Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Turbo: Fiat Grande Punto 1,4 T-JET (88 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (128)
Na domácím italském trhu se objevil v nabídce Fiatu Grande Punto nový přeplňovaný motor 1,4 T-JET, který se dostane také do většího modelu Bravo.

Grande Punto je s tímto motorem dodáváno až od vyšší výbavy Dynamic a cenový rozdíl proti nepřeplňované verzi motoru 1,4 (70 kW) činí 800 Euro (22.800,-Kč). Nový motor o výkonu 88 kW při 5000 ot./min dokáže nabídnout nejvyšší točivý moment až 206 Nm, ale celých 200 Nm je k dispozici již od 2000 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h netrvá dále než 8,9 s (atm. verze 11,4 s), kombinovaná spotřeba 6,6 l/100 km je o 0,6 l/100 km vyšší než u atmosférické verze.

Nejhbitějším Grande Puntem tedy již není vznětový čtyřválec 1,9 Multijet (95 kW), který akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,5 s.

Ondřej Láník
Diskuze (128)
Avatar - Ricardo
3. 6. 2007 17:40
Re: T-JET x TSI
Třeba Škoda 1000MB měla 45 koní, tady se prostě o kW mluvit nedá, to chápu >:D
Avatar - CtvrtSardel
2. 6. 2007 21:58
Re: GTI
>:D >:-[] :yes:
Avatar - CtvrtSardel
2. 6. 2007 17:00
GTI
Njn, GTI se vytratil, skoda, mohli sme to probrat...
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 6. 2007 14:12
Re: TAK TO SHRŇME
Mne osobne vubec nezklamalo tech zakladnich 120 koni. Mne osobne uz vuuuubec nezklamalo, ze i s temi zakladnimi 120 konmi umi Punto stovku za 8,9s. A mne osobne primo hreje na srdci ten cenovy rozdil mezi motorm Fiat a VW !!
Nikdo nemuze tvrdit, ze 1.4 TSI neni vyborny motor - rozplyvaji se nad nim uplne vsichni motoristicti novinari. A tech par jedincu, kteri tady pochybovali o jeho spolehlivosti bych ignoroval, to ukaze az cas... Ale taky nikdo nemuze rict, ze predevsim ta nejvykonejsi varianta popira cenovou politikou sama sebe, podobne jako kdysi s pompou predstavovany "trilitrovy" diesel 1.2 TDI...
1. 6. 2007 13:01
Re: GTInteligent
Aby ses tu nemusel do roka omlouvat. Myslím Fiatu, až vyndá na světlo svůj kompresor... jinak s tím názorem, že motor musí být co nejjednodušší aby byl spolehlivý, jsi usnul někde v polovině devatenáctého století na parním stroji. Nejde ale jen o tento motor. Nahoře ti píši, že VW dělá obdobné turbo jako Fiat, jen má nástup turba posazený ještě níže (1500ot)a také má ten motor vyšší výkon. Jak hodnotíš toto? Předpokládám samozřejmě, že také ceníš motor VW výše než tenhle od Fiatu.