Flai Ostuda?!

Ja cilene auto s elektrickou brzdou nechci.

Normalni klicek je jistejsi reseni, ale elektricka rucka je vylozene k zlosti.
Avatar - idam.i
idam.i
@Ja Prvni 123 vážne?
A čím ťa tak zlostí?
ericn
@idam.i nemůže s ní blbnout na zasněženém parkovišti, 1x ročně 🤣🤣🤣
traveldrive
@ericn Jedenkrát vždy keď nasneží, raz za 10 rokov. 😄
traveldrive
@Ja Prvni 123 Prečo? Je to pohodlné a zabrzdí aj keď ty po vypnutí motora zabudneš.
Avatar - idam.i
idam.i
@traveldrive pozeral som.Porsche ani Ferrari ručku nemali.
Šunt.😉
Arese
@Flai Naopak, je to velká přednost. Já auta s těmito skvělými a desetiletími osvědčenými řešeními vysloveně vyhledávám, pro mě jsou zásadními argumenty pro koupi! Aneb - čím méně potenciálně draze poruchové elektroniky v autě, tím lépe!🙂👍
traveldrive
@Arese Posledných 17 rokov mám autá s automatickou elektrickou parkovacou brzdou, a nikdy s tým nebol najmenší problém. Ani som nepočul, že by problémy s takouto brzdou musel niekto riešiť.
Avatar - praptak
praptak
@Flai Je dobře, že taková auta ještě existují. 🙂
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, víš, že se to dá koupit v několika stupních výbavy, žejo? 😁 @Flai
ericn
@Ozzman no jo, jen ta 4válcová 1.6l tam není, místo toho tam dali tenhle zdechlej 3hrnek… Jel jsem s ním v Yarisu Cross a žádný zázrak to není, na 92kW je to celkem mrtvolka…
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já se v tom jen vezl v corolle a rozhodně to uplný lenoch není když si vezmeš, kolik to auto stojí 😊 Musí se to hodně toičit, ale do cca 140ti to tak nejak pořád akceleruje, určitě to nejede huře, než kdysi 1.6tky MPIčka v Oktávkách a Golfech a to asi někomu klidně stačí @ericn
ericn
@Ozzman Ozzy ta 1.6 VVti nebyla o moc dražší a jela líp 😋 Rozhodně bych si raději koupit 3-4 roky starší Corollu s tímto motorem než novou s 3hrnkem 👍
traveldrive
@ericn Lenže zas nové je nové 😉
ericn
@traveldrive V některých případech je lepší volit ojeté auto než nové, tj když je tam posun k horšímu, což u čistě benzinové Corolly přesně nastalo 😋
Avatar - praptak
praptak
@ericn Točil jste těch 6600 ot/min? 🙂
ericn
@praptak Jak často vytáčíš své auto nad 6000 rpm? Asi nikdy, že? 😋 Při běžné jízdě se tam v podstatě nedostaneš….
traveldrive
@ericn Vždy je nové lepšie ako jazdené. S nemnohými výnimkami.
vencelín
@Flai
Co je na manuální ruční brzde ostudneho?
Myslím že bude více bezporuchova než elektrická a každopádně bude lépe servisovatelna.
traveldrive
@vencelín Obe sú v pohode.
vencelín
@traveldrive
Je pravda, že mám i el brzdu a zatím bez problémů (snad to tak zůstane).
V porovnání s klasickou brzdou vidím nevýhodu tě elektrické min v momentě kdy je vybita baterka. Ta elektrická už nejde odbrzdit, takže v nouzi nejhorší nejde auto roztlacit.
traveldrive
@vencelín
Myslím, že je to úplne zbytočná starosť. Mám tretie auto s elektrickou ručkou, jazdím s tým posledných 17 rokov, a nikdy som žiadny problém nezaznamenal. Ani náznak.
Ondra Prokop
Co to zase je… proč článek propaguje 1,5l, když pán hovoří o 1.8l
traveldrive
@Ondra Prokop
Pár deci hore-dole... 😄
Avatar - sorpersa
sorpersa
No pozerám, zatiaľ som tu jediný, coju aj vlastním. Jedine co jej môžem vytknúť je v zime naštudovať vyššia hlučnosť motora, po zahriatí pohoda. Taktiež pri zrychleni Vás nekopne do chrbta, ale zrýchľuje dobre, lineárne, ani neviete ako je 100 na tacho, pričom pri tejto rýchlosti motor takmer nepočuť. Auto ma výbornú manuálnu prevodovku a podvozok. Neskutočne dobrú spotrebu, okresu s ľahkou nohou hravo dáte za 4,5 litra. A cena? Kupoval som sedan triedy C, síce v základe na SK Active+metalíza za 17.500 eur. Sused za tu istú cenu kúpil oplastovane Sandero...asi tak.
Karel Štolař
@sorpersa Sandero se mi líbí víc, ale je to jen můj názor. Navíc je vyšší takže na nějaké polňačky i do města určitě lepší. I motor u Sandra je super. Ale zas Toyota sedan vypadá víc klasicky a neurazí a za tu cenu je to určitě dobrý kup. Podle mě přesně tolik by měla stát a Sandero by klidně klidně mohlo zlevnit.
Avatar - sorpersa
sorpersa
@Karel Štolař úplné súhlasím. Mal som Captur, bolo to živšie, ale papala trochou viac. TOYOTA veru pre chaluparov nie je....