Novinky
0
Vypadá to nadějně a cenu hádám po srovnání italského a českého konfigurátoru lehce pod 370 tisíc ve verzi dynamic. Tedy pokud importét opět nepřestřelí.. Za ty penízky je to zajímavá nabídka :yes:
No nevim, Cee'd má z 1.4 výkon 81kw a to je to atmosféra. To se kluci italský s tim turbem moc nevytáhli...
Mno.. cee'd je predsa len ina trieda...A hlavne ono to chce vidiet trochu dalej ako na jeden cennikovy udaj - nizkotlakove turbo ma svoje jasne vyhody - vyssi a nizsie polozeny krutiaci moment, zatah v nizkych / strednych otackach bude vyrazne lepsi. Okrem toho vykon turba sa da ovela lahsie "upravit" ako vykon atmosfery, co moze byt pre niekoho tiez argument...
Ale 88 kW je ta slabsia verzia, silnejsia má 110 kW, a to uz je iná káva (a myslím, ze to nie je koniec😃. Inak litrový výkon tej 88 kW verzie je zhruba rovnaký ako pri koncernovej 1,8 T 20v (napr. v Pole GTI), a pri tej nikto nepovedal, ze to "nie je nic moc, ved napr. Honda mala z atmosféry viac"... Dolezitý je pri nízkotlakom turbe hlavne priebeh momentu.
BTW CeeD má u nás 77 kW...
BTW CeeD má u nás 77 kW...
ten ceed je fajn auto, ale nijake sportove ambicie s motorom 1.4 nema rozhodne, bol som to otestovat pocas tyzdna ked som to mal k dispozicii a svoje stilo 3d, 1.6 som nechal odpocivat. ceed ma dokonca o 2kone vyssi vykon, ale 1.4 ako bola sprevodovana isla dobre, pri ustalenej jazde bez nutnosti casteho podradovania a predbiehania. pri 90-100ke na 4. ku sa skoro nic nedialo a predbiehat sa rychlo nedalo. sokonca ani na 3.ku to netahalo ako by som chcel. s mojim stilom 1.6 je to neporovnatelne, tam ked sa podradi, tak to taha a je radost s tym jazdit. taktiez na hrbolatej ceste a v zatackach to citelne odskakuje a nedrzi pevne stopu. myslim si, ze GP, 1.4TJet bude vyslovene auticko zamerane na pozitok z jazdy a emocie. asi si to pojdem otestovat do autosalonu, lebo GP sa mi fakt paci.
Možno v tom Punte to ešte ako tak može potiahnuť ale Bravo je ťažšie auto tak si nemyslím že by to bola nejaká výhra. Tiež by som vsadil radšej na Kórejca
Tak ty auta zkus do kopce na pětku nebo šestku a bude rozdíl šílený ve prospěch turba. 1,4 pojede do 4000 otaček stejně jako každá jiná 1,4ka. 1,4 turbo pojede jako 2litr a taky tolik požere.
Mame tady vybornyho konkurenta VW malyho motoru TSI. Fiatacky motory byly vzdycky O.K. O designu neni pochyb. Rikam, blazen, kdo koupi VW 1.4 TSI. Redakci bych chtel jen rict, kouknete se do diskuse, nikdo nemluvi (nepise) v kilowatech. To je to fakt tak slozity napsat udaje o vykonu vedle do zavorky v konich? Vemte si priklad z jinych motoristickych magazinu, jim to problemy nedela. To, ze kW jsou spravne a konsky sily ne prece nic neznamena.
Ano ano, staci porovnat cenu 1,4 TSi v Golfe a 1,4 T v Brave... a volba je jasná :yes:
Inak ja uprednostnujem kilowatty (prepocet na PS je hlavne pri francuzskych autách cudný, len nie 1:1,36).
Inak ja uprednostnujem kilowatty (prepocet na PS je hlavne pri francuzskych autách cudný, len nie 1:1,36).
Jen ať se píše v kilowatech.Je to tak správně. :-!
Jo at to v kilowatech pisou, ale nic se jim nestane, kdyz za to napisou konsky sily. Je to zazitejsi nez kilowaty.
tak tak. Sice ponekud staromodni akonzervativni.... je predsi jen 21. stoleti a jednotky SI vitezi.. ALE auta (a motorky samozrejme) jsou pro nas srdecnki zaletost a auta od provocatku male vykon udavan v konich - aby tomu lidi rozumneli ..😄 a zni to lip, predsi jenom si je mozne lepe predstavit 136konove stado nez 100kW >😁 :-! 8-s >😒]
Řekl bych, že si trochu protiřečíš. 136koní není rovno 136. hlavému stádu koní, ale spíše tak 272 hlavému pelotonu profi cyklistů.1kůň má větší výkon, než 1kůň a tak výkon 1kůň je těžko představitelný. Kdežto 1kW je 100kg hmoty dopravené na vzdálenost 1m za čas 1s. To už si představit lze ne? Navíc je to všude stejný rozměr. Např. motor s výkonem 88kW je schopen za sekundu přemístit 8800kg na vzdálenost jednoho metru.
Ne, hezky kW. Kolik je proboha 180 koní? 100 kW a něco... takových 125? Už potřebuju kalkulačku :-! Koně platí možná jako šmé u malých motorů - ono to má 70 koní, to je určitě vhodnější než napsat že kilowatt je nějak málo...
Jste si tím jistý? Zatímco 1.4 u fiatu je prostě malý motor s turbem, u VW je to turbokompresor. Výhoda tedy není v maximu výkonu, ale ve způsobu jeho podání. 1.4 bude klasický turbomotor s typickými neduhy, prodleva, popřípadě vyšší spotřeba při plném výkonu. 1.4 VW, to je něco. Sice dodnes nedokážu pochopit, jak se jim to povedlo zkombinovat, ale je to super - stačí se s tím svézt. Opravdu lineární zátah od nejnižších otáček, rychlá reakce na plyn, ... Jezdí to jako atmosféra 2.5. Myslím, že čistě motorově se ani není o čem rozhodovat - a to ve prospěch VW.
Fiat dává na jednačtyřku turbo... To samozřejmě není nic vyjímečného a také tento motor ničím vyjímečný není. Pokud bys chtěl unikát, dokonalost v podobě maloobjemového motoru s obrovským výkonem, motoru vybaveného kombinací mechanického dmychadla a turbodmychadla, musíš si koupit VW. Mimochodem, motor VW je to motor roku 2007 ve své kategorii. Právě to spojení kompresoru, který zatahuje od nízkých otáček s turbem, přebírajícím práci ve vyšších otáčkách dělá motory VW dnes jedinečnými. Samozřejmě si "bežné" turbo s jednačtyřkou můžeš pořídit i u VW. Jen s tím rozdílem, že VW má větší výkon a kroutící moment 200 již v 1,500 otáčkách. Tak tu nejásej úsměvně nad neudivující produkcí Fiatu, a soustřeďuj se na ty nejlepší... v těchto maloobjemových motorech s velkým výkonem to tedy VW natřel celému světu. Měl bys to vědět.
a je to tady německý auta jsou prostě nejlepší vid >😁
Pokud to, cos napsal, považuješ za argument proti motorům VW 😄 tak tos raději neměl psát vůbec nic... Já nepíši o motorech. Já píši o jednom maloobjemovém motoru 1.4 na comp/turbu. Ano... tomu se nedokáže dnes postavit nic. Zejména ne ta dnešní onanie pod tímhle článkem o zcela běžném motoru. P.S. Ano, mohli bychom zahájit i diskuzi o tom, kdo umí motory... Umí je zejména BMW... to jsou také němci...
A co Honda? Ta je motorově někde úplně jinde. Ale to sou "rejže" a to je přece pod tvou útoveň. Viď, Hmmm 😉
Pod jakou úroveň? My tu dnes snad píšeme o Hondě? Píšeme o Fiatu a já tvrdím, že ta masturbace není vůbec na místě. je to běžnej ničím neuchvacující motor. Možná snad, poměrně uspokojivým krouťákem kolem těch 2 tisíc. ale VW je má v pátnáctistech... víš, co je to za rozdíl? to je rozdíl vesmíru, těch 500 otáček, pokud znáš jízdu s turbem... A já právě do kontrastu k Fiat motoru dávám opravdovou technickou lahůdku od VW... lahůdku, kterou si ovšem můžeš zítra koupit... takže, dívejme se na věc reálnýma očima.
My se tu snad bavime o VW? >😒]
Ano, Miku, protože jesem reagoval na ty onanozní příspěvky o tom "revolučním" turbu od fiatu... a byla potřeba napsat, jak to vlastně s těmi výbornými maloobjemovými turbomotory je.
:-! Ale vdyť my už dávno víme že ses zaritej ortodoxni golfista a ještě větší odpůrce Fiatů, tak nám tady budeš argumentovat i nesmyslama postavenýma na hlavu...
tak toho nech už, jo a hod se do klidu,OK?
tak toho nech už, jo a hod se do klidu,OK?
To, jestli jsem golfista nebo ne nemá na porovnání motorů žádný vliv. Bohužel, zatím jsi tu o porovnání těchto motorů nenapsal Miku nic. Jen do mně kopeš jak nějaká tupá mula. Je dáno objektivně, že VW má tu turrbo 1.4 lepší než Fiat. Za to mě nekamenuj. Navíc to není od Fiatu nějakej fatální propadák, jen je VW o fous lepší (třeba s nástupem toho turba), ale to tebe asi moc nezajímá, viď, ty raději jen pliveš kolem sebe... bez jediného argumentu.
No promin, ale ono v dnesni dobe moc maloobjemovych turbomotoru nejni, napada me Tvuj nejlepsi VW, Fiat, 1.6 od BMW/PSA...jinak ted nic...takze on to tak uplne obycejny a nicim vyjimecny motor. Souhlasim, ze revoluce je spis u VW s turbokompem, nez u fiatu s turbem, ale podle me tu pouzivas trosku silny slova. VW ma taky svoje minusy...treba cenu. Za kolik poridis VWturbokomp a FIATurbo ve srovnatelnejch autech?
Ze stranek dovozcu oficialni info hovori takto : Golf, 1.4TSI (140k), od 596 000,- ; Bravo, 1.4T-Jet (150k) 534 000,- (kdybych vzal 120k verzi, jsem na 455 000,-, i kdyz mirne jinde vybavou...)
60 000,- uz stoji za zvazeni, komu ty penize odneses. Nekdo do Nemecka, nekdo do Italie. Kdo chce kam,... 😉
Ze stranek dovozcu oficialni info hovori takto : Golf, 1.4TSI (140k), od 596 000,- ; Bravo, 1.4T-Jet (150k) 534 000,- (kdybych vzal 120k verzi, jsem na 455 000,-, i kdyz mirne jinde vybavou...)
60 000,- uz stoji za zvazeni, komu ty penize odneses. Nekdo do Nemecka, nekdo do Italie. Kdo chce kam,... 😉
Myslím, že motor ve fiatu je na tuto dobu úplně normální, ale je i verze se 150hp a to už není špatný, ale srovnávat normální turbo s TFSI, které má i kompresor, hmmmm, asi znalci pánové, nehledně 98oktanový benzín, a máme hned koníky navrch........ :no: ten motor je tak složitej, že bych nechtěl vidět kolik by stálo, kdyby se něco ***o........
Ty se asi domníváš, že u Fiatu se v motoru nemůže rozbít turbo, jen ve VW... no, to je vskutku podivuhodná představa.
Vic mechanickych soucastek = vetsi moznost poruchy. VW nwma s kvalitou v posledni dobe moc stesti. 1.4TSI je na svuj objem hoodne drahej a jeho servis bude taky. Predstav si jen servis rozvodu v takovym motoru....
Ano, s tím se dá souhlasit. Vycházejme ovšem obecně z toho, jak poruchové motory jsou... A tedy tvrdím, že tohle nás nemusí vůbec pálit... Vlastně neznám finančně náročné poruchy u moderních motorů, které se objevují dejme tomu do 100 tisíc km... Pokud píšeme o turbomotorech, hraje roli, zda je turbo chlazenou vodou... a pokud ne, pak je potřeba si ohlídat ochlazení před odstavením motoru... jiný problém z praxe neznám.
aale co?? a nekecas tak trochu? 😲 :no:
Když tak se rozepiš... a věcně mě sundej. Jinak je tvůj pokřik jen plivnutím do zrcadla...
Neni o com. Porovnavaj porovnatelne. VW podobny motor, ani v rovnakej triede a uz zdaleka nie za podobnu cenu, nema.
Maloktora zavedena automobilka by mala problem vyrobit motor podobny 1.4TFSI, vacsine by stacilo investovat nejake tie prachy do odladenia. Co ale z toho, ak sa potom predava pomaly za cenu sestvalcov?
Ale ak by si tu chcel zase roztocit nezmysly o chudakoch co sa musia rozhodovat podla ceny, tak si najprv este raz pozri o com bol clanok a do akej triedy GP patri. Do triedy kde si nikdo nikdy nekupil a nekupi auto bez toho aby sa pozeral na cenu. A prave preto: bravo Fiat! 😉
Maloktora zavedena automobilka by mala problem vyrobit motor podobny 1.4TFSI, vacsine by stacilo investovat nejake tie prachy do odladenia. Co ale z toho, ak sa potom predava pomaly za cenu sestvalcov?
Ale ak by si tu chcel zase roztocit nezmysly o chudakoch co sa musia rozhodovat podla ceny, tak si najprv este raz pozri o com bol clanok a do akej triedy GP patri. Do triedy kde si nikdo nikdy nekupil a nekupi auto bez toho aby sa pozeral na cenu. A prave preto: bravo Fiat! 😉
Fiat dával turbo do 1,3 když o tom soudruzi v německu neměly potuchy a vznikla raketa na kolech UNO turbo. Pak přes 1,4 v Puntu a dnes se vrací v podobě 1,4 T-Jet, a se 120k to nekončí, čísílkování s otáčkama a krouťákem je snad pro pobavení, zvlášť v tvým podání. Když už koukáš na čísla a na jejich základě posuzuješ, jak je kterej motor skvělej tak se koukni na číslo základní a to je cena. U VW musíš sakra hodně platit, aby sis ten skvost, jak říkáš, mohl dovolit. Nehledě na to že ta konstrukce dvojitýho přeplňování má u mě dost velkej otazník a to je spolehlivost. Elektromagnetický spínání kompresoru asi nebude to nejlepší řešení, ale to ukáže čas. Jiank malým motorům s vrtulí fandim, protože díky nim benzín není mrtvej.
Souhlas, jako museální kousky by Fiat řadu svých produktů uplatnil. Proti tomu nic nenamítám. My tu dnes ale, Enzo, píšeme o motoru 1.4 T od Fiatu. A já tvrdím, že to žádný zázrak není. A současně tvrdím, že aktuálním technickým zázrakem v maloobjemových motorech je ta dvojitě dupaná 1.4ka od VW. Ostatně je to teď světovej motor roku... Fiat ho nemá, má ho VW.
Nevim, proc tady zrovna ty pises o onanii - podle toho co si tady pod clankem zatim vyplotil, to vypada, ze u obrazku 1,4 od VW masturbujes ty.
Dvojity preplnovani neni zadnej prevrat, ta myslenka je stara vice jak dvacet let - mimojine ji poprve do praxe uvedla Lancie s Deltou S4, ktera jak jiste vis, patri do koncernu Fiat. A to ze ta VW 1,4 je motor roku? koho to zajima? BMW 3,2 R6 z M3 byl motorem roku asi 5x za sebou a nikdo to nezminuje. Navic VW letos vyhral 1 kategorii, BMW temer vsechny ostatni. Rekl bych ze pro cely VW by bylo mnohem prinosnejsi, kdyby meli vysoce hodnoceny motor ve vyssi kategorii (2,0 TFSI je moc fajn a motor roku nevyhral). Tady nejde o max vykon, ale max vyuziti v praxi, spolehlivost, porizovaci cenu, naklady na provoz, atd. 2x preplnovanej motor by zvladla udelat kdejaka automobilka, ale nejde do toho, protoze se ji to nevyplati, zatim neni pro takovy motory na beznym trhu uplatneni - a o to predevsim jde. Vem si kolik penez musel stat vyvoj a kolik se tech motoru proda? rekl bych ze minimum, takze zatim to pro VW byl docela drahej špás.
A kdyz uz ses u toho max vykonu: formule BMW s 1,5turbo mela posledni rok pred zakazem turba v F1 neco kolem 1400hp, takze VW ma jeste hodne co dohanet :yes:
Dvojity preplnovani neni zadnej prevrat, ta myslenka je stara vice jak dvacet let - mimojine ji poprve do praxe uvedla Lancie s Deltou S4, ktera jak jiste vis, patri do koncernu Fiat. A to ze ta VW 1,4 je motor roku? koho to zajima? BMW 3,2 R6 z M3 byl motorem roku asi 5x za sebou a nikdo to nezminuje. Navic VW letos vyhral 1 kategorii, BMW temer vsechny ostatni. Rekl bych ze pro cely VW by bylo mnohem prinosnejsi, kdyby meli vysoce hodnoceny motor ve vyssi kategorii (2,0 TFSI je moc fajn a motor roku nevyhral). Tady nejde o max vykon, ale max vyuziti v praxi, spolehlivost, porizovaci cenu, naklady na provoz, atd. 2x preplnovanej motor by zvladla udelat kdejaka automobilka, ale nejde do toho, protoze se ji to nevyplati, zatim neni pro takovy motory na beznym trhu uplatneni - a o to predevsim jde. Vem si kolik penez musel stat vyvoj a kolik se tech motoru proda? rekl bych ze minimum, takze zatim to pro VW byl docela drahej špás.
A kdyz uz ses u toho max vykonu: formule BMW s 1,5turbo mela posledni rok pred zakazem turba v F1 neco kolem 1400hp, takze VW ma jeste hodne co dohanet :yes:
Tak, tak...Jako by jsi mi z duše mluvil. Dnešní hodnocení motorů mě někdy pořádně vytáčí. Každý jen sleduje jak je motor technicky vyspělý a jaké má geniální parametry, ale to kolik stojí a jaká bude spolehlivost nesleduje nikdo. Mimochodem 1,4 TSI není žádný prodejní trhák...
Vlastně vůbec nechápu proč to píšeš. Ano, 2.0 TFSI je potřetí motorem roku své kategorie, (mýlíš se, že není, najdi si to zde v článcích), 1,4ka je motorem roku své kategorie 2007... A koho, že to zajímá? No, přece toho, kdo se zajímá o auta... koho jiného by to asi tak mohlo zajímat 😄 Ten maloobjemový nadupaný motor je jedinou odpovědí na rostoucí úspěchy naftových motorů. Proto vykročil VW touto cestou. A uvidíš, že bude následován. Nejde vůbec o špás, jde o budoucí trend u benzinových motorů. Nechápu, proč píšeš o F1 ;-\ VW přece těmito maloobjemovými motory nic nedohání. VW jen vyrobil motorek, který si koupíš v subkompaktech nebo v kompaktech a získáváš při malém objemu dokonalý výkon, který sekunduje naftovým turbomotorům, které se osazují do konkurencní produkce v těchto segmentech. Neboť cesta zvyšovat objemy a jezdit jen na atmosférickém motoru prostě není cesta dopředu. Koneckonců ve stejném objemu vyrábí VW i turbo, ovšem oproti fiatu má lepší parametry, a to jak v max výkonu tak v otáčkách, kdy je k dispozici důstojný kroutící moment. Čili v tomto "prostém" turbomotoru je VW lepší, než-li Fiat.
omlouvam se, ze jsem spatne tipnul, ze 2,0TFSI neni motor roku. Take jsem nikde nepsal, ze maly turbomotory jsou spatna cesta a ze je spravny pouzivat vetsi a vetsi atm. motory-to vubec ne. Jen se podivej, kolik za tu 1,4 VW chce a kolik stoji ta od Fiatu - v tom je rozdil. Taky si nemyslim, ze budoucnost je v kombinaci turba + kompresoru, alespon ne v dalsich 5 letech (u benzinu). Dalsi stupen vyvoje je pouziti variabilni geometrie lopatek. tak jak to ma nove porsche 911 turbo. Pamatujes, jak se zmenili diesely po prichodu teto technologie? urcite ano a tudy ted vede cesta pro benzin.
Pro VW je 1,4TSI pouhy hi-tech vystrelek, aby si dokazal, ze na to ma. Nic vic, nic min. Rozhodne si ale nemysli, ze ten motor shazuju a rikam, ze je spatnej (na druhou stranu to neco super extra taky neni), jen rikam, ze dneska sezenes lepsi za mene penez - a to je TO dulezity, co zajima zakaznika. To ze, motor vyhral anketu motor roku 2007 zajima jen par lidi-nadsencu, nikoliv tuctoveho obcana.
A k tomu vykonu BMW z F1 - chapej to jen jako takovou malou narazku na to, ze vykon neni vsechno 😉
Pro VW je 1,4TSI pouhy hi-tech vystrelek, aby si dokazal, ze na to ma. Nic vic, nic min. Rozhodne si ale nemysli, ze ten motor shazuju a rikam, ze je spatnej (na druhou stranu to neco super extra taky neni), jen rikam, ze dneska sezenes lepsi za mene penez - a to je TO dulezity, co zajima zakaznika. To ze, motor vyhral anketu motor roku 2007 zajima jen par lidi-nadsencu, nikoliv tuctoveho obcana.
A k tomu vykonu BMW z F1 - chapej to jen jako takovou malou narazku na to, ze vykon neni vsechno 😉
No když chceš do muzea tak se mrkni na Lancii, ta už měla dvojitý přeplňování když jsi byl ještě pěknej mladej kluk >😒] takže před cca 20ti lety. Rveš si tady triko a objevuješ ameriku, ale ta už je dávno známá, mimochodem v článku je chyba protže těch 200Nm má 120k verze už od 1750 otáček, ale to jsme u čísel. Já říkám, že ten motor je fajn, nikdo tu neonanoval, dokud jsi nepřitáh VW a začal si to tady honit. Ach jo... :no: ostatně dej si tu práci a koukni kolik za tu nádheru pod kapoutou chtějí, a koukni se do tý svý koule abys viděl kolik lidí si jí koupí. Jenom hodně velkej nadšenec.
No, a podívej se, kde je lancia dnes... a kde VW... Jinak samozřejmě jsem tu nikde nenapsal, že VW objevil Ameriku, jen píši, že Fiat 1.4 Turbo není žádnej revoluční počin, ze který ho tu kolegové nahoře vydávají... Ano, tu VW dokonalost musíš zaplatit. Pokud na to člověk nemá, nemůže si to koupit. To je zákon života. je ovšem dost těch, co na to mají. to je také zákon života. Ale abychom byli spravedliví - porovnávej ceny stejných motorizací jak u Fiatu tak u VW. Až bude dělat Fiat dvojitě dupané motory, pak porovnáme ceny také v těchto motorizacích.
Priklad a) za velke penize vyvinu maloobjemovy motor, s vysokym vykonem a zacnu ho nabizet jako alternativu k dvoy a vicelitrovym motorum, cena je samozrejme adekvatni vykonu a proto se jedna o v zasade velmi malo pouzivany motor, ktery se musi(nemusi) zaplatit.
Priklad b) mam ozkouseny maloobjemovy motor kteremu pridanim turbodmychadla (kompresor je slozity a zvysuje spotrebu o dost vice nez turbo, nemluve o hmotnosti), za rozumnou investici nabizim vykon slusne 1,6-tky, 1,8-ky a dvoulitru. Diky mensi narocnosti na udrzbu a vyvoj je motor levnejsi a bude tvorit znacnou cast motorizace vozu vsech trid koncernu.
Ktery pristup je lepsi? Ten, ktery oznacujeme "Lidovovozovym" a lidovym zajiste neni, nebo "fiatacky", ktery se drzi sveho a prinasi podobnou, byt mene sofistikovanou technologii temer vsem???
Priklad b) mam ozkouseny maloobjemovy motor kteremu pridanim turbodmychadla (kompresor je slozity a zvysuje spotrebu o dost vice nez turbo, nemluve o hmotnosti), za rozumnou investici nabizim vykon slusne 1,6-tky, 1,8-ky a dvoulitru. Diky mensi narocnosti na udrzbu a vyvoj je motor levnejsi a bude tvorit znacnou cast motorizace vozu vsech trid koncernu.
Ktery pristup je lepsi? Ten, ktery oznacujeme "Lidovovozovym" a lidovym zajiste neni, nebo "fiatacky", ktery se drzi sveho a prinasi podobnou, byt mene sofistikovanou technologii temer vsem???
Tak pozor, Lancia není na našem trhu, to neznamená že už není vůbec. Pro tebe asi už zanikla protože rozhledy tvejch očí končí u hranic. Ještě o ní uslyšíš, o tom nepochybuj, a nebude to zpráva že končí. Ostatně nejde o Lancii ale o úspěchy v motorsportu který dosáhla a ty jsou nesporný a nesmazatelný v mnoha srdcích početnýho množství fandů. VW dokonalost není, je to pozlátko, který se zubem času projeví jako ehm komplikovaná technika. A co je ještě horší tak dvojitě komplikovaná v podobě turba a kompresoru. Když už 140 koní z 1,4 tak si mohli vzít na pomoc jen to turbo a nepiš mi že je to kůli krouťáku o 250 toček níž to je minimální rozdíl. Chtěl jsi srovnání, dobře
1,4 T-Jet (150k) max výkon v 5500ot./min Krouťák 206Nm (230Nm po aktivování na ovl. panelu) ve 2000 ot/min
1,4 TSI (140k) max výkon v 5600ot./min Krouťák 220Nm v 1750ot./min
Závěr si udělej sám...
1,4 T-Jet (150k) max výkon v 5500ot./min Krouťák 206Nm (230Nm po aktivování na ovl. panelu) ve 2000 ot/min
1,4 TSI (140k) max výkon v 5600ot./min Krouťák 220Nm v 1750ot./min
Závěr si udělej sám...
VW dela motory ktere v serii mozna budi dobry dojem, ale jakmile je nekdo zacne hnat na limit, zjisti ze to proste na konkurenci nestaci a nestaci. Staci se podivat na 1.8T, ten taky NIKDO nenaladil aby stacila na konkurenci, tak kde je potom ta dokonalost nad kterou se rozplyvas? Kvalitni motor od VW je pro me neco jako UFO.
Porad se rozplyvas nad tim motorem roku od VW, ale ten Fiatackej T-Jet v ty dobe jesete nejel v seriovy produkci, takze v ty ankete proste nebyl vubec zapocitanej. Btw: Renault ma 1.2 100k, to pro Clio taky neni spatnej motorek, taky novej, taky nebyl v ankete motor roku. Takze trosku s chladnou hlavou GTI.
A zamyslel si sa vo svojom nerozchodenom mozgu aj nad tým, že FIAT má cenu svojho turba v Brave nastavenú o pekných pár desiatok tisíc nižšie ako VW v Golfe? To tvojmu mozgu tak skoro nedojde. Inak stále nechápem, prečo si tu liečiš svoje VW komplexy. Skús to niekde inde a neznechucuj život ostatným ľuďom, dobre?!? :-!
Vypadá to, že si spíše něco léčíš ty. Já tu píši o motorech. A k těm tys nenapsal nic. Ano, ta 1.4 comp/turbo od VW opravdu je motor bez konkurence, ostatně byl také vyhodnocen jako motorem roku... najdi si to zde. Ty ovšem píšeš o cenách. Nechápu proč. Takže k těm cenám... Fiat cenou Brava nijak nepodskakuje, naopak drží cenu na středu evropského mainstreamu. Což je tedy na velkou pochvalu za odvahu, protože se čekalo, že po debaklu se Stilem bude Fiat cenou Brava podskakovat. Když porovnáváš cenu aut, musíš porovnávat s obdobnou výbavou. Předem ti ale píši, že všechna konkurenční auta evropské produkice stojí plusmínus stejně. Jestlipak uhádneš proč? 😄
Otázka je, kdo si koupí předraženej pekáč s motorem roku. >😁 Protože cenu za design by dostal golf leda od slepců. Na design kouká hodně nakupujících, a proto vidim golfů po čr tak málo >😁
predtym sa VW vychvaloval aky ma super 2.0 FSI motor, ze super vykon a super spotreba, ale kto pozorne sleduje tak zisti, ze novy motor 1.8 turbo, mam vacsi vykon a mensiu spotrebu, a podobne to je aj s 1.4 TFSI, VW sa chvali aky ma super motor, ale predajnost bude slaba, ludia su vo vseobecnosti neznali techniky, tak to nebudu vo velkom kupovat,
Jak ten 2,0 TFSI tak 1,4 jsou světové motory roku ve své objemové třídě (2.0 dokonce potřetí za sebou) znáš snad nějaké lepší hodnocení motorů? Najdi si to tu mezi články. Jak, že to lidé nebudou kupovat? Ty mě připadáš, jako bys nejezdil po silnici... vždyť VW vyrábí milióny aut. Všechna se prodají...
VW jezdí opravdu dost, ale 60% má motor 1,9 TDI/100k a o zbytek se dělí 1,4/75k a 1,6/105k 😄 . Myslím, že u nás bys prodeje té zázračně přeplňovanou čtrnáctistovky spočítal na prstech jedné ruky 😉 .
Pisal o atmosfere. Ved ale to je pokrok. 2.0 FSi je dobry motor a predalo sa ho hodne. 1.8 TFSi je novsi a lepsi, a tiez sa ho preda kopce.
Ty si dovolis psat jinejm o onanii??? V tom pripade nevim jak by se pojmenovalo to co predvadis ty v kazde diskuzi o VW a jejich vyrobcich. Jestli jsi zamestnanec VW tak to co zde uz roky predvadis je zvlastni, ale budiz, jestli by jsi sam sebe diagnostikoval jako fanatickyho fandu VW, tak se to taky da jeste pochopit, ale jinak ses nemocnej. :no:
Ušla ti jedna nepominutelná skutečnost. Já tu opěvuji opravdu technický skvost od VW, ten dvojitě dupaný motor 1.4. nikoliv běžné turbo od fiatu, které ve stejném objemu a s lepšími parametry ostatně vyrábí i VW...
Docela se musim smat tomu, jak porad zduraznujes, ze tenhle motor je technicky skvost - je to obycejny motor, na ktery byla pouzita technologie znama pres 20 let. Jedina vec, ktera je na tom zajimava, je ekonomicka kalkulace VW - chtel bych vedet, kolik stal vyvoj a kolik se tech motoru za ten cca 1,5 roku prodalo.
Co treba to, ze novy 2,0 diesel od BMW bude mit hlinikovy blok motoru s litinovymi vlozkami ve valcich? Tohle technicky reseni je samo o sobe daleko pokrokovejsi nez cela 1,4TSI... a podivej se pod diskuzi k tomu clanku - onanoval tam nekdo?
[JOKE]Btw. nechtel by si zkusit delat podomniho prodavace vysavacu? Myslim, ze by ti to docela slo >😁 [/JOKE]
Co treba to, ze novy 2,0 diesel od BMW bude mit hlinikovy blok motoru s litinovymi vlozkami ve valcich? Tohle technicky reseni je samo o sobe daleko pokrokovejsi nez cela 1,4TSI... a podivej se pod diskuzi k tomu clanku - onanoval tam nekdo?
[JOKE]Btw. nechtel by si zkusit delat podomniho prodavace vysavacu? Myslim, ze by ti to docela slo >😁 [/JOKE]
V maloo. motorech natřel celému světu. Jedině v tom případě že nekoukáš za obzor. Subaru dělá z 0.66l 81kW, to je daleko lepší litrovej parametr, než si němci umí přdstavit.
Zmienil by som sa o Mazde a ich motore Renesis (hoci je to uplne ina koncepcia) ktory bez Turba s objemu iba 1308 cm kubickych dava vykon 210 koni. Az to je Pecka!!!
DanielDesiGn2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ten pánom GTI opsevovaný motor 1.4TFSI potrebuje tak mimochodom benzín N98 na to aby neklepal. Všeobecne VW nevie urobiť slušný motor na benzín N95.
A keď už porovnávame výkony a krúťaky, zoberme od Fiatu výkonnejšie verziu so 150k a pozrime so čo stojí Golf s adekvátnym motorom a čo Bravo 150k. Tipujem rozdiel nejakých 200 tisíc. To sa mi zdá za jeden kompresor trochu dosť.
A keď už porovnávame výkony a krúťaky, zoberme od Fiatu výkonnejšie verziu so 150k a pozrime so čo stojí Golf s adekvátnym motorom a čo Bravo 150k. Tipujem rozdiel nejakých 200 tisíc. To sa mi zdá za jeden kompresor trochu dosť.
Když už kritizuješ, tak zkus férovku. 1,4TSI až do verze 103kW jezdí na 95oct. pouze 125kW varianta má primárně psaný 98oct. benzin. Srovnatelné připravované 1,4T 132kW od Fiatu bude také na 98oct., takže o co jde? O kritiku za každou cenu, a standardní bla bla. :-!
Až do verzie 103kW na N95 ????? Tak toto si sa asi náhodou neprekecol. Toto je štandardná demagógia, po lopate povedané, jasné klamstvo. Ten VW TSI 103kW POTREBUJE N98.
Koukni se do technické specifikace. Slabší varianta
se 103 kW jezdí na 95 oktanový benzín a silnější
se 125 kW může alternativně taky, i když je dělaná
hlavně na 98 oktan. Proč sem furt píšou lidi co se
ani neumí kouknout na stránky vw a básní o fiatu?????
se 103 kW jezdí na 95 oktanový benzín a silnější
se 125 kW může alternativně taky, i když je dělaná
hlavně na 98 oktan. Proč sem furt píšou lidi co se
ani neumí kouknout na stránky vw a básní o fiatu?????
😄 trefa, přímo na komoru. Kdyby se podívali na stránky VW, nemohli by tu psát ódy ani na předmětnej fiatmotor.
Chlapci tak to máte asi na českých stránkach preklep. Ja som pozeral slovenské stránky a je tam N98 :-!
Chlapci tak to máte asi na českých stránkach preklep. Ja som pozeral slovenské stránky a je tam N98 :-!
A keby pan GTI ovládal reč svojich ryšavých chlebodarcov, mohol by si pozrieť na stránkach volkswagen.de priamo u zdroja, že predpísaný benzín pre TSI 103kW je "Superbenzin", ale to pan GTI musel vdieť aký je rozdiel medzi "Normalbenzin" a "Superbenzin", nie len tu písať o trefe bez znalosti faktov ..
Je to od věci, ale když už jsme u přeplňování - co říkáte na nový kompresorem přeplňovaný 1,8 benzín od MB? Osobně jsem v něm nejel, ale zvuk se mi líbí 😊
Hlavne GTi ten je vsemi mastmi od WV mazanej!!! >😁 >😁 >😁 Chlapce ty uz se konecne zpamatuj vzdyt tu ses kazdymu pro smich >😁 >😁
jsi trapny, jako vzdy. diskuse k Italskemu vozu a prvni uplne prvni co trapaka jmenem GTI chytne za cunu je napsat co nejvic blabolu o VW, aby prebil jakekoliv dobre reakce ostatnich. proste hl. VW, to neni mozny TO NENI MOZNY proste. ja te potkat hochu, ja te potkat budu se ti smat do oci az umru, tva trapnost te predchazi :-! T-Jet je normalni motor VW motor je fajn ale za 700? chapes za 2x tolik, je to jako mit holku s jednim super prsem. :-! :-! AUTO.CZ je te plny, ale MOJE.AUTO to gti nezna kdepak.... >😁 >😁 >😁
moje řeč kámo sam bych to líp neřekl 😉
Asi jsi v zápalu psaní přehlédl, že VW vyrábí obdobní turbomotor jako Fiat, jen s malinko vyšším výkonem a nástupem turba v nižších otáčkách. Co myslíš? Jak se liší ceny aut Fiatu a VW osazených touto motorizací? Teď se předvěď, a neporovnávej zde neporovnatelné.
Myslim, ze stejny objem se muze porovnavat.
No, asi těžko můžeš porovnávat motor o výkonu 120 koní s motorem na kompresoru o výkonu 170 koní a divit se, že auta s touto motorizací nestojí stejně. Porovnávej Turbo 1.4 u Fiatu a u VW, uvidíš, že ceny budou takřka stejné, jen možná VW, jako prodiúkt s vyšším image bude stát trochu více. To ale v Evropě překvapuje jen neználky. P.S. Pokud bys však chtěl porovnávat s redukovaným compr/turboVW na výkon 125 koní, pak i tak musí stát více, protože uživatelská přívětivost tohoto motoru (bez existence turboefektu) je logicky zaplacena vyšší cenou.
GTI (a ostatní zběsilí diskutéři) - líbilo by Vám tady něco takového😒br />
[odkaz]
(sledování diskusních příspěvků LIVE)? 😄
(sledování diskusních příspěvků LIVE)? 😄
Teď jsem tam vlezl a ztuhnul mi monitor 😄 Jestli to dobře chápu, je to vlastně soustředěný výcuc aktuálních příspěvků ze všech diskuzí. Osobně to nepotřebuji, neb v reálu dokáži jíst, pít, pracovat a zároveň sledovat proud intelektuálních toků pod všemi články. Píši to na první kontakt, takže pro objektivní zhodnocení bych potřeboval trochu více času... P.S. Velmi oceňuji možnost opravit si příspěvek, to je praktická novinka.
V segmentu mini aut image neexistuje. Navic v tomhle segmentu mel vzdycky Fiat velky uspechy. Jen si porovnej Punto a Polo. Kdo ma trochu mozku, koupi si Punto.
Jahonzíku, věta, že image aut neexistuje v subkompaktech, aspiruje na zlatý ventilek 2007 za blábol roku. P.S. To s tím mozkem, to bys tu mohl podrobně odborně rozebrat. Jestli tedy máš kus mozku (promiň).
Mozek, centrum nervovej funkci a vjemu. Diky nemu vidis, slysis, cejtis, mas hmat, atd. atd. (Ted uz to vis taky). Mozek nas dela lidi, nekdo ho ma vyvinutejsi, nekdo ho ma zakrnelej (GTI). Kdyz si vedle sebe postavis Punto a Polo, jen slepej si vybere Polo. Kdyz se v nich svezes, jen bezcitnej si vybere Polo. Kdyz si je poslechnes, Jen hluchej si vybere Polo. Mozna ti ten kousek mozku jednou naroste, ale nez se tak stane kup si brejle. Ver mne, uvidis lip.
Pozor, Jahonzíku, balancuješ na velmi ostré špici... Vlastně jsi teď urazil všechny ty milióny lidí, kteří si koupili POLO. Já ti zase musím napsat, že poslední mutace PUNTA (před GP)... tak podle mého, tu koupit, to už vyžadovalo velkou estetickou slepotu. Jak vidíš... mohou existovat zásadně protichůdné pohledy. Naproti tomu POLO před "čtyřsvětláčkem", to je ještě dnes skvost subkompaktů. Poslední úchvatný subkompakt od Fiatu bylo UNO.
UNO melo svy mouchy. Designove Fiat dela skvost za skvostem. Motory Fiat byly vzdycky na spici. Polo je v hodnoceni kvality v tyhle tride pod Puntem a to je uz co rict. Uz nevim kde jsem to videl, ale v ty tabulce bylo prekvapive nizko. I Getz a Colt byl vys.
Dozvědeli jsme se z článku, že Fiat bude osazovat svůj subkompakt a nový kompakt jedačtyřkou posílenou turbem. Nic vyjímečného, dokonce výkonově je to slabší motor, než nabízí VW. Ten také nástup turba dokázal stlačit až na neuvěřitelných 1.500 otáček. VW má jednačtyřku v turbu tedy lepší. Vedle toho prodává ještě VW jednačtyřku obohacenou vedle turba o kompresor, což je tedy opravdu v této objemové kategorii motorizace skvostná. Tohle Fiat bohužel (zatím) nenabízí. Škoda. Jinak k tomu Fiat motoru - musíme Fiat pochválit za poměrně slušný krouťák od spodní hranice otáček nástupu turba, který tedy napovídá, ža auto s ním bude svižné a pružné, aniž bys musel motor nebetyčně točit. Je potřeba v praxi vyzkoušet, jak se vypořádal fiat s turboefektem, jako s evergreenovou bolístkou turbomotorů. Mně osobně trochu zklamalo těch základních 120 koní... neboť VW dělá základ na vyšších koních. Je to o (marketingovej) fous... přesto je překvapením, že Fiat netrumfuje a ten základ nedotáhl na milých 125 koní... Neboť, jak známo, koní, těch není nikdy dost.
U takovych motoru neni velkej rozdil. Potom je na rade podvozek a komfort svezeni. Sedacky a podvozek nesmi byt moc tvrdy. Pak z toho svezeni nic nemas, jen brnici zadek. i v tomhle ma Punto pred Polem navrch. V kombinaci s timhle motorem to bude dost ok.
Tak to shrňme, VW nabízí o dva koníky víc, ale za cenu GP s tím "výrazně slabším" motorem prodává koncern VW v této třídě vozy se stokoňovou jednašestkou a slabší výbavou. Takže lze očekávat výrazný příplatek za srovnatelný motor a to už výběr usnadní, stejně jako rotdíl v designu.. 😉
Mne osobne vubec nezklamalo tech zakladnich 120 koni. Mne osobne uz vuuuubec nezklamalo, ze i s temi zakladnimi 120 konmi umi Punto stovku za 8,9s. A mne osobne primo hreje na srdci ten cenovy rozdil mezi motorm Fiat a VW !!
Nikdo nemuze tvrdit, ze 1.4 TSI neni vyborny motor - rozplyvaji se nad nim uplne vsichni motoristicti novinari. A tech par jedincu, kteri tady pochybovali o jeho spolehlivosti bych ignoroval, to ukaze az cas... Ale taky nikdo nemuze rict, ze predevsim ta nejvykonejsi varianta popira cenovou politikou sama sebe, podobne jako kdysi s pompou predstavovany "trilitrovy" diesel 1.2 TDI...
Nikdo nemuze tvrdit, ze 1.4 TSI neni vyborny motor - rozplyvaji se nad nim uplne vsichni motoristicti novinari. A tech par jedincu, kteri tady pochybovali o jeho spolehlivosti bych ignoroval, to ukaze az cas... Ale taky nikdo nemuze rict, ze predevsim ta nejvykonejsi varianta popira cenovou politikou sama sebe, podobne jako kdysi s pompou predstavovany "trilitrovy" diesel 1.2 TDI...
Softturbo je proste softturbo...Volvo by mohlo vypravet😊 Kdo me s nim sveze? 😉 Kdyz touzite po vysokych vykonech s hardturbem, pak je tu 150k verze a bude i 180k...ja touzim po softturbu 😉 :-!
(Ano GTI, treba i VW Golf GTI Edition 30 s 230k se nabizi, pokud zatouzim po ostrem turbomotoru) :yes:
(Ano GTI, treba i VW Golf GTI Edition 30 s 230k se nabizi, pokud zatouzim po ostrem turbomotoru) :yes:
:yes: Myslím že "ctvrtsardel" to vyjádřil víc než dobře.Uhodil hřebíček na hlavičku a GTImu došli argumenty.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Přesně jsem věděl, že se zde objeví jeden učenec, kterej bude preferovat motory TSI nad vším. Milej zlatej jde právě o to aby ten motor nebyl zbytečně složitý a tím náchylný ke vzniku poruchy, bláboly o unikátnosti kompr./turbo jsou vhodné leda na papír, jsem zvědav na ten motor po 200 000 km, protože mechanické připojování a odpojování kompresoru nevěstí nic dobrého co se opotřebenení a následné potenciální poruchy týče. Ale psát o tom dovede každý, nehledě na cenovou dostupnost motoru (myslím rozdíl mezi VW a Fiatem)a fakt, že budoucností benzínových motorů jsou maloobjemová turba.
Aby ses tu nemusel do roka omlouvat. Myslím Fiatu, až vyndá na světlo svůj kompresor... jinak s tím názorem, že motor musí být co nejjednodušší aby byl spolehlivý, jsi usnul někde v polovině devatenáctého století na parním stroji. Nejde ale jen o tento motor. Nahoře ti píši, že VW dělá obdobné turbo jako Fiat, jen má nástup turba posazený ještě níže (1500ot)a také má ten motor vyšší výkon. Jak hodnotíš toto? Předpokládám samozřejmě, že také ceníš motor VW výše než tenhle od Fiatu.
ale na benziňák to má slušné nm:200 použiteľných takmer stále a to s objemu 1,4l pekne!také šikovné autičko
Njn, GTI se vytratil, skoda, mohli sme to probrat...