Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Reportáž Martina Vaculíka: TDI proti elektromobilu na cestě do Ostravy a zpět

42 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bohužel už na začátku velmi hloupé klišé. Typický manažer nepojede 95-105. Opět pomýlení mysli Martina Vaculíka. Typický manažer pojede 150 tacho, protože nemá čas vymýšlet cypoviny.

Tankování na začátku jízdy... opět nesmyslná úvaha, jen aby BEV mělo "náskok". TDI mohlo vyjet klidně s polovinou nádrže a stejně by do té Ostravy dojelo bez tankování 🤣🤣🤣

20 minut na tankONO... 🤣🤣🤣 ne, opravdu ne. Nebo BEV dobíjí na AC protože tam je nabíjení nejlevnější?!? Aha, tam to neplatí, že... Řidič TDI hledá to nejlevnější, ale řidič BEV bude klidně dobíjet zadraho...🤣🤣🤣
A proč TDI nejel 140 tacho po celou cestu krom omezení, aby ukázal o kolik dojede dříve než BEV, to už se asi nedozvíme, že... Alespoň že zpět byla rychlost normální.

Opravdu trapné, Martine Vaculíku... Děláš jen medvědí službu elektromobilitě. Vlastně jsi to nevědomky docela vystihl. Ano, BEV je pořád samé KDYBY... Kdyby měla firma sídlo i v Ostravě, kdyby, měla nízký tarif, kdyby měla možnost parkovat u sídla atd...

A PŘESNĚ PROTO BEV NIKDO NECHCE 🤣🤣🤣

P.S. Celkem mě mrzí, že někdo kdo si říká novinář a snaží se tvářit seriozně, vlastně naskakuje na ty nejlacinější klišé. Jestli něco lze o videu říct, tak to je to, že je 1) naprosto mimo realitu a 2) je naprosto tendenční. Objektivita a nezaujatost nula. Hlavně vyzdvihnout přednosti BEV a nastavit situace ve prospěch BEV... Třeba tím posledním dobíjením BEV jen na cca 50%, tedy opět tak aby to bylo do 10 minut...

Proč tedy auta nedojela zpět do Prahy bez dotankování a dobíjení a v cíli Martin Vaculík neporovnal, kolik km zbylo pro dalšího kolegu, co pojede zítra...? Co? Ale to se nechce, že... To by vyznělo pro BEV už poněkud hůře, že...
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol

Chápu, že je to už asi Vaše image říkat, že BEV nikdo nechce, a to všechno okolo. Asi bych sám pokládal, Vaši případnou změnu postoje, za ztrátu identity, vpravdě originální a zcela neotřelé.

Přitom video páně Vaculíka s potměšile provokativním humorem, který mám tak rád, nám vlastně říká, že s ID7 můžete trasu Praha Ostrava jet, jak jste zvyklý, bez dojezdové úzkosti, a i podstatně levněji. Jde to. Když se chce. A když se nechce, tak to nejde. Jak je komu libo.

Naštěstí nás, koncové spotřebitele nikdo k ničemu nenutí. Můžeme si kupovat vše, až do výše našich příjmů.
Avatar - sachs800
sachs800
@Dzinus No ten humor právě rohypnol nepochopil. A to je smutné....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@sachs800
Ne, tohle pro mě neni humor.
Navíc to sám autor označil za REPORTÁŽ.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@sachs800 překvapuje tě to u něj, že ani tohle z textu nepochopil?
Avatar - sachs800
sachs800
@Mikesus Nepřekvapuje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Samozřejmě že nás bohužel EU nutí a nemůžeme kupovat co chceme. Protože už dnes koncový zákazník doplácí na ideologii. To je nesporný FAKT, o kterém není třeba vést polemiku.

Jinak to je právě ono, s BEV dnes lze dojet Praha-Ostrava. Ale jen když bude splněno 1000 a 1 KDYBY...

A právě ty podmínky co vedou k tomu aby to možné skutečně bylo, tak to je zcela individuální posouzení, jestli to někomu vadí nebo nevadí nebo je mu to příjemné.

Misto toho hujeři všem přednáší, že to přeci nikomu nemůže vadit a dokonce to je skvělé protože může během cesty 3x na kávičku ...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol žádný fakt. dnes si pořád můžeš koupit co chceš, na co tvá peněženka má. Spíš to vypadá, že tvá peněženka se smršťuje pod tvojí neschopností. Fakt, že něco nelze koupit to opravdu není. Může se auto nechat dovézt ze zemí mimo EU a nebude problém ho tu přihlásit. Jen jak se píše, když se chce, tak to jde. A pak je tu líná svoloč, která nechce a jen křičí, jak ji to všichni zakazují
Futurista
@rohYpnol Tak teď s tebou naprosto souhlasím, tohle asi nebyla reportáž z reálné cesty. Vše hrálo do karet EV...

A jen rýpnutí: minule si mi dával čočku u Renault Espace, a jako důkaz, že Etech je poruchovej křáp si mi dával reportáž Vaculíka... Jinej důkaz poruchovosti jsem nedostal. Tak jak to s tím Vaculíkem teda máš? 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Futurista
Mám to stále stejně. U Martina Vaculíka je třeba dvakrát rozlišovat FAKTA a NÁZOR.

Zatímco proti faktům co uvádí, nelze nic říct, tak jeho názorové poblouznění je potřeba s velkým důrazem odmítnout.

Viz tady. Co a s jakou spotřebou jelo, to je fakt. Ale zbytek je na pováženou.
Lubos Beyr
Příspěvek podléhá schvalování.
PavelJ7
Příspěvek podléhá schvalování.
Mr.Murphy
Vyhrál ten, který jel do Ovy vlakem, vrátil se odpočatý a ještě stihl v klídečku popracovat, případně si dát pivko a zdřímnout 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy
...a nakazit se covidem, jet krtkem, a v noci mít zážitek z noční Ostravy plné příjemně opálených lidí se kterými se každý chce družit, viď 😆
steny007
@Mr.Murphy Ten co jel vlakem, tak ten jediný jel eko. Ten co jezdi elektrovozem namísto vlaku, tak ten si na eko jen hraje.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@steny007 s EV si nikdo na eko nehraje. Jen nevypouští jedovaté emise nikomu pod nosem. To je ten základní princip, především znečištění v obydlených oblastech. Říká se to pořád dokolo a pořád méně chápaví to nedokážou pochopit. v EV se jezdí, aby se nezhoršovalo ovzduší v daném místě, ne že tím zachrání planetu. Ale zachrání zdraví nejen své, ale i svých sousedů.
psel
@steny007 no když jedeš sám tak souhlas, průměrná spotřeba ve vlaku je jen 8kWh/100km/Osobu. Ve 2 v autě to už je ale stejné a když si energii na cestu sosneš z vlastního soláru tak úplně jinak 😄.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@psel to má ten vlak tolik? myslel jsem, že to má ještě o něco lepší. To u dvou lidí už nemá význam. Já jsem teď našel, že dokonce má 9,4kwh/os/100km u elektrické a 32,4kwh u dieselové. To už je dokonce lepší jet malým hybridem jako je yaris, a klidně sám.

efekt.gov.cz/…ostredi-cr_1.pdf
psel
@Mikesus no vidíš já měl v hlavě 8kWh protože jsem to kdysi někde načetl. Takže když Enyho obsadíme dva tak jsme na tom stejně jako kdybychom jeli vlakem a to při celoročním průměru...
Mr.Murphy
@psel tak ekologická stopa cesty autem není jen ta přímá energie, ale taky amortizace auta, pneu atd.... ale obecně samozřejmě platí, že ani ten vlak není dokonale čistý.
psel
@Mr.Murphy zatímco vlak se z principu neamortizuje? 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@steny007

Hele, a nebyl eko jen ten kdo zavolal přes teamsy a do Ostravy dorazil na Google mapách?! 😁😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mr.Murphy Do Ostravy je ten vlak ideál. Jen pár zoufalců, kteří by byli poníženi cestou veřejnou dopravou bude vymýšlet x důvodů, proč tím nejezdit a jak je to zdraví nebezpečné
Tycoon
@Mikesus

A co třeba, když začátek a konec cesty není přímo v Ostravě a Praze? Stačí, aby jeden z těch bodů byl dále od centra nebo v nějakém městě vedle a hned se veřejná doprava prodlužuje třeba o hodinu, nebo i víc.

Minulý týden jsem zrovna takovou cestu měl. Cestovat vlakem, tak bych musel přespat jako "manažer" Vaculík. Autem jsem to zvládl na otočku a odpoledne jsem byl doma. Ano, nejel jsem jsem jako Vaculík, ale stylem "Pendolino" (časově to tak plus minus je).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Přesně. Navic i ekonomika... Když tu někdo básní o vlaku, vi vůbec kolik stoji jizdenka?!?
Mr.Murphy
@rohYpnol největším nákladem cesty je čas, ne peníze. Samozřejmě v tvém případě to neplatí, ty jsi zcela neproduktivní takže náklady na tvůj čas jsou naprosto nulové. Dokonce to je naopak, ty když jedeš v autě, je to společensky prospěšné - aspoň neobtěžuješ tady.
Tycoon
@Mr.Murphy

Souhlas. A nemusí jít jen o náklad firmy, ale o to, že většina lidí má rodinu a čím kratší služebka je, tím líp. Jako majiitel firmy (předpokládám na základě tvých příspěvků) určitě víš, co je pro zaměstnance priorita.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy

Tak tě zklamu i v tomto případě. Vlak máš 3h, plus MHD.... takže autem jsi rychlejší 🤣🤣🤣
Mr.Murphy
@Tycoon existuje něco jako půjčovna aut, případně taxík 😉 jinak samozřejmě, často se auto na služebku hodí, nejde to brát dogmaticky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy

Jo, tágem můžeš jet rovnou celou cestu, ne? Jinak s tágem se to finančně opravdu vyplatí... 🤣🤣🤣
psel
No tak vida, 86kWh a cesta z OVA do PRG je v suchu a bez nabíjení i při limitu. 100km/h nedám, ale je vidět že ten APP550 a o něco lepší aerodynamika té spotřebě prospěla.
Tycoon
@psel
A teď si vezmi, že neznám nikoho, kdo by si plánoval tak krátkou služebku s přespáním, ale všichni jedou na otočku, tzn. OVA-PRG-OVA.
psel
@Tycoon a nemají 25 minut času na nabití? Jo jedou tam celý den jednají a večer jedou zpátky. Ani kafe ani záchod po cestě? Fakt?
Nebo ideálně na nabití když parkují?
Nebo nemají firmy z OVA na nabíječky?
Michael Doubek
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Smutné. Pan Vaculík, kterého před lety živily články o dieselech, se stal elektrickým dezolátem. Hlavně že to sype.
kozakm
@WinDiesel říká se tomu vývoj. Kdo se zasekne na místě, nakonec vymře
psel
@LostDiesel njn, pokrok nezastavíš a už bys měl přestat smutnit a na ten dýzl zapomenout. A vytáhnout dezoláta v kontextu moderní dopravy je na pováženou, to umí jen Dieseláti.
Avatar - Michal Snv
Michal Snv
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Martine, my se zname dlouho, i kdyz si zdvorile vykame.
Tak to snad muzu napsat: tohle je pod uroven.

Mrzi me to.
Ja Prvni a Posledni
@Ja Prvni 123

Mně ne, ale hezky, že se trápíš.
Michal Exner
Tak to je hódně zjednodušený pohled na věc. Časté nabíjení na 100% a vybíjení pod 20% pošle baterii do kopru za pět let. A ta rychlost? Projel jsem se svou novou čistě spalovací Corollou letos Evropu (10 tis. km) a průměr mám 5.5 litru na sto. A to jezdím na horních rychlostních limitech a mnohdy ve 4 lidech, takže na co potřebuju diesel?
Ja Prvni a Posledni
@Michal Exner

Neuvěřitelný!
Nedosažitelný!!
Nadčlověk!!!