Novinky
Rotacia umiestnenia pneumatik na aute = navsteva servisu s diagnostikou... 😵💫
A ještě si dáme klasiku, 7 stupňů šupej na zimní. A kup si nové, dej si je dozadu, abys mohl mít na konci zimy vepředu 4 mm a vzadu gumu jak novou. Po autu přece nechceš, aby brzdilo a zatáčelo, ty potřebuješ jistotu, že kdyby se zrovna pokazilo ESP, tak nedostaneš přetáčivý smyk, protože neumíš dát kontra.
@KANKUNEN
.... a vlastně ani aquaplaning není žádný strašák.
.... a vlastně ani aquaplaning není žádný strašák.
@Othello To se nedělá nic, zavřeš oči a čekáš, kdy se to chytne. A taky je veselo, při rozjezdu na sněhu. A nejlepší je to u čtyřkolky, rozjede se to jako na mokru a v zatáčce je to nedotáčivé a brzdy udělají z auta sáňky. 😄
@KANKUNEN
jsi škodolibý, takhle se vysmívat renomovaným odborníkům 😄
jsi škodolibý, takhle se vysmívat renomovaným odborníkům 😄
@Othello Dáme ještě další level, můj oponent: nikdy nekupuji 2 gumy, ale dávám vždy všechny čtyři nové a preferuji vždy lepší dozadu. Já: a co děláš s těmi zadními, které nejsou sjeté, ty vyhodíš? Oponent: jsi hloupý Kankunden, náraz na bok je horší než čelní.
Většinou stačí vizuální kontrola stavu pneu a vím, na čem jsem. Tedy bez elektroniky.
Když mi toto udelalo, přeměřil jsem hodnoty. Bylo ok, vyresetoval jsem chybovou hlášku a ještě dofouknul 0,1- 0,2 bar. A od té doby je klid.
Nepřímý systém u octavie hlásí špatný tlak asi i preventivně, aby to člověk pořádně zkontroloval, přestože tlaky v gumách jsou pořád stejný. Teplota hraje velkou roli, např. ráno při 3°C to Megane ukazuje 2,2 a odpoledne při 20°C už 2,4. Je i rozdíl např i 0,2 na straně na kterou svítí a tou ve stínu.
A proč by systém iTPMS nemohl určit kolo s nižším tlakem, když ví, které kolo se točí rychleji???????
@Mokrous
to by mě taky zajímalo. Možná o tom konstruktéři neví 😄
to by mě taky zajímalo. Možná o tom konstruktéři neví 😄
@Mokrous Nejen mohl, ale umí. Auta koncernu VW to ukazují i s nepřímým měření. Ale redaktor Dusil vždy propagoval Fordy, Opely a Francouze a jejích technická řešení 👍👍👍
Mám přímé měření TMPS ventilky a je to paráda. Funguje (zatím 2 roky) naprosto přesně a spolehlivě. Na zimní sadu kol jsem si dokoupil neoriginální sadu ventilků a ty taky fungují perfektně. Když výrazně klesne tlak, tak mi to na přístrojovce ukazuje na které pneumatice je jaký tlak. Říkejte si, co chcete, za těch 5tis ten komfort stojí.
Je absurdní, že lidi řeší, jaké pneu si koupí jestli jsou lepší Goodyeary nebo stačí Barumky a pak koukám na parkovišti, kolik lidí ty prémiové gumy mají napůl vyfouklé a je jim to jedno. Nemluvě kolik zaplatí za 19-20" disky, které jsou úplně k ničemu.
Je absurdní, že lidi řeší, jaké pneu si koupí jestli jsou lepší Goodyeary nebo stačí Barumky a pak koukám na parkovišti, kolik lidí ty prémiové gumy mají napůl vyfouklé a je jim to jedno. Nemluvě kolik zaplatí za 19-20" disky, které jsou úplně k ničemu.
3 dny nazpět jsem foukal, protože senzory hlásily nízký tlak ve třech gumách. Na jaře je zase budu muset patrně povyfouknout. Hlavní podezřelý je určitě teplota, nikoli falešný poplach.