Novinky
Pořád radši 2,5R4 se 104kW, neř 1.0R3 se 104kW. To v první řadě. Ale na druhou stranu ten výkon moc nechápu. Proč tak málo?
@kari.laz toyota 2.5l u hybridu taky snížila vykon na 104kw. Důvod, oficialne, snížení emisí co2. Snížili tak cca o 20g-25g co2.
@Mikesus
Hodně mě překvapilo snížení výkonu hybridního pohonu při představení nového Lexusu ES, čekal jsem spíš převzetí ústrojí ze současné Camry nebo ještě jeho posílení.
Jestli je to snížení emisí opravdu tak výrazné, tak by muselo být doprovázeno také hodně výrazným poklesem spotřeby. Zajímalo by mě, jak tento nový hybrid jede a zda je opravdu o tolik úspornější.
V každém případě jsem rád, že jsem stihl ještě se současnou Camry pořídit tu výkonnější variantu, kterou asi, jak se zdá, odsunuli na okraj, sotva se představila.
Hodně mě překvapilo snížení výkonu hybridního pohonu při představení nového Lexusu ES, čekal jsem spíš převzetí ústrojí ze současné Camry nebo ještě jeho posílení.
Jestli je to snížení emisí opravdu tak výrazné, tak by muselo být doprovázeno také hodně výrazným poklesem spotřeby. Zajímalo by mě, jak tento nový hybrid jede a zda je opravdu o tolik úspornější.
V každém případě jsem rád, že jsem stihl ještě se současnou Camry pořídit tu výkonnější variantu, kterou asi, jak se zdá, odsunuli na okraj, sotva se představila.
@Michal Chmelař
Nedavno tu pisali, ze sa inac spocitava vykon podla normy, preto maju hybridy na papieri nizsi kombinovany vykon... neviem co je na tom pravdy.
Nedavno tu pisali, ze sa inac spocitava vykon podla normy, preto maju hybridy na papieri nizsi kombinovany vykon... neviem co je na tom pravdy.
@Michal Chmelař
Tak třeba příklad. Nx350h awd. Původně 179kw, 5.9-6.4l spotřeba a 133-146g co2.
Nové 145kw, 5-5.3 spotřeba a 114-121g co2.
Dynamika ze 7.7 na 8.1 neni zas tak hrozná, ale uvidíme jak to reálné bude.
Tak třeba příklad. Nx350h awd. Původně 179kw, 5.9-6.4l spotřeba a 133-146g co2.
Nové 145kw, 5-5.3 spotřeba a 114-121g co2.
Dynamika ze 7.7 na 8.1 neni zas tak hrozná, ale uvidíme jak to reálné bude.
@kari.laz
Proč má Mazda 2.5 jen 104 kW?
Ze stejného důvodu, proč má Octavia 1.5 TSI jen 85 kW, nebo ze stejného důvodu, proč měla Fabia 1.4 MPI jen 44 kW. Protože základní motorizace. Tak jako mnoho a mnoho dalších aut.
Proč má Mazda 2.5 jen 104 kW?
Ze stejného důvodu, proč má Octavia 1.5 TSI jen 85 kW, nebo ze stejného důvodu, proč měla Fabia 1.4 MPI jen 44 kW. Protože základní motorizace. Tak jako mnoho a mnoho dalších aut.
@Tycoon s tým rozdielom, že 2.5 nie je základná motorizácia ale bohužiaľ jediná motorizácia. HEV a PHEV nerátam.
@Tycoon
Je to kvoli pruznosti, tento podladeny 2.5 postavili na co najlepsi priebeh krutiaceho momentu v nizkych otackach, preto vykon v spicke je pomerne nizky, ale z 238nm ma uz 200nm okolo 2tis.
Na brzde tomuto motoru namerali vyse 116kW youtu.be/qNgeK2gxBrU?feature=shared&t=347
Je to kvoli pruznosti, tento podladeny 2.5 postavili na co najlepsi priebeh krutiaceho momentu v nizkych otackach, preto vykon v spicke je pomerne nizky, ale z 238nm ma uz 200nm okolo 2tis.
Na brzde tomuto motoru namerali vyse 116kW youtu.be/qNgeK2gxBrU?feature=shared&t=347
@kari.laz Důvodem je příprava na Euro 7. To nastavuje daleko přísnější normy pro emise pevných částic, GPF musí být schopny poskytovat mimořádně vysokou účinnost filtrace pro daleko menší částice než dnes (požadavek je až do 10 nm) a musí jich zachytit větší procento a to i při přechodových stavech auta (nízké/vysoké otáčky, studený motor, nízké/vysoké vnější teploty, krátké jízdy) a zároveň je požadována tato účinnost i po 10 letech provozu a 200tkm a ještě navrch se hodně zpřísňuje testovací procedura. Dalším problémem je snížení limitu pro NOx, u benzínu z dnešních 60mg/km na 30mg/km. To všechno znamená instalaci daleko větších GPF s daleko hustšími buňkami a přidání SCR katalyzátoru a tedy jeden dokonalý špunt vedle druhého umístěný do výfuku, takže atmosférické motory musí zákonitě s výkonem dolů, protože nemají cestu, jak toto obejít (turba si do určité míry pomohou zvýšením plnícího tlaku aby „prorvaly“ potřebné množství motorem i se zašpuntovaným výfukem).
@Ham. Vždyť u euro7 nechali stejne limity emisi, tj 60 u nox. Odkud čerpat tech 30? To by bylo super, kdyby to bylo snizeno takhle. A u dieselu taky 30, nebo opět bude mit úlevy?
Zajímavé. Toyota u hybridu ma 2.5l nově taky jen 104kw. Není tam něco společného?
@Mikesus
Je to zajímavá shoda, taky mě to zaujalo, ale přesný objem motoru v tabulce v článku 2488 cm3 odpovídá dosavadnímu benzinovému 2.5 od Mazdy. Toyota by měla mít objem 2487 cm3, takže o převzetí motoru nepůjde.
Ale když má tato Mazda později přijít i s full hybridem, tak pokud by to bylo s hybridním pohonem od Toyoty, takovému autu bych se určitě nebránil.
Je to zajímavá shoda, taky mě to zaujalo, ale přesný objem motoru v tabulce v článku 2488 cm3 odpovídá dosavadnímu benzinovému 2.5 od Mazdy. Toyota by měla mít objem 2487 cm3, takže o převzetí motoru nepůjde.
Ale když má tato Mazda později přijít i s full hybridem, tak pokud by to bylo s hybridním pohonem od Toyoty, takovému autu bych se určitě nebránil.
Z článků zde má smysl číst pouze nadpisy, ty občas neobsahují věcné chyby.
....Novinka je ve srovnání s odcházejícím provedením o 15 milimetrů širší.
....Nová Mazda CX-5 je širší, a to o výrazných 115 milimetrů.
....Novinka je ve srovnání s odcházejícím provedením o 15 milimetrů širší.
....Nová Mazda CX-5 je širší, a to o výrazných 115 milimetrů.
Vždy když přijde s novým modelem Mazda, tak si připomenu, jak skvělé vozy vyrábí Škoda.
@rohYpnol Vlastnil jsem jak Škodu, tak Mazdu a zatímco Mazda stále jezdí bez jediného problému, Škoda už je dávno z domu po tom, co byla v servise jako doma. Jízdní vlastnosti se taky nedají srovnat... tak v čem je vlastně Škoda lepší?
@Ladislav Husák ze si můžeš vybrat jesti budeš trávit cas v servisu s dieselem nebo benzínem a utesovat se, ze sis mohl vybrat i z dvoulitru. S jinými auty bys trávíl cas lepe nez se trait v servisu, ale to nevadí, mas přeci na vyber ze spousty variant pohonů.
@Ladislav Husák
Pokud v Mazdě neni diesel, tak mechanika a elektronika obvykle drží. Tím ale veškerá pozitiva končí.
A v čem je Škoda tak dobrá? Antikorozní ochrana, to je základ. Praktičnost. Prostornost. Užitné vlastnosti. Spotřeba. Dynamika.
A stále slušný komfort i apolehlivost. A bezproblémová servisovatelnost a dostupnost a cena náhradních dílů. A k tomu skvělá nabídka modelů, výbav, pohonů.
Že některé Mazdy maji o pár procent vytříbenější jízdní vlastnosti, na veci nic nemění.
Pokud v Mazdě neni diesel, tak mechanika a elektronika obvykle drží. Tím ale veškerá pozitiva končí.
A v čem je Škoda tak dobrá? Antikorozní ochrana, to je základ. Praktičnost. Prostornost. Užitné vlastnosti. Spotřeba. Dynamika.
A stále slušný komfort i apolehlivost. A bezproblémová servisovatelnost a dostupnost a cena náhradních dílů. A k tomu skvělá nabídka modelů, výbav, pohonů.
Že některé Mazdy maji o pár procent vytříbenější jízdní vlastnosti, na veci nic nemění.
Cením soudobost modelu. Má přesně co zákazník chce. Úhlopříčka displaye je větší než zrychlení na kilo 👍
Předpokládám, že přijde taky s čínskou BEV technikou, aby i sluničkáři mohli zářit elektrickým štěstím.
Na co jsem hodně zvědavý, je koncept Ma. Protože to jediné "Ma" co zatím Mazda měla, byly 2 první písmenka v názvu značky. Mazdy byly uvnitř velmi malé a krom antikorozní ochrany a ceny to vždy byl důvod, proč jít jinam.
Design na první dobrou dopadl velmi slušně. Hezké linky jsou, i když opět vidím určité rysy společné s BMW. Skoro mám pocit, že v designu maji zbloudilou ovci... Každopádně. Mazda je dnes tiím hezčím BMW, a timto bych kapitolu design uzavřel.
Předpokládám, že přijde taky s čínskou BEV technikou, aby i sluničkáři mohli zářit elektrickým štěstím.
Na co jsem hodně zvědavý, je koncept Ma. Protože to jediné "Ma" co zatím Mazda měla, byly 2 první písmenka v názvu značky. Mazdy byly uvnitř velmi malé a krom antikorozní ochrany a ceny to vždy byl důvod, proč jít jinam.
Design na první dobrou dopadl velmi slušně. Hezké linky jsou, i když opět vidím určité rysy společné s BMW. Skoro mám pocit, že v designu maji zbloudilou ovci... Každopádně. Mazda je dnes tiím hezčím BMW, a timto bych kapitolu design uzavřel.
Ten podivny napis mazda na tom podivnom volante je snaha o nejake akoze retro alebo co... klasicke logo by mi tam pasovalo daleko lepsie... uz len cakam kedy aj mercedes miesto hviezdy zacne vsade tlacit napis mercedes ... inak ten face tiez nic moc... mazda sa uz zacina sama stracat v tej svojej uniformite ktoru si sama vytvorila... predchodca vyzera proste lepsie ... samozrejme technicky a kvalitativne to bude super tu nikto nepochybuje .... som fakt zvedavy na slovenske ceny.... ak bude v cene kodiaqu ravky ci outlanderu tak zbohom mazda... uspech predchodcu s tymto navonok nezaujimavym autom u nas uz nezopakuje
@3_diamanty
Je to i na víku kufru. Prostě pomatený trend doby. Stejně jako fake exhaust věřím ze brzy zmizí v propadlišti dějin. Kvalitní design nepotřebuje nápisy. Naopak. Znak automobilky byl vždy tím prvkem, který dodal detail krásy.
Je to i na víku kufru. Prostě pomatený trend doby. Stejně jako fake exhaust věřím ze brzy zmizí v propadlišti dějin. Kvalitní design nepotřebuje nápisy. Naopak. Znak automobilky byl vždy tím prvkem, který dodal detail krásy.
2.5 od Mazdy je pruser jak svina. Riedi olej benzinom pri kratkych trasach + priamy vstrek sposobuje karbonovanie. Pdr do toho, ze je to atmosfera
Za znížením výkonu výkonu motora na slabých 104 kW u CX5 a aj RAV4 hľadajte jednoznačne predpisy EU a najmä obsesiu EK greendealom.
V Austrálii sa CX5 bude ponúkať naladená na 132 kW a 242 Nm. Zdroj😒a href="https😐/www.mazda.com.au/mazda-news/all-new-mazda-cx-5-global-reveal/" title="https😐/www.mazda.com.au/mazda-news/all-new-mazda-cx-5-global-reveal/" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.mazda.com.au/…5-global-reveal/
V US bude motor naladený na 139 kW (187 Hp), turbo verzia 191 kW zatiaľ ešte potvrdená nebola.
Zdroj😒a href="https😐/www.caranddriver.com/news/a65338197/2026-mazda-cx-5-2025-mazda-cx-5-specs-compared/" title="https😐/www.caranddriver.com/news/a65338197/2026-mazda-cx-5-2025-mazda-cx-5-specs-compared/" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.caranddriver.com/…-specs-compared/
V Austrálii sa CX5 bude ponúkať naladená na 132 kW a 242 Nm. Zdroj😒a href="https😐/www.mazda.com.au/mazda-news/all-new-mazda-cx-5-global-reveal/" title="https😐/www.mazda.com.au/mazda-news/all-new-mazda-cx-5-global-reveal/" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.mazda.com.au/…5-global-reveal/
V US bude motor naladený na 139 kW (187 Hp), turbo verzia 191 kW zatiaľ ešte potvrdená nebola.
Zdroj😒a href="https😐/www.caranddriver.com/news/a65338197/2026-mazda-cx-5-2025-mazda-cx-5-specs-compared/" title="https😐/www.caranddriver.com/news/a65338197/2026-mazda-cx-5-2025-mazda-cx-5-specs-compared/" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.caranddriver.com/…-specs-compared/
@Koliesko no jo, to se dalo čekat, spíš mě zajímá ten nový fullhybrid vyvíjený společně s Toyotou jakož i nová řada spalovacích motorů s objemem 1,5l a 2l.
@Koliesko
Je to aj kvoli pruznosti, tento podladeny 2.5 postavili na co najlepsi priebeh krutiaceho momentu v nizkych otackach, preto vykon v spicke je pomerne nizky, ale z 238nm ma uz 200nm okolo 2tis.
Na brzde tomuto motoru namerali vyse 116kW youtu.be/qNgeK2gxBrU?feature=shared&t=347
Je to aj kvoli pruznosti, tento podladeny 2.5 postavili na co najlepsi priebeh krutiaceho momentu v nizkych otackach, preto vykon v spicke je pomerne nizky, ale z 238nm ma uz 200nm okolo 2tis.
Na brzde tomuto motoru namerali vyse 116kW youtu.be/qNgeK2gxBrU?feature=shared&t=347
@lamal Ano , to je pravda, akurát CX30, ktorú merali, má o zhruba 300 kg menej ako CX5. A tam už bude ten nárast hmotnosti určite poznať.
@Koliesko
Vsak dobre, pisem o merani realneho vykonu miesto 104 je 116kW na brzde, Tiguan so 130k 1.5tsi ma 0-100 za 10,3s a tvori zaklad ponuky zhodne ako tento skájactif.
Nevidim nic pohorsujuce na tomto pohone, prave naopak je to pre mna lepsie ako mat male turbo s blatovou reakciou na plyn dolu a hore uvadnutu.
Vsak dobre, pisem o merani realneho vykonu miesto 104 je 116kW na brzde, Tiguan so 130k 1.5tsi ma 0-100 za 10,3s a tvori zaklad ponuky zhodne ako tento skájactif.
Nevidim nic pohorsujuce na tomto pohone, prave naopak je to pre mna lepsie ako mat male turbo s blatovou reakciou na plyn dolu a hore uvadnutu.
Pekne auto, pacia sa mi aj nove zmeny, logo zapierat nemuseli a absencia tlacidiel sklamala, ale co uz dnes sa usetri na displayi a mozu byt vdaka tomu lepsie materialy v interieri.
Este by som si pockal aspon 2 roky kym to vychytaju i ked to ma overenu techniku, Mazda tie podvozky nevie vacsinou naladit na prvu dobru.
Este by som si pockal aspon 2 roky kym to vychytaju i ked to ma overenu techniku, Mazda tie podvozky nevie vacsinou naladit na prvu dobru.
Mazda,ať se chytí za ruce se Subaru a jdou společně mávat Čínským automobilkám. Oběma ujel vlak.
exterier vyzera zvlastne, a pritom sa az tolko nezmenilo.... pekna cx50 aj 60tka, pekny predchodca... ale toto posobi cudne. nejak nejednotne, ako auto pozliepane z 3-4 roznych aut roznych velkosti (edit: *plati to pre 3/4 predny aj zadny pohlad. edit koniec.)
interier.... tablet bez klimy je dealbreaker...
start/stop by som dal na stredovy tunel (ktory aj tak posobi prazdno), aby ten tablet aspon bol osovo presne s vyduchmi a stredovymn tunelom... UI vyzera graficky dobre.
sklamanie.
ps: robte prosim nieco s tou galeriou, je to katastrofa...
interier.... tablet bez klimy je dealbreaker...
start/stop by som dal na stredovy tunel (ktory aj tak posobi prazdno), aby ten tablet aspon bol osovo presne s vyduchmi a stredovymn tunelom... UI vyzera graficky dobre.
sklamanie.
ps: robte prosim nieco s tou galeriou, je to katastrofa...
Tak za mne zklamani.. Zvenku se toho krome masky moc nezmenilo, a vevnitr krome loga na volantu zadna zmena. Cena nastavena velice odvazne.. A pokud olomoucky dealer ma povest jakou ma, tak asi nic no..
Nevidím nové auto, jen FL stávajícího, ani se nenamáhali změnit tu už profláknutou barvu. Absolutně nezajímavé.
Auto je pekne. Design 5/5. Podladena atmosfera neni problem. Ale tady to podladili moc. Je to proste pomale. Jasne, emise. Ale tohle je extrem. Pekne spolehlive auto ale snek... Tak snad casem přijde nejaky poradny motor se zrychlenim do 8s.
Interiér sice podle japonského principu Ma, ale jinak jak kdyby z oka vypadl Changan Deep Blue SL03 nebo Changan Deepal S07. Roky nás krmí, že Android Auto a infotainment obecně nejde ovládat dotykem kvůli bezpečnosti a bum, se softwarem od číňana to už zjevně není problém. Motor je minimálně na zvednuté obočí. Mazdo Mazdo, kam kráčíš? Takový love brand si pro mě byla, servisní sítí to zadupala a novými modely ses uplně pohřbila.
Ten dizajn mi velmi pripomina cinske automobili. Mazda straca svoju identitu 😞 Motor je akceptovatelny v Mazda 3 a CX30, ale na Mazdu CX 5 sa mi to zda slabe najma ked povezie styroch ludi....
Proč? Za 3/4M nabízí Stellantis zkratoprdy do mají myslím přes 13s a vmax 130 🤣🤣🤣
11s je na pohodu, navic 2t na kouli neni vůbec špatné. Hold tohle je zetor a ne kočkolap.
Proti BEV za pusu...
Až dospěješ tak možná pochopíš co znamená 2035 a zákaz spalovaků 🤣🤣🤣
Ale jo, možná začneš opět tahat koněma 🤣🤣🤣
Jenže bez problémů nastartuješ i v mrazech...
hlavně odehrát balón, není důležitý čím😊
Přesně tak. Třeba v USA je typické auto na tahání přívěsů benzinový Ford F-150. Ford má na tahání přívěsů tímto benzínovým autem i speciální brožuru.
www.vdm.ford.com/…wing-Guide-1.pdf
Měl bys poučit Američany a americké automobilky.
Ti první si kupují benzinová auta na tahání těžkých přívěsů a ti druzí jim jdou na ruku a nabízejí co nejvyšší tažnou kapacitu svých benzinových aut. Například Ford F-150 s benzinovým motorem lze na přání vybavit zesílením pro táhání přívěsů, čímž se tažná kapacita zvýší na více než 6 tun.
A ještě vydávají brožury o tahání přívěsů za svými benzinovými auty. To bys jim měl rozmluvit ze všeho nejdříve.
www.vdm.ford.com/…wing-Guide-1.pdf
Není to sice světoborná hodnota, ale 2 tuny stačí na většinu obytných přívěsů i na mnohé přívěsy pro koně.
Já jsem vozík táhl vždy s autem s benzinovým motorem.
BTW Sjednej si pořádek. Nejdříve ty zlé manuální převodovky, které si v rozporu s tvými teoriemi dovolují mít nižší spotřebu než automaty. A teď už i syčáci benzínové motory zlobí tím, že tahají přívěsy.
cos tím svojím benzíňáčkem tahal? koně? stavební stroje? nebo tři pytle cementu ze stavebnin? a kdybys podnikal a tahal každý den, koupil by sis benzínový sedan s motorem 1,5 turbo? nebo co to máš?
a k těm převodovkám, už to hraničí s demencí, zkus si to tady přečíst
www.idnes.cz/…448_automoto_vok
Sedmý rychlostní stupeň bude určen ke snížení otáček motoru ve vyšších rychlostech, čímž se sníží hlučnost, spotřeba i emise. A o ty jde v dnešní době především.
V principu není benzínový motor na tahání přívěsů horší než dieselový. Diesel má z mého pohledu výhodu v tom, že bývá o něco těžší a zlepšuje tím trakci předokolek s přívěsem za ztížených podmínek (například vlhká tráva). Ale tady se bavíme o čtyřkolce, ta trakci bude mít tak jako tak.
Samozřejmě, ono je něco jiného, jestli taháš přívěs každý den nebo pětkrát v roce. I s obyčejnou Felicií jsem odvezl 1,5 tuny na nebrzděném vozíku (pššt, nikomu to neříkej), když to bylo potřeba.
www.autobild.de/…0d-22857737.html
při klidné jízdě😒br />
benzínový model spotřebuje v průměru kolem 9,8 litru Super Plus na 100 kilometrů, zatímco dieselový si vystačí se 7,2 litry.
když se šlape na krk😒br />
M440i spotřebuje na 33kilometrovou cestu 7,52 litru, zatímco M440d 5,64 litru. Po přepočtu na 100 kilometrů to je 17,1 litru u naftového motoru a 22,78 u benzínového motoru. To je o 5,7 litru více na 100 kilometrů.
a video s Dodge Ram, kdy s vozíkem za sebou spotřebuje o pět litrů na sto víc už jsem tu dával, ale klidně zopakuju😒br />
www.youtube.com/watch?…
Když někdo tahá koně, tak obvykle chce dovézt koně stejné barvy jako naložil.
Jak známo, diesel je sazomet, takže přece z běloucha udělá vraníka, ne? 🤣
130k Tiguan 1.5TSI ma 10,3s, ako zaklad ponuky mi to pride v pohode, tento motor je dnes znamy svojou pruznostou napr v M3/CX30... myslim, ze za chvilu tu bude HEV a vylepseny PHEV
Je to krabice pro nesportovni klientelu. Myslim, ze zrychleni je to posledni, co klienta CX-5 zajima.
A propos, vykon motoru se udava jako maximalni pri x otackach. Zajimavejsi by bylo zminit vykon motoru pri 2k a 4k, tedy v rozpeti nejcastejsich otacek.