Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Upozornění na tlak v pneumatikách permanentně svítilo proto, že v zimní sadě kol nejsou ventilky se senzory. Pobavil nás ukazatel stavu benzinu, který za jízdy klesal dle výpočetního algoritmu, aby pak náhle zase vylítnul zpět dle údaje z plováku.
Toyota Corolla Klasik 1.5 Dynamic Force
Toyota Corolla Klasik 1.5 Dynamic Force
Toyota Corolla Klasik 1.5 Dynamic Force
114 Fotogalerie

Martin Vaculík a ojetá Toyota Corolla: Prověřeno taxikáři

Martin Vaculík

U českých dealerů značky Toyota se nachází ještě pár desítek kusů Corolly Classic s atmosférickým tříválcem 1.5 Dynamic Force 92 kW. Když stojí od 465 900 Kč, vezměte je útokem. Taxikáři jezdící pod platformou Bolt otestovali, že nic spolehlivějšího na trhu není.

Samostatný profil dvanácté generace slavné Toyoty Corolla s kódovým označením E210 jsme přinesli před víc než rokem. V podrobném materiálu z pera Marka Oborníka byla řeč o hybridech, s nimiž dnes značku Toyota spojujeme nejčastěji. Připomínal, že hybridní jednotka založená na atmosférických čtyřválcích 1,8 litru 2ZF-FXE je extrémně spolehlivou hnací jednotkou, že plynulá převodovka zde neobsahuje žádný řemen ani jinou část podléhající opotřebení, ale jde jen o planetové spojení mezi elektromotorem a spalovacím agregátem (kterému tedy přímo na hřídeli také ještě druhý motor-generátor pomáhá).

Zmínil, že výměna oleje v ní znamená jedním šroubem napustit, druhým vypustit. A že předepsané výměny oleje v motoru po 15.000 km, s nimiž výrobce nikdy neustoupil požadavkům firem, zajišťují, že motory zůstávají ve formě i pro druhé a třetí majitele.

Na druhou stranu, hybrid od Toyoty je důkazem pravidla, že peníze dělají peníze. Nikdy nepatřil k nejlevnějším nabídkám. Aktuální akční ceník hybridních sedanů sice začíná dechberoucí částkou 573.900 Kč, ale je to s bonusem 50.000 Kč za výkup stávajícího vozu. To 465.900 Kč, které najdete o kus dál pod názvem Corolla Klasik, žádný chyták nemá. Dostanete za ně poslední čistě zážehovou verzi corolly s tříválcovou patnáctistovkou M15A-FKS, jakékoliv hybridizace prostou až ostentativně – vždyť nemá ani stop/start.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!