Novinky
@Mikesus
Abych byl zcela upřímný, mé první setkání se segmentem kombíků nebylo zrovna z těch, které by člověk hrdě vyprávěl při šampaňském v salonku - byl to Renault 21 Nevada 2.2 s automatem, jehož technická rafinovanost připomínala spíš školní projekt nadšených mechaniků než seriózní inženýrské dílo. 😄
Vedle toho působí Porsche Taycan Cross Turismo jako elegantní aerodynamický artefakt z blízké budoucnosti, určený pro ty, kteří už dávno pochopili, že i přeprava může být záležitostí důstojnosti, vkusu a diskrétního technologického triumfu.
Abych byl zcela upřímný, mé první setkání se segmentem kombíků nebylo zrovna z těch, které by člověk hrdě vyprávěl při šampaňském v salonku - byl to Renault 21 Nevada 2.2 s automatem, jehož technická rafinovanost připomínala spíš školní projekt nadšených mechaniků než seriózní inženýrské dílo. 😄
Vedle toho působí Porsche Taycan Cross Turismo jako elegantní aerodynamický artefakt z blízké budoucnosti, určený pro ty, kteří už dávno pochopili, že i přeprava může být záležitostí důstojnosti, vkusu a diskrétního technologického triumfu.
@Horký Rom
Tak musíš uznat, ze jeho hon za největším počtem pruspevků je úspěšný. Napíše třikrát nic jen v jedné větvi diskuze.
Tak musíš uznat, ze jeho hon za největším počtem pruspevků je úspěšný. Napíše třikrát nic jen v jedné větvi diskuze.
@rohYpnol
Chápu, že svět je plný hlasů - některé rezonují, jiné jen zaplňují prostor.
Tvůj komentář, obávám se, spadá do té druhé kategorie. Je to fascinující ukázka toho, jak lze spojit odvahu vyjádřit se s naprostou absencí myšlenky, což je samo o sobě téměř umělecký výkon.
Věřím, že kdyby se myšlenková hodnota tvých slov dala měřit v karátech, zůstali bychom hluboko v záporných číslech. Ale oceňuji snahu - i šum potřebuje své protagonisty 👍
Chápu, že svět je plný hlasů - některé rezonují, jiné jen zaplňují prostor.
Tvůj komentář, obávám se, spadá do té druhé kategorie. Je to fascinující ukázka toho, jak lze spojit odvahu vyjádřit se s naprostou absencí myšlenky, což je samo o sobě téměř umělecký výkon.
Věřím, že kdyby se myšlenková hodnota tvých slov dala měřit v karátech, zůstali bychom hluboko v záporných číslech. Ale oceňuji snahu - i šum potřebuje své protagonisty 👍
@Mikesus
Edit:
Francouzská škola designu mě vždy fascinovala - ne snad proto, že by slepě následovala technické dogma či univerzální pravidla estetiky. Naopak, její krása spočívá právě v ignorování konvencí, v jemné dávce nihilismu vůči tomu, co je dnes považováno za normu (Renault Avantime, Citroen C6).
Současný DS N°8 je pro mě ztělesněním této filozofie - vůz, který elegantně pohrdá unifikovanou šedí městských ulic, nepodřizuje se sterilnímu diktátu aerodynamiky a místo toho nabízí drzou krásu, rafinovaný přepych a vědomou provokaci. Není to jen dopravní prostředek - je to pohyblivý manifest dekadentního luxusu pro ty, kteří už dávno přestali hledat smysl v praktičnosti.
Edit:
Francouzská škola designu mě vždy fascinovala - ne snad proto, že by slepě následovala technické dogma či univerzální pravidla estetiky. Naopak, její krása spočívá právě v ignorování konvencí, v jemné dávce nihilismu vůči tomu, co je dnes považováno za normu (Renault Avantime, Citroen C6).
Současný DS N°8 je pro mě ztělesněním této filozofie - vůz, který elegantně pohrdá unifikovanou šedí městských ulic, nepodřizuje se sterilnímu diktátu aerodynamiky a místo toho nabízí drzou krásu, rafinovaný přepych a vědomou provokaci. Není to jen dopravní prostředek - je to pohyblivý manifest dekadentního luxusu pro ty, kteří už dávno přestali hledat smysl v praktičnosti.
Upřímně řečeno, znám jen jeden kombík, jehož vlastnictví nepředstavuje společenskou újmu, nýbrž potvrzení určité úrovně - Porsche Taycan Cross Turismo. Pro skutečné znalce pak existuje kultivovanější varianta Taycan Sport Turismo, v níž se elegance snoubí s technickou precizností.
Zbytek silnic okupují vozidla, jejichž konstrukce i estetika připomínají spíše pojízdné přepravní boxy na nábytek z IKEA a bílou techniku z DATARTu,
- než cokoli, co by mohl člověk s elementární dávkou sebeúcty nazývat automobilem.
BraVWo, Porsche. Zdá se, že ještě existují značky, které neupadly do masového vkusu 👏
P.S. Pan Jan Staněk, veřejnosti známý jako Elektrodad, učinil krok, který lze vnímat jako logický vývoj - opustil TM3, technologickou ikonu širokých vrstev, a přešel k Porsche Taycan Cross Turismo, vozidlu, které spojuje inovaci s tradičním evropským důrazem na řemeslo, kulturu jízdy a diskrétní prestiž 👍
Zbytek silnic okupují vozidla, jejichž konstrukce i estetika připomínají spíše pojízdné přepravní boxy na nábytek z IKEA a bílou techniku z DATARTu,
- než cokoli, co by mohl člověk s elementární dávkou sebeúcty nazývat automobilem.
BraVWo, Porsche. Zdá se, že ještě existují značky, které neupadly do masového vkusu 👏
P.S. Pan Jan Staněk, veřejnosti známý jako Elektrodad, učinil krok, který lze vnímat jako logický vývoj - opustil TM3, technologickou ikonu širokých vrstev, a přešel k Porsche Taycan Cross Turismo, vozidlu, které spojuje inovaci s tradičním evropským důrazem na řemeslo, kulturu jízdy a diskrétní prestiž 👍
@Horký Rom no Francouzi umi možná jen ten design. A to je taky u některých modelu diskutabilní. Kvalita a spolehlivost už je dosti pozadu oproti jejich designu.
@rohYpnol V tom ti poradí saabík, odborník na věci, které jiným stojí za to ignorovat..
Pro větší váhu prosím ještě víc smajlíků. Bez toho to dneska asi nikdo nebere vážně.
🤣😂🤡😂🤣
Pro větší váhu prosím ještě víc smajlíků. Bez toho to dneska asi nikdo nebere vážně.
🤣😂🤡😂🤣
@rohYpnol
Jak rafinovaně opakuješ svoje „diskusní lejno“ - skoro jako bys myslel, že opakováním ztratí zápach, nebo snad získá nějaký lesk.
Nicméně v umění intelektuální elegance platí, že ani nejluxusnější alobal nezakryje nevkus obsahu.
Pokračuj, prosím, ve své placené troIIí show - pro mě jsi takovým živým důkazem, že i absence myšlenek může být vytrvalá a nepřehlédnutelná 👍
Jak rafinovaně opakuješ svoje „diskusní lejno“ - skoro jako bys myslel, že opakováním ztratí zápach, nebo snad získá nějaký lesk.
Nicméně v umění intelektuální elegance platí, že ani nejluxusnější alobal nezakryje nevkus obsahu.
Pokračuj, prosím, ve své placené troIIí show - pro mě jsi takovým živým důkazem, že i absence myšlenek může být vytrvalá a nepřehlédnutelná 👍
@rohYpnol
Je roztomilé, když někdo s takovým zápalem mluví o přepisování historie, a přitom jedinou stopu, kterou v ní zanechá, je stín pod vlastním komentářem.
Ale rozumím - i snaha být nositelem “cenných myšlenek” někdy končí tím, že si člověk splete obsah se zvukem vlastního hlasu 👍
Je roztomilé, když někdo s takovým zápalem mluví o přepisování historie, a přitom jedinou stopu, kterou v ní zanechá, je stín pod vlastním komentářem.
Ale rozumím - i snaha být nositelem “cenných myšlenek” někdy končí tím, že si člověk splete obsah se zvukem vlastního hlasu 👍
@rohYpnol tak proč sem píšeš, kdyz tu nikdo nestojí o bezcenné zvratky? Zatím v této diskuzi jsi nenapsal nic moc k tematu a jen se hadas o své "pravde" bez jedinych podkladů
@Horký Rom
XM V6 jsem chtěl koupit po Xantii, nesehnal jsem kus, který by vypadal k světu. Nakonec jsem vzal jeden švédský sedan s benzínovým motorem, který má o válec méně, ale co vydrží asi všechno a má spotřebu od 8 do 15 litrů. Není to kombík ani diesel ani suv a asi nezapadám do kolonky klasického českého řidiče. Další auto už bude elektro. V tom vidím budoucnost.
XM V6 jsem chtěl koupit po Xantii, nesehnal jsem kus, který by vypadal k světu. Nakonec jsem vzal jeden švédský sedan s benzínovým motorem, který má o válec méně, ale co vydrží asi všechno a má spotřebu od 8 do 15 litrů. Není to kombík ani diesel ani suv a asi nezapadám do kolonky klasického českého řidiče. Další auto už bude elektro. V tom vidím budoucnost.
@Kasprik
V té době jsem vlastnil jeden z posledních kusů legendárního Citroënu XM V6 Executive, zakoupený za částku 999 000 Kč na přelomu let 1999 a 2000 u dnes již zaniklého dealera Auto-Cité v pražských Holešovicích.
Byl to vůz, který v sobě spojoval tehdy už mizející eleganci francouzského automobilového inženýrství, nezaměnitelný komfort hydropneumatického podvozku a decentní noblesu vrcholné výbavy Executive.
Proč jsem se ho tehdy nakonec zbavil, zůstává pro mě dodnes ne zcela pochopitelnou záhadou. Pravděpodobně v tom sehrála roli moje tehdejší rozmařilost a zvyk měnit automobily po dvou, maximálně třech letech provozu - což bylo tehdy v jistých kruzích skoro považováno za standard. Přesto, v případě tohoto vozu, se dnes nemohu ubránit pocitu, že to bylo jedno z těch impulzivních rozhodnutí, která člověk časem začne litovat.
XM Executive totiž nebyl jen obyčejným dopravním prostředkem - byl to svérázný charakter na kolech, kus automobilové kultury, který už se dnes prakticky nevidí.
V té době jsem vlastnil jeden z posledních kusů legendárního Citroënu XM V6 Executive, zakoupený za částku 999 000 Kč na přelomu let 1999 a 2000 u dnes již zaniklého dealera Auto-Cité v pražských Holešovicích.
Byl to vůz, který v sobě spojoval tehdy už mizející eleganci francouzského automobilového inženýrství, nezaměnitelný komfort hydropneumatického podvozku a decentní noblesu vrcholné výbavy Executive.
Proč jsem se ho tehdy nakonec zbavil, zůstává pro mě dodnes ne zcela pochopitelnou záhadou. Pravděpodobně v tom sehrála roli moje tehdejší rozmařilost a zvyk měnit automobily po dvou, maximálně třech letech provozu - což bylo tehdy v jistých kruzích skoro považováno za standard. Přesto, v případě tohoto vozu, se dnes nemohu ubránit pocitu, že to bylo jedno z těch impulzivních rozhodnutí, která člověk časem začne litovat.
XM Executive totiž nebyl jen obyčejným dopravním prostředkem - byl to svérázný charakter na kolech, kus automobilové kultury, který už se dnes prakticky nevidí.
Ještě pamatuji dobu,když jsem brázdil silnice jako mladý a nadržený s Peugeotem 205 1.9 GTI. Tenkrát kupován za 80 na stole. Pak mi dvakrát ujely nohy, narodili se svišťi a prodal jsem ho. To byla moje největší automobilová chyba v mém životě. Myslím jako ten prodej Peugeotu. Musel jsem koupit kombika v dieslu Citroen Xantia 2.0 HDI. Nejpohodlnější auto, co jsem měl. Vydrželo jezdit bez problémů 15 let. Od té doby už nechci ani kombika ani diesel. Teď už jen sedan.
@Horký Rom
Naštěstí historii přepisovat nelze. A právě historie ukazuje, kdo tady v diskusi je nositelem cenných myšlenek a informací a kdo jen balí psí lejno do zlatého alobalu, viď 🤣🤣🤣
Naštěstí historii přepisovat nelze. A právě historie ukazuje, kdo tady v diskusi je nositelem cenných myšlenek a informací a kdo jen balí psí lejno do zlatého alobalu, viď 🤣🤣🤣
@Zetti
Jenže když přicházeli korejci, tak se museli prosadit vůči skvělým evropským modelům.
Zatímco dnes? Polovinu práce a úspěchu Číně zajisti výrobci z EU....
Navic Japonci, dokonce i někteří Korejci a i evropské značky využívají čínskou techniku... Čína bude za 5 let nálepkou kvality a úspěchu...
Jenže když přicházeli korejci, tak se museli prosadit vůči skvělým evropským modelům.
Zatímco dnes? Polovinu práce a úspěchu Číně zajisti výrobci z EU....
Navic Japonci, dokonce i někteří Korejci a i evropské značky využívají čínskou techniku... Čína bude za 5 let nálepkou kvality a úspěchu...
@Horký Rom
Ano, Francouzský design vždy ignoroval určité stigmata a stereotypy. Na oplátku pak zákazník a trh vyšších segmentů ignoroval francouzské modely 😅
Ano, Francouzský design vždy ignoroval určité stigmata a stereotypy. Na oplátku pak zákazník a trh vyšších segmentů ignoroval francouzské modely 😅
@Ja Prvni 123 zdá se ze se v Evropě ti Číňani požerou mezi sebou. Nevěřím ze tu maji takový obchodní potenciál. Jak dlouho to trvalo korejcum, nez se odpichli. Ze by jim nechali trh nevěřím
skoda, ze volvo uz kombiky nepredava.... (aspon teda u nas)
volvo, co bolo niekedy synonymom kombi!
volvo, co bolo niekedy synonymom kombi!
@Mikesus Načo plkáš o veciach, o ktorých nemáš šajn? Kedy naposledy si jazdil s moderným francúzskym autom, ak vôbec?
@Horký Rom já se teda shodnu s tebou nad avantime, to mě tenkrát taky dostalo, teda do doby než jsem otevřel ty přední dveře.
Design je věc jedna, druhá je technické provedení a tam si myslím, že je D3 rozhodně lepší volbou.
A poslední věc, pokud si designer zvolí jako odlišnost vozu konkávní zadní sklo tak prostě buď moc hulil nebo už fakt na nic lepšího nepřišel. Tohle by v D3 neprošlo.
Ono taky terminál T1 na CDG patří přesně do kategorie francouzského designu, ve filmech a na první pohled to vypadá super, ale když pak nejedou ty dlouhé podzemní chodníky ke Gate, nebo se jen chceš dostat rychle ven tak zjistíš jak moc to francouzský design je. Je to pěkný ale funkčnost byla obětována.
Ok, asi je to klišé a zevšeobecňování sám nemám rád ale takto mi to prostě připadá.
Design je věc jedna, druhá je technické provedení a tam si myslím, že je D3 rozhodně lepší volbou.
A poslední věc, pokud si designer zvolí jako odlišnost vozu konkávní zadní sklo tak prostě buď moc hulil nebo už fakt na nic lepšího nepřišel. Tohle by v D3 neprošlo.
Ono taky terminál T1 na CDG patří přesně do kategorie francouzského designu, ve filmech a na první pohled to vypadá super, ale když pak nejedou ty dlouhé podzemní chodníky ke Gate, nebo se jen chceš dostat rychle ven tak zjistíš jak moc to francouzský design je. Je to pěkný ale funkčnost byla obětována.
Ok, asi je to klišé a zevšeobecňování sám nemám rád ale takto mi to prostě připadá.
@Kasprik
Tady sauto.cz/…oen/c6/171665931 máme opravdu velmi zachovalý exemplář Citroënu C6 s motorem V6 - ve světlém odstínu interiéru s automatem, což je samo o sobě poměrně vzácný a sběratelsky velmi ceněný artikl. Nutno však dodat, že požadovaná cena je poměrně ambiciózní.
Mimochodem, nedávno se na trhu objevil skutečně výjimečný kus této modelové řady na mobile.de, původem ze Švýcarska, s polovičním nájezdem kilometrů oproti tomuto vozu. Bohužel jsem tehdy zaváhal — a dnes toho upřímně lituji. Takové příležitosti člověk nevídá často.
Tady sauto.cz/…oen/c6/171665931 máme opravdu velmi zachovalý exemplář Citroënu C6 s motorem V6 - ve světlém odstínu interiéru s automatem, což je samo o sobě poměrně vzácný a sběratelsky velmi ceněný artikl. Nutno však dodat, že požadovaná cena je poměrně ambiciózní.
Mimochodem, nedávno se na trhu objevil skutečně výjimečný kus této modelové řady na mobile.de, původem ze Švýcarska, s polovičním nájezdem kilometrů oproti tomuto vozu. Bohužel jsem tehdy zaváhal — a dnes toho upřímně lituji. Takové příležitosti člověk nevídá často.
@Horký Rom audi rs4/rs6, bmw m3 wagon, e class /allroad, v90 /allroad..... prave to porsche by som v kombiku nekupoval...
@traveldrive
Všude. Já jich vidím dost každý den a nemusí být úplně nové. Mercedes w212 a w213, Audi c7 a c8, Mazda 6, Volvo V60 a V90 a určitě Toyota Corolla kombi. Na výběr je toho pořád dost, různé motorizace a převodovky. Kdo chce si vybere.🤷🏻♂️
Všude. Já jich vidím dost každý den a nemusí být úplně nové. Mercedes w212 a w213, Audi c7 a c8, Mazda 6, Volvo V60 a V90 a určitě Toyota Corolla kombi. Na výběr je toho pořád dost, různé motorizace a převodovky. Kdo chce si vybere.🤷🏻♂️
@rohYpnol No a? Však čínske autá v jedom kuse adoruješ, a teraz budeš vyhovárať, že je to čína...? Značka sa hrá na prémiu.
Dobrých kombíků je pořád dost, zrovna tento s nic neříkajícím motorem bych si nekoupil. Ale sto lidí, sto chutí. Každému to jeho.
@traveldrive
Co? Že to je laciné pozpátko? Jenže EX30 je vyloženě čínský model. Co ostatní evropské modely?
Co? Že to je laciné pozpátko? Jenže EX30 je vyloženě čínský model. Co ostatní evropské modely?
@Mikesus
Zatimxo Vw se škodou jsou etalonem bezporuchoveho provozu, ze......
Vy jste hodně dlouho byl v kómatu, jinak si takový postoj vysvětlit nelze.
Zatimxo Vw se škodou jsou etalonem bezporuchoveho provozu, ze......
Vy jste hodně dlouho byl v kómatu, jinak si takový postoj vysvětlit nelze.
Mne obecne kombiky se libi, ale zrovna taycan vůbec. O komfortu pochyby nemám, o designu dost. Ale sto lidi, sto chutí.
youtu.be/OefCxmU5pRo?si=O_xulofVu4v4uTQ5