Novinky
Klidně bych jim to i věřil. Ve specifických laboratorních podmínkách je možné všechno 🙂 Realita v ostrém provozu je už ovšem něco jiného, že jo.
Výborně!!! Takže poslouchaje nevzdělané politiky a sojovo latéčkářskou pražáckou lůzu jsme v EU před lety dospěli k závěru, že spalovák je fuj a řeklo se že jejich vývoj je potřeba ukončit. Mezi tím Čína zjevně nespí a k podobně nesmyslným závěrům nedochází. Možná to bude tím, že ve vedení Číny nejsou diletanti se vzděláním filozof, právník, ekonom, sociolog nebo politolog, ale lidi, kteří skutečně něco vědí a ne že jim jen fotr zaplatil nějaký bezcenný titul. Tak to se máme na co těšit. Jediné co tady za chvíli v tom skanzenu budeme vyrábět budou plácačky na mouchy. Všechno ostatní díky tomu centrálně řízenýmu a chaoticky dotovanýmu hospodářství krachne.
@ryccardo A ještě okomentuj tu reklamu na akuVAPku s nasáváním z kýblu. Vše dělá líp než skutečná profi VAPka. Tolik bych tomu věřil.
@ryccardo sláva, po sto letech vývoje jsme se dopracovali téměř k poloviční účinnosti proti elektromotoru😊
@Man Ký což ale není absolutně podstatný že?
@ryccardo pro ty co mají v hlavě nas.áno rozhodně😊
@Man Ký no tak to je tvuj pripad 😁
Mozna ti to uteklo ty joudo, ale zakaznici vybiraji auto podle ruznych parametru, ale podle ucinnosti motoru nikdo vyjma par pomatencu.
Mozna ti to uteklo ty joudo, ale zakaznici vybiraji auto podle ruznych parametru, ale podle ucinnosti motoru nikdo vyjma par pomatencu.
@ryccardo no vidíš to, seš hloupák a dokazuješ to každým dalším štěknutím.
Dieselové motory obvykle dosahují vyšší účinnosti než benzínové motory. Moderní dieselové motory mohou mít účinnost až kolem 40-45%, zatímco benzinové motory se pohybují kolem 25-35%. To znamená, že dieselové motory dokážou efektivněji přeměnit energii paliva na mechanickou práci.
Z čehož vyplývá, že všichni co kupují diesely, se pro ně rozhodují právě kvůli jejich vyšší účinnosti.
Dieselové motory obvykle dosahují vyšší účinnosti než benzínové motory. Moderní dieselové motory mohou mít účinnost až kolem 40-45%, zatímco benzinové motory se pohybují kolem 25-35%. To znamená, že dieselové motory dokážou efektivněji přeměnit energii paliva na mechanickou práci.
Z čehož vyplývá, že všichni co kupují diesely, se pro ně rozhodují právě kvůli jejich vyšší účinnosti.
@Man Ký nízká spotřeba bývala u naftových aut jeden z důvodů, proč si je zákazníci pořizovali. Kromě toho to byla vyšší spolehlivost, síla motoru nebo levnější palivo. My se ale bavíme o výběru auta ne motorizace.
@ryccardo
Opravdu?
Takze dieslova manie byla z jineho duvodu nez spotreba?
Edit: koukam ze uz je v tomhle smyslu jiny prispevek.
Opravdu?
Takze dieslova manie byla z jineho duvodu nez spotreba?
Edit: koukam ze uz je v tomhle smyslu jiny prispevek.
@Hendly ano dieselová mánie byla z důvodu nižších emisí CO2, protože to v té době EU tlačila stejně jako teď tlačí EVčka. Ale bavíme se o tom podle čeho si zákazníci vybírají auto ne konkrétní motorizaci.
@ryccardo takže článek je o účinnosti motoru, ale ryccardo říkal, že o motoru se bavit nesmíme, teď se řeší barva a tvar😊
@Man Ký krom toho, že se bavíme o výběru auta a ne motorizace, tak účinnost a spotřeba spolu až tak nesouvisí. I starý naftový motor s nízkou účinností měl nízkou spotřebu a benzínový motor s vysokou účinností může mít vysokou spotřebu. Příkladně stará naftová Fabie 1,9 SDI jezdila za 4-5 litrů a ve verzi TDI, kdy motor měl vyšší účinnost jezdila taky za 4-5 litrů.
@ryccardo tvl pomoc
Jako každý stroj, i spalovací motor má určitou účinnost nebo chcete-li efektivitu. Ta nám udává, kolik z chemické energie paliva se přemění na mechanickou práci. U elektromotorů se můžeme pohybovat i kolem 95 %, ale věděli jste, že spalovák nezvládá ani polovinu?
už to chápeš nebo máš v té hlavě fakt exkrementy😊 jak může mít motor s vysokou účinností vysokou spotřebu?
Jako každý stroj, i spalovací motor má určitou účinnost nebo chcete-li efektivitu. Ta nám udává, kolik z chemické energie paliva se přemění na mechanickou práci. U elektromotorů se můžeme pohybovat i kolem 95 %, ale věděli jste, že spalovák nezvládá ani polovinu?
už to chápeš nebo máš v té hlavě fakt exkrementy😊 jak může mít motor s vysokou účinností vysokou spotřebu?
@Man Ký Ano to je v pořádku. Já vysokou účinnost elektromotoru nezpochybňuju, ale jako zákazník chci ten spalovací s poloviční účinností. Čímž se dostáváme zpátky k tomu, že mě jako zákazníka účinnost motoru vůbec nezajímá. Už to chápeš nebo ti to ten prejt co máš v hlavě furt nepobírá?
@Man Ký
Ono to ani fyzikálně nejde. První a druhá věta termodynamická neumožnují z tepelného stroje jako je benzínový motor získat vyšší účinnost než cca 66 % (konkrétní hodnota závisí na teplotě).
Ono to ani fyzikálně nejde. První a druhá věta termodynamická neumožnují z tepelného stroje jako je benzínový motor získat vyšší účinnost než cca 66 % (konkrétní hodnota závisí na teplotě).
@Tycoon vidíš to a takovou potvoru bys chtěl udržovat v provozu a ještě spotřebovávat další elektrickou energii, abys vyrobil palivo do stroje s tak masivními ztrátami. sám jsi přišel na to, že elektromobil je daleko lepším řešením😊
@Man Ký
Proč bych měl na spalovací auto spotřebovávat elektrickou energii? Rafinerie si energii pro rafinaci vyrábějí hlavně z paliva.
Elektromobil je pro některé aplikace/podmínky/zákazníky lepším řešením. A pro jiné zase ne.
Proč bych měl na spalovací auto spotřebovávat elektrickou energii? Rafinerie si energii pro rafinaci vyrábějí hlavně z paliva.
Elektromobil je pro některé aplikace/podmínky/zákazníky lepším řešením. A pro jiné zase ne.
@Man Ký
Elektropohon má obdobné ztráty už při výrobě elektřiny
Elektropohon má obdobné ztráty už při výrobě elektřiny
@Othello jo, třeba z domácí FVE, že?
@Man Ký
tam je to ještě horší, účinnost FV panelů není ani 25%
Ale myslel jsem standardní elektrárny, tepelné, plynové, jaderné atd kde se potácíme mezi 40 - 50 %
Výjimkou jsou vodní, ty dávají klidně přes 80% ale celkově to asi nevytrhnou
tam je to ještě horší, účinnost FV panelů není ani 25%
Ale myslel jsem standardní elektrárny, tepelné, plynové, jaderné atd kde se potácíme mezi 40 - 50 %
Výjimkou jsou vodní, ty dávají klidně přes 80% ale celkově to asi nevytrhnou
@Othello a co tě to se.re, když svítí zadarmo? to je whataboutismus jak vyšitý, bavíme se o účinnosti motoru, vytěžit ropu ze země nic nestojí a převézt ji přes půl světa je zadarmo asi😊
@Man Ký
pokud chceš řešit těžbu a dopravu ropy, řešme i těžbu a dopravu uhlí, plynu, nebo výrobu jaderného paliva. A budeme se bavit několik měsíců.....
Ty jsi zmínil účinnost elektromotoru, já říkám že elektřina je jen přenosové médium pro mechanickou energii z hřídele generátoru v elektrárně na hřídel diferenciálu v autě, takový prodloužený kardan. A roztočení toho kardanu je spojené s podobně nízkou účinností, jako mají spalovací motory. Kapišto ?
pokud chceš řešit těžbu a dopravu ropy, řešme i těžbu a dopravu uhlí, plynu, nebo výrobu jaderného paliva. A budeme se bavit několik měsíců.....
Ty jsi zmínil účinnost elektromotoru, já říkám že elektřina je jen přenosové médium pro mechanickou energii z hřídele generátoru v elektrárně na hřídel diferenciálu v autě, takový prodloužený kardan. A roztočení toho kardanu je spojené s podobně nízkou účinností, jako mají spalovací motory. Kapišto ?
@Othello a teď ještě něco o točivém momentu, to jsme dlouho neslyšeli😊
Heled, Othello.
Mohl bys vedet, ze prechazime v energetice na obnovitelne zdroje a jadro, kde neni ucinnost tak klicovym parametrem, jako kdyz tahas energii z baterky.
Hlavni rozdil je, ze EV muze jezdit velmi velmi nizkoemisne.
Viz elektromobily ve Svedsku nebo ve Francii!
Mohl bys vedet, ze prechazime v energetice na obnovitelne zdroje a jadro, kde neni ucinnost tak klicovym parametrem, jako kdyz tahas energii z baterky.
Hlavni rozdil je, ze EV muze jezdit velmi velmi nizkoemisne.
Viz elektromobily ve Svedsku nebo ve Francii!
Wau laboratornich 47% v idealnich otackach tj jen zlomek realny cesty? Mam takovy pocit ze tesla je prez 90% uz sakra peknou radku let 😀
Ano.
Ale v článku je uvedena spotřeba benzínu.