Elektromobilita
Dělají dobře: strategická rozhodnutí dělají podle svých důležitých trhů, na nichž chtějí být konkurenceschopní a úspěšní. Náš (východo)evropský pohled je nezajímá.
Pro nás v Evropě má jejich snaha tu výhodu, že to bude Geely, kdo vrhne nejvíce peněz do dalšího vývoje EV (t.j. do zlepšení uživatelských vlastností a do snížení cen). Evropští OEM si počkají a přejdou na EV mobilitu až budou na trhu vidět výsledky. Pokud ovšem do té doby přežijí... Snad přežije alespoň BMW, které nám KONEČNĚ přináší koncept bezkabelového nabíjení - alespoň na doma.
Málokdo, kdo se zúčastňuje diskuze zde na tomto ACZ fóru, si přizná, jak rychle jde technika spojená s EV dopředu. Ani já nechci nyní koupit EV, ale vše sleduji a až bude vhodná doba, přejdu na druhou stranu.
Vhodná doba bude, až uživatelské vlastnosti EV budou plně srovnatelné se současnými spalováky a až bude výroba elektrické energie v Evropě ekologická a znovu levná.
A po tomto comming outu slibuji, že se k problematice "co je lepší" už nebudu vracet. Nechci otravovat.
Pro nás v Evropě má jejich snaha tu výhodu, že to bude Geely, kdo vrhne nejvíce peněz do dalšího vývoje EV (t.j. do zlepšení uživatelských vlastností a do snížení cen). Evropští OEM si počkají a přejdou na EV mobilitu až budou na trhu vidět výsledky. Pokud ovšem do té doby přežijí... Snad přežije alespoň BMW, které nám KONEČNĚ přináší koncept bezkabelového nabíjení - alespoň na doma.
Málokdo, kdo se zúčastňuje diskuze zde na tomto ACZ fóru, si přizná, jak rychle jde technika spojená s EV dopředu. Ani já nechci nyní koupit EV, ale vše sleduji a až bude vhodná doba, přejdu na druhou stranu.
Vhodná doba bude, až uživatelské vlastnosti EV budou plně srovnatelné se současnými spalováky a až bude výroba elektrické energie v Evropě ekologická a znovu levná.
A po tomto comming outu slibuji, že se k problematice "co je lepší" už nebudu vracet. Nechci otravovat.
"Objektivně je ovšem nutné uvést, že minimálně z hlediska prodejů je rok 2035 již několik let považován za nereálný."
Muzu vedet, jak se dojde k takovemu "objektivnimu" nazoru??
😀
Musim zase poukazat na Nokii, ktera mela svuj obdobny "objektivni" nazor na prodej smartphonů....
Chatgpt
Ten výrok je formulovaný dost kategoricky a působí jednostranně. Dá se k němu říct
✅ Co je na něm pravdivé
* Skutečně existují odborníci i průmyslové svazy (zejména z automobilového průmyslu), kteří považují úplný zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2035 v EU za velmi ambiciózní a potenciálně nereálný.
* Důvodem je zatím pomalejší tempo prodejů elektromobilů ve srovnání s původními očekáváními, zejména v zemích s nižší kupní silou a slabší infrastrukturou.
* Některé automobilky už lobují za posun termínu, zmírnění podmínek nebo větší prostor pro syntetická paliva.
❌ Co je sporné nebo zavádějící 👎
* Rok 2035 zatím stále platí jako legislativní cíl v EU (zákaz nových aut se spalovacím motorem, s výjimkou těch na e-fuels). Označit jej „objektivně“ za nereálný je tedy spíš názor než fakt. 😇
* Prodeje elektromobilů sice nerostou všude stejným tempem, ale v řadě velkých trhů (Německo, Nizozemsko, Norsko, Čína – i když mimo EU) už dosahují vysokého podílu a infrastruktura se rozvíjí.
* Vývoj technologií, pokles cen baterií a případné dotační schémata mohou růst prodejů zrychlit.
📌 Shrnutí
Ten výrok zní, jako by 2035 už byla jasně „odepsaná“ meta, což není pravda. 😉😉😉 Je to kontroverzní a stále otevřené téma – realistické obavy tu jsou, ale zároveň existují i argumenty a trendy, proč to možné je. Mnohem vyváženější by bylo napsat
👉 „Z pohledu současné dynamiky prodejů se jeví splnění cíle roku 2035 jako velmi náročné a řada odborníků jej považuje za problematické.“
Pro priste, Ondreji...
Aby te nemusela opravovat AI.
😀
Muzu vedet, jak se dojde k takovemu "objektivnimu" nazoru??
😀
Musim zase poukazat na Nokii, ktera mela svuj obdobny "objektivni" nazor na prodej smartphonů....
Chatgpt
Ten výrok je formulovaný dost kategoricky a působí jednostranně. Dá se k němu říct
✅ Co je na něm pravdivé
* Skutečně existují odborníci i průmyslové svazy (zejména z automobilového průmyslu), kteří považují úplný zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2035 v EU za velmi ambiciózní a potenciálně nereálný.
* Důvodem je zatím pomalejší tempo prodejů elektromobilů ve srovnání s původními očekáváními, zejména v zemích s nižší kupní silou a slabší infrastrukturou.
* Některé automobilky už lobují za posun termínu, zmírnění podmínek nebo větší prostor pro syntetická paliva.
❌ Co je sporné nebo zavádějící 👎
* Rok 2035 zatím stále platí jako legislativní cíl v EU (zákaz nových aut se spalovacím motorem, s výjimkou těch na e-fuels). Označit jej „objektivně“ za nereálný je tedy spíš názor než fakt. 😇
* Prodeje elektromobilů sice nerostou všude stejným tempem, ale v řadě velkých trhů (Německo, Nizozemsko, Norsko, Čína – i když mimo EU) už dosahují vysokého podílu a infrastruktura se rozvíjí.
* Vývoj technologií, pokles cen baterií a případné dotační schémata mohou růst prodejů zrychlit.
📌 Shrnutí
Ten výrok zní, jako by 2035 už byla jasně „odepsaná“ meta, což není pravda. 😉😉😉 Je to kontroverzní a stále otevřené téma – realistické obavy tu jsou, ale zároveň existují i argumenty a trendy, proč to možné je. Mnohem vyváženější by bylo napsat
👉 „Z pohledu současné dynamiky prodejů se jeví splnění cíle roku 2035 jako velmi náročné a řada odborníků jej považuje za problematické.“
Pro priste, Ondreji...
Aby te nemusela opravovat AI.
😀
@DonVito o vyvoji telefonu rozhodl trh zatimco zde je trh kriven zasahy politiku.. a to je zasadni rozdil. Takze ten primer s nokii je blbost
@MB1975 A co křivení trhu : žárovky, vysavače, topení atd., no a šlo to !
@Petr Pinkas meles uplny nesmysly. Neco si o tom nastuduj nez to pustis do eteru
@MB1975 A co zákaz kouření ? Jak to nám nekuřákům pomohlo. Kdyby jsme měli čekat až si to kuřáci samí uvědomí jak škodí sobě i nám, tak se toho nedožijeme ani v 25 století. !!!
Veloce
Příspěvek podléhá schvalování.
@MB1975
Heled, dokazes si pripustit, ze zasahy politiku a vyvoj trhu muze jit stejnym smerem??
😉
Cilem tech zasahu je pouze tuto pozitivni zmenu uspisit.
Heled, dokazes si pripustit, ze zasahy politiku a vyvoj trhu muze jit stejnym smerem??
😉
Cilem tech zasahu je pouze tuto pozitivni zmenu uspisit.
@DonVito
"The nine most terrifying words in the English language are: I'm from the Government, and I'm here to help."
Ronald Reagan, 40. prezident Spojených států amerických, kde se proslavil jako velký odpůrce komunismu, a zároveň 33. guvernér Kalifornie, kde za jeho působení vznikly první emisní limity na škodlivé látky ve výfukových plynech.
"The nine most terrifying words in the English language are: I'm from the Government, and I'm here to help."
Ronald Reagan, 40. prezident Spojených států amerických, kde se proslavil jako velký odpůrce komunismu, a zároveň 33. guvernér Kalifornie, kde za jeho působení vznikly první emisní limity na škodlivé látky ve výfukových plynech.
@Tycoon
Aha, vždy mě fascinovaly tvé odkazy na americkou historii a dějiny Sovětského svazu, Bariku 👍
Aha, vždy mě fascinovaly tvé odkazy na americkou historii a dějiny Sovětského svazu, Bariku 👍
Veloce
Příspěvek podléhá schvalování.
@DonVito Zase ta hloupá paralela s Nokií.... Já myslel, že už většina lidí pochopila, jak je hloupá.
Ano, revize toho rozhodnutí není fakt, ale názor. Úplně stejně, jako je jen názor, že se v roce 2035 spalovací auta zakáží.
Nicméně už je celkem zřejmé, že v roce 2035 tu bude pořád nadpoloviční poptávka po spalovacích autech.
Ano, revize toho rozhodnutí není fakt, ale názor. Úplně stejně, jako je jen názor, že se v roce 2035 spalovací auta zakáží.
Nicméně už je celkem zřejmé, že v roce 2035 tu bude pořád nadpoloviční poptávka po spalovacích autech.
@Michal Ježek
Nezamenuj sve domnenky s tim, co je "celkem zrejme".
😀
Presne o tom byl i muj prvni koment!
Nezamenuj sve domnenky s tim, co je "celkem zrejme".
😀
Presne o tom byl i muj prvni koment!
@DonVito Já nikde nepsal, že to vydávám za fakt. Jen dle růstu prodejů to zřejmé je.
@Michal Ježek Ty dokazes podle dnesnich rustu prodeju poznat, jak bude vypadat trh za deset let?
Proc se o tebe uz davno nepretahuji automobilky a jine firmy?
Proc se o tebe uz davno nepretahuji automobilky a jine firmy?
@JirkaVejrazka Víš moc dobře, jako my ostatní, že zákaz výroby spalovacích vozů je hloupost 😉 Navíc. když penetrace EV při prodejích nových vozů je u nás 5% a v Evropě 15%. Celkem od tom u nás nemá smysl mluvit, jelikož je to 0,5% z celého vozového parku osobních aut 😉
@ericn Ne, to fakt nevim.
Ja vim jenom to, ze brat uhlik zpod povrchu zemskeho a dlouhodobe ho cpat do atmosfery a soucasne tvrdit, ze to nebude mit zadne vazne nasledky, je trochu pomylene.
Ja vim jenom to, ze brat uhlik zpod povrchu zemskeho a dlouhodobe ho cpat do atmosfery a soucasne tvrdit, ze to nebude mit zadne vazne nasledky, je trochu pomylene.
@JirkaVejrazka No jo, ale bez toho bychom neměli nic, co tu máme 😉Takže zpět do středověku?
@Michal Ježek "Nicméně už je celkem zřejmé, že v roce 2035 tu bude pořád nadpoloviční poptávka po spalovacích autech."
Tak mi to vubec zrejme neprijde. Navic nevim kdo v roce 2035 bude kupovat spalovaci auta? Podle toho jak dnes automobilky investuji do vyvoje to vypada, ze pokud bude nejake spalovaci auto v 2035, tak to bude auto, ktere se vyvinulo (platforma) nekdy mezi roky 2008-2015. Pak uz nevim ze by nekdo vylozene investoval do vyvoje nove benzinove platformy. VW ma jen MQB. Tak vazne bude nekdo chtit v 2035 Golfa, ktery bude mit stejnou karoserii jako ten z roku 2011? Dnes vam to mozna nevadi, ale mozna casem uz to nekomu bude vadit. Navic jsou ty stare platformy pripraveny na nove normy, ktere budou platit v budoucnu? Neumim odpovedet, ale proc drive investovali do vyvoje a co dekadu (nebo nekdo i driv) prichazel s novou technikou? Najednou to nebude vadit, ze streva v aute jsou starsi nez mozni zakaznici? 😄
Tak mi to vubec zrejme neprijde. Navic nevim kdo v roce 2035 bude kupovat spalovaci auta? Podle toho jak dnes automobilky investuji do vyvoje to vypada, ze pokud bude nejake spalovaci auto v 2035, tak to bude auto, ktere se vyvinulo (platforma) nekdy mezi roky 2008-2015. Pak uz nevim ze by nekdo vylozene investoval do vyvoje nove benzinove platformy. VW ma jen MQB. Tak vazne bude nekdo chtit v 2035 Golfa, ktery bude mit stejnou karoserii jako ten z roku 2011? Dnes vam to mozna nevadi, ale mozna casem uz to nekomu bude vadit. Navic jsou ty stare platformy pripraveny na nove normy, ktere budou platit v budoucnu? Neumim odpovedet, ale proc drive investovali do vyvoje a co dekadu (nebo nekdo i driv) prichazel s novou technikou? Najednou to nebude vadit, ze streva v aute jsou starsi nez mozni zakaznici? 😄
@RiMa Pardon, ale možná by bylo lepší častěji číst články o nových autech. Automobilky vyvíjí nové spalovací motory. Ten vývoj stojí miliardy, asi ví, proč je utrácí. A také se převážně připravují platformy aut, do kterých se dají implementovat oba druhy pohonů. Proč? No protože s oběmi se počítá a je levnější mít jednu na více vozů. Takže vůbec nemám strach, že by byly spalovací auta technicky zastaralejší.
A BEV jsou jistě super pro lidi s vlastním nabíjením, nebo vaznavače častých přestávek. Ale pro tu většinu, co nabíjení doma nemá, nebo nevyužívá, dlouho vhodné nebudou. Dojezdy se posunují v řádek jednotek km. Baterie se montují víceméně pořád se stejnou kapacitou. A osobně je mi celkem jedno, jak rychlý je infotainment, kolik má her a jestli budu mít zadek o minutu dřív zahřátý. Podstatné pro mne je (a asi i většinu) někam dojet bez neustálého starání o blaho auta. 😉
A BEV jsou jistě super pro lidi s vlastním nabíjením, nebo vaznavače častých přestávek. Ale pro tu většinu, co nabíjení doma nemá, nebo nevyužívá, dlouho vhodné nebudou. Dojezdy se posunují v řádek jednotek km. Baterie se montují víceméně pořád se stejnou kapacitou. A osobně je mi celkem jedno, jak rychlý je infotainment, kolik má her a jestli budu mít zadek o minutu dřív zahřátý. Podstatné pro mne je (a asi i většinu) někam dojet bez neustálého starání o blaho auta. 😉
@DonVito Jediným faktom je, že zákaz spaľovákov a prechod na elektromobily v najbližšom desaťročí je blbosť. Bez ohľadu na tvoj a Pinkasov názor.
Ano, správný názor.
@Petr Pinkas
Jestli je správný, nebo ne, o tom lze polemizovat. Faktem však v každém případě je, že jde o čínský názor. Měli bychom se řídit tím, co nám radí Čína?
Jestli je správný, nebo ne, o tom lze polemizovat. Faktem však v každém případě je, že jde o čínský názor. Měli bychom se řídit tím, co nám radí Čína?
@Tycoon Asi tak. Číňan sleduje vlastné záujmy, nie naše. Neodhadli situáciu? Holt riziko podnikania.
@Tycoon Jak mám polemizovat s názory ?
Výroba BEV ano-ne-ano-ne-ano-ne
GD ničí evropské automobilky - tak proč kupujeme čínská auta
Dojde ke zrušení prac. míst - automobilky "Máme nedostatek pracovních míst"
Dochází k automatizaci výroby - to je dobře pracovní síla je drahá a stejně všichni chtějí být influenceří
Kdo pracuje v automotivu? asiaté, turci, afričané, tak odejdou no a, stejně tady nikdo nechce emigranty
Toyota rozšiřuje výrobu v Kolíně a potřebuje nové pracovníky - NE, my tady montovny nechceme
Výroba baterií, recyklační linky všude kolem nás - u nás "My nechceme pracovní místa, můj domeček ztratí hodnotu, 5 chlapků si nemůže hrát na piloty, to letiště nedáme ..."
Můj názor. Kdyby automobilky okamžitě zrušily drahou a náročnou výrobu spalovacích aut a nahradily je jednoduchou a stále levnější výrobou BEV, tak ušetří stovky miliónů.
Výroba BEV ano-ne-ano-ne-ano-ne
GD ničí evropské automobilky - tak proč kupujeme čínská auta
Dojde ke zrušení prac. míst - automobilky "Máme nedostatek pracovních míst"
Dochází k automatizaci výroby - to je dobře pracovní síla je drahá a stejně všichni chtějí být influenceří
Kdo pracuje v automotivu? asiaté, turci, afričané, tak odejdou no a, stejně tady nikdo nechce emigranty
Toyota rozšiřuje výrobu v Kolíně a potřebuje nové pracovníky - NE, my tady montovny nechceme
Výroba baterií, recyklační linky všude kolem nás - u nás "My nechceme pracovní místa, můj domeček ztratí hodnotu, 5 chlapků si nemůže hrát na piloty, to letiště nedáme ..."
Můj názor. Kdyby automobilky okamžitě zrušily drahou a náročnou výrobu spalovacích aut a nahradily je jednoduchou a stále levnější výrobou BEV, tak ušetří stovky miliónů.
@Petr Pinkas
Kdyby automobilky okamžitě zrušily "drahou a náročnou výrobu spalovacích aut a nahradily je jednoduchou a stále levnější výrobou BEV", tak asi něco ušetří, ale přijdou o obrovské tržby. Z čeho by automobilky platily mzdy, náklady na vývoj, půjčky, dodavatele? Většina z nich by to finančně nepřežila.
Kdyby automobilky okamžitě zrušily "drahou a náročnou výrobu spalovacích aut a nahradily je jednoduchou a stále levnější výrobou BEV", tak asi něco ušetří, ale přijdou o obrovské tržby. Z čeho by automobilky platily mzdy, náklady na vývoj, půjčky, dodavatele? Většina z nich by to finančně nepřežila.
@Tycoon a nepřežijí, stačí se podívat na problémy Audi a Porsche. EVčka je táhnou ke dnu... Bohužel koncern je nepoučitelný a to samé dělá s VW i Škodovkou. Pořád představují nové EV, které se nijak zázračně neprodávají. Neuživí je to...
@ericn Neprodávají, protože kupující má na výběr. Kdyby prodávali jenom BEV, tak měsíc by byl řev, pak by stejně všichni museli kupovat el. auta, a všechno by skončilo po měsíci větou. "Proč jsem si nekoupil BEV již dříve, místo číst ty kecy na internetu."
@Petr Pinkas Čistokrevný elektrofašista promluvil. Naprosto odporné, jen místo diktatury prorelariátu by toto neomarxistické hovado zavedlo diktaturu elektrickou...
Je jasné, že kopou za vlastní zájmy. Blbý pro ně je, že zákazníci prostě preferují spalovací auta a do roku 2035 se to nezmění.
@Michal Ježek
Ty jsi mluvci zakazniku BMW?
😀
Je smutne jak se v clanku i v diskuzi zamenuji nazora a domnenky za fakta..
👎
Ty jsi mluvci zakazniku BMW?
😀
Je smutne jak se v clanku i v diskuzi zamenuji nazora a domnenky za fakta..
👎
Volvo a Polestar končí. Jsem rád, že mám jednu pěknou S60 B4 2024. Holt měl jsem svého posledního Saaba, teď mám své poslední Volvo.
Lempl Klaun
@jersey.se Tvl, kurátor zaniklých automobilek. 🤣🤣🤣
@Lempl Klaun Twl, šašek!
Tak když je vlastní Čína tak se pochopitelně budou ohánět Čínou...
Pro Čínu je jednodušší vyrobit EV a podhodnotit ho na cizím trhu...
Ať už má Čína kvalitní či méně kvalitní EV, tak jde především o dominanci na trhu = peníze co přijdou mimo jejich trh jsou pro ně dost podstatné.
Pro Čínu je jednodušší vyrobit EV a podhodnotit ho na cizím trhu...
Ať už má Čína kvalitní či méně kvalitní EV, tak jde především o dominanci na trhu = peníze co přijdou mimo jejich trh jsou pro ně dost podstatné.
''Přehodnocení by nyní vyslalo opačný signál, že Evropu lze přesvědčit, aby se vzdala vlastních závazků. To by nejen poškodilo klima. Poškodilo by to schopnost Evropy konkurovat.“
a hlavne by to poskodilo zisky firiem vyrabajucich EV komponenty, vsakze...a o to im ale ze voooobec nejde 😜
a hlavne by to poskodilo zisky firiem vyrabajucich EV komponenty, vsakze...a o to im ale ze voooobec nejde 😜
@salamoon
No to je mi prekvapeni.
🙂
Automobilky kopou kazda za sebe.
Napis proboha to samy o poslednim vyjadreni BMW
Současným generálním ředitelem společnosti BMW je Oliver Zipse. Zipse prosazuje flexibilní přístup k elektromobilům (EV) a upozorňuje na rizika spojená s příliš rychlým přechodem na elektromobilitu, jako je například závislost na dodavatelských řetězcích z Číny. Zdůrazňuje nutnost technologické otevřenosti a udržení i jiných nízkoemisních technologií.
No to je mi prekvapeni.
🙂
Automobilky kopou kazda za sebe.
Napis proboha to samy o poslednim vyjadreni BMW
Současným generálním ředitelem společnosti BMW je Oliver Zipse. Zipse prosazuje flexibilní přístup k elektromobilům (EV) a upozorňuje na rizika spojená s příliš rychlým přechodem na elektromobilitu, jako je například závislost na dodavatelských řetězcích z Číny. Zdůrazňuje nutnost technologické otevřenosti a udržení i jiných nízkoemisních technologií.
Prostě domgatičtí elektrofanatici, které své značky vší silou tlačí do pekel. Co víc k tomu dodat?
I bez zakazu.
Vyvoj baterek jde neuveritelne rychle dopredu.