Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
Pavel Hruška
Škoda Laurin a Klement nejvyšší výbava a tak tragický dvouramenný volant. Jinak pan Vaculík skvělej jako vždy a EV fandím. P
@Pavel Hruška
Nejen u škody, ale u dalších automobilek, kde dávají tyhle volanty, to vypadá fakt hrozně.
Nejen u škody, ale u dalších automobilek, kde dávají tyhle volanty, to vypadá fakt hrozně.
@Mikesus
Ja myslim, ze dve ramena staci.
Pro me je moc malo jedno.
😀
Ja myslim, ze dve ramena staci.
Pro me je moc malo jedno.
😀
@DonVito
Mne se to nelíbí. Ale jzase hodně udela ten stred volantu, kdyz tomu chybí logo a je tam nápis. To se mi ani moc nelíbí viceramenne volanty
Ale když bych tě vzal za slovo. Jedno rameno = moc málo, dvě =málo, tri=akorát. 🤣🤣
Mne se to nelíbí. Ale jzase hodně udela ten stred volantu, kdyz tomu chybí logo a je tam nápis. To se mi ani moc nelíbí viceramenne volanty
Ale když bych tě vzal za slovo. Jedno rameno = moc málo, dvě =málo, tri=akorát. 🤣🤣
@Pavel Hruška na 80x som mal dvojramenny a na Enyaqu 85x mám 3 ramenný.
Musím povedať, že 2 ramenný bez perforácie bol príjemnejší aj keď menej trendy
Musím povedať, že 2 ramenný bez perforácie bol príjemnejší aj keď menej trendy
Jenik3
Ohromná kola se slupickou pneumatiky pro auto s hmotností 2tuny?
Čím větší kolo tím víc auta...
Čím větší kolo tím víc auta...
@Jenik3 Zvlast, ked kazdy palec navyse znizuje dojazd. Tesla tusim uvadza 10% na jeden palec.
@ptr078
To je volba zákazníka, co si vybere. Jeslti nekdo dá nad design před efektivitou, je jen věc toho, kdo to kupuje. Ale jestli resis 10%, coz tedy není na palec, ale na 2 palce rozdílu
//youtu.be/NYvKxsYFqO8?si=v7lkvwv-cGolQUqU
Tak se divím, že stále jezdis s autem s efektivitou pod 40% místo 95%.
To je volba zákazníka, co si vybere. Jeslti nekdo dá nad design před efektivitou, je jen věc toho, kdo to kupuje. Ale jestli resis 10%, coz tedy není na palec, ale na 2 palce rozdílu
//youtu.be/NYvKxsYFqO8?si=v7lkvwv-cGolQUqU
Tak se divím, že stále jezdis s autem s efektivitou pod 40% místo 95%.
@ptr078 Čiže teoreticky, keby mala Tesla 30" disky, tak sa nepohne z miesta, lebo dojazd bude 0? 😁
@Jenik3
Co je pro tebe slupka a co už ne? Kolik milimetrů už slupka neni?
Co je pro tebe slupka a co už ne? Kolik milimetrů už slupka neni?
Tycoon
Věcné poznámky ne-elektromobilisty
1) Auto Vaculíkovi při jízdě indikuje, že by auto mohlo nabíjet výkonem 65 kW, ale s přívěsem z kopce rekuperuje 100 kW? Baterce to nevadí?
2) Zajímalo by mě, jak "kamarádi elektromobilisti" jeli do Holandska na otočku, letěli po Německu i 180 a měli spotřebu 21 kWh/100 km. Jakou měli průměrnou rychlost jízdy? Ono jestli to nebylo tak, že dvakrát vyzkoušeli tu maximálku a většinu času jeli mnohem pomaleji (na mnoha německých dálnicích je přes den tak hustý provoz plus omezení rychlosti v aglomeracích, že se v průměru nedá jet rychle).
3) Čtyřkolka s 220 kW se spalovacím motorem by se opravdu nedokázala rychle zařadit do "štrůdlu" aut? Opravdu do je možné jen s elektromobilem jako je Enyaq? (Mám slabší předokolku a tam mě při něčem takovém limituje trakce předních kol, protože většinou přidám moc plynu, když ještě kola nejsou rovně, a když je navlhlý asfalt, tak i poté, co jsou kola rovně).
(+) Široké možnosti nastavení auta včetně třeba manuálního nastavení předehřevu baterky (před-faceliftový Martin Vaculík, známý jako vášnivý milovník dieselů, by skákal radostí tři metry vysoko, kdyby Škodovka dala do Oktávky tlačítko manuální regenerace DPF).
(+) "Opravitelnost" baterie (v případě problému se nemusí měnit celá baterie, ale stačí vyměnit modul(y), rám apod).
(−) Nebudu komentovat, to se obecně diskutuje pořád.
1) Auto Vaculíkovi při jízdě indikuje, že by auto mohlo nabíjet výkonem 65 kW, ale s přívěsem z kopce rekuperuje 100 kW? Baterce to nevadí?
2) Zajímalo by mě, jak "kamarádi elektromobilisti" jeli do Holandska na otočku, letěli po Německu i 180 a měli spotřebu 21 kWh/100 km. Jakou měli průměrnou rychlost jízdy? Ono jestli to nebylo tak, že dvakrát vyzkoušeli tu maximálku a většinu času jeli mnohem pomaleji (na mnoha německých dálnicích je přes den tak hustý provoz plus omezení rychlosti v aglomeracích, že se v průměru nedá jet rychle).
3) Čtyřkolka s 220 kW se spalovacím motorem by se opravdu nedokázala rychle zařadit do "štrůdlu" aut? Opravdu do je možné jen s elektromobilem jako je Enyaq? (Mám slabší předokolku a tam mě při něčem takovém limituje trakce předních kol, protože většinou přidám moc plynu, když ještě kola nejsou rovně, a když je navlhlý asfalt, tak i poté, co jsou kola rovně).
(+) Široké možnosti nastavení auta včetně třeba manuálního nastavení předehřevu baterky (před-faceliftový Martin Vaculík, známý jako vášnivý milovník dieselů, by skákal radostí tři metry vysoko, kdyby Škodovka dala do Oktávky tlačítko manuální regenerace DPF).
(+) "Opravitelnost" baterie (v případě problému se nemusí měnit celá baterie, ale stačí vyměnit modul(y), rám apod).
(−) Nebudu komentovat, to se obecně diskutuje pořád.
@Tycoon
1/ zátěž pro baterku při nabíjení je dlouhodobá, při rekuperaci ne. Ono jet půl hodiny z kopce dolu abys dal 100kW vyžaduje docela slušný krpál 😄. Nad 100kW se dostaneš rychle, třeba při brždění na dálnici z rychlosti, ale je to jen pár sekund. A když je to přes limit tak jdeš z rekuperace do brzd.
2/ nevím, záleží na trase, ani těch 180 nedáš po celou dobu, navíc nemám ten pomalootáčkový motor, ale zdá se mi to fakt málo. U BEV totiž musíš vždy uvádět průměrnou rychlost, která je úměrná celkové spotřebě víc než nějaké krátkodobé výkyvy (pokud získanou kinetickou energii nelikviduješ v brzdách). A samozřejmě nadmořskou výšku startu a cíle....
3/ BEV jsou velmi mrštné, takže to jde fakt jednodušeji, protože bez turba, bez převodovky apod. Každá tahle část se v ICE "rozmýšlí" a tyto chvilky v BEV nemáš.
1/ zátěž pro baterku při nabíjení je dlouhodobá, při rekuperaci ne. Ono jet půl hodiny z kopce dolu abys dal 100kW vyžaduje docela slušný krpál 😄. Nad 100kW se dostaneš rychle, třeba při brždění na dálnici z rychlosti, ale je to jen pár sekund. A když je to přes limit tak jdeš z rekuperace do brzd.
2/ nevím, záleží na trase, ani těch 180 nedáš po celou dobu, navíc nemám ten pomalootáčkový motor, ale zdá se mi to fakt málo. U BEV totiž musíš vždy uvádět průměrnou rychlost, která je úměrná celkové spotřebě víc než nějaké krátkodobé výkyvy (pokud získanou kinetickou energii nelikviduješ v brzdách). A samozřejmě nadmořskou výšku startu a cíle....
3/ BEV jsou velmi mrštné, takže to jde fakt jednodušeji, protože bez turba, bez převodovky apod. Každá tahle část se v ICE "rozmýšlí" a tyto chvilky v BEV nemáš.
@psel
1) Ok, takže krátkodobě to baterce nevadí.
2) To je jasné, proto mě ta průměrka zajímá.
3) Srovnatelné spalovací auto u Škodovky je Superb 2.0 TSI 4x4 DSG 195 kW (respektive 206 kW u předchozí generace). Opravdu ten manévr nezvládne? Nejel jsem s tím, takže se ptám, zda to ten Superb opravdu nezvládne? Podle ooficiálních údajů má zrychlení z 0 na 100 o 1 sekundu rychlejší než testovaný Enyaq. Může se při akceleraci opřít o všechna kola, DSG díky dvěma spojkám přeřadí okamžitě ... tak kde je ten problém?
1) Ok, takže krátkodobě to baterce nevadí.
2) To je jasné, proto mě ta průměrka zajímá.
3) Srovnatelné spalovací auto u Škodovky je Superb 2.0 TSI 4x4 DSG 195 kW (respektive 206 kW u předchozí generace). Opravdu ten manévr nezvládne? Nejel jsem s tím, takže se ptám, zda to ten Superb opravdu nezvládne? Podle ooficiálních údajů má zrychlení z 0 na 100 o 1 sekundu rychlejší než testovaný Enyaq. Může se při akceleraci opřít o všechna kola, DSG díky dvěma spojkám přeřadí okamžitě ... tak kde je ten problém?
@Tycoon Problem je tam, ze sa musi pocitat a pridavat plyn, kym este nie su vyrovnane kolesa, aby to niekedy konecne zacalo zaberat. S tymto nic pocitat netreba, proste sa len vojde do medzery. Aj ked 210 kw nie je ziadna raketa.
@Tycoon ono to je fakt znát, já když jsem přešel na BEV tak mě právě ten okamžitý výkon překvapil asi nejvíc.
@Tycoon
Lepší si to vyzkoušet nez se ptát na stokrát potvrzenou skutečnost. Reakce EV je uplne jinde než stejne výkonného, nebo i vykonnejsiho ICE. Navic enyaq je s jednou pohanenou napravou zadokolka ne predokolka, takze trakce vpředu mu opravdu chybet nebude.
Lepší si to vyzkoušet nez se ptát na stokrát potvrzenou skutečnost. Reakce EV je uplne jinde než stejne výkonného, nebo i vykonnejsiho ICE. Navic enyaq je s jednou pohanenou napravou zadokolka ne predokolka, takze trakce vpředu mu opravdu chybet nebude.
@Tycoon
“ i 180”
Jinak presne popisujes to co zazivamv DE na dalnici ja. Provoz, omezeni, kolony.
Ale vzdy se tu najde dost lidi co tvrdi, ze přeletěli Nemecko 200 plus a to prece EV neumi.
zarazeni na dalnici se spalovakem sebou nese ale taky zvuk vytaceneho motoru do maxima a razne razeni. Proto to taky naprosta vetsina lidi nedela
“ i 180”
Jinak presne popisujes to co zazivamv DE na dalnici ja. Provoz, omezeni, kolony.
Ale vzdy se tu najde dost lidi co tvrdi, ze přeletěli Nemecko 200 plus a to prece EV neumi.
zarazeni na dalnici se spalovakem sebou nese ale taky zvuk vytaceneho motoru do maxima a razne razeni. Proto to taky naprosta vetsina lidi nedela
@Hendly
Jo, s tím souhlasím. S nadsázkou řečeno je na německých dálnicích takový provoz, že Turek "je nucen" zkoušet maximálku svých aut na českých dálnicích.
S tím Vaculíkovým zařazováním jsem to pochopil tak, že to je z vedlejší silnice na hlavní.
Ano, s běžným autem to delá málokdo. Ale mělo by se srovnávat srovnatelné. K tomu Enyaqu je v nabídce Škodovky jediné podobné auto se spalovacím mootrem: Superb 2.0 TSI 4x4 DSG 195 kW. Tam to řadí i vytáčí samo a motor je poměrně tichý (nejen) díky vyvažovacím hřídelím. Skoro to vypadá, že Vaculík to srovnával s Fabií 1.0 MPI, o které točil předchozí video.
Jo, s tím souhlasím. S nadsázkou řečeno je na německých dálnicích takový provoz, že Turek "je nucen" zkoušet maximálku svých aut na českých dálnicích.
S tím Vaculíkovým zařazováním jsem to pochopil tak, že to je z vedlejší silnice na hlavní.
Ano, s běžným autem to delá málokdo. Ale mělo by se srovnávat srovnatelné. K tomu Enyaqu je v nabídce Škodovky jediné podobné auto se spalovacím mootrem: Superb 2.0 TSI 4x4 DSG 195 kW. Tam to řadí i vytáčí samo a motor je poměrně tichý (nejen) díky vyvažovacím hřídelím. Skoro to vypadá, že Vaculík to srovnával s Fabií 1.0 MPI, o které točil předchozí video.
@Tycoon za Turka máš palec nahoru 😄.
Já bych teda spíš dal proti sobe Kodiaq a Enyaq, jsou obě dvě stejně krabicoidní ne?
Já bych teda spíš dal proti sobe Kodiaq a Enyaq, jsou obě dvě stejně krabicoidní ne?
@Tycoon Mne napriklad vadilo, ze ja sa pripajam na cestu hned za domom a toto sa vraj so studenym motorom robit nema 😄 A aj tak to bude mat opozdene reakcie, cize spalovacie auto je nezmysel. Ani jazdne to nie je lepsie, ani lacnejsie to nie je, ani skoro nicim, mozno jedine rychlostou tankovania a zazitkom z vytoceneho motora.
@psel
Kodiaq mě nenapadl, jelikož o SUV se moc nezajímám. Ale jak se dívám do ceníku, tak verzi 2.0 TSI 4x4 DSG 195 kW má taky, takže jo.
Kodiaq mě nenapadl, jelikož o SUV se moc nezajímám. Ale jak se dívám do ceníku, tak verzi 2.0 TSI 4x4 DSG 195 kW má taky, takže jo.
@Tycoon
Zrovna tyhle dve auta muzu porovnavat a ten nastup vykonu a reakce je fakt u Enyaq, minimalne pocitove, vyrazne lepsi.
O komfortu nemluvě.
Zrovna tyhle dve auta muzu porovnavat a ten nastup vykonu a reakce je fakt u Enyaq, minimalne pocitove, vyrazne lepsi.
O komfortu nemluvě.
@xxc
Ten studený spalovací motor, to je dobrý argument. Neměl by se za studena vytáčet. V tom má Enyaq výhodu.
Co se týče opožděných reakcí, tak to nevidím jako argument. Jsou samozřejmě spalovací auta, které mají opožděnou reakci. Ale můžeš si vybrat takové spalovací auto, která má okamžitou reakci.
Ten studený spalovací motor, to je dobrý argument. Neměl by se za studena vytáčet. V tom má Enyaq výhodu.
Co se týče opožděných reakcí, tak to nevidím jako argument. Jsou samozřejmě spalovací auta, které mají opožděnou reakci. Ale můžeš si vybrat takové spalovací auto, která má okamžitou reakci.
@Tycoon
Spalovak s reakci elektra musi byt IMHO opravdu vyrazne výkonnější.
Plus samozrejme pripadne razeni.
Tu hbitost EV musí ocenit i nejvetsi odpurce EV
Spalovak s reakci elektra musi byt IMHO opravdu vyrazne výkonnější.
Plus samozrejme pripadne razeni.
Tu hbitost EV musí ocenit i nejvetsi odpurce EV
@Hendly
Samozřejmě platí, že u elektromobilu je výrazně snažší dosáhnout vyššího výkonu, plynulého průběhu akcelerace, tišší jízdy apod.
Šlo mi o spíše o to, ať se srovnává srovnatelné. Aut, které lze srovnávat s Enyaqem 85x v rychlosti připojení na hlavní silnici, je opravdu málo. Velká část automobilek (Peugeot, Opel, Fiat, Kia, Hyundai, Renault atd) nemá v prodeji ani jedno spalovací auto, které by mělo pohon všech kol (a nebo zadních kol v kombinaci se širokými pneumatikmi) a výkon cca 200 kW jako má Enyaq 85x. A u těch srovnatelných aut už to bude záviset na tom, jak mají vyřešeno řazení, zda je motor plněný atmosfericky, kompresorem nebo turbem atd. Je pravděpodbné, že okamžitou reakci bude mít jen zlomek z těch aut.
Samozřejmě platí, že u elektromobilu je výrazně snažší dosáhnout vyššího výkonu, plynulého průběhu akcelerace, tišší jízdy apod.
Šlo mi o spíše o to, ať se srovnává srovnatelné. Aut, které lze srovnávat s Enyaqem 85x v rychlosti připojení na hlavní silnici, je opravdu málo. Velká část automobilek (Peugeot, Opel, Fiat, Kia, Hyundai, Renault atd) nemá v prodeji ani jedno spalovací auto, které by mělo pohon všech kol (a nebo zadních kol v kombinaci se širokými pneumatikmi) a výkon cca 200 kW jako má Enyaq 85x. A u těch srovnatelných aut už to bude záviset na tom, jak mají vyřešeno řazení, zda je motor plněný atmosfericky, kompresorem nebo turbem atd. Je pravděpodbné, že okamžitou reakci bude mít jen zlomek z těch aut.
@Tycoon
Studený motor zas tak skvělý argument není.
Stejně jako kdo vytáčí studený motor si zadělává na rychlou zkázu, stejné to je i u BEV, jen to není úplně primárně o motoru.
U studené baterky požadovat dodat velký výkon není dobré úplně stejně tak. Jen si to málokdo uvědomí.
Mimochodem, půl roku a 30 tis. km a SOH 95%... No, žádná sláva...
Studený motor zas tak skvělý argument není.
Stejně jako kdo vytáčí studený motor si zadělává na rychlou zkázu, stejné to je i u BEV, jen to není úplně primárně o motoru.
U studené baterky požadovat dodat velký výkon není dobré úplně stejně tak. Jen si to málokdo uvědomí.
Mimochodem, půl roku a 30 tis. km a SOH 95%... No, žádná sláva...
@rohYpnol To je jasne, ze idealne nie je ani studena baterka, ale v garazi ma baterka 12 stupnov v zime a spalovaci motor po par metroch mozno trosku viac. Preto aj v zime vypisuje, ze je dobre nechat baterku aspon na 40%, aby v zime zvladala plny vykon. Proste elektricke auto je lepsie, reakcie su hned, nemusim teoretizovat nad nejakou v8 s kompresorom kvoli instantnym reakciam. Ani neviem, ci sa take auto da vobec aktualne kupit. A aj pouzivat launch kontrol nie je prave idealne, ja som to skusal asi iba raz. Pri skoro rovnakej cene nevidim zmysel rozmyslat napr. o Kodiaqu a filozofovat, co sa skor pohne a ci by som sa nepripojil porovnatelne rychlo. To nie je len o pohynani, ale aj o polohovani a hladani medzery a to uz dost pochybujem, ci dsg bude radit hore dole tak rychlo rozne stupne.
@xxc
Tycoon už to popsal celkem pregnantně. Přesto znovu.
Když mám 200kW spalovák, tak zrychlení z nuly a nebo nějaké připojení fakt není problém a stejně končíš na trakci a na tom, co je schopné pneu přenést na silnici.
A co se týká nějakých prodlev, většina těchto neduhů nejde za spalovacím motorem jako takovým, ale za nesmyslnýma emisníma požadavkama.
Pamatuji si třeba 2.0 fsi, žádná prodleva tam prostě nebyla.
Pro úplnost raději dodám, protrže místní hujeři by tohle opět nedali... ano, tohle samozřejmě je přednost EV pohonu.
Tycoon už to popsal celkem pregnantně. Přesto znovu.
Když mám 200kW spalovák, tak zrychlení z nuly a nebo nějaké připojení fakt není problém a stejně končíš na trakci a na tom, co je schopné pneu přenést na silnici.
A co se týká nějakých prodlev, většina těchto neduhů nejde za spalovacím motorem jako takovým, ale za nesmyslnýma emisníma požadavkama.
Pamatuji si třeba 2.0 fsi, žádná prodleva tam prostě nebyla.
Pro úplnost raději dodám, protrže místní hujeři by tohle opět nedali... ano, tohle samozřejmě je přednost EV pohonu.
@Tycoon
Kterej spalovak ma okazitou reakci? I hybridy oproti EV maji prodlevu. A DSG tedy rozhodne pri kickdownu nema okamzitou reakci, vyzkoušeno v novém kodiaqu, aby nekdo zase netvrdil, ze to musela byt stará skříň.
Kterej spalovak ma okazitou reakci? I hybridy oproti EV maji prodlevu. A DSG tedy rozhodne pri kickdownu nema okamzitou reakci, vyzkoušeno v novém kodiaqu, aby nekdo zase netvrdil, ze to musela byt stará skříň.
@rohYpnol
No, včera alebo predvčerom bola vo večerných správach reportáž o mestských policajtoch z jedného mestečka, ktorí vsadili na BEV ako hliadkové vozidlo. Všetko OK, kým im nekľakla baterka. Auto, ktoré je inak technicky OK stojí v garáži, lebo výmena baterky stojí 18.000,-€. Vzhľadom na takéto riziko sú akékoľvek výhody elektromobilu vieš kde...
No, včera alebo predvčerom bola vo večerných správach reportáž o mestských policajtoch z jedného mestečka, ktorí vsadili na BEV ako hliadkové vozidlo. Všetko OK, kým im nekľakla baterka. Auto, ktoré je inak technicky OK stojí v garáži, lebo výmena baterky stojí 18.000,-€. Vzhľadom na takéto riziko sú akékoľvek výhody elektromobilu vieš kde...
@Mikesus
2.0 MPI, co jsem měl, má okamžitou reakci. Ale pro srovnání s Enyaqem to není relevatní, jelikož na startu nemá trakci a pak mu chybí výkon a nakonec ještě musí řidič přeřadit.
2.0 MPI, co jsem měl, má okamžitou reakci. Ale pro srovnání s Enyaqem to není relevatní, jelikož na startu nemá trakci a pak mu chybí výkon a nakonec ještě musí řidič přeřadit.
@Tycoon, Rohypnol
podle toho co pisete jde ve vasemnpripade jen o teoriie.
Proc to porovnani proste nezkusite? Enyaq vs. 200kW ve spalovaku.
Spalovak nema sanci.
podle toho co pisete jde ve vasemnpripade jen o teoriie.
Proc to porovnani proste nezkusite? Enyaq vs. 200kW ve spalovaku.
Spalovak nema sanci.
@rohYpnol - k té trakci. Troufám si tvrdit, že EV má znatelně lepší trakci, jak srovnatelný spalovák. Proč? Pulzace kroutícího momentu spalovacího motoru, problematická regulace z důvodu značných setrvačných hmot, rychlost připojování/odpojování/distribuce kroutícího momentu na připojitelné nápravě. BEV tohle zmákne násobně rychleji, takže je schopen lépe vychytávat místa s lepší/horší adhezí, omezit prokluz kol na hraně trakce.
@eLzyx
To se nemusíš troufat tvrdit, to je prostě fakt. BEV má lepší trakci, protože je těžší a protože distribuce výkonu mezi nápravy nezávisí na mezinápravovém difernciálu či spojce. Celkově platí, že BEV umožňuje mnohem snadněji udělat auto s vysokým výkonem a/nebo s výbornou trakcí a/nebo tiché atd atd.
To se nemusíš troufat tvrdit, to je prostě fakt. BEV má lepší trakci, protože je těžší a protože distribuce výkonu mezi nápravy nezávisí na mezinápravovém difernciálu či spojce. Celkově platí, že BEV umožňuje mnohem snadněji udělat auto s vysokým výkonem a/nebo s výbornou trakcí a/nebo tiché atd atd.
Johnn
Spotřeba 27kWh/100km není zrovna málo.
Horší je to s degradací baterie. na ty kilometry a čas měla být podstatně nižší.
Jinak svezeni určitě komfortní.
Horší je to s degradací baterie. na ty kilometry a čas měla být podstatně nižší.
Jinak svezeni určitě komfortní.
@Johnn v prvních letech probíhá degradace nejrychleji. Tam to třeba v prvním roce spadne o 5% a pak to postupuje tempem méně jak 1% za rok.
@eLzyx Souhlasím s Tebou jak píšeš v prvních letech více, pak méně. A tady tento Enyaq jezdil půl roku, takže za celý první rok bude degradace vyšší. A je fakt že to v rámci značky není nic výjimečného.
A to je ono, komfortní svezení, super, těžko se vrací takovéto auto. Ovšem velmi rychle se přiblíží doba, kdy se ho pak bude chtít zbavit rychle většina.
A to je ono, komfortní svezení, super, těžko se vrací takovéto auto. Ovšem velmi rychle se přiblíží doba, kdy se ho pak bude chtít zbavit rychle většina.
@Johnn tak je tomu u všech aut. Ti movitější si nechávají auta tak 3 roky a pak hybaj do frcu, ať s tím nejsou problémy. A je jedno, co to auto pohání.
Nicméně následně se toho ujmou chudší a dále provozují. S většími či menšími náklady navíc.
Nicméně následně se toho ujmou chudší a dále provozují. S většími či menšími náklady navíc.
rohYpnol
Tak si říkám, ten samý Martin Vaculík nám před 20ti lety přednášel o tom, jak jsou diesely skvělé. Dnes nám Martin Vaculík hýká blahem nad BEV a říká, jak diesel je špatný...
Proč mi to jen připomíná EU? 😁
Proč mi to jen připomíná EU? 😁
@rohYpnol
Ono to až tak nepřekvapuje. Kdysi patřil mezi největším kritiky VW a Škody. Pak se stal jejich zastáncem. A nedávno holt konvertoval od dieselového náboženství k elektromobilnímu. Četl jsem jeho články tehdy a čtu je dnes, aniž bych patřil do stejné církve, jelikož se stále zaměřuje na technickou podstatu, spolehlivost a další aspekty, které mnozí novináři opomíjejí.
Ono to až tak nepřekvapuje. Kdysi patřil mezi největším kritiky VW a Škody. Pak se stal jejich zastáncem. A nedávno holt konvertoval od dieselového náboženství k elektromobilnímu. Četl jsem jeho články tehdy a čtu je dnes, aniž bych patřil do stejné církve, jelikož se stále zaměřuje na technickou podstatu, spolehlivost a další aspekty, které mnozí novináři opomíjejí.
@Tycoon
Určitě je dobré, že tu Martin Vaculík působí a má prostor.
Jen je třeba jej brát hodně s rezervou v jeho hodnocení toho, co popisuje.
Za dalších 15 let nám tu bude vykládat, jak BEV je špatné a jak je úžasné jezdit Pendolinem s přestupem na osla, protože ten se o sebe postará sám a nepotřebuje servis... 😉
Určitě je dobré, že tu Martin Vaculík působí a má prostor.
Jen je třeba jej brát hodně s rezervou v jeho hodnocení toho, co popisuje.
Za dalších 15 let nám tu bude vykládat, jak BEV je špatné a jak je úžasné jezdit Pendolinem s přestupem na osla, protože ten se o sebe postará sám a nepotřebuje servis... 😉
@rohYpnol možná by to mělo spíš připomínat pokrok. Protože před dvaceti lety bylo BEV s dnešním dojezdem a dnešní cenou jenom utopie.
Držím palce všem co jdou s dobou, protože učit se musíme všichni a pořád.
Jinak zůstaneme zapšklí zpátečníci a celý náš průmysl půjde do kopru.
Držím palce všem co jdou s dobou, protože učit se musíme všichni a pořád.
Jinak zůstaneme zapšklí zpátečníci a celý náš průmysl půjde do kopru.
@psel
Kdyby to byl pokrok, tak není třeba žádná ideologie.
Držím palce všem, kteří jsou ochotni v dnešní době kriticky myslet a uvažovat.
Kdyby to byl pokrok, tak není třeba žádná ideologie.
Držím palce všem, kteří jsou ochotni v dnešní době kriticky myslet a uvažovat.
@rohYpnol
Kdyz pokrok znamena žádná ideologie, pak by to znamenalo ze odpůrci EU nejsou pokrok, ale naopak zpatecnici. Protoze to je taky trapná ideologie. Ev nikdo nikomu nenutí, emise ze spalovaku nutí vsem. Takze vlastně ideologie a tudíž ne pokrok jsou spalovaky, ale BEV ne, dle tvé logiky.
A proč tehdy adoroval diesel. Protoze neměl informace o jeho škodlivosti. Ty informace, co seobjevovaly o emisích dieselu od přelomu tisíciletí spousta hlupaku bagatelizovala a ignorovala. Nekdo pod náporem faktů prozřel a postoupil a nekdo zůstal zaseklej a tahle fakta stále ignoruje.
Kdyz pokrok znamena žádná ideologie, pak by to znamenalo ze odpůrci EU nejsou pokrok, ale naopak zpatecnici. Protoze to je taky trapná ideologie. Ev nikdo nikomu nenutí, emise ze spalovaku nutí vsem. Takze vlastně ideologie a tudíž ne pokrok jsou spalovaky, ale BEV ne, dle tvé logiky.
A proč tehdy adoroval diesel. Protoze neměl informace o jeho škodlivosti. Ty informace, co seobjevovaly o emisích dieselu od přelomu tisíciletí spousta hlupaku bagatelizovala a ignorovala. Nekdo pod náporem faktů prozřel a postoupil a nekdo zůstal zaseklej a tahle fakta stále ignoruje.
@rohYpnol
Presne. Dalsi rekordne tepla zima a nove rekordy teplot padaji dale. Vedecka shoda na tom co to zpusobuje, ale co… podle Rohypnol je to vse ideologie….
Presne. Dalsi rekordne tepla zima a nove rekordy teplot padaji dale. Vedecka shoda na tom co to zpusobuje, ale co… podle Rohypnol je to vse ideologie….
@Mikesus
V logice uvažování jsi vždycky propadal. A perlíš opět.
Samozřejmě, že EU zakazuje ICE i PHEV, protože limit CO2 je nastavený tak, že je pro ICE nesplnitelný.
A jestliže EU má ideologii založenou na zakazování, nařizování, omezování, tak opakem této ideologie je DEREGULACE a tržní rozhodování.
Takže se fakt nezesměšňuj tvými bláboly a nesmyslnými pokusy o úvahy. Nemáš na to.
V logice uvažování jsi vždycky propadal. A perlíš opět.
Samozřejmě, že EU zakazuje ICE i PHEV, protože limit CO2 je nastavený tak, že je pro ICE nesplnitelný.
A jestliže EU má ideologii založenou na zakazování, nařizování, omezování, tak opakem této ideologie je DEREGULACE a tržní rozhodování.
Takže se fakt nezesměšňuj tvými bláboly a nesmyslnými pokusy o úvahy. Nemáš na to.
@rohYpnol
takze udelame z urodne prirody poust a pak z pouste budeme snazit budovat prirodu.
A proc? Protože uverime trollum, ze jezdit spalovakem na ropu z ruska, iranu atd je “svoboda “
takze udelame z urodne prirody poust a pak z pouste budeme snazit budovat prirodu.
A proc? Protože uverime trollum, ze jezdit spalovakem na ropu z ruska, iranu atd je “svoboda “
@psel
Průmysl už do kopru jde. V Německu klesá průmyslová výroba setrvale už od roku 2017. Dnes německý průmysl vyrábí jen 85 % toho, co v roce 2017. Hlavním viníkem je ideologie Energiewende (energetický předchod), která zdražuje energie.
Například BASF zavírá výrobní závody v Německu a místo toho staní nové závody v Číně. Například v roce 2014 postavil v Německu moderní závod na výrobu TDI (Toluene diiso***nate), ale kvůli vysokým nákladům na eenrgie ho roce 2023 ho zavřel a výrobu převedl do Číny.
A Green deal je rozšíření ideologie Energiewende na celou EU. Takže půjde do kopru průmysl v celé Evropě.
Průmysl už do kopru jde. V Německu klesá průmyslová výroba setrvale už od roku 2017. Dnes německý průmysl vyrábí jen 85 % toho, co v roce 2017. Hlavním viníkem je ideologie Energiewende (energetický předchod), která zdražuje energie.
Například BASF zavírá výrobní závody v Německu a místo toho staní nové závody v Číně. Například v roce 2014 postavil v Německu moderní závod na výrobu TDI (Toluene diiso***nate), ale kvůli vysokým nákladům na eenrgie ho roce 2023 ho zavřel a výrobu převedl do Číny.
A Green deal je rozšíření ideologie Energiewende na celou EU. Takže půjde do kopru průmysl v celé Evropě.
@Tycoon
Tak jest.
Ono totiž klimatická neutralita je absolutní blbost. Dokud bude člověk člověk člověkem, dokud bude lidstvo existovat, bude existovat i jeho vliv a dopad na klima.
A žádná ideologie zelenorudé EU to nikdy, nezmění.
Tak jest.
Ono totiž klimatická neutralita je absolutní blbost. Dokud bude člověk člověk člověkem, dokud bude lidstvo existovat, bude existovat i jeho vliv a dopad na klima.
A žádná ideologie zelenorudé EU to nikdy, nezmění.
@Tycoon
A uz to zas jede.. Duo trolls
Naklady na energie jsou jen jedna cast nakladu. Nemec taky nedela za plat cinana.
Pokles je dan růstem konkurence v (zatim) globalnim svete.
A opet zkresleny pohled tim ze zname dnesni stav veci, ale nezname náklady které by nesla jina cesta.
Jak mohla byt cesta energetiky? Dal spalovat uhli? Vice plynu, jadro? Vse take velice rizikove a nakladne.
A uz to zas jede.. Duo trolls
Naklady na energie jsou jen jedna cast nakladu. Nemec taky nedela za plat cinana.
Pokles je dan růstem konkurence v (zatim) globalnim svete.
A opet zkresleny pohled tim ze zname dnesni stav veci, ale nezname náklady které by nesla jina cesta.
Jak mohla byt cesta energetiky? Dal spalovat uhli? Vice plynu, jadro? Vse take velice rizikove a nakladne.
@Hendly
Jen jsem vyvracel to, co napsal psel.
U energeticky náročných průmyslů, jako je třeba metalurgický a chemický, je cena energií (nejen elektřina, ale třeba i emisní povolenky) klíčový parametr. Viz třeba hliníkárna na Slovensku. Slovenští zaměstnanci berou mnohonásobně méně než třeba norští a američtí a přesto majitel (Hydro) zavřel slovenskou hliníkárnu. Kvůli ceně elektřiny.
Jaká cesta energetiky je nejvýhodnější? To samozřejmě nevíme, máš pravdu, že se rizika a budoucí náklady těžko počítají. Avšak víme, která je nejméně výhodná, je to ta německá. Takže nechápu, proč EU rozhodla, že máme všichni jít tou nejhorší, německou cestou.
Jen jsem vyvracel to, co napsal psel.
U energeticky náročných průmyslů, jako je třeba metalurgický a chemický, je cena energií (nejen elektřina, ale třeba i emisní povolenky) klíčový parametr. Viz třeba hliníkárna na Slovensku. Slovenští zaměstnanci berou mnohonásobně méně než třeba norští a američtí a přesto majitel (Hydro) zavřel slovenskou hliníkárnu. Kvůli ceně elektřiny.
Jaká cesta energetiky je nejvýhodnější? To samozřejmě nevíme, máš pravdu, že se rizika a budoucí náklady těžko počítají. Avšak víme, která je nejméně výhodná, je to ta německá. Takže nechápu, proč EU rozhodla, že máme všichni jít tou nejhorší, německou cestou.
@Tycoon
stale znova troll…
“je to ta německá“
A na to si prisel jak?
Jestli byla nekde chyba, tak spolehani na rusky plyn. Tak byla chyba, ale i to melo sve hlubsi historicke duvody.
Stale nejen u tebe vidim to zavirani oci pred realitou
Je tu dalsi rekordne teply rok a zatim se naplnuji predpovedi vedcu.
A ty, trol, stale resis nesmysle a toto ignorujes.
stale znova troll…
“je to ta německá“
A na to si prisel jak?
Jestli byla nekde chyba, tak spolehani na rusky plyn. Tak byla chyba, ale i to melo sve hlubsi historicke duvody.
Stale nejen u tebe vidim to zavirani oci pred realitou
Je tu dalsi rekordne teply rok a zatim se naplnuji predpovedi vedcu.
A ty, trol, stale resis nesmysle a toto ignorujes.
@Hendly
Na to jsem přišel tak, že jsem si přečetl informace od Evropské komise, přesněji od Eurostatu. Tam jsou podle tebe taky trollové, že?
Odakz dát bohužel nejde, přemění se to na smajlíky. Když zadáš "Electricity price statistics Eurostat", tak ti to vyhledávač najde.
Pokud zanedbáme ostrovní státy s omezenou možností propojení s pevninskými sítěmi, tak Německo má dle Eurostatu nejvyšší ceny elektřiny v EU.
Riziko zničení evropského průmyslu je pro tebe nesmysl? Pro mě je to vážná věc.
Na to jsem přišel tak, že jsem si přečetl informace od Evropské komise, přesněji od Eurostatu. Tam jsou podle tebe taky trollové, že?
Odakz dát bohužel nejde, přemění se to na smajlíky. Když zadáš "Electricity price statistics Eurostat", tak ti to vyhledávač najde.
Pokud zanedbáme ostrovní státy s omezenou možností propojení s pevninskými sítěmi, tak Německo má dle Eurostatu nejvyšší ceny elektřiny v EU.
Riziko zničení evropského průmyslu je pro tebe nesmysl? Pro mě je to vážná věc.
@Hendly
Realitu a fakta bohužel zcela ignoruješ ty ty hujere.
Likvidace průmyslu v EU ve jménu zelenorudé ideologie vytvořené v Německu a v Bruselu znamená jen dva možné reálné scénáře.
1) buď se vrátíme na stromy mezi opice a do jeskyní a zapomeneme na něco jako výdobytky civilizace, nebo
2) začneme dovážet zboží které nevyobí EU z rozvojových zemí, kde je vyrobi s vyššími emisemi a navíc zvýšíme emise z dopravy zboží.
Varianta 2 nejen že klima nezlepší, ale navíc ještě zhorší. A navíc to někdo bude muset zaplatit. A navíc tím zvýšíme závislost na cizích zemích. Jako je třeba Rusko, Čína, Indie, že 🤣🤣🤣
Greendeal je jen zelenorudá utopická ideologie EU. Realdeal je nesmysl progresivistů, kteří vůbec nepochopili nereálnost greendealu a jeho dopady.
Pokud nechceš rozvojovým zemím bránit v rozvoji, tak jediné reálné řešení je přijmout postupnou změnu klimatu a naučit se s ní žít a přizpůsobit se. S přírodou bojovat nelze. A zajistit si vlastní stabilní zdroje, což v našich podmínkách je jen a pouze jaderná energie.
Realitu a fakta bohužel zcela ignoruješ ty ty hujere.
Likvidace průmyslu v EU ve jménu zelenorudé ideologie vytvořené v Německu a v Bruselu znamená jen dva možné reálné scénáře.
1) buď se vrátíme na stromy mezi opice a do jeskyní a zapomeneme na něco jako výdobytky civilizace, nebo
2) začneme dovážet zboží které nevyobí EU z rozvojových zemí, kde je vyrobi s vyššími emisemi a navíc zvýšíme emise z dopravy zboží.
Varianta 2 nejen že klima nezlepší, ale navíc ještě zhorší. A navíc to někdo bude muset zaplatit. A navíc tím zvýšíme závislost na cizích zemích. Jako je třeba Rusko, Čína, Indie, že 🤣🤣🤣
Greendeal je jen zelenorudá utopická ideologie EU. Realdeal je nesmysl progresivistů, kteří vůbec nepochopili nereálnost greendealu a jeho dopady.
Pokud nechceš rozvojovým zemím bránit v rozvoji, tak jediné reálné řešení je přijmout postupnou změnu klimatu a naučit se s ní žít a přizpůsobit se. S přírodou bojovat nelze. A zajistit si vlastní stabilní zdroje, což v našich podmínkách je jen a pouze jaderná energie.
@Tycoon
mluvis o dnesni cene ktera je dusledkem ztraty ruskeho levneho plynu.
Nic to nerika o budoucnosti.
Proste stale to same. Nadavat na EU a ignorovat skutečnost.
mluvis o dnesni cene ktera je dusledkem ztraty ruskeho levneho plynu.
Nic to nerika o budoucnosti.
Proste stale to same. Nadavat na EU a ignorovat skutečnost.
@Rohypnol
“naucit se zit se zmenou klimatu”
Jak chce vyresit to, ze velke casti zeme se stanou neobyvatelne. Jak vyresit dlouha sucha obdobi bez srazek, jarni mrazy nicici celou urodu atd.
Tu o jsou veci ktere jsou bud neřešitelné a nebo resitelne za nasobek toho nez tomu predejit.
“naucit se zit se zmenou klimatu”
Jak chce vyresit to, ze velke casti zeme se stanou neobyvatelne. Jak vyresit dlouha sucha obdobi bez srazek, jarni mrazy nicici celou urodu atd.
Tu o jsou veci ktere jsou bud neřešitelné a nebo resitelne za nasobek toho nez tomu predejit.
@Hendly
EU samozřejmě ničemu nepředejde, protože "bohatá" Evropa nemůže papežsky kázat Africe a dalsim rozvojovým zemím jak mají žít
A přizpůsobit se samozřejmě lze. I v Egyptě vymysleli, jak z neúrodné pouště udělat zavlažováním úrodnou zemi.
Plodiny lze přizpůsobit, vyšlechtit odolnější odrůdy atd. atd. Příroda si vždycky poradí a cestu najde.
Pokud si zelenorudá EU myslí, že je středobodem vesmíru, tak skončí.
Koneckonců stejné je to s Ukrajinou a Ruskem. Jestli si EU myslí, že bude Rusku nařizovat a diktovat své podmínky a Rusko odejde jak poslušný beránek, tak to EU opět šeredně odnese. Ale mnozí už pochopili, že Rusko je třeba brát vážně, a pokud má nastat mír, tak to vždy bude znamenat konpromis a nic jako spravedlivý mír neexistuje. Opět se potvrzuje, že rohYpnol měl pravdu a vše směřuje tam, co tady říkám opakovaně dávno.
A čím dýl to bude trvat, tim hůř na tom Ukrajina bude a tím větší ty ústupky Rusku budou.
EU samozřejmě ničemu nepředejde, protože "bohatá" Evropa nemůže papežsky kázat Africe a dalsim rozvojovým zemím jak mají žít
A přizpůsobit se samozřejmě lze. I v Egyptě vymysleli, jak z neúrodné pouště udělat zavlažováním úrodnou zemi.
Plodiny lze přizpůsobit, vyšlechtit odolnější odrůdy atd. atd. Příroda si vždycky poradí a cestu najde.
Pokud si zelenorudá EU myslí, že je středobodem vesmíru, tak skončí.
Koneckonců stejné je to s Ukrajinou a Ruskem. Jestli si EU myslí, že bude Rusku nařizovat a diktovat své podmínky a Rusko odejde jak poslušný beránek, tak to EU opět šeredně odnese. Ale mnozí už pochopili, že Rusko je třeba brát vážně, a pokud má nastat mír, tak to vždy bude znamenat konpromis a nic jako spravedlivý mír neexistuje. Opět se potvrzuje, že rohYpnol měl pravdu a vše směřuje tam, co tady říkám opakovaně dávno.
A čím dýl to bude trvat, tim hůř na tom Ukrajina bude a tím větší ty ústupky Rusku budou.
@Hendly
Chtěl bych někdy zažít Hendlyho alternativní realitu.
Německo má levnou elektřinu. Firmy z celého světa včetně Číny přesouvají výrobu do EU, protože touží po tom, aby mohly všechen zisk utratit za emisní povolenky. Z nebe prší baterie přímo na montážní linky evropských automobilek.
Chtěl bych někdy zažít Hendlyho alternativní realitu.
Německo má levnou elektřinu. Firmy z celého světa včetně Číny přesouvají výrobu do EU, protože touží po tom, aby mohly všechen zisk utratit za emisní povolenky. Z nebe prší baterie přímo na montážní linky evropských automobilek.
@Tycoon
opet mnoho kroku jinam, ale stale jen pomlouvani EU.
Zkus se zamyslet jaknje to v zivote. Kdo se ma lepe? Tvrde pracujici manualne a nebo ten kdo vymysli nove?
To byla totiz vzdy sila evropy. Ne delat to co umi kazdy a snazit se byt levnejsi.
opet mnoho kroku jinam, ale stale jen pomlouvani EU.
Zkus se zamyslet jaknje to v zivote. Kdo se ma lepe? Tvrde pracujici manualne a nebo ten kdo vymysli nove?
To byla totiz vzdy sila evropy. Ne delat to co umi kazdy a snazit se byt levnejsi.
@Hendly
Evropa získala skvělou životní úroveň a podmínky díky průmyslové revoluci v 19. a 20. století, kdy Evropa byla založena na trhu, poptávce a pánem byl průmyslník který přemýšlel jak VYRÁBĚT.
EU tohle ukončila zelenorudou ideologií a do 21. století přišla s myšlenkou, že blahobyt založí na tom, že bude vymýšlet jak NEVYRÁBĚT.
Ta ideologická naivita EU je tak zjevná, že to je to nejvic děsivé. Že EU je tak slabá a neschopná, že naslouchá těmto grétám místo toho aby je v první vteřině poslala do patřičných mezí.
Evropa získala skvělou životní úroveň a podmínky díky průmyslové revoluci v 19. a 20. století, kdy Evropa byla založena na trhu, poptávce a pánem byl průmyslník který přemýšlel jak VYRÁBĚT.
EU tohle ukončila zelenorudou ideologií a do 21. století přišla s myšlenkou, že blahobyt založí na tom, že bude vymýšlet jak NEVYRÁBĚT.
Ta ideologická naivita EU je tak zjevná, že to je to nejvic děsivé. Že EU je tak slabá a neschopná, že naslouchá těmto grétám místo toho aby je v první vteřině poslala do patřičných mezí.
@Hendly
A co jsme, my Evropané, za posledních 20 let pro svět vymysleli?
Fakt si myslíš, že celý svět čeká na to, až bude moci od zkrachovalého Northvoltu, do kterého nasypala peníze EU i VW, koupit výrobní licenci na nefunkční baterky?
Ty si asi neuvědomuješ, jak hodně jsme za Japonskem, Jižní Koreou a Čínou v bateriích a mnoha dalších high-tech technických oborech.
A co jsme, my Evropané, za posledních 20 let pro svět vymysleli?
Fakt si myslíš, že celý svět čeká na to, až bude moci od zkrachovalého Northvoltu, do kterého nasypala peníze EU i VW, koupit výrobní licenci na nefunkční baterky?
Ty si asi neuvědomuješ, jak hodně jsme za Japonskem, Jižní Koreou a Čínou v bateriích a mnoha dalších high-tech technických oborech.
@Hendly
Takže nalijeme peníze do dalšího Northvoltu? Za peníze EU se pak opět koupí licence asijských výrobců, opět se dovezou asijské výrobní linky, opět se najmou asijští inženýři ... A pak se vyhlásí bankrot?
Abychom dohnali obrovskou ztrátu, kterou jako Evropa máme, je potřeba dlouhodobá strategie podpory průmyslu, IT a dalších oborů. Pokud začneme hned, máme šanci do 10 let dohnat světovou konkurenci. Pro začátek by stačilo neházet průmyslu klacky pod nohy.
Takže nalijeme peníze do dalšího Northvoltu? Za peníze EU se pak opět koupí licence asijských výrobců, opět se dovezou asijské výrobní linky, opět se najmou asijští inženýři ... A pak se vyhlásí bankrot?
Abychom dohnali obrovskou ztrátu, kterou jako Evropa máme, je potřeba dlouhodobá strategie podpory průmyslu, IT a dalších oborů. Pokud začneme hned, máme šanci do 10 let dohnat světovou konkurenci. Pro začátek by stačilo neházet průmyslu klacky pod nohy.
@Tycoon
jak to chces udelat?
Stale to same. Mas tady energetiku atd s negativni externalitou. A ty chces, aby se prosadila drazsi alternativa bez negativ jen trzne.
To asi nefunguje, co?…
jak to chces udelat?
Stale to same. Mas tady energetiku atd s negativni externalitou. A ty chces, aby se prosadila drazsi alternativa bez negativ jen trzne.
To asi nefunguje, co?…
@Hendly
Ekologičtější alternativu lze podpořit různými způsoby. Ideální je, když je podpora jednoduchá a plošná, například nižší daňová sazba, univerzální odpisy za vývoj apod. Aby nedocházelo ke zvýhodňování Northvoltů apod selektivními dotacemi.
Tržní signály jsou pro úspěch zásadní. Poptávka zákazníků a soutěž výrobců o zákazníka musí rozhodovat. Když to odstraníš, skončí to jako v NDR s výrobou Trabantu na věky věků. I čínští komunisté to pochopili a Mao Ce-Tungovy teze nahradili tvrdým kapitalismem.
Ekologičtější alternativu lze podpořit různými způsoby. Ideální je, když je podpora jednoduchá a plošná, například nižší daňová sazba, univerzální odpisy za vývoj apod. Aby nedocházelo ke zvýhodňování Northvoltů apod selektivními dotacemi.
Tržní signály jsou pro úspěch zásadní. Poptávka zákazníků a soutěž výrobců o zákazníka musí rozhodovat. Když to odstraníš, skončí to jako v NDR s výrobou Trabantu na věky věků. I čínští komunisté to pochopili a Mao Ce-Tungovy teze nahradili tvrdým kapitalismem.
@Tycoon
“ Ideální je, když je podpora jednoduchá a plošná”
takze si zase skončil u systemu emisních povolenek.
Ten je daleko elegantnější nez to co navrhujes ty. Proste podle toho jak skodis tak platis.
“ Ideální je, když je podpora jednoduchá a plošná”
takze si zase skončil u systemu emisních povolenek.
Ten je daleko elegantnější nez to co navrhujes ty. Proste podle toho jak skodis tak platis.
@Hendly
Emisní povolenky jsou extrémně složité a nejsou plošné. Firmy neznají jejich budoucí cenu, jelikož se s nimi spekuluje na burze a Evropská komise může manipulovat s množstvím. Některé firmy dostávají povolenky zdarma.
Radost z toho mají jen lidé jako Sanjeev Gupta. Ten si nechal do odstravské huti Liberty přidělit emisní povolenky na další rok zdarma, přeprodal je do Rumunska a vyhlásil bankrot. Obohatil se tím o několik miliard Kč. To samé udělali polští majitelé Tamehu, který Liberty dodával. A nesmíme zapomenout na mafiány jako je Tomáš Pitr, pro něj jsou emisní povolenky také vítaným zdrojem nelegálních příjmů.
www.seznamzpravy.cz/…asi-vyhne-268140
www.seznamzpravy.cz/…rodal-cez-269890
www.seznamzpravy.cz/…-teplarny-275500
Emisní povolenky jsou extrémně složité a nejsou plošné. Firmy neznají jejich budoucí cenu, jelikož se s nimi spekuluje na burze a Evropská komise může manipulovat s množstvím. Některé firmy dostávají povolenky zdarma.
Radost z toho mají jen lidé jako Sanjeev Gupta. Ten si nechal do odstravské huti Liberty přidělit emisní povolenky na další rok zdarma, přeprodal je do Rumunska a vyhlásil bankrot. Obohatil se tím o několik miliard Kč. To samé udělali polští majitelé Tamehu, který Liberty dodával. A nesmíme zapomenout na mafiány jako je Tomáš Pitr, pro něj jsou emisní povolenky také vítaným zdrojem nelegálních příjmů.
www.seznamzpravy.cz/…asi-vyhne-268140
www.seznamzpravy.cz/…rodal-cez-269890
www.seznamzpravy.cz/…-teplarny-275500
@Tycoon
...tolik argumentů věnovaných takovému blbovi, který z toho stejně nic nepochopí... 😉
...tolik argumentů věnovaných takovému blbovi, který z toho stejně nic nepochopí... 😉
@Tycoon
je jedno jestli je to danove zvyhodneni, odpis nebo povolenka.
To uz je jen technicke provedeni o kterem se muzeme dohadovat, ale pochybuji, že do toho j nebo ty do detailu vidime.
Zaklad je ale jasny.
Musis zvyhodnit neskodlive a znevyhodnit skodlive.
je jedno jestli je to danove zvyhodneni, odpis nebo povolenka.
To uz je jen technicke provedeni o kterem se muzeme dohadovat, ale pochybuji, že do toho j nebo ty do detailu vidime.
Zaklad je ale jasny.
Musis zvyhodnit neskodlive a znevyhodnit skodlive.
budaman888
A já si postavím plně natankované auto do garáže a kapacita nádrže se mi nezmění. Proč bych kupoval něco horšího?😂
Jenda Kudera
Škoda té mizerné kvality interiéru za pár let bude zničené, můj gumový klíček od toyoty z r. 2016 vypadá lépe, než ten škodovácký.
Jinak otázka zda by Vaculík vychvaloval i jnou než tu nejvyšší verzi L&K, co určitě nebude masová záležitost. Na první pohled ten podvozek vypadal docela chatrně na tu celkovou hmotnost vozu. No jen laický názor.
Jinak otázka zda by Vaculík vychvaloval i jnou než tu nejvyšší verzi L&K, co určitě nebude masová záležitost. Na první pohled ten podvozek vypadal docela chatrně na tu celkovou hmotnost vozu. No jen laický názor.
To se "odbornikum" ve zdejsi diskuzi libit nebude.
Ja tleskam.
Diky Martine.
👍
Ty jsi špatnou věc někdy nechtel vrátit a chtel sis ji nechat? Takový masochisty ještě neznám. Ja špatné věci tedy rád vracím velice brzy.
Navíc slovenština nám to porozumění krátkou dobu “cizí“ řeči dělá velmi jednoduché a pokud tvé mozkové závity tohle nedávají tak to svědčí o tom co jsi zač.
Jen si ty omezenče uvědom kolik lidí na světě rozumí tobě a zjistíš, že jsi na tom hůř než Ukrajinci a Vietnamci. O to horší příměr jsi použil.
Děláš takhle ostudu všem Čechům.
Tím ale neříkám že souhlasím s tím co píše ptr078 protože to, že automobilky auta novinářům půjčují je běžné a jeho příspěvek je tak jen pouhá závist, protože on si své auto může půjčit jen za peníze.
Naprostý souhlas. Urazky jakékoliv nepatri do veřejného prostoru. A jak rikas z ptr jen stříká závist. On na auto za 60k evidentně nema a mít nebude, tak je naštvanej, ze někdo měl možnost ho mít zadarmo.
Ano, nejlepší auto je půjčené, ale některé se nechce vracet, jiné naopak s radostí. A tohle se vracet nechtělo.
Připojuji se 👍