Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vyplatí se ještě plynový pohon? Ojetin na CNG jsou v nabídce stovky

27 komentářů

johny555
Ta auta se můžou vyplatit při režimu hodně kilometrů denně kolem baráku/firmy a až se to rozbije, hodit to do šrotu. Jako běžné rodinné auto bych si to fakt nepořizoval.
Tycoon
@johny555

Při současných cenách to nemá smysl ani kolem baráku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Proč? Když jezdíš za 4 kila na 100, tak to pořád jde i při dnešních cenách okolo 40,- Kč. I když v dobách, kdy to bylo okolo 25,- Kč/kg to bylo něco jinýho.
Tycoon
@Mokrous

Kdo jezdí málo a úsporně, tak mu úspora řekněme 3000 Kč ročně těžko vykompenzuje zvýšené fixní náklady (zejména propad hodnoty auta).

A kdo najede hodně a chce skutečně ušetřit, půjde do LPG. Já jsem měl úsporu u LPG cca 25 tisíc Kč ročně.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Kámoš měl Golfa TGI a teď má doma ještě Leona TGI a je spokojenej jak želva. Záleží na pořizovací ceně, využití a délce vlastnictví. Má to čistý spalování, jezdí to tiše a za málo. Ale určitě to má svá omezení. Já se v tom extra neorientuju, ale přišlo mi to před covidem jako zajímavé řešení jak ekologicky tak ekonomicky. Jen ten dojezd a tankování byl trochu opruz.
A propad hodnoty je brutální u kdečeho, viz naše debata o pašíkovi.
Tycoon
@Mokrous

Před covidem jo. Když už to má, tak nemá smysl to prodávat, protože výkupní cena by byla mizerná, nebo by to vůbec nevykoupili.

Můj komentář se týkal opačného pohledu. Zda má smysl to v bazaru koupit.
Rici1
@Tyc 🤣oon
ryccardo
@Tycoon Hoši a důvod je jaký? A nechápu co by se na tom mělo zásadního rozbíjet. Pokud vím tak plynový auta jezdí a majitelé si na ně nestěžují.
Tycoon
@ryccardo

Jde spíše o budoucí perspektivu těchto aut.

Jednak bude končit výjimka, díky které může ČR mít nižší spotřební daň z CNG než je minimální sazba EU. Dále bude zavedena emisní povolenka ETS 2. A nad každým autem se vznáší Damoklův meč v podobě životnosti CNG nadřží, která v podstatě znamená odjet s ním na vrakoviště, i když bude vše ostatní v pořádku.
ryccardo
@Tycoon Emisní povolenku budeme platit ovšem všichni. A životnost nádrží si nemyslím, že je nějaký zásadní problém.
Tycoon
@ryccardo

Životnost je stanovená výrobcem, většinou na 15 nebo 20 let. Pak nedostaneš revizi a musíš ji vyměnit, i kdyby byla v sebelepším stavu. A jelikož je to atyp, tak je to konečná.

Výrobci paliv to budou platit na všechna paliva, to ano. Pokud nezajistí náhradu jako je HVO, bioplyn apod
Ale zvýšení spotřební daně se bude týkat jen CNG.
vencelín
@Tycoon
Nevím proč bych neměl na 20 let starou nadrz dostat revizi. Jezdí spousta aut co maj nádrže stejně staré co starší.
Pokud není nádrž zrezla nevidím problém.
To ze výrobce dá papírovou životnost je jedna věc, druhá věc je že leckdy výrobě bezproblemu funguje i po uplynuti tyto životnosti.
vencelín
@Tycoon
Nevím přesně jaké jsou ceny nyní, nicméně v roce 2020,kdy jsem 4 měsíce jezdil s Leonem 1,5 Tgi tak to ekonomicky smysl dávalo. Spotřeba do 3 kilo na 100 km při běžné jízdě. Cena tenkrát obdoba jako u běžných paliv. Tedy Suma sumarum to vyšlo levněji než Vznětový motor.
sarusian
v CR je 230 cerpacich stanic na CNG (co je super, lebo na SK ich je len 31) , proti tomu na LPG je ich 964 - aj to je jeden z dovodov, preco malokto chce CNG
Avatar - Man Ký
Man Ký
@sarusian domácí plnička je pecka. ale každému se nechce investovat...
vencelín
@sarusian
Jo v ČR je to bez problémů, i v Německu.
Já byl jednou s Leonem 1,5 Tgi ve Francii (v La Rochellle) , kde v tu dobu bylo asi stejně množství plnicek jako zde v ČR. Ale dalo se. Je pravda že asi 200 km jsem ve Francii jel na benzín, zbytek na plyn.
Když jsem to auto dostal k využívání, tak jsem si říkal že soukromé bych si to nekoupil, ale jízda do Francie mne přesvědčila že se s tím dá žít bez potuzi
Rici1
Než přišla tato vláda tak se vozí na CNG vyplatila
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rici1
Než přišla tahle vláda tak se vyplatilo u nás i podnikat a vyrábět.
ryccardo
@rohYpnol no já bych spíš řekl, že to je dílko vedení EU. Naše vláda už jen letí s větrem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo

Vzhledem k tomu, že vývoj u nás je ještě horší než u sousedů, tak naše vláda bohužel ještě pádluje po větru...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Každý, kdo jezdi na CNG je přeci proruský dezolát, že, hujeříčci... 🤣🤣🤣

Protože uvědomnělý ctihodný občan jezdí zásadně na elektřinu vyrobenou z ruského plynu a uranu 🤣🤣🤣
Tycoon
@rohYpnol

Kterou nabíjí čínskou baterku svého ctihodného elektromobilu. Ti nejctihodnější to nabíjí svou vlastní elektřinou vyráběnou čínskými FVE panely.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

...ale slunce je Evropské 🤣🤣🤣😉
Michal Pohnán
Autor by si mel prostudovat co znamená kg cng a co litr benzinu není to stejné!!! Přepočet je kg na m3...se násobí 1,4 koeficientem a dostaneme ekvivalent m3= litr!!! V současné době 39.90 Kč/kg = 28.5 Kč/litr.....dlouhodoba spotřeba u Ovce III 5.8m3 x 28.5= 165 Kč/100 km!!! pořád se vyplácí....!!!! 😉
vencelín
@Michal Pohnán
Já bych nějaké vědecké přepočtu neaplikoval.
Dle mne stačí si říci spotřebu a náklady na litr běžného paliva či kg plynu.
V mimo městském režimu jsem se dostal běžně na 2,7 kg na 100 km, což bych se ani se Vznětový motorem na 2,7 l na 100 km nedostal. V té době stál kg podobné jako litr.
M1K0
Ked som v 2022 kupoval nove auto, tak som tiez zvazoval Golf kombi TGI, ale mal len 17 kg nadrz + 9l benzinu. To mi prislo dost malo...realny dojazd 450-500 km. Na Slovensku bolo dost malo plniciek a vsetko tak od ruky. Cize by som musel 2-4x mesacne chodit na nejaku zastrcenu benzinku len kvoli tankovaniu. Keby to malo aspon 25kg nadrz na CNG tak by som do toho mozno siel. LPG ma stale zakaz vjazdu do podzemnych garazi a to je skoda, inak by to bola zaujimava volba. Ked niekto byva na vidieku a nepotrebuje chodit do podzemych garazi tak je to na zvazenie. Ocividne bol plyn ako alternativne palivo predurceny ako nechceny.
...skoda.
Lukin
Opravte si chybu. Vozy na lpg z výroby nenabízí jen Dacia, ale i Renault v modelech Clio a Captur.