Technika
Man Ký
14
@Prezivkynetreba já osobně nevidím žádný přínos pro filtr pevných částic. Auto s ním jede úplně stejně dobře, možná líp, takže až doslouží, nový už nebude, nechám ho vykuchat. Nepociťuji ani žádnou osobní výhodu v třídění odpadu nebo obecně jeho vyhazování jinam, než tam kde zrovna stojím.
Přejít do diskuze
Elektromobily nikdo nechce, a proto si jich 9,1 milionu lidí letos koupilo – zřejmě omylem. Meziroční růst o 28 % tak dokazuje, že masová nechuť je silnější než kdykoli předtím 👍
rhomotion.com/…up-28-in-2025-2/
rhomotion.com/…up-28-in-2025-2/
@rohYpnol takhle zůstalí jsou odpůrci ev? To jsem netušil ze až tolik. Dekujeme, ze jsi nám ukázal z jakého století je tve myšlení a vzdělání.
@rabies jako kazdy, kdo je proti bev. Úplně stejný přístup. Menší komfort, odnést odpad, za to nestojí, aby všichni měli lepší ovzduší.
@rohYpnol
jasny takze o zivotnosti baterii se tu vyjadruje majitel ofce tdi s vysokou skolou zivota, je to sice lepsi nez tvoje fialova drahota ale ne o moc
jasny takze o zivotnosti baterii se tu vyjadruje majitel ofce tdi s vysokou skolou zivota, je to sice lepsi nez tvoje fialova drahota ale ne o moc
@Petr Kozohorský
Vkládání funkčního odkazu je zde hodně špatné. Je to takový test inteligence. Někdo to nepochopi i po upozornění jak se to má delat. A ti pak tady nejvic křičí, ze to nefunguje, i když to funguje, ale pravda, dost nelogicky.
Důležité je nedávat nic po ty 2 lomítka a také nemuzes upravovat příspěvek s již vloženým odkazem, tím se ten odkaz znefunkcni. Při editaci prispevku je třeba smazat starý odkaz a vložit tam nový.
Vkládání funkčního odkazu je zde hodně špatné. Je to takový test inteligence. Někdo to nepochopi i po upozornění jak se to má delat. A ti pak tady nejvic křičí, ze to nefunguje, i když to funguje, ale pravda, dost nelogicky.
Důležité je nedávat nic po ty 2 lomítka a také nemuzes upravovat příspěvek s již vloženým odkazem, tím se ten odkaz znefunkcni. Při editaci prispevku je třeba smazat starý odkaz a vložit tam nový.
@rohYpnol ekologické je pro všechny. Ze pro někoho to neni ekonomické, to už neni relevantní. Stačí, když nebudes ostatnim nicit prostredi, tak si pak jezdi cim chceš
@Mokrous dieseláti se tu poplacavaji po ramenou. Mohlo za to přerušení vedení, ktere nema dostatecne výkonnou alternativní trasu. Ta byla pretizena a je naprosto nerelevantni, jaky zdroj energie byl. Protoze byla poptávka po elektřině a nebylo jak ji tam dostat, kdyz byla přerušena jedna trasa, tak se pretizila a zkolabovala druhá trasa. Bohuzel nevzdelanci to budou házet na solary a GD.
@Lubo
x5 phev mam 170tkm a 4,5 roku, baterie je do 10% poklesu kapacity. Hlubokej cyklus kazdej den do 4 let stari. Etron je skoro petiletej a pokles kapacity do 5%. Jezdim to 0-80%, koupil sem to vloni, bago mam of nova
x5 phev mam 170tkm a 4,5 roku, baterie je do 10% poklesu kapacity. Hlubokej cyklus kazdej den do 4 let stari. Etron je skoro petiletej a pokles kapacity do 5%. Jezdim to 0-80%, koupil sem to vloni, bago mam of nova
@Prezivkynetreba co má za elektroauto? S Teslami se cestuje krásně. A podle mě i moderní koncernovky na tom budou dobře, pokud se zvolí vhodná nabíjecí síť (rozuměj Tesla).
Já jel loni k Černému moři a spalovákem bych to fakt jet nechtěl.
Já jel loni k Černému moři a spalovákem bych to fakt jet nechtěl.
Vostrá jízda je základem. U další nabíjecí stanice je třeba být jako první, aby tam elektrolauda nemusel čekat ve frontě na to, až slunce vysvitne a vítr zaduje tím správným, západním směrem. Pořadník na přídělové kWh je zkratka neúprosný 🤣🤣🤣
@Lubo
Ano, a přesně o tom to je. Ať si každý spočítá a posoudí, co je pro jeho konkrétní situaci ekologické a ekonomické.
A ne že zelenorudý klimakomouš v Bruselu rozhodl za všechny pro dobro všech na věčné časy a nikdy, jinak, že jediná správná volba je elektromobil!
Ano, a přesně o tom to je. Ať si každý spočítá a posoudí, co je pro jeho konkrétní situaci ekologické a ekonomické.
A ne že zelenorudý klimakomouš v Bruselu rozhodl za všechny pro dobro všech na věčné časy a nikdy, jinak, že jediná správná volba je elektromobil!
Tak ještě doladit to rychlé tankování a aby to šlo od max. do min., snížit cenu a bude to celkem v pohodě.
@Mikesus
K black-outu přispěl GD, respektive velký podíl FVE elektráren v době přerušení vodiče. To říkají odborníci na energetiku, profesor Hrdička z ČVUT (rozhovor na Echo24) a Macenauer z EGÚ Brno (rozhodovor na Forbes). Celá tvá konstrukce o dezolátech spadla jak domeček z karet.
Stojí ti to za to, obhajovat nesmyslnou ideologii? Přiznej se, že ji ani sám nevěříš, ale že chceš jen provokovat Mokrouše a Rohypnola.
K black-outu přispěl GD, respektive velký podíl FVE elektráren v době přerušení vodiče. To říkají odborníci na energetiku, profesor Hrdička z ČVUT (rozhovor na Echo24) a Macenauer z EGÚ Brno (rozhodovor na Forbes). Celá tvá konstrukce o dezolátech spadla jak domeček z karet.
Stojí ti to za to, obhajovat nesmyslnou ideologii? Přiznej se, že ji ani sám nevěříš, ale že chceš jen provokovat Mokrouše a Rohypnola.
Tak, a je to venku.
Blackout v ČR spoluzpůsobuly OZE 🤣🤣🤣
Krátkodobě firma ČEPS ... selhala tím, že nedokázala v krizový den, kdy spadl onen drát a do Česka se zároveň hrnuly masivní přetoky ze solárních elektráren v Německu, přenosovou soustavu řídit tak, aby selhání dodávek proudu zabránila nebo minimalizovala jeho rozsah.
...
Dlouhodobé selhání je v zanedbaných investicích do přenosové soustavy, která je vystavena čím dál větším nárokům kvůli nestabilitě dodávek z obnovitelných zdrojů.
...
Vedle nezvládnutí krizového dne a zanedbaných investic vznikl také nepřesný odhad plánovaných přetoků energie ze severního Německa, které byly v osudný pátek podstatně vyšší, než ČEPS predikoval.
www.e15.cz/…tni-ceps-1426056
Takže ministr Výborný v souladu s tradicí 5k/4k veřejně opakovaně lhal, když tvrdil že s uvedeným nemají OZE nic společného... 🤣🤣🤣
A ano hujeříčci, opět v tom je onen skvělý greendeal a OZE. A ne že není!!!
Blackout v ČR spoluzpůsobuly OZE 🤣🤣🤣
Krátkodobě firma ČEPS ... selhala tím, že nedokázala v krizový den, kdy spadl onen drát a do Česka se zároveň hrnuly masivní přetoky ze solárních elektráren v Německu, přenosovou soustavu řídit tak, aby selhání dodávek proudu zabránila nebo minimalizovala jeho rozsah.
...
Dlouhodobé selhání je v zanedbaných investicích do přenosové soustavy, která je vystavena čím dál větším nárokům kvůli nestabilitě dodávek z obnovitelných zdrojů.
...
Vedle nezvládnutí krizového dne a zanedbaných investic vznikl také nepřesný odhad plánovaných přetoků energie ze severního Německa, které byly v osudný pátek podstatně vyšší, než ČEPS predikoval.
www.e15.cz/…tni-ceps-1426056
Takže ministr Výborný v souladu s tradicí 5k/4k veřejně opakovaně lhal, když tvrdil že s uvedeným nemají OZE nic společného... 🤣🤣🤣
A ano hujeříčci, opět v tom je onen skvělý greendeal a OZE. A ne že není!!!
Akurát v pondelok som sa rozprával so susedom keď sa balil do auta z požičovne(Spaľovacieho). Hovorím mu: „Sused a kde máte Vaše auto? Či máte nové? (Pred dvoma rokmi si kúpil EV)“ a on mi hovorí: „Ideme na dovolenku tak som si požičal toto“. Ja na to: „A veď pred rokom ste boli na Vašom“ odpoveď: „Bol a preto som si požičal toto na elektrickom aute už nikdy viac“.
Tak som sa len pousmial a spomenul si na deň kedy sme stáli pred jeho barákom a očumovali nový elektromobil a on ako hrdý majiteľ so šťastným výrazom v tvári nás presviedčal o pozitívach a proste celý nadšený z moderného nového auta. My ostatní sme až tak jeho nadšenie nezdieľali. Detaily prečo na EV nikdy viac som už nerozoberal keďže sa balil a nechcel som otravovať ale určite sa ho na to opýtam keď sa vráti no to som zvedavý.
Ja osobne v EV nevidím benefit. Kým nebudú tie autá komplexne lepšie ako klasické tak volím radšej klasiku. Som zvedavý či sa po tom roku 2035 stane z EÚ druhá Havana.
Tak som sa len pousmial a spomenul si na deň kedy sme stáli pred jeho barákom a očumovali nový elektromobil a on ako hrdý majiteľ so šťastným výrazom v tvári nás presviedčal o pozitívach a proste celý nadšený z moderného nového auta. My ostatní sme až tak jeho nadšenie nezdieľali. Detaily prečo na EV nikdy viac som už nerozoberal keďže sa balil a nechcel som otravovať ale určite sa ho na to opýtam keď sa vráti no to som zvedavý.
Ja osobne v EV nevidím benefit. Kým nebudú tie autá komplexne lepšie ako klasické tak volím radšej klasiku. Som zvedavý či sa po tom roku 2035 stane z EÚ druhá Havana.
@rohYpnol u neho konkrétne to vychádza celkom ekologicky. Všetky autá sú staršie, nadsluhujú. 2 autá potrebujú tak či tak. Že kúpili ďalšie jazdené lacno dokým dojazdí sa im nedivím.
Ale chápem. Ja osobne chodím rád pešo, tak 250 km mesačne, k tomu bicykel. Manželka a deti len pešo. A auto mám síce veľké SUV diesel na dlhé trasy, ale nemám pocit, že by som bol menej ekologický ako niektorí tu diskutujúci s EV.
K tomuto článku Ostrá jízda EV: Chcel som športovejšie EV na zábavu (hluk ma nebaví) a využitie prebytkov z FVE. Ale nejako ma stále ponuka nepresvedčila. Za 500 tis. Kč je akurát tak 3 ročná Corsa, čínu nechcem. Pri cene 1,35 mil. Kč začína byť výber zaujímavejší.
Ale keď si porovnám Z4 M40i, ok, kúpim za 1,2 mil. Kč, jazdená klesá ďalej na cene, a potom sa zastaví/spomalí okolo 700 tis. ak sa budem starať. Tak ma to vyjde na 150 tis. Kč ročne s poistkou, servisom, apod za 5 rokov. A poslúži aj 10 rokov ak sa budem starať.
Ale taký Taycan, alebo i4 sa obávam, že po 5 rokoch keď dôjde životnosť batérie bude hodnota na nule, tj. mínus 1,35 mil. Kč + náklady a poistka, takže 300-350 tis. Kč ročne. A obávam sa, že toľko zábavy zasa až nepotrebujem.
Ale chápem. Ja osobne chodím rád pešo, tak 250 km mesačne, k tomu bicykel. Manželka a deti len pešo. A auto mám síce veľké SUV diesel na dlhé trasy, ale nemám pocit, že by som bol menej ekologický ako niektorí tu diskutujúci s EV.
K tomuto článku Ostrá jízda EV: Chcel som športovejšie EV na zábavu (hluk ma nebaví) a využitie prebytkov z FVE. Ale nejako ma stále ponuka nepresvedčila. Za 500 tis. Kč je akurát tak 3 ročná Corsa, čínu nechcem. Pri cene 1,35 mil. Kč začína byť výber zaujímavejší.
Ale keď si porovnám Z4 M40i, ok, kúpim za 1,2 mil. Kč, jazdená klesá ďalej na cene, a potom sa zastaví/spomalí okolo 700 tis. ak sa budem starať. Tak ma to vyjde na 150 tis. Kč ročne s poistkou, servisom, apod za 5 rokov. A poslúži aj 10 rokov ak sa budem starať.
Ale taký Taycan, alebo i4 sa obávam, že po 5 rokoch keď dôjde životnosť batérie bude hodnota na nule, tj. mínus 1,35 mil. Kč + náklady a poistka, takže 300-350 tis. Kč ročne. A obávam sa, že toľko zábavy zasa až nepotrebujem.
@Lubo
Ano, to je ta "ekologie" 🤣🤣🤣 Místo jednoho dieselu s mírně vyššími emisemi než BEV mit další auto navíc, které zatížilo zemi dalšími emisemi z výroby a další potřebou surovin..
Ano, to je ta "ekologie" 🤣🤣🤣 Místo jednoho dieselu s mírně vyššími emisemi než BEV mit další auto navíc, které zatížilo zemi dalšími emisemi z výroby a další potřebou surovin..
Ešte dodám, že mám známeho s 2 jazdenými EV. Veľmi spokojný. Kupoval ich tak lacno, že v kombinácii s FVE a bývaním pri Prahe (parkovanie apod) šlo o malé riziko, ale aj malý dojazd. V zásade si povedal pri prvom, že ak vydrží rok/dva, tak je zaplatené,... a slúži už 5 (aj keď v zime už nikam nedôjde). Ja na také auto využitie nemám. A na dlhé trasy má diesel.
@Mokrous
My hlavně přeci budeme podporovat budování nestabilnich zdrojů...
Budeme na to dokonce rozdávat dotace!!!
Protože tohle je ten přínos greendealu, to je ta jediná správná budoucnost přece!!! Energiewende über alles!!!
Jinak mě opravdu děsí ta nekompetentnost téhle vlády! Ministr Výborný vysloveně veřejně lhal, když tvrdil že žádná spojitost s OZE není a že dodávky odpovídaly predikci...
My hlavně přeci budeme podporovat budování nestabilnich zdrojů...
Budeme na to dokonce rozdávat dotace!!!
Protože tohle je ten přínos greendealu, to je ta jediná správná budoucnost přece!!! Energiewende über alles!!!
Jinak mě opravdu děsí ta nekompetentnost téhle vlády! Ministr Výborný vysloveně veřejně lhal, když tvrdil že žádná spojitost s OZE není a že dodávky odpovídaly predikci...
@rohYpnol Bezva! A řešením jako vždy bude další brutální zdražení stálých plateb, aby bylo možné budovat další a další obranné mechanismy proti výkyvům z občasných zdrojů el. energie.
@Petr Kozohorský Redakci se neomlouvej. Ona a její majitel zaměstnávají bandu IT "specialistů", kteří zřejmě dostali za úkol na tomhle webu kompletně dom.rdat všechno co dom.rdat lze. A daří se jim to poslední roky náramně. I když poslední týdny tu byl lehký náznak obratu, ale moc bych na to nespoléhal, protože to určitě byla jen nějaká krátkodobá diverzní akce záškodníka, který fandí pořádku a logice. A ten bude jistě brzy odhalen a nemilosrdně vyhozen a nahrazen progresivním howadem, který bude dál ničit vše funkční a logické.
@houmer56
A potom všichni sesedli z koně a ptali se jeden druhého, co je to tramvaj o které slyšeli v pohádce při návratu z lovu bažantů...
A potom všichni sesedli z koně a ptali se jeden druhého, co je to tramvaj o které slyšeli v pohádce při návratu z lovu bažantů...
@Ja Prvni a Posledni
A jaj, asi jsi to nezvládl pochopit, co? No, to je mi opravdu lito. Snad příště 😆
A jaj, asi jsi to nezvládl pochopit, co? No, to je mi opravdu lito. Snad příště 😆
Tak asi považujeme každý za prestižní časopis něco jiného, autore článku p. Šámale. Od časopisu "Nature" (opravdu výmluvný název časopisu) bych ani jiný výsledek neočekával. V článku je uvedeno, cituji: "Například zatím není zcela jasné, zda autu vyloženě škodí jakékoliv rychlodobíjení. Například v případě udržování užšího spektra využitelné kapacity baterie (třeba od 40 do 70 😖 by to nemělo představovat problém." No některým to zase jasné je. Pro milovníky jedné jediné oficiální pravdy přikládám pro změnu článek jiného prestižního časopisu. https😐/www.sciencedirect.com/…2590116819300116
Osobní komentář k oběma článkům si nechávám pro sebe.
Osobní komentář k oběma článkům si nechávám pro sebe.
@Man Ký
Kdyby jsi aspoň dokázal napsat něco alespoň trochu vzdáleně smysluplně 🤣🤣🤣
"osobně nevidím žádný přínos pro filtr pevných částic. Auto S NÍM jede úplně stejně dobře, možná LÍP "
Ano, to opravdu odpovídá tvému intelektu 🤣🤣🤣
Kdyby jsi aspoň dokázal napsat něco alespoň trochu vzdáleně smysluplně 🤣🤣🤣
"osobně nevidím žádný přínos pro filtr pevných částic. Auto S NÍM jede úplně stejně dobře, možná LÍP "
Ano, to opravdu odpovídá tvému intelektu 🤣🤣🤣
@Lubo
Co na to říct?
Pro kesumba
Milý kesumbíčku, rohYpnol měl opět pravdu, registrace na prodejce, předváděčky, skladovky 🤣🤣🤣
Blbý, co? 🤣🤣🤣
Co na to říct?
Pro kesumba
Milý kesumbíčku, rohYpnol měl opět pravdu, registrace na prodejce, předváděčky, skladovky 🤣🤣🤣
Blbý, co? 🤣🤣🤣
Zvažoval som kúpu jazdeného EV a bol som sa previezť na dvoch. Jazdili skvele. Ceny cca 1,35 mil. Kč (u jedného 2022 prepad hodnoty 55%, u druhého ročného cca 35 %.
Servisná história u prvého dosť strašidelná. SoH nezistiteľná, resp. sa dá zistiť jednodňovou kalibráciou s vysokými nákladmi. Na fórach píšu ku konkrétnemu modelu viacerí pokles SoH na 91% po 15 000 km. Záruka batérie je na 8 rokov / 160 tis. km, ale tie všetky ostatné poruchy a chyby, opakovane nevykonateľný servis batérie v servisných záznamoch ma odradili. Je to pre mňa stále nová technológia a lotéria. Šanca, že po 8 rokoch bude mať auto nulovú hodnotu a medzitým vyššie náklady je dosť vysoká.
Ako to máte vy?
Inak, k nárastu predaja v Nemecku je zaujímavý článok, že rast ťahajú registrácie automobiliek a požičovne. Inak je u súkromných a komerčných zákazníkov prepad www.kfz-betrieb.vogel.de/…6aa4d7fc246b5bd/
Servisná história u prvého dosť strašidelná. SoH nezistiteľná, resp. sa dá zistiť jednodňovou kalibráciou s vysokými nákladmi. Na fórach píšu ku konkrétnemu modelu viacerí pokles SoH na 91% po 15 000 km. Záruka batérie je na 8 rokov / 160 tis. km, ale tie všetky ostatné poruchy a chyby, opakovane nevykonateľný servis batérie v servisných záznamoch ma odradili. Je to pre mňa stále nová technológia a lotéria. Šanca, že po 8 rokoch bude mať auto nulovú hodnotu a medzitým vyššie náklady je dosť vysoká.
Ako to máte vy?
Inak, k nárastu predaja v Nemecku je zaujímavý článok, že rast ťahajú registrácie automobiliek a požičovne. Inak je u súkromných a komerčných zákazníkov prepad www.kfz-betrieb.vogel.de/…6aa4d7fc246b5bd/
@Tycoon
Nemáš pravdu. I domácí FVE síť zatěžují zcela nevhodným způsobem.
Přetoky do sítě jdou a neni pravda, že za záporné ceny. To bys musel jet na SPOTu. Ale to má málokdo. Takže elektřina jde do sítě. Sice za směšné ceny, obvykle 30 až 70ha/kWh.
Navic domácí výroba běží pres den a nejvic vpoledne, kdy normální člověk je v práci. Takže ani nemůže mit domácí spotřebu ani nemůže dobíjet ten úžasný BEV v garáži... a to je to na co dlouhodobě upozorňuji a co se neříká.
ČEZ má aspoň možnost virtuální baterie, část lze vyřešit domácím úložištěm. Ale v principu je to nesmyslný koncept kdy výroba a spotřeba se v domácnostech míjí. A největší výroba přes léto kdy je člověk na dovolené... naopak největší spotřeba v zimě, kdy je výroba minimální.
Takze stát tady podporuje něco, co v naších podmínkách vůbec nedává smysl!
A nadto ve velké části, a nebojím se úplně říct i většině území, tě ani s domácí FVE nepřioojí, protože síť to neumožňuje z kapacitních důvodů...
Nemáš pravdu. I domácí FVE síť zatěžují zcela nevhodným způsobem.
Přetoky do sítě jdou a neni pravda, že za záporné ceny. To bys musel jet na SPOTu. Ale to má málokdo. Takže elektřina jde do sítě. Sice za směšné ceny, obvykle 30 až 70ha/kWh.
Navic domácí výroba běží pres den a nejvic vpoledne, kdy normální člověk je v práci. Takže ani nemůže mit domácí spotřebu ani nemůže dobíjet ten úžasný BEV v garáži... a to je to na co dlouhodobě upozorňuji a co se neříká.
ČEZ má aspoň možnost virtuální baterie, část lze vyřešit domácím úložištěm. Ale v principu je to nesmyslný koncept kdy výroba a spotřeba se v domácnostech míjí. A největší výroba přes léto kdy je člověk na dovolené... naopak největší spotřeba v zimě, kdy je výroba minimální.
Takze stát tady podporuje něco, co v naších podmínkách vůbec nedává smysl!
A nadto ve velké části, a nebojím se úplně říct i většině území, tě ani s domácí FVE nepřioojí, protože síť to neumožňuje z kapacitních důvodů...
@Man Ký
Opět meleš naprosté nesmysly.
Zjevně se nevědělo...?? Ale VĚDĚLO, PROTOŽE Z OBJEMU PENĚZ ALOKOVANYCH DO DOTAČNÍ VÝZVY TO ZVLÁDNE VYPOČÍTAT TROJČLENKOU SNAD KAŽDÝ KROMĚ OPIČKY 🤣🤣🤣
A radost z toho opravdu nikdo nemá. Ale dokud bude ve vládě sedět současná sestava diletantů, co neustále jen lže a fixuje, tak k nápravě ani dojít nemůže.
Opět meleš naprosté nesmysly.
Zjevně se nevědělo...?? Ale VĚDĚLO, PROTOŽE Z OBJEMU PENĚZ ALOKOVANYCH DO DOTAČNÍ VÝZVY TO ZVLÁDNE VYPOČÍTAT TROJČLENKOU SNAD KAŽDÝ KROMĚ OPIČKY 🤣🤣🤣
A radost z toho opravdu nikdo nemá. Ale dokud bude ve vládě sedět současná sestava diletantů, co neustále jen lže a fixuje, tak k nápravě ani dojít nemůže.
@Tycoon panejo ty tvoje rozbory😊 ti co mají domácí FVE, ji asi tak z 90 procent mají dotovanou. spíš z 95 procent. znám člověka, co se tím živí, nezná nikoho, kdo by dotaci nevyužil. stejní lidé chodí do práce a v létě nemají jak spotřebovat. jestli jim někdo elektřinu vykoupí záleží na tom, jak mají postavenou smlouvu a kdy ji uzavírali. ale celkově, nic nelze generalizovat, tak jak to předvádíš ty /např. s manuálními převodovkami😊
@Tycoon zjevně se s tím nepočítalo. zjevně se nevědělo, kolik lidí si FVE dá, jak moc to bude přetěžovat síť, ale ačkoliv si ji osobně na dům nedám, vnímám to pozitivně. moc nechápu, proč bych měl z takového jevu mít škodolibou radost.
@Tycoon no a proto zrušíme výrobu obnovitelné energie, protože na ni stávající elektrická síť není uzpůsobena, to přece zní logicky. možná taky budeme jezdit navždycky vlakem 80kou.
@Tycoon
Technickou diskuzi? Ty jsi v ní zhruba stejně doma jako ryba v mikrovlnce, Barrichello 👍
Technickou diskuzi? Ty jsi v ní zhruba stejně doma jako ryba v mikrovlnce, Barrichello 👍
@Horký Rom
Nemusíš zakrývat fakt, že se umíš naučit pár ideologických frází, ale jak dojde na technickou diskuzi, jsi v koncích.
BTW Barichellovi by mohlo vadit, že jeho nickem oslovuješ někoho úplně jiného.
Nemusíš zakrývat fakt, že se umíš naučit pár ideologických frází, ale jak dojde na technickou diskuzi, jsi v koncích.
BTW Barichellovi by mohlo vadit, že jeho nickem oslovuješ někoho úplně jiného.
@Tycoon
Máš velký talent, Barrichello: říct mnoho slov a nezachytit realitu ani okrajově 👍
Máš velký talent, Barrichello: říct mnoho slov a nezachytit realitu ani okrajově 👍
@Horký Rom
Proti baterkám ani BEV není důvod "bojovat". Jsou to technologie, tak jako třeba mikrovlnka nebo lodní šroub. Proč by někdo bojoval proti lodnímu šroubu? Problém je zelenorudá ideologie Green Deal, která je schopna dotovat montáž lodních šroubů na vlaky a letadla.
Článek sice říká, že rychlá jízda prospívá baterkám. Ale četl si originální článek v Nature Energy včetně supplementu?
Závěr autorů je jiný. A tím je, že ve většině simulací jízdních/vybíjecích režimů je "stárnutí" baterky dáno převážně věkem a nikoliv způsobem jízdy.
Když se podíváme na data, tak "rychlá jízda" baterkám neprospívá. Zvyšuje sice počet cyklů, při kterých dojde k poklesu SOH na 85 %, jenže při rychlé jízdě baterka kvůli vyšší spotřebě cykluje častěji, takže životnost baterky z pohledu kilometrového nájezd klesá.
Proti baterkám ani BEV není důvod "bojovat". Jsou to technologie, tak jako třeba mikrovlnka nebo lodní šroub. Proč by někdo bojoval proti lodnímu šroubu? Problém je zelenorudá ideologie Green Deal, která je schopna dotovat montáž lodních šroubů na vlaky a letadla.
Článek sice říká, že rychlá jízda prospívá baterkám. Ale četl si originální článek v Nature Energy včetně supplementu?
Závěr autorů je jiný. A tím je, že ve většině simulací jízdních/vybíjecích režimů je "stárnutí" baterky dáno převážně věkem a nikoliv způsobem jízdy.
Když se podíváme na data, tak "rychlá jízda" baterkám neprospívá. Zvyšuje sice počet cyklů, při kterých dojde k poklesu SOH na 85 %, jenže při rychlé jízdě baterka kvůli vyšší spotřebě cykluje častěji, takže životnost baterky z pohledu kilometrového nájezd klesá.
@Tycoon
mokrouš a rohypnol - tvoji spolubojovníci v křížové výpravě proti baterkám? A ty, Barrichello, velitel sekty, co věří, že každé EV je trojský kůň Bruselu?
Článek říká, že ostrá jízda prospívá bateriím, a ty už máš připravenou konspirační flétnu a 114 multinicků. Hlavně rychle, než ti dojde signál z alobalové čepice 👍
P.S. Na multitrolla jménem rohypnol reagovat nebudu - diskutovat s diskusním dnem znamená klesnout na jeho úroveň. A tam je přelidněno. rohypnol možná slyší hlasy z mikrovlnky, ale já se s domácí elektronikou nehádám
mokrouš a rohypnol - tvoji spolubojovníci v křížové výpravě proti baterkám? A ty, Barrichello, velitel sekty, co věří, že každé EV je trojský kůň Bruselu?
Článek říká, že ostrá jízda prospívá bateriím, a ty už máš připravenou konspirační flétnu a 114 multinicků. Hlavně rychle, než ti dojde signál z alobalové čepice 👍
P.S. Na multitrolla jménem rohypnol reagovat nebudu - diskutovat s diskusním dnem znamená klesnout na jeho úroveň. A tam je přelidněno. rohypnol možná slyší hlasy z mikrovlnky, ale já se s domácí elektronikou nehádám
@Tycoon
Mě provokovat nemůže. Je na HL a vůbec pro mě neexistuje 😆
Člověk co vydává divokého kačera za fakta je prostě odpad.
Mě provokovat nemůže. Je na HL a vůbec pro mě neexistuje 😆
Člověk co vydává divokého kačera za fakta je prostě odpad.
@kesumb
Reálné výdělky Čechů spadly dokonce úplně nejvíc ze všech zemí OECD.
www.echo24.cz/…ergie-rusky-plyn
Chápu že pravda občas zabolí 😆
Reálné výdělky Čechů spadly dokonce úplně nejvíc ze všech zemí OECD.
www.echo24.cz/…ergie-rusky-plyn
Chápu že pravda občas zabolí 😆
@rohYpnol opatrně s těmi vtípky. Nebo to bude brzo u nás realita jako v Holandsku.
"Cílem provozovatele soustavy je pochopitelně inspirovat obyvatele k tomu, aby nepoužívali pračku například mezi 17😁0 a 21:00, ale raději v době, kdy je elektrická síť pod menším tlakem."
"Cílem provozovatele soustavy je pochopitelně inspirovat obyvatele k tomu, aby nepoužívali pračku například mezi 17😁0 a 21:00, ale raději v době, kdy je elektrická síť pod menším tlakem."
@Petr Kozohorský
Oni to průběžně mění a vylepšují. Což v praxi znamená že nefungují další a další věci 🤣
Ale abych byl fér a nebyl sarkasrický, v poslední době se jim pár věcí opravdu podařilo zlepšit a napravit. A snaží se reagovat na rozumné podněty. Hlavně už opět funguje hatelist, což je prostě skvělé.
Oni to průběžně mění a vylepšují. Což v praxi znamená že nefungují další a další věci 🤣
Ale abych byl fér a nebyl sarkasrický, v poslední době se jim pár věcí opravdu podařilo zlepšit a napravit. A snaží se reagovat na rozumné podněty. Hlavně už opět funguje hatelist, což je prostě skvělé.
@Lubo Evidentně nestačí. Provedl jsem, ale děje se totéž, co dosud - adresa odkazu je opět změněna a useknuta zprava tak, že zůstane pouze doména, viz "https😐/www.sciencedirect.com/…2590116819300116". P. S. To https + smajlíka a lomítko jsem tam nedával, to tam doplňuje web.
@Lenka Čížková Problém je umřít a nevědět o tom 😄. Ale omlouvám se, nevšiml jsem si, že odkaz je vadný. Je ale, jak zjišťuji, nějaký problém s vkládáním odkazu sem na auto.cz. Je to docela zajímavé - pokud vložím odkaz na mnou zmiňovaný článek, vede ten odkaz opět na článek "Ostrá jízda elektromobilům neškodí. Naopak je pro jejich baterie blahodárná" zde na auto.cz. Skoro mi to usekávání části adresy odkazu připadá jako úmyslný záměr, protože odkaz nelze vložit ani jako prostý text ani různými jinými způsoby. Budu to zkoumat. Zkoušel jsem vložit článek v diskusi na jiném webu a tam problém není.
@Tycoon
Nejsou ten hlavní problém PÁTEŘNÍ sítě, ale jsou tím hlavním problémem sítě na konci 😆
Samozřejmě že hlavním problémem jsou velké FVE.
Nejsou ten hlavní problém PÁTEŘNÍ sítě, ale jsou tím hlavním problémem sítě na konci 😆
Samozřejmě že hlavním problémem jsou velké FVE.
@rohYpnol
V principu to tak je. Samozřejmě, že FVE v našich podmínkách nemají smysl. Spíše mi šlo o to, že domácnosti nejsou ten hlavní problém sítě.
Lze očekávat, že letos, nejpozději příští rok přestanou obchodníci s elektřinou fixní výkupy nabízet a zbyde jen Spot. Třeba ČEZ už fixní výkup neumožňuje. A tím bude s přetoky z domácích FVE konec. Jenže pořád zůstanou gigawatty dodávané velkými FVE, které dostávají provozní dotace.
V principu to tak je. Samozřejmě, že FVE v našich podmínkách nemají smysl. Spíše mi šlo o to, že domácnosti nejsou ten hlavní problém sítě.
Lze očekávat, že letos, nejpozději příští rok přestanou obchodníci s elektřinou fixní výkupy nabízet a zbyde jen Spot. Třeba ČEZ už fixní výkup neumožňuje. A tím bude s přetoky z domácích FVE konec. Jenže pořád zůstanou gigawatty dodávané velkými FVE, které dostávají provozní dotace.
@Man Ký
OK, špatně jsem to definoval. Měl jsem na mysli provozně dotované FVE.
Samozřejmě, že většina domácích FVE využije dotaci na instalaci.
OK, špatně jsem to definoval. Měl jsem na mysli provozně dotované FVE.
Samozřejmě, že většina domácích FVE využije dotaci na instalaci.
@Man Ký
Ti, co mají domácí FVE, síť nezatěžují. Buď si vše spotřebovávají sami, takže zátěž sítě snižují (zvyšují však nároky na regulační zdroje, takže náklady určitým způsobem zvyšují) a pokud mají smlouvu na prodej přebytků, tak v době největších přebytků síť taky nezatěžují, jelikož díky záporným cenám by za to museli distributorovi platit.
Problém jsou dotované FVE, které vyrábějí i v době záporných cen. A nejde jen o nás, přetoky dotovaných FVE za zápornou cenu k nám jdou i z jiných zemí.
Ti, co mají domácí FVE, síť nezatěžují. Buď si vše spotřebovávají sami, takže zátěž sítě snižují (zvyšují však nároky na regulační zdroje, takže náklady určitým způsobem zvyšují) a pokud mají smlouvu na prodej přebytků, tak v době největších přebytků síť taky nezatěžují, jelikož díky záporným cenám by za to museli distributorovi platit.
Problém jsou dotované FVE, které vyrábějí i v době záporných cen. A nejde jen o nás, přetoky dotovaných FVE za zápornou cenu k nám jdou i z jiných zemí.
@Man Ký
Tak tu ironii jsem tam teda fakt neviděl, příště tam dej pro osly na konec aspoň smajlíka.
Tak tu ironii jsem tam teda fakt neviděl, příště tam dej pro osly na konec aspoň smajlíka.
@Man Ký
Modernizaci železnice taky nezačneš tím, že na trať Praha-Dobříš nasadíš rychlovlaky. Nejdříve musíš mít vhodnou infrastrukturu, abys na ni mohl dát moderní prostředky.
Stejně je to s energetikou. Stávající infrastruktura byla postavena pro jinou energetickou koncepci. Musi se postavit nová infrastruktura. Vedení, trafostanice, záložní zdroje, regulační zdroje atd. ČEPS bude muset do páteřní sítě investovat 100 miliard, další investice budou do distribučních sítí a pokud to má být spravedlivé, budou muset do záloh a regulace investovat i majitelé FVE.
Modernizaci železnice taky nezačneš tím, že na trať Praha-Dobříš nasadíš rychlovlaky. Nejdříve musíš mít vhodnou infrastrukturu, abys na ni mohl dát moderní prostředky.
Stejně je to s energetikou. Stávající infrastruktura byla postavena pro jinou energetickou koncepci. Musi se postavit nová infrastruktura. Vedení, trafostanice, záložní zdroje, regulační zdroje atd. ČEPS bude muset do páteřní sítě investovat 100 miliard, další investice budou do distribučních sítí a pokud to má být spravedlivé, budou muset do záloh a regulace investovat i majitelé FVE.
@Mikesus "také nemuzes upravovat příspěvek s již vloženým odkazem, tím se ten odkaz znefunkcni. Při editaci prispevku je třeba smazat starý odkaz a vložit tam nový. "
což je taky na palici ...
což je taky na palici ...
@Petr Kozohorský
www.sciencedirect.com/…2590116819300116
Odkaz i ve tvém příspěvku podle mě funguje správně. Jen text je upraven do nesmyslné podoby. Ale odkaz funguje jak má.
www.sciencedirect.com/…2590116819300116
Odkaz i ve tvém příspěvku podle mě funguje správně. Jen text je upraven do nesmyslné podoby. Ale odkaz funguje jak má.
@rohYpnol Opravdu jsem odstranil https i lomítka a nefungovalo mi to, tak nevím. Asi nebyl problém na tomto webu, ale někde mezi mou klávesnicí a židlí 😄, takže se redakci omlouvám. A vám oběma dík za radu, příště použiji.
@Lenka Čížková Protože odkaz na článek nelze vložit, jak jsem níže popsal, najděte si ho, prosím, na mnou uvedeném webu podle názvu článku "Lithium-ion battery fast charging: A review".