Novinky
rohYpnol
4
Jen ty vlastnosti BEV jsou ve srovnání s naftou tristní, že... 🤣🤣🤣 A kdyby měl mít elektrický Tranzit alespoň porovnatelné vlastnosti jako diesel, tak bude cena opět na úrovni 175-200% spalováku 🤣🤣🤣
Ma to jen dve drobne podminky: umele zdrazena naftova verze... a dampingova cena te elektricke.
A porad plati, ze dobry diesel poskytne proste lepsi sluzby.
Nemel bych nic proti generatoru misto prevodovky.
A porad plati, ze dobry diesel poskytne proste lepsi sluzby.
Nemel bych nic proti generatoru misto prevodovky.
@Ja Prvni 123 leda tak ho... všichni kurýři, kteří skáčou po městě s balíkama a staví co tři minuty, budou z elektřiny nadšení. navíc, málokdo z nich jezdí přes sto km.
@Man Ký u nás uz spoustu kuryru jezdi s elektrikama a zatím každého, kterého jsem se ptal, tka byl nadsenej. Jen že v zime je to takove na knop. Ale ze diesel by už nechtěli, na to sem tez shodli. A vůně se jim nedivím. A ti co přijeli s dieselem, ti odmítají všichni elektriku, ale ani jeden ji jeste nezkusil.
@Man Ký ano tam by takove auto davalo smysl, ale jinak je ten dojezd fakt smutny a auto pro spoustu kuryru nepouzitelny. Dokud nebudou dostupne levne baterky s vyssi kapacitou, tak je to obecne pro dodavky nepouzitelne, vyjma aut jezdicich jen po mestech do 200 km denne.
@ryccardo 240 km se 60 kWh baterií je smutný dojezd? ta baterie, kterou by do osobního auta nikdo ani nechtěl v dodávce? dám ti 150 adres a ukážeš mi, jak to rozvezeš po městě a budeš mít průměrnou rychlost vyšší než 25 km/h😊 jinými slovy, blábolíš, ale to už je takový dobrý zvyk
@Man Ký A bude to skutečně v reálu 240 km? Taky si v tom topíš klimatizuješ, ale netvrdím, že po městě to nestačí. Na rozvážku čistě ve městech určitě použitelný. Jen s tím nesmíš vyjet nikam mimo.
@ryccardo píše to někdo, kdo tu dodávku má, pode mnou v diskuzi.
@ryccardo praha brno ostrava olomouc tak funguje drtivá většina kurýrů... kdybych v tom sám podnikal, tak bych se sám sebe sr.al kdybych to jezdil s dýzlem, to je prostě zadání pro jednoduchý atmosférický benzín, nebo elektřinu, všichni známí co mají SUV v dýzlu pro svoje manželky, co s tím skáčou po městě jsou samá porucha...
@Man Ký Poriadna hlúposť... Vidieť, že nemáš ani šajn o tom, ako vyzerá deň kuriéra. Vzniklo už pár testov na tému kuriér a elektrická dodávka a žiadny nevyznel pre elektrinu pozitívne. Dojazd elektrododávky kuriérovi proste nestačí, alebo len na chlp, a všetci boli okrem ostatných stresov nervózni z toho, že sa im to vybije a ostanú s tým niekde visieť. Hoci polhodina na dobíjanie je pre kuriéra veľká strata času a hlavne peňazí.
P.S. Všetci kuriéri nejazdia len po meste. Je nutné obsluhovať aj prímestské časti a menšie mestá a obce. V Bratislave pri plnom nasadení kuriér nalieta 150-250 km, pri jazdách mimo mesta viac ako 300 km. Nájazd do 150 km je menej bežný, skôr pri slabších dňoch.
P.S. Všetci kuriéri nejazdia len po meste. Je nutné obsluhovať aj prímestské časti a menšie mestá a obce. V Bratislave pri plnom nasadení kuriér nalieta 150-250 km, pri jazdách mimo mesta viac ako 300 km. Nájazd do 150 km je menej bežný, skôr pri slabších dňoch.
@traveldrive je vidět, že jsi zase jako obvykle, úplně mimo. elektromobily mají nejmenší spotřebu ve městě, kde nonstop rekuperují. dojezd dnešních dodávek v městském režimu je 300-400 km úplně v pohodě, podle velikosti baterie.
viz reálná zkušenost níže😊 člověk, který to má, píše, že je s tím ve městě úplně v pohodě a najede 240 km😊
viz reálná zkušenost níže😊 člověk, který to má, píše, že je s tím ve městě úplně v pohodě a najede 240 km😊
Tak nejenže se chudák kurýr bude stresovat, jestli stíhá doručit všechny balíky, ještě se bude stresovat, jestli na místo doručení vůbec dojede....😄
@Robert Hlavatý
Je to zcela prosté. Auto, které nejezdí, nevydělává. Takže pro všechny kdo jezdí trasy delší do cíle než cca 100 km je tohle nepoužitelné.
Je to zcela prosté. Auto, které nejezdí, nevydělává. Takže pro všechny kdo jezdí trasy delší do cíle než cca 100 km je tohle nepoužitelné.
Tak co hujeříčci, ropa stále nedošla, zatímco elektřina v Praze nějak došla, co? 🤣🤣🤣
Mimochodem, ropa šestý den konfliktu mezi Izraelem a Íránem zlevňuje o zhruba dvě procenta
www.energyhub.eu/cs/articles/1157937/ropa-sesty-den-konfliktu-mezi-izraelem-a-iranem-zlevnuje-o-zhruba-dve-procenta
Hujeříčci jako hendlíček, doníček, to opět nějak popletli... 🤣
Mimochodem, ropa šestý den konfliktu mezi Izraelem a Íránem zlevňuje o zhruba dvě procenta
www.energyhub.eu/cs/articles/1157937/ropa-sesty-den-konfliktu-mezi-izraelem-a-iranem-zlevnuje-o-zhruba-dve-procenta
Hujeříčci jako hendlíček, doníček, to opět nějak popletli... 🤣
@rohYpnol
Takže napřed Španělsko a dnes i my.
"Přitom se celá Evropa topí v přebytku elektřiny." 😀
"Poslední dobou jde každý den cena elektřiny na nulu a nebo do záporu." 😀
No a pak to má tyto báječné efekty. Je třeba, aby nám to ten pán, co ví všechno, přišel vysvětlit. 😀
Takže napřed Španělsko a dnes i my.
"Přitom se celá Evropa topí v přebytku elektřiny." 😀
"Poslední dobou jde každý den cena elektřiny na nulu a nebo do záporu." 😀
No a pak to má tyto báječné efekty. Je třeba, aby nám to ten pán, co ví všechno, přišel vysvětlit. 😀
@gil54 byla prostě porucha na páteřní síti. velmi prozaické...
@Man Ký
Velmi prozaické - prostě porucha. Souvislosti, proč "prostě porucha" způsobila bezprecedentní výpadek proudu na obrovském území, netřeba zkoumat a řešit. Počínaje vlastními příčinami té poruchy až po důvěryhodnost výstupní komunikace o všech příčinách a důsledcích.
Ač se, podle tebe, máme všichni spokojit, že "prostě porucha", tak třeba zrovna nyní v 9:50 mluví na čt24 specialistka na oblast energetiky jak naše soustava není dostatečně připravena na připojovaní alternativních zdrojů. A z rozhovoru plyne, že by nejraději řekla místo slova dostatečně, raději slovo vůbec. A není jediná, která právě o tom dnes hovoří.
Řeší to jeden "ekspert" vedle druhého, kroutěj se jak hadi, někdo víc, někdo méně a ty máš jasno - prostě porucha. Jedna porucha se sice stala, ale neměla v žádném případě iniciovat dramatický pád celé nebo velké části soustavy.
Tak asi tak, prostě porucha...poprvé v historii ČR...
Velmi prozaické - prostě porucha. Souvislosti, proč "prostě porucha" způsobila bezprecedentní výpadek proudu na obrovském území, netřeba zkoumat a řešit. Počínaje vlastními příčinami té poruchy až po důvěryhodnost výstupní komunikace o všech příčinách a důsledcích.
Ač se, podle tebe, máme všichni spokojit, že "prostě porucha", tak třeba zrovna nyní v 9:50 mluví na čt24 specialistka na oblast energetiky jak naše soustava není dostatečně připravena na připojovaní alternativních zdrojů. A z rozhovoru plyne, že by nejraději řekla místo slova dostatečně, raději slovo vůbec. A není jediná, která právě o tom dnes hovoří.
Řeší to jeden "ekspert" vedle druhého, kroutěj se jak hadi, někdo víc, někdo méně a ty máš jasno - prostě porucha. Jedna porucha se sice stala, ale neměla v žádném případě iniciovat dramatický pád celé nebo velké části soustavy.
Tak asi tak, prostě porucha...poprvé v historii ČR...
@Man Ký
Byla porucha na vedení, o ktere se vědělo, ze je kritická, od roku 2016. Se zdroji to nema vubec nic společného. Spadl drát, mechanicky, nic s oze to nemělo společného. Jak hezké, že hlupaci to hned nazí na oze, protoze se najde spoustu hlupaku, kteri si nebudou hledat skutečně příčiny a vystačí si, ze to co se jim nelíbí a neznají, nekdo prohlásil za příčinu.
Byla porucha na vedení, o ktere se vědělo, ze je kritická, od roku 2016. Se zdroji to nema vubec nic společného. Spadl drát, mechanicky, nic s oze to nemělo společného. Jak hezké, že hlupaci to hned nazí na oze, protoze se najde spoustu hlupaku, kteri si nebudou hledat skutečně příčiny a vystačí si, ze to co se jim nelíbí a neznají, nekdo prohlásil za příčinu.
@rohYpnol
jo tak proto sem platil dneska hotovosti. Vis co ja jak mam od ledna stabilni elektriku zadarmo tak sem si ani nevsimnul 😉
jo tak proto sem platil dneska hotovosti. Vis co ja jak mam od ledna stabilni elektriku zadarmo tak sem si ani nevsimnul 😉
@kesumb
Neboj. Já vím, že až nastane krize světového řádu, tak mi stačí najit mesiáškovo světlo naděje v kesumbově bublině 😁 Tobě bude domácí FVE vyrábět elektřinu ještě nejmíň 1000 let po zániku Slunce 😆😉
Neboj. Já vím, že až nastane krize světového řádu, tak mi stačí najit mesiáškovo světlo naděje v kesumbově bublině 😁 Tobě bude domácí FVE vyrábět elektřinu ještě nejmíň 1000 let po zániku Slunce 😆😉
@rohYpnol
Zajímavé ze i benzinky byly zavřené. Jak tam natankovat, kdyz jim nešla elektrika? Par lidi jsem tam viděl zoufale stát. Jakto, že nenatankovali, kdyz benzinu a stojanu měli dost?
Zajímavé ze i benzinky byly zavřené. Jak tam natankovat, kdyz jim nešla elektrika? Par lidi jsem tam viděl zoufale stát. Jakto, že nenatankovali, kdyz benzinu a stojanu měli dost?
Wow
Cenova parita v oblasti mestskych dodavek prave nastava.
Jen houst!
Jednoznacny obrovsky prinos pro mesta a rozvozy zasilek.
👍👍🫶🫶
Když se vrátíme k E-Transitu Van – ve srovnání s dvoulitrovou variantou EcoBlue (Transit Custom Trend Van 320 L1) s výkonem 100 kW a automatickou převodovkou – vychází cenově elektrická verze jen o 20.000 Kč dráž. A to je skutečně rozdíl, který se vám vrátí na servisu i provozu, pokud samozřejmě máte zvládnuté nabíjecí zázemí.
To se nebude zdejsim trolloum libit...
PS Na jezdeni pres Evropu mas, rohypnole, stale dieselovou alternativu. Tak se neobtezuj a nereaguj na me.
Cenova parita v oblasti mestskych dodavek prave nastava.
Jen houst!
Jednoznacny obrovsky prinos pro mesta a rozvozy zasilek.
👍👍🫶🫶
Když se vrátíme k E-Transitu Van – ve srovnání s dvoulitrovou variantou EcoBlue (Transit Custom Trend Van 320 L1) s výkonem 100 kW a automatickou převodovkou – vychází cenově elektrická verze jen o 20.000 Kč dráž. A to je skutečně rozdíl, který se vám vrátí na servisu i provozu, pokud samozřejmě máte zvládnuté nabíjecí zázemí.
To se nebude zdejsim trolloum libit...
PS Na jezdeni pres Evropu mas, rohypnole, stale dieselovou alternativu. Tak se neobtezuj a nereaguj na me.
@DonVito
Mně se to líbí, jelikož přesně pro takové využití dává BEV největší logiku.
Nikdy jsem nepochopil evropský dieselový fetiš, který se projevoval tím, že i dodávky na poskakování po městě byly dieselové. Kór když se to kombinuje s dalším evropským extrémem, kterým je dávat benevolentnější emisní normy pro homologace N1 a zároveň benevolentnější normy pro dieselové motory a zároveň vyslovovat tichý souhlas s překračováním těchto norem.
Otázkou k diskuzi je pouze to, jak dlouho bude Ford ochoten prodávat svá BEV s milionovou ztrátou.
Mně se to líbí, jelikož přesně pro takové využití dává BEV největší logiku.
Nikdy jsem nepochopil evropský dieselový fetiš, který se projevoval tím, že i dodávky na poskakování po městě byly dieselové. Kór když se to kombinuje s dalším evropským extrémem, kterým je dávat benevolentnější emisní normy pro homologace N1 a zároveň benevolentnější normy pro dieselové motory a zároveň vyslovovat tichý souhlas s překračováním těchto norem.
Otázkou k diskuzi je pouze to, jak dlouho bude Ford ochoten prodávat svá BEV s milionovou ztrátou.
@Tycoon Fetiš? O čom snívaš? Diesel proste bol a je úsporný, má lacnú prevádzku, je spoľahlivý a poskytuje veľkú ťažnú silu od nízkych otáčok. V čom prosím ťa vidíš fetiš? Čiste pragmatické dôvody.
@traveldrive
Nedovedu si představit, že celou 8hodinovou směnou poskakuju po městě s nějakým turbodieselem. Vždyť i těm motorům je z takových jízd špatně, natož řidiči. V nízkých otáčkách většinou zeje turbodíra jako Macocha. Takže se neustále musí pracovat se spojkou a řadicí pákou s odpory jako v traktoru. Ve městě šlo jezdit se starými dieselovými atmosférami.
Nedovedu si představit, že celou 8hodinovou směnou poskakuju po městě s nějakým turbodieselem. Vždyť i těm motorům je z takových jízd špatně, natož řidiči. V nízkých otáčkách většinou zeje turbodíra jako Macocha. Takže se neustále musí pracovat se spojkou a řadicí pákou s odpory jako v traktoru. Ve městě šlo jezdit se starými dieselovými atmosférami.
@Tycoon ano, provozovat dýzl v městském režimu dodávkového auta s kurýrem je prostě totální zhovadilost a nepochopení plus obtěžování okolí... doufám, že to dostanou dřív nebo později příkazem jezdit na elektřinu.
@Man Ký Ďalší hlupák schopný zavádzať komunistické maniere? Všetci by ste lenprikazovali a zakazovali. Smutné, že iným spôsobom neviete "tie správne" veci presadiť do praxe... Príkazy a zákazy sú dôkazom neschopnosti.
Zatímco Ford dokáže Tranzita prodat za 800, tak VW si za stejnou dodávku řekne o více než 50% víc.
@Leos_Siegel
To je jen ukazka, jak VW odírá své zákazníky, nebo neni schopen efektivně vyrábět.
To je jen ukazka, jak VW odírá své zákazníky, nebo neni schopen efektivně vyrábět.
BYD 499.000CZK s DPH
https😐/www.sauto.cz/…d/etp3/207758227
Příští rok by mohli přijít zajímavé kousky od Renaultu na 800V architektuře. Koncepty vypadali velmi solidně
https😐/www.sauto.cz/…d/etp3/207758227
Příští rok by mohli přijít zajímavé kousky od Renaultu na 800V architektuře. Koncepty vypadali velmi solidně
My jsme koupili nové eVito v akci za 600.000 Kč bez DPH, baterie 60 kWh. Do města to smysl dává, mimo město moc ne. A v ceníkové ceně 1.400.00 Kč bez DPH už vůbec ne. Dojezd je 240 km, pokud si nezatopíte či nepustíte klimu. Pak jde o 20% dolů. Ale jinak super tiché svezení. A do města to má hodně malý rejd.
Tak u nas zrovna Dpd po euforii z elektro přešlo zpět, o o totiz depo není vždy tam kde doručujete a cekat 2h na nejake volne nabíječce neni ideal. Zrovna uber jede toyoty hybrid a ne Teslu podobně..