Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Tesla čelí prudkému propadu prodejů v Evropě. Trhu se přitom daří

47 komentářů

MarekAbsolon
Muska dohnaly lži, čínská konkurence a jeho politické názory.
psel
@MarekAbsolon a ještě za to dostane miliardu USD od TSLA. Jak je možný že TSLA má neustále nějakou hodnotu je s podivem.
Až bude vracet zákazníkům peníze za FSD tak to bude další hřebík do rakve.
Optimus je ehm, legrace a slibovat si z něj výsledky může fakt jen víra ve velkého Guru.
traveldrive
@psel Snáď mu nezávidíš? 😁
psel
@traveldrive jemu fakt ne 😄. Co si upekl to má.
ericn
@psel Souhlas 😉
traveldrive
@psel Už som sa chcel zľaknúť. 😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@psel Pro Tesla ovce jsou akcie Tesly v podstatě takové jakoby memecoiny. Sice taky nic nenesou, ale hodnotu jim dává víra v jejich idol. Tímto nehejtuju Muska (génius svého druhu nepochybně je), ale P/E akcií Tesly 😊
Renoo
@MarekAbsolon Nedohnalo ho vůbec nic. Je mu to úplně volný. Potvrzuje se to, co jsem říkal. Cela Tesla je pouze a jen Muskova účelovka. I ten největší jouda to musel pochopit v době, kdy si přišel pro tučné dividendy formou odměny v akciích.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nehledejme senzaci, monopolní postavení je pryč, ta auta designově nemají ani na tu Čínu. Enyaq a Y jsou rozdíl kosmos. Vše je v normálu.
traveldrive
@KANKUNEN Dizajn je subjektívna vec, skôr to bude v stagnácii ponuky, chýbajú facelifty, výbavy, cenové akcie, a hlavne nové modely. A ako si napísal - monopol je preč, to asi Musk opomenul. Beztak si myslím, že s rastúcou konkurenciou nebude mať veľké šance a postupne sa na autá vykašle.
Mr.Murphy
Fašounek a blázen Elon mi v Evropě chybět nebude.... může dělat třeba konzultanta AFD až mu krachne byznys... je mi to dokonale jedno, naopak mám škodolibou radost 😉 Věřme že jeho EV nahradí co nejvíce auta vyráběná v Evropě, třeba Toyoty, které se časem začnou vyrábět v ČR.
kesumb
@Mr.Murphy
presne tak, navic tu uz roky tvrdim, ze ty auta jsou nalestenej prd. A ted jim paradne ujel vlak...
Johnn
@kesumb A teď tedy vysvětli, když jsou ostatní lepší, proč se třeba v USA takové id4 vůbec nechytá. Na rovinu ani Enyaq by neměl šanci. Tomu nerozumím.
adamzprahy
@Mr.Murphy problém je že zatímco Musk a obecně US průmysl směřuje do úplně jiné ligy, my tady v evropě se plácáme po ramenou jak jsme nejlepší a na všechno nové vymyslíme jen regulace. Čemukoliv novému se vysmíváme a jsme nejchytřejší. Tvůj komentář je toho důkazem. Chápu že ho nemáš rád, ale píšeš nesmysly a na tom jestli se v EU prodá víc Enyaqů nebo Tesly Y mu budoucnost rozhodně nestojí. A to dokonce ani přímo Tesly, která míří definitivně jinam (ať už zaměřením v automotive, ale hlavně mimo automotive) a proto jí rostou akcie. Nic moc velkého v tom není, jen asi v ČR všichni maj všichni rádi nějaký hate na něco o čem nic neví.
psel
@adamzprahy zatím mířit někam může, zatím peníze má ale to kam míří jeho problémy v automotive nevyřeší. Slib FSD ho bude stát ještě dost peněz...
S robotem má problémy technického rázu a než to dotáhne, budeš mít to samé za 1000 USD na TEMu.
A kam dál, do AI hype? Jen kvůli tomu hype to dělá, jakmile tam napíše AI tak cena akcií stoupne. To ale taky nebude dlouho trvat.
Takže co tam má ještě? Tunely?
adamzprahy
@psel o Teslu se až tak nezajímám, ale z toho co vím tak míří právě mimo klasický automotive a AI v tom hraje zásadní roli. Tam obecně nehledě na Teslu nejde o žádný módní hype a co se děje právě v businessu technologických firem v US a Asii je prakticky revoluce, o které očividně EU ani neví že existuje natož že to bude budoucnost průmyslu. O FSD Musk dlouho básnil, ale vypadá to že právě s rozvojem AI to konečně začíná být realita a teď si nechávají schvalovat jednu oblast za druhou k testování kde to jezdí. Myslim si že v automotive je cílem Tesly provozovat FSD v nějaké sdílené mobilitě (taxi) a na to nepotřebují lepší auta než maj teď, ale potřebují výkonnější AI a na to teď staví dokonce novou továrnu s vlastními chipy. Druhak největší budoucnost si věští v Optimusu což je robotika, která nabírá hlavně v Asii dost brutální obrátky. Právě v kombinaci se schopnostmi AI + globální konektivitou (btw taky díky Muskovo Starlinku) to otevírá úplně nové dimenze robotiky. A jsme zase u něčeho co v EU ne že je zaostalé, ale není vůbec a vnímám to ekonomicky jak dost velký problém do budoucna. Můžeme si vybrat buď závislost na Číně nebo na USA, nic mezi v tomhle ohledu nevidím. Musk tam má hodně propojení do svých dalších firem, které s těmito technologiemi pracují, takže to jsou další body k tomu proč zrovna Tesla by v tom mohla být úspěšná. To se všechno uvidí, nicméně aktuálně FSD s taxi provozovaným Teslou jezdí a v tuto chvíli se to zlomilo do fáze že už je to otázkou času to doladit. Jak to začnou škálovat globálně, tím že budou vlastnit celou službu včetně výroby aut s již zaplacenou technikou (stopro to bude jen inovace současné 3 nebo Y), tak jsme číselně uplně mimo nějaký Enyaq atd. Takže právě optikou prodejů a ziskovosti per prodaný model se na to nelze vůbec dívat. Jinak Tesla dělá i další věci, ale tam vůbec nevim jak je to pro ně přínosné, globálně asi moc ne.
psel
@adamzprahy no, jestli Musk staví továrnu na čipy tak to jen další leak na prachy a vize. Nic víc.
Vyrábět baterky v množství je oproti tomu procházka růžovým sadem a musíš mít množství a možnost to někam nacpat.
AI je ve stadiu hype, stačí napsat AI a všichni šílenci tvé akcie nakupují jako bitcoiny.
Robotika nabírá v Asii na obrátkách, ale podívej se na skutečné lídry v oboru a zjistíš že optimus je tak Čína.
FSD je zlomené už dávno a stejně se dozvíš ze to pojede až na HW8 a rozhodně ne za deště mlhy nebo sněžení. Vize to udělat pouze s kamerami je mimo.
V čem jsme číselně mimo? Každopádně si na to mimo rád počkám ale třeba mezitím bude TSLA mimo burzu 😄.
adamzprahy
@psel ty očividně nevěříš že AI je reálná a píšeš o tom jak o nějaké módní vlně. Tu továrnu staví ve spolupráci se Samsungem a je to v trendu transformace technologií na jiný princip logiky, na kterém ta výpočetní technika stojí. Mají spočítáno že ty prototypy co jezdí potřebují extrahardware, který zajistí ten nový čip. Aspoň tak jsem to pochopil. To je to co EU nechápe a v praxi USA + Asie reálně budují. Vůči FSD bez senzorů jsem taky dost skeptický, ale díky průlomům v AI to teda i k mému překvapení začíná mít výsledky a i kdyby to jezdilo jen velká města, tak globálně je to ekonomicky vyšší level než prodeje Enyaqu v EU a to je to o čem píšu. Aktuálně to jezdí v Austinu a údajně mají povolení pro San Francisco a v jednání dalších 20 měst. Ve městě si to asi poradí vždycky si myslim. V pustině v mlze taky nevim jak to chtěj řešit. Každopádně TMY stále zůstává na čele BEV prodejů a to hlavně mimo EU. Nemá takový náskok a monopol jako dřív, ale prodává se a zase nevim proč by jen kvůli zpomalení náskoku měla celá Tesla zkrachovat včetně jejího majitele. AI implementace jsou reálné a jestli si myslíš, že jde o nějakou vlnu co zmizí, tak budeš v následujících letech hodně koukat...i když v EU možná tolik ne, protože ta místo vývoje vymýšlí jen regulace jak to znemožnit.
kesumb
@adamzprahy
no a nebo je to presne naopak a Tesla miri definitivne doprcic, bude rada, jestli to ustoji
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@adamzprahy Možná máš pravdu. Ale možná taky ne. A to nemalé riziko, že to nedopadne, není v akciích Tesly vůbec zohledněno... 😉
Dini
Novináři to spojujou s angažovaností Muska, ale to byl jen spouštěč. Tesly už nejsou konkurencí pro lepší produkci ostatních, včetně naší Škodovky. Natož nové neue classe BMW nebo CLA... Cenově ale zůstaly vysoko a podle posledních zpráv z hospodaření Tesly to nevypadá, že by mohl jít Model 3 třeba na 890 vč. DPH.
Rasto
Tak zbytočné haló... Tesla mala na použiteľné elektro-auta monopol a ten stratila.
Y proti Enyaqu nie je v ničom dôležitom zásadne lepší a reálne je drahší. To je celé.
ryccardo
@Rasto hele vidím to stejně. Tesla za mě vyrábí slušivá auta s moderním a nestárnoucím designem. Zákazníci prostě mají víc na výběr, tak ta část zákazníků, která chce EV si prostě může vybrat i něco jiného.
adamzprahy
@Rasto Ano je to tak. V článku jsou uvedeny zavádějící informace, které se z toho snaží udělat větší senzaci než je.
kesumb
@adamzprahy
fakta😒br /> starnouci Y/3 nestacici na premii a pohybujici se na urovni skodovek, ktery ale maj min Muskovin

Pruser jmenem cybertruck, kterej si namaze na chleba cokoliv od rivianu po f150. O Silveradu EV ani nemluve

X/S ktery nastesti prestali reslne vyrabet, protoze jinak by to bylo rovnou na veteransky papiry

Domaci uloziste si muzes koupit v kauflandu tam neni co resit

a jak dopadne 67 a2/3 verze autopilota jsem sam zvedavej..
Arese
Svědci Muskovi se už jistě chystají páchat skupinové sebevraždy! 😀
traveldrive
@Arese Niekedy mám z teba pocit, že od toho tiež nemáš ďaleko. Raz ti z tej elektriky praskne žilka.
psel
@traveldrive ale teď alespoň nezvracel.
šofér
Halt jsou lepší elektroauta, než je Tesla, no. Ostatně to platí o většině amerických aut.
maca02
E😜ert Pepa říkal, že Tesla zkrachuje. Řekl bych, že nikdy to nebylo pravděpodobnější a to ještě není konec - Musk je u kormidla totiž dál. Je to naprostý diletantství vedení firmy, že ho tam nechali. Takže tím sami ukazujou svoji naprostou neschopnost jednat. Po Muskově podpoře nácků to měli udělat bez prodlení.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@maca02 E😜ert Pepa zturkovatěl. Už i ty jeho holky si koupí EV.
psel
@KANKUNEN a pak se rozplývá nad čínským exotem za 2M 😄. Každopádně on taky jednou bude historie, jako ty ICE. Tipuji, že to bude dřív než v 2035.
adamzprahy
Rád bych si přečetl analýzu která je reálnou analýzou a ne snůškou smyšlených keců. "V Německu, kde registrace vozů v únoru klesly o 76 %, se ve stejném období celkový trh s elektromobily zvýšil o více než 30 %. Tento pokles odborníci spojují především s výraznou politickou angažovaností Elona Muska" - už jsem to tu psal několikrát pod každý podobný blábol: bylo to období zastavené výroby kvůli modernizaci (všech modelů) a pozastavení prodejů a objednávek převážně modelu Y. V té době jste si Y nemohli objednat a i když jste objednáno měli tak jste ji stejně nedostali. Hlavní náběh Y Juniper byl až cca od června což v číslech je vidět. Zbytek nemá cenu číst, nevíte o čem píšete.
psel
@adamzprahy tak jasně, budeme hodnotit až rok 2026? Jo je to napsaný blbě a hlášky vytržený z kontextu ale žádný návrat na výsluní se nekoná ne?
Je pravda že Juniper vidím hodně a divím se že si zrovna tohle někdo koupil, ale jsme rád za výběr.
Fakt je taky ten že ani u nás MY nijak neperlí, nějaký nárůst a náskok proti staré MEB vidět není. A malá auta z koncernu teprve dorazí příští rok.
Johnn
@adamzprahy pokles Tesly v Evropě bude, už jen kvůli evropské konkurenci. I když není tak efektivní, ale je domácí. Pak také politika Muska a specifický interiér Tesly.
Z hlediska techniky mě třeba zaujalo, že i BMW přešlo na cylindrické články, jako používá Tesla, třeba na tom něco bude. Jenže většině zákazníků technika stejně moc neříká.
Pokud by ji nějaká evropská firma drtila z pohledu techniky a technologií, tak samozřejmě i jinde ve světě, ale to se neděje.
Teslu bych si osobně nekoupil, ale stále má v některých věcech navrch, to se musí uznat.
adamzprahy
@Johnn no přesně tak a čekal bych že na odborném serveru si dá někdo práci a tyhle věci rozebere ať to má nějakou relevanci...
psel
@Johnn jo to s BMW mě překvapilo taky protože obyvykle, když něco kulatého chceš nacpat do něčeho hranatého tak ti zbyde spousta místa a tak to moc smyslu nedává. Třeba se dozvíme někde proč.
Johnn
@psel Tak pokud chceš robustní řešení (kovový obal), poměrně levnou výrobu, efektivní odvod tepla (a naopak ohřev). Spousta místa je hodně relativní pojem.
Prostě určitý technický smysl to má.
Nebo pak musíš více zabrat ve vývoji a vytvořit třeba toto chlazení. interestingengineering.com/…ttery-cooling-ev
vecernicek2
A jak jste pánové redaktůrci stanovili, že je pokles statisticky signifikantní? Budu hádat, nestanovili, protože vás to za á nenapadlo, za bé nevíte co to je, za cé nevíte jak se to dělá a za dé je vám to úplně u šípku, protože nemáte ambici psát něco smysluplného.
Nechte tady Vaculíka a zbytek jděte klidně domů, nic se nestane.
psel
@vecernicek2 tak trh stoupá, oni klesají jako téměř jediní.
A to není to signifikantní?
Nebo o jakou pohádku jde tobě večerníčku2?
vecernicek2
@psel Když nevíš, co je to statistická signifikance, tak se zdrž hlasování. Fakt to není takový ten pocit, že ti to připadá strašně důležitý.
psel
@vecernicek2 hele statistiku, mě je to jedno a jestli jsi četl můj příspěvek tak tam o statistice nic není.
vecernicek2
@psel Ty jsi reagoval na můj příspěvek, kde píšu o statistické signifikanci otázkou "a to není signifikantní?". Takže podle tebe jsme se o statistice nebavili, ale ty jsi použil statistický termín v kontextu statistického problému v odpovědi na komentář o statistice. Aha. Ty budeš asi ženská, viď. Nebo latentní transgender.
GeekStar
Pro kontext je na místě zmínit, že nejprodávanějším elektromobilem v Evropě je za první pololetí 2025 stále ještě s velkým náskokem Model Y a Model 3 je třetí nejprodávanější, těsně za budgetovým VW ID3.

Čili Tesla sice padá, ale padá z velké výšky na trochu přirozenější hranici, protože nabídka elektromobilů se rozrostla.
psel
@GeekStar máš lí dvě auta na prodej a ještě nějaké zbytky aury, tak se ti takový kousek může povést. Ale to neznamená nic jiného, že kdyby Tesla měla pokrytou větší část trhu že by se ji vedlo líp.
Pokud neprovedou něco zásadního s novými modely a nepokryjí větší část trhu tak to bude jen horší. A rozhodně tím nemyslím na roadster nebo CT. Geeků není tolik aby je to někam posunulo.
Koukni na koncern, ten teprve teď jde do množství s malými auty, brzy budou i skutečně velké kousky, prostě od id polo až po id tiguan bude kompletní nabídka. Možná ze ani ID Golf nebude tak úspěšný jako TMY ale výběr je to co je potřeba.
Pavel_Kr
Uvést jako důvod pro nepořízení Tesly osobu Elona Muska a pak si koupit cokoliv čínského je tak trochu víc známka nezralosti, pomatenosti, nebo nevím čeho ještě. Tak dobře pro Teslu, že zbytek světa to má poněkud na háku a normálně nakupuje, a to že je to o něco méně, je znakem toho, že se konkurence dotahuje, což je dobře. Protože soutěž. A ty na českém internetu proklamované čínské úžasné vozy. Jejich prodeje, zrovna v ČR, jsou úplně k smíchu. A nedivím se tomu, protože jsou to taková kolotočářská auta, zevnitř i zvenku.
Renoo
Musk na Teslu dlabe. Vydojil na ní slušné prachy a je to jen na obtíž. Ať se pachtí s usmoleným automovite v Číně a Evropě. Mnohem lepší prestižnější a absoutní jistý kšeft má se SpaceX. Smlouva s vládou mu dává jistotu na dlouhodobou budoucnost, má Starlink, vynáší kde co,... Z automotive se stalo něco, co připomíná mobily. Mlátička o co nejnižší cenu, mizerné zisky, přeplněný trh,...