Motorky
Když jsem byl v sobotu na výletě na moto, nabíjel jsem ji dvakrát téměř z nuly na 100 % a pokaždé to trvalo asi 1 minutu. Zázračná technologie, ta benzinová pumpa! A získal jsem vždy cca 250km nájezd, poměrně málo, ale já ji holt držím pod krkem, neumím to jinak. Tahle EV Honda za 350k má za ideálních podmínek dojezd 130 km. Kolik by to asi bylo s agresivním stylem jízdy, půlka, to jest nějakých 60 km?
Na mém sobotním tripu by to znamenalo 6 nabíjení. Radši nebudu ani počítat, kolik by to zabralo času, když za ideálních podmínek na správné nabíječce trvá jen dobití z 20 na 80 % půl hodiny. A už vůbec neřeším, kde bych ty nabíječky po severočeském venkově hledal.
Jasně, zastánci řeknou, že tahle motorka je na krátký trip kolem komína a pak zpátky do garáže k nabíječce. Já mám taky motorku v garáži, kde ovšem žádná nabíječka není - stejně jako v 99,99 % ostatních městských garáží. Co pak? Takže tahle motorka je vlastně jen pro lidi, kteří jezdí kolem komína a mají vlastní garáž s nabíječkou. Ale proč že by si tahle velmi úzká cílovka měla kupovat elektrickou motorku? Protože místo senzačního zvuku motoru a výfuku jen bzučí jako vysavač? Nebo kvůli ledním medvědům? Really?
Na mém sobotním tripu by to znamenalo 6 nabíjení. Radši nebudu ani počítat, kolik by to zabralo času, když za ideálních podmínek na správné nabíječce trvá jen dobití z 20 na 80 % půl hodiny. A už vůbec neřeším, kde bych ty nabíječky po severočeském venkově hledal.
Jasně, zastánci řeknou, že tahle motorka je na krátký trip kolem komína a pak zpátky do garáže k nabíječce. Já mám taky motorku v garáži, kde ovšem žádná nabíječka není - stejně jako v 99,99 % ostatních městských garáží. Co pak? Takže tahle motorka je vlastně jen pro lidi, kteří jezdí kolem komína a mají vlastní garáž s nabíječkou. Ale proč že by si tahle velmi úzká cílovka měla kupovat elektrickou motorku? Protože místo senzačního zvuku motoru a výfuku jen bzučí jako vysavač? Nebo kvůli ledním medvědům? Really?
@Righ to v té garáži nemáš ani elektriku pro světlo?
@eLzyx Světla máme, ale zásuvky ne. Přijde mi zvláštní, že to musím polopaticky rozebírat, ale ve městech se i u nejnovějších developerských projektů staví společné podzemní garáže, kde téměř nikdy není možnost individuálního dobíjení. Některé projekty mají možnost si za to připlatit v nadstandardu, ale málokdo to dělá, celkově je možností nabíjet v soukromých podzemních garáží jako šafránu. Drtivá většina lidí ve městech tedy parkuje buď na ulici, anebo právě v takových podzemních garážích a jiných hromadných parkovištích. Jasně, i ve městech jsou rodinné domy s vlastními garážemi, ale valná většina lidí žije v bytech.
@Righ
Prijde mi zvlastni rozebirat, ze dodelat elektrickou zasuvku v garazich s elektrinou neni takovy problem.
Jak to ma vypadat nam ukazuje vyspele Svycarsko.
elektrickevozy.cz/…-elektromobilitu
Švýcarsko dává zelenou právu na dobíjení
👍👍👍
Prijde mi zvlastni rozebirat, ze dodelat elektrickou zasuvku v garazich s elektrinou neni takovy problem.
Jak to ma vypadat nam ukazuje vyspele Svycarsko.
elektrickevozy.cz/…-elektromobilitu
Švýcarsko dává zelenou právu na dobíjení
👍👍👍
@DonVito Domluvit se ostatními majiteli problém být může, protože tam nejspíš bude nějaký jeden malý jistič pro všechny garáže, což na světlo stačí. Když budete chtít vyměnit jistič za větší, tak i když zaplatíte instalaci sám, tak budete muset přesvědčit ostatní majitele k vyšším paušálním platbám za rezervovaný příkon, což už tak jednoduché není.
Bezva. 100Nm slibuje pořádný zátah a zrychlení. Snad i top speed se bude blížit 220km/h jako má Afrika.
Jen mne překvapilo 30 min na dobití. Strašně dlouhá doba. Na dlouhé cesty to není. Max do města. Člověk stráví u nabíječky hodiny.
Jen mne překvapilo 30 min na dobití. Strašně dlouhá doba. Na dlouhé cesty to není. Max do města. Člověk stráví u nabíječky hodiny.
@Pepa_007
100 Nm je hodnota na hřídeli elektromotoru která se nikam dál nepřenáší. Tj. velikost zátahu nebo zrychlení z toho nijak neplývá
A top speed 220 s pouhými 18 kW výkonu ?? To fakt myslíš vážně ?? 😄
100 Nm je hodnota na hřídeli elektromotoru která se nikam dál nepřenáší. Tj. velikost zátahu nebo zrychlení z toho nijak neplývá
A top speed 220 s pouhými 18 kW výkonu ?? To fakt myslíš vážně ?? 😄
@Othello mate pravdu, vykonove to odpovida stare Jawě 350 s maximálkou kolem 125 km/h. Tohle víc nepojede.
@tomas4568
Na oficiálních stránkách Hondy se uvádí maximálka šalamounsky "více než 110 km/h" a dojezd "více než 130 km".
A také tam píší, že je to... "ztělesněním čistého potěšení."😀
Na oficiálních stránkách Hondy se uvádí maximálka šalamounsky "více než 110 km/h" a dojezd "více než 130 km".
A také tam píší, že je to... "ztělesněním čistého potěšení."😀
@gil54
tak 18 kW snad dá trochu přes 110, ale dvakrát tolik ani z kolmé stěny
tak 18 kW snad dá trochu přes 110, ale dvakrát tolik ani z kolmé stěny
U Hondy jsou velcí vtipálci. Přirovnávat těch elektrických 18 kW k výkonu šestistovky který je reálně 3 - 5 x vyšší chce už fakt hodně optimismu.
Jinak designově za mě docela propadák
Jinak designově za mě docela propadák
H-D už něco podobného prodává 5 let, jen se nikde nechlubí, zda jich prodali aspoň stovku. V každém případě to prodejci v USA nechtějí brát na prodejny, protože ležák...
Jo, to sen každýho motorkáře. Jezdit na mouše do zásuvky, twl 😂
za cenu WN7 mám tři Hondy GB350 ( na jedné mám možnost spokojeně jezdit), elektrická kolegyně se mi jednoznačně libí, dojezd by mi stačil - ty moje kochací jizdy jsou kolem 100 km, vážně bych o elektrické uvažoval, myslím, že to bude velmi příjemný zážitek, cena to, ovšem, zcela zabíjí, myslel jsem , že Honda bude vstřícnější - plusminus 200 tis., škoda, mě by takový stroj dával smysl
Fantazie 👍👍👍 Je dobře, že Honda nepodlehla falešné hře na technická data. Proč se zabývat maximální rychlostí nebo kapacitou baterie, když rozhodujícím faktorem jsou pocit z demokratizace elektrického pohonu a možnost vychutnat si klimaticky odpovědnou jízdu 👍👍👍
Som motorkar, pred 50kou, Viete co? Bojim sa ze sme na to uz stari a svet sa ide inym smerom. Ako pisete za 14 tisic EUR, ten dojazd, ta vaha. Toto keby ponukli v benzinovej verzii tak nepredaju ani jednu, ale Honda tomu spravi strasne promo a mladi hipsteri alebo co su tu zac, to budu propagovat aka uzasne vec. Je mi smutno z tohto sveta.
@Tommy911 mladí na to nemají prachy, staří na tom jezdit nebudou. ale Stark Varg, to je jiná písnička, 80 koní ve 120 kilech s pekelným krouťákem na motardových kolech... mhm😊
@Man Ký
Krouťák na kole má varg podobný jako jiné motorky pro motard. Ale celkově určitě jede pěkně
Krouťák na kole má varg podobný jako jiné motorky pro motard. Ale celkově určitě jede pěkně
@Othello KTM 690 SM má asi tak nejvyšší výkon, cca 75 koní, Stark Varg 80, jen je o kus lehčí, jak zrychluje vidět zde😒br />
www.youtube.com/watch?…
www.youtube.com/watch?…
@Man Ký
však píšu že varg jede pěkně,kluci je tady mají a pochvalujou si je
Já taky přemýšlel ale je to hromada peněz, je to těžký ingot a v závodech to moc ještě použít nejde, snad na hodně krátké jízdy. Být baterka 1,5x - 2x větší už by to byla volba
však píšu že varg jede pěkně,kluci je tady mají a pochvalujou si je
Já taky přemýšlel ale je to hromada peněz, je to těžký ingot a v závodech to moc ještě použít nejde, snad na hodně krátké jízdy. Být baterka 1,5x - 2x větší už by to byla volba
@Othello kolega co to má - motocrossová trať v plném zápřahu /což nikdo nezvládne/ - hodina a půl, cross country - dvě hodiny, v lese v neznámém terénu - sedm hodin provozu. skoro bych se s tebou vsadil, že to za dvě hodiny nevymlátíš ať děláš co děláš. tedy v terénu.
ne, že to jede pěkně, ujede to nejsilnějšímu motardu jako nic. díky točivému momentu😊 asi jsi tu nebyl nedávno, kdy Speedfred psal, že dostal na Multistradě V4 naloženo od HD s téměř polovičním výkonem, ovšem dvojnásobným točivým momentem.
ne, že to jede pěkně, ujede to nejsilnějšímu motardu jako nic. díky točivému momentu😊 asi jsi tu nebyl nedávno, kdy Speedfred psal, že dostal na Multistradě V4 naloženo od HD s téměř polovičním výkonem, ovšem dvojnásobným točivým momentem.
@Man Ký
ani náhodou. Na hodinu trvajícím závodě extrémního endura - tedy kde se jede relativně pomalu, a s výkonem sníženým na pouhých 40 koní to po hodině jízdy téměř chcíplo, s čistou nulou v baterce (pravda je že na startu měla baterka jen 94%, nestihlo se to nabít po tréninku).. Naštěstí to chcíplo právě v cíli.
Kluci co to prodávají mi taky před tím závodem tvrdili že to hodinový motokros zvládne jak nic. Pak tu realitu viděli na vlastní oči.
Dvouhodinový cross country to nevydrží určitě, to bych si varga už dávno koupil. Nicméně několikahodinové courání po lese pohodovým tempem zvládne
K té Multistradě - ať si tam dá kolečko s polovičním počtem zubů a bude ten dvojnásobný krouťák mít taky 😄
ani náhodou. Na hodinu trvajícím závodě extrémního endura - tedy kde se jede relativně pomalu, a s výkonem sníženým na pouhých 40 koní to po hodině jízdy téměř chcíplo, s čistou nulou v baterce (pravda je že na startu měla baterka jen 94%, nestihlo se to nabít po tréninku).. Naštěstí to chcíplo právě v cíli.
Kluci co to prodávají mi taky před tím závodem tvrdili že to hodinový motokros zvládne jak nic. Pak tu realitu viděli na vlastní oči.
Dvouhodinový cross country to nevydrží určitě, to bych si varga už dávno koupil. Nicméně několikahodinové courání po lese pohodovým tempem zvládne
K té Multistradě - ať si tam dá kolečko s polovičním počtem zubů a bude ten dvojnásobný krouťák mít taky 😄
@Othello bylo tady cross country na okruhu v Brně, jeli tam Vargy 2 nebo tři, dojeli všichni.
@Man Ký
Já zas zmiňuji City extrem enduro ve Valašském Meziříčí letos na konci května
To Brno se jelo kdy ? Byl to Cross country nebo endurosprint ?
Já zas zmiňuji City extrem enduro ve Valašském Meziříčí letos na konci května
To Brno se jelo kdy ? Byl to Cross country nebo endurosprint ?
@Othello City extreme enduro v mém rodném městě je něco odlišného, nevím, na jak dlouho se to jede
www.automotodrombrno.cz/…u-patrit-enduru/?…
www.automotodrombrno.cz/…u-patrit-enduru/?…
@Man Ký
Tvůj odkaz nesměřuje na dvouhodinový countrycross ale jen na endurosprint, který se jede v závodním tempu samozřejmě mnohem kratší dobu a ještě je možnost každé kolo trochu dobíjet nebo i vyměnit baterii. To není úplně šťastný příklad dojezdu vargu
Nenajdeš někde odkaz na ten dvouhodinový závod co jsi psal ?
City enduro Valašské Meziříčí se jelo na jednu hodinu a jak jsem už psal Varg to sice dal, ale fakt s odřenýma ušima
Tvůj odkaz nesměřuje na dvouhodinový countrycross ale jen na endurosprint, který se jede v závodním tempu samozřejmě mnohem kratší dobu a ještě je možnost každé kolo trochu dobíjet nebo i vyměnit baterii. To není úplně šťastný příklad dojezdu vargu
Nenajdeš někde odkaz na ten dvouhodinový závod co jsi psal ?
City enduro Valašské Meziříčí se jelo na jednu hodinu a jak jsem už psal Varg to sice dal, ale fakt s odřenýma ušima
@Othello jet takový závod na VARGu je čistý nesmysl, milion překážek bez spojky? nechápu, že to vůbec někdo odjel.
na VARGU nikdo baterky nemění řekl bych, vzhledem k ceně. už na elektrickou KTMku to stálo tuším 70 tisíc.
na VARGU nikdo baterky nemění řekl bych, vzhledem k ceně. už na elektrickou KTMku to stálo tuším 70 tisíc.
@Man Ký
co se týká ceny baterky asi bych nepodceňoval nadšení lidí. Když někdo vysolí přes tři sta za motorku, tak asi nebude mít problém ještě trochu připlatit pokud bude vědět že to opravdu potřebuje. Lidi mají běžně i více motorek
Jinak na ty překážky spojku nepotřebuješ ( i když by mi asi taky chyběla) , chce to jinou techniku jízdy a trochu ten motor v záběru krotit před překážkou brzdou. Dá se na to zvyknout. To city enduro Varg vyhrál, ale bylo to hop anebo trop, o kolo víc už by nedal
co se týká ceny baterky asi bych nepodceňoval nadšení lidí. Když někdo vysolí přes tři sta za motorku, tak asi nebude mít problém ještě trochu připlatit pokud bude vědět že to opravdu potřebuje. Lidi mají běžně i více motorek
Jinak na ty překážky spojku nepotřebuješ ( i když by mi asi taky chyběla) , chce to jinou techniku jízdy a trochu ten motor v záběru krotit před překážkou brzdou. Dá se na to zvyknout. To city enduro Varg vyhrál, ale bylo to hop anebo trop, o kolo víc už by nedal
@Othello no, KTMka 3kilo dvoutakt nestojí o moc míň, a stejně si to kluci hýčkají, takových co hned zainvestují do lepšího podvozku v podobné ceně moc není. ta náhradní baterka je k ničemu, do lesa si ji nevezmeš, že by ses v Rumunsku v půlce vracet na barák ji vyměnit se mi taky nechce věřit, závodí na tom minimum lidí...
@Man Ký
však píšu že baterku si koupí jen kdo ji fakt potřebuje
a minimum lidí na tom dnes závodí právě kvůli té podle mě nedostatečné výdrži. Jinak by toho jezdilo už daleko víc protože jízdně je to fakt dobré
o tom se bavíme od začátku
však píšu že baterku si koupí jen kdo ji fakt potřebuje
a minimum lidí na tom dnes závodí právě kvůli té podle mě nedostatečné výdrži. Jinak by toho jezdilo už daleko víc protože jízdně je to fakt dobré
o tom se bavíme od začátku
@Othello tak prapůvodní použití je motocross. a tam ta baterie stačí. to je první Varg. teď přišel road-legal a nevím, jestli se počítalo se závoděním. na enduro by se mi pořád líbila hydraulická spojka ve stylu Electric motion.
každopádně, na to na co používám elektrokolo v lese kolem baráku by se mi to líbilo hodně. a k tomu elektrokolu jsem měl taky náhradní baterku a použil jsem ji jednou😊
každopádně, na to na co používám elektrokolo v lese kolem baráku by se mi to líbilo hodně. a k tomu elektrokolu jsem měl taky náhradní baterku a použil jsem ji jednou😊
@Man Ký
furt tomu nerozumím, ano je to určené pro motokros kde baterie asi stačí, ale stejně na tom jezdí minimum lidí. Nevím proč, musím se krosařů zeptat. Na půlhodinovou jízdu by to ještě stačit mělo, ale o 45 minutách v rukách střelce bych už pochyboval
Se spojkou souhlasím, i když leckdo uvítá mít zadní brzdu taky na řidítkách a pak se tam spojka už nevejde. Zkoušel jsem třeba na elektrickou trialku bez spojky a to fungovalo fakt mizerně
Jinak náhradní baterka na kole se využije dobře třeba na dlouhou trasu když jede skupinka a má ještě doprovod v autě, obvykle pro vícedenní výlet. Prostě ať se nemusí tahat s v batohu. Ale jasně, málokdo ji kupuje extra kvůli tomuhle
furt tomu nerozumím, ano je to určené pro motokros kde baterie asi stačí, ale stejně na tom jezdí minimum lidí. Nevím proč, musím se krosařů zeptat. Na půlhodinovou jízdu by to ještě stačit mělo, ale o 45 minutách v rukách střelce bych už pochyboval
Se spojkou souhlasím, i když leckdo uvítá mít zadní brzdu taky na řidítkách a pak se tam spojka už nevejde. Zkoušel jsem třeba na elektrickou trialku bez spojky a to fungovalo fakt mizerně
Jinak náhradní baterka na kole se využije dobře třeba na dlouhou trasu když jede skupinka a má ještě doprovod v autě, obvykle pro vícedenní výlet. Prostě ať se nemusí tahat s v batohu. Ale jasně, málokdo ji kupuje extra kvůli tomuhle
@Othello no, já si jí koupil pro delší výlety a pak mě sralo to sebou tahat, tak jsem to radši používal dál jako enduro do lesa.
Ta cena je taková podivná, v téhle výkonové a velikostní kategorii moc konkurence není, Kawy e-1 jsou malé a chcíplé (jako pro -náctileté asi OK). Osobně bych radši připlatil kilo za Zero SR (nebo radši kilo pade za DSR), než vysolit 350 za Hondu s komickým výkonem. Plusem je jen CCS2 - Zero je přece jen už na trhu nějakou dobu.
Ten Honda motor, baterku a pohon hodit do maxiskútru, dát na něj 250 cenovku a byl bych spokojen.
Ten Honda motor, baterku a pohon hodit do maxiskútru, dát na něj 250 cenovku a byl bych spokojen.
@Shr3k tam je ještě jeden vý-up, rychlá motorka bez zvuku je nebezpečná jako prase. na tom bych se bál víc, než na elektrickém skutru.
Nejvíc pobavilo srovnání s litrem 😂😂😂
Sice litr má jenom 8x vyšší výkon, ale kdo by řešil takové prkotiny...
Marketing über alles!
Sice litr má jenom 8x vyšší výkon, ale kdo by řešil takové prkotiny...
Marketing über alles!
EV má uplně jinde těžiště díky baterkám, u auta je to fajn - lépe sedí, u motorky nezvyk o dost vážnějšího charakteru, zvláště v zatáčkách je to strašně cítit, těžiště je za vámi (testované motor je mělo pod sedlem).
EV má naprosto necitlivý plyn, nejdříve se nic neděje a pak příjde velmi nečekaný okamžitý zátah a náhlé povadnutí. Spalovák s variátorem je mnohem lépe dávkovatelný, předvídatelnější a z mého pohledu, ač je to divné, tak i v nižších rychlostech živější rozjezdy. Toto přisuzuji ale testovanému čínskému produktu a věřím, že u té Hondy za 350 tisíc to bude lepší.. snad.
Ev mne přišlo živější nad 60 km/h, ale toto muže být i variátorem u daného spalovacího stroje, každý je nastaven jinak, rozdíl byl maličký.
Na vše se dá zvyknout, to nepopírám, nejvíce mne asi vadilo těžiště a špatně dávkovatelný plyn i když zátah byl samozřejmě slušný. Konkrétní elektroskútr pak šel tankovat jen ze zásuvky 220 a do plna na cca 130 km to bylo za 8 hodin (možnost vyndat a nabíjet jen jeden ze dvou akumulátorů, to kvituji) a s pořizovací cenou 120 tisíc vs cca 80 tisíc za etalony jako je PCX či Nmax jasně hraje do karet spalováku a to i včetně servisních nákladů na dobu provozu.Zatím.. Na novinku od Hondy jsem zvědav, ale jestli Afriku či tohle... není o čem 😁
Tohleto vážně vypadá, jako kdybys někam vezl kávovar. Městská doprava je pro elektro jako stvořená, na ježdění do práce začal používat třeba i můj právník skutr, absolutně antimotorkový člověk.
Na druhou stranu, tahle kategorie - naked - je pro elektro naprosto k ničemu, od zábavného svezení čekám emoce, ne tohle.
Další super adept je enduro do lesa, kde nikoho nekrkáš...
jinak můj favorit😊
www.youtube.com/watch?…