Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Enyaq iV 80
Škoda Enyaq iV 80
Škoda Enyaq iV 80
Interiér je pojatý konzervativně, to je fajn. Zůstala i fyzická tlačítka pod obřím displejem, třeba ta pro volbu jízdních režimů. Kompromisem je prostřední, na snímku zapnutý Normal. Když se krátí dojezd, logika velí zmáčknout Eco zcela vlevo.
45 Fotogalerie

Martin Vaculík a Škoda Enyaq 85x L&K: Auto, které nechtěl vracet

redakce AUTO.CZ

Enyaq 85x v nejvyšší výbavě Laurin & Klement se rychle stává jednou z nejvzácnějších moderních škodovek. Vyráběl se totiž pouhých 13 měsíců. Vrcholná výbava dorazila až s technickou modernizací (přechod z označení 80 na 85) koncem roku 2023. S faceliftem počátkem tohoto roku však odešla. 

Přesně takový vzácný kousek jezdil v projektu “Vyměň káru za elektromobil”, kterého se natočilo pět dílů. Vlastně šest, jeden však měl smůlu, že kameramanovi spadl disk s natočeným materiálem a celá snaha vyšla vniveč.

S redaktory a spolupracovníky Světa motorů se vůz podíval též do Nizozemí či Černé hory, z čehož vyšel podcast. Zajímavé bylo poznání, že po této části Balkánu se nyní dá elektromobilem jezdit velmi levně, neboť mnoho nabíječek je zde zcela zdarma. 

Vůz všechny bavil tak, že za půl roku zdolal celých 32.464 km a docela tak popřel tradovanou poučku, že elektromobil “nikam nedojede”. 

Několik týdnů si jej vyzkoušel i Martin Vaculík - jako tradičně právě za tímto vozem si na jaře vezl ovce, na podzim se pak zhostil závěrečného hodnocení. Jak obstálo světlé čalounění? Proč klepala přední náprava? Jaká byla nejvážnější závada? A jak se k vozu chovat, abyste nemuseli nadměrně často měnit pneumatiky? To vše se dozvíte v dnešním videu. 

Zdroj: Autorský text, video: auto.cz