Bezpečnost
KANKUNEN                    
        18
    
        Češi používají problikávání na jedničku. Někoho pustím on poděkuje čtyřma a na oplatku poděkuju za poděkování. Toto je kultura člověka. 2x rychle je pozor měří, za to dávám palec.
        Přejít do diskuze
    
        @KANKUNEN záleží na svitivosti také na na osvitu. Snažíš se jen obhájit, ze ostatni oslnujes. Ale nejsi v tom sam, tech je na silnici dost. I nove skodovky často oslnuji temi vnitřními sektory světel.
        @Josef Vik Pánové, jsou takoví jako já, mám LED XStorm ve světlech s čočkou. Ani o milimetr to nesvítí jinak než s žárovkou. V čočce je to nutnost, protože jinak to svítí jak lepší obrysovky.
        @rohYpnol  Na svítivosti nezáleží, záleží na rozptýlení světla. Paprsek nemá svítit na stromy ale na cestu
        @KANKUNEN pokud světlo neni uzpůsobené na zdroj světla s vyšší svítivosti, bude oslnovat i pri stejném kuzelu,  protoze s halogeny se počítače, ze zlomek paprsků svítí nahoru na osvícení značek. A to ted dělá i ta dioda, jen vyssi intenzitou a oslňuje pri stejném a správném kuzelu.
        @rohYpnol Svítí to dobře i v regloskopu. Přesně dle té lomené čáry. V parabole to už tak nefunguje
        Bliknutí dálkama používám, když chci třeba pustit někoho z vedlější. A dělat to budu i nadále.
        Nemohli byste se věnovat důležitějším problémům týkajících se bezpečnosti, než zrovna tomuto? Děláte problém z něčeho, co problémem není, ani z pohledu policie.
        Škoda, že zákon je trochu zastaralý a neumožňuje docela praktický způsob komunikace mezi řidiči. Přitom by se to dalo využít a kodifikovat již zaběhlá pravidla, např.😒br />
1 bliknutí - pouštím tě
2 bliknutí - nemáš zapnutá světla, zapni si je
3 a více bliknutí - hrozící nebezpečí, okamžitě zpomal
2 bliknutí - nemáš zapnutá světla, zapni si je
3 a více bliknutí - hrozící nebezpečí, okamžitě zpomal
        @Ringhofer třeba používání nehomologovanych LED. OSLŇUJÍ, OSLŇUJÍ OSLŇUJÍ!! 
Má je pomalu každé páté auto.
Má je pomalu každé páté auto.
        Čtu správně že autor opravdu doporučuje místo nedovoleného probliknutí dálkovýma raději nedovoleně bliknout výstražnýma?
        @Ringhofer Přesně tak. Používám bliknutí jako poděkování, upozornění protijedoucího, že nesvítí, nebo třeba jako pozdrav, když někoho pustím a on mi poděkuje výstražnýma, tak na něho bliknu a vůbec mě nezajímá jestli se to aktuálně může nebo nemůže. Prostě to takhle dělám. Nemám s tím za 25 let ježdění sebemenší negativní zkušenost a nikdy jsem za to ani nedostal pokutu, takže rozhodně své chování nebudu měnit.
        @Ringhofer určitě rádi mrkneme i na další bezpečnostní témata. Je něco, na co byste chtěl upozornit ostatní účastníky provozu? Díky za inspiraci.
        @gil54 na druhou stranu co měl asi tak dělat? Já v takových případech chvíli čekám jestli to dotyčnému dojde, pak bliknu a pokud nereaguje tak ho vezmu taky zprava. Jestli se to může nebo nemůže mě nezajímá.  Na druhou stranu nesnáším blbečky, kteří nechápou, že když je pravý pruh plný kamionů a já jedu v řadě jako 20tý auto v levým pruhu 150, tak mě jeho pospíchání a blikání nezajímá. Prostě si počká, až budu mít kam se zařadit. Mezi ty stovkou jedoucí kamiony se kvůli jednomu pospíchači vcucávat nebudu.
        @rohYpnol 
Vše řeší předpis ECE R37, který stanovuje technické požadavky na žárovky pro motorová vozidla. Tento předpis určuje mimo jiné😒br /> jmenovité napětí (12 V nebo 24 V),
jmenovitý příkon (55 W pro běžné 12V H7),
rozsah světelného toku (v lumenech).
Povolené hodnoty pro H7 (12 V / 55 W)😒br /> Jmenovitý světelný tok: 1500 lm
Tolerance: ±10 %
➡️ tedy přibližně 1350 – 1650 lm
Toliko předpisy a nařízení. Platí pro všechny žárovky do auta H4, H7, atd.... .
Homologované LED toto dodržují!
Vše řeší předpis ECE R37, který stanovuje technické požadavky na žárovky pro motorová vozidla. Tento předpis určuje mimo jiné😒br /> jmenovité napětí (12 V nebo 24 V),
jmenovitý příkon (55 W pro běžné 12V H7),
rozsah světelného toku (v lumenech).
Povolené hodnoty pro H7 (12 V / 55 W)😒br /> Jmenovitý světelný tok: 1500 lm
Tolerance: ±10 %
➡️ tedy přibližně 1350 – 1650 lm
Toliko předpisy a nařízení. Platí pro všechny žárovky do auta H4, H7, atd.... .
Homologované LED toto dodržují!
        @Othello Navíc - signál varovkama používám pro ty, co jedou za mnou, signál dálkovýma naopak pro ty, co jsou přede mnou. Opačně to fungovat FAKT nebude.
        @Pepa_007  Naprostý souhlas. ***i, co si do svých starých světel narvou diodové moduly, mě taky neskutečně vytáčí. Stává se z toho jakýsi mor. Jet někam v noci je fakt za trest. A nikdo to řešit nebude, protože poldové do světel nepolezou. A INSID v noci kontroly neprovádí.
        @lordlord
Vyhráls nad šnekem 3 : 1, pokud jde o přestupky. 😀Ovšem jen když ta taškařice proběhla u obou v rámci legálních rychlostí.
Ještě výchovně vybrzdit a bylo by to kompletní. 😃
Vyhráls nad šnekem 3 : 1, pokud jde o přestupky. 😀Ovšem jen když ta taškařice proběhla u obou v rámci legálních rychlostí.
Ještě výchovně vybrzdit a bylo by to kompletní. 😃
        včera večer  jsem vyblikal šneka, co na prázdné dálnici blokoval levý pruh, nereagoval a byl podjet a vytrouben. Dál zůstal vlevo....
        @Pepa_007 
je to tak. A když minu policejní hlídku a zrovna vidím protijedoucí auto které zjevně jede nedovolenou rychlostí - tedy dle obvyklého výkladu mimořádně nebezpečně - můžu na něj legálně zablikat kvůli odvrácení nebezpečí.
je to tak. A když minu policejní hlídku a zrovna vidím protijedoucí auto které zjevně jede nedovolenou rychlostí - tedy dle obvyklého výkladu mimořádně nebezpečně - můžu na něj legálně zablikat kvůli odvrácení nebezpečí.
        @KANKUNEN 
Záleží na obojím samozřejmě.
Proto říkám co říkám. Jestliže LED žárovka bude stejným zdrojem jako vlákno, tak by nebyl problém povolit LED žárovku jako náhradu a je úplně jedno do jakého světla ji pak dáš.
Bohužel, o tohle opět EU nemá zájem. EU totiž vůbec o nějakou bezpečnost nejde.
Záleží na obojím samozřejmě.
Proto říkám co říkám. Jestliže LED žárovka bude stejným zdrojem jako vlákno, tak by nebyl problém povolit LED žárovku jako náhradu a je úplně jedno do jakého světla ji pak dáš.
Bohužel, o tohle opět EU nemá zájem. EU totiž vůbec o nějakou bezpečnost nejde.
        Může se to rychle prodražit?
Tak to si dám bacha. Kdyby se to mohlo prodražit jen pomalu, tak je mi to volný, ale rychle, to už je sakra vážný... 😃😀
Tak to si dám bacha. Kdyby se to mohlo prodražit jen pomalu, tak je mi to volný, ale rychle, to už je sakra vážný... 😃😀
        @Stejsn Přesně tak ona to hlavně policie vůbec neřeší a jestli je to takhle ve vyhlášce? Tak to zjevně nikoho včetně té policie nezajímá.
        Za mně je to úplně jasné. Použitím světel VŽDY odvracím hrozící nebezpečí.
Každý může zkusit dokázat, že to tak není. Ale nepodaří se mu to, protože to tak vždy je.
A bliknuti na pomalého také odvracím nebezpečí.
Výstražná znamení
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.
(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.
Každý může zkusit dokázat, že to tak není. Ale nepodaří se mu to, protože to tak vždy je.
A bliknuti na pomalého také odvracím nebezpečí.
Výstražná znamení
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.
(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.
        @gil54 
Znovu, já to nedělám kvůli sobě. Jak mám vědět, jestli ten dotyčný se nad sebou zamyslel a příště se nezachoval stejně...
Znovu, já to nedělám kvůli sobě. Jak mám vědět, jestli ten dotyčný se nad sebou zamyslel a příště se nezachoval stejně...
        @rohYpnol Jo, jenže tam výrobce jasně nastavil mezní hodnoty. Světla prošla vývojem a laboratorním měřením. Kdežto když si to dá do obyčejných světel kdejaký pako, tak výsledek může být tristní. A že tomu tak bohužel opravdu je, vidíme na silnici každý den.
        @Pepa_007 
Já si to taky nemyslím. Já to vím. Protože mě oslňují. A zjevně mnohem víc oslňují zcela konkrétní značky.
Já si to taky nemyslím. Já to vím. Protože mě oslňují. A zjevně mnohem víc oslňují zcela konkrétní značky.
        @rohYpnol Výkonné halogénové žiarovku som kúpil len raz. Okrem toho, že mali veľmi krátku životnosť, tak na krabičke bolo, že nie sú určene pre použitie na verejných komunikáciach. Takže vlastne neplnili predpisy pre homologizáciu.
        @KANKUNEN 
o milimetr to nesvítí jinak než s žárovkou.....
Technický nesmysl.
Bohužel lidé si to myslí. Čočka je lepší než parabola z hlediska použití nelegální LED. Ale u žárovky se při designu světla např. počítá i s danou maximální svítivostí.
@KANKUNEN myslel jsem si, ze dodrzujes pravidla. Očividně také oslnujes ostatní. Hrozí pokuta policie a neplnění pojišťovny.
o milimetr to nesvítí jinak než s žárovkou.....
Technický nesmysl.
Bohužel lidé si to myslí. Čočka je lepší než parabola z hlediska použití nelegální LED. Ale u žárovky se při designu světla např. počítá i s danou maximální svítivostí.
@KANKUNEN myslel jsem si, ze dodrzujes pravidla. Očividně také oslnujes ostatní. Hrozí pokuta policie a neplnění pojišťovny.
        @Josef Vik Kontrolovať by to šlo aj cez deň. Mnohé auto čo majú LED náhrady halogénov ešte nemajú denné svietenie, podľa farby svetla hneď vieš, že nemá halogény. Zastavíš a skontroluješ či jeho svetla spĺňajú predpisy.
Ale u nás na oslňovanie kašle aj STK. Ak má niekto originál svetlá čo majú nastavovanie a nastavovanie nefunguje, tak je to závada typu C. To u nás znamená, že prejdeš a o dva roky ťa s tým zas nechá prejsť, len s poznámkou v protokole. Žiadny tlak na to, aby to dal majiteľ do priadku.
Ale u nás na oslňovanie kašle aj STK. Ak má niekto originál svetlá čo majú nastavovanie a nastavovanie nefunguje, tak je to závada typu C. To u nás znamená, že prejdeš a o dva roky ťa s tým zas nechá prejsť, len s poznámkou v protokole. Žiadny tlak na to, aby to dal majiteľ do priadku.
        @rohYpnol 
...protože je každému jasné, že tvé vytroubení, které jen mírumilovně upozorňuje na jeho prasárnu, je zcela odlišné od vytroubení, které agresivně eskaluje situaci, vychovává nebo školí a uvolňuje hněv a stres troubícího.
To ale ty zásadně neděláš. Nic neeskaluješ. Jenom druhého zcela pokojně, mírumilovně a naprostém souladu s předpisy, vytroubíš. 😀Jenom takové malinké, milé, jemné, tichoučké vytroubení andělskými klaksony.
A výsledek? On už to jistě nikdy příště neudělá. Nebo se dokonce zastydí tak, že dobrovolně odevzdá řidičák. 😀
Takhle jsem to měl pochopit?
...protože je každému jasné, že tvé vytroubení, které jen mírumilovně upozorňuje na jeho prasárnu, je zcela odlišné od vytroubení, které agresivně eskaluje situaci, vychovává nebo školí a uvolňuje hněv a stres troubícího.
To ale ty zásadně neděláš. Nic neeskaluješ. Jenom druhého zcela pokojně, mírumilovně a naprostém souladu s předpisy, vytroubíš. 😀Jenom takové malinké, milé, jemné, tichoučké vytroubení andělskými klaksony.
A výsledek? On už to jistě nikdy příště neudělá. Nebo se dokonce zastydí tak, že dobrovolně odevzdá řidičák. 😀
Takhle jsem to měl pochopit?
        @gil54 
Nepochopil nic z toho co jsem napsal. To není po rohYpnolovsku vychovávat. To je o tom dát druhému vědět, že udělal prasečinu.
Kdybych ho chtěl vychovávat a školit, tak to povede k tomu co říkáš. To ale zásadně nedělám. Nic neeskaluji.
Nepochopil nic z toho co jsem napsal. To není po rohYpnolovsku vychovávat. To je o tom dát druhému vědět, že udělal prasečinu.
Kdybych ho chtěl vychovávat a školit, tak to povede k tomu co říkáš. To ale zásadně nedělám. Nic neeskaluji.
        @gil54 on to hned pochopí a omlouvá se. přijde mi to zábavné. protože on si říká: jo, von mi uhnul, funguje to! a vzápětí pochopí, oč mi šlo😊 že jsem ho asi nebrzdil schválně...
ale chápu, že čekáš na příležitost😊
ale chápu, že čekáš na příležitost😊
        @Man Ký 
"...že v pátečním provozu...přede mnou předjíždí kamion a zezadu přijede nějaký stíhač a začne mě problikávat..."
Jako je zbytečné od stíhače v popisované situaci někoho vyblikávat, tak je stejně zbytečné ho vzápětí po rohYpnolovsku vychovávat, ukájet svůj hněv a oplácet mu vzápětí stejným vyblikáváním.
On vyblikává - já vyblikávám, on vytrubuje - já vyrubuju, on vybrzdí - já vybrzdím, on vytáhne baseballku - já vytáhnu hever, on vytáhne berettu - já vytáhnu glocka... Snad konečně pochopí, že on udělal tu chybu.
"...že v pátečním provozu...přede mnou předjíždí kamion a zezadu přijede nějaký stíhač a začne mě problikávat..."
Jako je zbytečné od stíhače v popisované situaci někoho vyblikávat, tak je stejně zbytečné ho vzápětí po rohYpnolovsku vychovávat, ukájet svůj hněv a oplácet mu vzápětí stejným vyblikáváním.
On vyblikává - já vyblikávám, on vytrubuje - já vyrubuju, on vybrzdí - já vybrzdím, on vytáhne baseballku - já vytáhnu hever, on vytáhne berettu - já vytáhnu glocka... Snad konečně pochopí, že on udělal tu chybu.
        @ryccardo já se prakticky nepotkávám s takovým jednáním. když chce kamión předjíždět, uvědomím si, že bych určitě nechtěl jet někomu za zadkem celé hodiny. když vidím auto, které se nezařazuje, obvykle v něm sedí důchodce nebo ženská. ještě jsem neviděl nikoho, kdo by schválně blokoval pruh a jel pomalu. 
celkově potkávám málo fakt šmejdů, spíš lidí, co neumí řídit.
to se mi spíš stává, že v pátečním provozu jedu v předjížděcím a přede mnou předjíždí kamion a zezadu přijede nějaký stíhač a začne mě problikávat. potom nelením, pustím ho před sebe a začnu problikávat já jeho😊
celkově potkávám málo fakt šmejdů, spíš lidí, co neumí řídit.
to se mi spíš stává, že v pátečním provozu jedu v předjížděcím a přede mnou předjíždí kamion a zezadu přijede nějaký stíhač a začne mě problikávat. potom nelením, pustím ho před sebe a začnu problikávat já jeho😊
        @rohYpnol protože jsou tady takoví leváci, jako je Turek a ten si zákon vysvětluje jako nařízení pro všechny ostatní, krom něho😊
na podnikání nepotřebuje živnostenský list, daně neplatí, stavební řízení neřeší, lže a okrádá druhý😊
na podnikání nepotřebuje živnostenský list, daně neplatí, stavební řízení neřeší, lže a okrádá druhý😊
        @rohYpnol protože kamioňák se hluboce zastydí a řekne si: tady ten příkladný člověk ve Fóbii na mě zatroubil a já už to víckrát neudělám. dost možná je to legendární Rohypnol, který vychovává, jen když není zbytí a to jsem teď musel udělat něco opravdu strašného! fuj, hanba mi!
čéče tvoje virtuální sebevědomí nemá hranic😊 ale odejdeš tři metry od kompjůtru a je z tebe zas hvno😊
čéče tvoje virtuální sebevědomí nemá hranic😊 ale odejdeš tři metry od kompjůtru a je z tebe zas hvno😊
        @Pepa_007 
S tímto se neztotožňuji. Ony totiž oslnovat mohou i homologované ledky. To zda světlo oslnuje či nikoliv je dáno jeho nastavením a ne tím zda je v něm halogen, xenon, led či pytel světlušek.
S tímto se neztotožňuji. Ony totiž oslnovat mohou i homologované ledky. To zda světlo oslnuje či nikoliv je dáno jeho nastavením a ne tím zda je v něm halogen, xenon, led či pytel světlušek.
        @Niemand 
Se závadou C rozhodně nikdo neprojde!
Auto je způsobilé na 2 roky provozu se závadami A a na 30 dní se závadami B.
Se závadou C rozhodně nikdo neprojde!
Auto je způsobilé na 2 roky provozu se závadami A a na 30 dní se závadami B.
        @Lord Owl hlavne plati ze kde neni zalobce neni ani soudce, takze jestli se to muze nebo ne je to posledni co bych v tu chvili resil. Hlavne neohrozit nikoho kolem. Pravdepodobnost ze te u toho uvidi policajti je dost nizka 😉
        @Josef Vik Pokud se nic nezměnilo, autonivelace není nedílnou součástí LED světel. Sice je to nelogické, ale legislativě, která toto upravuje, LED světlomety unikají tím, že mají více zdrojů světla. A to se týká i špičkových světel v prémiových autech.
        @rohYpnol 
"...vytroubit je zcela namístě..."
Tak ještě napiš, jak to pomáhá....jak se ti všichni hned klidí z cesty s omluvnými gesty... 😀
"...vytroubit je zcela namístě..."
Tak ještě napiš, jak to pomáhá....jak se ti všichni hned klidí z cesty s omluvnými gesty... 😀
        @rohYpnol  ja na nikoho netroubim. Leda kdyz bezduvodne troubi na me. Kamiony me sice stvou, ale kdyz na nej budes troubit tak o to vic te necha vydusit at si to uzijes, takze to asi nema cenu delat.
        @Josef Vik 
Říkám, bohužel, 8 z 10ti napere 4000 lm LEDky a trhá to oči... ale potkávám i co tam mají 2000 lm nebo těch 1600 nebo 1400 a úplně vpohodě.
Říkám, bohužel, 8 z 10ti napere 4000 lm LEDky a trhá to oči... ale potkávám i co tam mají 2000 lm nebo těch 1600 nebo 1400 a úplně vpohodě.
        @ryccardo 
Není to ani zbytečné ani neurvalé. Je to jen nějaká krajní možnost.
Ale když někdo jede jako kkt tak vytroubit je zcela namístě. Nerad vychovávám, ale na druhou stranu někdy není zbytí... A nedělám to kvůli svému hněvu, ale aby si ten druhý uvědomil že něco fakt zprasil. Je to kvůli ostatním, aby tohle příště nemuseli už zažít.
Třeba typicky kamion, který začne předjíždět druhý kamion jedoucí o 0,001 kmh pomaleji v místě, kde je zákaz, a ještě nejlépe v místě těsně před 3pruhem...
Není to ani zbytečné ani neurvalé. Je to jen nějaká krajní možnost.
Ale když někdo jede jako kkt tak vytroubit je zcela namístě. Nerad vychovávám, ale na druhou stranu někdy není zbytí... A nedělám to kvůli svému hněvu, ale aby si ten druhý uvědomil že něco fakt zprasil. Je to kvůli ostatním, aby tohle příště nemuseli už zažít.
Třeba typicky kamion, který začne předjíždět druhý kamion jedoucí o 0,001 kmh pomaleji v místě, kde je zákaz, a ještě nejlépe v místě těsně před 3pruhem...
        @johny555 
Proč zákon? Zase musíme všechno řešit zákonem? 🤦🤦🤦
I v pražským metru lidi pochopili a stojej na pravý straně eskalátorů a neni na to zákon...
Proč zákon? Zase musíme všechno řešit zákonem? 🤦🤦🤦
I v pražským metru lidi pochopili a stojej na pravý straně eskalátorů a neni na to zákon...
        @Pepa_007 akurát že na dálnici se to na souběžnou jízdu nehraje, museli by jet v katastru obce/města.
        @Pepa_007 Pro starší stroje byl donedávna jen jeden typ homologované OSRAM.... A zdaleka se tam nevešly všechny 10-15let staré evropské značky a modely. Samej konzern spíše....
        @Pepa_007 
Není. Méně výkonné led nebo xenony ostřikovače mit nikdy nemusely stejně jako automatickou nivelaci. Viz Rapid.
Není. Méně výkonné led nebo xenony ostřikovače mit nikdy nemusely stejně jako automatickou nivelaci. Viz Rapid.
        @Pepa_007 
Však to v zásadě nemám důvod rozporovat. Jiné mají 1400 lm tj. 1600 lm asi nebude odpovídat běžné žárovce.
Však to v zásadě nemám důvod rozporovat. Jiné mají 1400 lm tj. 1600 lm asi nebude odpovídat běžné žárovce.
        @Pepa_007 
Znovu - zjevně neni problém mit led žárovku, která splňuje to co musi splňovat i klasická žárovka. Jinak řečeno, že světelný zdroj lze změnit aniž by došlo k viditelné změně průběhu světelných paprsků.
Máš spoustu již homologovaných náhrad, kdy světlo bylo NAVRŽENO pro žárovku a požadavky splňuje i s LED zdrojem, pro který NEBYLO navrženo.
Znovu - zjevně neni problém mit led žárovku, která splňuje to co musi splňovat i klasická žárovka. Jinak řečeno, že světelný zdroj lze změnit aniž by došlo k viditelné změně průběhu světelných paprsků.
Máš spoustu již homologovaných náhrad, kdy světlo bylo NAVRŽENO pro žárovku a požadavky splňuje i s LED zdrojem, pro který NEBYLO navrženo.
        @gil54 vytroubení jsem překoukl. Ano to mi přijde zbytečné a neurvalé. Máš pravdu. To je to divný na celým příběhu. Jinak je to něco co jsem občas nucen udělat taky, ačkoliv se snažím nejdřív toho přede mnou upozornit, že má pravý pruh volný a já bych rád jel rychleji v levým. Takže předjetí pravým volím jako úplně tu nejzazší variantu jak to vyřešit.
        @lordlord pokud to řekne takto, tak je to na pokutu. Pokud souběžnou jízdou minul v levém pruhu jedoucí auto, tak je to naprosto v pořádku.
        @gil54 klasický slovní obrat klikacího nadpisu. 
Záleží co řekne řidič, policie nikdy nemůže dokázat opak.
Záleží co řekne řidič, policie nikdy nemůže dokázat opak.
        @rohYpnol jedna parabola je NAVRŽENA na výměnné halogenové žárovky a druhá parabola je navržena na PEVNÉ LED moduly. Cítíš ten rozdíl?
        @Niemand 
Věnovali se tomu na topspeedu Čabák. A žádné významné problémy co by mohly vznikat nenastaly.
Mimichodem, mnoho dnešních LED světel levnějších modelů běžně využívá paraboly a ne čočky, zdroj je led a nikdo nikoho zjevně neoslňuje.
Věnovali se tomu na topspeedu Čabák. A žádné významné problémy co by mohly vznikat nenastaly.
Mimichodem, mnoho dnešních LED světel levnějších modelů běžně využívá paraboly a ne čočky, zdroj je led a nikdo nikoho zjevně neoslňuje.
        @ryccardo 
No, vono to tak trochu pichlavý být mělo...
Protože když už tak pospíchá nebo musí pospíchat a chce porušovat předpisy, ok, jeho věc, když nikoho neohrozí ani neomezí. I vybliknutí lze tak nějak pochopit, aby mu třeba včas uhnul.
Ale po tom všem je ale vytroubení zcela zbytečné, proto jsem zmínil, že chybělo už jen vybrzdit. To vytroubení bylo to "divný" na celým tom příběhu. Hněv zvítězil a u nervního pacienta klidně může právě to vytroubení zbytečně eskalovat situaci.
No, vono to tak trochu pichlavý být mělo...
Protože když už tak pospíchá nebo musí pospíchat a chce porušovat předpisy, ok, jeho věc, když nikoho neohrozí ani neomezí. I vybliknutí lze tak nějak pochopit, aby mu třeba včas uhnul.
Ale po tom všem je ale vytroubení zcela zbytečné, proto jsem zmínil, že chybělo už jen vybrzdit. To vytroubení bylo to "divný" na celým tom příběhu. Hněv zvítězil a u nervního pacienta klidně může právě to vytroubení zbytečně eskalovat situaci.
        @gil54 Jo v pohodě. Znělo mi to poněkud příkře a pichlavě na to, že vlastně neudělal nic divného.
        @ryccardo 
Nikoho nesoudím, nikomu ani neradím, videa pitomců a polopitomců nikam neposílám a nakonec se o nich vlastně většinou nemám potřebu ani moc zmiňovat ... a ani diskuzi zde nijak zvlášť neprožívám.
Jen jsem to glosoval s jakýmsi, podle mě, nadhledem.
Nikoho nesoudím, nikomu ani neradím, videa pitomců a polopitomců nikam neposílám a nakonec se o nich vlastně většinou nemám potřebu ani moc zmiňovat ... a ani diskuzi zde nijak zvlášť neprožívám.
Jen jsem to glosoval s jakýmsi, podle mě, nadhledem.
        @KANKUNEN A máš k těm diodám i automatické nastavení výšky světla? To je totiž u diodových světel jejích nedílná součást. Pokud máš halogeny, rozhodně máš pouze manuální nastavení sklonu světla, se kterým se neobtěžuješ při rozdílném zatížení točit. Ono ani nemáš šanci poznat, ze už ti jdou světla nahoru. Pak se nediv, až na oplátku dostaneš "kamarádský" pozdrav dálkovými od protijedoucích vozidel.
        @Pepa_007 Schválne som trochu pozrel na LED sortiment Osramu a majú veľa produktov čo sa drží v rozsahu pre halogénovú žiarovku.
        @KANKUNEN 
Máš srovnání na regloskopu? A jaké LED máš? Foto nepotřebuji i kdyz bych se podíval. Ale věřím ti co píšeš.
Máš srovnání na regloskopu? A jaké LED máš? Foto nepotřebuji i kdyz bych se podíval. Ale věřím ti co píšeš.
        @Pepa_007 
No, vzhledem k tomu, že výkonné klasické žárovky nabízí +150% až +220% jasu, tak sice chápu že jas a svítivost neni totéž, ale i tak mi to nesedí na to co uvádíš.
(Nezpochybňuji napsané, jen je otázkou čím se reálně řídí výrobci a jaké výklady si našli...).
No, vzhledem k tomu, že výkonné klasické žárovky nabízí +150% až +220% jasu, tak sice chápu že jas a svítivost neni totéž, ale i tak mi to nesedí na to co uvádíš.
(Nezpochybňuji napsané, jen je otázkou čím se reálně řídí výrobci a jaké výklady si našli...).
        Tohle ať si přečtou hlavně kamioňáci a autobusáci, který se takhle často zdravěj a matou tím ostatní řidiče!
        @Niemand 
Ne. U nás s LED bez homologace neprojdeš ani za mák. Stejně tak kontrolují seřízení světla.
Na silnici neskontroluješ nic. Protože nukdo nemá právo světlo rozdělávat. Jediné co by mohl na místě udělat, je poslat tě na STK... ani na STK nemá právo zkoumat co ve světle je.
Když řekneš že tam LED není a na regloskopu bude kužel správný, tak může 100x vědět že tam je LED ale nemá právo tě vyhodit.
Ne. U nás s LED bez homologace neprojdeš ani za mák. Stejně tak kontrolují seřízení světla.
Na silnici neskontroluješ nic. Protože nukdo nemá právo světlo rozdělávat. Jediné co by mohl na místě udělat, je poslat tě na STK... ani na STK nemá právo zkoumat co ve světle je.
Když řekneš že tam LED není a na regloskopu bude kužel správný, tak může 100x vědět že tam je LED ale nemá právo tě vyhodit.
        @Pepa_007 
Všechny rozhodně neoslňují. Když nekdo napere 4000 lm do staré plechovky, tak je to hovado. Ale když tam má 2000 lm, tak je to bez problémů.
Navíc už i poměrně často jsou LED žárovky homologované. A to že je homologovaná jen pro časté modely, a pro méně časté už ten proces nikdo nehodlá absolvovat, je byrokratický problém, nikoliv technický, že by ta LED žárovka něčemu vadila.
Problém je v tom, že se chytli toho, že homologovaný je světlomet jako celek. A tudíž nelze vyměnit žárovku za LED.
Za mě je to prasečina a kdyby EU chtěla, tak zvolí výklad že LED žárovka je pořád jen žárovka a pokud LED žárovka splní co splnit má, tak ji můžu dát kamkoliv.
Svítivé vláknové žárovky mají běžně 1600 lm i více a to nikomu nevadí...
Ano, důležité je neoslňovat. Ale správná náhrada zvyšuje bezpečnost, protože řidič lépe vidí.
Všechny rozhodně neoslňují. Když nekdo napere 4000 lm do staré plechovky, tak je to hovado. Ale když tam má 2000 lm, tak je to bez problémů.
Navíc už i poměrně často jsou LED žárovky homologované. A to že je homologovaná jen pro časté modely, a pro méně časté už ten proces nikdo nehodlá absolvovat, je byrokratický problém, nikoliv technický, že by ta LED žárovka něčemu vadila.
Problém je v tom, že se chytli toho, že homologovaný je světlomet jako celek. A tudíž nelze vyměnit žárovku za LED.
Za mě je to prasečina a kdyby EU chtěla, tak zvolí výklad že LED žárovka je pořád jen žárovka a pokud LED žárovka splní co splnit má, tak ji můžu dát kamkoliv.
Svítivé vláknové žárovky mají běžně 1600 lm i více a to nikomu nevadí...
Ano, důležité je neoslňovat. Ale správná náhrada zvyšuje bezpečnost, protože řidič lépe vidí.








