Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Honda Prelude konečně oficiálně: Výkonem moc neoslní, ale i tak bude skvělá

25 komentářů

traveldrive
@ericn To auto je nezmysel. Vyzerá ako športové auto pre radosť, ale pohon má ako ekologická ludra s jediným cieľon čo najnižšej spotreby. Niečo podobné, ako MPV na baterky, SUV iba s predným náhonom, alebo kabriolet s dieslom...
Arese
Honda se prostě opět pokouší o kvadraturu kruhu - hybridní "sportovní" kupé...🙁 Už jednou si přitom při takové misi nabila ústa (hybridní malé kupé CR-Z, dokonce s manuálem). Zabil ho nedostatek výkonu a řidičského vzrušení. Bude se něco podobného opakovat? 🤔
traveldrive
@Ham. V hybride tie kone sú, ale spia. U benzínového motora sa maximálne kone rozbehnú pri určitej úrovni otáčok, keď ich chceš, skrátka na to dupneš. Pri hybride to neplatí. Kone sa prebúdzajú pri určitej kombinácii otáčok spaľováku a elektromotora, ktorá nastáva z rozhodnutia počítača a nie vodiča, takže ak ich chceš, nedostaneš ich a ak ich máš, nemusíš o tom vedieť.
ericn
@twistedTSD jen asi v téhle kombinaci nebude moc sportovní 😋
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Arese Na evropském trhu je to jediná šance, jak se nového sportovního modelu dočkat - naší blbostí. Jestli s hybridním kupé ve virtuálním automatu uspějí v US, je druhá věc.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@traveldrive Tak prave si ukazal, ze nemas najmensiu sajnu ako funguje Honda hybrid 😁 a naopak, ak chces vydolovat z benzinaku ten kratkodoby maximalny vykon len pri specifickych otackach, nestaci ti len dupnut, ale podradit a dostat ten motor do tych otacok. Naopak, ak pri Honda hybride na to dupnes, o pohon sa stara vylucne elektromotor s okamzitou reakciou a blizko maximalneho vykonu hocikedy bez ohladu na otacky 😉
Avatar - Ham.
Ham.
@Ladislav Husák No kdyby 200 reálných koní, tak by to bylo OK. Ale jsou to hybridní koně kteří tahají jen na papíře. Když jsem v CR-V (předpokládám, že se stejným pohonem, výkon je totožných 150kW) šlápl ve 120 na krk, tak to bylo nejpomaleji zrychlujících 200 koní co jsem kdy zažil. Takže všechna ta dobrá řešení z CTR budou naprd, protože hybridní pohon to dokonale pohřbí jako kdysi pohřbil CR-Z.
Ladislav Husák
A hele! Zvenku se na to dá koukat, uvnitř by se mi taky líbilo, i 200 koní stačí! Že by konečně zase auto? Počkat... jak je možný, že je dostávají z dvoulitru a 4 elektromotorů?! 200 koní z 2.0l bylo běžné už před 20 lety bez půl tuny elektropí*ovin. A místo kvalitního zvuku laděného výfukem, si ho pustíme přes repráky a řekneme si za něj cenu ke 2 koulím. Tak zase nic a doufám, že alespoň nová MX-5 nezklame.
ericn
@traveldrive jj promarněná příležitost…
Avatar - Allo
Allo
Za mě super, šmrncovní kupéčko s nízkou spotřebou a vhodné na kratké trasy. Honda jede!!
Avatar - lamal
lamal
@traveldrive
Skus sa niekedy povozit s hybridom Hondy, kone a hlavne krutiaci moment tam mas vzdy ked stlacis plyn - "Kone sa prebúdzajú pri určitej kombinácii otáčok spaľováku a elektromotora, ktorá nastáva z rozhodnutia počítača a nie vodiča" .... este raz, kone sa prebudzaju stlacenim pedala a nie pocitacom

To co staci v daily hybride resp aute uz nemusi stacit v Prelude, vykon je sice vyssi 135kW v Civicu vs 150kW v Prelude, ale bude zalezat aj na baterii, ci ju zvacsili aby mala viac rezervy.
Avatar - lamal
lamal
@.StenLi.
Dik dik budem sa snazit vybrat najlepsie, musim si to najazdit na testovackach.
Hluk na dialnici sa netyka pohonu, prehovara do neho aero hluk a od podvozku, to je vseobecne slaba stranka Hondy a Toyoty. Hodnota 70,5dB je za tie peniaze celkom extrem. Kratkodoby hluk pri stupani, alebo predbiehani je znesitelny pre mna.

U Hondy chce rozlist princip, Toyota ho s e-cvt nezmenila, Honda nema od zaciatku eHEV, napr ich i-DCD pouzival 7st dvojspojku atd. Aj ked nechces jazdit s rozbitym aku, alebo EV motorom na THS, podstatne je ze auto jazdi a nestojis, co eHEV nedokaze.

Honda to ma plynule to suhlasim, super brzdy nastup a davkovanie, na druhej strane jazda s automatmi je daleko ucukanejsia vo vacsine pripadov nez s THS, takze si na plynulost v Toyote nestazujem.

BEV je pre mna no-go, je to tazke ako prasa a trable s nabijanim a dojazdom nie su pre mna, nikomu to neberiem. Ked budu solid state bateries a bude to vazit 1,5t ako Civic a s dojazdom aspon 850km real aj v zime tak to bude urcite alternativa 😊
Hmotnost na jazdnych vlastnostiach spoznas najviac, za vysoku cenu s tym ide bojovat (podvozok, pneu, rozlozenie, tazisko atd), ale staci voda, alebo zima a zase si na zaciatku, tazke auto je nevyhoda... a to ze take auto nekomunikuje, je tupe ako playstation je dalsia vlastnost.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@lamal Na dialnicu sa celkovo hybridy velmi nehodia 😊 , ale nepostrehol som ziadny citelny rozdiel v hluku, ale ak budes chciet spravit nejake akcnejsie zrychlenie na dialnici, tak tam ma e:HEV o dost na vrch. Ja som od zaciatku mal zaujem iba o crystal red kedze je to jedna z troch pre mna najkrajsich farieb na trhu, Red Soul Mazda, a Ultra Red Tesla 😊
So spolahlivostou/overenostou/doveryhodnostou systemu si starosti vobec nerobim, Toyota ju ma rovnaku od prvych HSD ako dnes a Honda ma uz 4. generaciu. U Toyoty som mal problem iba s bateriou a s mrtvou by som urcite nejazdil, lebo uz pri malej odchylke napatia 2 clankov iba kratkodobo ma otravoval check hybrid system alerm a nefungovali mi dolezite funkcie THS.
Ako dlhorocny majitel THS sa casto vytesujem z e:HEV ako riesi rozne situacie inac a zaroven lepsie ako THS a chybaju tam mnohe cuknutia, alebo male vybracie, zvlastne povolenie brzd pri nadskoceni napravy a celkovo lepsie prekrytie rekuperacie s trecimi brzdami, alebo odprdnutie si THS po par minutach od vypnutia 😊 a dost casto v kopcoch vyuzivam Neutral na jemnych klesaniach kde je rekuperacia neziaduca a naopak nechyba mi jedina vlastnost THS. Honda by mi mala platit za toto 😉 Tak dobre vyber, ja mozem iba sprostredkovat ze som s e:HEV pocitil novu radost z jazdy a nizsia spotreba ci uz pri lahkej nohe, alebo sportovej jazde ma tiez milo prekvapila. Mozno popiseme o par rokov o spolahlivosti, aj ked by som najradsej uz presiel na BEV a dal zbohom super neefektivnemu a pomaly reagujucemu ICE a otravnemu servisu 😊
Avatar - lamal
lamal
@.StenLi.
Som rad, ze je jasne, ako to Honda ma postavene iba na EV motore a s ICE auto nepopozenie. (pre paranoikov to moze byt dovod, THS je rokmi overeny a aj to, ze funguje aj s bateriou po smrti)
Kvoli tomu ma eHEV mensie straty s tym suhlasim, ale nieco za nieco. Vymena oleja v e-CVT je zanedbatelna blbost, meni sa v okoli 80-100tis km.
Velkost baterie je mizerna pre obe znacky, tym ze je MG2 menej vykonny nez v eHEV, spotrebuje menej kapacity baterie a viac musi dohnat ICE = THS si lepsie podeli ICE s EV v tomto zmysle som pisal.
Nie som fanatik ani pre THS a ani pre eHEV, pre mna je THS overena vec, eHEV este nie aj ked ma super predpoklady to nepopieram a prave preto nad nim uvazujem. Comu neverim je napr. Multimod HEV od Renaultu, francuzka prevodovka ugh... Vo vysledku vnimam THS a HEV podobne, jeden ma prijemnejsi jazdny prejav a druhy je dlhsie overeny, spotreba a max dynamika, prast alebo uhod. Na vysavac som ale zvyknuty a kedze chcem 2.0, tam to tak tragicke neni ani s THS ked nemas podlahu, alebo s tym nevis jazdit.

Problem Civicu aspon podla merani, je hluk na dialnici, ADAC nameral 70,5dB pri 130kmh a Corolla ma 68,5dB a Octavia 67,5dB... ja som na dialnici casto a trochu sa obavam, ze hluk Civic vysachuje. No uvidime, inac facelift sa mne osobne paci, sice nijak vyznamne, ale predsa to doladil a krasna je nova modra farba, Civic ma tragicky maly vyber farieb a vsetky su moc svietive az na ciernu pochopitelne... ta nova modra tomu dala u mna nadej po vizualnej stranke.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@lamal Ano RingGear je napojeny na final drive, ale zaroven vzdy aj vsetky 3 motory, z ktorych sa tocia vzdy 2 alebo 3 a aj cele sukolie, kde vznikaju straty. V e:HEV nie su ziadne prevody a tym mechanickym vs elektronickym riesenim som myslel to, ze sice elektornika Toyoty vyda signal elektromotoru, ale to ci kladie odpor/dorovna otacky/alebo ich navysi je uz riesene mechanicky cez prevodovku (straty), Honda iba pusti prud do vinutia, nie je tam ziadny mechanicky pohyb (straty). Celkovo to je vyrazne jednoduchsie a elegantnejsie riesenie bez potreby menit olej v prevodovke a s vyhodou spominaneho neutralu.
Bateria v Honde je praveze vacsia ako v Toyote 1,05kWh vs 1kWh a vyssi vykon MG2 neznamena aj vyssiu spotrebu 😉 , priame napojenie bez prevodov znamena prave vyssiu efektivitu a napriklad pri tom priamom pripojeni ICE na kolesa sa na dodatocny boost maleho vykonu pri ustalenej rychlosti pouziva MG1, lebo je efektivnejsi, celkovo na plnu bateriu prejdem na Honde o zanedbatelnych par sto metrov viac ako na Toyote.
Ked vsak prisiel i-MMD, neskor nazvany e:HEV a ja som si uzival Prius a jeho bezkonkurecny hybrid, neslo mi do hlavy ako moze byt konverzia energie pohybu ICE na elektrinu a zase elektriny na pohyb v MG2 aj s prislusnymi stratami efektivnejsia, ako priamy pohon kolies s ICE s asistenciou elektromotorov. Rekuperacia je samozrejme silnejsia v Honde, ale vysoku efektivitu dosahuju hlavne castejsim pouzivanim ICE v tych najefektivnejsich podmienkach (otacky cca 2500, zataz cca 70% a teplota cca 95) a to je mozne prave kvoli uplnemu odpojeniu ICE od kolies a ich otacok bez potreby nieco dorovnavat v prevodovke. Siel som na testovacku CR-V a spravil v meste spotrebu 3,5l a predajca hovoril ze taku tam este nevidel, vidno ze vlastnim hybrid 😊 A vtedy ma to zaujalo a po jednej jazde v Civicu som ho hned kupil 😊 Vyskusaj, uvidis ktory system ti viac ulahodi, vsetko lepsie ako Skoda 😉 bez debaty.
Avatar - lamal
lamal
@.StenLi.
Citit osvetenstvo aj teraz pri Honde, ako vravim fandim im a ked skusobne jazdy prevazia v prospech Hondy, kupim si ho.
RingGear je napojeny priamo na final drive, nevidim rozdiely, MG2 a MG1 si to rozdeluju podla rychlosti, ale MG2 je ten silnejsi. Z baterie ho dokaze krmit dlhsie THS pretoze MG1 a MG2 maju nizsi vykon, kapacity su podobne, eHEV ma velmi malu baterku, rozhoduje algorytmus THS, ktory kapacitu baterie setri co najviac+musi ICE takmer vzdy generovat EV inac by nebola ucinnost vysoka. Oproti eHEV maju MG1 a MG2 nizsi vykon a svedci to o tom, ze prave THS to nema vse postavene na EV motore a spalovak dokaze pohanat auto cez velke spektrum prevodov... to znaci, ze eHEV to postavene vsetko na EV motore ma a ze tam zaradi jeden pevny kvalt v nizkej zatazi vo vyssej rychlosti tento fakt nekopenzuje. THS pozenie auto aj cisto so spalovakom od 0 az po X km/h, Honda nie.
THS si tiez riadi elektronicky veskere dobijanie, ked na generator nezapojis zataz, nebude ti dobijat, detto kolko energie ICE pojde na kolesa. Proste nemyslim si, ze je to tak jednoznacne ako tvrdis, THS ma svoje pre aj proti a nova generacia EV podporu zase navysi.
N predsa na THS nebudes radit, sluzi na ine ucely, ja pisem o tom, ze staci, ze drzis plyn v polohe kedy nerekuperujes, ani nepridavas a ICE je vypnuty. Na Civicu som este nesiel, ale HRV po pusteni plynu funguje rovnako ako THS, neplachti, nabija slabo aby vyuzil zaroven uz nadobudnutu kinetiku.
Tym ze mam vikendovku, nepotrebujem aby to bolo najlepsie auto na svete z pohladu zakrut, potrebujem aby to nemlatilo, a bolo tiche a usporne, maly talent v zakrutach maju vsetky Toyoty na TNGA a to mi staci s polu s perfektnym riadenim, takze nech je civic lepsi, ciel to nie je. Oproti Skodovke su obe platformy jazdne velmi nadane.
Civicu zmerali zrychlenie kt pises v zaklade so 17diskami a 215 pneu + hmotnost je nizsia, v Sporte a vyssie vybavy je to prave okolo 8s. S potreba HRV 1.5H je vyssia oproti TYC 1.5H, cca 2-5 deci
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@.StenLi. Mne sa Civic FL nepaci, ten predok pokazili, uz nevyzera tak sportovo a nic zaujimave nepridali, len dorovnali stary vzhlad z US. Radsej by som siel do lacnejsej povodnej verzie 😉 Na HR-V sa mi nepaci interier ani jazdne vlastnosti, zvuk na Civicu sa mi paci viac v Normal mode, taky surovy priamo z motora a pripomina mi VTEC, pri Sport mode je prifarbeny z reproduktorov, mne sa to az tak nepaci, ale ked niekoho veziem tak si to vsetci pochvaluju 😊 Neviem preco Honda uvadza zrychlenie iba 7,9s, ked s brake boostingom, kedy sa aktivuje neoficialny launch control sa dosahuje 6,9s. Ten hybrid je super, ale ani v CR-V, HR-V ani ZR-V sa nesprava tak dobre ako v Civicu, skoda ze mu nedali 150kW ako v US, to by bolo delo, ten podvozok zvladne vela, este v ziadnej generacii nebol tak podobny Type-R verzii. Som zvedavy ako ho naladia v Prelude.
Sorry ale nemozem suhlasit s tym, ze Toyota ma citelne nizsiu spotrebu ako Honda 😊 , ked sa neponahlam a nezabavam, tak idem na spotrebu a jazdim k rodicom cez kopce tu istu 160km trasu 20 rokov a zapisujem si kazdu spotrebu a teda viem velmi dobre zdokladovat, ze Prius s vyrazne nizsim vykonom a uzsimi pneumatikami nedokaze dosiahnut taku spotrebu ako Civic 😉 3,8 vs 3,6, vdaci tomu aj spominanemu efektivnejsiemu neutralu, ale v meste mam podobny rozdiel, aj RAV4 a CR-V mali podobne vysledky v novinarskych testoch. Ja som bol velky THS fanda a siril som o nom osvetu a chvalu medzi konzervativnymi Slovakmi 😊 , ale ako som presiel na Civic, musim stale Toyotakom objasnovat, ze kral hybridov bol zvrhnuty 😁 , ale keby som ho nevlastnil rok a pol, neveril by som 😊 .
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@lamal V THS nie je MG2 priamo napojeny na kolesa (diferencial) ako v e:HEV, ale je napojeny na ring gear PSD a ten je napojeny na diferencial, ale toto funguje iba pri pomalej jazde/jemnom stalceni pedalu akceleratora, kedze trakcny motor ma iba 70-83kW, pri "dupnuti na to" sa spusti ICE, ktory roztaca MG1 v roli generatora a zbytkom energie pomaha roztacat ring gear PSD a teda aj kolesa spolu s MG2, preto ta reakcia nie je taka spontanna pri dupnuti ako pri sviznejsom pohynani sa zo semaforu bez nastartovania ICE. Honda ma MG2 napojene priamo a je to citit, tiez trakcia podvozku je neporovnatelna s akoukolvek hybridnou Toyotou, ktoru som si planoval kupit, kym som sa nepreviezol na Civicu e:HEV 😊
Nepovedal by som, ze THS lepsie deli zataz medzi ICE a EV, skor naopak, e:HEV ma viacej moznosti, kedze o urovni generovania elektriny rozhoduje elektronika, nie mechanicka PSD. Taktiez by som netvrdil, ze Honda ma vsetko postavene na trakcnom motore, vie pekne rozhodovat kolko z energie ICE pojde na kolesa, cez MG1 do baterie alebo priamo do trakcneho motora a neviem ci vies, ale aj e:HEV vie vyuzivat cisto ICE. Je tam pevny prevod priamo z ICE na kolesa. Resp. ked mame byt uplne presni, nic take ako ciste ICE neexistuje ani v THS ani v e:HEV 😁 v oboch pripadoch sa vzdy toci viacej motorov/motorgeneratorov, ale to uz ideme do hlbky.
S neutralom nemas pravdu, potrebuje ho, preto ho ma na pake 😊 ale PSD ho neumoznuje, nema spojku, resp. obsahuje spojku, ale ta nie je schopna rozpajat sa, sluzi na tlmenie torznych si, N sa iba simuluje. Ak zaradis na THS N, tym ze sa PSD nemoze rozpojit a vsetky 3 motory su pevne zapojene do sukolia, ICE stoji, MG2 sa musi tocit, kedze je neoddelitelne napojeny na kolesa, ale aby nerekuperoval, ako to robi v D pri uvolneni akceleratoru, MG1 musi dorovnat otacky kolies a mina na to elektrinu z baterie, preto sa v THS pri jazde na N par minut vybije bateria a na palubovke je alarm s velkym vykricnikom "Shift to P".
Avatar - lamal
lamal
@.StenLi.
Toyoty maju hlavny trakcny EV motor napojeny priamo na vystup - laicky povedane na kolesá, takze nepotrebuju E-CVT na to aby nieco riesila pri podpore trakcneho EV motora. A ten nesynchronizuje otacky.
Skorej vnimam optimalizaciu systemu, nedovoli za kazdych podmienok poslat adekvatny prud z baterie a tym dostat max krutiaci moment z trakcneho EV motora. Reakcie su, alebo boli by rychle, ich intenzita sa vybitejsim stavom baterie a stupajucou rychlostou otupuje. Casto je to aj kvoli tomu aby sa nepodlomila trakcia prednej napravy, ovsem neposobi to tak uderne.
Toyota lepsie deli zataz medzi ICE a EV, zatial co Honda ma vsetko postavene na EV motore, Toyota dava moznost aj cisto ICE.

Z Toyo do Hondy sa chystam aj ja na daily, planujem kupit Civic teraz po FL. Pacil sa mi hybrid na HR-V v porovnani s Yaris Cross 1.5Hy je lepsi, kultivovanejsi a vykonnejsi. Lepsie posobi ako automat, radi virtualne, ale zvuk v max zrychleni je trochu pritahnuty za vlasy, akoby si zrazu jebol na plyn nejakej 1.5ke SOHC s otvorenym sanim... 😁 (zvuk bohuzial nepripomina stary hydraulicky vtec, ale skor obyc 16V co huci od sania) Toyota ma nizsiu spotrebu a citelne, Honda sa tak nizko nedostane.
Neutral Toyota nepotrebuje, ked ides v podmienkach pre neutral tj plachtenie, hybrid proste nedobija, ani nepohana s EV a ICE je odpojeny a zhasnuty = neutral.

Toyota na BYD prechadza v Cine z uplne inych dovodov nez je princip hybridneho pohonu.... inac by nevyvijala novu generaciu hybridov s E-CVT kde budu 4valcove 1.5 a 4 valcove 2.0 vo vyssich specifikaciach s turbom (to ma sklamalo). Inac padla pod volantom maju aj 2.0 hybridy sucastnej generacie. www.youtube.com/watch?…
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@lamal Ja som presiel z Toyota hybridu na Honda hybrid a kym u THS nikdy nevies ako ten vysledny vykon vypocitat a kolko ho je, kvoli kombinacii troch motorov, pri dupnuti na e:HEV vies uplne presne kolko tam mas, takze tu vidno, ze diskutieri ako travel netusia ako e:HEV funguje a ocividne ani ako funguje benzinak 😊 . THS je nesportovy, prave kvoli pouzitiu prevodovky, ktora dost tlmi priame reakcie elektromotorov, ktore sa nepodielaju primarne na tahu, ale najprv na dorovnani tych idealnych otacok ICE a to oneskorenie predsa citit, taktiez nevie poskytnut tak pekny zvuk ICE simulujuceho stupajuce otacky a super rychle radenie, taktiez nedokaze zaradit neutral, co v Prelude netreba, ale zhorsuje to spotrebu ked clovek na to nedupe a ked vidim co v mojom Civicu spravi 135kW, tak 150kW bude drvivej vacsine stacit na radost zo sportovej jazdy, ktora je na CSR cestach skor o podvozku a zvuku, ako o nejakom brutalnom vykone ktory niet kde vyuzit 😉 . Toyota v Cine uz prechadza na BYD hybridy s ICE v roli generatora, som zvedavy dokedy bude este pouzivat menej efektivny a sportovy THS.
Avatar - lamal
lamal
@.StenLi.
Ano presne, ale aj Toyotie hybridy urobia maximum tj otacky spalovaku idu do pasma min max krutiaceho momentu a elektrika to okamzite dokrmi co moze... vo vysledku a zrovna pri Prelude, ktore nikdy vykonom nevynikali bude vysledok dynamickejsi hned po stlaceni plynu.
Pride mi, ze si tu niektori zidealizovali vykon predoslych Prelude s NSX, alebo Z4...
Avatar - lamal
lamal
Pekne auto, mohli si odpustit Porsche font v zadu.
V pripade pekneho GT hybrid za mna nie je naskodu, ale mal by mat aj lepsi pohon pre narocnejsich, ktory by sa v EU nepredaval... doprajeme aj ostatnim, 2.0 Turbo s manualom by mu slusil.
Hybrid bude musiet presvedcit hlavne reakciami na plyn, podla vsetkeho to vypada, ze EV cast znameho 2.0 Hybridu Hondy je silnejsia co by mohlo tento predpoklad naplnit.
Surovym zrychlenim bude niekde medzi Toyotu GT a GR86, aj tie sli kupit s automatom a hlavne GT86 vykonom a pruznostou uz vobec neoslovila... v tomto bude hybrid zarucene lepsi, takze som zvedavy na testy.
Arese
@traveldrive Naprosto souhlasím, takový "sporťák" nikdo nechce. Bude to uspokojivé asi jako sex s najednou nasazenými 3 prezervativy...😟👎
Tom Janota
Ptám se, proč je vizuálně tak hnusná? Ten čumák je katastrofa. O hybridu a pseudoautomatu u sportovního kupé ani nemluvě 🤢
Kraliky Bbn
Hnus starší generace byli krásné