Novinky
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Radek Holodňák
4
@MonikaAbsolon kopírovat umíš, a co dál?
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
❗️Soumrak dieselů nabírá vůni❗️
U Shellu teď frčí horká novinka: palivo z friťáku!
Kup hranolky – natankuj slevu.
Příště dostaneš zadarmo i kečup do olejové vany 👍
www.vecerni-praha.cz/…-upravy-vozidel/
U Shellu teď frčí horká novinka: palivo z friťáku!
Kup hranolky – natankuj slevu.
Příště dostaneš zadarmo i kečup do olejové vany 👍
www.vecerni-praha.cz/…-upravy-vozidel/
Důležité je, kolik se spotřebuje energie. Rodina vyprodukuje 10 litrů oleje za rok a projede 1000 litrů paliva
Vida, ruská invázia na Ukrajinu môže za všetko, o.i. jej vďačíme za nové ekologické palivo do tých hnusných špinavých dieslov, ktoré budú zrazu čisté. Ešte zabudli napísať cenu, na to asi nenabrali odvahu.
@traveldrive CNG nemá s rusáckou ropou a plynem nic společného. A líbí se mi, že tu rusáckou krvavou ropu nebereme. Válka skončí, že rusákovi dojdou prachy. Když dá každý slušný stát něco, bude Ukrajina držet ty hnusáky pořád daleko od nás.
@traveldrive prosím tě je to celý nesmysl. To je tak energeticky náročný, že to prostě nedává smysl. To je podobná utopie jako pyrolýza plastovýho odpadu. Teoreticky možný ovšem ekonomicky nesmysl a z pohledu spotřebované energie tuplem.
Pokud je výroba levnější, tak proč ne.
Utopické zelenorudé vize je třeb rearealizovat za každou cenu, i když nedávají ekonomicky, ekologicky, společensky žádný smysl! Protože zelenurudá ideologie řeklam že tak je to správně a tak to má být.
Německé auta nekupuji a na naftu už vůbec ne !Kupuji pouze Japonskou kvalitu a benzin min 98 !
Kdyby byl ten váš turek co k čemu, tak v EU prosadí výrobu spalováků čistě na HVO bez Ad blue a dalších složitostí. Takový motor by dokonce byl vhodnější do města, než současný benzínový turbomotory, cenu by to snížilo a jednalo by se o čisté a spolehlivé auto. S tim, co současný automobilky produkují je lepší si připlatit a koupit elektro.
@vitapb O kolik by to snížilo cenu? Dejte sem nějakou kalkulaci. Pokud žádnou nemáte, tak jen plácáte.
@Petr Kozohorský Záleží o jaké všechny komponenty by se dalo spalovací ústrojí "obrat". I při zachování DPF a katalyzátoru by se dalo významně ušetřit na jeho složení (vzácných kovech). Ad blue by jistě nebylo třeba. Vpodstatě by se ty motory skutečně mohli vrátit někam na úroveň Euro 4 o což myslím usiloval. Jako největší překážku vidim to, že lidi by obešli jakoukoli ochranu, aby v tom mohli spalovat i běžnou naftu.
Na výrobu 1l nafty HVO je potřeba cca 12kWh energie. Nějak mi uniká ekologický přínos tohoto činu.
Spíše mi to připomíná poslední křeče parní trakce, kdy byla vyrobena parní lokomotiva kde se pára ohřívala elektřinou z troleje. Podobná pitomost.
Spíše mi to připomíná poslední křeče parní trakce, kdy byla vyrobena parní lokomotiva kde se pára ohřívala elektřinou z troleje. Podobná pitomost.
Takáto nafta je vhodná tak na natretie dreveného starého plota ! Ako môže byť ekologická, keď sa vyrába z neekologických surovín ? Bez nich by neexistovala ! Zelená hlúposť . V Európe jednoducho chýba dostatok ruskej ťažkej ropy vhodnejšej na výrobu nafty ako ropa ľahká, ale to sa nesmie priznať ...