Novinky
První elektrické SUV od Mitsubishi má známé jméno i povědomý vzhled. Chlubí se velkou baterií
15 komentářů
Předsudky vůči elektroautům mizí, trend je nezastavitelný. www.obnovitelne.cz/…e-nezastavitelny
Riadna divocina a pritom je to nic ine len prekopany renault... zlaty outlander... ale inak navrat mitsu na belgicky trh ma potesil .. konecne ... ( este to chce navrat aj na britsky trh ... kde ale moze byt problemom to pravostranne riadenie ) ... a postupne sa to hadam vrati v eu vsetko do "starych" kolaji... od januara 2026 uz bude v eu v predaji aj grandis ... tak ked uz tento rok nic moc ( outlander prisiel az pred letom ) ...tak hadam ten buduci uz bude aspon o kusok lepsi.. aj ked viem ze nadalej bude slaby v porovnani s tym na co sme boli u mitsu zvyknuti pred 10 rokmi...
V mem bz4x se baterka za tři roky skoro nehnula, furt to dojede stejne jako bylo nove. Sem zvedavej jak dlouho to tak ještě vydrží
Vím, že to bude znít blbě a hned se na mě vrhne letka "odborníků" na EV. Ale Lion baterie je pořád jen Lion baterie. A fyzikální a chemické zákony ještě nikdo nepřechcal...
Píšu to proto, že sice nemám EV, ale jen nejlepší moderní počítač MacBook PRO 16" a stále mi tvrdí, že baterie má 98% SoH.
Jeho baterie je sice skvělá a výdrž je často víc jak 15 hodin v akci, ale... když se dostanu pod 10% tak najednou neudrží napětí a % mizí před očima. Takže jeho BMS lže.
Když je úroveň nabití vyšší, tak je to v pohodě.
Tak si jen říkám, jaká je realita u jetého EV versus to, co tvrdí BMS.
Když se člověk totiž hýbe mezi 20-80%, nebo 15-85% a pod. tak si ničeho nevšimne a vše vypadá skvěle. Ale když zkusí plný rozsah, tak je najednou vše jinak.
A ty nejsi EV fanatik, ty bys to mohl říct na plnou hubu 🤓
Nezkousel, ja jsem hodne netrpelivy clovek. Pro mne provozovat tohle misto spalovaku naprosto neni. Predstava ze nekde zustanu stat bez proudu je desna. Ale neco na tom co rikas bude.
Ja ted udelal Brdy, nekde za Pribrami, skocil jsem na houby. Pak jsem prejel do Dobran, krasna cesta, hral tam Brutus a zase zpatky. Kdyz jsem v Dobranech sedal do auta, jeste byl den, auto ukazovalo rezervu na cestu 145 km jeste 80km, tak jsem dal tempomat na 130 a nez jsem dojel domu, na aute zbylo 20km. Uplne pred ocima ten dojezd mizi, cim je ho min, tim mizi rychlejc. Cely kolecko melo 260, na zacatku displej ukazoval 380. Nejvic kilometru z dojezdu sezrala cesta zpet. Jak na baterii klesa kapacita, klesa i napeti a logicky se zvysuje spotreba proudu v A. To je neuprosna fyzika
Jasne nemusel jsem jen na tempomat, nemusel jsem jet 130, nemusel jsem mit pusteny radio, klimu nepouzivam vubec
Trasu vic nez jedna nabijecka bych s tim nejel, ale ted jsem musel, na jednom mercedesu delam veteranskou testaci tak jsem bez STK a druhy je v lakovne. Ale toyka to dala cely bez nabijecky
Každopádně já bych na to zatím neměl nervy. Mě se s Enyaqem jelo parádně. Sportline 85 zadokolka na DCC jezdí fakt příjemně a nic jí nechybí. Ale na ty baterie bych neměl nervy ani skrz dojezd a nabíjení, ale hlavně skrz degradaci a cenu náhradní baterie.
Ale třeba se to během 5-10 let posune zase o kus dál a záruka bude 10 let na 80% a cena spadne pod 200 tisíc Kč za novou baterku a běžná kapacita bude 120kWh+ a auto dojede i po dálnici 500km a pak už to bude víceméně bez výhrad.
Tam kam jezdíme my, není ani noha. Zrovna se chystáme na podzimní výšlapy do překrásný zóny v necelých 2 tisících m.n.m. a jednou jsme tam potkali manželský pár z Holandska a jinak 0 píplů. Výhledy kulervoucí.
Ty zaručený místa, kam jezdí šílené davy pro selfie a instafota máme dávno za sebou, to není pro nás.
My už jsme o level jinde. Znalecky v nenápadné dědině necháme někde v kopci na konečné káru a jdeme do divočiny bez stánků, lanovek, parkovišť atd...
Lozíme tam na jaře, v létě, na podzim i v zimě. Ani moc nelyžujeme. Radši chodíme ve sněhu po kopcích.
Máme rádi oblast mezi Salzkammergut a Štýrskem.
Kolem nas je spousta okruhů, nejvetsi problem jsou cyklisti. Ty fakt nemam rad vic na pesich cestach nez na silnici. Jsou to vetsinou az na male výjimky bezohledny paka.