Novinky
v CR je 230 cerpacich stanic na CNG (co je super, lebo na SK ich je len 31) , proti tomu na LPG je ich 964 - aj to je jeden z dovodov, preco malokto chce CNG
@sarusian
Jo v ČR je to bez problémů, i v Německu.
Já byl jednou s Leonem 1,5 Tgi ve Francii (v La Rochellle) , kde v tu dobu bylo asi stejně množství plnicek jako zde v ČR. Ale dalo se. Je pravda že asi 200 km jsem ve Francii jel na benzín, zbytek na plyn.
Když jsem to auto dostal k využívání, tak jsem si říkal že soukromé bych si to nekoupil, ale jízda do Francie mne přesvědčila že se s tím dá žít bez potuzi
Jo v ČR je to bez problémů, i v Německu.
Já byl jednou s Leonem 1,5 Tgi ve Francii (v La Rochellle) , kde v tu dobu bylo asi stejně množství plnicek jako zde v ČR. Ale dalo se. Je pravda že asi 200 km jsem ve Francii jel na benzín, zbytek na plyn.
Když jsem to auto dostal k využívání, tak jsem si říkal že soukromé bych si to nekoupil, ale jízda do Francie mne přesvědčila že se s tím dá žít bez potuzi
Než přišla tato vláda tak se vozí na CNG vyplatila
@Rici1
Než přišla tahle vláda tak se vyplatilo u nás i podnikat a vyrábět.
Než přišla tahle vláda tak se vyplatilo u nás i podnikat a vyrábět.
Každý, kdo jezdi na CNG je přeci proruský dezolát, že, hujeříčci... 🤣🤣🤣
Protože uvědomnělý ctihodný občan jezdí zásadně na elektřinu vyrobenou z ruského plynu a uranu 🤣🤣🤣
Protože uvědomnělý ctihodný občan jezdí zásadně na elektřinu vyrobenou z ruského plynu a uranu 🤣🤣🤣
Autor by si mel prostudovat co znamená kg cng a co litr benzinu není to stejné!!! Přepočet je kg na m3...se násobí 1,4 koeficientem a dostaneme ekvivalent m3= litr!!! V současné době 39.90 Kč/kg = 28.5 Kč/litr.....dlouhodoba spotřeba u Ovce III 5.8m3 x 28.5= 165 Kč/100 km!!! pořád se vyplácí....!!!! 😉
@Michal Pohnán
Já bych nějaké vědecké přepočtu neaplikoval.
Dle mne stačí si říci spotřebu a náklady na litr běžného paliva či kg plynu.
V mimo městském režimu jsem se dostal běžně na 2,7 kg na 100 km, což bych se ani se Vznětový motorem na 2,7 l na 100 km nedostal. V té době stál kg podobné jako litr.
Já bych nějaké vědecké přepočtu neaplikoval.
Dle mne stačí si říci spotřebu a náklady na litr běžného paliva či kg plynu.
V mimo městském režimu jsem se dostal běžně na 2,7 kg na 100 km, což bych se ani se Vznětový motorem na 2,7 l na 100 km nedostal. V té době stál kg podobné jako litr.
Ked som v 2022 kupoval nove auto, tak som tiez zvazoval Golf kombi TGI, ale mal len 17 kg nadrz + 9l benzinu. To mi prislo dost malo...realny dojazd 450-500 km. Na Slovensku bolo dost malo plniciek a vsetko tak od ruky. Cize by som musel 2-4x mesacne chodit na nejaku zastrcenu benzinku len kvoli tankovaniu. Keby to malo aspon 25kg nadrz na CNG tak by som do toho mozno siel. LPG ma stale zakaz vjazdu do podzemnych garazi a to je skoda, inak by to bola zaujimava volba. Ked niekto byva na vidieku a nepotrebuje chodit do podzemych garazi tak je to na zvazenie. Ocividne bol plyn ako alternativne palivo predurceny ako nechceny.
...skoda.
...skoda.
Opravte si chybu. Vozy na lpg z výroby nenabízí jen Dacia, ale i Renault v modelech Clio a Captur.
Při současných cenách to nemá smysl ani kolem baráku.
Kdo jezdí málo a úsporně, tak mu úspora řekněme 3000 Kč ročně těžko vykompenzuje zvýšené fixní náklady (zejména propad hodnoty auta).
A kdo najede hodně a chce skutečně ušetřit, půjde do LPG. Já jsem měl úsporu u LPG cca 25 tisíc Kč ročně.
A propad hodnoty je brutální u kdečeho, viz naše debata o pašíkovi.
Před covidem jo. Když už to má, tak nemá smysl to prodávat, protože výkupní cena by byla mizerná, nebo by to vůbec nevykoupili.
Můj komentář se týkal opačného pohledu. Zda má smysl to v bazaru koupit.
Jde spíše o budoucí perspektivu těchto aut.
Jednak bude končit výjimka, díky které může ČR mít nižší spotřební daň z CNG než je minimální sazba EU. Dále bude zavedena emisní povolenka ETS 2. A nad každým autem se vznáší Damoklův meč v podobě životnosti CNG nadřží, která v podstatě znamená odjet s ním na vrakoviště, i když bude vše ostatní v pořádku.
Životnost je stanovená výrobcem, většinou na 15 nebo 20 let. Pak nedostaneš revizi a musíš ji vyměnit, i kdyby byla v sebelepším stavu. A jelikož je to atyp, tak je to konečná.
Výrobci paliv to budou platit na všechna paliva, to ano. Pokud nezajistí náhradu jako je HVO, bioplyn apod
Ale zvýšení spotřební daně se bude týkat jen CNG.
Nevím proč bych neměl na 20 let starou nadrz dostat revizi. Jezdí spousta aut co maj nádrže stejně staré co starší.
Pokud není nádrž zrezla nevidím problém.
To ze výrobce dá papírovou životnost je jedna věc, druhá věc je že leckdy výrobě bezproblemu funguje i po uplynuti tyto životnosti.
Nevím přesně jaké jsou ceny nyní, nicméně v roce 2020,kdy jsem 4 měsíce jezdil s Leonem 1,5 Tgi tak to ekonomicky smysl dávalo. Spotřeba do 3 kilo na 100 km při běžné jízdě. Cena tenkrát obdoba jako u běžných paliv. Tedy Suma sumarum to vyšlo levněji než Vznětový motor.