Novinky
Jen ty vlastnosti BEV jsou ve srovnání s naftou tristní, že... 🤣🤣🤣 A kdyby měl mít elektrický Tranzit alespoň porovnatelné vlastnosti jako diesel, tak bude cena opět na úrovni 175-200% spalováku 🤣🤣🤣
Tak co hujeříčci, ropa stále nedošla, zatímco elektřina v Praze nějak došla, co? 🤣🤣🤣
Mimochodem, ropa šestý den konfliktu mezi Izraelem a Íránem zlevňuje o zhruba dvě procenta
www.energyhub.eu/cs/articles/1157937/ropa-sesty-den-konfliktu-mezi-izraelem-a-iranem-zlevnuje-o-zhruba-dve-procenta
Hujeříčci jako hendlíček, doníček, to opět nějak popletli... 🤣
Mimochodem, ropa šestý den konfliktu mezi Izraelem a Íránem zlevňuje o zhruba dvě procenta
www.energyhub.eu/cs/articles/1157937/ropa-sesty-den-konfliktu-mezi-izraelem-a-iranem-zlevnuje-o-zhruba-dve-procenta
Hujeříčci jako hendlíček, doníček, to opět nějak popletli... 🤣
@rohYpnol
Zajímavé ze i benzinky byly zavřené. Jak tam natankovat, kdyz jim nešla elektrika? Par lidi jsem tam viděl zoufale stát. Jakto, že nenatankovali, kdyz benzinu a stojanu měli dost?
Zajímavé ze i benzinky byly zavřené. Jak tam natankovat, kdyz jim nešla elektrika? Par lidi jsem tam viděl zoufale stát. Jakto, že nenatankovali, kdyz benzinu a stojanu měli dost?
@Man Ký
Velmi prozaické - prostě porucha. Souvislosti, proč "prostě porucha" způsobila bezprecedentní výpadek proudu na obrovském území, netřeba zkoumat a řešit. Počínaje vlastními příčinami té poruchy až po důvěryhodnost výstupní komunikace o všech příčinách a důsledcích.
Ač se, podle tebe, máme všichni spokojit, že "prostě porucha", tak třeba zrovna nyní v 9:50 mluví na čt24 specialistka na oblast energetiky jak naše soustava není dostatečně připravena na připojovaní alternativních zdrojů. A z rozhovoru plyne, že by nejraději řekla místo slova dostatečně, raději slovo vůbec. A není jediná, která právě o tom dnes hovoří.
Řeší to jeden "ekspert" vedle druhého, kroutěj se jak hadi, někdo víc, někdo méně a ty máš jasno - prostě porucha. Jedna porucha se sice stala, ale neměla v žádném případě iniciovat dramatický pád celé nebo velké části soustavy.
Tak asi tak, prostě porucha...poprvé v historii ČR...
Velmi prozaické - prostě porucha. Souvislosti, proč "prostě porucha" způsobila bezprecedentní výpadek proudu na obrovském území, netřeba zkoumat a řešit. Počínaje vlastními příčinami té poruchy až po důvěryhodnost výstupní komunikace o všech příčinách a důsledcích.
Ač se, podle tebe, máme všichni spokojit, že "prostě porucha", tak třeba zrovna nyní v 9:50 mluví na čt24 specialistka na oblast energetiky jak naše soustava není dostatečně připravena na připojovaní alternativních zdrojů. A z rozhovoru plyne, že by nejraději řekla místo slova dostatečně, raději slovo vůbec. A není jediná, která právě o tom dnes hovoří.
Řeší to jeden "ekspert" vedle druhého, kroutěj se jak hadi, někdo víc, někdo méně a ty máš jasno - prostě porucha. Jedna porucha se sice stala, ale neměla v žádném případě iniciovat dramatický pád celé nebo velké části soustavy.
Tak asi tak, prostě porucha...poprvé v historii ČR...
@Ja Prvni 123 leda tak ho... všichni kurýři, kteří skáčou po městě s balíkama a staví co tři minuty, budou z elektřiny nadšení. navíc, málokdo z nich jezdí přes sto km.
@rohYpnol
Takže napřed Španělsko a dnes i my.
"Přitom se celá Evropa topí v přebytku elektřiny." 😀
"Poslední dobou jde každý den cena elektřiny na nulu a nebo do záporu." 😀
No a pak to má tyto báječné efekty. Je třeba, aby nám to ten pán, co ví všechno, přišel vysvětlit. 😀
Takže napřed Španělsko a dnes i my.
"Přitom se celá Evropa topí v přebytku elektřiny." 😀
"Poslední dobou jde každý den cena elektřiny na nulu a nebo do záporu." 😀
No a pak to má tyto báječné efekty. Je třeba, aby nám to ten pán, co ví všechno, přišel vysvětlit. 😀
@Robert Hlavatý
Je to zcela prosté. Auto, které nejezdí, nevydělává. Takže pro všechny kdo jezdí trasy delší do cíle než cca 100 km je tohle nepoužitelné.
Je to zcela prosté. Auto, které nejezdí, nevydělává. Takže pro všechny kdo jezdí trasy delší do cíle než cca 100 km je tohle nepoužitelné.
Tak nejenže se chudák kurýr bude stresovat, jestli stíhá doručit všechny balíky, ještě se bude stresovat, jestli na místo doručení vůbec dojede....😄
Ma to jen dve drobne podminky: umele zdrazena naftova verze... a dampingova cena te elektricke.
A porad plati, ze dobry diesel poskytne proste lepsi sluzby.
Nemel bych nic proti generatoru misto prevodovky.
A porad plati, ze dobry diesel poskytne proste lepsi sluzby.
Nemel bych nic proti generatoru misto prevodovky.
@DonVito Zase buď fantazíruješ, alebo vedome klameš. Cenová parita by bola, pokiaľ by tá elektrická dodávka mala nosnosť a dojazd na podobnej úrovni. V skutočnosti s elektrickou dodávkou kupuješ aj jej nevýhody, a nie malé.
@Zdenek Sobotka A čo je zaujímavé na číňanovi za pol mega? Malá dodávka, baterka ako do mestského miniautíčka - čo s kapacitou 44 kWh? Ani keby to auto bolo za polovicu.
@Mikesus Nenašiel si správnu benzínku. Pre prípad výpadku elektriny majú niektoré čerpacie stanice vlastné dieselelektrické agregáty. To si nevedel?
@Man Ký Poriadna hlúposť... Vidieť, že nemáš ani šajn o tom, ako vyzerá deň kuriéra. Vzniklo už pár testov na tému kuriér a elektrická dodávka a žiadny nevyznel pre elektrinu pozitívne. Dojazd elektrododávky kuriérovi proste nestačí, alebo len na chlp, a všetci boli okrem ostatných stresov nervózni z toho, že sa im to vybije a ostanú s tým niekde visieť. Hoci polhodina na dobíjanie je pre kuriéra veľká strata času a hlavne peňazí.
P.S. Všetci kuriéri nejazdia len po meste. Je nutné obsluhovať aj prímestské časti a menšie mestá a obce. V Bratislave pri plnom nasadení kuriér nalieta 150-250 km, pri jazdách mimo mesta viac ako 300 km. Nájazd do 150 km je menej bežný, skôr pri slabších dňoch.
P.S. Všetci kuriéri nejazdia len po meste. Je nutné obsluhovať aj prímestské časti a menšie mestá a obce. V Bratislave pri plnom nasadení kuriér nalieta 150-250 km, pri jazdách mimo mesta viac ako 300 km. Nájazd do 150 km je menej bežný, skôr pri slabších dňoch.
@Leos_Siegel
To je jen ukazka, jak VW odírá své zákazníky, nebo neni schopen efektivně vyrábět.
To je jen ukazka, jak VW odírá své zákazníky, nebo neni schopen efektivně vyrábět.
@Man Ký
Byla porucha na vedení, o ktere se vědělo, ze je kritická, od roku 2016. Se zdroji to nema vubec nic společného. Spadl drát, mechanicky, nic s oze to nemělo společného. Jak hezké, že hlupaci to hned nazí na oze, protoze se najde spoustu hlupaku, kteri si nebudou hledat skutečně příčiny a vystačí si, ze to co se jim nelíbí a neznají, nekdo prohlásil za příčinu.
Byla porucha na vedení, o ktere se vědělo, ze je kritická, od roku 2016. Se zdroji to nema vubec nic společného. Spadl drát, mechanicky, nic s oze to nemělo společného. Jak hezké, že hlupaci to hned nazí na oze, protoze se najde spoustu hlupaku, kteri si nebudou hledat skutečně příčiny a vystačí si, ze to co se jim nelíbí a neznají, nekdo prohlásil za příčinu.
@Robert Hlavatý
Proč by se měl stresovat jeslti dojede? On ví kam jede, jak je to daleko. U nas už vetsina s elektrickou jezdí a pochvalují si to. Proti EV jsou ti, co je ani nezkusili
Proč by se měl stresovat jeslti dojede? On ví kam jede, jak je to daleko. U nas už vetsina s elektrickou jezdí a pochvalují si to. Proti EV jsou ti, co je ani nezkusili
@Man Ký u nás uz spoustu kuryru jezdi s elektrikama a zatím každého, kterého jsem se ptal, tka byl nadsenej. Jen že v zime je to takove na knop. Ale ze diesel by už nechtěli, na to sem tez shodli. A vůně se jim nedivím. A ti co přijeli s dieselem, ti odmítají všichni elektriku, ale ani jeden ji jeste nezkusil.
Wow
Cenova parita v oblasti mestskych dodavek prave nastava.
Jen houst!
Jednoznacny obrovsky prinos pro mesta a rozvozy zasilek.
👍👍🫶🫶
Když se vrátíme k E-Transitu Van – ve srovnání s dvoulitrovou variantou EcoBlue (Transit Custom Trend Van 320 L1) s výkonem 100 kW a automatickou převodovkou – vychází cenově elektrická verze jen o 20.000 Kč dráž. A to je skutečně rozdíl, který se vám vrátí na servisu i provozu, pokud samozřejmě máte zvládnuté nabíjecí zázemí.
To se nebude zdejsim trolloum libit...
PS Na jezdeni pres Evropu mas, rohypnole, stale dieselovou alternativu. Tak se neobtezuj a nereaguj na me.
Cenova parita v oblasti mestskych dodavek prave nastava.
Jen houst!
Jednoznacny obrovsky prinos pro mesta a rozvozy zasilek.
👍👍🫶🫶
Když se vrátíme k E-Transitu Van – ve srovnání s dvoulitrovou variantou EcoBlue (Transit Custom Trend Van 320 L1) s výkonem 100 kW a automatickou převodovkou – vychází cenově elektrická verze jen o 20.000 Kč dráž. A to je skutečně rozdíl, který se vám vrátí na servisu i provozu, pokud samozřejmě máte zvládnuté nabíjecí zázemí.
To se nebude zdejsim trolloum libit...
PS Na jezdeni pres Evropu mas, rohypnole, stale dieselovou alternativu. Tak se neobtezuj a nereaguj na me.
@Man Ký ano na městský provoz souhlas. Tam je EV dodávka ideální a malý dojezd není limitující.
@traveldrive v dýzlovém autě bys neměl ani jezdit, pokud plánuješ zastavit dřív, než se zahřeje...
@ryccardo praha brno ostrava olomouc tak funguje drtivá většina kurýrů... kdybych v tom sám podnikal, tak bych se sám sebe sr.al kdybych to jezdil s dýzlem, to je prostě zadání pro jednoduchý atmosférický benzín, nebo elektřinu, všichni známí co mají SUV v dýzlu pro svoje manželky, co s tím skáčou po městě jsou samá porucha...
@Man Ký tak pokud je to reálný dojezd, tak jak píšu. Na rozvážku po městě ideální vozítko. Lepší než naftová dodávka.
@traveldrive takže města, které zakázaly vjezd smraďochům do centra jsou komunisti? ale souhlasím, zákazy jsou vlastní hlavně komoušům, takový Orbán a zákaz LGBT pochodu je typický, Fico taky rád zakazuje😊
@Man Ký Ďalší hlupák schopný zavádzať komunistické maniere? Všetci by ste lenprikazovali a zakazovali. Smutné, že iným spôsobom neviete "tie správne" veci presadiť do praxe... Príkazy a zákazy sú dôkazom neschopnosti.
@Tycoon Jazda kuriéra po meste nie je po 100 metroch a zastávkou za každým semaforom. Absolútna väčšina jazdí vpohode s dieslom.
@Man Ký A bude to skutečně v reálu 240 km? Taky si v tom topíš klimatizuješ, ale netvrdím, že po městě to nestačí. Na rozvážku čistě ve městech určitě použitelný. Jen s tím nesmíš vyjet nikam mimo.
@ryccardo 240 km se 60 kWh baterií je smutný dojezd? ta baterie, kterou by do osobního auta nikdo ani nechtěl v dodávce? dám ti 150 adres a ukážeš mi, jak to rozvezeš po městě a budeš mít průměrnou rychlost vyšší než 25 km/h😊 jinými slovy, blábolíš, ale to už je takový dobrý zvyk
@Tycoon ano, provozovat dýzl v městském režimu dodávkového auta s kurýrem je prostě totální zhovadilost a nepochopení plus obtěžování okolí... doufám, že to dostanou dřív nebo později příkazem jezdit na elektřinu.
@traveldrive je vidět, že jsi zase jako obvykle, úplně mimo. elektromobily mají nejmenší spotřebu ve městě, kde nonstop rekuperují. dojezd dnešních dodávek v městském režimu je 300-400 km úplně v pohodě, podle velikosti baterie.
viz reálná zkušenost níže😊 člověk, který to má, píše, že je s tím ve městě úplně v pohodě a najede 240 km😊
viz reálná zkušenost níže😊 člověk, který to má, píše, že je s tím ve městě úplně v pohodě a najede 240 km😊
Tak u nas zrovna Dpd po euforii z elektro přešlo zpět, o o totiz depo není vždy tam kde doručujete a cekat 2h na nejake volne nabíječce neni ideal. Zrovna uber jede toyoty hybrid a ne Teslu podobně..
@Michal606 můžu potvrdit, že rejd má Vito strašný (ve srovnání s Transporterem 4-motion), ale jinak je to fajn auto, mám teda naftovou verzi 4x4.
@traveldrive
Nedovedu si představit, že celou 8hodinovou směnou poskakuju po městě s nějakým turbodieselem. Vždyť i těm motorům je z takových jízd špatně, natož řidiči. V nízkých otáčkách většinou zeje turbodíra jako Macocha. Takže se neustále musí pracovat se spojkou a řadicí pákou s odpory jako v traktoru. Ve městě šlo jezdit se starými dieselovými atmosférami.
Nedovedu si představit, že celou 8hodinovou směnou poskakuju po městě s nějakým turbodieselem. Vždyť i těm motorům je z takových jízd špatně, natož řidiči. V nízkých otáčkách většinou zeje turbodíra jako Macocha. Takže se neustále musí pracovat se spojkou a řadicí pákou s odpory jako v traktoru. Ve městě šlo jezdit se starými dieselovými atmosférami.
@Tycoon Fetiš? O čom snívaš? Diesel proste bol a je úsporný, má lacnú prevádzku, je spoľahlivý a poskytuje veľkú ťažnú silu od nízkych otáčok. V čom prosím ťa vidíš fetiš? Čiste pragmatické dôvody.
@gil54
Je celkem zajímavé vědět, že pro vyřazení státu stačí shodit 3 stromy v republice do vedení a nastane blackout... 🤣🤣🤣
P.S. jo, možná to může být o fous složitější protože VVN mohou být vykácené takže to budou 3 sloupy pro vyřazení státu... 🤣🤣🤣
Je celkem zajímavé vědět, že pro vyřazení státu stačí shodit 3 stromy v republice do vedení a nastane blackout... 🤣🤣🤣
P.S. jo, možná to může být o fous složitější protože VVN mohou být vykácené takže to budou 3 sloupy pro vyřazení státu... 🤣🤣🤣
@Mikesus protoze se nikdy nic takoveho nestalo, aby jeden spadly drat vyradil pul republiky. A taky kdyz shodou okolnosti OZE shodily cely Spanelsko par mesicu zpatky. Tak si pockame na dalsi blackout a dalsi vymluvu.
@Man Ký ano tam by takove auto davalo smysl, ale jinak je ten dojezd fakt smutny a auto pro spoustu kuryru nepouzitelny. Dokud nebudou dostupne levne baterky s vyssi kapacitou, tak je to obecne pro dodavky nepouzitelne, vyjma aut jezdicich jen po mestech do 200 km denne.
My jsme koupili nové eVito v akci za 600.000 Kč bez DPH, baterie 60 kWh. Do města to smysl dává, mimo město moc ne. A v ceníkové ceně 1.400.00 Kč bez DPH už vůbec ne. Dojezd je 240 km, pokud si nezatopíte či nepustíte klimu. Pak jde o 20% dolů. Ale jinak super tiché svezení. A do města to má hodně malý rejd.
@DonVito
Mně se to líbí, jelikož přesně pro takové využití dává BEV největší logiku.
Nikdy jsem nepochopil evropský dieselový fetiš, který se projevoval tím, že i dodávky na poskakování po městě byly dieselové. Kór když se to kombinuje s dalším evropským extrémem, kterým je dávat benevolentnější emisní normy pro homologace N1 a zároveň benevolentnější normy pro dieselové motory a zároveň vyslovovat tichý souhlas s překračováním těchto norem.
Otázkou k diskuzi je pouze to, jak dlouho bude Ford ochoten prodávat svá BEV s milionovou ztrátou.
Mně se to líbí, jelikož přesně pro takové využití dává BEV největší logiku.
Nikdy jsem nepochopil evropský dieselový fetiš, který se projevoval tím, že i dodávky na poskakování po městě byly dieselové. Kór když se to kombinuje s dalším evropským extrémem, kterým je dávat benevolentnější emisní normy pro homologace N1 a zároveň benevolentnější normy pro dieselové motory a zároveň vyslovovat tichý souhlas s překračováním těchto norem.
Otázkou k diskuzi je pouze to, jak dlouho bude Ford ochoten prodávat svá BEV s milionovou ztrátou.
@Leos_Siegel
Ford minulý rok prodělat na každém prodaném elektromobilu v průměru 1 100 000 Kč. Asi chce letos prodělek zvýšit.
Ford minulý rok prodělat na každém prodaném elektromobilu v průměru 1 100 000 Kč. Asi chce letos prodělek zvýšit.
BYD 499.000CZK s DPH
https😐/www.sauto.cz/…d/etp3/207758227
Příští rok by mohli přijít zajímavé kousky od Renaultu na 800V architektuře. Koncepty vypadali velmi solidně
https😐/www.sauto.cz/…d/etp3/207758227
Příští rok by mohli přijít zajímavé kousky od Renaultu na 800V architektuře. Koncepty vypadali velmi solidně
Zatímco Ford dokáže Tranzita prodat za 800, tak VW si za stejnou dodávku řekne o více než 50% víc.
@rohYpnol
To se pleteš, píše "stabilní a zadarmo". To nemůže být domácí FVE, to spíš podědil (zadarmo) starý mlýn s turbínou a generátorem na dobrém vodním toku (+/-stabilní)... 😀
To se pleteš, píše "stabilní a zadarmo". To nemůže být domácí FVE, to spíš podědil (zadarmo) starý mlýn s turbínou a generátorem na dobrém vodním toku (+/-stabilní)... 😀
jo tak proto sem platil dneska hotovosti. Vis co ja jak mam od ledna stabilni elektriku zadarmo tak sem si ani nevsimnul 😉