Technika
Oceňuji že autor používá jednotky tlaku PSI. Sice nejsou podle schválené SI, ale třeba to neznalé čtenáře donutí zjistit si kolik to vlastně je v barech kterým rozumí asi každý
Ale zajímalo by mě co autor myslí tím "odstředivým regulátorem tlaku oleje" . Já o něm nikdy neslyšel.
Druhá podivnost je v tvrzení "...Pokud je oleje tak málo, že jeho hladina nedosahuje ani na spodní rysku měrky, olejové čerpadlo nevytvoří dostatečně velký tlak, což zaznamená tlakové čidlo...."
Vůbec si nemyslím že poloha spodní rysky tak přesně ukazuje kritický bod pod nímž už čerpadlo olej nenasaje. Obvykle je tam ještě poměrně velká rezerva, takže čerpadlo začne nasávat bubliny až při výrazně nižší hladině pod ryskou, a často až v zatáčce nebo náklonu auta.
Autor však zapomněl zmínit že hladina oleje je jiná u studeného anebo zahřátého motoru,a také že po jízdě musí mít olej trochu času stéct dolů do vany aby se dala hladina seriózně měřit. Takže rada zastavit a ihned kontrolovat hladinu taky není úplně nejlepší
Také zapomněl autor zmínit, že závadu systému mazání může nepřímo signalizovat i jiný prvek, například blikající kontrolka žhavení apod.
A poněkud legrační mi přijde doporučení nechat změřit tlak oleje teprve po neúspěšném čištění sacího koše, výměně opotřebeného řetězu nebo vadného regulátoru apod. Já bych asi servisním změřením tlaku oleje naopak začal.
Ale zajímalo by mě co autor myslí tím "odstředivým regulátorem tlaku oleje" . Já o něm nikdy neslyšel.
Druhá podivnost je v tvrzení "...Pokud je oleje tak málo, že jeho hladina nedosahuje ani na spodní rysku měrky, olejové čerpadlo nevytvoří dostatečně velký tlak, což zaznamená tlakové čidlo...."
Vůbec si nemyslím že poloha spodní rysky tak přesně ukazuje kritický bod pod nímž už čerpadlo olej nenasaje. Obvykle je tam ještě poměrně velká rezerva, takže čerpadlo začne nasávat bubliny až při výrazně nižší hladině pod ryskou, a často až v zatáčce nebo náklonu auta.
Autor však zapomněl zmínit že hladina oleje je jiná u studeného anebo zahřátého motoru,a také že po jízdě musí mít olej trochu času stéct dolů do vany aby se dala hladina seriózně měřit. Takže rada zastavit a ihned kontrolovat hladinu taky není úplně nejlepší
Také zapomněl autor zmínit, že závadu systému mazání může nepřímo signalizovat i jiný prvek, například blikající kontrolka žhavení apod.
A poněkud legrační mi přijde doporučení nechat změřit tlak oleje teprve po neúspěšném čištění sacího koše, výměně opotřebeného řetězu nebo vadného regulátoru apod. Já bych asi servisním změřením tlaku oleje naopak začal.
@Othello
Pounds per square inch 😊
Nemyslím si, že by se hladina nějak výrazně měnila s teplotou oleje, ta hladina bude v tomto směru prakticky konstantní.
Každopádně kontrola by měla být dělána po nějaké odmlce po jízdě, jak píšete než olej stačí doputovat zpět do vaný. Totéž platí i pro kontrolu po dolití, opět než doplněný olej pořádně doteče do vany. V obouch případech samozřejmě ideálně na rovině.
Pounds per square inch 😊
Nemyslím si, že by se hladina nějak výrazně měnila s teplotou oleje, ta hladina bude v tomto směru prakticky konstantní.
Každopádně kontrola by měla být dělána po nějaké odmlce po jízdě, jak píšete než olej stačí doputovat zpět do vaný. Totéž platí i pro kontrolu po dolití, opět než doplněný olej pořádně doteče do vany. V obouch případech samozřejmě ideálně na rovině.
Panoptikum.
Nikdy se mi nerozsvítila kontrolka oleje, protože já jsem nejlepší a kontroluji si hladinu oleje a mám i nejlepší auto.
Takže a priori je článek o ničem a je zbytečný a hlavně to musím napsat do diskuze.
Nikdy se mi nerozsvítila kontrolka oleje, protože já jsem nejlepší a kontroluji si hladinu oleje a mám i nejlepší auto.
Takže a priori je článek o ničem a je zbytečný a hlavně to musím napsat do diskuze.
@gil54 jeste te to překvapuje u takove skupiny lidí? Však popírají skutečnost jak jen to jde.
@gil54
Z mého pohledu je to přínosné a u firemních/fleetových aut bych to označil za nezbytnost. Jak kontrolka hladiny oleje, tak kontrolka kapaliny ostřikovačů. A ukazatel servisního intervalu. Pamatuju si, že leckterá asijská auta ho neměla a když se pár takových dostalo do fleetu, byly z toho kuriozní situace. Mně osobně ukazatel servisního intervalu štve, protože u aut, která si servisuju, se bez diagnostiky obtížně nuluje.
Z mého pohledu je to přínosné a u firemních/fleetových aut bych to označil za nezbytnost. Jak kontrolka hladiny oleje, tak kontrolka kapaliny ostřikovačů. A ukazatel servisního intervalu. Pamatuju si, že leckterá asijská auta ho neměla a když se pár takových dostalo do fleetu, byly z toho kuriozní situace. Mně osobně ukazatel servisního intervalu štve, protože u aut, která si servisuju, se bez diagnostiky obtížně nuluje.
@Tycoon
???
Slovo "panoptikum" mělo predikovat ironii, když tedy reaguješ na mě zcela racionálním příspěvkem.
Já už nevím.... kde to jsem.... 😀 ...možná očekávám příliš...
???
Slovo "panoptikum" mělo predikovat ironii, když tedy reaguješ na mě zcela racionálním příspěvkem.
Já už nevím.... kde to jsem.... 😀 ...možná očekávám příliš...
@gil54 dnes uz z diskuze nemůžeš očekávat vůbec nic. Normální odešli, zůstali tady řvouni a hulváti a pak podle toho dmta diskuze vypadá, ze pak i na jasnou ironii dostaneš takovou reakci.
Na vejtřasce (nebo třeba taky Spartaku) je to obráceně - kontrolka tlaku oleje je zelená a naopak musí stále svítit. Pokud zhasne, ukazuje to na problém.
Osobně jsem za 35 let nezažil nic horšího, než 2x oranžovou kontrolku a pak při nejbližší příležitosti dolil půl litru, což bohatě stačilo.
..."Šťastná to žena", řekla paní kněžna... 😀
Kolega Mokrouš má pravdu, pokud pravidelně konrolujete hladinu, tak není vcelku důvod aby se Vám kontrolka rozsvítila (jakákoliv). Tedy pokud neprorazíte vanu někde o šutr nebo pařez v terénu či na polní či lesní cestě. Ale v takovém případě už nepomůže ani svěcená voda. Mně se olejnička taky nikdy nerozsvítila a doufám že tomu bude tak i nadále.
Až ti třeba selže, z jakéhokoliv důvodu, nějaké těsnění, až ti v první garanci autorizovaný servis prémiové značky při první výměně oleje našroubuje zátku do olejové vany přes závit tak, že po ujetí 7 km vypadne a jsi bez oleje během 10 vteřin - obojí jsem zažil - a o x jiných příbězích jsem slyšel, tak potom piš, že není důvod, aby se rozsvítila kontrolka a také potom i piš, co je pravda a kdo jí má.
Pravidelná kontrola hladiny v těchto případech nepomůže ani trochu.
Já si měním olej sám (a to nejsem žádný extra super mechanik) a situaci, že budu šroubovat zátku přes závit si představit nedokážu......... To je krásně přístupnej šroub (pokud se výměna dělá na rampě či na zvedáku), tam není jediný praktický důvod aby to nějaký osel zmršil a se šroubem se netrefil.
Spíše jsem jednou zažil to, že jsem zátku nedotáhl úplně a ta trošičku prosakovala (po dlouhám stání byla pod autem malá loužička, ale fakt malá). To je jediný případ, kdy jsem trochu co se zátky týká pochybyl.
A nefunkční těsnení jsem už zažil. Po seřízení ventilové vůle jsem dal víko zpět včetně původních těsnení a hle, olej začel stříkat vrchem. Vzhledem k tomu, že auto trochu olej žralo tak jsem měl náhradní a kontroloval o to častějí, když jsem zjistil že původní těsnění začlo dělat neplechu.
Takže dle mne je základ pravidelná kontrola stavu oleje a pokud ta je, je riziko toho, že se rozsvítí kontrolka vcelku minimální.
Jasně, koupíš si nové auto za 3 mega+ a měníš si olej v první garanci sám, abys přišel o záruku. No, osel v autorizáku to zmršil a netrefil...
A tvoje selhání těsnění není jediné možné selhání těsnění a to jak příčinou, tak rozsahem, rychlostí a množstvím úniku.
Uvědom si, že tvůj pohled na problém nemusí být jediný na světě.
Já to beru, stát se může leccos.
Každopádně asi se shodnem že pravidelná kontrola hladiny je základ.
V tom se shodneme.
Ono spíše záleží na servisácích v daném servise, pokud jsou šikovní a udělají co mají tak nemusí být problém ani ve značkovém servisu. Je otázkou kolik těch šokovných je v těch značkových a kolik jich působí samostatně.
Já zas měl pár let zpět negativní zkušenost se servisem Motrio, když mi instalovali elektriku k TZ. Nakonec za to požadovali více než dvojnásobek původně dohodnuté ceny...... Ale je fakt že to byl původně taky autorizák myslím Renault a potom Subaru.
tak to je asi i trochu smůla.
Já mohu mluvit ohledně škodovek jen o Felicii (ta trochu olej brala a pravidelně jsem kontroloval, kotrolka nikdy žádná), Fabie (podstatně s ní méně najeto, problém žádný), 3 renaulty (dohromady už taky docela dost najeto, olej od výměny do výměny není třebas řešit hladinu, i přesto pravidelné kontroly, problém žádný) a Peugeot (stejně jako u rendlíků, nájezd už taky solidnější, olej nežere, pravidelné kontroly, kontrolka nic).
U nového auta řešit něco takto závažného, otřískal bych jim to o hlavu 😊.
Je pravda, že škodovka není žádný zázrak, při přihlédnutí na jejich prodejní ceny.
Reznou, žerou olej a další srandičky.
To i francouzská provenience je při ohledu na cenu na tom za mne lépe.
Jo, koncernové motory baštily olej běžně. O to více mě překvapujou motory EA211.
1.2 TSI r.v. 2016 a 1.4 TSI r.v. 2017. Vůbec žádná spotřeba oleje a to jsem u nich používal ten nejřidší povolený olej 0W30 (po konci záruky druhého jsem přešel na 5W40). Preventivně jsem koupil litrovku na dolévání a úplně zbytečně.
Pro servisaky to neni: ti to vedi. Nebo by aspon meli vedet.
Pro bezne uzivatele take ne: skutecnou pricinu stejne nemaji jak poznat, takze svitici, blikajici kontrolka mazani = vzdycky do servisu.
Oranzovou stejne vetsina aut nema.
😄