Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda CX-5 oficiálně a hned s českou cenou! 2,5litrový čtyřválec výkonem neohromí

Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
40 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (74)

Japonská automobilka představila novou generaci svého veleúspěšného kompaktního SUV CX-5. K dispozici je zatím pouze podladěná verze atmosférického benzinu s relativně slabšími parametry. Kolik stojí?

Ačkoliv se to nezdá, druhá generace Mazdy CX-5 se představila již v listopadu 2016. Díky neustálým malým modernizacím tohle kompaktní SUV i po devíti letech vypadá stále skvěle. Mazda přesto před malou chvílí představila nástupce.

Ten se po designové stránce blíží větším sourozencům CX-60 a CX-80, přidává však výrazněji tvarované hlavní světlomety a další detaily, kterými dlouhodobě pilovaný stylistický jazyk Kodo posouvá zase o kousek dál. Novinka je ve srovnání s odcházejícím provedením o 15 milimetrů širší. K dispozici budou kola o rozumných průměrech 17 až 19 palců, takže se asi nemusíme obávat o cestovní komfort.

Interiér byl navržen podle japonského principu Ma, který upřednostňuje prostor, vyváženost a harmonii.  Samozřejmostí je velký centrální displej, který má v závislosti na výbavě úhlopříčku 12,9, respektive 15,6 palců.

Nová Mazda CX-5 je delší, a to o výrazných 115 milimetrů. O třicet milimetrů si pak polepšila do výšky. To znamená mnohem více místa pro cestující, ale i pro náklad. Zavazadelník se zvětšil o 61 na minimálně 583 litrů. Se složenými zadními opěradly převezete až 2019 l. Ta lze sklápět v poměru 40 : 20 : 40.

Mazda opět nabídne pohon předních i všech kol, pod kapotou ovšem zatím Japonci představili pouze jediný motor. Jedná se o známý atmosférický zážehový čtyřválec 2.5 Skyactiv-G, který disponuje výkonem 104 kilowattů a točivým momentem 238 Nm.

Na téměř 4,7metrové SUV jsou to spíše skromnější parametry, které náročnější evropské řidiče moc neohromí. V budoucnu se však dají očekávat další pohony, proto se vyplatí počkat si. Standardem bude šestistupňový automat vlastní konstrukce, který známe z aktuálních modelů Mazdy. Chybět nebude ani 24V mild-hybrid se startér-generátorem a s li-ion akumulátorem, který energii sbírá primárně z rekuperace při brzdění.

Mazda CX-5 - Technické údaje
 FWDAWD
MotorR4, benzin + mild-hybridR4, benzin + mild-hybrid
Zdvihový objem [cm3]24882488
Výkon [kW/min]104/4500-5000104/4500-5000
Točivý moment [N.m/min] 238/3500-3750238/3500-3750
Převodovka6 AT6 AT
Max. rychlost [km/h]187185
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,510,9
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km]77,4-7,5
Vnější rozměry [mm]4690 x 1860 x 16954690 x 1860 x 1695
Rozvor [mm]28152815
Zavazadlový prostor [l]583-2019583-2019
Palivová nádrž [l]5658
Pohotovostní hmotnost [kg]1629-16871671-1711
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu [kg]2000/7502000/750

Navzdory průměrné dynamice si Mazda CX-5 nadále zakládá na živém jízdním zážitku. Třetí generace se ve srovnání s druhým vydáním dočkala přepracovaného podvozku a odpružená, které je prý speciálně odladěno na evropské silnice. Těšit se můžete na měkčí pružiny, stabilizátory s upravenou velikostí a pečlivě vyladěné tlumiče pérování pro lepší filtraci nerovností. Jejich roztažnost byla proti současnosti zvětšena. Při nižších rychlostech by CX-5 mělo být ještě ovladatelnější a mělo mít vyšší přilnavost. Posilovač řízení by měl nabídnout preciznější odezvu na pohyby volantem.

Video placeholder
Mazda CX-80 zpoza volantu • Zdroj: Marek Bednář/Auto.cz

Pohon 4x4 spolupracuje s vektorováním točivého momentu, které reaguje na aktuální jízdní podmínky. Maximální hmotnost brzděného přívěsu dosahuje 2000 kg, což je s ohledem na parametry motoru velmi slušná hodnota. Řidiče a spolucestující potěší též množství akustických materiálů pohlcujících hluk, takže v kabině by měl být větší klid než dosud.

Jestliže dosud byla Mazda jednou z mála automobilek, která zachovávala fyzické ovladače pro ventilace, u nového CX-5 si teplotu nastavíte primárně na displeji. Alternativou je hlasové ovládání, u kterého je podpora češtiny zatím otázkou. Místo vlastních mapových podkladů Mazda vsadila na mapy od Googlu, které díky permanentnímu přístupu k internetu získávají aktuální data o dopravě. Spolu s tím jsou k dispozici také další služby, jako například obchod Google Play pro stahování aplikací třetích stran a umělá inteligence Google Gemini.

Bez ohledu na zvolenou verzi bude před řidičem 10,25palcový digitální přístrojový štít, volitelně bude k dispozici též head-up displej. Skrze aplikaci v mobilním telefonu je možné na dálku Mazdu CX-5 zamknout či odemknout, budete mít přehled o její pozici, chybět nebudou ani informace o nejbližší servisní prohlídce apod.

Balíček asistenčních systémů zahrnuje například hlídání mrtvého úhlu, panoramatické parkování či upozornění na zelenou na semaforech.

Předprodej nové generace Mazdy CX-5 na českém trhu začne letos září, přičemž základní cena činí 875.900 Kč.

Zdroj: Mazda, video: auto.cz

Vstoupit do diskuze (74)