Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Číňané v Evropě sázejí na spalovací motory. Podíl elektromobilů dokonce klesá

38 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
A to je přesně ono. Evropa svým zákazníkům cpe, co chce ona. Čína svým zákazníkům nabízí, co chtějí oni.
ericn
@Stejsn No jo, bohužel to tak vypadá. Číňani to pochopili, EU výrobci ne... Smutné...
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
Ještě nedávno tvrdili zástupci Škodovky, že budou nadále vyrábět spalinové auta pro rozvojové země. A už je to tady, "rozvojovou" zemi jsme my. Jak se říkalo za komančů: " Vývoj se nedá zastavit, ten jde kolem nás".
adamzprahy
@Petr Pinkas elektromobily se reálně prodávají jen cca ve 30-40% světa, tj severní amerika, evropa, Čína + Japonsko, Korea a to je asi všechno. Takže trh rozvojových zemí se spalováky je stále obrovský a neni v dohledu že by se to nějak rychle měnilo.
Tycoon
@Petr Pinkas

Nic takového nikdy netrvdili. Níže citruju oficiální prohlášení, která jasně ukazují, že jsou určeny pro celý svět.

"Rodina motorů EA 211 patří i během transformace automobilového průmyslu ke klíčovým agregátům koncernu Volkswagen v Evropě, na řadě světových trhů ji pak čeká nasazení v mnoha připravovaných modelech."

"Součástí vývojového procesu je rovněž projektové řízení, které zahrnuje vývoj motorů nejen v rámci EU, ale také v Číně, Indii, Jižní a Střední Americe a Jižní Africe. Vozy poháněné motory EA 211 se totiž prodávají na všech obydlených kontinentech, a tak musí vývoj zohledňovat také lokální, specifické požadavky těchto trhů."
Arese
Proč "dokonce"? 😃
Frfla
Super, snad bude z čeho vybírat a budou lépe cenově dostupné než evropské, korejské a japonské značky. Konkurence je třeba. Víc a houšť.
traveldrive
@Frfla Podľa ich doterajšej úrovne nie je veľmi o čo stáť. Väčšinou je v ponuke žravý 1 alebo 1,5 liter, prípadne doplnený o elektromotor s jednoduchou baterkou. Ale snáď donútia EUrópu prebrať sa z letargie, prípadne z klinickej smrti u niektorých.
Arese
@traveldrive Jak jsi přišel na to, že motory TSI jsou "žravé"? Naopak již roky patří ve svých objemových kategoriích k vůbec nejúspornějším. Tak tady laskavě nelži!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zcela logické.

Čajnu prvně začínají kupovat lidi, kteří hledají value/money a to u BEV dnes absolutně není.

A pokud se EU neprobere na součané JIPce, a bude dál prosazovat nereálnou zelenorudou ideologií a zakáže ICE, tak samozřejmě u BEV bude value/money hledat násobně více zákazníků.

Zatímco u ICE je blok kupovat čajnu, protože je tu volba, tak u BEV ten blok mizí. Protože proč kupovat evropské BEV s čínskou technikou za dražší peníze než čínské auto s čínskou technikou...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Dlouhodobě tady Mandaríni prodávají výrazně víc spalováků než elektro. MG od začátku roku 1679 spalováků a 91 HEV, 37 PHEV, to říká všechno. Už tady jezdí Great Wall s diesely, 2,0 , 2,2 a připravují 6-válec 3,0 😄
traveldrive
Kde je elektroúderka? Inokedy sú na koni a v diskusii prví, teraz ticho po pešine. Veď Čína tu vraj tlačí hlavne BEV a sú s nimi o konskú hlavu vpredu...
Nemlčte jak vši pod chrastou, poďte nám vysvetliť, že je všetko inak. 😁
Tycoon
@traveldrive

Poté, co všechny výzamné evropské automobilky začaly po EU žádat, aby zrušila zákaz spalovacích aut v roce 2035, měli elektroúderníci už jen poslední záchytný bod. Čínský vzor. Dělejme vše jako Čína, ta nám ukazuje jedinou správnou elektrickou budoucnost. No a teď nůž do zad přímo od Číny, ta chce taky zachovat spalováky. To budou rozdýchávat těžko.
traveldrive
@Tycoon
Tiež mám ten pocit. Ale možno teraz vymýšľajú argumenty a prídu v plnej sile...
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
@traveldrive No, mají to argumentačně stále těžší, jejich lži se totiž stávají stále neudržitelnější. Podobně jako v případě ruSSáckých vlastizrádných chcimírů...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mňa po tomto článku napadá jedna otázka : čínske automobilky predávajúce v Európe netrápia flotilové emisie?
PowerHouse
@wakantanka

Netrápí,

ony ty emise jsou splněny i v Německu, kde se prodává 11% plug-in a 19% BEV. To stačí na těch 93g.

Navíc se to počítá za 3 roky.
Takže musíme počítat s tím, že nyní cena lithiua razantně klesá, klesá cena i e-pohonu a budou malá BEV ID.2 all za 500 000.
Hendly
Stale dokola.
Trolls jedou nekonecnou agendu ktera v milionech jede celym netem zadupava rozum a svobodu…

Pritom staci znat jedinou vec.
Čínské elektromobily maji v EU dodatecne clo a celkove clo je pak az 47%
Avatar - Zetti
Zetti
@Hendly a evropsky proletariat z toho bude mit leyno. Za to ho budeme mit z ceho dotovat socialnima davkama. Do ty doby nez si je cina koupi za nase penize vsechny.
Jestli je tohle rozum, tak me se zastavil uz davno
Arese
@Zetti Přesně!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ano, bez tohoto cla by si evropské BEV ani neškrtly. Potvrzují se slova rohYpnola, podpora BEV a ideologie elektromobility=podpora Číny.

Mimochodem, je směšné, jak EU brečí nad cly Trumpa jak jso nehorázné a špatné, zatímco sama cla praktikue vůči Číně... Ale EU je zkrátka opět zcela pokrytecká.
Tycoon
@Hendly

Hendlyho nekonečné hledání výmluv, proč se elektromobilitě nedaří podle jeho přání.

Nejdříve obviňoval Putinovu propagandu proti elektromobilům, podruhé za to mohla loď uvízlá v Suezském průplavu, potřetí za to mohly evropské automobilky, které málo investovaly, počtvrté zpoždění výroby v berlínské gigafactory, popáté byla důvodem chybějící cla na čínské elektromobily, které by ochránila evropský průmysl, pošesté zákazníci čekali na facelift Tesly Y, no a nyní za to můžou ta cla, po kterých tak volal.
Hendly
@Tycoon
Tak trollove jsou zde.
Co ze se deje? Cinska konkurence vytlačuje globalne stare znacky.
Tady se vola po tom at evropske znacky konkuruji starou technologii v levnych autech
Tycoon
@Hendly

Tady se volá po tom, aby se automobilové značky v konkurenčním prostředí uspokojovaly poptávku zákazníků.

Tvé tvrzení "Cinska konkurence vytlačuje globalne stare znacky." není pravdivé.

Kupříkladu Mercedes, jedna z nejstarších značek, prodal v roce 2014 celosvětově 1,72 milionu osobních aut. V předcovidovém roce 2019 stouply celosvětové prodeje na 2,39 milionu osobních aut. A minulý rok 2024 zakončil výsledkem 2,39 milionu prodaných osobních aut, takže vyrovnal předcovidovou dobu.

Pokud máš na mysli značky jako Fiat nebo Opel, tak těm začaly klesat prodeje dávno před nástupem čínských značek.
ericn
@Tycoon "Pokud máš na mysli značky jako Fiat nebo Opel, tak těm začaly klesat prodeje dávno před nástupem čínských značek." - ještě bych dodal, že to je jejich vlastní vinou a špatnými rozhodnutími 😉
Hendly
@Tycon
akorat globalni trh sel za ty roky o 10 mil aut nahoru.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon 😅👍
ryccardo
Zajímavé, že nám tu Hamuna, DonVito, Hendly a další zelení politruci věštili úplně jiné vize 😁
Že by se klucí sekli ve svých predikcích?
Hendly
@ryccardo

levne BEV z Ciny maji 47% clo a zruseni EURO7 a limitu CO2 rusi technologickou prekazku pro Cinske levne spalovaky.

Jestli v tom nevidis to na co je celou dobu upozornovano tak je to slepota.
ryccardo
@Hendly Hodně se mele o tom, že Evropu zaplaví levná Čínská BEV, ale v reálu se tu prodávají levné Čínské ICE, protože po BEV jak Evropských bez cla, tak Čínských se clem, je malý zájem
Hendly
@ryccardo
takze slepota.

47% clo na elektroauta.
Bez cla by cena padala daleko nize a prakticky znicila EV evropskych znacek a kratila spalovaky.
ryccardo
@Hendly a na evropsky BEV mas jakou vymluvu?
Hendly
@ryccardo
vymluvu?
Delas tu zakladni chyby v úvahách. Siris ruske reci o EU a pak pises o výmluvách?

To 47% clo znamena, že cinska EV uz jsou nakladove tak nizko, ze evropsky trh se musi branit takzo zoufalym clem.

Ty a ostatni trolls tady stale pisete sny o spalovaci nadvládě evropy. Akorat ze svet uz jde jinym smerem.
ryccardo
@Hendly že si Čína nehraje na záchranu planety a nezdražuje si zbytečně své výrobky drahými energiemi a surovinami víme. Tím pádem v Číně vyrobí cokoliv levněji než my v EU. Nejen BEV. Nicméně pokud se evropská EV netěší takové oblibě a poptávka po ICE (odkukoliv) válcuje jejich prodeje, tak je naprosto zbytečný to okecávat. Fakt je ten, že prodeje EV jsou daleko za očekáváními a je zbytečný z toho vinit cla.
Hendly
@ryccardo
Cina rekordně investuje do OZE, legislativne prosazuje EV, ma systém emisnich povolenek.

Evropa mela vzdy drahou pracovni silu a vydelavala na vyrobe top produkce.
Ty a ostatni trolls ale chcete aby vyrabela to co umi kazdy.

Clo 47%…
ryccardo
@Hendly Tyhle vaše ideologický lži fakt zbožňuju. Vytrhnete si něco z kontextu a lžete a lžete!!! Ne Čína neinvestuje masivně do OZE. Čína masivně investuje do VEŠKERÝCH ENERGETICKÝCH ZDROJŮ!!!! My v EU masivně investujeme pouze do OZE a to je fatální chyba a proto máme drahé energie a proto se budeme v budoucnu potýkat s blackouty.

www.oenergetice.cz/…lnych-elektraren

www.oenergetice.cz/…a-700-miliard-kc

Že má levnější cenu práce je sice pravda, ale to je jen jedna část rovnice. My máme všechny parametry rovnice výrazně dražší než Čína a nesnažíme se je zlevnit. (lokální těžba surovin a její podpora, odstranění emisních povolenek v energetickém sektoru. Nezavírání stabilních zdrojů energie a naopak budování nových fosilních nebo jaderných zdrojů. Tím že si dáme na střechu solár z Číny tu Čínu fakt nedoženeme.
Hendly
@ryccardo
Cina drzi s naskokem prvenstvi v OZE.
V jadru ma minimum a EU ma v jadru podil ktery Cina nejspis nikdy nedozene.
To co je budoucnost energetiky je OZE a baterie a proto do toho cina šlape naprosto brutalne.
Chces otevrit oci a nebo dal budes verit nesmyslum od ruskych trollu?
https😐/oenergetice.cz/…a-80-gw-vetrniku

Novych uhelek 48GW, zaroven asi 20GW v uhli zavreno. V OZE pridano 350GW.

Chapes?