Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda v nové Hondě Prelude: Návrat legendy bez zklamání?

78 komentářů

ptr078
No neviem, videl som par americkych testov a vsetci tvrdia, ze je to slabota nehodna mena prelude, ktora nebude mat dlheho pokracovania, lebo nikto to kupovat nebude
ericn
@ptr078 přesně tak, je to návrat se zklamáním, první zmínky z US vypadají špatně. Stejně tak to bylo s CRX a CR-Z... Že si to ta Honda nepamatuje... O hybrid s CVT ve "sporťáku" nikdo nestojí. Navíc výkon jen 203k,zrychlení 8,2s, vmax 188, no tvl...
Avantime
@ericn Žiadne CVT tam nie je, choď sa prebehnúť v Civicu.
ericn
@Avantime byl jsem a nenadchl mě, kamarád ho má jako služební 😉 Navíc je sakra nízký a nedal ani zasněženou polňačku, tj museli jsme jet mojí OIV... Auto naprd...

K té převodovce...

"With the innovative new Honda S+ Shift system, Prelude delivers the ultimate electrified Honda driving e x perience with a responsive and engaging shifting simulation, featuring virtual rev-matched downshifts in S+ mode and enhanced engine sounds to increase driver feel and connection with the vehicle."

Takže něco jako eCVT, bude simulovat řazení, tvl sporťák... 🙈Tyhle inovace nikdy nedopadnou dobře...
Avantime
@ericn Nejdem mudrovať, keď som v novom Prelude ešte ani nesedel, ale nerozumiem prečo od toho niektorí čakajú nejakú M3 alebo čo.
ericn
@Avantime M3 asi nečeká nikdo, ale lehké ovladatelné GT bez hybridizace s normální převodovkou, byť automatem... Ale Honda toho není evidentně už schopna, takže stvoří opět něco, co si trh nežádal. Přitom má úspěch na dosah a zazdí to pohonem...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Avantime M3 nečeká nikdo. Stačilo by jen trochu vice opepřit.
dodo24
@Avantime lebo to stojí dosť penazí na to, aby si sa vedla tej M3 nemusel tolko hanbit
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@ericn Jak jsi z tehle vety odvodil, ze tam je neco jako eCVT?
ericn
Tak text nahoře od Hondy celkem odpovídá definici eCVT, nebo se pletu?

“ eCVT (elektronicky řízená bezestupňová převodovka) je typ převodovky, který se nejčastěji používá v hybridních vozidlech a kombinuje planetovou převodovku s dvěma elektromotory, aby zajistila plynulou jízdu a optimální účinnost. Na rozdíl od běžné CVT, která používá řemen a kuželové řemenice, eCVT funguje odlišně a dosahuje podobného efektu díky řízení elektrickými motory”

Pokud se pletu, rád se poučím 😉

Edit…Tak jsem neměl pravdu Jirko, Filip Garaj to ve svém novém videu krásně vysvětlil

youtu.be/mbegOKocBtk?si=gW5K-rix7RKmEzVQ

Doporučuji shlédnout… 👌
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn škoda že tam nedali silnější elektromotor, Nissan Qashqai v posledním provedení e-power má elektromotor samotný 151kW a ve sport mode dokonce až 161kW...
ericn
@del42sa tohle auto mělo mít alespoň 280-300k, pokud to mysleli vážně... 😉
_dan
63+47=110

Vzhledově moc hezké, ale hádám, že doba FWD kupé už je dávno pryč.
adamzprahy
@_dan asi tlustí pasažéři vpředu 😁

Taky mě to praštilo do očí. Chápu že se člověk přepíše, ale na tomto webu je taková chyba v každém článku a přecijen začít větu ideálním rozložením hmotnosti s 63% vpředu mi hodně zvedlo obočí než jsem dočetl konec věty s 47% vzadu.
Avantime
Čudujem sa, že Honda si v dnešnej dobe môže dovoliť takýto okrajový model, ale v každom prípade ma návrat Preludu teší. Všetci vieme, že to asi dopadne podobne ako s CR-Z, no takéto spestrenia ciest vždy vítam.
Rád spomínam na časy, keď mal sused čerstvo vodičák a otcovi brával Accord Coupé. Bola to piata generácia, ale americkej verzie, ktorých u nás jazdilo len pár. V čase Felicií bol aj ten 136-koňový dvojliter pre nás riadne delo. Kožené sedačky, bezrámové okná v elektrike a pekná modrozelená metalíza, no paráda. Také to prvé slobodné a bezcielne jazdenie, ktoré sa s rodičmi nedalo predtým zažiť.

edit: No teraz som sa dozvedel SK cenu a teda zabité: od 48 790€...to..je o 12 800 eur viac ako za Civic s rovnakou technikou.
Avatar - Jiří Kalabza
Jiří Kalabza
Baví mne ty záporné kritické ohlasy, a přitom je to ve všem lepší než předešlá = poslední Prelude 5 co se dělala do 2001 tedy se stejný motorem. Ale chápu, že někomu schází ten divný 90tkový design…
adamzprahy
@Jiří Kalabza problém je asi v tom, že je to jen jiná karoserie obyčejného hybridního Civicu, takže i ten základní Civic bude stejně lepší než původní Prelude. Trh je jinde. Doba původního Prelude je doba kdy frčeli třídvéřové Golfy apod. Je mi moc sympatické, že se někdo v této době pustil do takového modelu, ale nevim jestli se to nemíjí účinkem a cílovkou takových aut v dnešní době. Hlavně pokud to bude stát stejně jako BMW 2 coupé, které je rwd a od 220i lepší dynamika a všechno.
Avatar - Jiří Kalabza
Jiří Kalabza
@adamzprahy
No já zase nechápu nesmysl dnešní doby, kdy se coupé nazvou 4 dveřové sedany nebo i hatchbacky. Honda byla vždy předkolka není na tom nic špatného, a to BMW co je přejmenovaná 3ka stojí v Mku nesmysl...
A oceňuji tu snahu dát do prodeje něco co zboří ty současné pochybné snahy a manýry... Může se zařadit po bok obdobných kupátek, kterých bohužel není moc, ale naštěstí nám je Japonci servírují…
Avatar - lamal
lamal
@Jiří Kalabza
Uplny suhlas s obomi, vacsina co tu plká a nezmyselnosti Prelude nevie nic o predoslych generaciach. Vykonovo si nepohorsila vo vsetkom ostatnom je lepsia, akurat skoda manualu, ale OK.
Bude aj silnejsia verzia s turbom z CTR... asi v USA ofc.
Avantime
@lamal Za mňa je ten výkon aj hybrid v pohode, ale už Civic je drahý a za toto chcú skoro 50-tisíc eur. Pritom to má hybrid, pri ktorom nebudú platiť pálky za emisné limity tak čo na tom toľko stojí? Tie bezrámové bočné okná alebo simulátor podraďovania?
Avatar - lamal
lamal
@Avantime
Suma za auto je podla mna nezaplatitelnost kvoli nizkym poctom vyroby, Honda to isto dotuje, takze preto. Podobne to dotuje Toyota v pripade GR.
adamzprahy
@Jiří Kalabza uvidíme jaká bude cena, předběžně to vypadá okolo milionu bez DPH. To BMW 220i rwd stojí od 1.1m s DPH a technicky to nelze srovnat. Ale kromě toho je pravda že trh s kupé se kompletně vyklidil a kdybych si měl pro 2 osoby vybrat Civic za 800 tisíc nebo Prelude za milion, tak beru Prelude. Otázka je jestli kupci auta s max rozpočtem okolo milionu chtějí kupé na úkor techniky. Podle mě těch pár takových lidí bude řešit víc techniku než karoserii, ale uvidíme. Zase to nemusí být zatíženo tolik cenou za emise a příznivé provozní náklady mohou někoho přilákat na úkor "lepších" hatchbacků typu MB A apod. Prelude přeju úspěch, těch nudných konfekcí nebo nově asijských spotřebičů je na trhu moc 😊
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Jiří Kalabza bezva. Pokud za to bude požadovaná wow cena, tak proč ne. 👍😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Smekám nad uměním autora napsat pozitivní článek o sportovním kupé a vyzdvihovat vše co s autem a jízdou souvisí. Přitom má auto TRAGICKÉ parametry na to, že má 150kw. Zrychlení 0–100 km/h 8,2 s a Nejvyšší rychlost 188 km/h. Sportovní kupé? Pardon, akorát vzhledem.
Avatar - Jiří Kalabza
Jiří Kalabza
@Pepa_007
Vážně, hlavně, že předešlá nebyla v ničem lepší...
Tycoon
@Jiří Kalabza

Rok 1992

Honda Prelude 2.2i VTEC
Výkon: 136 kW
Zrychlení z 0 na 100: 7,1 s
Rychlost: 228 km/h
Avatar - lamal
lamal
@Tycoon
1s na 100 vykompenzuje cez 300nm krutiaku v pruznosti z eHEV :- )
ericn
@lamal a ta rychlost?
Avatar - lamal
lamal
@ericn
Nepodstatne, akcelerace 136kW víteka medzi 180-228kmh je tragicka, to nemas kde vyuzit hlavne v GT, ktore nie je primarne na okruh.
ericn
@lamal hmmm když myslíš, to video od Filipa zrovna o nějaké e x trémní dynamice nesvědčí... a btw na dálnici to asi žádný zázrak s atmo 2 litrem nebude. Proto ta bídná hodnota...
Tycoon
@lamal

Takže výkon ani zrychlení nejsou důležité. Rozhodují Nm. Budu na to zítra myslet při utahování šroubů kol. Je to 120 Nm, to by při dotahování mohlo vystartovat a ujet.
Avatar - lamal
lamal
@Tycoon
Ked sa tak nechapavo pytas tak ano, v GT je urcite prednejsi max krutiaci moment vzdy ked to potrebujes nez mat v serpentinach stale zaradenu 2ku a cakat na 5tis otacek resp vítek, pod ním nič.
Avatar - Jiří Kalabza
Jiří Kalabza
@Tycoon
Tak srovnávat je třeba stejný motor, že...
Nebo stejný obsah...
Tycoon
@Jiří Kalabza

On někdo Hondě zakazuje dát do auta výkonnější nebo objemnější motor?
Avatar - Jiří Kalabza
Jiří Kalabza
@Tycoon
Ne, ale ta stará byla také s 2.0...
Jan Faltýsek
@Pepa_007 je spousta silných aut, která jsou ve výsledku úplně nudná a člověk raději zpomalí, ale nová prelude mě prostě řidičsky baví. Je to takový mix moderního auta a starších japonských kupé, vtáhne do děje. Motor sice není silný, ale člověk nemá pocit, že by ho nějak trápil. Ale každého samozřejmě baví něco jiného.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Jan Faltýsek ano. S tím se nechá souhlasit, ne vždy je nutné frčet 200 po silnici. A ne vždy je třeba mít okouzlující zrychlení.
Jen si myslim, že pak to koupí jen Hondař, zbytečně se výrobce připravuje o další zákazníky.
Avatar - lamal
lamal
@Pepa_007
Myslis, ze GT86, GR86, MX-5 boli o niecom inom z pohladu dynamiky ? Zadny pohon + manual ti stale nevylepsi tebou oznacene "TRAGICKÉ parametry".
Nevypada to, ze ich kupovali len fandovia znacky.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@lamal byly.
Toyota GR86 s 234HP, 6.3s a 228km/h je pomalá? Plus zadní náhon a manuál?
Toyota GR86 je úplně jiné auto (lepší) než nová Honda Prelude.
Avatar - lamal
lamal
@Pepa_007
S tym uplne nesuhlasim, Prelude je lepsie odhlucnene auto. Prelude ma inu cielkovku nez GR86 a pisal som aj GT86 a MX-5, nevyberaj si len to co ti vyhovuje : D
ptr078
@lamal Aka je cielovka prelude? V japonsku to zatial kupuju iba dochodcovia. 70%
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ptr078 Tak to v Česku nebude fungovat. Čech nad 50 let se do ničeho, co je nižší než Kodiaq, soukat nebude. Japonci mají holt zásadně jinou (LEPŠÍ!) životosprávu 😊
ptr078
@lamal Tak tebou spominane auta su zaklad, v mnohych komunitach oblubene preto, ze sa daju lahko tuningovat a dorabat
Avatar - lamal
lamal
@ptr078
Aka je cielovka je asi otazka na Hondu a jej marketing, aka bude realne ukazu statistiky. V podstate je to jedno, podstatne je aby sa zakaznici nasli pri nemalych cenach.
ACE.
Uspěšné auto je to, které si lidi budou kupovat.
St.
Na toto auto musí být člověk Hondař. A to já jsem, koupím si ho.
Avatar - speedfred
speedfred
@St.
Tak potom gratulujem. Budeš máš väčšiu raritu ako je Porsche či Ferrari.
Ja osobne kupovať kupé tak by som vyžadoval aj trochu dynamiky ale nie všetci to máme rovnako.
ACE.
@speedfred je to stejně ve finále o pocitu a řízení a ne o nějaké absolutní rychlosti a nebo drtivém zrychlení. Před pár desítkami let jsem si užíval sportovní jízdu s autem co melo zrychlení ještě horší. Pokud nechceš závodit, ale užívat si zatáčky, je to celkem fuk.
Avatar - speedfred
speedfred
@ACE.
Mne o tom hovoriť nemusíš, mám rôzne špotové autá.
Ako GT ok ale keď chcem kupé a občas zablnúť tak Toyobaru je za mňa super volba a za menšie peniaze.
ACE.
@speedfred to mám a není to žádný super výkon, jde o to že normální silnice víc než stačí, tedy opět jen v příapadě, že člověk se chce za volantem bavit a ne to někomu natírat.
Avatar - speedfred
speedfred
@ACE.
Parádna voľba na okresky ale dá sa s tým krásne zviezť aj na kruhu. Mám trochu výkonejšie autá a tie už dokážu celkom vystrašiť tak to budúcna premýšlam aj nad GR86/BRZ petože sa človek môže zabaviť a nemusí sa báť. Toto má aspoň rwd, kdežto to Prelude je predoškrab a hybrid k "zábave" ako bonus.
Jirik_H
Vidím, že plno lidí čte autoforum.cz, kde zamrzli a dodnes adorují rakovinomety (alias sazomety alias diesely). A nechápou komplexnost dnešních aut a zamlčují zásadní informace.
Máme rychlostní limity tak proč do háje potrebuji auto jedoucí nad 200 km/h? Nebo těžká auta? Stará málo bezpečná auta? Honda má svou kvalitu, mechanicky byla a je nadprůměrná, navíc trvanlivá. To oproti problémové a zaostalé evropské produkci včetně Škody.
Avatar - lamal
lamal
@Jirik_H
Tym ludom staci, ze vo svojom aute s chipom budu v priamke rychlejsi za 100tis kc... nejde o nejake exaktne a delikatne rozlisovanie, McDonald VS Michelin *** ...
ericn
@Jirik_H škoda, že to ta Honda nedokáže přetavit v prodeje, že? Mrkni jak se daří novému Civicu. Žádná pecka to není, že?

Můžeš být sebe lepší, ale pokud o tom nepřesvědčíš zákazníka, je to na nic...
Avatar - lamal
lamal
@ericn
Sledujes globalne predaje H. Civic a spokojnost zakaznikov Hondy na klucovych trhoch ? Si trochu mimo.
ericn
@lamal ty kupuješ auta v Japonsku nebo Americe nebo v Číně? Sleduj Evropu a tady Civic neboduje.

Btw v USA je to jen 185tis ks (10Gen se prodávalo 2x více), v EU není ani v TOP50 modelů, tedy hluboko pod 80tis ks, v ČR jen 137 aut? Vážně je to úspěch?

Spíš to vypadá, že jsi mimo ty 😉
Avatar - lamal
lamal
@ericn
Globalny model s hlavnymi trhmi mimo EU sa posudzuje globalne.
Myslis to, ze predaje v USA od 2022 stupaju a 2025 by mohol byt na urovni 2024 ? Alebo ze v Cine sa tiez predava rovnako ako predosla gen tj 2021 vs 2022 ?
A k spokojnosti zakaznikov, Honda je v USA na spici - stále. Docela demagógujes, to je tvoj novy kolorit ?
ericn
@lamal tak znovu, vezměme si US

2021 263,787
2022 133,932
2023 200,381
2024 242,005
2025 185,225

Za to 10 Gen běžně překonávala 320tis Ks/ročně až na ten poslední, výběhový 2020 - 261tis ks, top 2017 bylo 377tis ks.

Nevidíš rozdíl? Jsou to jen čistá čísla, tak jakou demagogii v tom vidíš?
Avatar - lamal
lamal
@ericn
Pisal som konkretne
a) predaje v USA od 2022 (11g) stupaju a 2025 by mohol byt na urovni 2024 - co si nepochopil, vsak to vidis na cislach co si poslal
b) Alebo ze v Cine sa tiez predava rovnako ako predosla gen tj 2021 vs 2022 - 10g VS 11g
Ze sa 11g predava menej nez predosle generacie, je podla teba nieco nove ? A Golf sa predava tolko co predosle generacie ?
V Roku 1999 sa v EU predalo 703,932 a v 2022 ani 180tisic lol 😁
Jirik_H
@ericn Evropa je bloklá nařízeními, za která lobboval VW, aby omezil konkurenci a nyní se obrátila proti samotnému VW. Evropa vzhledem k omezenosti, nemožnosti v reklamě poukazovat na slabiny konkurence, atd. je prostě out.
Jirik_H
@ericn Samostatné prodeje Civic E:HEV nejsou uváděny. Ale jinak se Civic velmi dobře prodává, viz prodeje za 2024
https😐/www.motor1.com/…t-selling-manual
ericn
@Jirik_H tak nevím, asi tu dneska jste slepí i hluší, ne není to tak a to ani v US ani v Evropě. Čísla nelžou (viz výše) a nic jiného než eHEV se v Evropě nedá koupit... Tj v Evropě je mimo TOP50 modelů a v US sotva přeleze 200tis ks...
Jirik_H
@ericn Tohle reklamujte ne u Hondy, ale v Bruselu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Jirik_H DE dálnice má všude rychlostní limity? Aha. Už to neomezené zrušili? Snad jsem nic minulý týden neporušil, frčel jsem tam 220.
Jirik_H
@Pepa_007 Dobře a který hybrid jezdí rychleji než Civic E:HEV? Jo BMW, to dá 215 km/h, ale stojí aspoň 2 mega, zatímco civic stojí skoro 1/3.
Zatím hybridy Hondy a Toyoty jsou prakticky tím nejlepším, co se dnes dá koupit. Spolehlivost, vlastnosti.
adamzprahy
@Jirik_H hele autoforum nečtu, ale ty parametry u "sportovně" střiženého auta jsou podle mě problém kvůli kterému to moc úspěšné nebude. Typem karosérie v kombinaci s relativně jednoduchou hybridní technikou mi to připomíná aktuální Prius, který bude asi stát stejně nebo možná méně, ale má lepší dynamiku a bude praktičtější. V některých zemích hev nestačí na nějaké výhody, naopak phev ano, takže zase něco co uplně neni nějaká výhoda pro Prelude. Kdo nebude řešit že chce hybrid tak si koupí BMW 220i. Ale je fakt že vyloženě kupé už nejsou. Nevim, bojim se že je tam příliš mnoho ale za příliš ambiciózní cenu. Jinak se mi auto líbí, ale parametry zrychlení to má úplně průměrné jako řekněme běžná Corolla 2.0 hybrid. Ale třeba Honda překvapí a cílovka se najde, já budu jedině rád 😊
Jirik_H
@adamzprahy Nevím, zda jste řídil nějakou Hondu, jak se s ní dají projíždět zatáčky. Porovnávat hondí E:HEV s Priusem je dost mimo.
Honda nikdy nepreferovala rychlost v přímém směru, viz CRX, NSX, Integra Type R, ale celkovou rychlost a prožitek, třeba rychlost a jistotu při projíždění zatáček.
Mám obyčejného Civica 9G, navíc kombi, ale v zatáčkách mi nestačí naprostá většina koncernových aut i daleko dražších. Brzdí, kde já jen prožívám pocit zakleknutí podvozku při vykružování zatáčky. A to má vzadu jednoduchou torzku...
ptr078
@Jirik_H Nebude to skor tym, ze si lepsi sofer/ viac zapojeny do soferovania ako priemer? Par civikov som riadila a prislo mi to take normalne auto, oproti fokusom nicim zaujimave
Jirik_H
@ptr078
😄 Nevím. Ale více hondistů má podobné zkušenosti. Prostě pocit mít auto pod kontrolou. Jel jsem párkrát škodovkou, ta čitelnost reakcí mi chyběla. Reagovaly dobře, spíše normálně. Ale nebylo to takové bezprostřední spojení s autem. Ale může být, že ne každý to u Hondy cítí.
ptr078
@Jirik_H Tak zase skodovka nie je pozitok z jazdy, vatsinou torzka vzadu
ericn
@ptr078 no Filip se zrovna nad zadní nápravou Prelude úplně nerozplývá 😉 viz video…
Jirik_H
@ptr078 Honda to zvládá i z torzkou, viz 9G pro Evropu. Jasně, Civicy a výše měly v 90. letech vpředu, vzadu dvojitý lichoběžník hydroposilovačem řízení... Od 2000 (7G) mají Civicy el. posilovač řízení.
pevec1
Zdravím, uměl by někdo vysvětlit, jak došli k těm 150 kW ? U Prelude se nějakým způsobem sčítají výkony ?
Jirik_H
@pevec1
Tabulka
Max. výkon spal. motoru 105 kW (143 k) / 5 900 min⁻¹
Max. točivý moment spal. motoru 186 Nm / 4 500 min⁻¹
Výkon elektromotoru 135 kW (184 k)

Max výkon je dán tím, jak je nastaven management řízení spalováku a el. motorů, jaký max. výkon mohou dávat společně.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@pevec1 Jestli je to pohon ala CRV, tak do nějakých 80 km/h to jede jen na elektro, takže max 135 kW, a pak se připojí i spalovák skrze spojku a jednostupňovou převodovkou a fungují zřejmě společně...
Jirik_H
@Barry Lyndon Přesněji řečeno převodovku mající jeden pevný převod. Otázkou je, kolik el-motorů je v pohonu, Prelude má 2 pro vektorování tahu, NSX 2 má 3 el-motory v pohonu, protože měla pohon na všechny 4.
Avatar - del42sa
del42sa
@Barry Lyndon na stránkách Hondy píšou 184 k, což je cca 133kW a vzhledem k tomu, že auto primárně jezdí na elektromotor, tak maximální výkon = výkon elektromotoru

www.honda.cz/…onfigurator.html#…
Prezivkynetreba
Neviem či je šťastné používať názvy modelov podľa áut z minulosti pričom nereflektovať ich charakter. Toto je proste len športovejšie vypadajúca obyčajná Honda Civic. Nuž od tejto kategórie vozidiel čaká človek niečo iné. To už naozaj radšej zvoliť Civic ktorý je de facto skoro to isté auto navyše praktickejšie a lacnejšie.

Keby tam osadili okrem podvozku aj motor z Type-R tak by som nepovedal ani slovo. Pri tomto koncepte si nie som istý kto má byť zákazník.