Profi
Vychadza mi to, ze idealne by bolo, keby tahace jazdili prazdne. Tam by prepravcovia naozaj dost usetrili na palive.
Pripadne aj bez navesu. Bez rezervy, bez stieracov.....
Kazdy usetreny gram "sa pocita" .
Pripadne aj bez navesu. Bez rezervy, bez stieracov.....
Kazdy usetreny gram "sa pocita" .
To zas bude výmysl nařízení EU, že maximální hmotnost přepravy dá 2t aby doprava vykazovala nízké CO2... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ne. Každá tuna navíc v určitě mezi NAOPAK SNIŽUJE POMĚRNOU SPOTŘEBU NA PŘEPRAVOVANOU JEDNOTKU HMOTNOSTI.
@rohYpnol
Teraz si trafil klinec po hlavicke.
Na pomer prepravenej hmotnosti ku spotrebe nam tam sudruhovia akosi pozabudli.
Cize podla nich bude lepsie tie kila naviac potom poslat dalsim kamionom navyse. Huraaa .....
Teraz si trafil klinec po hlavicke.
Na pomer prepravenej hmotnosti ku spotrebe nam tam sudruhovia akosi pozabudli.
Cize podla nich bude lepsie tie kila naviac potom poslat dalsim kamionom navyse. Huraaa .....
@rohYpnol
Ono v podstate nikdy neslo o to, aby sa znizili skutocne celkove emisie, lebo tie nie je volnym okom vidiet.
Ale musi to dobre vyzerat v Excelovskej tabulke, pretoze tam tie cisla vidiet su. To je ich mozog este schopny pochopit. Na pochopenie viac suvislosti by vsak museli mat europosranci aj vyssie IQ. Bohuzial na to vsak carovny prutik neexistuje.
Ono v podstate nikdy neslo o to, aby sa znizili skutocne celkove emisie, lebo tie nie je volnym okom vidiet.
Ale musi to dobre vyzerat v Excelovskej tabulke, pretoze tam tie cisla vidiet su. To je ich mozog este schopny pochopit. Na pochopenie viac suvislosti by vsak museli mat europosranci aj vyssie IQ. Bohuzial na to vsak carovny prutik neexistuje.
@Jon Bon Novy
Nejvíc smutné je, ze každý rozumný člověk tohle vidí a stačí na to selský rozum.
Proč asi dopravci mají tendenci přetěžovat kamiony, že... určitě proto, že to zvyšuje spotřebu a je to nevýhodné...
Bohužel, ti co sedí v EK a v EP, selský rozum buď neměli nikdy nebo jej za ty platy a diety prostě hodili přes palubu.
Nejvíc smutné je, ze každý rozumný člověk tohle vidí a stačí na to selský rozum.
Proč asi dopravci mají tendenci přetěžovat kamiony, že... určitě proto, že to zvyšuje spotřebu a je to nevýhodné...
Bohužel, ti co sedí v EK a v EP, selský rozum buď neměli nikdy nebo jej za ty platy a diety prostě hodili přes palubu.
Na tomto se pozná inteligence. Důvod byl jasný, zbytečná vaha navic. Blbeckove se objevili a začali debatovat o tom, ze máme ubírat prepravovany naklad a jezdit zbytecne
@Mikesus
výborně, když se tak vyznáš tak nám vysvětli co konkrétně je ta zbytečná váha navíc
výborně, když se tak vyznáš tak nám vysvětli co konkrétně je ta zbytečná váha navíc
@Mikesus
Inteligentní Mikesus bude jezdit kamionem přesně podle toho, co si přečetl v článku. Bude jezdit se skoro prázdnou nádrží a bude často tankovat. Díky úspoře hmotnosti odhadem 300 kg se mu dle údajů v článku sníží spotřeba o 0,075 l/100 km, takže na ušetří 2,5 Kč/100km.
Hloupý Tycoon a další hloupí diskutéři budou jezdit tak jako běžný kamioňák. Budou se snažit na nejlevnějších čerpačkách natankovat co nejvíce, dokud to nepoteče ven. A před hranicemi do dražšího státu dotankují, i kdyby měli skoro plnou nádrž. Tím uspoří odhadem 1 Kč na 1 litr paliva. Při spotřebě uvedené v článku ušetří na 22 Kč/100km.
Inteligentní Mikesus bude jezdit kamionem přesně podle toho, co si přečetl v článku. Bude jezdit se skoro prázdnou nádrží a bude často tankovat. Díky úspoře hmotnosti odhadem 300 kg se mu dle údajů v článku sníží spotřeba o 0,075 l/100 km, takže na ušetří 2,5 Kč/100km.
Hloupý Tycoon a další hloupí diskutéři budou jezdit tak jako běžný kamioňák. Budou se snažit na nejlevnějších čerpačkách natankovat co nejvíce, dokud to nepoteče ven. A před hranicemi do dražšího státu dotankují, i kdyby měli skoro plnou nádrž. Tím uspoří odhadem 1 Kč na 1 litr paliva. Při spotřebě uvedené v článku ušetří na 22 Kč/100km.
@Tycoon Mikesus nemusí myslet matematicky. Protože mu to myslí politicky 👍👍👍
@Horký Hrom
Mikeš, ale věc má z eurogrétovskýho hlediska ještě druhou stránku! A tou je plnění emisních povinností občanů naší unie! Chlape, uvědomte si, že když po tom vašem neustálým tankování budou druhej den padat na huby, že plnění plánu pude kam? … No pude do *e! A jak jistě víte, i my podle plnění plánu budeme brát jaký prémie? * nižší! Nižší! Nižší!!! Mikeš, politicky, myslete politicky, Mikeš!“
Mikeš, ale věc má z eurogrétovskýho hlediska ještě druhou stránku! A tou je plnění emisních povinností občanů naší unie! Chlape, uvědomte si, že když po tom vašem neustálým tankování budou druhej den padat na huby, že plnění plánu pude kam? … No pude do *e! A jak jistě víte, i my podle plnění plánu budeme brát jaký prémie? * nižší! Nižší! Nižší!!! Mikeš, politicky, myslete politicky, Mikeš!“
@rohYpnol „Mikeš se do diskuze už nevrátí, protože se provinil proti řádům evropské elektromobilní fronty“
„Akorát se vožral, pochcal a poblil.“
„Kdyby se takto choval každý diskutér, byla by naše fronta za chvíli bez čeho? Byla by bez diskutérů. Tím by se ovšem oslabila naše bojeschopnost. Musíme si uvědomit, že v diskuzích číhají imperialisti, kteří očekávají naše zakolísání. A každej diskutér, kterej si vožere držku, jim žene vodu na mlejn. Novým velitelem diskuzí jmenuju DonVita. Říkám vám po dobrým: neserte mě, soudruzi!“
„Akorát se vožral, pochcal a poblil.“
„Kdyby se takto choval každý diskutér, byla by naše fronta za chvíli bez čeho? Byla by bez diskutérů. Tím by se ovšem oslabila naše bojeschopnost. Musíme si uvědomit, že v diskuzích číhají imperialisti, kteří očekávají naše zakolísání. A každej diskutér, kterej si vožere držku, jim žene vodu na mlejn. Novým velitelem diskuzí jmenuju DonVita. Říkám vám po dobrým: neserte mě, soudruzi!“
@Mikesus - každý dopravce řeší váhu, ale také i cenu nafty. Takže než takové rady z článku se zaměří na to, co ovlivní dlouhodobě a pro něj výhodně-takže úplně první věcí jsou AL kola na celé soupravě, nádrže tahače, na sklopce vana z AL nebo Hradox (tenčí, otěruvzdorná ocel) , zvedačka an👋ne, pokud ji nepotřebuje (160 kg) a podobně.. případně Al rám nebo odlehčený. Možností je více, všechny ale stojí prachy, pak musí počítat, kde jezdí a co se mu vyplatí.
@Mikesus co je zbytečná váha navíc? Já bych všem zastáncům omezování hmotností kamionů dal dotaz v čem je horší mít o 3 litry vyšší spotřebu nafty s hmotností 48 tun (při zachování povoleného zatížení náprav na co jsou silnice stavěné) namísto rozdělení do dvou aut s celkovou spotřebou vyššá o 20+ litrů a celkovou váhou 68 tun (2 kamiony) se stejným nákladem?
Odborníci zjistili, že místo jedné cesty se 40 tunami za 26 litrů na 100 bude výhodnější a ekologičtější vyrobit a vypravit kamiony 2, které s hmotností 2x20 tun spotřebují jen 44 litrů na 100km a to se soudruzi a soudružky vyplatí! Páni odborníci, děkujeme! Kde bychom bez vás byli? Už jen čekáme na další projev Uršuly z Lejna se zaťatými pěstičkami, kde nám vysvětlí, jak je potřeba bojovat za lehčí kamiony.
@Mokrous So 40 tonami nákladu za 26 litrov určite nepôjdeš. Skôr to bude číslo bližšie tým 40/100
@wakantanka Já pouze cituji "odborníky" z článku.
Ono se stačí podívat ne devalvaci slova "průměrná" v článku. Nedává to vůbec smysl.
Ono se stačí podívat ne devalvaci slova "průměrná" v článku. Nedává to vůbec smysl.
@wakantanka Jo možná u vás v Tatrách, nebo na vrchovině. Jenže Česko a Slovensko není pupek Evropy. Takže v Německu ve Francii a jinde po dálnici s tím pojedeš v klidu pod 30 l
@Sevca1 přesně tak, klasická "tranzitní" trasa bude u plně naloženého do 30l. O to méně argumentů mají v ruce zastánci omezování hmotností, protože je reálně nesmysl dělit náklad do víc aut, pak ať se nikdo nediví že jsou přetížené dálnice a drahé zboží.
@Sevca1 40 ton nákladu nie je 40 ton celková hmotnosť. Skús si naložiť nejaký ťažký bager na podval a potom mi rozprávaj za koľko si šiel.
@wakantanka
Presne tak, na klasickom kamióne odvezieš tak cca 24t nákladu a to pôjde povedzme za 30l. Keď chceš voziť 40t nákladu tak to už je iná pesnička.
Presne tak, na klasickom kamióne odvezieš tak cca 24t nákladu a to pôjde povedzme za 30l. Keď chceš voziť 40t nákladu tak to už je iná pesnička.
@wakantanka Jo to máš pravdu 😁 Dle mého ty odborníci z článku myslely celkovou protože v tom plavou 😁 40 t náklady jdou těžko rozložit protože jak jsi uvedl příklad s bagrem je blbost ho rozebrat a poslad 2 kamióny. Náklady budou daleko větší.
@Sevca1 Ale aj povedzme tie 25m súpravy čo jazdia vo švédsku odvezú cca 35 ton nákladu a spotreba lezie cez 40/100 . Ale áno, jedna taká súprava je ako jeden a pol štandardnej súpravy, teda ak pošleš 2 veľké usetris 1 ďalšie štandard auto. Ale nie vždy a všade to bude takto vychádzať. Tieto prepočty od Eurowagu to je taký marketing.
A s tou prázdnou nádrží je to taky dobý vtip. Pokud místo 600 litrů natankuje jen třetinu, bude mít spotřebu menší o 0,08 ltr/100 km (slovy: osmdesát mililitrů).
Zákaz spania není keď máš klasický odpočinok 9-11h. Zákaz je az od vtedy keď musiš mať 45h
U přívěsových souprav je povolená délka 18,75m.
Závěr- vozí se hlavně objem, proto je délka tahače důležitý parametr.