Číňané v Evropě sázejí na spalovací motory. Podíl elektromobilů dokonce klesá
Plány s elektromobilitou musely přehodnotit skoro všechny automobilky, dotknuto se to i těch čínských, které právě na bateriové vozy sázely nejvíce. V Evropě to tak spíše vypadá, že místo baterií nás čínské značky zavalí spalovacími motory.
Ve spojení s čínskými automobilkami se nejvíce mluví o elektromobilech. Právě ty mají zásadní vliv na totální změnu poměrů na jejich domácím trhu, kde úspěšně vytlačují západní spalovací konkurenci. Jenže v Evropě je situace velmi odlišná a poznávají to Číňané, kteří zde musí měnit plány.
Za první tři měsíce tohoto roku se v Evropě prodalo přes 150.000 vozidel čínských značek, přes 70 % z nich ale mělo pod kapotou spalovací motor. To je dokonce nejvyšší podíl spalovacích vozidel od roku 2020. Podobná je situace i v Česku, kde prodejům čínských vozů jasně dominují spalovací modely od MG.
Nedávno jsme psali o změně přístupu největší čínské automobilky BYD, která zde původně chtěla nabízet pouze elektromobily, nakonec se ale musela upnout i na plug-in hybridy. Není zdaleka jediná, podobné plány měl i SAIC se svou značkou MG.
Ta původně nabízela v západní Evropě jen elektrifikované vozy, při vstupu na český trh a na východnější trhy přišla s více spalovacími modely. I zde měly eventuálně začít přicházet už jen elektrické modely, nakonec se ale objevily další spalovací a hybridní a zamířily i na západní část kontinentu.
Čistě elektrické plány měl i Dongfeng, nakonec i pro něj jsou dnes spalovací a hybridní vozy středobodem nabídky. Další značky z Číny sem stále míří a chystají se převážně se spalovacími vozy. BAIC má dnes na českém trhu tři takové a další tři chystá, Omoda a Jaecoo chystají celou škálu pohonů a Chery přijde se spalovacími motory a hybridy.
Svůj vliv na tom má kromě zpomalování přechodu na elektromobily na některých evropských trzích také zavedení vysokých cel loni na podzim. Třeba zmíněný SAIC tak dnes musí za každý elektromobil nebo sériový hybrid zaplatit 45 % cla. Kompenzovat to budou čínské automobilky výrobou na starém kontinentu. Tu už zahájilo Chery v Barceloně, chystá se BYD v Maďarsku a Xpeng spolu s GAC ve Štýrském Hradci u Magny.

Zdroj: Business Times, Zdroj foto: MG, Chery, Zdroj videa: Auto.cz