Novinky
@rohYpnol “ Protože cílem nemá být postih, ale snížení přestupků a zvýšení bezpečnosti.” - tak s tímhle naprosto souhlasím👌 Jenže obecní samosprávy si to představují jinak, tedy jako zdroj přijmů. O bezpečnost jim vůbec nejde 🤢👎
@rohYpnol Ved zatial pomoze mu k pokute, lebo realne drzat na prehladom useku presnu 50ku nie je celkom jednoduche. Ziadnych 46, ani 51, ale prave 50, ako to pozaduje litera zakona.
@rohYpnol
Je to o zvyku. Naučili sme sa, že +10 tacho je v pohode, na diaľnici do 150. Zaujímavé je, že napríklad v Rakúsku jazdia cez obce hlavne našínci, ale jakmile prejdú cez hranicu naspäť, tak pritlačia plyn.
A v závere - nejde ani tak o toleranciu voči limiti, ale hlavne o toleranciu meracích radarov. Keď vidím radar na vjazde do obce, snažím sa ísť presne 50. A na displejoch pri ceste svietia kdejaké čísla, zatiaľ som zaznamenal 43 až 51 km/h.
Je to o zvyku. Naučili sme sa, že +10 tacho je v pohode, na diaľnici do 150. Zaujímavé je, že napríklad v Rakúsku jazdia cez obce hlavne našínci, ale jakmile prejdú cez hranicu naspäť, tak pritlačia plyn.
A v závere - nejde ani tak o toleranciu voči limiti, ale hlavne o toleranciu meracích radarov. Keď vidím radar na vjazde do obce, snažím sa ísť presne 50. A na displejoch pri ceste svietia kdejaké čísla, zatiaľ som zaznamenal 43 až 51 km/h.
@Mikesus Naco je taky radar, ked su tam tolerancie? Ked raz je vysoka rychlost nebezpecna, tak nemoze existovat dovod ist 51. V dnesnej dobe uz by mala byt uloha auta, aby si rychlost ustrazilo.
Řidič má sledovat provoz, ne čučet na rychloměr. Tranzit patří na obchvat. Obchvaty místo radarů! Máme v republice jedince s obrovskými zkušenostmi s čerpáním dotací, využijme toho a stavme obchvaty! Škoda, že to nemá ve volebním programu. Na velmi dobře přehledných úsecích v obci, kde se nepohybují další účastnící provozu (prostě, kde se není s kým srazit), bych nechal 60 km/h, jinde 50 km/h, nebo podle značení.
@rohYpnol Ne každé auto má nastavitelný omezovač rychlosti a není bezpečné neustále na přístrojové desce sledovat aktuální rychlost, proto by měla tolerance být, aby se mohlo jet +- 50 a ne 45, když by se někdo bál že o 1-3km/h překročí max. povolenou rychlost.
@Pepa_007 Presne tak, alebo dat moznost autu obmedzit rychlost a pojde to v limitoch. Ako na kolobezke.
@ryccardo Preco potom nedali obmedzenie na 55, ked je to bezpecna rychlost? Osobne by som vsetky obmedzenia rychlosti zrusil, ale ked je spolocenska zhoda, ze 50 km/h je akoze bezpecna rychlost, tak by sme to mali dodrziavat. Realne to aj tak asi nikto nedodrziava 😄 A koho odchytia policajti, alebo radar, zaplati, hoci isiel bezpecne 58, 63, alebo aj 65 na rovnej prazdnej ceste.
@xxc vzdycky musis mit toleranci. Vysoka rychlost je nebezpecna, ale 55 neni problem a neni to o nic nebezpecnejsi nez 50. Osobne bych toleranci udelal klidne i trochu vyssi.
@rohYpnol
§ 18
Rychlost jízdy
(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
§ 18
Rychlost jízdy
(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
Výnos z radarů NESMÍ být příjmem města. Musí jít do státního rozpočtu. OBCE TOHOTO ZNEUŽÍVAJÍ!
Znám úseky kde opravdu radar zklidnil dopravu. 🤣 Před radarem se tam jezdilo 90 až 100, po montáži radaru se tam jezdí 50 až 70 přitom je tam povolená 90 km rychlost. Někteří pak riskují předjíždí jak to jde, klidně přes dvojitou plnou. A to se jedná o přehledný úsek bez chodců.
Znám úseky kde opravdu radar zklidnil dopravu. 🤣 Před radarem se tam jezdilo 90 až 100, po montáži radaru se tam jezdí 50 až 70 přitom je tam povolená 90 km rychlost. Někteří pak riskují předjíždí jak to jde, klidně přes dvojitou plnou. A to se jedná o přehledný úsek bez chodců.
Ať se měří, zákon hovoří, že v obci se jezdí do 50 km/h. Není diskuze o tom, zda 51, 52, 55 atd. Ale všechny vybrané peníze mají jít do státního rozpočtu. A pak se hned ukáže, komu jde o bezpečnost a komu jen o peníze.
@xxc
Nesmysl. Úloha auta je případně řidiči pomoct. Co auto má nebo nemá dělat má být věcí řidiče. A ne nějakého algoritmu a čipů strojově vyhodnocujících binární obraz reality.
Nesmysl. Úloha auta je případně řidiči pomoct. Co auto má nebo nemá dělat má být věcí řidiče. A ne nějakého algoritmu a čipů strojově vyhodnocujících binární obraz reality.
Znáte místa, kde radar opravdu zklidnil dopravu?
JEDNOZNAČNĚ VĚTŠINA MÍST
Nebo naopak lokality, kde působí jen jako výběr mýta?
TÉMĚŘ NIKDE, PROTOŽE VÝBĚR JE MINIMÁLNÍ, MÍSTA OZNAČENÁ, ZANESENA V NAVIGACÍCH...
Mají být radary v každé obci, nebo jen tam, kde jsou nehody?
RADARY MAJÍ BÝT TAM, KDE ŘIDIČI NEJSOU SCHOPNI DODRŽOVAT PRAVIDLA A OHROŽUÍ TÍM BEZPEČNOST A KDE MÍSTA JSOU RIZIKOVÁ
Je férové, když část obcí používá pokuty jako příjem do rozpočtu?
ANO ALE... OTÁZKA JE ZAVÁDĚJÍCÍ A MĚLA ZNÍT ÚPLNĚ JINAK. OBEC NEMÁ NA POKUTÁCH PRIMÁRNĚ VYDĚLÁVAT.
Stačí informační tabule, nebo až hrozba pokuty?
NORMÁLNÍMU ŘIDIČI STAČÍ CEDULE OBEC, CEDULE 30 KMH, CEDULE POZOR DĚTI... IGNORANTŮM NAPŘ. Z JISTÉ VÝCHODNÍ ZEMĚ OD NÁS NESTAČÍ ANI HROZBA POKUT....
Má být tolerance jednotná v celé zemi?
TOLERANCE JE ODVISLÁ OD KONKRÉTNÍHO MÍSTA, ZPŮSOBU MĚŘENÍ. VŽDY BY ALE MĚLA BÝT BEZPEČNÁ MÍRA TOLERANCE PRO BĚŽNÉ PŘEKROČENÍ RYCHLOSTI, ABY SE ŘIDIČI NEBÁLI MAXIMÁLNÍ POVOLENÉ RYCHLOSTÍ.
JEDNOZNAČNĚ VĚTŠINA MÍST
Nebo naopak lokality, kde působí jen jako výběr mýta?
TÉMĚŘ NIKDE, PROTOŽE VÝBĚR JE MINIMÁLNÍ, MÍSTA OZNAČENÁ, ZANESENA V NAVIGACÍCH...
Mají být radary v každé obci, nebo jen tam, kde jsou nehody?
RADARY MAJÍ BÝT TAM, KDE ŘIDIČI NEJSOU SCHOPNI DODRŽOVAT PRAVIDLA A OHROŽUÍ TÍM BEZPEČNOST A KDE MÍSTA JSOU RIZIKOVÁ
Je férové, když část obcí používá pokuty jako příjem do rozpočtu?
ANO ALE... OTÁZKA JE ZAVÁDĚJÍCÍ A MĚLA ZNÍT ÚPLNĚ JINAK. OBEC NEMÁ NA POKUTÁCH PRIMÁRNĚ VYDĚLÁVAT.
Stačí informační tabule, nebo až hrozba pokuty?
NORMÁLNÍMU ŘIDIČI STAČÍ CEDULE OBEC, CEDULE 30 KMH, CEDULE POZOR DĚTI... IGNORANTŮM NAPŘ. Z JISTÉ VÝCHODNÍ ZEMĚ OD NÁS NESTAČÍ ANI HROZBA POKUT....
Má být tolerance jednotná v celé zemi?
TOLERANCE JE ODVISLÁ OD KONKRÉTNÍHO MÍSTA, ZPŮSOBU MĚŘENÍ. VŽDY BY ALE MĚLA BÝT BEZPEČNÁ MÍRA TOLERANCE PRO BĚŽNÉ PŘEKROČENÍ RYCHLOSTI, ABY SE ŘIDIČI NEBÁLI MAXIMÁLNÍ POVOLENÉ RYCHLOSTÍ.
Nemám žádný problém s úsekovým měřením uprostřed každé obce. Reálně když jedete z jednoho konce Prahy na druhý, tak projedete minimálně přes 5 stacionárních měření. Pražáci si na to už zvykli a rychlost v 95 procentech případech dodržují rychlost jak v měřených tak i neměřených úsecích. Ale😒br />
1) ne stacionární radary na opuštěných místech na okraji obce
2) ne radary na 30ky
3) ne plošná kontrola rychlosti po celé dálniční síti
4) revize rychlostních limitů, zda nejsou nesmyslné (+ povolit víc, kde je to vhodné)
5) konečně zavést jasné označování konce omezených úseků, tak jak je zvykem v západních zemích, tak aby asistenti v autech zobrazovaly správný limit
2) ne radary na 30ky
3) ne plošná kontrola rychlosti po celé dálniční síti
4) revize rychlostních limitů, zda nejsou nesmyslné (+ povolit víc, kde je to vhodné)
5) konečně zavést jasné označování konce omezených úseků, tak jak je zvykem v západních zemích, tak aby asistenti v autech zobrazovaly správný limit
Na co radary? Proč zrovna do aut nenainstalovat měřiče a pokaždé jízdě ti to automaticky odečte z účtu peníze za pokuty 😀😀😀
Prostá logika: kdo dodržuje pravidla, nemá se čeho bát. Nevadí mu, když mu stát bude kontrolovat e-mail, whatsapp, bankovní účet, rychlost, pravidelnost stolice a celkově nad ním bude držet ochrannou ruku😊
@Pepa_007
Přesně tak. Co nějaký chat control... A všechno spárovat rovnou s účtem a automaticky strhávat... Ať žije EU 😁
Přesně tak. Co nějaký chat control... A všechno spárovat rovnou s účtem a automaticky strhávat... Ať žije EU 😁
@pradeda777
Ne. Pokuta nerová se zisk. Vybereš pokutu. Máš příjem. Ale máš taky výýdej a náklady s projednáním pokuty!!!
Ne. Pokuta nerová se zisk. Vybereš pokutu. Máš příjem. Ale máš taky výýdej a náklady s projednáním pokuty!!!
Radar by měl být instalován pouze tam, kde překročení nejvyšší dovolené rychlosti přináší reálné ohrožení bezpečnosti silničního provozu. To se však často neděje a tak můžeme vidět měřené úseky krásných, širokých a rovných silnic mnohdy ještě s chodníky po obou stranách. Příkladem je třeba silnice mezi Prahou a Mělníkem v úseku za Štěpánem.
@xxc Mozna proto ze jsou znacky celosvetove po 10 kmh a 60 uz bylo moc. Btw ani ta 50 neni vsude bezpecna rychlost a nekde musis jet i pomaleji aby si jel bezpecne a v prehlednych usecich muzes jet rychleji.
Radary v obcích určitě smysl mají, ale měla by tam být určitá tolerance, a peníze by neměli jít obci, ale do státního nebo třeba krajského rozpočtu, tím by se zaručilo, že obec bude zřizovat radary tak aby plnili svou funkci ve zvýšení bezpečnosti provozu a ne tak, že jsou některé instalovány jako obecní kasička.
Také je potřeba tam mít nějakou toleranci, zejména v situaci kde je úsekové měření třeba na 30 nebo 40 km/h a řidič víc kouká na tachometr, aby náhodou nepřekročil rychlost a o to méně kouká kolem sebe, aby nikoho nepřejel. V tomto případě je prospěšnost radaru hodně diskutabilní. Řešením je proto umisťovat jeden radar třeba u přechodu před školou, než úsekové měření x set metrů dlouhé.
Také by se měl zohlednit čas, pokud je radar třeba právě u přechodu pro chodce u školy, v nočních hodinách, kdy tam o ochranu dětí nejde by měla být rychlost 50km/h a ne snížená.
Také je potřeba tam mít nějakou toleranci, zejména v situaci kde je úsekové měření třeba na 30 nebo 40 km/h a řidič víc kouká na tachometr, aby náhodou nepřekročil rychlost a o to méně kouká kolem sebe, aby nikoho nepřejel. V tomto případě je prospěšnost radaru hodně diskutabilní. Řešením je proto umisťovat jeden radar třeba u přechodu před školou, než úsekové měření x set metrů dlouhé.
Také by se měl zohlednit čas, pokud je radar třeba právě u přechodu pro chodce u školy, v nočních hodinách, kdy tam o ochranu dětí nejde by měla být rychlost 50km/h a ne snížená.
@ericn
Hele, umístění radaru vždy musí pofoukat dopravák z PČR. Takže nadávat na obce je poměrně laciné. Starosta z Horní Dolní je traktorista co může vymyslet jakoukoliv cypovinu, ale to nestačí na to aby někde narubali radar 😁
Hele, umístění radaru vždy musí pofoukat dopravák z PČR. Takže nadávat na obce je poměrně laciné. Starosta z Horní Dolní je traktorista co může vymyslet jakoukoliv cypovinu, ale to nestačí na to aby někde narubali radar 😁
@traveldrive
Mě ten článek a otázky hlavně dovedly k myšlence, že každé měřené misto by mělo být průběžně vyhodnocováno povinně. A pokud někde by bylo vysoké množství přestupků, je to vyloženě špatně a na hlubší zamyšlení. Protože cílem nemá být postih, ale snížení přestupků a zvýšení bezpečnosti.
Mě ten článek a otázky hlavně dovedly k myšlence, že každé měřené misto by mělo být průběžně vyhodnocováno povinně. A pokud někde by bylo vysoké množství přestupků, je to vyloženě špatně a na hlubší zamyšlení. Protože cílem nemá být postih, ale snížení přestupků a zvýšení bezpečnosti.
@Pepa_007
Zase mene inteligentní míchají jablka a hrušky. Rozdil je porušovat zákon na veřejných místech a jiné je ochrana soukromí. Doma nikoho neohrožuješ, narozdil od veřejné cesty.
Zase mene inteligentní míchají jablka a hrušky. Rozdil je porušovat zákon na veřejných místech a jiné je ochrana soukromí. Doma nikoho neohrožuješ, narozdil od veřejné cesty.
@Pepa_007
Tohle je téma samo o sobě. Nelze to smáznout, že to je fajn příjem. Ne, není. Má to povinnosti. Má to náklady. Kdo je příjemcem taé není tak jednoduché pokud si pamatuji.
Ano, co čekat od STAN... NIC POZITIVNÍHO.
Tohle je téma samo o sobě. Nelze to smáznout, že to je fajn příjem. Ne, není. Má to povinnosti. Má to náklady. Kdo je příjemcem taé není tak jednoduché pokud si pamatuji.
Ano, co čekat od STAN... NIC POZITIVNÍHO.
@Pepa_007
Ne. Výnos má být příjmem města. Protože město nese taky náklady. Musí mít přestupkovou komisi, tím pádem musí mít právníka. Pokud nemá, musí mít veřejnoprávní smlouvu atd.
To, že některé obce radarů zneužívají, je jinou záležitostí. To je chybou aplikace. Každý radar musí schválit dopravák PČR. Když nějaký úřad neplní svoji funkci, to je věcí jinou.
Ne. Výnos má být příjmem města. Protože město nese taky náklady. Musí mít přestupkovou komisi, tím pádem musí mít právníka. Pokud nemá, musí mít veřejnoprávní smlouvu atd.
To, že některé obce radarů zneužívají, je jinou záležitostí. To je chybou aplikace. Každý radar musí schválit dopravák PČR. Když nějaký úřad neplní svoji funkci, to je věcí jinou.
@Jarda Moravec Správně. Ještě bych dodal, že pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu pomáhají taktéž cedule upozorňující řidiče na měření rychlosti. Původně to byla pro obce zákonná povinnost při zavádění měření rychlosti. Tím měla být odbourána podezření o "zákeřnosti" a snaze řidiče "nachytat". A protože tato upozornění fungovala, tak si obce vymohly jejich zrušení. Asi nejlepší důkaz k tomu, o co obcím ve skutečnosti jde.
@xxc
Na omezovači nevydělá nikdo žádné peníze.
Já chci policejní kameru do každé ložnice a koupelny a WC. Zachrání to mnoho životů.
Na omezovači nevydělá nikdo žádné peníze.
Já chci policejní kameru do každé ložnice a koupelny a WC. Zachrání to mnoho životů.
@rohYpnol
To je sice pravda, ale ve většině případů pacholek radar v polích či za cedulí odkývá.
To je sice pravda, ale ve většině případů pacholek radar v polích či za cedulí odkývá.
@rohYpnol nejlepší řešení je namontovat sledovací člen do auta a automaticky hlásit překročení rychlosti s tím že rovnou obec pošle výzvu k platbě. Jednoduché a účelné. Žádné drahé radary. Bezpečnost na silnicích zaručena. Nebo ne?
Kameru do každé ložnice a koupelny. Zachrání to mnoho životů.
Kameru do každé ložnice a koupelny. Zachrání to mnoho životů.
@Dini
Naopak. Dneska každá električka co má 200+ koní jede i na dálnici max 110 a nejlíp za kamionem. Protože přeci BEV mají skvělý dojezd a nikdo nepotřebuje aby to dojelo dál než 300 km ... 😁
Naopak. Dneska každá električka co má 200+ koní jede i na dálnici max 110 a nejlíp za kamionem. Protože přeci BEV mají skvělý dojezd a nikdo nepotřebuje aby to dojelo dál než 300 km ... 😁
@Man Ký To asi ne... i když sám jezdím spíš 54kmh, ve skutečnosti jede 56, 3kmh mu uodečtou a za 53 se pokutuje v česku málokde nebo nikde.
Proč by měl být radar šikana řidičů? Obvykle jsou nastaveny tak na 55GPS a to rozhodně není šikana. A jestli má být v každé obci asi nejvíc záleží na chování řidíčů. Být já starostou obce, udělám to jak v Hustopečích na Břeclavsku. 3 krabice a mezi nimi rotuje jeden radar. Ještě bych do každé prázdné dal blikátko, které 1x za 30min náhodně blikne.
Nevím, jestli jste si toho všimli, ale jak se už výkonná auta \)třeba i TDI 110kw) dostávají do cenových hladin pod 150tis, začalo se v česku jezdit strašně rychle. Každá popelnice peláší po silnicích první třídy 130, po vesnicích 70, protože to auto je násobně lepší, než to minulé a zdá se, že je vše ok.
Nevím, jestli jste si toho všimli, ale jak se už výkonná auta \)třeba i TDI 110kw) dostávají do cenových hladin pod 150tis, začalo se v česku jezdit strašně rychle. Každá popelnice peláší po silnicích první třídy 130, po vesnicích 70, protože to auto je násobně lepší, než to minulé a zdá se, že je vše ok.
@traveldrive
uživatele xxx nijak dlouhodobě nesleduju (respektive nikdy jsem si s ním nijak nepsal), takže takhle z fleku nedokáži říci zda je to nějaký mimon, nebo se snaží držet názorově reality.
uživatele xxx nijak dlouhodobě nesleduju (respektive nikdy jsem si s ním nijak nepsal), takže takhle z fleku nedokáži říci zda je to nějaký mimon, nebo se snaží držet názorově reality.
@Helle můžu ti dat kameru do každé ložnice a koupelny a WC. Nic trestného neděláš, tak ti to může být jedno.
@Man Ký Já chci policejní kameru do každé ložnice a koupelny a WC. Zachrání to mnoho životů.
Pak to bude fajný život bez zodpovědnosti a problémů. 👍👍
Pak to bude fajný život bez zodpovědnosti a problémů. 👍👍
@rohYpnol u nás na vsi chtěli dát radar. Když zjistili, že náklady ponesou sami a výnos dostane nadřízené město, tak z toho hned sešlo. Co čekat od STAN.
Když je radar jedu stejně pořád stejně. Na tempomatu univerzálně držím v obci 58 km/h. A ze zkušenosti dvou radarů poblíž musím říct, že takových těch střelců spolehajících se na to, že PČR je na daném místě změří leda z auta taky ubylo. Před tím se tu denně takoví proháněli v rychlostech dalece přesahující 50 km/hod.
@Antonín Voříšek Senior Bolo by fajn si najprv prečítať článok, aby pre info o čo ide, a až potom rozdávať múdra.
@traveldrive
Je pravda že si uplně jist nejsu 😊. Ale obsah toho přízpěvku mi dává smysl pouze jako ironie. Pokud to dotyčný myslel vážně, pak to je naprosté hovadina.
Je pravda že si uplně jist nejsu 😊. Ale obsah toho přízpěvku mi dává smysl pouze jako ironie. Pokud to dotyčný myslel vážně, pak to je naprosté hovadina.
@ericn Ano, a proto by se pokuty měly odvádět ne obcím, ale do centra a odtud investovat do navýšení bezpečnosti silničního provozu.
Klidně namontovat do každé vesnici, ale musí obce s výdělkem správně hospodařit. Například za vybrané peníze opravovat obecní nemovitosti, nebo vybudovat dětská hřiště. Popřípadě podpořit místní sportovní oddíly.
Jak se u čelního střetu násobí narazova energie? Jeste bych pochopil, ze se sčítá, i když to taky neni přesné. Jsou to proste 2 síly působící proti sobě, ovšem deformacni zóny jsou taky 2 a pohltí tedy dohromady dvojnásobek energie, coz ve výsledku znamena, ze je to stejne jako kdyz obe auta narazí v 60km/h do nedeformovatelné překážky. Předpokládám 2 identická auta, těžší pak bude mit výhodu v poměru přenesené kineticke energie na druhé vozidlo podle poměru jejich součtu hmotnosti.
No a k tem radarum. Klidně at jsou v každé obci, ale rozhodně by tam měla byt tolerance alespoň do 55km/h, ne jako někde, kde již za 51 posílají pokuty.