Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Každá tuna navíc zvyšuje spotřebu. Výzkum zjistil, o kolik

36 komentářů

Othello
Uf, vychází mi z toho, že kamióny budou mít nejmenší spotřebu když budou jezdit prázdné. Když kamión s nosností 10 tun bude jezdit prázdný, ušetří ročně 2500 litrů. Větší ušetří ještě víc.

A s tou prázdnou nádrží je to taky dobý vtip. Pokud místo 600 litrů natankuje jen třetinu, bude mít spotřebu menší o 0,08 ltr/100 km (slovy: osmdesát mililitrů).
traveldrive
@Othello Luigi Colani dokázal svojimi aerodynamickými ťahačmi s technikou Mercedesu ušetriť 25-30% paliva. Nápad sa neujal, pretože "aerodynamika" potrebuje kus priestoru naviac a v kabíne nezostalo miesto na lôžko. Aspoň to bol hlavný argument odporcov. Dnes, keď je v mnohých krajinách beztak zakázané prespávať v kamióne, by to mohlo byť aktuálnejšie. Namiesto takýchto kravín ako v článku.
Sevca1
@traveldrive Kde je zakázáno přespávat v kabině? Bylo nebo je zakázáno dělat dlouhou víkendovou pauzu. Nikdo to nedodržuje 😁
Avatar - speedfred
speedfred
@traveldrive
Zákaz spania není keď máš klasický odpočinok 9-11h. Zákaz je az od vtedy keď musiš mať 45h
šofér
@traveldrive - nikoliv, delší "čumák( aerodynamický) znamená překročení celkové délky soupravy 16,5m. Takže by jste nemohl zapřáhnout 13,6 m návěs (34 palet) ale kratší, proto se čumáky ( povětšinou Scania)občas objeví u cisteren nebo kontejnerových a klanicových návěsů cca 11-12,5 m, případně sklopek.
U přívěsových souprav je povolená délka 18,75m.
Závěr- vozí se hlavně objem, proto je délka tahače důležitý parametr.
Jon Bon Novy
Vychadza mi to, ze idealne by bolo, keby tahace jazdili prazdne. Tam by prepravcovia naozaj dost usetrili na palive.
Pripadne aj bez navesu. Bez rezervy, bez stieracov.....
Kazdy usetreny gram "sa pocita" .
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jon Bon Novy

Jo, tohle jsou ty výzkumy placené a využívané propagandou EU.

Realita je úplně opačná. Prázdný kamion = zbytečné emise a to nejhorší, co v dopravě nastává.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To zas bude výmysl nařízení EU, že maximální hmotnost přepravy dá 2t aby doprava vykazovala nízké CO2... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
šofér
@rohYpnol -přemýšlím, jak se bude převážet stavební polystyrén....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Každá tuna navíc v určitě mezi NAOPAK SNIŽUJE POMĚRNOU SPOTŘEBU NA PŘEPRAVOVANOU JEDNOTKU HMOTNOSTI.
Jon Bon Novy
@rohYpnol
Teraz si trafil klinec po hlavicke.
Na pomer prepravenej hmotnosti ku spotrebe nam tam sudruhovia akosi pozabudli.
Cize podla nich bude lepsie tie kila naviac potom poslat dalsim kamionom navyse. Huraaa .....
šofér
@Jon Bon Novy - tak zase ne každý most unese 50 tun celkových, že ano, nejsou jen dálnice, ale i dvojky, troky silnice..
Jon Bon Novy
@rohYpnol
Ono v podstate nikdy neslo o to, aby sa znizili skutocne celkove emisie, lebo tie nie je volnym okom vidiet.
Ale musi to dobre vyzerat v Excelovskej tabulke, pretoze tam tie cisla vidiet su. To je ich mozog este schopny pochopit. Na pochopenie viac suvislosti by vsak museli mat europosranci aj vyssie IQ. Bohuzial na to vsak carovny prutik neexistuje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jon Bon Novy

Nejvíc smutné je, ze každý rozumný člověk tohle vidí a stačí na to selský rozum.

Proč asi dopravci mají tendenci přetěžovat kamiony, že... určitě proto, že to zvyšuje spotřebu a je to nevýhodné...

Bohužel, ti co sedí v EK a v EP, selský rozum buď neměli nikdy nebo jej za ty platy a diety prostě hodili přes palubu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na tomto se pozná inteligence. Důvod byl jasný, zbytečná vaha navic. Blbeckove se objevili a začali debatovat o tom, ze máme ubírat prepravovany naklad a jezdit zbytecne
Othello
@Mikesus
výborně, když se tak vyznáš tak nám vysvětli co konkrétně je ta zbytečná váha navíc
Tycoon
@Mikesus

Inteligentní Mikesus bude jezdit kamionem přesně podle toho, co si přečetl v článku. Bude jezdit se skoro prázdnou nádrží a bude často tankovat. Díky úspoře hmotnosti odhadem 300 kg se mu dle údajů v článku sníží spotřeba o 0,075 l/100 km, takže na ušetří 2,5 Kč/100km.

Hloupý Tycoon a další hloupí diskutéři budou jezdit tak jako běžný kamioňák. Budou se snažit na nejlevnějších čerpačkách natankovat co nejvíce, dokud to nepoteče ven. A před hranicemi do dražšího státu dotankují, i kdyby měli skoro plnou nádrž. Tím uspoří odhadem 1 Kč na 1 litr paliva. Při spotřebě uvedené v článku ušetří na 22 Kč/100km.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Tycoon Mikesus nemusí myslet matematicky. Protože mu to myslí politicky 👍👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom
Mikeš, ale věc má z eurogrétovskýho hlediska ještě druhou stránku! A tou je plnění emisních povinností občanů naší unie! Chlape, uvědomte si, že když po tom vašem neustálým tankování budou druhej den padat na huby, že plnění plánu pude kam? … No pude do *e! A jak jistě víte, i my podle plnění plánu budeme brát jaký prémie? * nižší! Nižší! Nižší!!! Mikeš, politicky, myslete politicky, Mikeš!“
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@rohYpnol „Mikeš se do diskuze už nevrátí, protože se provinil proti řádům evropské elektromobilní fronty“
„Akorát se vožral, pochcal a poblil.“
„Kdyby se takto choval každý diskutér, byla by naše fronta za chvíli bez čeho? Byla by bez diskutérů. Tím by se ovšem oslabila naše bojeschopnost. Musíme si uvědomit, že v diskuzích číhají imperialisti, kteří očekávají naše zakolísání. A každej diskutér, kterej si vožere držku, jim žene vodu na mlejn. Novým velitelem diskuzí jmenuju DonVita. Říkám vám po dobrým: neserte mě, soudruzi!“
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom
😂😂😂
šofér
@Mikesus - každý dopravce řeší váhu, ale také i cenu nafty. Takže než takové rady z článku se zaměří na to, co ovlivní dlouhodobě a pro něj výhodně-takže úplně první věcí jsou AL kola na celé soupravě, nádrže tahače, na sklopce vana z AL nebo Hradox (tenčí, otěruvzdorná ocel) , zvedačka an👋ne, pokud ji nepotřebuje (160 kg) a podobně.. případně Al rám nebo odlehčený. Možností je více, všechny ale stojí prachy, pak musí počítat, kde jezdí a co se mu vyplatí.
adamzprahy
@Mikesus co je zbytečná váha navíc? Já bych všem zastáncům omezování hmotností kamionů dal dotaz v čem je horší mít o 3 litry vyšší spotřebu nafty s hmotností 48 tun (při zachování povoleného zatížení náprav na co jsou silnice stavěné) namísto rozdělení do dvou aut s celkovou spotřebou vyššá o 20+ litrů a celkovou váhou 68 tun (2 kamiony) se stejným nákladem?
Sevca1
@Mikesus Kde je zbytečná váha na víc. Dnes se dělají odlehčené návěsy, kdo nejezdí dálky má jednu nádrž, spousta kamionů nemá rezervy. Výrobci tahačů a návěsů šetří váhu kde můžou . Ty jsi hňup co má zelenou propagandou vymletý mozek a selský rozum. Jsi prostě mimo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Odborníci zjistili, že místo jedné cesty se 40 tunami za 26 litrů na 100 bude výhodnější a ekologičtější vyrobit a vypravit kamiony 2, které s hmotností 2x20 tun spotřebují jen 44 litrů na 100km a to se soudruzi a soudružky vyplatí! Páni odborníci, děkujeme! Kde bychom bez vás byli? Už jen čekáme na další projev Uršuly z Lejna se zaťatými pěstičkami, kde nám vysvětlí, jak je potřeba bojovat za lehčí kamiony.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@Mokrous So 40 tonami nákladu za 26 litrov určite nepôjdeš. Skôr to bude číslo bližšie tým 40/100
Avatar - Mokrous
Mokrous
@wakantanka Já pouze cituji "odborníky" z článku.

Ono se stačí podívat ne devalvaci slova "průměrná" v článku. Nedává to vůbec smysl.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@Mokrous Aha, tak to mi uniklo. Celý ten promo článok je o ničom.
Sevca1
@wakantanka Jo možná u vás v Tatrách, nebo na vrchovině. Jenže Česko a Slovensko není pupek Evropy. Takže v Německu ve Francii a jinde po dálnici s tím pojedeš v klidu pod 30 l
adamzprahy
@Sevca1 přesně tak, klasická "tranzitní" trasa bude u plně naloženého do 30l. O to méně argumentů mají v ruce zastánci omezování hmotností, protože je reálně nesmysl dělit náklad do víc aut, pak ať se nikdo nediví že jsou přetížené dálnice a drahé zboží.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@Sevca1 40 ton nákladu nie je 40 ton celková hmotnosť. Skús si naložiť nejaký ťažký bager na podval a potom mi rozprávaj za koľko si šiel.
Avatar - speedfred
speedfred
@wakantanka
Presne tak, na klasickom kamióne odvezieš tak cca 24t nákladu a to pôjde povedzme za 30l. Keď chceš voziť 40t nákladu tak to už je iná pesnička.
Sevca1
@wakantanka Jo to máš pravdu 😁 Dle mého ty odborníci z článku myslely celkovou protože v tom plavou 😁 40 t náklady jdou těžko rozložit protože jak jsi uvedl příklad s bagrem je blbost ho rozebrat a poslad 2 kamióny. Náklady budou daleko větší.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@Sevca1 Ale aj povedzme tie 25m súpravy čo jazdia vo švédsku odvezú cca 35 ton nákladu a spotreba lezie cez 40/100 . Ale áno, jedna taká súprava je ako jeden a pol štandardnej súpravy, teda ak pošleš 2 veľké usetris 1 ďalšie štandard auto. Ale nie vždy a všade to bude takto vychádzať. Tieto prepočty od Eurowagu to je taký marketing.
adamzprahy
@wakantanka když jsem to četl tak jsem si nevšiml že nepíšeš o hmotnosti soupravy, ale nákladu. I tak, v případě takové soupravy budou ty náklady palivo + zatížení silnice nižší než to jet na dvě auta.
Avatar - Man Ký
Man Ký
Co by tomu řekli v Austrálii?
www.beefcentral.com/…025/04/RTA-2.jpg