Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Startování bez tlačítka? Vždyť je to tak otravné!

24 komentářů

kozakm
I když auto zůstane nastartované, tak po nasednutím musím zmáčknout brzdu a zařadit D, takže tady není vůbec žádné ušetření.

Elektromobil nemusím škrábat, vyhřeju si ho na dálku.

Pokud potřebuju zastavit u kraje a jít na chvíli pro něco do kufru, tak ta půl minuta, kdy auto třeba netopí, nehraje roli. Pokud navíc nejedu sám a vevnitř zůstane někdo sedět, tak třeba Tesla dál klimatizuje.

Zbývá teda jen nutnost znovu vypnout asistenty. Což je mírně otravné.
Andrej Gregorovic
@kozakm Hmm tak ja napr. mám rád kontrolu nad tým, kedy je auto naštartované a kedy nie. A hlavne sa to mení od situácie k situácii a nedá sa to jednoducho algoritmizovať na nastúpenie a vystúpenie. Mňa to jedno stlačenie neobťažuje. Resp šoférovanie auta ma nijako neobťažuje. Takže aby boli všetci spoko - stačilo by nastavenie, keď sa už zaužívaná klasika musí meniť.
digo slav
nemůžeme začít těma povinně zapnutejma otravnejma asistentama?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@digo slav 👍👍👍
TuDu
Řešením je za mě bohužel jedině Tesla, která to má asi jako jediná z těch, co jsem zkusil, akceptovatelně zpracované (včetně možnosti vypnout hlášení o rychlosti).

U Ovce se mi sám vypínal start-stop systém. Následně, nebo spíš během toho, stačilo otevřít dveře řidiče (palubní deska začala houkat) a motor už pak nenastartoval. Bylo potřeba auto vypnout a znovu zapnout — někdy stačily dva kliky, jindy tři.

Naopak fajn byl autostart, když to u manuálu chcíplo při rozjezdu — konkurence z Koreje to dodnes nemá (co vím).
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@TuDu Tesla není řešení, Tesla je součástí problému, taky u ní není jasný předěl mezi nastartovaným a vypnutým stavem. Má nejlepší aplikaci (díky tomu není fakt, že nemá klasický klíč/přístupový modul, tak otravný) a spolu s Mercedesem a Škodou Enyaq nejsnazší vypínání ISA pomocí ikonky v rohu displeje, na kterou stačí jednou kliknout, ale řada ostatních značek to má podobně snadno.

S tou octavií to schválně zkusím, až se mi nějaká dostane do ruky, takovéhle chování si u IV. gen. nepamatuji ani před faceliftem, ani po něm.
TuDu
@Marek Bednář Dělo a děje se to u třetí generace Octavie, před i po faceliftu, totéž u Kodiaqu před faceliftem. Čtyřku už jsem nesedlal, takže to nemohu hodnotit, ale pochybuju, že by byl systém nastaven jinak.

Nechápu, proč by měl být jasný předěl mezi zapnutým a „uspaným“ vozidlem. Pokud odcházím z auta, beru si s sebou telefon. Pokud se do něj hned vracím, nechávám telefon na svém místě a beru ho až tehdy, když vím, že už nebudu kolem běhat.

Podobně mi dřív vadilo přihlašování do počítače, než přišly snímače otisků prstů či jiná biometrika. Teď při odchodu od stolu stisknu Win + L (vytáhnu ID kartu nebo šoupnu myš do rohu) a po příchodu jen přejedu prstem po tlačítku s otiskem. Bezpečnější, rychlejší a pohodlnější.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@TuDu ok, k trojkové octavii tak snadný přístup nemám a jezdil jsem s ní naposledy někdy před osmi lety, takže si to přesně nepamatuji. Ale v té čtyřce to zkusím.

Proč by měl být jasný předěl mezi nastartovaným a vypnutým autem, poměrně důsledně vysvětluji v článku, myslím.
kozakm
@Marek Bednář mně třeba přijde na Tesle super, že můžu stahovat okýnka kdykoli chci, aniž bych musel zapínat zapalování, mobil mi to nabíjí, rádio hraje hned jak sednu...
Dalos76
Chybí tam varianta "mám Teslu a toto neřeším" 😎.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Dalos76 Fantazie 👍👍👍 Elon je bůh 👍👍👍
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
V zasade souhlas, ale proc tam bylo nutne nas... nacpat tu Cinu?

Cina je agresor. Delat ji reklamu je projev kratkozrakosti, az hlouposti... nebo moralni pokleslosti.
Samuel Zámožný
@Ja Prvni 123 kolik zemí za posledních 10-20 let Čína napadla, bombardovala nebo zabila její představitele?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Samuel Zámožný Tusis, ze agrese je i jina, nez vojenska?

A krome toho, dej nekdy rec s nekym z Taiwanu...
Lord Owl
@Ja Prvni 123 On ten Zámožný je jen "předělaný" Ujgur z čínského koncentráku....
Niemand
@Ja Prvni 123
Tak Taiwan zrovna nie je dobrý príklad. Dalo by sa poukázať na situáciu s niektorými menšinami v Číne, ale pri Taiwane je malé riziko vojenského stretu.
Obom krajinám súčasný stav vyhovuje. Na Taiwan nie sú uvalené sankcie a Taiwanské firmy vedia vyrábať pre Čínu to čo si Čína nevie vyrobiť sama. Jeden príklad sú polovodiče. TSMC môže nakupovať posledne stroje od ASML a Čína si môže objednať výrobu na týchto strojoch. Po obsadení Taiwanu by síce Čína získala aktuálne technológie, ale stratila prístup k ich nástupcom. To je dosť veľký problém, keďže EUV sa im ani 5 rokov po nástupe sankcii nepodarilo dostať do stavu vhodného pre sériovú produkciu.
Trtkal
First world problems... Zřejmě máte málo skutečných problémů, když si musíte vytvářet takové zástupné blbosti.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Trtkal 👍👍👍
Lord Owl
Navrhuji do nových aut implementovat sdružené tlačítko s názvem "user friendly", pod které si uživatel bude moci nakonfigurovat své používané funkce/asistenty/nastavení a bude je po každém nastupování aktivovat jedním "vlastním" čudlem .... Děkuji inovativním značkám za takovou implementaci....
motorol
Proč u elektra řešit stav? Když auto stoji, tak se motor netočí, takže o jakém startování je řeč? Kdysi u s120 svítily brzdová světla kdykoliv i bez klícku v zapalování, dnes v pohodě svítí potkávací světla i při příchodu a při odchodu. Ve finále se to zdrcne v ono vypínání asistentů, kvůli kterému to otravuje.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ještěže si moje dezolátní auto pamatuje 100% nastavení "Individual" a motor mi nevypíná a ani po vypnutí mnou se nepřepne do stupidního výchozího nastavení.
Když už musí být moderní auta povinně prudící a debilní, tak bych ocenil, kdyby výrobce vždy po ruce umístil ikonu/tlačítko pro aktivaci režimu "Individual" a jedním stiskem by vše bylo tam, kde to chci mít.
Každopádně to vypínání systému po vystoupení z vozu je strašná ***ina a mělo by to být minimálně vázáno na zamčení dveří a v případě EV i uživatelsky nastavitelné v nějakém časovém rozpětí.
Prostě se něco semele, já přijdu k autu, zjistím, že musím rozmrazit, tak to aktivuju a pak zjistím, že jsem něco zapomněl doma a odejdu na 5 minut a nechci, aby se to vyplo a nebo abych musel zase v mobilu nastavovat přes apku výhřev atd...
Jedna věc je teorie při prezentaci a druhá věc je praxe.
Dini
Tak jestli maj dneska řidiči takovýhle problémy, tak je jasný, proč tu vyhraje Čína. Jasně i já jsem už ustoupil z jízdních vlastností, protože na narovnaných okreskch, obchvatech a dálnicích je už nepotřebuju a na malých okreskách je tolik aut, že se tam stejně nedá jezdit rychle...ani výkon motoru mě nezajímá, protože už snad všechny umí rozumně předjet a udržet 150 na dálnici a pomalu už ani převodovka, protože už skoro všechny řadí docela rozumně. Takže jo...pojďme na autch řešit, jesti se maj zapínat nebo startovat a jestli to maj dělat automaticky.... jen si na to potřebuju zvyknout.
GeekStar
Je to zkrátka další věc, se kterou přišla Tesla, vyřešila ji na první dobrou geniálně a ostatní automobilky teď po x letech zjistily, že kdo si zvykne na Teslu, toho systém těch ostatních otravuje, tak to zkoušejí dohánět, ale bohužel špatně.

Kdo vyzkouší Teslu, tomu je jasné, že nějaký separé čudlík na "zapínání" a "vypínání" auta je nesmysl, ekvivalent ventilového regulátoru u parní lokomotivy.

Jenže funguje to jen tehdy, pokud je to integrální součást celého systému - appka v telefonu, infotainment, řídící systém auta. Jasně, že pokud jiné automobilky jen zavedou, že auto po sešlápnutí brzdy nastartuje motor a povystoupení z auta chcípne, tak to dělat radost nebude.

Mezitím Tesla už po sešlápnutí brzdy i ví, jestli pojedu dopředu, nebo budu couvat. "Řazení" už je v Tesle dnes nouzový úkon, který použijete jen pokud to počítač špatně vyhodnotí, což se stává s každým updatem čím dál vzácněji.

Holt buď si můžete koupit Teslu, nebo takyelektromobil.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@GeekStar Fantazie 👍👍👍 Elon ví ještě lépe než já, jestli chci jet dopředu, nebo dozadu 👍👍👍