Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík tvrdí, že Fiat E-Ducato je už použitelná dodávka. Co na to kurýr DPD?

74 komentářů

Avatar - Zetti
Zetti
Martin objevil, ze polivka se ji lzici a rizek priborem. Opacne to prinejmensim vypada divne.

Jezdil jsem pro zbozi sprinterem se 17 kubiky pro naklad s limitem 1200kg, tragický pomer. 450 tam a 450 zpet. Pokud pominu nabijeni se kterým bych to jel dva dny, vozit v aute stovky kilometru baterií tam a zpatky je uchylnost. Ano. Pro postaka, remeslnika edodavka jo, ale na litani po evrope urcite ne
Adam Štrauch
@Zetti Možná proto nebylo video o lítání po Evropě, ale o poskakování v ulicích.
Avatar - Zetti
Zetti
@Adam Štrauch ctu jen text. Videa na netu mi nezajímají s výjimkou nejakych návodů. Az budu chtit videa pustim si televizi
Adam Štrauch
@Zetti Ono to je i v tom textu.
Avatar - Zetti
Zetti
@Adam Štrauch mas problem pochopit i nadpis?

Martin Vaculík tvrdí, že Fiat E-Ducato je už použitelná dodávka.

Ne univerzalne neni. A o tom je i clanek. Pro spoustu ucelu ano, pro vetsinu prepravcu ne. Uz to neres a neprepinej. Pa.
Adam Štrauch
@Zetti Hehe, nemám problém pochopit nadpis, ale na rozdíl od tebe jsem četl i celý článek a viděl video. Martin Vaculík nikde netvrdí, že to je univerzální dodávka a rozhovor je s člověkem, který s ní jezdí pro DPD a světe div se, vyhovuje mu to víc než diesel. Speciálně bych tě chtěl odkázat na předposlední odstavec toho textu, který si jinak četl.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Většina přepravců používá dodávky pro "lítání po Evropě" ? Vzhledem k tomu, že nejdražší součást přepravy je řidič, to nezní moc efektivně... 😊
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Adam Štrauch 👍👍👍
Othello
@Adam Štrauch
taky jsem nekoukal na video ale zeptal bych se teda k čemu je u dodávky pro poskakování v ulicích dálniční dojezd 300 km, tedy městský snad přes pět set.

Jasně dojezd se šikne vždy ale ne za takovou cenu co tady
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello jednoduše, 150km dopoledne, 150 odpoledne druhou várku rozvozu a as jeste v klidu rezervu. Doteď bylo keců, ze maji moc malý dojezd, ted najednou maji moc velky
Avatar - Zetti
Zetti
@Othello to se nedeli beze zbytku a az prijde zima ty hodnoty budou jinde. Auto ma nejen vetsi spotrebu, ale baterce se zmensi se snizujici teplotou kapacita. To jsem změřil pri nabíjení. S rostouci teplotou jde kapacita baterie nahoru. Sednu do auta a to mi ukaze 380 km. Okresni a mestska realita. Dojezd az.... Na dalnici uz to spadne pri tempomatovych 130 na realnych 260, kdyz pustím topeni, tak na 200.
Tedy pokud ma ta dodavka fungovat nekolik let denne vsech 12 měsíců, musi mit tyhle parametry. A musi se pocitat s postupnou degradaci baterie a s tim, ze do nuly nikdo jezdit nechce.
Tycoon
@Zetti

Proč vlastně elektromobily po nabíjení ukážou dojezd "až" dle nějaké teorie? Proč to není jako u ostatních aut, kde se dojezd po dotankování vypočte dojezd dle spotřeby z poslední doby?
traveldrive
@Tycoon Pretože sú výrazne závislejšie na štýle jazdy, teplote okolia, využívaní klímy atď.. Na diesli sa ti v zime o niečo zvýši spotreba, u elektriny sa okrem toho aj zmenší "nádrž" - a nevieš, o koľko.

Pri energetickej hustote nafty vieš odhadnúť, koľko kWh približne natankuješ - pri tankovaní 80 litrov nafty načerpáš takmer 800 kWh energie, ale vzhľadom na účinnosť dieslového motora (asi 35😖 využiješ cca 278 kWh. Dodávka tohto Ducata má baterku 110 kWh, čo je sotva 40% z kapacity 80 litrovej nádrže diesla - a ak baterku nevyšťavíš na nulu a nebudeš čakať večnosť na dobitie na 100% kapacity baterky, máš ešte menšiu zásobu energie. Plus veľká mŕtva váha baterky, ktorú ťaháš stále, a nižšia užitočná hmotnosť.

Čiže v priamom provnaní čísiel je dodávka na elektrinu hodne na prd.
kyklop
@traveldrive na dízli sa ti v zime o niečo zvýši spotreba - to niečo je pri súčasnom eu 6d dízli kľudne 15-25 percent na prvých 10km kým si zohreje emisný systém
Avatar - sachs800
sachs800
@Zetti Proč si pořád všichni myslíte, že topení bere 20-25% ??
Avatar - Mokrous
Mokrous
@sachs800 V zimě ve městě na krátkých trasách jako prd. To je realita. Myslet si to nemusíme.
traveldrive
@Mokrous Tých 20-25% by som bral tak u mikrobusu. Skriňák, kde sa vykuruje len predná kabína, by to za 10-15% (leto-zima) mohol zvládnuť.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive Já to myslel jako EV obecně. Přední kabina dodávky by brala samozřejmě o něco méně. V tom souhlasím.
Avatar - sachs800
sachs800
@traveldrive I to je hodně.
traveldrive
@sachs800 Každý špás niečo stojí.
Avatar - sachs800
sachs800
@traveldrive Chtěl jsem říct že 10-15% je pořád hodně nadsazených. Ve skutečnosti to je 4-5%.
traveldrive
@sachs800 Záleží na tom, aký článok čítaš.
Avatar - sachs800
sachs800
@Mokrous Na krátkých trasách právě více.
Avatar - Zetti
Zetti
@sachs800 to si nemyslíme. Kolik bere el topeni nevim presne, odhadem kolem 3kw. Neustale ohřívá studeny vzduch, to se bude menit v zavislosti na venkovni teplote. Pri prumerne rychlosti 70 km, to je docela slusne dynamicka jizda jsme někde na 3x1, 3kw, to jsme nekde na 4kw za hodinu, to uz muze byt ctvrtina spotreby. Je to jednoducha matematika.
Nevim, v brozurce to neni, z praxe topení fakt proud zere a ne malo. Tepelko je na tom mozna lip, ale to zas chce prachy na udrzbu.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@sachs800 Dám svetr a je to mnohem méně 👍👍👍
Othello
@Zetti
Jo souhlas
Milenius
Zajímalo by mne, kdy začnou motonovináři konečně testovat a ne jen předvádět. Má to nějakou maximální hmotnost nákladu, tak bych čekal, že to tam taky naloží a dozvíme se, jaký je rozdíl ve spotřebě prázdný vs. plný, stejně tak ten rozjezd a jízdní vlastnosti. A to samé platí o osobácích. Pak vidíte, jak někdo jede na dovolenou a vláčí výfuk po zemi, protože jede ve čtyřech s plným kufrem a auto to nedává. Je sice hezké, že to výrobce naladí s měkkým pérováním a řidičem, ale jinak je to nepoužitelné. A když výrobce dá tvrdší pérování a je to použitelné, tak to novináři kritizují, že to poskakuje. A tak to příště výrobce naladí taky tak a máme plný trh nepoužitelných aut resp. použitelných jen pro manažery. Tady stejně tak - prý se nebojí s tím jet do Brna a zpět, ale že by to udělal, to ne. Radši s tím stojí na rampě. Začněte už prosím testovat, vemte si příklad z testů počítačů. Tam se taky testují hlavně krajní podmínky - bez zátěže/plná zátěž - spotřeba/výkon. To je, jako by to testovali jen ve Wordu a řekli, že je to dobrý, protože to nehučí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Milenius

Stačí se podívat a autožurnál nebo motoring. Ti testují i se zátěží. Slováci hold zvládají i těžší život.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Filip Garaj je nejlepší testér aut všech dob, co jsem zažil. Logicky tomu odpovídá i malý počet sledujících, protože retardovaná masa má radši nějaké ty wow efekty a jeeee a uuuu emoce a smyky sem a drifty tam...
ericn
@Mokrous Jo Filip Garaj má pěkné testy aut, zaměřené i na jejich praktičnost 😉
dodo24
@Mokrous ty dokážeš vyplakávať snáď na každú tému 😁 fakt ti vadí, že to čo oblubuješ ty neoblubujú aj ostatní?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@dodo24 Aaaa, další co každý den driftuje i s dodávkou...🤓
Avatar - Man Ký
Man Ký
@dodo24 na jeho zahořklost není léku. polituj ho. nebo se s ním domluv, ukáže ti jak Passat vyjede kopec😊
traveldrive
@dodo24 Ty máš aký problém? Vadí ti, že niečo pochválil?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive myslím, že má problém spíš s formou té pochvaly, do které zamindrákovaný Mokrous zase zahrnul osobní útok na zbytek světa, který není tak dokonalý jako on.
gil54
Na rozvážení triček, stínítek k lampám a žrádel pro psy po okolních vesnicích to samozřejmě smysl dává, zvlášť když se vyšší cena vrátí v nákladech na palivo a údržbu už za pouhých pět let a ujetí 200 000 km.

Tak hurá.

No a když bude potřeba náhodou odvézt paletu s dlažbou, tak leda na tom přívěsu. 😀 Nebo nadvakrát.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@gil54 není lepšího řešení pro kurýrní službu, než je elektrická dodávka, protože dýzl, startovaný dvacetkrát do hodiny a jezdící stometrové úseky, je pro takové účely naprosto nevhodný.
a v současném světě, kdy se rozváží úplně všechno a lidi už nebaví jít ani do krámu pro maso, ale nechají to na někom druhém, kterým jim to přiveze až pod čumák, těch dodávek jezdí zdaleka nejvíc.
Tycoon
@Man Ký

V principu máš pravdu. Dnešní diesely se na rozvážkové služby vůbec nehodí. Proto když si Ducato koupíš třeba v USA (prodává se pod jménem RAM ProMaster), dostaneš benzínový šestiválec s nepřímým vstřikováním. Bohužel v Evropě máme dieselovou úchylku, kterou kdysi podporovali to, co dnes tlačí Green Deal.

Provozně je elektrická verze určitě lepší. Otázkou je ekonomika takového řešení.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon 3,6 Pentastar má přímé vstřikování už asi deset let😊 v městském provozu takový automobil bude jezdit asi tak za 15-20 litrů. leda tak LPG.
(sám jsem to auto chtěl pro svou dýzlovou averzi, všechny kousky v Polsku jsou ale totálně zbořené, jinak by se to nevyplatilo dovézt).
Tycoon
@Man Ký

No jo, Poláci vozí americké bouračky, dají tam LPG a jsou spokojení.

Nevím, odkud máš informaci, že RAM Promaster má přímé vstřikování. V oficiálním katalogu dílů Mopar má i současný modelový rok klasický nepřímý vstřikovač Mopar 5281427AA za 34 USD/ks.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon tvoje úroveň googlování je na vysoké úrovni😊
ericn
@Man Ký Proto ti kurýři nechávají běžet motor a neřeší to 😄
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn zajímavé. takového jsem ještě nepotkal. pokaždé, když vystupuje pro balík, vypíná motor.
adamzprahy
@Man Ký u nás taky nechávají vždy nastartováno, jsem často v depu dvou společností a většinou tam běží i při nakládkách. Jako na ty kurýry je elektro rozhodně lepší, ale je to hodně na začátku. Jednak nevim jestli vydrží slevy co se teď dávají, druhak stále tam ty limitace jsou kvůli dobíjení. Ta depa co znám dobíječky nemají, resp. jedna symbolicky pár ks, druhá vůbec. Dělaj tam smluvní přepravci co s tim jezdí domu a tam buď nemůžou nebo asi ani nechtějí, protože zase jak odečteš DPH z domácího nabíjení? Neodečteš a zrovna tohle je použití které je 100% k práci, o žádné obcházení nejde. Nebo kdo pracuje pod někým tak potřebuje účty, které mu to proplatí a to z jednoho odběrného místa doma nezajistí. Takže pořád je tam hodně věcí k řešení. Ale na tohle je to blízko.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@adamzprahy myslím, že se to bude zlepšovat, navíc bych řekl, že sodíkové baterie by mohly být pro tak velké auto daleko vhodnější, než pro osobák.
gil54
@Man Ký

Úplně nevím, co mi přesně chceš sdělit, když na mě reaguješ. Jakože souhlas?

Dvěma dlouhými větami opisuješ to samé co já, že na rozvážení triček kolem komína dobrý.

K dalším dvěma zmíněným aspektům se ale už nevyjadřuješ. Že je tahle konkrétní dodávka ekonomicky "na hraně" (k dieslové se dohrabe v nákladech teprve po pěti letech a 200000km) a že univerzálností je za hranou (malá nosnost).
Avatar - Man Ký
Man Ký
@gil54 tím jsem chtěl říct, že dle mého soudu je podíl služeb, které tato elektrická dodávka v pohodě zvládne, daleko širší, než těch, které ne.
flotily balíkovek jsou řekl bych velká většina prodávaných dodávek.
jestli je ekonomicky na hraně nevím, vím, že se posuzuje nebo bude posuzovat ekologické chování firem a tam se jim vyplatí jít do elektřiny. a že spousta firem na ekologii dneska hraje a "pyšní" se jí. hlavně těch nadnárodních.
P.S: z tvojí reakce vyplývá, že jediná diskusní reakce, kterou čekáš, je nesouhlas😊
adamzprahy
@Man Ký jasně na počet jezdících kusů bude jezdit velká část balíky. Ale počet činností co tahle auta vykonávají je mnohem pestřejší a tam bych tohle uplně netvrdil. Nehodí se to na těžší náklady, 600 kg je fakt strašně málo, i Doblo uveze víc, mimochodem nehodí se to na nezpevněný povrch (prodejce na to upozorňuje - asi kvůli fwd a váze), kvůli rámu na baterky do toho nejde dát rezerva, dobíjení neni tak jednoduché protože velká část dodávek jezdí s řidiči domů atd atd. Mně se to na první pohled taky zalíbilo, ale když jsem to reálně zvažoval a zkoušel všechny scénáře, tak je tam bohužel tolik praktických "ale", že to zatim nevychází pokud člověk/firma trochu vybočuje z režimu: lehký náklad + levné dobíjení na firmě + 100% parking přes noc na firmě + jízdy převážně mimo dálnice.
gil54
@Man Ký

K tvému PS - nikoliv, to je jen tvůj pocit.

Zvládne toho jistě víc, než jen balíkovou službu. Namátkou třeba nějaké městské a příměstské servisní služby, specifické zásobování a pod. ...ale "velká většina" je pojem, o kterém se můžeme přít donekonečna. Limit pro dálky a malá nosnost je nepopiratelný. Stejně se lze přít o atraktivitě ojetiny v porovnání se stejnou naftovou.

Ekonomicky vycházím z toho, co říkal Vaculík, je-li to pravda také nevím, nicméně sdělená data jsou snad jasná.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@gil54 protože vidím zvyšující se podíl elektrických dodávek u velkých hráčů jako je DHL nebo DPD, nepochybuji o tom, že všechny ty nevýhody, které vidíš ty, oni blahosklonně přehlížejí.
a jako soukromé osobě mi menší podíl smradlavých dýzlů /a že hlavně ti, co u nich jezdí na dohodu mívají šílené popelnice/ vůbec nevadí.
gil54
@Man Ký

DHL a PPD jsou přece ty balíkovky, kterým to zcela vyhovuje, nic nemusejí blahosklonně přehlížet, to nerozporuji od samého začátku.

Nepotřebují ani přelety Evropou ani nosnost 1000 kg+.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@gil54 tak se vrať ke svému úplně prvnímu příspěvku a řekni - je psán s despektem k elektrickým dodávkám? už je to trochu únavné.
ano, zmínil jsi všechny nevýhody elektrických dodávek. otázkou je, jestli náhodou na převozy po Evropě nejsou vhodnější kamióny a těch dodávek pro tenhle účel zase tolik není.
gil54
@Man Ký

Nech na mě, jak to já vidím a nech mi právo se vyjádřit. Despekt je tvůj pohled.

Nebyl jsem neobjektivní a zmínil jsem přínos této varianty pro publikovaný účel na prvním místě. Zároveň jsem uvedl i podstatné nevýhody z pohledu na dodávky obecně podle mého osobního názoru. Nic víc, nic míň.

Pokud je to pro tebe únavné, nemusíš to ani číst, když vidíš můj stigmatizovaný nick, a když už to čteš, nenutí tě nikdo abys reagoval, a když už se do diskuze - myslím že tentokrát poměrně oboustranně korektní - pustíš, je fajn, že se překonáš a i přes únavu se obětuješ a nezapomeneš mi nakonec napsat, po řadě příspěvků s argumenty, jak tě to vyčerpává. Pohodlnější a méně "únavné" by asi tedy bylo, když chceš udělat pořádek, poslat mě rovnou po mém prvním příspěvku do p*dele.

Jsou charaktery dálkových přeprav, kde je dodávka výhodnější než kamion. Opět možnost hádky donekonečna.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@gil54 ale ne. já jenom vidím nekonečné připomínky z tvojí strany. to asi přináší důchodový věk, že je všechno špatně a na všem člověk vidí jenom negativa. a jeho život se skládá z nekonečného pitchování. a že zpoza volantu např. nejhoršího interiéru ever /E60 před FL/ kritizuje interiéry dnešních vozů.

protože taxi služba, rozvážky po městě a třeba luxusní limuzína s nízkým nájezdem je jako stvořená pro elektrický pohon. naproti tomu, kamiónová přeprava nebo auto do opravdového terénu bude ještě dlouho s jiným, než spalovacím motorem těžko kompatibilní.
gil54
@Man Ký

Ty mě urazit nemůžeš.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@gil54 určitě najdeš nějaký příspěvek z poslední doby, kdy jsi něco pochválil.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Často se mi stává, že mne dodávka této velikosti předjíždí 150km/h na dalnici.
Lord Owl
@Pepa_007 a je to tramvaj ??
dodo24
@Pepa_007 mne sa omnoho častejšie stáva, že zaparkovaná naštartovaná dodávka zasmradí celú ulicu.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Pepa_007 tak to je bezpochyby Iveco Daily. ta umí 180.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a presto to v dodavce pro mestsky rozvoz dava smysl.
Jen je to Ducato zbytecne velky.
I ta baterka.
Do mesta bych to videl jako L1H1, max L2H1.
Pak by stacila na dojezd 300 km i mensi baterka.

Ale plati to, co pro osobaky: hodi se pro male % pouziti. Ne, na jizdy Maxem mezi Prahou a Brnem se to nikdy hodit nebude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Martin Vaculík se stal novinářem a žurnalistou na baterky.
Ja Prvni a Posledni
@rohYpnol

On se rozvíjí, ty jen zůstáváš pozadu a namlouváš si, že je to tvoje volba.
traveldrive
@rohYpnol Ťažko povedať. Vraj sa stále zlepšuje. Ale z môjho pohľadu už nakecal toľko blbostí, že mu proste neverím nič.
Othello
Rozuměl jsem na začátku správně že maximální výkon má motor při 5000 otáčkách, což má být třetina rozsahu a odpovídá rychlosti 60 km h?
Protože maximalka pak vychází na 180!
A taky je zajímavé to kolísání napětí baterie od 250 do 380 voltů. To by mě fakt zajímalo jaké články mají takový rozdíl mezi vybitím a nabitým stavem
Na a třetí věc, denně nespotřebuje ani třetinu kapacity baterky. Tommi pak ta baterka přijde opravdu nepřiměřeně velká, a hlavně těžká a drahá
Tycoon
@Othello

Tak se chovají NMC články.
Othello
@Tycoon
aha, dík
adamzprahy
Největší problém eDucata je legislativa kvůli hmotnosti. Ve videu je správně konstatováno, že N2 pro BEV bohužel prakticky řešení neni, protože jsou na to nepochopitelně všechny ostatní regulace jak na velký náklaďák. Kdo se teda vejde do 600 kg, tak je to už první použitelná BEV dodávka. Nebo komu nevadí riskovat přetížení, protože ty verze jsou technicky shodné a liší se jen papírově.

Zkoušeli jsme to v zátěži cca 800 kg, spotřeba cca 30 kwh kombinace, čím víc dálnice tím více. To se dá. Porovnávali jsme s Masterem E-Tech, který se nám popravdě líbil více, fungoval celkově lépe než eDucato. Stabilnější dobíjení a výkon 105 kw vs 200 kw paradoxně nebyl tolik pocitově znát, těch 200 kw bude nějaká špička, ale fajn že tam je, na té dálnici to prostě jede dobře (ale zase pak roste spotřeba). Master E-Tech má menší baterku, ale zase díky tomu má nosnost cca 1000 kg což už je docela použitelné a další body do plusu.

U obou aut je kromě hmotnosti (zatížení) problém v tom, že jsou ceníkově dost drahá. Prakticky u obou jsou aktuálně velké slevy, takže příplatek už se pak na nákladech vyplatí s velkým ALE. Musíte dobíjet fakt na vlastní zásuvce. Jakmile se budou využívat DC nabíječky, tak při současných cenách se za palivo neušetří. Další věc co mě překvapila, že poměrně velké množství "rychlodobíječek" po hlavních tazích je max 50 kw a i tam nám právě eDucato kolísalo a v praxi limituje.

Takže pro městské kurýry asi v pohodě, ale pro všechny ostatní co nevozí jen lehké balíčky a jezdí někam dál to má stále příliš mnoho "ale". Největší problém je legislativa, ta dokud se nezmění tak to nebude použitelné nikdy, protože dodávka potřebuje velkou baterku a tak nevidím moc potenciál ke snížení hmotnosti v dohledné době. Jestli další generace bude mít +20% kapacitu a -20% hmotnost baterky, tak je to stále spíše nedostatečné. Obzvlášť když je zároveň tak silný tlak na mobilní vážení, to se prostě nedá pak takové auto vůbec provozovat.
Othello
@adamzprahy
Podle toho videa ale rozvážková dodávka velkou baterku nepotřebuje
adamzprahy
@Othello nemůžeš hodnotit podle jednoho kurýra jedné společnosti. Je pravda že pro část kurýrů to bude dostatečné a proto bych opět doporučil spíš ten Master co má 90 kwh a uveze toho více. Pro nás je průměrný denní nájezd právě cca 300 km. Od prodejce kde jsme zkoušeli bylo info že prodali snad víc kusů do PPL kde jezdí taky cca 300 km. Je to prostě takový nájezd km kdy dojedeš do sousedního regionu a je to celé tak nějak zvládnutelné s nějakou prací za běžnou pracovní dobu. Navíc v zimě je otázkou jaká bude spotřeba a bude velký rozdíl kdo si to vytopí a dobije přes noc u sebe / v práci. Jak to někdy nebudeš mít možnost praktikovat tak 110kwh bude málo i pro kurýra, typicky před vánoci shon a kotel práce pro ně, to se jezdí od rána do noci a nemusí být čas vždy dobíjet.

Za mě ideál dvě verze. Jedna s trochu menší baterkou 90kwh aby to uvezlo více do 3.5t pro ty co nejezdí až tak daleko. Druhá verze pro nájezd co máme my a tam každá kwh navíc dobrá, ideálně 130+. Jenže my s tím problém budeme mít vždycky dokud nebude bez regulace možnost to naložit na aspoň tunu, ideálně víc.
Lord Owl
@adamzprahy Zase ty zimy tady ve středu Evropy už nejsou co bývaly. Přes den a navíc uvnitř velké městské aglomerace to často nejde ani pod nulu. Topit ani nemusí, mají furt vesty, jeden člověk je 100wattů tepelného výkonu co do výhřevnosti.... Navíc topení v uzavřeném prostoru vysušuje sliznice v dýchacích cestách, takže odolnost na bacily atd...
adamzprahy
@Lord Owl nesmysl, pomalu se mi ani nechce reagovat, ale odpovím. Při teplotách do +10 stupňů potřebuješ topit. Je rozdíl v tom běhat venku nebo jen sedět. Minimálně na nohy si topit musíš. A když jsme u sliznice, tak prochladlé dutiny jsou mnohem větší problém a potřebuješ mít to teplé místo kam se vrátit. Sice se zdá že stačí jen vyhřát kabinu. Jenže ona ta kabina není zas tak malá - je dost vysoká a špatně izolovaná. Něco jsem ve velké dodávce v zimě najel (Renault a Iveco) a jelo mi vždy topení docela intenzivně a i tak tam bylo chladno. A teploty okolo 0 jsou skoro každé ráno v zimě i v Praze. Tam topení navíc potřebuješ aby ti nepřimrzalo sklo, nemlžilo atd. Takže topit potřebuješ a dost by mě zajímalo kolik to v té dodávce vezme, protože to se teď nedalo vyzkoušet.
Jano- Korňa
vdaka za zoznamovacie video 👍👍👍
za mna: je to alternativa pre niekoho pouzitelna a prijemna (DPD a spol.), ALE ako univerzalna nahrada za naftak to nieje......stale velkej casti uzivatelov bude chybat uzit.hmotnost a dojazd.
kazdy nech si kupi co mu vyhovuje . vsetkym prajem pokojny a bezpecny navrat domov......."vo vo votom to je"
😄 😄 😄
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Jano- Korňa Súhlas 👍👍👍