Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lincoln měl prodávat jen elektromobily, zarazil to ten nejvyšší

57 komentářů

Avatar - jersey.se
jersey.se
Nene! Všichni přece chtějí elektromobily! 😂
vencelín
@jersey.se
Jo, pokud má takový Elektro mobil solidní spalovací motor a baterka je pro účely, startéru. To je dle mne solidni elektromobil 😊.
Avatar - speedfred
speedfred
@vencelín
😆😆😆😆
Arese
Čím dál více šéfům automobilek se začíná vracet zdravý rozum. Pozdě, ale přece! 🙂👍
vencelín
@Arese
Vyhráno zatím není. Musíme ještě čekat jaké vozy se budou na trhu objevovat a jaké administrativní překážky jim případně bude klást úřední siml.
Hendly
@vencelín
Treba 47% clo jako u EV?
vencelín
@Hendly
Jako zákazy restrikce omezeni
Hendly
@vencelín
Zakaz je v roce 2035 a jde jen o zakaz motoru na fosilní paliva.
EURO7 bylo prakticky minimalizováno a nove predpisy jsou spis pozadavky na EV.
CO2 pokuty maji vyznamne zmekceni v podobe prumeru za 3 roky.

Zaroven se na levna EV konkurence davaji cla az 47% (to ma svuj duvod).

EV prenesene plati emisni povolenky.

Ve vysledku spalovaky nikdo zas tak legislativně neomezuje.
traveldrive
@Hendly Tvoj zdravotný stav je skutočne na pováženie. Také uspokojenie nad daným stavom je alarmujúcim faktorom!
Lubo
Prekvapilo ma, že predaje EV napr v Nemecku, sú masívne ovplyvnené autami registrovanými na dealerov. Muž s koženou brašnou nesmí projít a Predaj EV musí rásť.

Ľudia a firmy kupujú menej EV ako v roku 2023. Budú zľavy.

www.kfzgewerbe.de/…to-flaute-hinweg
ericn
@Lubo no nějak těch prodejních výsledků dosáhnout musí 😂 Co na tom, že jen odsouvají problém 😋👌
Hendly
@ericn
Ty si ten odkaz necetl, co?

“ Pokud se tato technologie nyní nenastartuje, budeme ekologicky, technologicky i ekonomicky zaostávat.“
ericn
@Hendly Ona nenastartuje, protože ji většina zákazníků v současné polofunkční formě za dlouhé peníze, odmítá 😉
Hendly
@ericn
To tvrdis ty. Na zaklade ceho mas tenhle nazor?

Koukas na globalni trendy?
ericn
@Hendly Stačí se podívat na registrace 😄 Aktuálně se v DE provalil ten "čínský" způsob registrací na sebe a dealery, tj "fejkují" prodeje. Btw nebýt firem, je podíl EV na trhu stále minimální.

Viz Kia EV4, auto velikosti Ceedu za 2x tolik peněz, myslíš, že si proto půjde soukromník, když chce auto do půl milionu? Asi ne co? Kdež to firma to vezme za lehce vyšší operák a neřeší, ještě jí to pomůže v rámci reportu udržitelnosti a hotovo... Tj je to takové "vytírání očí" 😉
Hendly
@ericn
“Zaručene” informace o tom, že ted uz je konec prodeje EV v Nemecku atd tu jsou kazdy půlrok.
Pamatujes na ty clanky a prispevky zde kdyz skoncila dotace?
Kde jsou ty jmena co tu věští vzdy konec jako Arese, Rohypnol atd? Kde jsou ty autori clanku tady a na autoforu?
Jsou tu stale. Slysel si tu nekdy priznani, ze neměli pravdu?
ericn
@Hendly koukám zas se snazíš otočit tema jinam. Nikdo nepíše o ukončení prodejí EV, ale sami dealeři přes svou asociaci upozornili na tlak automobilek, kteří je nutí registrovat EV na sebe, aby nafoukli prodeje EV 😋 Tj vlastně aby podváděli. Docela rozdíl, ne?
Hendly
@ericn
Ne.
Prvni. Přečti si konecne ten clanek o kterem pises. Jeho obsah je jiny nez pises.
A stim souvisi i to o cem pisu. Ty a ostatni zde vzdy zakladate radikalni nazor na par vytrzenych vetach. Cas velice casto dokazuje jaky to byl omyl, ale sebereflexe nepřichází.
ericn
@Hendly doufám, že to někdy i vztáhneš na sebe 😉 Sebereflexe by ti taky neuškodila..
Hendly
@ericn
Nemam problem. V cem?

Zrovna s tebou jsem tu vedl dlouhou debatu, ze propad v DE po konci dotací je jen krátkodobá zalezitost. Ty si tvrdil, že je s prodeji konec.
Kdo mel pravdu?
A takovych jmen a autorů tu bylo spousta. Nikdo se neomluvil a dal pusou jine nesmysly.
ericn
@Hendly Nemáš pravdu, když to leze napovrch i od samotných dealerů, že prodeje jsou v DE o 9% nižší a táhnou je ještě registrace na automobilky a dealery, To není podvod? Nezkresluje to čísla? Vážně ne?

Toužíš po omluvě a proč by se ti měl někdo omlouvat? To mi řekni. Za to že prodej EV neletí vzhůru? Že je uměle držen automobilkami a firmami, protože je kupovat kvůli ESG reportu musí? Vážně nevím...

"Ty si tvrdil, že je s prodeji konec." - vážně? Dokážu připustit, že jsem napsal, že půjdou po ukončení dotací dolu. No a šli/jdou 😄 Uvidíme na konci roku..

Pěvně doufám, že zdejší redakce se tomu pověnuje a udělá i rozbor, včetně registrací soukromých a firemních prodejů, ať je to vidět 😉
Hendly
@ericn
Ericn 14 unora 2024😒br /> “ Prodeje už nevzpamatují, ani ti němci už na to nemají”…
Sevca1
@Hendly chlapče odpověď na ten příklad s Kia a firma versus soukromé prodeje by byla? Co?
Hendly
@Sevca1
A na co se s Kia ptas?
Je to soukromá firma ktera zvolila cenu pro svoje auto. Jiste vi co dela.
Firemní zákazníci tvori vyraznou vetsinu prodeju vzdy.
Jedno jestli spalovak nebo BEV.
Sevca1
@Hendly Takže nic, klasika.😁 Jdi do politiky tam se uplatnis.
ericn
@Sevca1 zas je úplně mimo, co? Kličkuje jak had...
Hendly
@Sevca1
Dokazes ted zformuloval svuj dotaz?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Hendly Umíš číst? Meziročně zdvojnáobení registrací na dealery na 65 tisíc vozů... A vedle toho reálné prodeje propad o 9%.
Hendly
@Mokrous
a ty?
“Pokud se tato technologie nyní nenastartuje, budeme ekologicky, technologicky i ekonomicky zaostávat“

Ten clankek je hlve o tom, že je pozadavek an vetsi podporu rozvoje EV.

Jak pisu jinde. Zajimave je sledovat dlouhodobe. Ne vytrhavat mesice.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Hendly Plkat můžeš do zblbnutí. Fakt je, že zájem klesá a podvody s registracemi rostou. A trh v Číně si nechej pro analfabety.
ericn
@Mokrous jen krmíme trolla se mi zdá 😉
Hendly
@Mokrous
Meziroční růst prodejů BEV v EU v 1. pololetí 2025 dosáhl 22%. To potvrzuje pokračující akceleraci přechodu k elektromobilitě, byť dynamika růstu se mezi jednotlivými měsíci mírně liší (v červnu 2025 už byl růst BEV „jen“ 7,8% meziročnje”

Celkovy trh vsech aut ale klesal.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Hendly Současně počet nových soukromých registrací vozidel BEV klesl o 9 % na 82 294 vozidel. I po připočtení červencových údajů, které nedávno zveřejnil KBA, se tento obrázek téměř nemění. Srovnání kumulativních registrací od ledna do července let 2023 a 2025 ukazuje, že komerční registrace čistě bateriových elektromobilů se zmenšily o 0,8 %, pokud se vyloučí vlastní registrace výrobců a prodejců. Soukromé nové registrace ve stejném období zaostávají za rokem 2023 o 4,8 %.

"To je jasný varovný signál. Politici tuto prodejní krizi nerozpoznávají, protože se dívají pouze na vývoj oficiálních údajů o registracích," zdůrazňuje Peckruhn.

Kam chodit s problémem selektivní slepoty ti neporadím...
Hendly
@Mokrous
A ten kus o nutnosti další podpory vynechavas proc?
Jaky je stav u spalovaku kdyz cely trh klesa a EV jsou zasoby?
Proc delas dalekosahle zavery z informace ktera je osamocena a nese poselství “ potrebuju dalsi penize ze statu”?
Podivej se zpetne na poslednich treba 5 let. Koliknuz bylo takovych vlna a celkový trend je jasny. Globalni nastup EV i kdyz pomalejsi nez byla prohlášení.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Hendly No jasně, dotace, daně, podpory, daně, dotace, daně, dotace, daně.....
O co snadnější by bylo nechat to na trhu, že?
Hendly
@Mokrous
Jenze presne v tom clanku na ktery odkazujes je pozadavek na dalsi dotace hlavni tema. A je podporen udaji co uvadis. Proc tam neni porovnani se spalovaky?
vencelín
@Hendly
Pokud by Bzucaci nabídl lepší vlastnosti pro většinu lidí nez auta se spalovacím motorem, tak Bzucaci budou vevodit prodejům. Realita je jiná.

Bzucaci neuspely už jednou na začátku a už tehdy je lidi odmítl a skončí v propadlišti dějin.

Teď je z propadlišti dějin umělé doluje úřední siml dotace a a zakázala a omezenima na spalovací motory.
Hendly
@vencelín
A jak siroka je nabidka BEV?
Myslis, že pokrývají celou siri pozadavku?
EV jsou tady v moderním pojeti par let a sám vidis jak rychle se rozvíjí. Automobilky prinaseji stále zlepšení do stavajicich modelu starych par let.
vencelín
@Hendly
Ten vývoj je však umělé vyučen úředním simlem a jak trh ukazuje, ne všichni jsou z bzucaku usnesení a ne všem vyhovuje pro jejich pouziti
Hendly
@vencelín
Vývoj probíhá v celem svete.
Nabidka EV je zatím velice omezena a tezko pokryje celou skupinu potřeb.
traveldrive
@Hendly Zaujímavé, od vencelína, Mokrousa, ericna čítam argumenty. Od teba len bla bla bla bla bla bla...
ryccardo
Prodávat jen elektromobily je naprosto špatná strategie a všechny automobilky tenhle nesmyslný nápad postupně ruší. Jediné kde tenhle byznys model funguje je Tesla a to má jiný důvody než čistý prodávání aut. Tam se prodává Muskův kult.
Hendly
@ryccardo
Vsechny rozhodně ne.
Trh s EV roste a velky kolac z neho bere cina.
Každé prodané EV bere prodeje spalovaku.
ericn
@Hendly Jasně a proto je u nás stále cca 95% prodaných aut založených na spalovacím motoru a v Evropě cca 85% 😄

Co na to říct? 😉
Hendly
@ericn
V CR se proda cca 0,3% globálních prodeju aut.

V EU je cca 15% prumer kde jsou i zeme jako CR.

V globálu evropské znacky ztraceji prodeje a nastupuje východní konkurence ve velke casti jako EV.
ryccardo
@Hendly A ta východní konkurence nastupuje a je úspěšná ovšem se spalovákama a hybridama. Viz úspěch MG, SsangYong atd.
Hendly
@ryccardo
Opet se divas na mikro trh v CR.
ryccardo
@Hendly Všechny významné automobilky. A proto je výhodné nabízet všechna řešení a druhy pohonu. Přesně jako to dělá třeba Toyota a další velké značky. EV only je chyba.
ericn
@ryccardo souhlas 😄
Hendly
@ryccardo
Tohle je otázka budoucnosti a nikdo presnou odpoved nezna.
Treba nejvetsi trzni hodnotu v automotiv ma znacka co dela jen EV a Toyota novy segment kde mohla rust vynechala.
Co bude za 5 let je vesteni, ale co je jiste, je významné zlepšení baterii.
ryccardo
@Hendly To je otázka vzdálené budoucnosti, kterou nemá cenu se teď zabývat. Za 5 let bude jistě většina spalovacích aut a že dojde i ke zlepšení na poli baterií nepochybuju. Takže vyrábět spalováky, hybridy i EV je ideální strategie.
Hendly
@ryccardo
Myslis si, ze je reálné vyvijet a udržovat tri ruzne směry produkce?
5 let je dost. Jak dlouho jsou na trhu EV klasickych znacek?
ryccardo
@Hendly Ano je to reálné a taky se to děje. Dělá to např. Toyota nebo VW. Ono taky lze vytvořit smluvní vztahy mezi koncerny a náklady na vývoj sdílet jako se to běžně děje a dělo v minulosti. 5 let uteče jako voda, ale jedno je jisté. Masový přechod na EV se nekoná a v nejbližší době ani konat nebude.
Hendly
@ryccardo
Ty musis byt ale na spici ve vsech 3 oborech. Toyota EV jede okrajove a ztraci. VW zase nema solidni hybrid atd.
Ja si jisty rozhodne nejsem.
ryccardo
@Hendly Není nutný a ani se to neděje. Automobilky mezi sebou běžně sdílí motorizace. Takže můžeš mít čistý spalováky od jednoho výrobce, EV variantu od druhého a vyvíjet si sám třeba jen hybridy apod. Toyota EV jede okrajově, protože se jedná o okrajový segment, takže správně usoudili, že nemá cenu se v tom přetrhnout a spíš cílí na hybridy a spalováky, které tvoří většinu trhu a jsou díky tomu úspěšní v rámci celého světa.

Souhlasím, že VW těžce zaspalo výrobu hybridů a jejich orientace čistě na EV posledních pár let s tím, že hybridy jakoby přeskočí se ukazuje jako chyba a teď vymýšlejí ty jejich plugin řešení, ale smysluplný hybrid s jednoduchým motorem jaksi nemají. Což je škoda. Takový jednoduchý atmo motor v kombinaci s hybridním ústrojím by se jim do nabídky hodil.
vencelín
@Hendly
Ano z nuly se roste relativně dobre.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Lincolne, společně s Fordem kráčíš ke krachu.