Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Geely posunulo účinnost spalovacího motoru na nový rekord. Spalovat v něm chce i vodík

38 komentářů

šofér
Není u vodíku spotřeba udávaná v kg a ne v litrech na 100km?
Tycoon
@šofér

Ano.
Ale v článku je uvedena spotřeba benzínu.
Miorolo
Klidně bych jim to i věřil. Ve specifických laboratorních podmínkách je možné všechno 🙂 Realita v ostrém provozu je už ovšem něco jiného, že jo.
ryccardo
Výborně!!! Takže poslouchaje nevzdělané politiky a sojovo latéčkářskou pražáckou lůzu jsme v EU před lety dospěli k závěru, že spalovák je fuj a řeklo se že jejich vývoj je potřeba ukončit. Mezi tím Čína zjevně nespí a k podobně nesmyslným závěrům nedochází. Možná to bude tím, že ve vedení Číny nejsou diletanti se vzděláním filozof, právník, ekonom, sociolog nebo politolog, ale lidi, kteří skutečně něco vědí a ne že jim jen fotr zaplatil nějaký bezcenný titul. Tak to se máme na co těšit. Jediné co tady za chvíli v tom skanzenu budeme vyrábět budou plácačky na mouchy. Všechno ostatní díky tomu centrálně řízenýmu a chaoticky dotovanýmu hospodářství krachne.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@ryccardo A ještě okomentuj tu reklamu na akuVAPku s nasáváním z kýblu. Vše dělá líp než skutečná profi VAPka. Tolik bych tomu věřil.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo sláva, po sto letech vývoje jsme se dopracovali téměř k poloviční účinnosti proti elektromotoru😊
ryccardo
@Man Ký což ale není absolutně podstatný že?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo pro ty co mají v hlavě nas.áno rozhodně😊
ryccardo
@Man Ký no tak to je tvuj pripad 😁
Mozna ti to uteklo ty joudo, ale zakaznici vybiraji auto podle ruznych parametru, ale podle ucinnosti motoru nikdo vyjma par pomatencu.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo no vidíš to, seš hloupák a dokazuješ to každým dalším štěknutím.

Dieselové motory obvykle dosahují vyšší účinnosti než benzínové motory. Moderní dieselové motory mohou mít účinnost až kolem 40-45%, zatímco benzinové motory se pohybují kolem 25-35%. To znamená, že dieselové motory dokážou efektivněji přeměnit energii paliva na mechanickou práci.

Z čehož vyplývá, že všichni co kupují diesely, se pro ně rozhodují právě kvůli jejich vyšší účinnosti.
ryccardo
@Man Ký nízká spotřeba bývala u naftových aut jeden z důvodů, proč si je zákazníci pořizovali. Kromě toho to byla vyšší spolehlivost, síla motoru nebo levnější palivo. My se ale bavíme o výběru auta ne motorizace.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo já chápu, že se z toho snažíš nějak vyklouznout, ale tohle už je zoufalství😊 vyšší spolehlivost LOL a "síla motoru"😊 panejo dneska už nic nepiš, Koudelka, v kondiciogramu máš samý hvězdičky, navrhuju čtvrtek šestnáctého, mělo by to být lepší😊
Hendly
@ryccardo
Opravdu?
Takze dieslova manie byla z jineho duvodu nez spotreba?

Edit: koukam ze uz je v tomhle smyslu jiny prispevek.
ryccardo
@Hendly ano dieselová mánie byla z důvodu nižších emisí CO2, protože to v té době EU tlačila stejně jako teď tlačí EVčka. Ale bavíme se o tom podle čeho si zákazníci vybírají auto ne konkrétní motorizaci.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo takže článek je o účinnosti motoru, ale ryccardo říkal, že o motoru se bavit nesmíme, teď se řeší barva a tvar😊
ryccardo
@Man Ký krom toho, že se bavíme o výběru auta a ne motorizace, tak účinnost a spotřeba spolu až tak nesouvisí. I starý naftový motor s nízkou účinností měl nízkou spotřebu a benzínový motor s vysokou účinností může mít vysokou spotřebu. Příkladně stará naftová Fabie 1,9 SDI jezdila za 4-5 litrů a ve verzi TDI, kdy motor měl vyšší účinnost jezdila taky za 4-5 litrů.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo tvl pomoc

Jako každý stroj, i spalovací motor má určitou účinnost nebo chcete-li efektivitu. Ta nám udává, kolik z chemické energie paliva se přemění na mechanickou práci. U elektromotorů se můžeme pohybovat i kolem 95 %, ale věděli jste, že spalovák nezvládá ani polovinu?

už to chápeš nebo máš v té hlavě fakt exkrementy😊 jak může mít motor s vysokou účinností vysokou spotřebu?
Richard Podzimek
@Man Ký Ano to je v pořádku. Já vysokou účinnost elektromotoru nezpochybňuju, ale jako zákazník chci ten spalovací s poloviční účinností. Čímž se dostáváme zpátky k tomu, že mě jako zákazníka účinnost motoru vůbec nezajímá. Už to chápeš nebo ti to ten prejt co máš v hlavě furt nepobírá?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Richard Podzimek a jí chci topit vyjetým olejem a lignitem. prostě chci. a taky chci 90procentní koks za jihoamerické ceny. 200 za gram a víc ani vo halíř nedám. už to trochu chápeš podzimku?
Tycoon
@Man Ký

Ono to ani fyzikálně nejde. První a druhá věta termodynamická neumožnují z tepelného stroje jako je benzínový motor získat vyšší účinnost než cca 66 % (konkrétní hodnota závisí na teplotě).
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon vidíš to a takovou potvoru bys chtěl udržovat v provozu a ještě spotřebovávat další elektrickou energii, abys vyrobil palivo do stroje s tak masivními ztrátami. sám jsi přišel na to, že elektromobil je daleko lepším řešením😊
Tycoon
@Man Ký

Proč bych měl na spalovací auto spotřebovávat elektrickou energii? Rafinerie si energii pro rafinaci vyrábějí hlavně z paliva.

Elektromobil je pro některé aplikace/podmínky/zákazníky lepším řešením. A pro jiné zase ne.
ryccardo
@Tycoon je to jen dalsi tupej trol
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon zatímco pro životní prostředí, pro to je elektromotor zdaleka nejlepším řešením. A v současné době je fakt celkem jedno, co je nejlepší pro zákazníka.
CRASH BOOM BANG
@Man Ký
Souhlasím. Top!
Othello
@Man Ký
Elektropohon má obdobné ztráty už při výrobě elektřiny
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Othello jo, třeba z domácí FVE, že?
Othello
@Man Ký
tam je to ještě horší, účinnost FV panelů není ani 25%

Ale myslel jsem standardní elektrárny, tepelné, plynové, jaderné atd kde se potácíme mezi 40 - 50 %
Výjimkou jsou vodní, ty dávají klidně přes 80% ale celkově to asi nevytrhnou
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Othello a co tě to se.re, když svítí zadarmo? to je whataboutismus jak vyšitý, bavíme se o účinnosti motoru, vytěžit ropu ze země nic nestojí a převézt ji přes půl světa je zadarmo asi😊
Othello
@Man Ký
pokud chceš řešit těžbu a dopravu ropy, řešme i těžbu a dopravu uhlí, plynu, nebo výrobu jaderného paliva. A budeme se bavit několik měsíců.....

Ty jsi zmínil účinnost elektromotoru, já říkám že elektřina je jen přenosové médium pro mechanickou energii z hřídele generátoru v elektrárně na hřídel diferenciálu v autě, takový prodloužený kardan. A roztočení toho kardanu je spojené s podobně nízkou účinností, jako mají spalovací motory. Kapišto ?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Othello a teď ještě něco o točivém momentu, to jsme dlouho neslyšeli😊
Othello
@Man Ký
Sorry ale s krouťákem se mi u tebe nechce ztrácet čas, posledně jsi bohužel moc důvtipu neprojevil
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Othello mluvil jsem o tvé obsedativní poruše vysvětlovat něco redaktorům pod každým druhým článkem😊
DonVito
Heled, Othello.

Mohl bys vedet, ze prechazime v energetice na obnovitelne zdroje a jadro, kde neni ucinnost tak klicovym parametrem, jako kdyz tahas energii z baterky.

Hlavni rozdil je, ze EV muze jezdit velmi velmi nizkoemisne.

Viz elektromobily ve Svedsku nebo ve Francii!
Othello
@DonVito
Hele Done, lokální bezemisnost mi je celkem známa
Já reagoval výslovně na původní zmínku o účinnosti

Co se ale týká třeba účinnosti jaderné elektrárny tak ta bude mimořádně sledovaná, ono v těch gigawattech je každé procento obrovské číslo
Lubo
Kecy, ... keď máš blbú spotrebu a hľadáš nejaký ten super parameter.
Tomas Linhart
Wau laboratornich 47% v idealnich otackach tj jen zlomek realny cesty? Mam takovy pocit ze tesla je prez 90% uz sakra peknou radku let 😀
Ja Prvni a Posledni
Díky, XyIo.✌️