Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Omoda 5 dostala chvíli po uvedení na trh facelift. Změny uvítá snad každý

42 komentářů

psel
@rohYpnol nejsi ty náhodou čínskej bot když nezvládáš psaný text v češtině?
To by ledacos vysvětlovalo.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Doporučuji nejdříve se projet a potom žvanit, ty kecy jsem měl stejné.
psel
@traveldrive to víš, má radost z toho, že má doma starou komodu a najednou je to stařešina. Navíc v pondělí bude další facelift a to se vyplatí 😁.
psel
@Miorolo hele to, že něco leze z fabriky v Číně, je klidně možný, ale udělat po 3 měsících facelift je akorát na naštvání těch chudáků, co si to koupili před ním, protože jejich auto už je jaksi minulý ročník.
Kdyby si to pořádně otestovali a netlačili na pilu s tou první verzí, nemuseli by tak rychle dělat facelift a mohli vyjít rovnou s novým.
A co se týče čínských aut, tak je otázkou kolik jich za tyhle ceny vydrží ta auta prodávat a jak dlouho. Největší trh mají v Číně a tam se masí naprosto šíleným způsobem a výsledek uvidíme brzy v jejich finančních výkazech.
Pokud si někdo myslí, že s autem za 250.000 udělá díru do světa, tak kdyby na tom měli marži jako dosud tak jim zbyde třeba v BYD 12.5 tis Kč na auto. U toho se jim nezaplatí ani ty investice do výroby a vývoje co na to museli dát.
Pokud se jim to rozjetí prodeje desítek milionů kusů po světe nepovede rychle tak jim dojdou prachy, BYD třeba platí dodavatelům skoro 300 dní po převzetí dodávek. Pokud jim to dodavatelé akceptují a počet prodaných aut roste 100% ročně tak to jde, ale jak se růst zastaví, padne to jak domeček z karet (pokud KP číny do toho nenaleje další peníze).
Jo a na Bolku, počkej na září / říjen letošniho roku a pak komentuj.

A ještě EDIT: Neskákej na technické údaje činských výrobců, je to jen marketing.
Lempl Klaun
@Arese No bodejť, kdo jinej než ty, elektrofašounku, by měl zrovna pod článkem o elektru rozjet svůj tradiční, vulgaritama nacpaný shitstorm.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

z tej Číny sa posere především EU a lidi co si naivně myslí, že Evropa je pupek světa. Ne já. Já to beru jako (bohužel) nejspíše nevyhnutelné zlo a nutnost.
ptr078
Rychle zmeny uvitaju hlavne ti nestastnici, co si to uz kupili 🤣
traveldrive
@rohYpnol Neposer sa z tej Číny.
psel
@xxc zle skončí ti zákazníci co si to koupí a pokazí se jim to.
Všichni vaří ze stejné vody, když se podíváš tak se snaží o něco v baterkách SAIC už rok tvrdí že má solid state a 1000km dojezd a nikdo tu baterku neviděl. Teď maj zase semi solid a pro jistotu maj 20 minut u ostatních baterek ale ne 10…80 ale 30..80%. Komedie
Jediné co řeší jsou baterky, pohon a jeho spotřebu moc ne protože CLTC a v těch zácpách to moc nežere.
Zato MB, BMW řeší pohon a jeho spotřebu jako prio a co vypadne nového z VW uvidíme až na IAA …
Arese
Každý? Mně je tedy nějaký čínský křáp s. i. di.o tským jménem úplně u pr--le! 😃 A určitě je nás takových v Česku drtivá většina! 👍
traveldrive
@KANKUNEN
DongfengT5, 1,5l turbobenzín, 130 kW. BA-kúpele Luhačovice a späť, priemerná spotreba 9 litrov.
Kamošova MG ZS s atmosférou jazdí za 8. Ani keby to dávali zadarmo.
Lubo
Zmeny uvíta každý z 1O zákazníkov, ktoré si ho mesačne kúpia...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je ten problém. Čínské automobilky se učí řádově rychleji a napravují chyby o dva řády rychleji než evropské značky. Je to stejné jako kdyby jste se z okna honeckeru dívali na kolem projíždějící maglev.
Renoo
@rohYpnol Nutnost vohnout hřbet, volíznout čínskou ři ť a koupit Omodu?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Keby takto vyzeral nejaky lexus alebo vlastne cokolvek ine mimo cinu tak by to kazdy bral ako paradu... neuveritelne ako rychlo dokazu cinske znacky ( nie vsetky zase samozrejme ) napredovat ... o takomto suv sa povedzme nejakemu fiatu moze len snivat ... take su fakty no jo... kym eu znacky akoby padali dole tak cinske idu raketovo hore... miestami zacinam mat pocit ze niektore eu znacky uz dokonca su v tomto meritku pod tymi cinskymi... a to tato dekada je este len v polovici.... to este bude mela panecku .... a nie nie...nie som fanda ciny... len bezny realny zakaznik a spotrebitel ( vlastnim auto znacky vw ) ktory za svoje peniaze chce len ferovu a serioznu ponuku..... ale ktovie... ak to takto pojde dalej tak nevylucujem ze povedzme nejake MG ci dongfeng o par rokov aj vyskusam... avsak viem ze dalsi vw to uz s najvacsou pravdepodobnostou nebude....
Lempl Klaun
@Radovan Pastucha Pastucha opět trpí jazykovou amnézií, a to bez lékařského potvrzení. 🤡

www.auto.cz/diskuse/97717/1#…
psel
@Miorolo očekávám MEB+ a první teaser k SSP, když už jsou po freezu designu.
MEB + ->
Baterky jsou chlazeny jak seshora tak zespoda, takže větší výkon i nabíjení. Přechod na Einheitszelle s CTP ze současných modulů, takže víc místa na články a tím pádem větší kapacita. A pak nové chemie baterek, 77kWh jako low cost LFP a 95kWh NCM jako high end, čísla jsou jen má spekulace.
Konečně útěk od klimatizace jak jsme je znali z ICE, takže zvýšení efektivity, zejména v zimě a s tím frunk. Snad 22kW nabíjení a bidi přes AC, nejen přes DC jako dosud. Zvýšení výkonu a efektivity, zejména pak nový přední pohon, kde je dle mé spekulace důvod pro současný limit Vmax 180kmh, takže očekávám lehce přes 200. Třeba tam bude nově PSM z MEB entry a když se plácnou přes kapsu tak bude i spojka jak v MB, která to odpojí když netřeba a přesto umožní větší rekuperační výkon. Další snížení spotřeby a tím i WLTP dojezdu k hranici 800km, stejně jako MB a BMW.
A pro EPIQ MEB entry s pohonem vepředu platí to stejné s tím chlazením baterek jako pro MEB + navíc mají pouzdro na baterky gigacastem, což je vidět na fotkách se kterými se pochlubili nedávno.
A k SSP, tam se dozvíme něco víc k SDV a třeba i dalším chemiím takže technicky výhled do dálky ale prakticky to bude zajímavé až pro Octaq, takže si ještě 3..4 roky počkáme. Ale přál bych si aby pohony byly bez magnetů jako u BMW, protože magnety z Číny jsou asi to nejlepší co se dá koupit a já bych se té závislosti bál.
Ale od Škody pořád čekám normální auta, jen na baterky, ostatně to je důvod proč s ním už pár let jezdím.
Cena je určitě jedinou motivací ke koupi Číňana, navíc tu je spousta lidi co nemá ponětí o tom, co ten čínský režim je zač a proč ho není vhodné podporovat koupí jejich výrobků s vysokou přidanou hodnotou. Komponenty takový problém nejsou, dokud to půjde tak je kupovat lacině smysl dává, protože to dnes ekonomicky vyrábět zde nejde. Až to nepůjde a dojde ke zdražení komponent, tak to zase půjde a budou na to i peníze.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Opět úplně mimo.
Ten FL neni tak rychle. Jen se do EU dostala Omoda tak pozdě a pomalu, že v Číně už je FL 🤣🤣🤣
Renoo
@Miorolo Hloupé hlavy pořád dokolečka melou cosi o mobilech. Nějaký normální trh mobilích telefonů v Evropě nikdy nebyl, všechno ovládala Nokia. Siemens to kvůli Nokii zabalil a prodal. Ericsson se kvůli Nokii spojil se Sony. Alcatel to prodal taky. Čínské filcky pořád melou cosi o tom, že Nokia byla dinosaurus a bla bla. Nebyla, jen na poslední chvíli vsadil a na špatného koně a když si chybu uvědomili, tak vsadili na špatného koně podruhé, který je přišel vykostit a ne jim pomoct. O rok později se tím inspiroval také konkurent v silikonovém amfitéátru a vykostil Motorolu.
Nicméně, každý chvilku tahá pilku a i na čínu došlo. Moloch spojující Vivo, Oppo a OnePlus stagnuje - konkurence a především fakt, že to jsou číňani = kopírovači a prohrávají patentové soudy (i s "dinosaurem Nokií"). Stagnuje i Meizu. A kdo se vyzná, tak nezapomene na Gionee - zde pod taktovkou čínských komoušů instalovali viry do mobilů pro západní trh. Když se to profláklo... To jen pro zamyšlenou pro ty, který chtějí vohnout hřbet a koupit čínské auto. Například izraelská armáda zavedla úplný zákaz vjezdu čínských automobilů do svých základen.
Radovan Pastucha
@Lempl Klaun
No bodejť, kdo jinej než ty, lemplfašounku, by měl zrovna pod článkem o elektru rozjet svůj tradiční, tapetama nacpaný shitstorm.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Renoo

Zatím naštěstí ne. Ale trend kam EU směřuje je bohužel jasný.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Miorolo

Přesně tak. Tohle je ta Nokia, o které místní hujeři tak básní. EU BEV automotive je právě tou Nokií 😁
Miorolo
@traveldrive Tak se podívej, co a v jakém tempu leze z těch čínských fabrik. A teď si to porovnej s tím, co leze z naší MB fabriky. Zatím velký boom nenastal, ale nebude to trvat dlouho a těch čínských značek bude kupovat čím dál, tim víc lidí. A pak se posereme všichni. Jak dopadl trh s evropskými mobilními telefony?
traveldrive
@xxc Asi nie. 😉
Johnn
@psel BMW, MB tam je to jasné.
U koncernu VAG měla být už platforma MEB pecka a no a to určitě nebyla. Vše co jsi jmenoval už funguje u jiných značek, takže dohánějí ztrátu a ostatní také nespí. Proto jsem u nich velmi opatrný a toto jsou pro mne zatím jen marketingové proklamace.
psel
@Johnn psal jsem to dole, ale to co ukazuje zatím ofiko MB a BMW fakt stojí za to, testeři jsou z CLA pohonu nadšeni a Neue Klasse zatím nikdo kromě polygonu a omezených testů na kamuflovanych vozech neřídil ale to co z toho bylo vidět ten pokrok ukázalo jasně. VW s BEV začalo dřív a jsou už v množství a škálují takže očekávám větší pokrok ale při nízkých cenách,
A co se týče mrňousů tak tam se děje něco nečekaného, protože proč bys chladil a topil baterku zespoda a seshora u něčeho co má baterku 40kW? Něco s tím mají v plánu ať je to nabíjení, rekuperace nebo nabíjení nebo výkon pomocí těch motorů v zadních kolech? Není to tam jen tak.
Takže zatímco BYD nedává pod baterky v Číně ani pořádnou ochranu baterky proti šutrům a je to nejprodávanější příslušenství na Aliku tak tady se k tomu někdo chová nečekaně.
Ať je to jak je to, uvidíme to brzy. Třeba po výstavě nebo na počátku roku 26 protože prostě ta nová baterkarna v Boleslavi stojí a technologie se uvádí do provozu a na staré MEB baterky to fakt není. Od počátku 26 to pojede a není to pro malá auta, protože ty se vyrábí ve Španělsku a montáž MEB entry baterek běží tam.
Johnn
@psel co vypadne nového z VW, Škody na IAA? Co já vím tak modely v nižších třídách, které už konkurence má.
V pohonech? No uvidíme zda nedotahují pouze to, co už má konkurence. Pořád někdo říká, jak udělali skok v efektivitě, ale na silnici v reálu to nějak není vidět. Nevládne náhodou marketing všude? No jsem zvědav, hlavně tedy v reálu.
Avatar - xxc
xxc
@traveldrive Majú asi dobré jazdné vlastnosti, keď využíval výkon motora, tak je to dobrá spotreba.
Miorolo
@psel Na tech. parametry neskáču ani EU výrobcům. A co jako čekáš, že Bolka představí v říjnu? Ale vzhledem k tomu, že nemám absolutně žádná očekávání, tak můžou jen překvapit.
Čína už nejednou dokázala, že nemá problém prodávat za dumpingové ceny a rozmrtat trh. Naštěstí to zatim lidi moc nekupují, ale to se časem změní. Ta evropská krátkozrakost je fakt zarážející.
maca02
@3_diamanty
No jestli sis koupil moderní VW tak to se ani nedivím. Pokud chceš auto, nedoporučuju koukat za rok 2020, odkdy to tak nějak šlo z kopce, nebo ještě malinko starší. Poslední výtvory automobilek jsou doslova příšerný. Na zcestí se dala už i Mazda, BMW je na sestupové trajektorii už dávno.
Avatar - xxc
xxc
@psel A VW koľko ostane za auto, keď človek kúpi auto, nakoniec im to 3x donesie do servisu, raz menia tepelné čerpadlo, potom ptc, potom zase servis. U druhého to podobné. Keď má na aute byd 12 500 CZK, tak to musia mať naplánované tak, že sa to nebude kaziť, lebo zle skončia 🙂
Avatar - idam.i
idam.i
@3_diamanty váźne,čo sa stalo?
Vrátiš sa japoncom?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Vždyť ani nedává smysl co jsi napsal.
Josef Vik
@ptr078 Přesně jste trefil hlavičku na hřebíčku. 😉
Josef Vik
@rohYpnol To je právě problém čínských značek. Protože po každém jejich faceliftu, ztratí starší model okamžitě na hodnotě. A každý chce jednou auto prdat za rozumný peníz, aby měl na další. Když vidím, jak za ten rok dva strašlivým způsobem zestárly první MG, tak bych za to nedal ani korunu. Auto není mobilní telefon, aby se měnilo co půl roku. Evropské automobilky tento model chápou. A jejich obměna cca co tři roky dává a dávala smysl.
traveldrive
@3_diamanty
netrep
psel
@Johnn nebyla pecka? Zase bych nevylíval dítě i s vaničkou, ne?
Je to jejich první pokus s BEV a po prvním šoku z designu a softwarových chyb je zejména po technickém update a App550 vše v cajku, koukni na to co o pohonu říká munro. A defenzivně jit do modulů místo do CTP aby se to dalo měnit v každém servisu považuji za rozumné. Neměli žádnou jistotu jak to s baterkama bude a minimalizování rizika je něco co by na jejich místě udělal každý.
No to jsi krapet mimo, protože freeze je vždy pár let před tim, než to pustí ven, takže to co teď dostaneme bylo vyvinuto před třemi lety. Stejně tak jako ssp je vyvinuté dnes a přijde za tři roky. A kdyby nám někdo řekl co tam bude tak to bude určitě posun oproti dnešním technologiím.
Je otázka jestli je dobře, jak dlouho to trvá než se to dostane z vývoje do výroby, a co se děje mezi tim freezem designu a příchodem auta na trh. Tady určitě Číňani vedou, je otázka jestli zrovna tohle nevede k tomu, že pak musí dělat facelifty dřív, než by bylo třeba a pak je to stojí jak naštvání zákazníků tak dodatečné náklady. Na Číňany se investoři dívají jako na start-upy, ne jako na standardní automobilky a pod hype Tesly tam cpou další peníze. Tesla ehm po faceliftu kulhá, obraty jim nerostou a malé auto není, protože by ho ekonomicky nezvládli vyrobit. Takže jejich prodeje klesají místo aby rostly. Číňani potřebují růst daleko víc a jejich největší trh je doma a mimo zjišťují že jejich 100ky značek a aut s pro nás nevyslovitelnými jmény ( kup si auto seres ) možná někde zaberou cenou ale jen v segmentu kde konkurence zatím není ale jejich prémie bez prémiového servisu a podpory fakt šanci nemá. Navíc na co jsou nám dnes auta s 1MW nabíjením když je nejbližší nabíječka v Pekingu? A u nás na D1 tak za tři roky až tu bude SSP a bude boj o to jestli nabiješ za 7 nebo 12 minut?
Výsledek je, že nárůst prodeje staré MEB v počtu kusů v Evropě je velký a to je ta stará MEB a ne ta nová. A to byla TESLA benchmarkem v roce 2018? po freeze mebu..
Avatar - wakantanka
wakantanka
@rohYpnol Aha, takže mobil za pár stoviek sa rovná autu za niekoľko tisíc €. Nemyslím si že do veľkej miery konzervatívny európsky kupec bude masovo nakupovať čínske autá. Nejaký podiel získajú ale pri cenách za čo to predávajú to nebude nejaké veľké číslo. Nehovoriac o tom, že keď začne únia riešiť emisie aj u čínskych automobiliek a pokuty za ne tak ten boom skončí veľmi rýchlo.
Lempl Klaun
@Radovan Pastucha Nene, romák tě dostal! 🤡 Drž sa!
Radovan Pastucha
@Lempl Klaun
Mluv česky, jde ti to fakt líp.Cikán tě dostal. 🤡
Lempl Klaun
@Radovan Pastucha Najlepšie je, keď kačka zásah sama nahlási. Vďaka a drž sa, Raďo! 🤡
Radovan Pastucha
@Lempl Klaun
Nejlepší je, když kachna zásah sama nahlásí. Díky Petře! 🤡