Novinky
Rozumné řešení. Emise ve velkých městech jsou problém, konkretne v Praze rocni limity jsou prekracovany až 4násobně. Proto ev maji být zvýhodněná ve mestech, mají jasný a nezpochybnitelný přínos. Ano, stačilo by vyhodit diesely z města a bylo by vyřešeno též, ale to by dezolati zase kňučeli, ze jsou omezováni, tak zvyhodneni bev je lepší než znevýhodnění ICE.
A je dobře, že ta celopražská zóna je jen pro obyvatele Prahy. Je to služba města, nikdo nebrání si mimoprazskym platit jednotlive zóny. Jestli bydlí mimo Prahu, neodvadi ji daně, ale svému městu, tak neni důvod, aby Praha jim dávala nějaké výhody.
A je dobře, že ta celopražská zóna je jen pro obyvatele Prahy. Je to služba města, nikdo nebrání si mimoprazskym platit jednotlive zóny. Jestli bydlí mimo Prahu, neodvadi ji daně, ale svému městu, tak neni důvod, aby Praha jim dávala nějaké výhody.
@Mikesus Ty a diesely, to je snad už demence. Vyhoď z Prahy diesely z osobních aut a nezmění se vůbec nic, jen nase*es lidi...
@ericn Márna snaha objaviť kúsok inteligencie tam, kde zjavne nie je.
@traveldrive jen v některých aspektech. Mikesus zas takový trouba není, ale sem tam se sekne na nějaké hlouposti a trvá na ní jak umanuté dítě 😋
@ericn takze chces rict, ze diesel nema oproti benzinu násobky nox? Je to hlavní složka, která překračuje limity. Chapu, ze potrefená husa se ozve a nechce měnit své chování ve znečišťování. Taková třetí generace Octavie a starší, to nesplnovalo ani euro limity a novější snad i déle než jen při vyjeti z továrny. A ty trojky tu jezdi azaz. Stačilo by tohle vymýtit a je sníženo rza dva. Bev pomůže ještě víc, ale tohle je snadnější a rychlejší cesta.
@Mikesus No koukám , nic se nezměnilo 😄
No já potrefená husa vážně nejsem neb nemám diesel. Poslední jsem měl služební cca před 10ti lety, ale upřímně je to jedno. Osobní diesely s euro 6 jsou poměrně čisté a oproti MHD a jejich skanzenu a nákladním autům provozovaných v Praze a okolí, je to nic - jen chceš prudit lidi za jejich volbu.
Pokud splňují platné předpisy, tak není co řešit. BEV si laskavě strč, tak kde slunce nesvítí. Není to řešení mobility lidí a ani není ekologické, tj je nesmysl tlačit to na sílu...
No já potrefená husa vážně nejsem neb nemám diesel. Poslední jsem měl služební cca před 10ti lety, ale upřímně je to jedno. Osobní diesely s euro 6 jsou poměrně čisté a oproti MHD a jejich skanzenu a nákladním autům provozovaných v Praze a okolí, je to nic - jen chceš prudit lidi za jejich volbu.
Pokud splňují platné předpisy, tak není co řešit. BEV si laskavě strč, tak kde slunce nesvítí. Není to řešení mobility lidí a ani není ekologické, tj je nesmysl tlačit to na sílu...
@ericn Mikes prudi kazdeho, sam zadny nema, pry tak dobry pro nej jeste nevyvinuli. Provozovat ev mimo hobby je velkej opruz. Neustale hledani nabijecek, zjistovani komu patri, jestli s nim mas smlouvu, musis si dat casovou rezervu jestli ta spravna bude volna, jestli bude funkcni. Ve Vestci se o stojan obcas poperou autosalon.tv/novinky/autopunk/fronty-u-nabijecek-ve-vestci-ukazuji-temnou-budoucnost-fanousci-elektromobilu-se-certi .
Elektromobilisti maji tendenci vsecko bagatelizovat,placaji furt o vecnem kafi, jidle a zachode. Placaji o rychlem nabijeni, realita je , ze drtiva vetsina nabijecek rychla neni. Vetsina nabijecek je na stridavy proud, ta je na cestach nepouzitelna, pak jsou stejnosmerne DC, cena nabijeni je dvojnasobna nez doma a bezny cas nabiti je vic nez pul hodiny. To je v mrazu nebo v noci vecnost. Elektromobil je dobry akorat do Prahy a okoli, a od pristiho roku ani to ne.
Elektromobilisti maji tendenci vsecko bagatelizovat,placaji furt o vecnem kafi, jidle a zachode. Placaji o rychlem nabijeni, realita je , ze drtiva vetsina nabijecek rychla neni. Vetsina nabijecek je na stridavy proud, ta je na cestach nepouzitelna, pak jsou stejnosmerne DC, cena nabijeni je dvojnasobna nez doma a bezny cas nabiti je vic nez pul hodiny. To je v mrazu nebo v noci vecnost. Elektromobil je dobry akorat do Prahy a okoli, a od pristiho roku ani to ne.
@Zetti
Podíl BEV na nových registracích osobních aut za rok 2024 :
Belgie - 28,49%
Dánsko - 51,52%
Finsko - 29,53%
Nizozemsko - 34,55%
Švédsko - 34,99%
A co teprve Norové. Ti nejenže BEV kupují (89% nových registrací za rok 2024), ale dokonce jich provozují 788tisíc (2024), což je 27% z celého vozového parku Norska.
Opravdu si myslíte, že všichni Ti lidé nějak používáním BEV trpí, nebo jsou to jen EV hobbíci?
Nějak se ke mě nedoneslo, že by nemohli nabíjet rychle nebo pomalu, nedojeli, zmrzli, shořeli apod.
Jestli se na to jen nedíváte moc černě.
Podíl BEV na nových registracích osobních aut za rok 2024 :
Belgie - 28,49%
Dánsko - 51,52%
Finsko - 29,53%
Nizozemsko - 34,55%
Švédsko - 34,99%
A co teprve Norové. Ti nejenže BEV kupují (89% nových registrací za rok 2024), ale dokonce jich provozují 788tisíc (2024), což je 27% z celého vozového parku Norska.
Opravdu si myslíte, že všichni Ti lidé nějak používáním BEV trpí, nebo jsou to jen EV hobbíci?
Nějak se ke mě nedoneslo, že by nemohli nabíjet rychle nebo pomalu, nedojeli, zmrzli, shořeli apod.
Jestli se na to jen nedíváte moc černě.
@Dzinus furt stejny kecy. Nejaky primitiv ti na to naleti, ja už ne
@Zetti
Nechci abyste naletěl. Nedělám si z Vás legraci.
Jen poukazuji na fakt, že v některých jiných zemích evropy, kde se nějak podařilo BEV rozšířit více, než se to povedlo jinde, ta auta lidé používají a protože je jich už poměrně hodně, v EU je registrováno lehce přes 6,5 milionu BEV (Norsko další více než 750 tisíc ze 2,8mil.), tak by se asi vědělo, zda je to pro používání takové utrpení jak říkáte. Nic podobného jsem ale nezaznamenal.
Smysl mého příspěvku prosím hledejte jen v poznámce, že se na věc možná díváte až příliš negativně. A skutečnost je jen trochu jinak zaběhlá rutina, než se spalovákem. Funguje to jinde, proč by nemohlo u nás.
Nechci abyste naletěl. Nedělám si z Vás legraci.
Jen poukazuji na fakt, že v některých jiných zemích evropy, kde se nějak podařilo BEV rozšířit více, než se to povedlo jinde, ta auta lidé používají a protože je jich už poměrně hodně, v EU je registrováno lehce přes 6,5 milionu BEV (Norsko další více než 750 tisíc ze 2,8mil.), tak by se asi vědělo, zda je to pro používání takové utrpení jak říkáte. Nic podobného jsem ale nezaznamenal.
Smysl mého příspěvku prosím hledejte jen v poznámce, že se na věc možná díváte až příliš negativně. A skutečnost je jen trochu jinak zaběhlá rutina, než se spalovákem. Funguje to jinde, proč by nemohlo u nás.
@Dzinus asi ti uniklo ze na baterky uz peknych par let jezdim. Tak tu agitku zkus jinde
@Zetti
Jezdíte na baterky, prima. Zkusím si to zapamatovat do příště.
Jednu věc si však vyjasněme. Já Vás o ničem nepřesvědčuji, proto ani neagituji za cokoli. Jen se snažím argumentovat klidným projevem a fakty. Mám odpovědnost jen za svůj veřejný projev. Jak ho uchopíte, přijmete, odmítnete, pochválíte či pokálíte je pouze na Vás.
Jezdíte na baterky, prima. Zkusím si to zapamatovat do příště.
Jednu věc si však vyjasněme. Já Vás o ničem nepřesvědčuji, proto ani neagituji za cokoli. Jen se snažím argumentovat klidným projevem a fakty. Mám odpovědnost jen za svůj veřejný projev. Jak ho uchopíte, přijmete, odmítnete, pochválíte či pokálíte je pouze na Vás.
@Dzinus
Severokorejský nejvyšší vůdce Kim Čong-un, který kandidoval v nedělních parlamentních volbách v okrsku u posvátné hory Paektu, získal 100 procent hlasů. Tuto informaci přinesl v pondělí místní tisk, který si pospíšil ujistit, že Kim získal nejen stoprocentní podporu hlasujících, ale také volební účast byla stoprocentní...
www.lidovky.cz/…ln_zahranici_msl
Severokorejský nejvyšší vůdce Kim Čong-un, který kandidoval v nedělních parlamentních volbách v okrsku u posvátné hory Paektu, získal 100 procent hlasů. Tuto informaci přinesl v pondělí místní tisk, který si pospíšil ujistit, že Kim získal nejen stoprocentní podporu hlasujících, ale také volební účast byla stoprocentní...
www.lidovky.cz/…ln_zahranici_msl
@Dzinus Proč to asi je? Že by ekologické daně? Že by státní šikana spalovacích aut v tebou jmenovaných zemích nezvyšovala každým rokem registrační poplatky? Btw tebou zmiňované Norsko má nulovou registrační daň na EV, platíš jen DPH.
Ale zkus si dovézt benzinového Golfa (oficiálně ho tam ani nekoupíš) a pokud si ho jako nové dovezeš, zaplatíš více jak 90% na registrační dani + DPH a rázem se za auta u nás za 600tis Kč stane auto za 1,1mil Kč (ověř si na toll.no). Když to ID.3 dostaneš oficiálně pod 800tis Kč v přepočtu. Rozhoduje pokřivení trhu daněmi a tím tedy tvoje peněženka...
Ale zkus si dovézt benzinového Golfa (oficiálně ho tam ani nekoupíš) a pokud si ho jako nové dovezeš, zaplatíš více jak 90% na registrační dani + DPH a rázem se za auta u nás za 600tis Kč stane auto za 1,1mil Kč (ověř si na toll.no). Když to ID.3 dostaneš oficiálně pod 800tis Kč v přepočtu. Rozhoduje pokřivení trhu daněmi a tím tedy tvoje peněženka...
@ericn
V pořádku. Právě jste popsal ekonomické mechanismy, kterými se vysvětluje míra rozšíření BEV v Norsku. A je to určitě tak.
Nicméně o tom řeč nebyla. Reagoval jsem na Zettiho poněkud pesimistický příspěvek, že používání BEV je opruz, který je snesitelný jen pro EV hobbíky. Ačkoli nepopírám, že on sám (Zetti, uživatel BEV) to tak vidí, namítal jsem, že BEV v EU i Norsku je již tolik, že kdyby to byl opruz a tragédie, věděli bychom to. A nepochybně existují lidé, kteří to tak budou vidět i za 20 let. Snažím se jen říct, že většinově to lidé zřejmě tak neprožívají a prostě s BEV jezdí.
V pořádku. Právě jste popsal ekonomické mechanismy, kterými se vysvětluje míra rozšíření BEV v Norsku. A je to určitě tak.
Nicméně o tom řeč nebyla. Reagoval jsem na Zettiho poněkud pesimistický příspěvek, že používání BEV je opruz, který je snesitelný jen pro EV hobbíky. Ačkoli nepopírám, že on sám (Zetti, uživatel BEV) to tak vidí, namítal jsem, že BEV v EU i Norsku je již tolik, že kdyby to byl opruz a tragédie, věděli bychom to. A nepochybně existují lidé, kteří to tak budou vidět i za 20 let. Snažím se jen říct, že většinově to lidé zřejmě tak neprožívají a prostě s BEV jezdí.
@Dzinus No hele, půjčil jsem si iD.3 na víkend a jel s ním na mé oblíbené Lipno, čili z Prahy 211km, poslední 50kW nabíječka byla v Českém Krumlově, kde jsem strávil cca 48min dostat baterku v Lipně jen 11/22kW nabíjecí body, což je průšvih... Za celý víkend a ujetých cca 500km jsem strávil 2hod 15min nabíjením (včetně návratu EV s 80% půjčovně). Tedy je to na cestování i po ČR dost opruz...
@ericn no asi tak, oni jsou jak umanuty, me takhle vyhuceli diru do hlavy, tak sem do toho blbec sel. Pak sem v ramci dojezdu nechal manzu 2x drobet vymrznout, sem myslel ze me zabije.
Mikes nedavno vyhlašovatl, ze shani auto pro rodiče, jestlipak to bylo taky na elektriku? Hádám ze asi ne, tak dokonaly jeste nevyrobili
Mikes nedavno vyhlašovatl, ze shani auto pro rodiče, jestlipak to bylo taky na elektriku? Hádám ze asi ne, tak dokonaly jeste nevyrobili
@ericn
Jasně, jako majitel byste vrácení s 80% neřešil, nabil v klidu doma a pak by to takový opruz nebyl.
Já jsem třeba nedávno jel svou Konou z Prahy do Nedvědic a na Pernštejn a zpět s drobným poježděním po Praze dohromady cca 440km. Tam jsem horem přes Hradec, zpátky po D1. Vyrazil jsem s 96%, vrátil se s 12%. Večer jsem nabil u stojanu PRE, který mám 100m od paneláku. Jediný opruz je jít si po třech hodinách auto přeparkovat. Kompenzuje mi to fakt, že jezdím za 1-1,2Kč/km.
Jasně, jako majitel byste vrácení s 80% neřešil, nabil v klidu doma a pak by to takový opruz nebyl.
Já jsem třeba nedávno jel svou Konou z Prahy do Nedvědic a na Pernštejn a zpět s drobným poježděním po Praze dohromady cca 440km. Tam jsem horem přes Hradec, zpátky po D1. Vyrazil jsem s 96%, vrátil se s 12%. Večer jsem nabil u stojanu PRE, který mám 100m od paneláku. Jediný opruz je jít si po třech hodinách auto přeparkovat. Kompenzuje mi to fakt, že jezdím za 1-1,2Kč/km.
@Dzinus Když si půjčím benzinový (příklad), nic z toho řešit nemusím, plnou mám za 5 min před vrácením auta a neřeším nic 😄 Nehledě na to, že to Praha - Lipno dám tam i zpět a ještě mi třetina nádrže zbyde a je jedno jestli jedu po dálnici 130 nebo 150kmh... To u EV neplatí...
Moc dobře vím, co to je mít jen 400km dojezd, mám služební OIV Gtec (+150km na benzin), ale i tam doplním CNG za 5 min a jedu dál... Ostatní 2 soukromá auta mám na benzin a opět nic řešit nemusím ... 😉
Moc dobře vím, co to je mít jen 400km dojezd, mám služební OIV Gtec (+150km na benzin), ale i tam doplním CNG za 5 min a jedu dál... Ostatní 2 soukromá auta mám na benzin a opět nic řešit nemusím ... 😉
@Dzinus ja nejsem v norsku. Ja jsem v cesku s ceskym prostředím. Norsko dotuje elektroauta a infrastrukturu z těžby ropy. Osvobozuje je od dph, dotuje i elektrinu. Je to bohata zeme a muze si to dovolit. Tady ta zebrota si rekne o castku za neexistujici parkovaci misto v cene pronajmu mensi garaze. Tak si norsko strc za slipky a uz s tim dej pokoj
zpravy.aktualne.cz/…e9c0cc47ab5f122/
zpravy.aktualne.cz/…e9c0cc47ab5f122/
Teď ještě poplatek cca 1,50Kč za ujetý km a bude to OK.
Aneb, konec parazitů v Čechách.
Aneb, konec parazitů v Čechách.
Emise jsou kritické? Proč neni dostavěný městský okruh?? Proč se stavěla dálniční síť radiálně "vše do Prahy"??? Proč Praha staví obytné čtvrtě vedle vytížených dopravních tepen??
Ne, problém je úplně jinde než spalovací vůz.
Praha toho asi moc nestavi a s obstrukcemi kolem stavebnich povoleni je povestna. O tom co se kde postavi rozhoduji uzemni plány a korupce kolem toho.
Zavist je previt, ta budi i ze spani vid
Neodpověděl jsi na žádnou z otázek co jsem položil.
A jestli je část okruhu ze 70-tých let nebo týden stará, je úplně nepodststné. Podstatné je, že Praha nebyla schopná za 36 let po revoluci dostavět okruhy. A to fakt neni problém dieselu ani benzínu.
Proste nam jiny nazor než ty. Třeba blbej, ale můj
Názor si měj jaký chceš. Odpovídat mi samozřejmě nemusíš.
Ale když neodpovídáš na otázky ale jen sděluješ své názory, tak to úplně moc neni věcná debata.
Ja sem taky vesničan s trvalým bydlistem v Praze. Mam nemovitosti na Praze 4 i 9. Adresa v obcance nerika vubec nic o to kde kdo bydli
Jinak to že máš trvalé bydliště v Praze ať 4 nebo 9 znamená, že si můžeš zařídit parkovací oprávnění a jak správně píšeš, je to pro radnice velký příjem...
Jsi nahlášen.
Nahlásil jsi sebe jako mulitinick =Lempl Klaun = Max Headroom a chceš další BANíček?
Co ty jsi zač?
Jsi nahlášen za bezdůvodní vyhrožování.
Být redakcí tak tvé účty zablokuji.
Byť redakcí, tak blokují všechny tvé troIIí muItiúčty.
Já nemám víc účtů jako ty! Podle sebe soudíš jiné.
Nepřehazuj na mě to, čím sám prokazatelně jsi: multiúčtový troll s akutní ztrátou sebereflexe.
Prokazatelně? Tak to dolož tu tvoji lež!
Doložit? Stačí si projít tvoje vlastní příspěvky: tvoje multiúčtová stopa je vidět líp než tvoje snaha o logiku. Ale chápu, že když člověk jede bez jakéhokoliv vnitřního omezovače a neví, kdy přestat, výsledkem je tohle smutné internetové představení.
Mimochodem, ty tu evidentně máš tolik volného času, že mlátíš argumentama ještě dávno po tom, co je po všem. Ale víš jak se říká - po bitvě každý troll generálem.
Tak si to užij.
tvoje multiúčtová stopa je vidět líp... aha, tak jde je??? Co? Lháři!
Nefunkční omezovač příspěvku, multiúčte?
Pokračuj.
Aha, to je co, ten omezovač příspěvků? Ty jsi nějak omezený jinak než mentálně? 🤣
Chceš BANiček? Pokračuj.
Kdyz hodnotis všechny podle sebe, pak se nedivím že máš takový slovnik.
Hodně slabý.
No a vidis, i kdyz je spousta veci spatne tak BEV ovzduší v te Praze pomaha.
Pořád to samé. Nepomáhá, protože šrotovné a podpora obnovy starých aut za nové spalovací dostupné vozy by přinesla mnohem vyšší zlepšení!!!
Ne. Kdyby šlo o emise, tak řešením je zpoplatnění vjezdu. Ale zvýhodnění parkování pro BEV je nesmysl.
Zpoplatnění vjezdu, tedy patrně vznik bezemisních zón v Praze, bude budit ještě daleko více vášní, než zvýhodněné parkování pro BEV, ale doufám, že i sem brzy dospějeme.
Zavedení emisních zón v Praze = kolaps dopravy v Praze. Nikdo soudný to nezavede. Piráti ale pravděpodobně ano.
To asi záleží jak se to pojme. Nedělal bych z toho hned katastrofu. Ačkoli dělat si přehnaná očekávání je zase druhý extrém.
Ne, to není o pojetí. To je o tom jaká je reálné prostředí a stav věci. Když někomu zakážeš vjet do Prahy, tak mu musíš umožnit odparkovat na okraji Prahy. Záchytná parkoviště nestačí již dnes. A na kapacitu, co bys zakázal, nebudou stačit nikdy.
Naopak stojící bzucak zatěžuje vozovku více než stojící 120.