Ekonomika
Je to logické. Po hrozných softwarových přešlapech s O4 a Enyaqem už má stabilizovanou celou modelovou řadu. Výborné rozhodnutí postavit Elroqa jako krátkého Enyaqa, který už byl vyladěn. Vůbec Elroq byla trefa do černého, v kategorii kompaktních EV určitě patří k tomu nejlepšímu, cena je snesitelná i proti Tesle. Ta si zavařila Muskovým vstupem do politiky.
Nicméně, nelze usnout na vavřínech. Konkurence z Asie nespí, Tesla chytí druhý dech. Je nutné se zaměřit na optimalizaci nákladů a zjednodušit vnitřní byrokracii, aby vývoj šel dopředu.
Nicméně, nelze usnout na vavřínech. Konkurence z Asie nespí, Tesla chytí druhý dech. Je nutné se zaměřit na optimalizaci nákladů a zjednodušit vnitřní byrokracii, aby vývoj šel dopředu.
@ptr078
V roce 2018 prodala škoda 1.285M aut a měla čistý zisk 1.4mld
V roce 2024 prodala cca 926tis, tedy o 300tis méně, neboli o cca 25% méně, ale čistý zisk ji stoupl na 2.3mld, tedy o cca 65% více. Buď ji elektro přináší obrovský zisk, nebo naopak zdražuje spalovaky jen pro zisk, ne kvuli nákladům a podpoře bev.
Prodat o 25% mene a vydělat o 65% vic, to ukazuje na dobrou strategii.
V roce 2018 prodala škoda 1.285M aut a měla čistý zisk 1.4mld
V roce 2024 prodala cca 926tis, tedy o 300tis méně, neboli o cca 25% méně, ale čistý zisk ji stoupl na 2.3mld, tedy o cca 65% více. Buď ji elektro přináší obrovský zisk, nebo naopak zdražuje spalovaky jen pro zisk, ne kvuli nákladům a podpoře bev.
Prodat o 25% mene a vydělat o 65% vic, to ukazuje na dobrou strategii.
@johny555 Tak treba povedat, ze skoda jede hlavne koli ice modelom, predala 500000 celosvetovo, z toho 86% ice. Je fajn, ze sa elroq predava, ale zatial to nie je nosny model
@johny555
Ano, nejvíce ztrát je z Číny. A tam se už nejspis ani nevrátí na prodeje, ktere měli. Konkurence je příliš veliká a taktéž i vyspělejší. Na druhou stranu, ev ve sportovním aute tolik lidí nekoupi. Kdyz by nechali spalovaky a zvýšili cenu, lidi to stejne koupi a zaplatí pokuty sami.
Ano, nejvíce ztrát je z Číny. A tam se už nejspis ani nevrátí na prodeje, ktere měli. Konkurence je příliš veliká a taktéž i vyspělejší. Na druhou stranu, ev ve sportovním aute tolik lidí nekoupi. Kdyz by nechali spalovaky a zvýšili cenu, lidi to stejne koupi a zaplatí pokuty sami.
@Renoo nebo taky ne. V roce 2018 prodala 1.28M aut a vydělala jen 1.4mld. Loni prodala pouze 926tis a vydělala 2.3mld. Spis s dalším spalovakem by to musela dotovat a klesl by ji zisk. Viz výsledky, kdy se prodávalo hodně spalovaku
Tak jako... Elektrickou škodovku si zákazník i koupí. Od toho beztak žádný emoce nikdo nechce. Ty nemají ani spalovací škodovky. Ale kdo chce sakra elektrický Porsche a hlavně proč?? Včechny peníze, co Porsche nacpalo do EV, jsou prostě pryč. Vyhozený z okna.
@Prezivkynetreba No nevím, z celého koncernu již delší dobu na mě nejdou žádné emoce. Audi i Porsche na mě působí jako statusové značky pro německé důchodce a zbohatlíky ve východní Evropě. Emoce není jen o řevu motoru. Je to i o dizajnu, technologiích a dalších aspektech. Poslední sportovní spalovák, co na mě fakt způsoboval emoce byl Nissan GT-R. Ale teď bych si raději pořídil EV6 GT než nějakého Poršáka za dvojnásobnou cenu. Ale samozřejmě, je to individuální.
Co se týká ziskovosti, myslím si, že hlavním důvodem je kolaps prodejů v Číně.
Co se týká ziskovosti, myslím si, že hlavním důvodem je kolaps prodejů v Číně.
@johny555 proc bychom naříkali, ze je to spatne? Pokud ani bohatá klientela neni ochotná koupit sportovní spalovak, pak je to skutečně mrtvá kategorie. Tak nejen panamera, ani suv neni sportovní at se snati sebevíc. V tom mas pravdu, u Porsche jde spíš o prestiž nez o zábavu. Na zábavu tu jsou jiné značky.
@Mikesus Takto to nefunguje. Nová sportovní auta typu Porsche většinou kupují bohatí lidé kvůli prestiži, investici, jako symbol apod. Ti se klidně přeorientují na EV, protože to bude in. Opravdoví nadšenci do sportovních aut si pořizují většinou jiná auta a obvykle jako ojetiny a pak si je šperkují. Ti nemají vliv na prodeje nových aut. A není pravda, že bohatý zákazník snese každé zdražení. Už teď ty ceny dosahují astronomických výšin a propad cen zánovních vozů je někdy obrovský. A když jim stát ještě napálí velké daně (silniční, za přihlášení apod., což je na západ od nás běžné), tak je to přestane bavit. Kategorie sportovních spalováků je už ve stavu klinické smrti a budou už jen dojíždět existující modely. Můžeme naříkat, že je to špatně, ale prostě tak jak v minulosti postupně mizeli různé ikonické syrové sportovní modely a zůstali jen současné přesložité plné luxusních a bezpečnostních prvků, tak zmizí i tyto. Ono za mě ta Panamera není žádné sportovní auto. Ale neříkám, že je špatné.
@johny555 Kdyby Škoda neprodala žádné EV a místo toho raději další ICE, tak vydělá ještě víc.
@jersey.se Ale oni si to lidi kupujou, ale spíš jako druhý auto než první. A každý vám řekne - zapomeňte na Panameru - stojí to jako Panamera, jezdí to rychlejc než Panamera, ale uvnitř je to jako plastový a levný hečbek. A pokud s tím někdo chce jezdit jako se sportovním autem, bude stát, o tom žádná. Technologie je ještě v plenkách. Takže je to spíš ta statusová věc, kde podle mýho ale stále ještě líp poslouží ten sportovní ICE.
Keby sa v Porsche vykašľali na elektromobily a robili ďalej iba spaľováky tak by na tom boli úplne inak.