Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Ostrá jízda elektromobilům neškodí. Naopak je pro jejich baterie blahodárná

39 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Elektromobily nikdo nechce, a proto si jich 9,1 milionu lidí letos koupilo – zřejmě omylem. Meziroční růst o 28 % tak dokazuje, že masová nechuť je silnější než kdykoli předtím 👍

rhomotion.com/…up-28-in-2025-2/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom

Opět ti "drobnosti" unikají, tak se neztrapňuj, ju?
Čína.
ESG...
ACE.
Tak ještě doladit to rychlé tankování a aby to šlo od max. do min., snížit cenu a bude to celkem v pohodě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vostrá jízda je základem. U další nabíjecí stanice je třeba být jako první, aby tam elektrolauda nemusel čekat ve frontě na to, až slunce vysvitne a vítr zaduje tím správným, západním směrem. Pořadník na přídělové kWh je zkratka neúprosný 🤣🤣🤣
Lempl Klaun
@rohYpnol Diskusní fórum není tvoje osobní nástěnka, i když už tak vypadá.
Lubo
Zvažoval som kúpu jazdeného EV a bol som sa previezť na dvoch. Jazdili skvele. Ceny cca 1,35 mil. Kč (u jedného 2022 prepad hodnoty 55%, u druhého ročného cca 35 %.

Servisná história u prvého dosť strašidelná. SoH nezistiteľná, resp. sa dá zistiť jednodňovou kalibráciou s vysokými nákladmi. Na fórach píšu ku konkrétnemu modelu viacerí pokles SoH na 91% po 15 000 km. Záruka batérie je na 8 rokov / 160 tis. km, ale tie všetky ostatné poruchy a chyby, opakovane nevykonateľný servis batérie v servisných záznamoch ma odradili. Je to pre mňa stále nová technológia a lotéria. Šanca, že po 8 rokoch bude mať auto nulovú hodnotu a medzitým vyššie náklady je dosť vysoká.

Ako to máte vy?

Inak, k nárastu predaja v Nemecku je zaujímavý článok, že rast ťahajú registrácie automobiliek a požičovne. Inak je u súkromných a komerčných zákazníkov prepad www.kfz-betrieb.vogel.de/…6aa4d7fc246b5bd/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lubo
Co na to říct?

Pro kesumba
Milý kesumbíčku, rohYpnol měl opět pravdu, registrace na prodejce, předváděčky, skladovky 🤣🤣🤣
Blbý, co? 🤣🤣🤣
Lubo
Ešte dodám, že mám známeho s 2 jazdenými EV. Veľmi spokojný. Kupoval ich tak lacno, že v kombinácii s FVE a bývaním pri Prahe (parkovanie apod) šlo o malé riziko, ale aj malý dojazd. V zásade si povedal pri prvom, že ak vydrží rok/dva, tak je zaplatené,... a slúži už 5 (aj keď v zime už nikam nedôjde). Ja na také auto využitie nemám. A na dlhé trasy má diesel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lubo

Ano, to je ta "ekologie" 🤣🤣🤣 Místo jednoho dieselu s mírně vyššími emisemi než BEV mit další auto navíc, které zatížilo zemi dalšími emisemi z výroby a další potřebou surovin..
Lubo
@rohYpnol u neho konkrétne to vychádza celkom ekologicky. Všetky autá sú staršie, nadsluhujú. 2 autá potrebujú tak či tak. Že kúpili ďalšie jazdené lacno dokým dojazdí sa im nedivím.

Ale chápem. Ja osobne chodím rád pešo, tak 250 km mesačne, k tomu bicykel. Manželka a deti len pešo. A auto mám síce veľké SUV diesel na dlhé trasy, ale nemám pocit, že by som bol menej ekologický ako niektorí tu diskutujúci s EV.

K tomuto článku Ostrá jízda EV: Chcel som športovejšie EV na zábavu (hluk ma nebaví) a využitie prebytkov z FVE. Ale nejako ma stále ponuka nepresvedčila. Za 500 tis. Kč je akurát tak 3 ročná Corsa, čínu nechcem. Pri cene 1,35 mil. Kč začína byť výber zaujímavejší.
Ale keď si porovnám Z4 M40i, ok, kúpim za 1,2 mil. Kč, jazdená klesá ďalej na cene, a potom sa zastaví/spomalí okolo 700 tis. ak sa budem starať. Tak ma to vyjde na 150 tis. Kč ročne s poistkou, servisom, apod za 5 rokov. A poslúži aj 10 rokov ak sa budem starať.

Ale taký Taycan, alebo i4 sa obávam, že po 5 rokoch keď dôjde životnosť batérie bude hodnota na nule, tj. mínus 1,35 mil. Kč + náklady a poistka, takže 300-350 tis. Kč ročne. A obávam sa, že toľko zábavy zasa až nepotrebujem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lubo
Ano, a přesně o tom to je. Ať si každý spočítá a posoudí, co je pro jeho konkrétní situaci ekologické a ekonomické.
A ne že zelenorudý klimakomouš v Bruselu rozhodl za všechny pro dobro všech na věčné časy a nikdy, jinak, že jediná správná volba je elektromobil!
Prezivkynetreba
Akurát v pondelok som sa rozprával so susedom keď sa balil do auta z požičovne(Spaľovacieho). Hovorím mu: „Sused a kde máte Vaše auto? Či máte nové? (Pred dvoma rokmi si kúpil EV)“ a on mi hovorí: „Ideme na dovolenku tak som si požičal toto“. Ja na to: „A veď pred rokom ste boli na Vašom“ odpoveď: „Bol a preto som si požičal toto na elektrickom aute už nikdy viac“.
Tak som sa len pousmial a spomenul si na deň kedy sme stáli pred jeho barákom a očumovali nový elektromobil a on ako hrdý majiteľ so šťastným výrazom v tvári nás presviedčal o pozitívach a proste celý nadšený z moderného nového auta. My ostatní sme až tak jeho nadšenie nezdieľali. Detaily prečo na EV nikdy viac som už nerozoberal keďže sa balil a nechcel som otravovať ale určite sa ho na to opýtam keď sa vráti no to som zvedavý.
Ja osobne v EV nevidím benefit. Kým nebudú tie autá komplexne lepšie ako klasické tak volím radšej klasiku. Som zvedavý či sa po tom roku 2035 stane z EÚ druhá Havana.
Ja Prvni a Posledni
@Prezivkynetreba
Přelož ten svůj román, rád bych to pochopil.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni a Posledni

BEV = auto na 💩

Ale nevím jestli to zvládneš pochopit.
Ja Prvni a Posledni
@rohYpnol

🫵🖕
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni a Posledni

A jaj, asi jsi to nezvládl pochopit, co? No, to je mi opravdu lito. Snad příště 😆
Ja Prvni a Posledni
@rohYpnol
No tak to si fakt dobrej dement!!!
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Prezivkynetreba já osobně nevidím žádný přínos pro filtr pevných částic. Auto s ním jede úplně stejně dobře, možná líp, takže až doslouží, nový už nebude, nechám ho vykuchat. Nepociťuji ani žádnou osobní výhodu v třídění odpadu nebo obecně jeho vyhazování jinam, než tam kde zrovna stojím.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký
Kdyby jsi aspoň dokázal napsat něco alespoň trochu vzdáleně smysluplně 🤣🤣🤣

"osobně nevidím žádný přínos pro filtr pevných částic. Auto S NÍM jede úplně stejně dobře, možná LÍP "

Ano, to opravdu odpovídá tvému intelektu 🤣🤣🤣
rabies
@Man Ký

No tak to si fakt dobrej dement!!!
houmer56
@Prezivkynetreba A potom celá tramvaj vstala a tleskala.
Ja Prvni a Posledni
@houmer56

😅👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@houmer56

A potom všichni sesedli z koně a ptali se jeden druhého, co je to tramvaj o které slyšeli v pohádce při návratu z lovu bažantů...
Petr Kozohorský
Tak asi považujeme každý za prestižní časopis něco jiného, autore článku p. Šámale. Od časopisu "Nature" (opravdu výmluvný název časopisu) bych ani jiný výsledek neočekával. V článku je uvedeno, cituji: "Například zatím není zcela jasné, zda autu vyloženě škodí jakékoliv rychlodobíjení. Například v případě udržování užšího spektra využitelné kapacity baterie (třeba od 40 do 70 😖 by to nemělo představovat problém." No některým to zase jasné je. Pro milovníky jedné jediné oficiální pravdy přikládám pro změnu článek jiného prestižního časopisu. https😐/www.sciencedirect.com/…2590116819300116
Osobní komentář k oběma článkům si nechávám pro sebe.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@Petr Kozohorský
A dát funkční odkaz je pro vás velký problém?
Petr Kozohorský
@Lenka Čížková Problém je umřít a nevědět o tom 😄. Ale omlouvám se, nevšiml jsem si, že odkaz je vadný. Je ale, jak zjišťuji, nějaký problém s vkládáním odkazu sem na auto.cz. Je to docela zajímavé - pokud vložím odkaz na mnou zmiňovaný článek, vede ten odkaz opět na článek "Ostrá jízda elektromobilům neškodí. Naopak je pro jejich baterie blahodárná" zde na auto.cz. Skoro mi to usekávání části adresy odkazu připadá jako úmyslný záměr, protože odkaz nelze vložit ani jako prostý text ani různými jinými způsoby. Budu to zkoumat. Zkoušel jsem vložit článek v diskusi na jiném webu a tam problém není.
Lubo
@Petr Kozohorský stačí vypustiť http s : / / na začiatku
Petr Kozohorský
@Lubo Evidentně nestačí. Provedl jsem, ale děje se totéž, co dosud - adresa odkazu je opět změněna a useknuta zprava tak, že zůstane pouze doména, viz "https😐/www.sciencedirect.com/…2590116819300116". P. S. To https + smajlíka a lomítko jsem tam nedával, to tam doplňuje web.
Lubo
@Petr Kozohorský fakt to ide www.sciencedirect.com/…2590116819300116
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Kozohorský

Zkus smáznout https včetně těch dvou lomítek pokid jsi tam jedno nechal
Petr Kozohorský
@rohYpnol Opravdu jsem odstranil https i lomítka a nefungovalo mi to, tak nevím. Asi nebyl problém na tomto webu, ale někde mezi mou klávesnicí a židlí 😄, takže se redakci omlouvám. A vám oběma dík za radu, příště použiji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Kozohorský
Oni to průběžně mění a vylepšují. Což v praxi znamená že nefungují další a další věci 🤣

Ale abych byl fér a nebyl sarkasrický, v poslední době se jim pár věcí opravdu podařilo zlepšit a napravit. A snaží se reagovat na rozumné podněty. Hlavně už opět funguje hatelist, což je prostě skvělé.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Petr Kozohorský Redakci se neomlouvej. Ona a její majitel zaměstnávají bandu IT "specialistů", kteří zřejmě dostali za úkol na tomhle webu kompletně dom.rdat všechno co dom.rdat lze. A daří se jim to poslední roky náramně. I když poslední týdny tu byl lehký náznak obratu, ale moc bych na to nespoléhal, protože to určitě byla jen nějaká krátkodobá diverzní akce záškodníka, který fandí pořádku a logice. A ten bude jistě brzy odhalen a nemilosrdně vyhozen a nahrazen progresivním howadem, který bude dál ničit vše funkční a logické.
Petr Kozohorský
@Lenka Čížková Protože odkaz na článek nelze vložit, jak jsem níže popsal, najděte si ho, prosím, na mnou uvedeném webu podle názvu článku "Lithium-ion battery fast charging: A review".
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Kozohorský

www.sciencedirect.com/…2590116819300116

Odkaz i ve tvém příspěvku podle mě funguje správně. Jen text je upraven do nesmyslné podoby. Ale odkaz funguje jak má.
ryccardo
No však ona spalovákům taky neškodí 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tukani, já se mám dobře, mám rad naftu i elektriku, hlavně aby to jelo za plynem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak, a je to venku.
Blackout v ČR spoluzpůsobuly OZE 🤣🤣🤣

Krátkodobě firma ČEPS ... selhala tím, že nedokázala v krizový den, kdy spadl onen drát a do Česka se zároveň hrnuly masivní přetoky ze solárních elektráren v Německu, přenosovou soustavu řídit tak, aby selhání dodávek proudu zabránila nebo minimalizovala jeho rozsah.
...
Dlouhodobé selhání je v zanedbaných investicích do přenosové soustavy, která je vystavena čím dál větším nárokům kvůli nestabilitě dodávek z obnovitelných zdrojů.
...
Vedle nezvládnutí krizového dne a zanedbaných investic vznikl také nepřesný odhad plánovaných přetoků energie ze severního Německa, které byly v osudný pátek podstatně vyšší, než ČEPS predikoval.

www.e15.cz/…tni-ceps-1426056

Takže ministr Výborný v souladu s tradicí 5k/4k veřejně opakovaně lhal, když tvrdil že s uvedeným nemají OZE nic společného... 🤣🤣🤣

A ano hujeříčci, opět v tom je onen skvělý greendeal a OZE. A ne že není!!!
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Bezva! A řešením jako vždy bude další brutální zdražení stálých plateb, aby bylo možné budovat další a další obranné mechanismy proti výkyvům z občasných zdrojů el. energie.