Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW 540d Touring – Co víc si přát?

121 komentářů

Avatar - lamal
lamal
Fajn auto, nemuselo by mat cez 2 tony ako BEV, ale holt aspon je to poznat na bezpecnosti, odhlucneni, pohone. Diesel by som nemusel keby maju normalny hybrid (nie plugin), z pohladu dynamiky a spotreby je to ovsem vytecne.
Dizajn pekny, dotykova ergo a šišatý volant je hnus. Pochvala aspon za displej co netrci cez hranu palubky tzv tablet.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Aby tyhle skvělé dieselové auta zelenorudá komoušská EU nezakazovala.
vencelín
@rohYpnol
Nejen velkoobjememo vznetove motory, ale aby nedošlo k restrikce velkoobjemovych zážehových motoru a ostatně spalovacích motoru obecně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Víc si přát to, aby dokázala plnit emise i víc než pár let provozu.
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus
Byva to o pristupe dalsich majitelov a systemu kontrol, da sa uplacat aby nemuseli investovat do dekarbonizacie a emisneho systemu.
Inak jasne, benzinovy hybrid tento problem nema a jeho emisie su bezudrzbove po dhlsiu dobu... to je dnes prvomajitelom dieslov jedno.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Mikesus radeji se modli abys nemusel za par let menit baterku, elektroposuku
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@WinDiesel díky petře
vecernicek2
Třeba něco, co není hnusný jak p**el a nemá laciný a ohyzdný interiér? Plus vrátit zpátky věci, co už byly vychytané, například otevírací zadní sklo? Just sayin'.
Tomáš Hora
dyt je to odporny...
Alfonz666
Ta šmouha na palubní desce má bejt jako co? vypadá to strašně...
Man Ký
Ze zlata nevyrobíš nikdy kladivo. Z hovězí svíčkové nebude nikdy dobrá polívka. Pastrňák nenapíše operu. Elektromobil neujede 1200 km na jeden zátah.
Napadlo by někoho napsat do testu elektromobilu, že neumí napodobit charakteristické kadlání a chrochtání dieselu?
Proč se kvality automobilu řeší dojezd 1200 km, který reálně potřebuje kamioňák, ale ne běžná soukromá osoba?
(teď jsem si dohledal, že famózní Durango Hellcat má dojezd - předpokládám při dodržování rychlostních limitů v USA, to je povětšinou 110 km/h dojezd někde kolem 500 km)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký
Protože se bavíš o autě, které je určeno na dlouhé cesty ty hlavo skopová.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol Které jsou za trest samy o sobě. Dieselový hnojomet na "dotovanou" naftu už to nezachrání. Na druhou stranu na dálnici dává alespoň nějaký smysl, nicméně lidi v těchto "krávách" jezdí do práce po Praze...
Jinak mně se nová pětka docela líbí a jako 550e (kde alespoň není v podlaze duto, jako u toho vyvýšeného dieselu) bych si jí uměl představit, kdyby to nebyla taková "kráva". Přes 5 metrů? Sorry jako... 😊
Man Ký
@Barry Lyndon viděl jsem i5 M60 touring a je to kus auta a pěknýho... klidně ho snesu. A není to víc než o deset cm delší než starší...
Rohypnol psal? sakra já jsem si ho zablokoval, teď se nedozvím, jakým moudrem mě zas oblažil😊
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Man Ký i5 s dvoumetrovým čumákem bez frunku je za mě podobný "problém" jako tento diesel s dutou podlahou bez baterie. Tento podivný karosářský hybrid za mě dává smysl jen jako hybrid 😃

Jinak Rohypnol píše "Protože se bavíš o autě, které je určeno na dlouhé cesty..." (plus nějaká ta urážka na závěr 😃)
Man Ký
@Barry Lyndon je určeno na cesty 1200 km dlouhé? no tak to potom jo. voni totiž kupci auta za dva plus rádi jezdí 1200 km na jeden zátah.
Avatar - Emel
Emel
@Man Ký nikdo nejezdí rád k pumpě, nikdo nechce platit za palivo víc než musí
Man Ký
@nikdo? asi mluv za sebe. fakt "nikdo" neplatí pro všechny, to by se vyráběly jen dýzlové auta. já třeba benzín kupuju o cca pět korun dráž, než se dá, vždycky prémiový.
Avatar - fOE
fOE
@Man Ký Emel nepsal o tom, ze to nikdo nedela, ale psal o tom, ze to nikdo nedela rad. Chces nam snad rict, ze te tesi, ze platis o tech 5kc za litr vic nebo te snad tesi to, ze mas spotrebu s benzinakem treba o 2-3L vyssi nez bys mel treba s dieslem? 😉
Man Ký
@fOE už jsem dospělý. vím, že hovězí svíčková stojí víc, než krkovička, že Moet stojí víc než Bohemka, že Maledivy vyjdou dráž než Mácháč. těší mě, že si to můžu dovolit, kapisch😊 i kdyby dýzl jezdil o pět litrů níž, nejezdil bych s ním😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký

Ani tohle se nedozvíš!

Opět vidíme důkaz tvojí neskonalé blbosti. Když si někoho blokneš, tak proč se pak ptáš a zajímá tě co píše?!? Co??? 🤣🤣🤣

No, možná zase budeš škemrat ať ti někdo přepíše co jsem napsal a dozvíme se odpověď.

I když, tu se nedozvíme stejně, to by jsi to totiž musel pochopit 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Barry Lyndon
Jestli někdo s dieselem jezdí ve městě krátké trasy, není problém dieselu. Kapišto?

Kvůli tomu, aby si někdo nepořídil do paneláku dojnici, taky nezakazuješ stračeny, že!!! Ale že to EU může hned zítra napadnout, to je bohužel smutná realita...
Avatar - Ozzman
Ozzman
A Hellcat je naprosto nevhodny, vime 😁 @rohYpnol
vencelín
@Man Ký
Mám auto které zvládne běžné na nádrž cca 1200 km, a při snaze by to mohlo vylézt přes 1300 někam ke 1400 km.
A takový dojezd oceňuji. Například doma natankuji a dojedu skoro až do Nantes, nebo do jižní Francie kousek před Španělské hranice. S bzucakem bych musel dlouho někde sosat po cestě tak 5krat.
Man Ký
@vencelín a tak to děláš každý den. já si zase myslím, že takovou štreku většina lidí jednou za rok a potom už by neměl být takový problém přetrpět i to častější dobíjení.
vencelín
@Man Ký
Několikrát do roka.
A proč bych měl něco pretrpivat při cestě na vejlet???? Já tím autem jinak po městě moc nejezdím, takže pokud jedu někam autem, jsou to většinou delší trasy.
Man Ký
@vencelín takže jet do Španělska bez zastavení není utrpení (posádka chčije do petek) ale zastavit co pět hodin utrpení je😊 panejo to je zajímavý pohled na věc
vencelín
@Man Ký
Ježíš, co se zas predhozujete něco co jsem nenapsal????
Samozřejmě že stavím, najíst se protáhnout se, juknout na nějakou zajímavost atd. Rozhodně netoužím stavem 5x někde u stojanu a trávit u každého po hodině či dvou jen proto abych to za pár km zopakoval.
matuS
@vencelín je rok 2025
vencelín
@matuS
No a????
matuS
@vencelín žiaden bežny elektromobil sa nenabíja hodinu/dve kvôli pár km.
vencelín
@matuS
Tedy se mi snažíte tvrdit, že na to co ujedu já s běžným autem na jednu nádrž za max. 10 min. tantování ujedu s bzučákem alespon to samé, nebo jak mám chápat Vás výkřik?
matuS
@vencelín použi google translate, keď nerozumieš jednoduchej vete.
vencelín
@matuS
A myslíte si že by Google Translate přišel na popintu, kterou jste chtěl vaším příspěvkem sdělit?
Man Ký
@vencelín jestli chceš slyšet, že elektromobil není pro 2 dny v roce nejvhodnějším řešením, klidně můžu /v tvém případě, třeba jezdíš do Španělska 5x za rok/ napsat pro 10 dnů v roce. obráceně by se dalo říct, že pro zbylých 355 dnů není vhodným řešením dýzl. ale pokládám tě spíš za výjimku, než za běžný stav, neznám moc lidí, co by do Španělska jezdili autem, většina lítá a auto si půjčí tam.
vencelín
@Man Ký
Ať si každý koupí co chce klidně i bzucaka na jízdy do Vladivostoku. Já jsem se svým vozový parkem spokojen a bzucaka si nepiridim, to vím jiste
Man Ký
@vencelín no vidíš a já ti říkám, že přijde den, když s ním budeš jezdit a budeš si chrochtat /místo toho dýzlu😊
prostě jestli to někdo nechápe, elektromobilita je nevyhnutelná, nemůžeme jezdit donekonečna na něco, čeho ubývá, tohle chápe i Rohypnol, říkal mi to
vencelín
@Man Ký

Nikoliv elektrodebilita není nevyhnutelná. To je jen klam a zbozné přání elektrofanatiků.
Man Ký
@vencelín tak mi řekni, na co se může přepravovat 8 mld lidí, aby toho bylo navždycky dost a neoteplovalo to planetu.
vencelín
@Man Ký
Neoteplovalo to planetu,.... To se Vám povedlo. Ten rozdíl způsobený dopravou osobními vozy je v rámci chyby měření.
Tak na scenu přicházejí syntetická paliva, krom klasického benzinu či motorové nafty to máme ještě lpg či cng.
Man Ký
@vencelín a lpg nebo cng nikdy nedojdou?syntetická paliva? která? jaká je finanční náročnost?
vencelín
@Man Ký
Jsou ruroviny pro výrobu bzučáků nekonečné, respektive máme jich nekonečně mnoho?

Finanční náročnost je ekvivaletní pořízení bzučáku. Snad si nemyslíte, že bzučák se stejnými výkonovými parametry včetně dojezdu se stejnou užitečnou hmotnosti a stejnou hmotností tažného vozidla stojí stejně jako auto se zážehovým či vznětovým motorem
Man Ký
@vencelín a proto se hledají alternativy, třeba sodíkový elektrolyt. zkus si o tom něco přečíst...
vencelín
@Man Ký

Což sice možná za několi za několik vyšších desetiletí pomůže, ale všechny materiály či nevýhody bzučáku to nenahradí. Každopádně pokud bzučák máte, tak fajn, neberu Vám jej. Vyhovuje Vám, což je hlavní. Ale prosím nevnucujte jej i jiným, ti totiž mohou a taky mají zcela odlišné požadavky od Vás.
Man Ký
@vencelín

ale prosímtě. já neusím. to udělá EU😊
vencelín
@Man Ký

No a v tom je ta zásadní chyba! Tluma blbů diktuje všem co si mohou či nemouhou koupit a omezuje většinu v možnostech výběru.
A pár "nadšenců" Vašeho formátu jim k tomu tlaská 😞..
Prasivak P
@Man Ký
Nemusiet zastavit na nabijacke neznamena ze nemozes zastavit niekde inde. Mozes, dokonca aj na kratsie ak chces (kto potrebuje pol hodinu na mocenie by mal namiesto kupy elektroauta zvazit navstevu urologa) a tam kde prave chces. Nie kazdy obubuje polhodinove zastavky pri stojanoch na hnusnych pumpach.

Inac rad by som videl elektroauto, ktore vydrzi 5 hodin dialnicnym tempom nabite na 80%.
Man Ký
@Prasivak P z mládí si pamatuju nějaké autokarové zájezdy do Řecka a taky si pamatuju, jak posádka autobusu pitchovala, když řidič hnal co to dalo bez zastávek, jak byli všichni nas.raní a pět hodin bez zastavení by chápali jako porušování lidských práv. zastavovalo se řekněme každé tři hodiny na dvacet minut...
Prasivak P
@Man Ký
ano, v nejakej rozheganej karose, ktoru si pamatam z mladosti by som tiez nedal take casy bez zastavky ako dam vo 5-eri 😊
A hlavne vzdy sa da zastat, ked chces. Ze nemusis, ale mozes, je iba bonus. Ja som zvykol daval nemecko (cesta 7-8 hod) na 2 niekolkominutove pauzy na mocenie, lebo mi to tak vyhovuje. Pripadne vacsie vzdialenosti (Grecko, Francusko, Spanielsko) s nejakou jednou dlhsou pauzou na obed, ale tam som o tom rozhodoval ja a nie stav baterie a pritomnost nabijacky uz nebola kriteriom vobec. To je prave ta vyhoda vacsieho dojazdu.
vencelín
@Prasivak P
Přesně, pod to se podepíšu 😊.

Ono i jezdit francouzkým venkovem (pro příklad) tak i to vlastní nabíjení je problematické. Moc stojanů tam není, kdežto klasickou benzinku má každá tamní sámoška. Prostě u bzučáku je člověk nadbytečně otrokem auta než je nutné.
Man Ký
@Prasivak P dlouhé sezení není zdravé ani v business class v Airbusu. určitě jsi slyšel o emboliích.
vencelín
@Man Ký
zahajme celosvětovou kampan Bzučákem proti embolii 😊.
ptr078
@Man Ký Ved to je kazdeho osobna vec, co sa motas do toho, kto kolko jazdi a kolko krat tankuje. Ked chce niekto dizel nech si kupi dizel, kto chce ev, nech si kupi ev. Jednoduche nie?
Man Ký
@ptr078 jednoduché jako ty😊 stačí si přečíst první příspěvek a pochopíš, že jsi úplně mimo.
tlačítkový telefon vydrží týden, chytrý telefon se musí dobíjet každý den. takže logicky, všichni normální lidé používají tlačítkový ne? nebo jsme se smířili s tím, že ne všechno můžeme mít?
vencelín
@Man Ký
Vaše srovnání kulhá na obě nohy, respektive je naprosto beznohé.

Chytrý telefon nabízí vůči tlačítkovému telefonu funcionality navíc, velky displej, wifi, aplikace, atd atd. A tedy zde častějsí nabíjení je pak vyváženo těmito výhodami.

Co nabízí bzučák vůči ostatním druhům pohonu? Budu milosrdný, nanabízi nic navíc. Naopak objektivně má horsí dojezd, dobíjení celkově zabere více času než taankování, vyrazný nárůst hmotnosti, problém s tažením přívěsu, atd atd.....

Tedy jak jistě chápete je spousta objektivních důvodů, proč pro spoustu lidí není bzučák optimální volba a tito lidé samozřejmě bzučák kupovat nechtějí.
Man Ký
@vencelín to je strašně jedoduché. Elektromobilita dává možnost jezdit na něco, co se dá vyrobit poměrně snadno, na rozdíl od fosilních paliv. A taky dává možnost jezdit bez emisí, nebo s jejich nižším podílem. A to je právě to - tohle jsou výhody, které jsou pod rozlišovací schopnosti člověka, kterého zajímá jen vlastní prospěch. Máš děti? Zajímá tě, v čem budou žít? Není ti nápadné, že už naši rodiče žili v mnohem lepším životním prostředí? Že bylo víc lesů, čistého vzduchu? Víc živočišných druhů? Já je nemám takže by mi to mohlo být buřt, ale stejně není.
vencelín
@Man Ký
Bezemisní elektrodebilita.....To je hodně naivní představtava. Takže si to shrnme.
Tedy výroba baterií je bezemisní, výroba a doprava auta je bezemisní, výroba elektřiny z uhelných elektráren je bezemisní, výroba fotočlánků pro výrobu el energie je bezemisní.......
To, že některé (hodně) materiálů pro výrobu komponent bzučáků patří mezi vzácné kovy je Vám snad jasné, nebo se tyto kovy vždy na velikonoce vylíhnou ve vajíčku?
Man Ký
@vencelín zkusím to maximálně zjednodušit. nic není černé ani bílé. takže hledáme to lepší, výhodnější řešení. to není tak, že něco je bezchybné a něco naprosto nepoužitelné. v letecké dopravě asi zůstanou fosilní paliva nejdýl, protože to je problém, naopak v osobní se to dá řešit rychle. já fakt nechci znít jako fanatický zastánce elektromobility, ale je to zatím to nejlepší, co máme...

ale zkus vykládat tlustýmu, že musí zhubnout, jinak ho jebne... bude vysvětlovat, že jemu to nehrozí, že je v pohodě apod.
vencelín
@Man Ký
Je to to nejlepší co máme na pocuky po městě. To ano s tím se dá relativně souhlasit, pokud nebereme v ohled pořizovací cenu a další aspekty (materiály, jejich získávání, atd atd). Ale rozhodně to NENÍ OBECNĚ to nejlepsí. Každý má jiné požadavky, někdo jezdí kolem komína z domu do kravína a zpět, tak tomu bzučák vyhovuje. Někdo jezdí vejlety, tahá přívěs a pro něj je bzučák nesmysl. U dodávek v městském provozu zas můžeme narazit na hmotnosti. Ale zas kdo vozí lehké náklady po městě tak cajk, kdo vozí těžké náklady, či kdo dopravuje na dlouhé trasy tak zas nesmysl.

Za mne je nejpříznivější konsenzus cng. Je to ekologické, úsporné, pořizovací cena není taková vražda jako u bzučáku, dojezd je obstojný, tankování rychlé, výkonostní a hmotnostní parametry srovnatelné s klasickým autem téže třídy. To si klidně dokážu představit i natolik, že kdyby dělal někdo třebas zpětně přestavby řekněmež 807 tak bych o tom i uvažoval. Nechat tam původní nádrž a do mezer dole pod podlahou v "rámu" dát nádrže na cng, či opačně (místo původní nádrže dát cng a do těch prostor dole dát nádrže na původní palivo). Ale pro mne bzučák je ryzí nonsens (jak jsem psal auto používám převážně na vejlety a navíc v něm spím takže pak se snažím vyhýbat větším městům) a byl bych jen a pouze otrokem toho auta....
Man Ký
@vencelín zkusím to ještě naposledy. tady nejde o vendelína, ale o klima. i když se obávám, že ti to vysvětlit neumím. pro takové případy tady máme chytřejší lidi, kteří to rozhodnou bez toho, že by se ptali, co je dobré pro vendelína...
vencelín
@Man Ký
Takže za cenu 0,0000000% vlivu, který je v rámci statistické chyby měření a který ani nemůžeme potvrdit omezíme volné rozhodování stovek milionů lidí.... Zvrácený přístup.

Opravdu si myslíte, že Vámi zminovaní lidé jsou chytří a problematice rozumí? proč tedy tlačí na neškodné CO2 jako smyslu zbavení a reálné škodliviny neřeší? Proč kvuli tak zanedbatelnému vlivi na životní prostředí omezují a šikanují masy lidí? Ti "chytřejší" lidé o kterých píšete je tlupa individuí, pod vlivem všelijakých lobistů, odtržená naprosto od reality života běžného občana.

Víte o tom, že na začátku automobilistu tu bzučáci již byli a víte o tom, že prostě neuspěli? A tenkrát rozhodl trh a vůli zákazníků a ti preferovali (pro Vás asi překvapivě) zážehové motory.
Man Ký
@vencelín ty seš kvalitně vyučen, že? maturita proběhla? dál jsme to nedoklepali, co? ztráta času...
vencelín
@ptr078
Naprosto.
Kdo chce bzučet at si bzučí ale nevnucuje to druhým.
Kdo chce vznětový motor, at jej má. Kdo chce zážehový motor, at jej má. Já kombinuji poslední dvě možnosti a jsem toho názoru, že pro můj charakter provozu je to ideální volba a bzučák pro mne nedává smysl.

To však neznamená, že někomu jinému, pro jeho charakter provozu mu bzučák smysl dávat může.

A jsem zcela proti tomu aby se jakýkoliv druh pohonu uměle protěžoval a to z výše zmíněného důvodu, at si muže každý vybrat tu nejvhodnější volbu pro jeho potřeby.
Man Ký
@vencelín takže souhlasíš, aby někdo topil vyjetým motorovým olejem, protože je to pro něj výhodné? je to jeho svobodná volba, ne?
vencelín
@Man Ký
Spálením vyjetého oleje se zhroutí planeta.....tipnu si, že máte dcerušku a ta moc do školy nechodí a její jméno začíná na G...... Při těžbě a zpracování surovin pro bzučáky se používá jen neškodná vodička, nebo se pletu?
Já třebas vyjetým olejem ze zážehového motoru pravidelně natírám kůlnu. A překvapivě ke kontaminaci životního prostředí nedochází.
vecernicek2
@Man Ký Proč by Radek Pastrňák nemohl napsat operu? 🤣
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ten kokpit je opravdu příšernej. Zvenčí to nenadchne, ani neurazí, tam nemám výtky.
Man Ký
@Stejsn klasika, v M-paketu daleko lepší... a kombík o dost lepší než sedan
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Man Ký Hodnocení kombík & sedan mám naopak... 😊
Man Ký
@Barry Lyndon jinde? možná. sedan tady vypadá jak vagón, vysoký a úzký, touring to slušně /relativně/ maskuje, nejlip to umí M5 s nafouknutými blatníky, to je prostě daň za společnou platformu no
vecernicek2
@Stejsn Mě to teda zvenku uráží dost. Ale na tom, že ten interiér je hnusnej, se shodnem.
Arese
Co? Aspoň trochu líbivý a elegantní design karoserie a přístrojové desky!
Tycoon
@Arese

Je fakt, že místo řidiče vypadá hrozně, až už jde o volant nebo přístrojovku.

Problém je i ta mohutná karoserie, ve které i ta 20" kola vypadají malá.
Arese
@Tycoon BMW pro mě bývala dlouho absolutní top značka, ale v posledních letech se na jejich nové modely prostě nedá koukat, prostě z té naprosto nevkusné hrůzy Evropana alespoň se základním estetickým cítěním bolí oči! A ten doslova otřesný kokpit řidiče to totálně dorazil. 😞
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No tak ja mam tu CX-60 ktera slusne bavum konkuruje. Ovsem vzkaz vsem elektroposukum, uz jsem samozrejme v zaruce menil lithiovou baterii. Ovsem auto jezdilo dal na diesel 😁 Takze si vsichni i odpurci i priznivci takzvane “elektrifikace” pripravte opravdu hodne penizku na opravy a vymeny lithiovych a podobnych baterii, dopadne to na vsechny vozy HEV, PHEV, MHEV a samozrejme na BEV.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@WinDiesel Tak pokud Mazda elektrifikuje pomocí TEMU či čeho, tak není divu. Toyota takové problémy fakt nemá... 😊
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@WinDiesel

Jojo, klasickej případ „vím všechno, rozumím ničemu“.
CX-60 prý jela bez trakční baterky jen na naftu… no jasně, a příští týden mi někdo přijede tvrdit, že mu to jezdilo na sádlo z domácí zabíjačky. Tyhle bajky si občas vymejšlí lidi, co si pletou pojmy jako startér, alternátor a mikrovlnka.

A ten patetickej vzkaz všem „elektroposukům“… no, co říct, asi to chtělo trochu ventilovat frustraci z toho, že CX-60 není ani dieselovej bavorák, ani raketoplán.

Ale jinak dobrý, díky za přednášku. To si dám rovnou na nástěnku vedle dalších legendárních výroků jako „mě to bouchlo až po výměně stěračů“.

Tesla na uhlí. Wahaha!
😆😂🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Max Headroom

Jo, mikrovlnka, to je jak tvá hlava, viď ? Taky se to v ní neustále vaří ale většinu času je úplně prázdná co?
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@rohYpnol

Ciao, mleté maso!
To je idiolog !!
Wahahahahaha!!!

😆😂🤣
Ja Prvni a Posledni
@Max Headroom
Není třeba ho urážet, příroda už odvedla svou práci více než dostatečně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni a Posledni

Nuly jako jsi ty nebo mistni hujeříčci mě nikdy urazit nemohou!!!
Ja Prvni a Posledni
@rohYpnol
To je uklidňující. Nikdo přece nechce srazit něco, co už dávno leží na zem 🤣🤣🤣
Avatar - Mokrous
Mokrous
@WinDiesel Nevíš náhodou cenu náhradní baterky? Asi to bylo ještě na záruku, ne? Kolik let a km to přežilo? Zrovna taky řešíme jeden MHEV a nemám z toho dobrej pocit...
Lubo
Fajn test, ďakujem.

Mám v poradí piate BMW a váhal som veľmi s jeho kúpou kvôli odstráneniu fyzických tlačítiek. Kupodivu je iDrive 8.5 úplne v pohode a ak niekto váha kvôli tomu, nemá fakt prečo. Potvrdené aj u iného kolegu, ktorý to riešil ešte viac ako ja.

Skvele nastavení asistenti, nemám výtku. Raz nastavíš a pohoda, nič nepípa.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
Ktorá automobilka dnes nemá " štvorcový " volant, tak akoby ani nebola ! Ako bude ďalej pokračovať vývoj v tomto smere ? Predpokladám trojuholníkový 😀 ...
vencelín
@Dušan Trnka
A ten pak nahradí riditky z jízdního kola 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dušan Trnka

Ne. Příští generace bude kosočtverec...
Avatar - lamal
lamal
@rohYpnol
To ano Renaultu sa darí, jeho nové EV R4 a R5 zaistia úspechy v EÚ aj vsade vo svete vratane Uralu.
Avatar - hugino
hugino
Super auto a diesel stále žije https😐/www.auto.cz/…a-nekrast-156658
Neuromancer2
Hlavní nevýhoda 5 je, že se v Evropě neprodává 540i.
Tycoon
@Neuromancer2

Nejen 540i, ale v Evropě nejde koupit ani 530i a 530i čtyřkolka. Takže v podstatě vše směřuje na diesely.
adamzprahy
@Neuromancer2 souhlas, při té bídě kdyby aspoň 30i. Takhle kdo nechce nebo nemůže dobíjet tak prakticky zbývá jen nafta...
Avatar - fOE
fOE
Problem tehle generace 5er je minula generace 5er, ktera jednoduse mirila jinam. V minulé 5er jsem skoncil jako nekdo kdo vybiral mezi 3er a 5er, jenze “nekdo kdo vybira mezi 3er a 5er” nepude do g60, ktera pusobi jako neco mezi 5er a 7er. Chtit jen a pouze limuzinu, chtit vic tu 7er nez 5er tak me g60 asi sedne, ale jinak? Chapu kupce co si g60 poridi, na tisice kilometru po dalnicich je to ideal. V sedanu pro manazera, v kombiku pro rodinu. Ideal. Pro nekoho kdo miloval g30 pro jine jeji vlastnosti ale bude blizsi staricka g20, pokud nepotrebuju plac, nebo treba x3 pokud jo. Oboje navic i s motorem pro fajnsmekry b58, co uz 5er v eu neumi.
Ad 40d, ten je klenot, teda az na to oznaceni 40d, kdyz jde o obyc 30d. Jede, nezere, krasne odhlucneny a pritom vzdy poznate, ze mate vicevalec. Do aktualni 5er idealni motor bud 20d pro setrilky/nespechavce a 40d pro vsechny ostatni. Jen se holt clovek nezbavi dojmu, ze si mel trochu priplatit a vzit ho v X5, v tom nejlepsim z aktualni BMW nabidky.
Sparewheel
@fOE No ja mam M550i a na ceste M60i. Neviem, ale mierne sa rozchadzame asi v realnom pouzivani takeho auta. Jazdim denne max 100km, obcas 400, potom spim. Dalej lietam. Keby som travil v aute hodiny za volantom, tak na take auto nezarobim za 100 rokov. Dojazd mam 350-400km, po dialnici obcas 500 (podla premavky). Na 800 km denne je panacik v Embecke za 3 koruny, aj to uz neviem kde, lebo platit niekoho za vozenie 🤷🏻. Nech si kazdy kupuje co chce, ale tie predstavy o pouzivani auta za 100tis € su zabavne. Hlavne pri predstave o 400km denne na SK/CZ cestach 😁. To auto ma jasny ucel, kupit, odpisat, zodrat a next. Nech si to potom uzije dalsi majitel s dobrym pocitom ako usetril, vyhodne kupil a vydrbal so systemom 😁.
Avatar - fOE
fOE
@Sparewheel Dam svuj priklad. Ja zvyknul delat cca 40-45tis km rocne. Ted mi to padlo nekam k 25tis rocne, protoze uz nemam zadne hloupe napady ala udelam si jeste jednu VS atd.. Takze vetsina tydne jsou poskoky po meste a okoli, do 10km. Pak jednou az 2x tydne si zajedu do prace, kam to mam 85km jednim smerem. No a nejmene jednou mesicne se mi sejde navsteva vzdalenejsi rodiny, nebo navsteva vzdalenejsich pratel, nebo nejaka dovolena, nebo minimalne vylet... a to se bavime typicky 500km+ jednim smerem. Ne, nemohu letet za rodinou bydlici na zahori, in the middle of nowhere. Ne, nemuzu letet za znamejma treba do Blanska, in the middle of nowhere. Ne, s malym ditetem nebudu litat na 3 dny az tydenni vylety k Baltu nebo do Alp. Do toho si klidne autem strihnu i dovolenou v severni Italii, kam to mam 900-1000km, jednoduse protoze, se do auta lip poskladam, po secteni vseho letadlo nevychazi casove o tolik lip, a kdyz clovek projizdi Alpy tak cesta je cil.

Klidne ti verim, ze ty to mas jinak, ale jsme zde i taci co to maj treba jako ja. 😉
Man Ký
@Sparewheel dík za realistický pohled.
adamzprahy
@Sparewheel jak píšu níže, měl jsem G31 a G32, teď G60. To že ty nikam dál nejezdíš neznamená že to tak mají všichni. Zároveň neříkám že se to jezdí denně. Ono stačí jednou měsíčně, ale samozřejmě více, a jednak běžné ježdění že jsi hlavou na 200% v práci a neřešíš kdy musíš natankovat nebo kdy dobíjet a potřebuješ se pořád někam přesouvat, klidně i krátké trasy, ale prostě nechceš a nemůžeš to řešit.

Druhak když pak jedeš dál pracovně, opět to stejné a chceš eliminovat čas na cestě. Teorie o lítání letadlem je sice hezká, ale v tom okruhu 1000 km je doslova pár lokalit kam letadla lítají. Navíc velmi záleží jak máš daleko letiště u sebe a v destinaci. Plus problém co potřebuješ vzít s sebou. Vše se dá řešit, ale jako abych na destinaci cca 600 km ušetřil hodinu času, kterou strávím vyřizováním v autopůjčovně a celé mě to bude stát násobně víc peněz, připlácel za kufry a nevím co, to opravdu nedává smysl. A ano jeden čas jsem létal 1-2x měsíčně, takže s letadly fakt problém nemám.

Jo pokud si kupuješ 5er na ježdění do 100 km, dobíjíš doma a prakticky nikdy nejedeš dál, tak ti to samozřejmě stačí.
adamzprahy
@fOE ano dobře napsáno 👍
adamzprahy
"Má vás prostě vozit v komfortu na dlouhých trasách tak, abyste na jejich konci vůbec nevěděli, že jste přejeli celou republiku. Přesně tak funguje..." - ano hřebíček na hlavičku a potvrzuji. Po 540i G31 a 640i GT G32 facelift je až G60 první auto kde vylezu po 1000 km trase a necítím takovéto "hučení v hlavě" a klasickou únavu z cest i kdybyste neřídili. A to G31 i G32 byli špička. Chování podvozku ve smyslu stability nehledě na povrch pocitovému komfortu a nenamáhání se za volantem taky hodně přispívá. Takže tohle jsou hlavní devizy co zůstali, respektive v komfortu se umocnili i prostorem.

Jenže tady jak píše fOE, zmizela dravost a sportovní zaměření z G30 což v kombinaci ztráty silných spalováků nebo některých zjednodušení v interiéru pak působí trochu rozpačitě a záleží hodně na tom co člověk od auta chce. Pro komfort je G60 mnohem lepší než G30. Ale už bych o tom neřekl, že je to nejlepší auto na světě což si o G30 v lepších specifikacích a motorech (40i, 50i) stále myslím a to jednoduše tím, že je dostatečně komfortní a zároveň vyloženě supersportovní..a v případě 40i to nestálo ani takovou raketu 😊
Prasivak P
@adamzprahy ja to vidim tak, ze G30 bude nieco ako E46 nasledujucich dekad. Byvali majitelia budu spolu s adolescentami ako buducimi majitelmi, ked to uz budu cenovo dostupne 10+rocne herky, tvrdit, ze to bolo posledne poriadne BMW 😊
Avatar - fOE
fOE
@Prasivak P Tohle je zakon tri generaci a neustale se to posouva. 😊 Ted je momentalne posledni poradne BMW nejstarsi F10/F30.
Kazdopavne v necem maj tihle nostalgici i pravdu, treba Hifi audio v F10 bylo lepsi nez H/K audio co dava do svych modelu BMW dnes (bez jakehokoliv doladeni a korekci, s papirovymi repraky, ktere jsou i v pripade HK audia shodne se zakladnim stereem...).
Man Ký
@fOE poslední správné BMW - pokud možno bez hybridizace, nemožnost si zvolit auto bez x-drive je prostě strašný, manuál - vzhledem k těm bavoráckým mimo M, no budiž, tam se obejdu. plakat za atmosférickým benzínem nechám fajnšmekrům.
Avatar - lamal
lamal
@fOE
neviem ako v BMW, ale v Kia Sportage v top vybave je priplatkovy H/K velice v pohode, urcite lepsi nez gycovo basovo vytuzeny B&O vo Forde Kuga.
adamzprahy
@lamal on je velice v pohodě i v BMW, jenom v autě za 2M máš vyšší nároky. Respektive ono podle mě to pocitově "horší" audio může být způsobené i nárůstem rozměrů, akustika v autech dělá strašně moc. Nebo paradoxně lepším odhlučněním kdy v G60 neni moc šumu ze silnici atd, takže můžeš slyšet víc nedokonalostí.

Já jsem si na audio nikdy nepotrpěl. Jako poznám rozdíl základ vs něco příplatkového...nebo jako pak ty top samozřejmě poznám taky, u BMW Bowers Wilkins nebo Lexus Mark Levinson. Ale právě třeba u BMW takovéty "hifi systémy" za menší příplatek vs "harman kardon za větší" tam se přiznam že bych si rozdílu nevšiml.
Avatar - lamal
lamal
@adamzprahy
Akustika a budget ci limitacie dane interierom su vzdy dolezite, verim ze kazda znacka ma set menicov v roznych cenovych kat a rovnako aj elektroniku a aplikuje to podla zadania a vyssie napisaneho. Na priklad Toyota sa rozhodla po 1gen Aurisa, ze kazdy model musi mat pouzitelne audio a mozem potvrdit, ze Auris 2 aj napr Yaris Cross ma velmi dostojne audio, je to rovne, dostatocne zive a nema to plastovy alebo ukricany prejav... co viac chciet od serioveho audia, hifi nebo to z podstaty byt nemoze.
To mi bolo sympaticke aj v Kii s H/K, korekcie na 0, vypnute vsetky softwarove ficury a zvuk pekne rovny, taka studiovka, nema ziadne extra detajly ani farebne rozlisenie ci vernosti, ale je to dobre vytlmene, vyvazene a nikde to netrci. Vsetkeho je dostatok. Kuga s B&O bola aj na bass -4 nechutne prebasovana, bass nepresny, zahuhnany no des pre "sedliaka".
V BMW X5 minula gen je tusim tiez H/K a moc ma to neoslovilo, chybala tomu plnost, konzistentnost a nejaka kompaktnost, ako zakladne audio asi OK, ale ako vravis pri tej cene...
Avatar - fOE
fOE
@lamal HK umi delat audio, jen si ho holt BMW u HK dobre udelane neobjednalo. Tlaci naklady na dren a podle toho to pak vypada.
Ale abych byl fer tak taky dodam, ze BMW chce za sve HK priplatky relativne malo, proti treba BO v Audi nebo Burmesteru v MB, ktere stoji vic ale i hraji sakra lip.
Avatar - lamal
lamal
@fOE
jj bude to tak, kazda z tychto znaciek vie zadelat dobre audio, ale budget je vzdy rohodujuci a tak isto akusticke podmienky a kompromisy
Lubo
@fOE v F10 Hifi audio nebolo lepšie ako H/K dnes.
Avatar - fOE
fOE
@Lubo U F10 se situaci zamaval facelift, ale pred LCI mela F10 az 5 urovni audia😒br />
1. Standardlautsprecher, 6 Lautsprecher, 100W
2. SA676 HiFi Lautsprechersystem: 12 Lautsprecher, digitaler Verstärker (205 Watt)
Guter Einstieg mit Höhenlautsprechern und Bässen
3. SA 677a HiFi System Professional: 16 Lautsprecher, digitaler Verstärker (600 Watt), DIRAC-
Signalverarbeitung, Surround-Modus
Vergleichbar mit Logic7 (nur Vor-LCI)
4. SA688 Harman Kardon Surround Sound System: 16 Lautsprecher, digitaler Verstärker (600 Watt),
Surround-Modus
5. SA6F2 Bang & Olufsen High End Surround Sound System: 16 Lautsprecher, 2 Zentralbässe, 1.200 Watt
Verstärkerleistung, Dirac Dimensions
No a prave ta treti uroven, tedy to "vyssi hifi", ale porad pod HK, hralo v F10 nahony lepe, nez hraje HK v dnesnich baworacich. Ono se to i dost resi na forech, to jak BMW jiz z HK udelalo jen obal, a jinak pouziva nejlevnejsi menice atd., zadne ladeni na konkretni vuz, zadne korekce, jen "copy paste" z auta do auta a vsechno co nejlevnejsi. Kdysi to delali jinak a predLCI F10 byla posledni poradna (pokud jde o audio a 5er konkretne). 😉
Prasivak P
@fOE na Slovensku sme kusok pozadu, tu je este stale posledne spravne BMW a mokry sen 18-rocnych chlapcov E46 😊
Avatar - fOE
fOE
@Prasivak P Na E46 nedam dopustit. 😊 Je silene, ze ji za chvilku bude 30 let. Uff, leti to...
Mokacio
Chápu recenzi a věřím, že s ní většina majitelů G60, nebo alespoň těch, kteří s ní jeli bude s recenzí souznít. Auto to není vůbec špatné a osobně se mi líbí. Jenže, zase nepadlo ani slovo o tom, jak šíleně tohle auto ošizené je. Zdaleka nejde jen o o absenci tlačítek v interiéru, nebo výklopné okno, těch věcí by dalo snad na celé dvě A4. To samé materiály, použitá řešení v interiéru, všechno na úrovni mainstreamových značek v cenových hladinách kolem 700 tis. korun, a to zcela bez přehánění. Z prémiového pocitu zbylo v podstatě jen torzo, byť takový infotainment, nebo cestovní komfort je stále na prémiové úrovni. Úplně to samé platí pro výrazné osekání nabídky příplatkové výbavy, z nichž spousta z nich byla s řadou 5 minimálně 20 let neodmyslitelně spjatá (např. soft-close). To je největší slabina tohoto modelu a už jen proto se s kteroukoliv předchozí generací zkrátka nemůže rovnat. Navíc mě mrzí, jak zákazník toto začal brát jako nový standard a vlastně se nad tím ani nepozastavuje, a co víc, dost často se nad tím nepozastaví ani odborná veřejnost. To je obrovská škoda, protože pro BMW je to signál, že drastické snižování standardů vlastně nikomu nevadí. To by bylo ještě před 20 lety neodpustitelné. Škoda, že nám stačí tak málo - ošidit a natáhnout do délky, aby měl zákazník pocit, že dostal zase o kus víc auta, no a světe div se, ono to v dnešní smutné době asi evidentně bohužel stačí.
Avatar - lamal
lamal
@Mokacio
Ked to spravia vsetci, nic ine asi nezostava, co popisujes sa uz davno tyka Audi aj Mercedesu... asi jedna z ciest aby tieto znacky vobec prezili nastup Ciny.
adamzprahy
@lamal no přesně (bohužel), viděl jsem video nové A6 a v interiéru má úplně ty stejné ojeby, možná dokonce i horší.

Což nerozporuje to co píše @Mokacio, jen v rámci udržení nějaké ceny se dělají kompromisy. Plus teda není to tak hrozné, interiér v autech za 700 tisíc vypadá teda rozhodně hůř po všech stránkách 😁 Ale ano řekl bych že rozdíl v interiéru a výbavě se mezi mainstream střední třídou typu Superb se zmenšil. To ostatní ale zůstalo...něco za něco...
Mokacio
@adamzprahy No jak u kterého auta, materiály se s mainstreamem dnes dost často zásadně nijak extra neliší, např. množství použitého měkčeného platu, pokud se budeme bavit o některých autech zhruba 700k+, a fakt to není velký rozdíl. 😁 Navíc tohle bylo ještě nedávno tabu, aby vyšší střední prémie měla někde, kde se může člověk za jízdy opřít, tvrdý plast. To samé levná řešení, např. držáky nápojů ala Kia, nebo jakýkoliv jiný levný mainstream. No a s tím ostatním to taky není tak horké, protože spousta prémiové výbavy už zkrátka nadále nelze objednat, takže co vlastně zbylo? Když si dnes absolutně vybavím Superba, tak mi ta pětka toho nabídne v zásadě jen o málo víc, snad nejvíc v asistentech. Cena je samozřejmě pozitivum, ale nevím, zda to jako ospravedlnění stačí. Je to smutný, protože když si dneska vezmu třeba pitomýho Renaulta, tak v plný palbě bude na palubě ve spoustě věcí srovnatelný s prémií, a to je průser.
Avatar - fOE
fOE
@Mokacio Ta petka nabidne vic toho co z auta dela auto. Ano, pokud jsem neschopny rozeznat jizdne premiovou vyssi stredni od nepremiove stredni, anebo mi to je treba jedno, ok a v poradku, ale jinak proste premie porad jezdi jinak, zataci jinak, tlumi jinak, radi jinak... Uznavam, ze toto nebude zajimat vetsinu beznych lidi, ale netvarme se, ze to tam neni.
Mokacio
@fOE Ale jo, to samozřejmě nabídne, jenže to je sakra málo. Je to fajn, ale motor, převodovka, dobré odhlučnění a jízdní vlastnosti nestačí. Prémie přece vždycky byla o komplexním zážitku. Problém není v tom, že se netváříme, že to tam není, problém je právě v tom, že tváříme, jako kdyby na ničem jiném nezáleželo.
adamzprahy
@Mokacio no zrovna ten komplexní zážitek tam za mě je. Není kompletní, ale je komplexní 😁 Jakože ano, levnější držáky nápojů, levnější ovladače dveří, ne vše je měkčené jak bylo dříve atd. To chápu, neni tam komplet všechno nejlepší, ale komplexně to funguje lépe 😁

Pak ještě teda ono to utlumení s dobrýma jízdníma vlastnostma je ale to nejdražší na konstrukci auta. Odhlučnění třeba souvisí s minimalizací vibrací, pevností kabiny, uložení podvozku atd. Takže za mě jestli mají na něčem šetřit tak radši na plastech v interiéru než na koncepci podvozku a pohonu. Ale souhlas, že je smutné a nedůstojné v této kategorii takto uvažovat a čím dražší specifikace, tím třeba ty plastové ovladače oken by mi vadili. Zde ještě horší o to jak 5er nesmyslně přišla o silnější spalováky. To je přešlap když Superb nabídne silnější benzínový motor.
Mokacio
@lamal To je pravda, jenže u BMW to nabralo šílenou rychlost a v podstatě se při generační obměně s tímhle ošizováním dostalo ze všech nejdál. Audi a Mercedes se alespoň snaží držet zákazníka v tom, že se navenek nic moc nezměnilo, ale BMW se to poslední 2 roky už nesnaží ani skrývat.
Avatar - fOE
fOE
@Mokacio BMW ma v tomhle prax, jednou za cas prijde generace, ktera postavi interiery (a krom jizdy vlastne vse) na hlavu. BMW to zazilo s Banglem a E60 a zjevne citi potrebu si to strihnout ted s G60. Jak rychlo to prislo, tak rychle to zase odejde. Uz ted to BMW vi, ani ne po roce od uvedeni zacina na 5er (a nejen te, treba i na X3, ktera je taky uvnitr osizena az az) menit veci, treba pridava palubky s prosivanim i do zakladu, meni ovladace a madla na dverich atd.
BMW to davaji zakaznici vyzrat a tak nic jine ani delat nemuze, nez se zase zvednout (anebo padnout).
Avatar - fOE
fOE
@Mokacio
PS: i proto mi ted z nabidky BMW davaji nejvetsi smysl ty nejstarsi modely, nez se to prezene. 3er, X5 atd.