Technika
Marek Bednář
11
@Arese je pravda, že když startuji jedno ze svých starých aut klasickým klíčem (samozřejmě bez spojky), ten "proces", o kterém píšu pod anketou, vnímám nejvíc. (Anebo možná mám jen radost, že nastartovaly, protože i když mají obě zánovní baterky, člověk nikdy neví, co mu staré auto připraví za překvápko.)
Přejít do diskuze
@Ja Prvni 123 Prečo? Mal som elektrickú brzdu na viacerých autách, a vždy bola užitočmá, pohodlná a bezproblémová.
@Stejsn jeste ze tyhle doby jsou pryč a startuje se tlačítkem. Neni treba cokoliv tahat z kapsy, batohu apod.
Nesklopny klíč trhá kapsy, ten sklopný je potřeba porad vytahovat. Cokoliv neni potřeba delat, je pohodlnější. Ano, přežiju to, nerozciluje mne to, ale mám raději pohodlné věci.
Nesklopny klíč trhá kapsy, ten sklopný je potřeba porad vytahovat. Cokoliv neni potřeba delat, je pohodlnější. Ano, přežiju to, nerozciluje mne to, ale mám raději pohodlné věci.
@Ja Prvni 123
Elektrickou parkovací brzdu jsem mel skoro ve všech autech od roku 2012. Nikdy se nestalo, ze by zlobila. Jeslti to nebylo tím, ze nekupujeme auta od F, tam se neni čemu divit pri jejich (ne)kvalitě. Pak se neni čemu divit, když lidi chtějí co nejméně vybavy, kdyz si kupují extrémně porcuhova auta.
Elektrickou parkovací brzdu jsem mel skoro ve všech autech od roku 2012. Nikdy se nestalo, ze by zlobila. Jeslti to nebylo tím, ze nekupujeme auta od F, tam se neni čemu divit pri jejich (ne)kvalitě. Pak se neni čemu divit, když lidi chtějí co nejméně vybavy, kdyz si kupují extrémně porcuhova auta.
@kari.laz Největší kravina podle mě byla ta karta, co se zasouvala do palubky, než se zmáčklo tlačítko. Např. Renaulty kolem 2005.
Mám Riat Ritmo a to má taky spínačku na sloupku vlevo od volantu. To samé staré oktávky a stejšny, co jsem měl - vlevo na palubce. Vlastně mi je úplně jedno, jak se auto startuje, nepreferuju nic z toho. Z dalších forem startování tu ještě chybí startovací táhlo (např. Spartak), kde se napřed bošákem zapne elektrika a pak se zatáhne za táhlo v palubce. Vejtřaska měla místo táhla starovací tlačítko (drželo se dokud motor nenaskočil) nebo páčku. Maluch se startoval táhlem na tunelu. Klikou jsem taky pár aut roztáčel a nevadilo mi to, pokud venku nepršelo, ale pohodlné to moc nebylo (člověk musel stejně dovnitř, ujistit se jestli tam není kvalt, že je vytažený sytič a že je zatažená ručka).
@Arese To je stejný důvod jako manual. Na lepší uz nezbylo. Ale neni to nic za co se stydět, jen to neschovavat za tvrzení, ze to nechci, protoze možná neco.
Úplně největší blbárna je startování co má Honda Civic 8 gen. Klasickým klíčkem otočíte ve spínačce napravo a pak nalevo zmáčknete tlačítko.Pokud vám omylem chcípne motor, tak jen mačkáte znovu tlačítko, ale pro cílené zhasnutí motoru musíte otočit klíčkem...
@rohYpnol Přínos je komfort a funkce. V autě nezaclání páka, mohu si vybírat mezi AutoHold a volným rozjezdem. Rozjezdy do kopce jsou mnohem pohodlnější, třeba když musíš couvat a 20cm před tebou stojí jiné auto. Ne, že by to s klasickou ručkou nešlo, ale ten tělocvik už přenechám mladším. To samé na delších trasách, kde si na křižovatce můžeš protáhnout nohu a nemusíš stát na brzdě atd...
Za posledních 10 let nula problémů a jen samá pozitiva.
Za posledních 10 let nula problémů a jen samá pozitiva.
@Arese tlačítko a klíč v kapse, ja nemám ani sklopený. Když bych musel použít klíč, tak ho musím z těla "vyprostit" . Klíček v zapalování nemá žádný bonus.
Startovani tlacitkem mi nevadi.
Nemam rad elektrickou rucni brzdu.
Bohuzel casto svazano dohromady.
Nemam rad elektrickou rucni brzdu.
Bohuzel casto svazano dohromady.
@Arese Sorryjako, ale ne. Tohle je dávno překonaný opruz a Kessy je jedna z podmínek pro nákup vozu. Pořád někde lovit klíč, mačkat ho kvůli dveřím a pak ho vystřelovat a trefovat se do dírky a pak zase sklápět a schovávat a tak pořád dokola, když máš plný ruce a chčije a spěcháš dovnitř nebo ven... Ne, díky.
A není lepší auto vychladit nebo vyhřát hezky pomocí aplikace jeste z domova nebo odkudkoliv než řešit jestli se natahovat přes volant?
@_dan Bez starostí! V jednom z našich aut už startování tlačítkem máme, ale jen proto, že už se k němu jiné nedodávalo.
Ta anketa je vtip? Tak řešíme, jestli chceme klíček a nebo tlačítko a proto je dáme spolu do první možnosti? Aha!
No nic. Za mě je ideální tlačítko na středovém tunelu, kde je na očích a netřeba ho hledat a provádět prostocviky...
Novinku v podobě sešlápnutí brzdy, jak to mají EV bych bral, ale nesměla by se chovat tak "idijotsky", jako třeba v Enyaqu, kde člověk vyleze z auta třeba otevřít bránu, nebo si něco jen podat a může znova začít předletovou proceduru a vše zase nastavovat podle sebe, protože automobilka na radu evropské dementní komise zařídila, že se auto vypne a všechno se vymaže a hodí zpět do základního nastavení.
I to je jeden z důvodů, proč se nechci vzdát svého "starého" auta, kde mám trvale uložený režim INDIVIDUAL a auto ví co chci a je tak nastaveno trvale.
A u EV to sebou nese i další trable v podobě přerušení klimatizování kabiny, ale i baterie atd... prostě totální kravina. Chápu, že to je asi SAFETY fíčr proti degenům, co by pak auto zapomněli vypnout, ale v reálu to je totální opruz, co omezuje funkčnost vozu.
No nic. Za mě je ideální tlačítko na středovém tunelu, kde je na očích a netřeba ho hledat a provádět prostocviky...
Novinku v podobě sešlápnutí brzdy, jak to mají EV bych bral, ale nesměla by se chovat tak "idijotsky", jako třeba v Enyaqu, kde člověk vyleze z auta třeba otevřít bránu, nebo si něco jen podat a může znova začít předletovou proceduru a vše zase nastavovat podle sebe, protože automobilka na radu evropské dementní komise zařídila, že se auto vypne a všechno se vymaže a hodí zpět do základního nastavení.
I to je jeden z důvodů, proč se nechci vzdát svého "starého" auta, kde mám trvale uložený režim INDIVIDUAL a auto ví co chci a je tak nastaveno trvale.
A u EV to sebou nese i další trable v podobě přerušení klimatizování kabiny, ale i baterie atd... prostě totální kravina. Chápu, že to je asi SAFETY fíčr proti degenům, co by pak auto zapomněli vypnout, ale v reálu to je totální opruz, co omezuje funkčnost vozu.
@Mokrous A pritom by stacil jediny update, ktory umozni nastavit, aby sa auto nevypinalo. Ale ten nikdy nepride a potom sa budu vo VW cudovat, preco ich auta viac ludia nekupia 😄
V práci máme rok starý elektrický MB eVito. Za 1.4 mil. bez DPH, nekupte to za ty prachy a ta výbava (ehm, žádná...). A musí se strkat klíč do spínací skříňky a světě div se i "startovat" jeho otočením do odpružené polohy. Dobré retro...
Moje preference je umisteni na stredovem tunelu presne tak, jako to je u me AUDI A6. Tlacitko je paradne umistene, ani se nej nemusim divat a vzdy ho trefim. Oproti tomu ve vikendovce i30N, kde je tlacitko pod volantem, se musim skoro vzdy podivat, abych ho trefil.
@Pepa_007 To je nejmensi problem.
Nastesti umim pracovat s brzdou a plynem soucasne... takze zadni kola pribrzdim, ale na prednich to "pretlacim" motorem.
😄
Nastesti umim pracovat s brzdou a plynem soucasne... takze zadni kola pribrzdim, ale na prednich to "pretlacim" motorem.
😄
@traveldrive U elektricke vzdycky visi ve vzduchu riziko, ze neodbrzdi...
Mel jsem ji na jednom aute a vozil s sebou specialni klic, pro demontaz brzdice.
Od te doby vybiram auta s manualni, dokud to jde.
A jedine "uzitecne a prakticke" je funkce ttzv "hill holder", ktery ale umi fungovat nezavisle na te elektricke rucni.
Takze je zbytecna...
Mel jsem ji na jednom aute a vozil s sebou specialni klic, pro demontaz brzdice.
Od te doby vybiram auta s manualni, dokud to jde.
A jedine "uzitecne a prakticke" je funkce ttzv "hill holder", ktery ale umi fungovat nezavisle na te elektricke rucni.
Takze je zbytecna...
@traveldrive
Protože přínos elektronické je nula. Mechanická ruční brzda je naprosto jednoduchá, spolehlivá, nenáročná a blbuvzdorná .
Protože přínos elektronické je nula. Mechanická ruční brzda je naprosto jednoduchá, spolehlivá, nenáročná a blbuvzdorná .