Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Nová Škoda Epiq je tady! Takhle vypadá nejdostupnější elektromobil z Boleslavi

189 komentářů

PowerHouse
Smysl má pouze verze LaK.

Ve verzi LaK to bude mít solidní baterky a rychlé nabíjení.
Jinak při nabíjení z 10% na 80% 23kWh a to u nového auta.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A bude za těch 600 tisíc aspoň ten dojezd 425 km?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@twistedTSD

Nebude. Samozřejmě že nebude.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@twistedTSD Bude, samozřejmě ale bude záležet jak a kde a kdy budete jezdit. V zimě na dálnici při 130 určitě ne.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Petr Pinkas 👍👍👍
ericn
“ S modelem Epiq děláme další krok k tomu, aby se elektromobily staly praktickou a atraktivní volbou pro každodenní řidiče” - pan Zellmer je ale vtipálek.

Malé auto velikosti Kamiqu s malou baterií - někde se psalo že ta menší baterka bude mít 38kWh/větší 56kWh (425km dá těžko jakákoliv), již od 610tis Kč. To se asi zbláznil… i Ten Kamiq se 85kW motorem ujede v klidu na 50l nádrž cca 900km. Navíc frčí klidně 200kmh na dálnici a stojí o 100tis kč méně 😋
psel
@ericn hele ujedeš s oběma auty stejně daleko. Jak u Kamiqu tak Epiqu, když máš trasu delší než dojezd vozu, musíš buď dotankovat nebo dobít.
Je to jako kdybych já argumentoval, že když ty máš 10l v nádrži a vyjíždíš z domova, tak na 300km trase musíš natankovat a kdežto já tam dojedu bez nutnosti někde zastavit.
A pak je jen otázka kolikrát do roka jezdíš za den víc než je tvůj dojezd. Pokud jezdim 300km denně max, najedu 72000 ročně a nemusím nabíjet ani jednou, protože prostě ráno vyjíždím s přes noc nabitým autem. Zatímco ty musíš na benzinku 80x abys tohle mohl najet. Navíc musíš víc než 2x na inspekci a já ani jednou. I pokud bys k benzince nemusel nikam dojíždět, tak tam strávíš jeden den svého pracovního života za rok, pokud Tank Ono tak tam strávíš tak týden ročně z toho většinu ve frontě.
A průměrný nájezd není 72000km ročně ale jen 13000km?
Čím tu strašíš?
Pokud si to někdo koupi na ježdění po městě tak mu i malá baterka stačí. A ano, já bych si za větší baterku připlatil. Dneska stojí 18kWh v Enyaqu včetně 60kW výkonu navíc 84tis Kč a to je NCM. Tohle má LFP, a se stejným motorem je můj tip 50tis Kč za větší baterku. Budem to tady řešit tohle?
Avatar - Zetti
Zetti
@psel este si zapomnel s tema dogmatama na chorvatsko
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Zetti
Jistě, 600l zavazadelník Octavie taky nikdo nepotřebuje co.... vždyť plný jen na dovolenou do Chorvatska.... 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Zase ty stejné nesmysly.

Hvězdu na vánoční stromek a vánoční ozdoby potřebujeme 1x za rok. Přesto je potřebujeme... kdyby ti to nedošlo tak to je metonymie.
psel
@rohYpnol jasně, ale nepotřebuješ doma vánoční ozdoby na strom na Staroměstském náměstí ne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Tvé přirovnání je úplně mimo. Vánoční strom na Staroměstské náměstí většina domácností nemá a nevyužije. Slušný dojezd alespoň 700 km využije naprostá většina řidičů. Respektive důsledek velkého dojezdu využije úplně každý. Třeba už jen tím že doma bude dobíjet ne každý den ale třeba jednou za týden.
psel
@rohYpnol každý den dobíjíš s ročním nájezdem 72tkm. Ne, nevyužije to úplně každý.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
A na tenhle excelovský nesmysl jsi přišel sám?
psel
@rohYpnol 300km dojezd každý pracovní den je cca 6000km měsíčně. To dá ta malá baterka. Pokud na tohle potřebuješ Excel je mi tě líto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

A o tom to přesně je. A je mi tě fakt líto ze nechápeš tak jednoduchou věc.

Protože dva dny potřebuji třeba 700 km a zbytek dnů třeba jen 10 km...
psel
@rohYpnol tak si ten den co potřebuješ jet 700km jednou nabiješ mimo ne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

A chápeš že to může někomu vadit, protože nemá čas, nechce řešit tenhle nesmysl?? Potřebuje sednout a jet a neřešit, kde kdy jestli a za kolík nabije???
psel
@rohYpnol nemáš čas na 5 minut dobít 100km ale na návštěvu benzínky máš času vždycky dost ne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

5 minut ... každých 1000 km
30 minut ... každých 200 km

Jestli nechápeš rozdíl, tak fakt není problém ve mě.
psel
@rohYpnol každých 1000km stavíš dvakrát na záchod, z toho jednou i na jídlo. Kde je problém? 15minut navíc při zastávce na záchod fakt není problém na vzdalenost 1000km.
Avatar - Zetti
Zetti
@psel znas ten stary rybářský? Zkrať rybu, ja zhasnu lampu

Ne vazne, je mi te líto v dnešním provozu najet takovy kilometry. Ja to kdysi lital po eu dalnicich, je to otrocina, elektrojebka by to dala taky ale s nekonecnym stanim u nabíječek . Mohl bych furt čůrat a cpat se hamburgrama a kafem, ale lepsi je jet a být doma u rodiny. Dneska najedu sotva desitku za zabavou a nakupama. Podle tvy matematiky na takovyhle najezd je to kravina kupovat. Mas pravdu. Todle dojedu a na dalsi hodim bobek, at to zbyde na ty chytřejší
psel
@Zetti já taky lítám už jen 25k ročně a nabíjím mimo domov tak malo ze to nestojí ani za řeč.
A není to moje matematika ale jen realita.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@psel Tyhle matematické propočty průměrných nájezdů jsou od elektrofans vždy bizár. Život je komplikovanější. Mám nájezd 11-12 tisíc ročně, ale párkrát do roka chci být schopen reálně otočit 300 km převážně po dálnici. S Epiqem s velkou baterií to bude na hraně možností i za hezkého počasí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@twistedTSD

Přesně tak. Život neni o excelovské tabulce z EU.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@twistedTSD tak prostě jednou dobiješ. fíha! dalo mi to přemýšlení, ale nakonec jsem to vymyslel.
fascinuje mě, jak jsou všichni proti dobíjení, ale že by někdo řekl - nechci dobíjet každý den, budu mít tlačítkový telefon, to jsem ještě nikdy neslyšel😊
Arese
@Man Ký Typická elektrodemagogie...🤮👎
Lempl Klaun
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Lempl Klaun A na ty tvoje je?
psel
@Arese tak to ale reálně je. Navíc ti doporučuju si ten nick změnit na Kinedryl bude to hned líp.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Man Ký Díky moc za nevyžádanou radu.
Lempl Klaun
@twistedTSD Cením si tvého názoru bez hodnoty. 🤡
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Lempl Klaun Tvůj život má jakou hodnotu?
ericn
@Man Ký no vtip je v tom, že není důvod dobíjet, když nemusíš 😋
psel
@ericn ono není potřeba ani tankovat když můžeš dobíjet ne? Ja jsem určitě nyní míň na nabíječkách než dříve na benzinkách.
Avatar - praptak
praptak
@psel Domácí se nepočítají?
psel
@praptak proč počítat domácí? Jako tu 10ti se***vou sekvenci kdy vystupuju doma, otevřu kryt nabíjení a zastrčím tam kabel?
To tady budeme řešit jako nevýhodu BEV?
ericn
@psel proč bych se měl o auto každý den/druhý den starat? Stačí ta CNG OIV, kde musím tankovat každý druhý den. Jak jsem psal, víc co je to dojezd jen 400km 😉 Ještě řešit dlouhé nabíjení… Ať si to každý zkusí, jak je to opruz… Na delší soukromé jízdy používám benzinového Tourana, nádrž 60l, dojezd v klidu 850km a pár dní neřeším nic… Stejně tak Golf… a jsem spokojený. Měnit za EV rozhodně nebudu, iD.3 Pro mě v dojezdu a nabíjení celkem zklamala 😤
psel
@ericn no jestli máš CNG tak to chápu, zvláště když nemáš plničku doma 😄.
Ono je to něco jiného když jí doma máš, teda ve formě nabíječky.
A pokud auta máš a nechceš řešit výměnu tak proč ne, v mezidobí než na výměnu dojde tak se i ty dojezdy posunou... A mít něco velkého na dlouhé cesty proč ne, pokud máš strach z nabíjení.
Já jsem tim jen chtěl říct že to jde už dnes a i bez strachu...
A ID3 Pro, pokud to bylo před technickým update 2024? tak to celkem chápu, malá baterka a horší nabíjení. Dnes těch 79kWh v GTX sosá fakt těch 185kW, takže tato kombinace je asi pro starý MEB nejlepší. Jak to bude s MEB+ se snad dozvíme brzy, pokud už to není venku...
Makovnik
@psel to mas spocitane, ci je to tvoja dojmologia?
lebo takych blabolov som pocul a cital vela, ako sa elektroherky rychlo na dialnici nabiju, lebo sofer nestiha ani kafe dopit, pritom tie rozpravky nezodpovedaju ani praktickym testom.
A zvysok samozrejme sa nabija pri nakupovani a pod.
Ja Prvni a Posledni
@Man Ký
Velmi trefné!
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Oooo náš nejmoudřejší zase perlí...
Tak jistě, všichni totiž jezdíme mobilní telefony nabíjet do průmyslové zóny za město a tam čekáme, než se dobijí a celou tu dobu z nich nemůžeme ani volat ani psát sms, nedej bože maily, nebo socky... a už vůbec ne streamovat hudbu... A nebo, že by to bylo úplně jinak?
Zdá se, že na vysoký demagogický jsi musel promovat s červeným diplomem. A těch 11 lajkujících to budou taky raketoví inženýři, koukám. A že jich máme vždycky nadbytek...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous závidíš mi lajky? stydím se. myslím, že tvůj výrok "zrovna včera jsem přítelkyni ukazoval jak Passat vyjede kopec bez zaváhání" jich zaslouží sto tisíc😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký O co se tu snažíš, zoufalče? Vytrhávat z kontextu a demagogicky překrucovat by ti šlo, že? Vedeš si na mě složku? Máš odkaz na můj původní příspěvek? Rád si ho celý znovu přečtu. Víš vůbec o čem byl? Jak souvisí adaptace DSG na proměnlivé stoupání bez přidávání plynu a její zcela hladký provoz se stupidním srovnání EV a smartphonu? Toužíš předběhnout Mikešuse v trapnosti?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous byl vo tom jak jsi vezl přítelkyni do kopce a pašík to ustál bez ztráty kytičky
panejo ukazovat starý jak mi jede auto to je megatrapnost na osmou😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Ty seš fakt ubohej duševní mrzák až to bolí. To si jako myslíš, že jsem tím před ní machroval a zvětšoval si pinďoura, jako to děláš značkovým oblečením a drahejma autama ty, chudáku? Řeč tu byla o technice DSG a o jejím chování a prostě jsem jí ukazoval, že se nemusí bát automatu a ať se podívá, jak si to samo poradí s delší cestou do kopce, kde se mění sklon a jak si to samo řadí a přidává plyn, aniž bych musel cokoli dělat a aniž by cokoli cukalo, nebo jinak nefungovalo, jak se tu dnes a denně traduje o DSG. Ona totiž stále jezdí s manuálem a do automatu se jí nechce. Ale po tom ti je houno, protože ty si z toho demagogicky opět vytvoříš jinej stupidní příběh na tvý úrovni a budeš to tu prezentovat za moje myšlenky a slova. Prostě Mikešus hadr. Duševní mrzák.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous a jak se umíš vztekat😊 to se neomrzí😊
Avatar - praptak
praptak
@Man Ký To, že jste to nikdy neslyšel, neznamená, že někdo to tak má.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Man Ký nez aby nabil jednou za 30 minut. Zajede k benzince natankovat 15x na 5min, s frontou a případnou zajizdkou 10. Takze chce byt u rodiny častěji, ale misto 30min stráví tankováním klidně i 150 min. To je ta jejich matematika. Jako treba ze 20% znamena nikdo.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mikesus a že v sezóně na těch chorvatských benzínkách jsou fronty na hajzlíky, na párek v rohlíku, na pokladnu, na tankování, to nikoho evidentně netrápí😊
ericn
@Man Ký pokud máš slušný dojezd a jedeš třeba na Istrii nebo na Krk, Chorvatský benzinky tě na cestě nezajímají a vezmeš až v cílové destinaci 😋 btw hlavně si zastavíš, u které chceš ty a ne auto…
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ericn No a nebo máš Superb/Passat TDI a podobně a dojedeš do Dubrovniku na jednu nádrž. Tam pak jezdíš týden po okolí a den před odjezdem si nabereš na místní pumpě bez fronty za 2 minuty a s tím vystačíš až domů. A přesně-zastávku si udělám někde na místě s krásným výhledem a ne u popelnic a hučících stojanů...
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Mokrous A co to jsou za lidé, kteří čekají na benzín ve frontě, pak víc jak půl hodiny obědvají, pak si dají kávu, mezitím dětí skotačí na prolézačkách a po hodině jedou dál. Na benzinkách jich potkávám stovky. Takže buď jsem mimo, nebo Vy jste nikdy nejel s rodinou na dovolenou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Petr Pinkas Nemohu mluvit za typického stádovitého ovčana, který musí dělat všechno stejně jako ostatní. Nemám toto uvažování. Na dovolené jezdíme často a daleko, ale vždy se vyhýbám davovým akcím. Nesnáším totiž lidi, teda spíš stáda. Takže ano, jsem mimo a vždy budu mimo a jsem za to velmi rád. Vše si dělám po svém a chci mít klid a prostor.
Někdo si rád sedne do přírody, poslouchá vítr, cvrčky, ptáky, kouká se do dálky na panoramata a svačí u toho a relaxuje a někdo potřebuje ke štěstí rvát se se stovkami dalších ve frontách, ve smradu, špíně a hluku a vedru s výhledem na popelnice.
Já jsem moc rád, že většina dává přednost tomu druhému, alespoň mi zbývá víc prostoru.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous bydlíš v paneláku, jezdíš passátem ale nejsi ouca😊

Nebudem ovcou, žiadnou blbou ovcou
Mne to hnusí sa robiť, čo musí sa
Chcem byť iný navždy, liať benzín do nafty
Liať benzín do dízla, pozrite sa na čísla

Rozbalím čokoládu, zežerem obal a čokoládu zahodím chápeš?
Natiahnem si na ruky korčule a pôjdem sa korčulovať na jazero! V lete!
A vieš čo ešte? Dám si zimnú bundu a pôjdem do solárka Si nemyslite!
Kúpim si letenku a pôjdem autobusom! Keď ma naserete nepojdem nikde

jezdil passátem jednou za tři týdny, myslel si, že je to známka punku😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Jak říkám, duševní mrzák. Musíš mít hrozně smutný život. Myslel sis, jak to doženeš prachama a ono nic... Pro všechny seš .....
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous kup si někde trochu sebevědomí. ne toho falešnýho, kterým přesvědčuješ bez přestání všechny kolem, jak jsi dobrej a projevuje se to pomlouváním druhejch. opravdickýho, že ti je u zadku, co si kdo myslí, že nemusíš nikomu nic dokazovat, protože to lidi vidí i bez toho, že bys cokoliv řekl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký Chápu, že jediné hodnoty pro duševní mrzáky jsou výška konta a značkový hadry a drahý auta. To nevadí. Tak to bylo, je a bude. A neboj. O "kamarády" na stejný úrovni nepřijdeš. Budete si závidět, pomlouvat se, falešně si pochlebovat, soutěžit,... a bude vám dobře.
No a já si radši nechám ty opravdové přátele a hodnoty o kterých ty nemáš ani tušení.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous vidím, že umíš číst mezi řádky. nemám rád chvástouny. nikdo nemá rád chvástouny. a nejhorší jsou ti, co se chvástají a přitom reálně nemají čím.
lidi stádovitě jezdí na dovolenou, protože mají děcka a děcka mají prázdniny a jindy nemůžou. pochopil, pahňupe? že ty nějaké parchanty nemáš, neznamená, že jsi výjimečný.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Man Ký No, tak teď jsi mě fakt vyrazil dech. To jsem skutečně nevěděl, že existuje něco jako děti a prázdniny. Moc díky za osvětu. A díky, že jsi nám vysvětlil svůj vztah k dětem, když je nazýváš parchanty. To se u hodnotového jedince tvého formátu dalo čekat. A taky díky za osvětlení faktu, že mít děti = implicitně muset trávit čas ve frontách a bordelu a nesmět s nimi zastavit jinde.
Tebe je tu škoda. Takový myslitel se rodí maximálně tak jednou za minutu...
Teda vlastně paYntelYgent.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous po hlavní cestě do Chorvatska je v sezóně každé odpočívadlo a každá benzínka nacpaná lidma. jestli sjízdíš z dálnice, abys měl zpěv ptáčků a byl jsi tam sám, tak jsem tě hrubě podcenil.
zajisté sis všimnul, že mluvím o dětech, až ve vztahu k tobě mluvím o parchantech. co jiného by z takové naduté nuly mohlo vzniknout.
psel
@Man Ký LOL

Jo a přivolá si výtah a jde nahoru pěšky.

Horkýže zdravím a je potřeba mít postoj
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn já stavím na chcaní, na jídlo, na protáhnutí kostí, abych neměl embolii. bez zastávky letí jenom letadlo. nikam nespěchám, když chci, zastavím.
Makovnik
@Man Ký sice mas tu par nemysliacich fanusikov, ale tvoje prirovnanie je uplne hlupe, lebo tlacidlovy mobil je uplny rozdiel v celkovych funkciach zariadenia, nie v sposobe nabijania.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@twistedTSD Jezdím 15 let k moři do Polska. Díky výstavbě dálnic se mi zkrátil čas dojezdu o 2 hod. Teď jedu 670 km, z toho 640 km dálnice. Minulý rok, benzinové auto, 2 x 1/2 hod. zastávky v tom 1x tankování + (svačina, WC, odpočinek). Letos, elektrické, 2x 1/2 hod. zastávky na dobíjení + (svačina, WC, odpočinek). Čas jízdy stejný a navíc poloviční náklady. To je blbý co ?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Petr Pinkas Poloviční náklady s EV nabíjeným v zahraničí na DC a s jízdou po dálnici? Tak to bych rád viděl.
ericn
@Mokrous To já taky 😄 Btw 600km a 2 půlhodinové zastávky? Asi kvůli nabíjení, jinak to moc nechápu... Hmmm
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Mokrous Máte pravdu. Najel jsem 1374 km, prům spotřeba 16,19 kWh/100 km, to dělá 222,45 kWh. Nabíjení 64 kWh/3 Kč (doma s FVE), 52 kWh/6Kč (u majitele domku, původně nechtěl peníze, ale s tím jsem nesouhlasil), zbytek u Orlenu (cca 12 Kč/kWh). Celkem to dělá 1941 Kč což je cca 141 Kč/100 km. U benzinu 7 litrůx35 Kč je 245 Kč/100 km. Opravdu to není polovina.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Petr Pinkas No, to jsem přesně čekal, takový ty ideální příběhy majitelů EV.
Doma mají soláry co byly zadarmo v době pořízení a nikdy se nebudou ani servisovat a tak se ta elektřina objevuje vlastně zadarmo a i u těch, kde nemají soláry, tak jim teče čistá silovka bez regulované složky. Pak je v cíli hodný pán a další levná elektrika a na dálnici to žere jako TM3HL v ideálním počasí, kdy neprší, nefouká, nesvítí ani nemrzne... To známe.

No a pak jsou lidi, co bydlí v bytovce, nemají zásuvku, ani hodného pána a jezdí v každým počasí a zjistí, že je 1 kilometr stojí prostě víc jak ve spalováku. A jsou rádi, když se dostanou pod 3,-Kč/km v reálu. A vedle toho s naftovým kombíkem v létě v zimě jakkoli a kdekoli za 2,- Kč/km.

Já nemám nic proti EV a jejich majitelům, jen už těch pohádek bylo dost.
JayDeeSq
@Mokrous psal že dobíjel ze solárů v ceně 3 Kč/kWh, to je dost na rozpuštění investice a amortizaci, nepsal že nabíjel zdarma doma ze solárů. A i kdyby to vzal ze sítě za nějakých 3,50 Kč/kWh, tak to stejně s tím vypočtem moc nepohne. Odpůrci EV jaksi nechápou, že tohle je každodenní realita života s EV, já vím, je to těžké pochopit, když oni to ze spalováků neznají a jsou odkázání jen na čerpací stanice a tak to pořád jen porovnávají s veřejným rychlodobíjením, které ve výsledku tvoří jen menší část provozu a to i u těch co nemají vlastní dům, kdo provozuje EV čistě jen na rychlonabíječkách, je jistým způsobem hloupý. A těch 3 Kč/km bych tedy chtěl vidět, kdo by provozoval ve velkém rychlodobíjení, tak samozřejmě bude mít zařízené nějaké lepší ceny, než neregistrovaný zákazník a tam se bavíme o cenách okolo 10Kč/kWh, což fakt není 3 Kč/km, ale realně okolo 2 Kč/km, ale to je stejná pohádka, jako s naftovým kombíkem za každých okolností 2 Kč/km..což znamená spotřebu 5,1...to chci vidět jak za každých okolností dá naftový kombík.. počítáno na cenu dálničíních pump tj nafta za 39
Avatar - Mokrous
Mokrous
@JayDeeSq Evidentně nejezdíš ani s EV, ani s dieselem. Ze sítě nestojí elektřina 3,50 Kč to je lež a přesně o tom jsem psal, ale to je asi selektivní slepota. Kompletní cena s regulovanou složkou je mnohem vyšší.
A kdo nemá vlastní dům nemusí být vždy hloupý, ale musí skoro vždy na rychlonabíječku, protože jaksi nemá čas auto nechávat na AC a chodit pěšky od čerta k ďáblu. A žádná registrace mu nepomůže, když DC stojí nejméně 10-13Kč/kWh. 10 jen u pomalýho DC u Lidlu, jinak 12-13 při registraci. A krom TM3 všechno žere jako prokopnutý. V zimě tuplem, plus ztráty při nabíjení, stání, klimatizování na kratších trasách atd... Takže všechno pohádky ovčí babičky.
Testoval jsem a zvažoval nákup Š. Enyaq, ale zavrhnul jsem to. Průměrný roční náklad na 1km byl 2,90 až 3,- Kč, ale to bylo to poslední, co by mě trápilo...
Jinak za 39,- jsem netankoval od začátku války. Jezdím jen na Vervu a vždy do 36,- až 37,- Kč max. A spotřeby mám 4,8-5,4/100. A nevím proč bych měl tankovat na dálnici, když mám dojezd cca 1.200-1.300 na nádrž.
Nikomu neberu volbu EV, má-li na to podmínky a vhodný provoz. Jen nemám za potřebí pohádky ovčí babičky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Petr Pinkas Co má být blbý? Už jsem tu popsal svůj use case, při kterém žádnou půlhodinovou pauzu nedělám a nechci dělat. Že ty jsi s EV šťastný, ti moc přeju, ale nevím, jak to souvisí se mnou.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@twistedTSD s tebou to souvisí tak, že až ti zdraží emisní povolenky otop a benál, budeš jezdit na elektřinu taky😊
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@psel
Je to porad stejne: BEV se hodi pro ty, co maji relativne male denni dojizdky po meste, a soucasne bydli ve vlastnim dome a dobijeji pres noc v garazi.

Takze relativne malemu % lidi.

Nevadi mi, ze BEV existuji.
Vadi mi to jejich bezhlave protlacovani a soucasne zakazovani spalovacich motoru.
Arese
@Ja Prvni 123 👍👍👍
Johnn
@Ja Prvni 123 proč malé denní dojíždky po městě?
My máme města a vůbec obce vzdálené stovky kilometrů?
psel
@Ja Prvni 123 až na ty malé projížďky se s tím dá souhlasit a dobíjet se dá i v práci.
A to samozřejmě není malé procento lidi. Naopak je to většina. Pokud by většina jezdila denně PRG OVA tak by si jel na D1 tak akorát zaparkovat.
DonVito
@Ja Prvni 123

Muzes mi vycislit to male procento treba v Norsku?
😀
Ja Prvni a Posledni
@DonVito
Přesně tak, první troll 123 je jako vždy úplně mimo!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
To vi každý kdo není hňup. Daně a poplatky. Tedy jen ideilogie.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol poplatky za ničení zdravi ostatnich. Takže jen příspěvky na zdravotnictví. Mizes si vybrat, bud budes jezdit něčím, co zatěžuje zdravotnictví a upíra ostatnim právo na zdraví, nebo neplatit tyhle poplatky a jezdit tím, co toto nezpůsobuje.
ericn
@Ja Prvni 123 souhlas 😋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

Správně 👍
ericn
@psel Píšeš nesmysly, porovnávej poměr cena/výkon. To co ti umožní Kamiq, Epiq nezvládne. To je celé, pro mě je důležitější, že to auto nemusím řešit, když někam jedu. dám jakýkoliv výlet po Česku tam i zpět na jednu nádrž... Cesty 300km+ na jeden zátah jezdím 1-2 týdně, víkendy 300-400km běžně... a nemusím hledat nabíječku ani tahat kabel z auta. Já totiž vím, co znamená mít v autě dojezd jen 400km, jezdím se služební CNG OIV už cca 5 let a je to opruz...
psel
@ericn 85kW a kvedlačku v Epiqu nenajdeš. kW výkonu v Epiqu je určitě lacinější než v Kamiqu.
Kabel z auta taháš jen když nabíjíš pomalu, doma nebo v práci ti obvykle čouhá kabel z nabíječky.
Opruz je u CNG jen když nemáš plničku doma nebo v práci. Máš malej dojezd a ještě to musíš jezdit tankovat. To by mě taky netěšilo.
ericn
@psel řadičku nebo automat je asi fuk, používám obojí - každý má něco pro a něco proti 😋 85kW na auto stačí, nemám s tím problém, dokonce tomu Epiqu i ujedeš…

Btw nechci řešit žádný kabel ani nabíječku doma. I to CNG mám jak v práci, tak kousek od baráku (cca 2km) a naplněný je to za 5min narozdíl od EV.

Abych to nějak uzavřel, dojezd 400km mi nevyhovuje. Tečka 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Ne
On tě nude přesvědčovat, že to je senzační protože si můžeš odskočit na vecko a dát kafíčko 🤣🤣🤣
ericn
@rohYpnol no nemá šanci 😋 Není nad to si EV vyzkoušet a hned zjistíš, jestli to chceš nebo ne…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Přesně tak. Vim že nechci.
psel
@ericn jo takže kdyby mělo BEV 500km dojezd tak už je to jiná?
A určitě potřebuješ tak malý auto jako Epiq?
Rozumím tomu, že těch 5 minut na nabíječce abys nabil těch scházejících 100km dojezdu Epiqu je zásadní omezení a že když to jezdíš každý den tak je to otravné. Pak je jediné řešení auto s větší baterkou.
Mít to jednou měsíčně s nabíjením doma, tak porad trávím méně času na nabíječkách než na benzince ale závisí to na celkovém nájezdu v trasách do 400km aby se to dalo srovnat.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn ano, reálných 400 km mají ty nejhorší elektromobily současnosti, většina je jich na tom líp

www.cebia.cz/…ke-srovnani-2025

a v zimě je to zase míň, ale to se do Chorvatska tolik nejezdí, jezdí se do Rakouska a to je o dost blíž😊
ericn
@Man Ký ne, reálných 400km v kombinaci udělá málokteré, zvlášť když je v tom dálnice (iD.3 bralo i 25kWh/100km, stačilo jet 150kmh - bežná rychlost v levém) a pak musí na dlouhou dobu na rychlonabíječku nebo na wallbox na noc a to vážně nechci… Nemíním tohle řešit, chci aby auto bylo “ready”, kdykoliv ho budu potřebovat.

Dojezdy EVček podle WLTP jsou jen snůška marketingových plků a nikdy nesplnitelných slibů 😋
psel
@ericn no po tom technickém update to lepší je, ale furt dálnice s rychlostí 140 tacho se na spotřebě podepíše. Je pravda že mi to tak nevadí a tak jsem se zatím k žádnému testu Praha - Brno ve 110km/h nedostal, asi bych na to neměl nervy.
Ale z těch cest mi zatím vždy stačilo nasosnout pár kWh a dojet domu, takže jsem kromě cest do zahraničí nikdy do 80% čekat nemusel.
kozakm
@ericn no a zase naopak, co zvládne Epiq, to nezvládne Kamiq..
ericn
@kozakm a co třeba? Hmmm
Avatar - praptak
praptak
@psel Kolik času člověk stráví na veřejných nabíječkách, když bydlí v bytovém domě?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@praptak záleží jak dokážeš organizovat. Ja treba týden zkoušel nabíjet jen na veřejných, ujel jsem přes 800km a čekal jsem celkem 0 minut. Kdykoliv se nabijelo, byl jsem nakupovat, nebo obedvat. Takze nez jsem si vyřídil co bylo potřeba, nabilo se, alespoň částečně, auto.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus Dotaz směřoval právě k tomu celkovému času a už je jedno, jak ho strávíte.
ericn
@praptak to on nechápe, že když jde nakoupit, tak je to také strávený čas nabíjením, protože ho tak nějak strávit musí…
Mino21
@ericn Jsou dva různé typy nabíjení.
1, Nabíjení, když na nabíjení čekám (tzn. na nabíječku cíleně z nějakého důvodu potřebuju)
2, Nabíjení, když na nabíjení nečekám (tzn. nabíjím při zastávce, kterou bych udělal i bez nabíjení).

Bod 1 časovou zátěží je, bod 2 nikoli.
ericn
@Mino21 bod 2 může být taky, protože potřebuješ nabít a pak kvůli tomu děláš tu činnost, kterou by si mohl udělat i jindy... Jen si to tím zdůvodníš...
psel
@praptak no závisí na tom kolik najedeš měsíčně a kolik máš tras přes dojezd BEV. Pak se na to dá odpovědět. A samozřejmě jestli máš možnost nabíjet v práci.
Petr Babis
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@ericn Na seznamu to zabili uplne.
Pry: Skoda predstavila nahradu za Citigo...
psel
@Ja Prvni 123 LOL
DonVito
@Ja Prvni 123

Cenove to neni tak vzdaleny.
ericn
@DonVito jasně, Citigo iv stálo 430tis, ne? Tj 180tis Kč rozdílu je vlastně to samé 🤣👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Bo inflace Fialy, diky které se máme skvěle protože nám všecko zlevnilo. Nejvic auta 🤣🤣🤣

Kdyby byla inflace 5000%, možná máme BEV za cenu rohlíků 🤣🤣🤣
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Trapné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@praptak

Bohužel podle místních hujerů to je reálné 🤣

Ale preference v Moravskoslezském kraji jsou vemi slibné, SPD před Spolu... Stanjura táhne 🤣🤣🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol Moravskoslezský kraj spolu s Ústecký karlovarskym patří k tem nejméně vzdelanym a s nejnižší průměrnou inteligenci. Pak neni překvapující i volební preference v těchto krajích.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol inflace, kterou zpusobil babis. Ale to hlupaci nepochopi. Naopak díky této vládě nebyla tak velká a dlouhá.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mikesus no při vší úctě, Babiš žádnou inflaci nezpůsobil. ani Fiala ani nikdo jiný.
Tycoon
@Man Ký

Konečně rozumný názor. Tentokrát je palec nahoru ode mě, lajkovací armáda po ránu spí. Za celkovou inflaci může primárně ČNB svou předchozí měnovou politikou. Vlády mají vliv jen na to, které položky v rámci celkové inflace zdražují víc a které méně. Vláda může například omezit to, aby nejvíce zdržovalo bydlení.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon a kdo může za inflaci v Evropě?😊 já myslím, že si někdo myslí, že se něco dá, a ono se to nedá😊
Tycoon
@Man Ký

V Evropě za inflaci může Evropská centrální banka.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon já myslím, že ekonomické poučky trochu fungují a pak se ukáže, že přijde covid nebo válka a nefungují vůbec. nebo bude mít Německo finanční problémy a my jakožto spádová ekonomika je budeme mít taky.
nebo to bude úplně jinak😊 ale fakt to nepřikládám na vrub ani Babišovi, ani Fialovi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký

Fiala, resp. jeho vláda, inflaci nezpůsobil. "Jen" ji výrazně prohloubil. Z 10% udělal svou nečinností a neschopností 40%.
PavelK_
Za mě zklamání. Po nadějném Elroqu jsem se docela těšil, ale už teď vím, že děkuji, nechci . Vypadá spíše jako produkt Stelantisu, než Škodovky. A ten displej před řidičem má být co? To vypadá, jakoby si tam jen někdo odložil telefon. Vždyť to ani není v ose volantu.
psel
@PavelK_ proč by nebyl v ose volantu? Displej je imo větší protože si buď vzali něco z negativních reakcí na současné řešení v MEB a asi to nebude mít headup, takže tam budou chtít zobrazit víc věcí.
Čím ti to připomíná stelantis?
Avatar - xxc
xxc
@psel prednym nahonom 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@PavelK_ Za mě exteriér celkem dobrý, ale interiér je taková klasická Čína. Škoda, že si Škoda nezachovala větší svébytnost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže jsme stále nejmíň o 1/3 cenově výš než Kamiq...
Kde je ta cenová parita, co, hujeříčci?!? 🤣🤣🤣
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Nikde, jen to nemusíte stále do omrzení opakovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@praptak

Musím, protože mistní hujeříčci tady diskusích opakovaně lžou.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Líbí jak po stránce techniky, tak designu. Výjimečně i uvnitř. Lepší, než Volvo či Polestar. A někým zmiňovaná podobnost s produkty Stellantisu, to je vážně mimózní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Celkem by mě zajímalo, jak na 4,1m vyšmoulili 475l... nejspíš kufr na stojáka s hlubokou vaničkou typu megabox od Fordu... takže takové dost virtuální litry.

Jinak Kamiq je o 15 cm delší, takže Epiq máme menší. Zato o co menší, o to dražší... 😆
psel
@rohYpnol stačí se podívat do kufru té studie Id cross a dojde ti to 😄. Zatím nikdo neukázal ten frunk ale prý 20l takže tak akorát na kabely…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Ano takže přesně jak jsem opět říkal... Délka kufru cca 70 cm neni na 4,1m špatný výsledek. Ale je to tak na 370 litrů. Zbytek pod podlahou...

Každopádně tristní je misto na zadních sedadlech. To je fakt špatný vtip. Resp. nejde až tak o to misto, ale o výšku podlahy.
psel
@rohYpnol asi zase vybíráš auto pro někoho kdo měří 2.3m a má sedět vzadu. Koukni na první videa kde sedí vzadu Bloch který měří necelý 1.9m a je v pohodě.
A místo pod podlahou je super, normálně to nepotřebuju ale když stěhuju nechám ty styrodury doma a vejde si mi do auta hned víc. Jo a potřeboval jsem to po dvou letech poprvé😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Ne. Misto vzadu je fakt velký špatný a je to vidět. A znovu si přečti o čem že se bavím.
Johnn
@rohYpnol Zadní sedák je výrazně kratší. Opticky pak vypadá prostor pro nohy bez obsazení lépe. Ale sezení vzadu bude špatné pro dospělého.
Jinak Epiq z pohledu designu šedý průměr, spíš horší.Techniku ještě neznáme, ale žádný průlom to také nebude. Cena, ta je tím pádem stále moc vysoko. A to je klasika, budou velké slevy, jako u větších sourozenců.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Johnn

Délka sedáku mě taky úplně netrápí. Problém je výška. Ta bude totálně zoufalá, takže budeš vzadu mit kolena pod bradou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol
www.youtube.com/watch?…
V čase 14:05 začíná ukázka toho, kde budou kolena zadních pasažérů. "Pecka!"
psel
@Johnn ve kterém autě je zadní sedák delší než přední v této cenové třídě ?
LOL
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Co třeba právě ta výška kufru. 🙂
Othello
Je to taky RWD ?
Jan Pešek
@Othello Ne.
Othello
@Jan Pešek
tak to je docela velké mínus
DonVito
@Othello

FWD ne nejlevnejsi koncepce.
Jak pro spalovak, tak pro elektro.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Samozřejmě že neni. RWD má hnaná kola bez řízení což je mnohem jednodušší, že. Proto byl Brouk a další RWD.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ohľadom designu musím pochváliť. Je to originálne, je to Škoda, vyzerá to k svetu. Ak toto prejde bez väčších zmien do série, palec hore.
traveldrive
@wakantanka No, kolesá by mohli dostať viac gumy. Prelis začínajúci nad kľučkou zadných dverí je ako päsť na oko, ako keby na auto ani nepatril. Predné a zadné svetlá sú des, prečo jednoducho nespravia niečo pekného, musia sa odlišovať za každú cenu? Interiér mi príde ako slabšia variácia na spôsob ID., veľa práce si s ním nedali. Ja skôr dúfam, že v detailoch sa toho zmení viac.
Pan Koktejl
Asi kopie VW ID Cross. Snad bude také umět sklopit všechny sedadla do roviny. Všechny ty nové elektro škodovky vypadají přetloustle. Výrazná oranžová barva v černošedém interiéru je nepříjemná, světlé potahy budou hned špinavé, s dírami i špatně čistitelné. Kde dát kafe pro mě a manželku? Kde odložit mobil od manželky, brýle, peněženku z kapsy, aby netlačila, kapesníčky, klíče. Přihrádka před spolujezdcem určitě nebude uzamykatelná....Proč má auto do města s malým dojezdem nárazníky jako nějaké SUV. Proč je proboha na autě 5x nápis Škoda? 4x na každé straně + na volantu. Určitě to bude mít malý kufr, žádnou rezervu. Toto si určitě nekoupím. Sorry jako.
Michal Exner
Dneska ráno jsem se vrátil z Mali Lošinj (HR) a na jedno nabití,pardon načepování benzínu jsem ujel až do Znojma a ještě jsem měl rezervu na cca 150 km. Ujeto 725 km při spotřebě 5,3 l / 100 km. Střídali jsme se v řízení a stavěli jen na čůrání. Tak proč vych si měl kupovat elektriku, když mám z loňska novou Corollu za 481.000 Kč?
Tycoon
@Michal Exner

Protože zachráníš planetu a prodejce kávy v okolí nabíječek. A čůrat pak budeš každou půl hodinu, jak se sluší a patří dle vyzdvihované ideologie. BTW No alespoň si byl čůrat vícekrát. Když jsem napsal, že jsem jel z Chorvatska a jenom jednou jsem byl na WC, tak jsem tady byl skoro ukřižován.
psel
@Tycoon proč ukřižován?
Naopak, mohl bys fungovat jako reklama na ty potravní doplňky pro podporu prostaty a z toho bys měl tolik peněz, že bys měl jak novej barák tak BEV s patřičným dojezdem jehož cena by tě fakt netrápila. Mmj nick prostAmol je ještě volný 😄.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon já myslím, že to bylo všem u zadku, kolikrát jsi byl močit. ale sedět tři hodiny na zadku a nepohnout kostma je celkem zlo.
DonVito
@Michal Exner

Kdyz mas z lonska novou Corollu, nevidim duvod k nakupu jakyhokoli auta.
😀
Ani BEV.
😉
psel
@Michal Exner no tak s BEV bys musel na 725 km určitě taky jednou zastavit a byl bys tam o 15 minut déle. To je na takové cestě zásadní zpomalení to chápe každý.
A určitě je Corolla za 481k lepší koupě než BEV když jezdíš tak často do HR.
Tycoon
Proč má kompaktní městský crossover obrovská 20" kola a pneumatiky s úzkým profilem 225/40?
Proč jsou rollery multifunkčního volantu blízko středu volantu, kde na ně průměrný řidič nemůže palcema dosáhnout?
Proč se tímto modelem Škodovka vrací ke kritizovanému ovládání klimatizace na displeji, když u nového Superbu s Kodiaqem propagovala Smart Dials?
Proč jsou důležité informace zobrazeny na těch megadisplejích tak miniaturně, že to typický kupující tohoto typu aut nemá šanci přečíst?
DonVito
@Tycoon

Proč má kompaktní městský crossover obrovská 20" kola a pneumatiky s úzkým profilem 225/40?
Protoze koka delaj auto a lip to vypada.
Ja bych byl radsi za normalni rozmery.

Proč se tímto modelem Škodovka vrací ke kritizovanému ovládání klimatizace na displeji, když u nového Superbu s Kodiaqem propagovala Smart Dials?
Kvuli cene? 😉
psel
@DonVito a ještě k volantu, mě teda kroutítka nepřipadají být nějak blízko středu.
A co se týče malých čísel, nevím z čeho vycházíš ale na první pohled to velikostně nevypadá jinak než to co je v Eny a nevim o nikom kdo by si na nečitelnost stěžoval.
DonVito
@psel

To uz bylo spis rypani, nez vecna kritika.
😀
Tycoon
@psel

Podívej se, kde ty rollery bývaly před rokem 2020. Blíže věnci a dosáhl jsem na ně bez problémů palcem, byly prostě přesně tam, kde dáš palce, když držíš volant. Ergonomicky dobré řešení. Měla to všechna koncernové auta stejně.

Pak přišla Škodovka s OIV a dala je blíže středu (Audi, VW a Seat nikoliv, tam rollery zůstaly umístěné jako předtím). Je potřeba palec pořádně natáhnout pro rolování a pro zmáčknutí je potřeba už dát ruku z volantu, nebo alespoň mírně přehmátnout. Ergonomicky špatné řešení. Ono to vypadá jako detail, ale když do toho přesedáš z auta, kde je to ergonomicky dobře, nesmírně to otravuje.

Škodovka kdysi mívala velmi propracované interiéry. Teď je to její slabina.
psel
@Tycoon teda nevim, ale ja jezdím aktuálně s modelem 2022 a nikam přehmatávat nemusím. A nepřipadá mě, že bych měl nějaké lachtaní ploutve.
Tycoon
@DonVito

Pokud chtějí ušetřit, tak více než na panelu klimatizace můžou ušetřit právě tím, že tam dají "normální" kola a pneumatiky. A jako bonus to bude lípe jezdit. A u elektromobilu se bude hodit i delší dojezd. To by bylo Simply clever.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Tak tohle co vidíš je stejně nereálná specifikace, která z výrobní linky možná sjede v počtu 20 ks pro novináře a pak už nikdy vic 😆😉
Tycoon
@rohYpnol

Jenže na základní verze nebudou moct dát kola z Kamiqu, budou muset zachovat celkový obvod pneumatiky. Něco jako 195/60 R18. Což je pořád velký, těžký a drahý nesmysl.
psel
@Tycoon no ona velká kola vypadají líp, zvláště na studiích, ale podle výbavy si máš vždy možnost vybrat co se ti líbí a je samozřejmě zapsané v TP. Navíc když si klikáš na konfiguraci tak ti to ukazuje jak se ti s velikosti kola vs WLTP spotřeba. A tam to nic zásadního nemění.
Tycoon
@psel

Viz odpovědět výše. Nic rozumného tam vybrat nepůjde, protože se musí zachovat celkový obvod pneumatiky.
DonVito
A jéjej.
Levny EVcko.

To nam zde budou muset trollove vysvetlit, jak moc je spatny.
Tak jako cela elektromobilta...

Ja k tomu muzu napsat, ze jezdim asi horsim EV nez je Epiq a je to uplne v pohode.
To je moje vlastni zkusenost.
Daily, na vylety, na dovoleny atd.

Obchodak, co jezdi 2x tydne 300km, by potreboval o dost lepsi EVcko...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Nemusí. To BEV totiž levné vůbec není. Opět jsi prokázal nedostatek vlastní inteligence.
traveldrive
@DonVito Čo je na cene "už od 600 tisíc" levného?
DonVito
@traveldrive

Na lokalne bezemisni auto je to levny.

Pro nekoho (treba pro me..) je dulezitejsi bezemisni provoz, klid a bezkonkurencni komfort jizdy pred dojezdem a rychlosti tankovani.
psel
@traveldrive jako auto za 12 průměrných výplat není levné? Tak se nad tím zamysli jakou produktivitu musí automobilka mít aby to mohla takhle nacenit.
Když Ford začal prodávat model T, mohl si to dělník koupit za 4 měsíce práce, takže by dnes stál zhruba 200.000 Kč.
A teď se podívej na to, co v autě dnes máš od let modelu T navíc a zamysli se nad tím jestli bez těchto věcí schopen být abys tu cenu dostal dolu. My se tady bavíme o 2 nebo 4 tlačítkách na spouštění oken ale tam jsi neměl ani ta skla.
Avatar - AmosKl Klima
AmosKl Klima
Zklamání. Cena od 600 tisíc znamená, že slušná verze bude za 900 tisíc. Dojezd 425 znamená, že skutečný bude 200 km, protože se nabíjí od 10 do 80 %. Náklady na nabíječkách? 13,- Kč od ČEZu. Děkuji, nechci. To i moje nová octávia 1,5 TSi m-HEV jezdí o dost levněji (4,6 l na 100 km dlouhodobá spotřeba). A jízda je o dost pohodlnější než například Elroqem, se kterým jsem pár dní jezdil (lákalo mě to, ale zatím e auta jsou o ničem).
Avatar - praptak
praptak
@AmosKl Klima Že se nabíjí od 10 do 80 %, neznamená, že nelze nabít jinak. Horší jsou ty náklady a čas na nabíječkách.
DonVito
@AmosKl Klima

Fabia pohodlnejsinez Elroq?

Zvlastni.
psel
@DonVito navíc stejných 900 za Elroq jako za tu Octavii MHEV, to se vyplatí.
Jo, pokud nabiji na DC za 13Kč tak to vyjde nákladově na stejno, já nabíjím doma pod 4 Kč, takže jsem v tom za třetinu. FVE připravuju…
fisero
@psel Cena silovky se hejbe někde kolem 2,4 koruny, distribuce 2,5 korun. Pak tu je 0,45 za OZE, a pak poplatky za jistič, odběrné místo. Jak jste se na ty 4 koruny dostal?!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsem hrozně zvědavý, jak budou mistni elektro hujeři obhajovat, až nám tady desetitisíce Poláků co jezdí pracovat do Rakouska budou stát na nabíječkách a spotřebovávat naší elektřinu, která bude nedej bože chybět našim domácnostem nebo firmám...
DonVito
@rohYpnol

To by byl podobnej problem, jako kdyz tankujou nas benzin.
😀
WTF
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Opět jsi dokázal jak jsi hloupý.
Kolik domácností (nebavím se o dopravě!) potřebuje pro život benzin???
Navíc ropa je komodita, kterou DOVÁŽÍME. Zatímco elektřinu VYRÁBÍME a díky OZE část vyrábíme "bezemisně". Takže my budem platit za OZE, aby nám ji Poláci spotřebovávali... Bravo!
Mino21
@rohYpnol Ten Polák ji nezaplatí?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mino21

Tady nejde o to jestli to zaplatí nebo ne. Tady jde o to, že musí být. A OZE není nafukovací. Jinymi slovy - kdyyb jsem mělo 130% spotřeby pokryto OZE, tak ať si tady klidně dobíjí všichni Poláci. Ale když nemáme pokryto ani 30% z OZE, tak je to nežádoucí.
DonVito
@Mino21
Na holuba prilis slozita otazka...
Holubi logika je, ze mas tu vyhodu, ze Polakum muzes vykoupit polskej benzin na Orlenu.
Zato my zadnej benzin Polakum neprodavame, tudiz jsme ve vyhode, ze nam ho Polaci nemuzou skoupit.
😀

Argumenty proti EV jsou obvykle hloupe.
Ale tento je novy a zatim nejabsurdnejsi.
Ze nam Polaci skoupi elektrinu?
🤣
W T F

Pro uplnost - nejvyznamnejsi cast elektricke energie v Cesku pochazi z jadra, dnes!

Co to znamena? Ze jestlize ma nekdo problem se zdrojem elektricke energie v ČR, mel by mit sakra problem s prodejem ropnych produktu a jejich palenim v centrech mest, pred skolami nebo v obytnych zonach!

PS
ekonomickydenik.cz/…yt-v-tusimicich/
Třetí česká jaderná elektrárna má být v Tušimicích. ČEZ požádal o první povolení
09. 05. 2025
Energetika
Petr Mičan
Vypadá to tak čínsko-korejsky... Za mne teda vzhled hnus. Ale každý zboží má svého kupce, aj ošklivka se jednou vdá.
Avatar - praptak
praptak
Je škoda, že tento vůz nebude z Boleslavi.
The law
Jediná novinka od Škodovky která mě po její elektrifikaci zajímá je kdy ukončí prodej Octavia IV, abych si mohl koupit nový Ambition k poslednímu datu a do důchodu měl klid.
ericn
@The law takovou hovadinu snad neudělají a benzinová Octavie tu bude i nadále 😋
psel
@ericn koupit si benzín do důchodu se vyplatí, možná rovnou dva a jeden rozebrat a rovnou do oleje aby měl člověk na náhradní díly 😁.
Místo toho já bych do důchodu to BEV plnil z FVE a měl malé náklady na provoz a na servis...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
A kam si ten důchodce v důchoďáku nebo bytu dá tu FVE?!? A dobíjet bude 250m kabelem ze zásuvky??? Co?
psel
@rohYpnol když budeš v důchoďáku nebudeš mít řidičák a bude tě vozit uber v elektru nebo waymo bez řidiče. To se bude nabíjet samo.
Takže z toho plyne že se stejně BEV nevyhneš😄
StenlyBredly
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - salamoon
salamoon
vyzera dobre (tato top verzia urcite nie za 25k)... 😜
trosku sklamanie z interieru a absencie troch otocnych ovladacov zo superbu... ani tlacidla na volante nevyzera extra dobre...
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@salamoon Souhlas 👍👍👍
Vladimír Bartoš
Příspěvek podléhá schvalování.
Vladimír Bartoš
Příspěvek podléhá schvalování.