Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Volvo a Polestar jdou proti všem. Pořád si myslí, že za 10 let skončí spalováky

79 komentářů

DonVito
Mozna neskonci uplne, ale par procent zustane spalovakum.
I bez zakazu.

Vyvoj baterek jde neuveritelne rychle dopredu.
traveldrive
@DonVito Tomu sám neveríš. Vývoj ide dopredu, ale tá rýchlosť je uveriteľná a nijak závratná. 😉
Avatar - praptak
praptak
@DonVito S nadšením z rychlosti vývoje bych se krotil, jako už v minulosti u mnoha technologií. Podstatné je i poslední souvětí článku.
MB1975
Cista esence fanatizmu tady ti zeleni bolsevici…
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@MB1975 Přesně tak
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Dělají dobře: strategická rozhodnutí dělají podle svých důležitých trhů, na nichž chtějí být konkurenceschopní a úspěšní. Náš (východo)evropský pohled je nezajímá.
Pro nás v Evropě má jejich snaha tu výhodu, že to bude Geely, kdo vrhne nejvíce peněz do dalšího vývoje EV (t.j. do zlepšení uživatelských vlastností a do snížení cen). Evropští OEM si počkají a přejdou na EV mobilitu až budou na trhu vidět výsledky. Pokud ovšem do té doby přežijí... Snad přežije alespoň BMW, které nám KONEČNĚ přináší koncept bezkabelového nabíjení - alespoň na doma.
Málokdo, kdo se zúčastňuje diskuze zde na tomto ACZ fóru, si přizná, jak rychle jde technika spojená s EV dopředu. Ani já nechci nyní koupit EV, ale vše sleduji a až bude vhodná doba, přejdu na druhou stranu.
Vhodná doba bude, až uživatelské vlastnosti EV budou plně srovnatelné se současnými spalováky a až bude výroba elektrické energie v Evropě ekologická a znovu levná.
A po tomto comming outu slibuji, že se k problematice "co je lepší" už nebudu vracet. Nechci otravovat.
traveldrive
@Ringhofer Číňania by si mali hľadieť vlastného dvora a nekafrať do toho, čo urobí na svojom dvore niekto iný. Tak ako každý.
ericn
@traveldrive souhlas, koho zajímají Číňani a jejich elektrowerky... Stejně jim většina těch rychlokvaškových "automobilek" zkrachuje...
DonVito
"Objektivně je ovšem nutné uvést, že minimálně z hlediska prodejů je rok 2035 již několik let považován za nereálný."
Muzu vedet, jak se dojde k takovemu "objektivnimu" nazoru??
😀
Musim zase poukazat na Nokii, ktera mela svuj obdobny "objektivni" nazor na prodej smartphonů....

Chatgpt
Ten výrok je formulovaný dost kategoricky a působí jednostranně. Dá se k němu říct
✅ Co je na něm pravdivé
* Skutečně existují odborníci i průmyslové svazy (zejména z automobilového průmyslu), kteří považují úplný zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2035 v EU za velmi ambiciózní a potenciálně nereálný.
* Důvodem je zatím pomalejší tempo prodejů elektromobilů ve srovnání s původními očekáváními, zejména v zemích s nižší kupní silou a slabší infrastrukturou.
* Některé automobilky už lobují za posun termínu, zmírnění podmínek nebo větší prostor pro syntetická paliva.
❌ Co je sporné nebo zavádějící 👎
* Rok 2035 zatím stále platí jako legislativní cíl v EU (zákaz nových aut se spalovacím motorem, s výjimkou těch na e-fuels). Označit jej „objektivně“ za nereálný je tedy spíš názor než fakt. 😇
* Prodeje elektromobilů sice nerostou všude stejným tempem, ale v řadě velkých trhů (Německo, Nizozemsko, Norsko, Čína – i když mimo EU) už dosahují vysokého podílu a infrastruktura se rozvíjí.
* Vývoj technologií, pokles cen baterií a případné dotační schémata mohou růst prodejů zrychlit.
📌 Shrnutí
Ten výrok zní, jako by 2035 už byla jasně „odepsaná“ meta, což není pravda. 😉😉😉 Je to kontroverzní a stále otevřené téma – realistické obavy tu jsou, ale zároveň existují i argumenty a trendy, proč to možné je. Mnohem vyváženější by bylo napsat
👉 „Z pohledu současné dynamiky prodejů se jeví splnění cíle roku 2035 jako velmi náročné a řada odborníků jej považuje za problematické.“

Pro priste, Ondreji...
Aby te nemusela opravovat AI.
😀
MB1975
@DonVito o vyvoji telefonu rozhodl trh zatimco zde je trh kriven zasahy politiku.. a to je zasadni rozdil. Takze ten primer s nokii je blbost
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@MB1975 A co křivení trhu : žárovky, vysavače, topení atd., no a šlo to !
MB1975
@Petr Pinkas meles uplny nesmysly. Neco si o tom nastuduj nez to pustis do eteru
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@MB1975 A co zákaz kouření ? Jak to nám nekuřákům pomohlo. Kdyby jsme měli čekat až si to kuřáci samí uvědomí jak škodí sobě i nám, tak se toho nedožijeme ani v 25 století. !!!
traveldrive
@Petr Pinkas Drek nám pomohlo. Nič nepomohlo. Ani zákaz spaľovákov nič nevyrieši. Budeme to robiť ako na Kube - a benzín s naftou budú v uliciach ešte desaťročia. BEV budú stáť na všetkých rohoch a na nabíjačkách sa bude strieľať o miesto na stojane ako v amerických kovbojkách.
Veloce
Příspěvek podléhá schvalování.
DonVito
@MB1975
Heled, dokazes si pripustit, ze zasahy politiku a vyvoj trhu muze jit stejnym smerem??
😉

Cilem tech zasahu je pouze tuto pozitivni zmenu uspisit.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@DonVito Líp bych to nenapsal. Díky.
Tycoon
@DonVito

"The nine most terrifying words in the English language are: I'm from the Government, and I'm here to help."

Ronald Reagan, 40. prezident Spojených států amerických, kde se proslavil jako velký odpůrce komunismu, a zároveň 33. guvernér Kalifornie, kde za jeho působení vznikly první emisní limity na škodlivé látky ve výfukových plynech.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
Aha, vždy mě fascinovaly tvé odkazy na americkou historii a dějiny Sovětského svazu, Bariku 👍
Tycoon
@Horký Rom

Děkuji za pochvalu, ale rád bych znovu upozornil, že nejsem tvůj věrný přítel Barik.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
Má-li být pravda podle tvých slov, Bariku, přijímám to 👍
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Horký Rom Moc líbí
Veloce
Příspěvek podléhá schvalování.
Sevca1
@DonVito vždycky se hňupe vše pozitivní a co popohnalo lidstvo kupředu, prosadilo samo. Nebo ne? Takže naše penízky se strkají na podporu BEV. Jsi si jistý že Evropský autopark má vliv na globální změny? Ty otázky jsou pouze řečnické. Neodpovidej neb vypustis ještě větší blbosti. 😁
ericn
@MB1975 Souhlas, tohle srovnání je naprosto mimo. Zdejší elektrofans to používají často a nejspíš tomu i sami věří 😉
Michal Ježek
@DonVito Zase ta hloupá paralela s Nokií.... Já myslel, že už většina lidí pochopila, jak je hloupá.
Ano, revize toho rozhodnutí není fakt, ale názor. Úplně stejně, jako je jen názor, že se v roce 2035 spalovací auta zakáží.
Nicméně už je celkem zřejmé, že v roce 2035 tu bude pořád nadpoloviční poptávka po spalovacích autech.
DonVito
@Michal Ježek
Nezamenuj sve domnenky s tim, co je "celkem zrejme".
😀
Presne o tom byl i muj prvni koment!
Michal Ježek
@DonVito Já nikde nepsal, že to vydávám za fakt. Jen dle růstu prodejů to zřejmé je.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Michal Ježek Ty dokazes podle dnesnich rustu prodeju poznat, jak bude vypadat trh za deset let?

Proc se o tebe uz davno nepretahuji automobilky a jine firmy?
ericn
@JirkaVejrazka Víš moc dobře, jako my ostatní, že zákaz výroby spalovacích vozů je hloupost 😉 Navíc. když penetrace EV při prodejích nových vozů je u nás 5% a v Evropě 15%. Celkem od tom u nás nemá smysl mluvit, jelikož je to 0,5% z celého vozového parku osobních aut 😉
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@ericn Ne, to fakt nevim.

Ja vim jenom to, ze brat uhlik zpod povrchu zemskeho a dlouhodobe ho cpat do atmosfery a soucasne tvrdit, ze to nebude mit zadne vazne nasledky, je trochu pomylene.
ericn
@JirkaVejrazka No jo, ale bez toho bychom neměli nic, co tu máme 😉Takže zpět do středověku?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@ericn Promin, ale na takovou demagogii nebudu uz dal reagovat...
ericn
@JirkaVejrazka s tou si začal ty, jen ti to vracím 😉
Arese
@JirkaVejrazka Demagogii? A co na tom, co ti řekl, není pravda?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Arese Posledni veta.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@JirkaVejrazka Ale to je chyba
traveldrive
@JirkaVejrazka A kde sa ten uhlík pod zemským povrchom asi vzal? Napumpovali ho tam mimozemšťania? 😁
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@traveldrive Ne, dostal se tam v dobe, kdy to na Zemi vypadalo uplne jinak a nebyli na ni lide.

Nevim jak ty, ale ja tak nejak netouzim se do toho stavu vratit 😉
RiMa
@Michal Ježek "Nicméně už je celkem zřejmé, že v roce 2035 tu bude pořád nadpoloviční poptávka po spalovacích autech."
Tak mi to vubec zrejme neprijde. Navic nevim kdo v roce 2035 bude kupovat spalovaci auta? Podle toho jak dnes automobilky investuji do vyvoje to vypada, ze pokud bude nejake spalovaci auto v 2035, tak to bude auto, ktere se vyvinulo (platforma) nekdy mezi roky 2008-2015. Pak uz nevim ze by nekdo vylozene investoval do vyvoje nove benzinove platformy. VW ma jen MQB. Tak vazne bude nekdo chtit v 2035 Golfa, ktery bude mit stejnou karoserii jako ten z roku 2011? Dnes vam to mozna nevadi, ale mozna casem uz to nekomu bude vadit. Navic jsou ty stare platformy pripraveny na nove normy, ktere budou platit v budoucnu? Neumim odpovedet, ale proc drive investovali do vyvoje a co dekadu (nebo nekdo i driv) prichazel s novou technikou? Najednou to nebude vadit, ze streva v aute jsou starsi nez mozni zakaznici? 😄
Michal Ježek
@RiMa Pardon, ale možná by bylo lepší častěji číst články o nových autech. Automobilky vyvíjí nové spalovací motory. Ten vývoj stojí miliardy, asi ví, proč je utrácí. A také se převážně připravují platformy aut, do kterých se dají implementovat oba druhy pohonů. Proč? No protože s oběmi se počítá a je levnější mít jednu na více vozů. Takže vůbec nemám strach, že by byly spalovací auta technicky zastaralejší.
A BEV jsou jistě super pro lidi s vlastním nabíjením, nebo vaznavače častých přestávek. Ale pro tu většinu, co nabíjení doma nemá, nebo nevyužívá, dlouho vhodné nebudou. Dojezdy se posunují v řádek jednotek km. Baterie se montují víceméně pořád se stejnou kapacitou. A osobně je mi celkem jedno, jak rychlý je infotainment, kolik má her a jestli budu mít zadek o minutu dřív zahřátý. Podstatné pro mne je (a asi i většinu) někam dojet bez neustálého starání o blaho auta. 😉
traveldrive
@DonVito Jediným faktom je, že zákaz spaľovákov a prechod na elektromobily v najbližšom desaťročí je blbosť. Bez ohľadu na tvoj a Pinkasov názor.
Avatar - praptak
praptak
@traveldrive Samovolný přechod bych nezatracoval.
traveldrive
@praptak Ani ja nie. Ale nie v nasledujúcich 10 rokoch. Pochybujem, že aj 20 bude dosť. To by museli byť BEV v každom ohľade výhodnejšie ako spaľováky.
DonVito
@traveldrive
👍
Bingo.
Tu posledni vetu si opakuj, ju?
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
Ano, správný názor.
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@Petr Pinkas

Souhlasím.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Max Headroom Nesouhlasím
Tycoon
@Petr Pinkas

Jestli je správný, nebo ne, o tom lze polemizovat. Faktem však v každém případě je, že jde o čínský názor. Měli bychom se řídit tím, co nám radí Čína?
traveldrive
@Tycoon Asi tak. Číňan sleduje vlastné záujmy, nie naše. Neodhadli situáciu? Holt riziko podnikania.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Tycoon Jak mám polemizovat s názory ?
Výroba BEV ano-ne-ano-ne-ano-ne
GD ničí evropské automobilky - tak proč kupujeme čínská auta
Dojde ke zrušení prac. míst - automobilky "Máme nedostatek pracovních míst"
Dochází k automatizaci výroby - to je dobře pracovní síla je drahá a stejně všichni chtějí být influenceří
Kdo pracuje v automotivu? asiaté, turci, afričané, tak odejdou no a, stejně tady nikdo nechce emigranty
Toyota rozšiřuje výrobu v Kolíně a potřebuje nové pracovníky - NE, my tady montovny nechceme
Výroba baterií, recyklační linky všude kolem nás - u nás "My nechceme pracovní místa, můj domeček ztratí hodnotu, 5 chlapků si nemůže hrát na piloty, to letiště nedáme ..."
Můj názor. Kdyby automobilky okamžitě zrušily drahou a náročnou výrobu spalovacích aut a nahradily je jednoduchou a stále levnější výrobou BEV, tak ušetří stovky miliónů.
Tycoon
@Petr Pinkas

Kdyby automobilky okamžitě zrušily "drahou a náročnou výrobu spalovacích aut a nahradily je jednoduchou a stále levnější výrobou BEV", tak asi něco ušetří, ale přijdou o obrovské tržby. Z čeho by automobilky platily mzdy, náklady na vývoj, půjčky, dodavatele? Většina z nich by to finančně nepřežila.
ericn
@Tycoon a nepřežijí, stačí se podívat na problémy Audi a Porsche. EVčka je táhnou ke dnu... Bohužel koncern je nepoučitelný a to samé dělá s VW i Škodovkou. Pořád představují nové EV, které se nijak zázračně neprodávají. Neuživí je to...
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@ericn Neprodávají, protože kupující má na výběr. Kdyby prodávali jenom BEV, tak měsíc by byl řev, pak by stejně všichni museli kupovat el. auta, a všechno by skončilo po měsíci větou. "Proč jsem si nekoupil BEV již dříve, místo číst ty kecy na internetu."
Arese
@Petr Pinkas Čistokrevný elektrofašista promluvil. Naprosto odporné, jen místo diktatury prorelariátu by toto neomarxistické hovado zavedlo diktaturu elektrickou...
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Arese Souhlas, připomeňte si v roce 2030 kdo z nás měl dnes pravdu.
traveldrive
@Petr Pinkas A takýto tupáň má volebné právo... Demokracia v praxi.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@traveldrive Proto jste si na Slovensku zvolili Fica a nám tady posíláte dalšího takového ....
Michal Ježek
Je jasné, že kopou za vlastní zájmy. Blbý pro ně je, že zákazníci prostě preferují spalovací auta a do roku 2035 se to nezmění.
DonVito
@Michal Ježek
Ty jsi mluvci zakazniku BMW?
😀

Je smutne jak se v clanku i v diskuzi zamenuji nazora a domnenky za fakta..
👎
Michal Ježek
@DonVito Někde jsem psal něco o BMW? Někde jsem psal, že nejde o můj názor, ale fakt? Kromě toho, je fakt, že zákazníci preferují spalovací auta. Minimálně většina. 😉
Je smutné, že lidé v diskusi často komentují něco, co si ani nepřečetli.
RiMa
mozna jen proste staci sednout do jednoho a pak do druheho...
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@RiMa Přesně tak
Avatar - jersey.se
jersey.se
Volvo a Polestar končí. Jsem rád, že mám jednu pěknou S60 B4 2024. Holt měl jsem svého posledního Saaba, teď mám své poslední Volvo.
Lempl Klaun
@jersey.se Tvl, kurátor zaniklých automobilek. 🤣🤣🤣
Avatar - jersey.se
jersey.se
@Lempl Klaun Twl, šašek!
Lempl Klaun
@jersey.se Prej jednu pěknou… tvl. 🤣🤣🤣
Arese
@Lempl Klaun No jo, závist je sviňa viď klauníčku, obzvláště její čeká odnož. 😊
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Lempl Klaun Moc líbí 👍👍👍
traveldrive
@jersey.se Živíš trolla. Ignorácia je lepšia. 😉
ericn
@traveldrive přesně tak 😉
Ja Prvni a Posledni
@Lempl Klaun

Proč na tyhle čoráky pořád reagujete??? Nechápete o co jim jde?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@jersey.se S60 je krásná a V60 ještě krásnější. Pořád mám svrbění, ale nepodařilo se mi dobře prodat zánovního Passata, tak si budu muset nechat zajít chuť. Ale slevy mají luxusní až do konce září. Nejradši bych si tu V60 koupil na horší časy do zásoby 😅
Avatar - Jiří Kalabza
Jiří Kalabza
Tak když je vlastní Čína tak se pochopitelně budou ohánět Čínou...
Pro Čínu je jednodušší vyrobit EV a podhodnotit ho na cizím trhu...
Ať už má Čína kvalitní či méně kvalitní EV, tak jde především o dominanci na trhu = peníze co přijdou mimo jejich trh jsou pro ně dost podstatné.
Avatar - salamoon
salamoon
''Přehodnocení by nyní vyslalo opačný signál, že Evropu lze přesvědčit, aby se vzdala vlastních závazků. To by nejen poškodilo klima. Poškodilo by to schopnost Evropy konkurovat.“

a hlavne by to poskodilo zisky firiem vyrabajucich EV komponenty, vsakze...a o to im ale ze voooobec nejde 😜
DonVito
@salamoon

No to je mi prekvapeni.
🙂
Automobilky kopou kazda za sebe.

Napis proboha to samy o poslednim vyjadreni BMW

Současným generálním ředitelem společnosti BMW je Oliver Zipse. Zipse prosazuje flexibilní přístup k elektromobilům (EV) a upozorňuje na rizika spojená s příliš rychlým přechodem na elektromobilitu, jako je například závislost na dodavatelských řetězcích z Číny. Zdůrazňuje nutnost technologické otevřenosti a udržení i jiných nízkoemisních technologií.
Arese
Prostě domgatičtí elektrofanatici, které své značky vší silou tlačí do pekel. Co víc k tomu dodat?
Avatar - lordlord
lordlord
Rok konce spalováků platí jen pro EU, to v jiných státech neprodává?
uxauxa
Proč Volvo raději nedělá veškerou těžkou techniku na elektřinu?