Veterán
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
3
Já myslím, že tady jsou jakékoliv komentáře zbytečné. Nezbývá, než zamáčknout slzu...
vencelín
Krásný a technický zajímavý vuz.
Autorovi patří poděkování za zpracování článku.
Autorovi patří poděkování za zpracování článku.
@vencelín Krásná a originální bezesporu je. Ale aby ji člověk plně docenil, musí se dostat za volant někde na točité silnici!
KANKUNEN
Alfa vyrobila auto, tak dobré jak jen auto může být, stručně“. To přesně vystihuje podstatu. Stručně ve smyslu určité nekomplexnosti a nedořešenosti. Například převodovka vzadu vyžaduje dlouhé řadící táhlo, které společně s měkkými silentbloky převodovky vede k nepřesnosti řazení a postupné smrti synchronů, obzvláště pak na dvojce. Zadní brzdy u diferenciálu jsou mizerně chlazené a celou situaci jen zhoršuje středem vedený výfuk, nehledě na komplikovanost a špatnou přístupnost pro údržbu. Kardan je spojen pomocí gumových hardyspojek, které mají tendence velmi rychle odcházet, a italské solné přímořské prostředí jim také nijak nepomáhá. Stávkující elektronika je obzvlášť dobře patrná díky přítomnosti digitálního Alfa Controlu, který mnohdy připomíná spíš dobře rozjetou diskotéku než panel pro hlášení chybějících provozních kapalin. Jednoduše platí známé pořekadlo. Žádná Alfa na světě nemá přesně ty samé problémy jako jiná Alfa.
Stejsn
NIkdy se mi nelíbily ty boční linky, které téhle alfě dávají vzhled, jakoby spadla zadkem na obrubník a zlomil se jí kufr nahoru. Ten kombík vypadá MNOHEM vyváženější. Článek supr, jako vždy.
@Stejsn Dizajn nemusí sadnúť každému, každopádne Alfa vzhľadovo vždy nejakým spôsobom vybočovala z radu. Nástupca bol o poznanie krajší, ale tiež viac zapadol a netrčal tak z davu.
assets.adac.de/…fa-romeo-155.jpg
assets.adac.de/…fa-romeo-155.jpg
@Stejsn Naopak, ta vzadu nahoru lomená boční linie je velmi zajímavá a originální. Kdybych si mohl vybrat, přál bych si u současné Giulie hranatý, výrazně klínovitý retrodesign právě na motivy řady 75! 🙂👍
lamal
Pekny a zaujimavy clanok, no vidno ako si aj motoristicki novinari pohravaju s kydanim na ekologiu ako nutnost petrolheada a spiatočníka a zaroven si jednom clanku protirecia ked to vyhovuje...
"Potřebné palivo tedy dodávaly a míchaly se vzduchem dva dvojité spádové karburátory značek Dell'Orto, respektive Weber. Samozřejmě, dnešní rádobyekologové by z nich nejspíš dostali psotník, jenže prioritnější než spotřeba a emise byly výkon a reakce na plyn."
"Na konci roku 1989 začalo dopravovat benzin do čtyř válců základního motoru 1,57 l konečně vstřikování paliva a jeho výkon se zvedl na 79 kW (107 k)."
"Potřebné palivo tedy dodávaly a míchaly se vzduchem dva dvojité spádové karburátory značek Dell'Orto, respektive Weber. Samozřejmě, dnešní rádobyekologové by z nich nejspíš dostali psotník, jenže prioritnější než spotřeba a emise byly výkon a reakce na plyn."
"Na konci roku 1989 začalo dopravovat benzin do čtyř válců základního motoru 1,57 l konečně vstřikování paliva a jeho výkon se zvedl na 79 kW (107 k)."
@lamal No, a presto si neprotireci.
Vyssi cislo nejyssiho vykonu nerika vubec nic o jeho prubehu.
A uz vubec ne o reakci na plyn.
To se tezko sdeluje, procento ridicu, kteri meli moznost nekdy seslapnout "plyn" a otevrit tim dva dvojite karburatory... tedy v praxi solo komoru pro kazdy valec, rok od roku klesa.
A mozna tretina z nas uz si to nepamatuje.
🙄
Vyssi cislo nejyssiho vykonu nerika vubec nic o jeho prubehu.
A uz vubec ne o reakci na plyn.
To se tezko sdeluje, procento ridicu, kteri meli moznost nekdy seslapnout "plyn" a otevrit tim dva dvojite karburatory... tedy v praxi solo komoru pro kazdy valec, rok od roku klesa.
A mozna tretina z nas uz si to nepamatuje.
🙄
@Ja Prvni 123
s tym by som suhlasil, ale nemohlo by byt napisane
"Na konci roku 1989 začalo dopravovat benzin do čtyř válců základního motoru 1,57 l konečně vstřikování paliva a jeho výkon se zvedl na 79 kW (107 k)." co vstrekovanie paliva ukazuje v pozitivnom vyzname pre narast vykonu... jasne, kvoli catu, karbec to tak presne neudrzi a musel byt priskrteny viac nez vstrek s labmdou.
Chcel by si aby tu jazdili karburatory bez catu ? Sam by si ho podla mna vo svojom aute a hlavne daily nechcel, smrdi to, ucpava sa to a musi sa to stelovat aby to vobec spravne fungovalo. Ani u motorky to nechceš, E10 tomu hodila vidle 😁
s tym by som suhlasil, ale nemohlo by byt napisane
"Na konci roku 1989 začalo dopravovat benzin do čtyř válců základního motoru 1,57 l konečně vstřikování paliva a jeho výkon se zvedl na 79 kW (107 k)." co vstrekovanie paliva ukazuje v pozitivnom vyzname pre narast vykonu... jasne, kvoli catu, karbec to tak presne neudrzi a musel byt priskrteny viac nez vstrek s labmdou.
Chcel by si aby tu jazdili karburatory bez catu ? Sam by si ho podla mna vo svojom aute a hlavne daily nechcel, smrdi to, ucpava sa to a musi sa to stelovat aby to vobec spravne fungovalo. Ani u motorky to nechceš, E10 tomu hodila vidle 😁