Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Čínská budoucnost Opelu? Stellantis chystá odvážné sdílení techniky

124 komentářů

ericn
Opel už dávno není 🤢
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@ericn

Suhlas
Ja Prvni a Posledni
@ericn

Ve tvém omezeném světě nefiguruje.
V ostatním světě je Opel stále přítomen.
ericn
@Ja Prvni a Posledni A co je na těch autech se znakem OPEL od Opelu? Ani design už není Opel, slabá technika Stellantisu a teď i Čínská, no bravo.

A omezeném vidění světa ty zas něco víš... Jediné co tu předvádíš je konfrontace s kýmkoliv, kdykoliv a na jakékoliv téma... Tj. raději nereaguj.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni a Posledni
Ve tvém hloupoučkém světě stačí logo Opel k tomu, aby jsi viděl Opel. Když někdo vytetuje kravce blesk na zadek, tak ty uvidíš Opel.

Ve světě intelektuálně vyspělejších chceme vidět takový Opel, u kterého logo na kapotě je odrazem hodnot, filozofie a techniky Opelu. Ano, Opel je dávno mrtvý.
Arese
@rohYpnol Krásně vysvětleno! 👍
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol Andula, kravka a podobné tituly směřované k ženám nás jen utvrzují o tvém panictví😊 nechtějí tě co? no bodejť, kdyby pro mě přijel na rande tragéd ve Fábii a po večeři mě chtěl odvézt k rodičům, taky bych zdrhal😊
traveldrive
@Man Ký Viac palcov pravdu tvojim detinským nápadom nepridá, ťuťko. 😉 😄
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive a to jsem si nikdy nedal ani jeden a nikomu dalšímu taky ne, věřil bys?
traveldrive
@Man Ký nie
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive tak zjevně tady někdo umí s tímhle systémem vyjebávat a ten sympatizuje s mými příspěvky, ale já a počítač to je španělská vesnice.
ale že mi nevěříš rusofil mi zas tak nevadí😊
traveldrive
@Man Ký Zjavne ani netušíš, kde je sever, ťuťo. Písať s tebou je čistá strata času.
Makovnik
@Man Ký kravka nebola myslena na tvoju existenciu, nemusis to tak prezivat a identifikovat sa so vsetkym.
Za to, ze si traged sa tiez nemusis odbavovat na diskusii
Avatar - xxc
xxc
@ericn Už to bude 100 rokov za chvíľu
ericn
@xxc bohužel už jen to jméno...
traveldrive
@ericn Opel stratil identitu už dávno, s príchodom Stellantisu na ňu aj zabudol.
Avatar - Stejsn
Stejsn
S tím "neúspěšným obdobím pod GM" bych byl opatrný. Byl pod ním skoro 90 let a stále žije.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Opel je dnes uz nadbytocna odnoz celeho toho ich pezotackeho cirkusu ... opel ako taky skoncil predoslou astrou ... to dnes uz radsej aj MG ako opel a to v ziadnom pripade nefandim cine... len chcem ferove auto...

Ta predosla astra tak tu by som aj dnes bral...
traveldrive
@3_diamanty V rámci Stellantisu je asi nadbytočný (ale to aj Fiat), v rámci európskeho automotive rozhodne nie (a ani Fiat nie). Škoda, že pre takéto prípady neplatia žiadne antimonopolné pravidlá, a tiež že národy strácajú svoju národnú identitu, a nie sú na to svoje, pravé a nezameniteľné dosť hrdí.
Avatar - del42sa
del42sa
manageři Stellantisu jsou nepoučitelní....
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@del42sa Učí se od těch nejlepších 👍👍 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom

Oni se nepoučují od těch nejlepších 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@rohYpnol

Komunistická Čína buduje kapitalismus.

Komoušská EU buduje komunismus.
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Komunistická Čína buduje komunismus smíchaný s kapitalismem 19. století.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@rohYpnol Učit se, učit se, učit se👍👍 👍
Avantime
@del42sa Práveže sa poučili, najmä keď po Indoch museli prekopať prakticky celú Smart platformu, čo ich možno v konečnom dôsledku stálo viac ako vývoj vlastnej európskej. Leapmotor takéto veci zrejme zvládne lepšie.
traveldrive
@Avantime Lepšie alebo dobre? Podľa mňa stále dosť neistý výstrel.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Future is electric. China is electric. Future is China 👍👍 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom
...EU is China 👍👍👍
Avatar - del42sa
del42sa
@rohYpnol budoucnost je komunismus a celá EU tam směřuje
traveldrive
@del42sa Nemáš pravdu. Čo buduje celá EU, je ďaleko horšie, nie nepodobné severnej časti Kórey - všemocná vládnúca vrstva, nevolená komisia s patentom na pravdu v čele a bezmenné nemysliace stádo, živoriace v mene krásnej zelenej budúcnosti.
psel
@traveldrive ale no tak. Nevíš o čem píšeš, jen kecy ala panAdol. Jsi tak naplněný žlučí že nevidíš realitu.
Možná si do severní koreje udělej výlet a pak reportuj, takhle z tepla Evropské Unie a subvencovaných potravin se ti to za svobody projevu hejtuje krásně, co?
traveldrive
@psel Ale kdeže, žlč ani náznakom. Realitu nevidí z bežných ľudí nikto. Ale dá sa tušiť. 😉
Avantime
@traveldrive Budem sa tváriť, že tieto tvoje kydy na EÚ nepíšeš triezvy, ale už sa mi to ťažko prehliada. Nie je zďaleka dokonalá, ale prirovnávať ju k Severnej Kórei je už iná diagnóza.
traveldrive
@Avantime Ja neprirovnávam. Iba odhadujem smerovanie, hlavne ak pri moci zostanú elity, ktoré tam sú. Ak dovolíš, je to predsa len trochu rozdiel. Faktom je, že voči súčasnej politike EÚ mám zásadné výhrady. Ako sa budeš tváriť, je tvoja vec. Nemám pocit, že by som Ti svoj pohľad a názory nejakým spôsobom vnucoval alebo podsúval. 😉
Sevca1
@traveldrive Tvl, tak Severní Korea. To je slusnej oddíl. Jestli tohle srovnání co jsi napsal myslíš vážně a nejsi pod vlivem tak seš echt debil. Že by Fico familie 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Je potřeba pro intelektuálně slabé dávat tvrdé příměry. Jinak není ani šance aby pochopili...
Sevca1
@rohYpnol Myslíš sebe debile? Tvrdý primer? To je kujva vedle, jsi tam ty socko co čekáš na peníze od Babiše a Okamuri zajeď. A už mi nekaz neděli
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Potrefená husička zahýkala, co... no, jak je vidět pro některé jako jsi ty je i tvrdý příměr nedostatečný pro schopnost pochopit. Jak říkám, nedostatek intelektu, viď ty hujere 😁
traveldrive
@Sevca1 Kde všetci vidíte prirovnanie? Sakra ľudia, naučte sa čítať a chápať písaný text.
psel
@traveldrive no o to se právě snažím. Třeba ta nevolená komise, to už jsme přece probírali mockrát, bez shody parlamentu EU nebude zvolena. Kdo prosím voli Kima rakeťáka?
A koho mysliš tím nemyslícím stádem? Ti co chodí na demonstrace proti Ficovi? Nebo ti lidi na dezolátských demonstracích tady v ČR? Nebo ti co demonstrovali minule proti Bábovi? Možná si jen myslíš, že jsi jediný kdo myslí a že do stáda nepatříš, ale jsi občan EU a jsi tedy stádo.
Politika EU je politika naše, na té politice se shodla většina jinak by nebyla naší politikou. Smiř se s tím, až se většina změní tak to zase může být jinak. Nadávat na EU nemá smysl, nadáváš si tak vlastně sám sobě. Udělej si svou partaj a jdi do toho. Třeba přesvědčíš ostatní a něco změníš.
U Kima nejde o stádo, tam jde o kejhák. A když máš smůlu tak jsi rad za kořínky trávy že neumřeš hlady. Tahat Kima sem je fakt pod úroveň.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Politika EU je politikou proti našim zájmům.

Tohle je alfa a omega a kdo tohle nezvládá pochopit, tak je jen hloupou ovcí.

Politika EU je nejen proti našim zájmům, ale proti zájmům V4 a mnoha států.

A proč? No třeba už jen proto, že německá politika je dnes politikou proti zájmům Němců, francouzská politika je politikou proti zájmům Francouzů...
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@rohYpnol 👍👍 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opel dávno zhynul.
Udělat z Opelu schránku pro techniku Leapmotor aspoň dává obchodní smysl. Pro Čínu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mimochodem, základní cena Corsy 400t.
Základní cena Corsy Electric 720t.

Corsa Electric je o 80% !!! dražší než Corsa se spalovákem. Ale to je ta cenová parita, že, hujeříčci, doníčci, hendlíčci... 😁😉
Arese
@rohYpnol Na tuto informaci se od nich dočkáš jen... ohlušujícího ticha! 😃
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese
Takové že je slyšet i jiskření probíjející kartody... 🤣🤣🤣
ptr078
@rohYpnol Odpoviem ti za donaparita kym sa zobudi.... cenova parita tu samozrejme je, a ked nie, tak najneskor do roka dvoch.. mozno 10tich tu bude, ked dodatocne zdrazia a zdania ice... a ked si zratas celkove naklady, cenu nabijania, ked nabijas v cinziaku so spolocnych bytovych priestorov na tajnasa, alebo mas fotovoltiku zadara na streche, co ti kupil svokor k vianociam, je to ovela lacnejsie... prinajhorsom si mozes odskocit na hodinku dve na verejnu nabijacku, kde si porobis do roboty co treba, zvlast ked si lekar alebo rozvodovy pravnik nemusis platit za priestory a zase usetris.... a kedze su zlozene z dvoch suciastok, vobec sa nekazia a naklady na prevadzku su nulove a len hlupak a spiatocnik nema na dvore aspon 5ev, jedno na kazdu prilezitost... lebo ked nemas ev, okradas svoju rodinu
ericn
@rohYpnol vtipně jsou ceny i ojetin, od 280tis. Ten kdo jí koupil v roce 2020 za víc jak 880tis tak ztratil 70% hodnoty za 5 let... Super... Asi je o ně neuvěřitelný zájem 😁👌 Ztráta absolutní hodnoty 600tis Kč za 5 let na malém autě je naprostý masakr...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Počkej, ale ty v tom nemáš kolik stovek tisíc majitel ušetřil tím že dobíjel elektřinu ze společné zásuvky bytového domu... 🤣🤣🤣
ericn
@rohYpnol tak to bys mě rozesmál 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn vidíš to, a já se občas bavím s bolťákama co jezdí s autama, který neplatí a nikdo z nich by třeba do dýzlu nesednul ani za zlatý prase. proč? když se vybírá podle levé strany jídelního lístku, je to něco jiného😊
takže nezaměňujte volbu srdcem s volbou peněženky😊
ptr078
@Man Ký Ved presne, ked nie je auto firemnym benefitom, nekupujes to vo fleete v zlave, alebo bez dph, na ico v zlave, tak si za svoje peniaze sakra rozmyslis za co utratis napr 100 000e 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ptr078 ale ano, v pořádku, ale nevydávat nouzi za ctnost. nemám na automat, tak jsem hrozný petrolhead, že řadím rukou apod.
ptr078
@Man Ký Aj tak sa da na to pozriet, na druhej strane napriklad vw rusi vsade manual a to dsg stoji vatsinou za staru backoru. Tak sa nediv, ze ludia to nechcu
ericn
@Man Ký to si vyplodil sám? Kde mluvím o dieselu? On si někdo koupí elektrickou, vlastně jakoukoliv novou Corsu srdcem? Takového troubu bych rád poznal 🙈🤣

Pochopil bych ještě to ojetý EV, kdy si to chceš vyzkoušet jako druhý do rodiny a nezahučet v tom takový ranec 😉 Ale novou za 3/4 milionu v základu? To ne…
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn tepelné čerpadlo stojí víc, než vincek. koho by to napadlo? ano, dát do pořádku posra.ný věci stojí víc, než je dosr.at...
ericn
@Man Ký hmmm koukám dochází ti nápady, kašli na to... lezou z tebe hlouposti 😉
Sevca1
@ericn Hele to je klasika u něj. Něco plácne. Pak mu to někdo vysvětlí že se mýlil, ale on nestahne ocas. Naopak začne kličkovat jak zajíc a odvádět řeč jinýma nesmyslama. A nejvíc mě baví jaký je tvrďák po netu.
ericn
@Sevca1 jj to jeho okecávání je pod víc články, když dojdou argumenty 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn ale to není žádné okecávání, jen další odvětví greendealu... stejně jako zákaz uhlí, OZE a další... to je prostě přirozený vývoj
ty woe mě nemusíš přesvědčovat, že auto s osmiválcem nebo motorka jsou pecka, jasně, že jo, užívej dokud to jde, já si toho užil dost a ještě užiju, ale jednou to skončí, to je snad každému dospělému člověku jasné...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn mně žádný argumenty nedošly. a ševčíku ty dej klidně vědět, kde mi budeš z očí do očí nadávat, rád tam přijedu. abys neměl pochybnosti😊
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn topit uhlím je nejlevnější možnost, tepelné čerpadlo, co se týče investice je zase nejdražší, a návratnost je delší, podobně to je s elektromobilem.
jestli je to u Corsy nějaký ex t rém, tak třeba u BMW pětkové řady už to takový ex t rém není. překvapuje tě, že zděný barák stojí víc než dřevostavba?
ericn
@Man Ký tvl to jsou příměry, nic lepšího vážně nevymyslíš, abys to mohl lépe okecat? Neušlo ti, že jsme na webu o autech? hmmm

Btw ty znáš nějaký BMW 5er rv 2020, na elektriku? Že bychom si srovnali propad hodnoty s benzinem nebo naftou? To si borec… já měl za to, že se začala vyrábět v roce 2024 a stejně nikdo ho nechce 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn a neušlo ti, že ta elektřina se prosazuje kvůli ekologii, úplně stejně jako to topení? že jde v obou případech o emise?
proč pořád řešíš, kolik to stojí, kolik to ztratí na ceně apod. kdybychom neřešili ekologii, nemusíme vůbec řešit tohle a všichni by jezdili naftou bez močoviny.
ericn
@Man Ký upřímně jsou mi emise u aut v aktuální Euro normě E6d+ úplně volný. Tj auta po roce 2018 jsou v podstatě poměrně čistá, tak to není důležité. Propad hodnoty ale důležitý je, peníze musím vydělat, nikdo mi je nedá jen tak. Takže je nevyhodím oknem, jen aby se automobilky nažraly.

Navíc EV není o ekologii, jeho výroba zatěžuje víc jak spalováku, jen je lokálně bezemisní samo o sobě. To z čeho je Elektrika vyrobená nelze pominout a u nás je to půl bez a půl uhlí, tj bezemisní není... Navíc dostáváš výrazně horší produkt, který není "user friendly". Dokud vám EV fans nedojde, že většině zákazníků to nevyhovuje, pořád se tu budeme jen dohadovat.

Mě to je jedno, jezděte si v čem chcete, já budu také. Jen mě nepřesvědčuj o blbostech výše, nemáš argumenty, jen to okecáváš... je to docela už nuda...

Největší blbost, co si napsal je, že se elektřina prosazuje - není to pravda. Nebýt tlaku politiků a peněz Číny, nic z toho není a má to jen pár nerdů a ekošílenců... Sama by se nikdy neměla šanci rozšířit, jelikož to stále není srovnatelný produkt...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn opakuješ pořád dokola ty samý bláboly. elektrický auto se vyrábí stejně jako spalovací, mnohdy ve stejné továrně. rozdíl je v baterkách, doposud to nikdo neřešil, teď to dávají do aut, tak ti najednou vadí, že to není ekologické. je třeba získávat lithium ze selanky, to je daleko čistější způsob.

ANO!!!!!!! elektrické auto nevychází jako den a noc proti spalovacímu. ale vychází líp. a my si nemůžeme vybírat mezi černou a bílou😞 tak jednoduchý to není.
ericn
@Man Ký vždyť si ho kup, já ti v tom nebráním 😉 Ale kvůli těmhle krámům já nemám na moc výběr. Navíc to Evropské automobilky pomalu likviduje a to ti nevadí? Investují do něčeho, co nechce 85% trhu nových aut. Nebýt regulace a nákupu firem a institucí, není ani ani ten 15% aktuální podíl na EU trhu... Je to směšný 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn směšný je, že nedokážeš pochopit, že to co se děje s klimatem je způsobeno tím, co chceš, aby dál nerušeně pokračovalo.

tedy, obézní člověk s jednou mrtvicí a dvěma infarkty odmítá zhubnout, protože je to obtížné, nebaví ho to, chce jíst, co mu chutná, ležet u telky a pít pivo a vysvětluje doktorovi, že tomu nerozumí.

dospěj! nebo mi vysvětli, že se pletu. tedy ne já, že se pletou všichni ti chlapi s doktorátama.
ericn
@Man Ký no tak OAD s tou klimatickou změnou opravdu vytrhne trn z paty, ta promile světových emisí. A Evropa se svými celkovými 6% na celkových emisích, Čína hodí do placu zas pár uhelek, jako každý rok a je klid...

Hlavně mě baví ty tvoje neustálý ujetý příměry, jsem zvědav, co zas vymyslíš... Okecávat to můžeš jak chceš, je to zbytečné 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn

www.ekonews.cz/…evropske-komise/

a jinak blábolíš zase ve stylu no já jsem tlustej ale soused je tlustější...

Čína vyrábí pro celý svět i pro EU a tudíž je jasné, že má větší emise...
klidně mi říkej, že blábolím, blábolí totiž celá Evropská unie a vy chytřejší píšete do diskusí, jak tomu nikdo nerozumí😊
ericn
@Man Ký No jo, vždyť blábolíš 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn jsem rád, že jsi dodat ty argumenty, po kterých sám voláš.
ericn
@Man Ký jako, že nějaký aktivistický web několika dam o udržitelnosti je relevantní? Oukej... 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn ty si myslíš, že Čína bude chtít věčně vyrábět za lacino a kurwit si životní prostředí za pár šupů? to si myslíš špatně. z toho už vyrostli. to se tak stane, když zbohatneš, začneš přemýšlet víc dopředu, už nežiješ ze dne na den.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ericn furt dokola "nikdo ho nechce" já se pose.. koho to zajímá? nikdo nechce platit daně, nikdo nechce třídit odpad, dejte lidem vybrat, jestli budou házet odpadky do koše nebo je budou sypat ven jako v Egyptě😊 to jsou argumenty, no a protože tomu většinový křupan nerozumí a neslyší to budou muset být emisní povolenky, když vám nevoněly dotace tak budete platit, takhle je to jednoduchý... inteligentního člověka nemusíš nutit, aby se choval zodpovědně, většinové stádo asi budeš muset přimět jinak...
Arese
Po spadnutí Opelu pod Stellantis pro mě tato značka přestala existovat. Poslední pravý Opel je pro mě Insignia II, vše poté už je jenom francouzský odpad, byť trochu lépe naladěný a nezlikvidovaný i-Cocpitem...
Avatar - del42sa
del42sa
@Arese www.autoforum.cz/…hranici-rozpadu/

otevírá se mi kudla v kapse, když vidím tohoto zmr.da a ještě má drzost to komentovat
ericn
@del42sa jj, taky jsem si říkal, že ho měl Stellantis zažalovat, že firmu neřídil jako správný hospodář 😉 Sklaplo by mu...
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn to je něco podobného, jako když Merkelová jezdí po různých přednáškách po celé EU a doteď obhajuje migraci jako správnou věc ....

„Wir schaffen das“
ericn
@del42sa přesně, jeden by zvracel...🤢
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese A Skodovka prestala existovat po zacleneni do VW?

Nicmene spojeni s Cinou je tupost nejtezsiho kalibru.
Arese
@Ja Prvni 123 Srovnáváš zcela nesrovnatelné, VW měl v době spojení se Škodou nesrovnatelně lepší techniku ve zcela nesrovnatelné šíři. Technika PSA je v posledních letech ve srovnání s tou od GM v době jeho odluky od Opelu katastrofální....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese Je to stejna pisnicka.

Skodovka ma podvozky VW, motory VW, elektroniku VW.
Ma jine znaky a svetla...

Skodovka muze jen to, co ji VW dovoli.

Jediny rozdil vidim v tom, ze Skodovka byla tretiligova post RVHP firma, neschopna samostatne existence.

Fiat ma skvelou a barvitou historii!
Ale popravde jestli byl schopen samostatne existence nevim.
Fakt to nevim.
ericn
@Ja Prvni 123 máš ten pocit, že se Fiat může samostatně rozhodovat? Ani omylem, podívej se na jeho portfolio osobních modelů v Evropě, je tam snad něco zajímavého? Škodovka je proti tomu premiant s velmi širokým portfoliem, které ji Fiat může jen závidět. Poslední co bylo zajímavé, Tipo, Stellantis pomalu zabil. Dožívá jen sedan s dieselem, kvůli Turecku... F500 není zajímavá ani s tím litrem, natož EV. No a pak už jen vše PUG crossover,,,
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@ericn A nepisu nahodou, ze je to stejna pisnicka?

😎
ptr078
@ericn Tak ono to je trochu komplikovanejsie, tusim v stellantise ma fr vlada okolo 5%, talianska vlada to chcela dorovnat. Hadali sa pred casom hlavne koli volnym vyrobnym kapacitam na juhu talianska. Talianska vlada sa snazila presvedcit stellantis, aby zacali viac vyuzivat volne existujuce kapacity, ale oni radsej cina atd. Taliani obvinuju frantikov zo zaujateho postoja a preto chceli podiel v stellantise, ale zatial to nepreslo
Avatar - praptak
praptak
@Ja Prvni 123 Ne všechny motory byly vyvinuty přímo VW.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

Samozřejmě ze to stejná písnička není.

Škoda dostala v rámci VAG za úkol vývoj určitých věcí.

Ano, Škoda je často poskládaná z dílů a techniky společné s VW. Ale není to technika VW, je to technika VAG. Něco vyvíjí VW, neco vyvíjí naopak Škoda.

Takže tvými slovy naopak některé Volkswageny jsou poskládané z dílů Škoda 😆

Například nový Passat, který je jen Superbem s jinou maskou... nevyvíjel to VW, ale Škoda.

A jak to má Opel? Technika co využíval Opel skončila a všechno je Stellantis technika.

Opet nemáš pravdu. Příběh Škoda a Opel se diametrálně liší.
scandy
@rohYpnol A čo použila škoda pri vývoji passat-superb. škoda-podvozok,škoda-motor,škoda-prevodovka,škoda- matrix atd. atd.Práve naopak škoda je len preznačkovaný vw.Ved sa pozri zospodu len na kodiaq alebo elektro.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@scandy

Tvými slovy - Up byl/je převlečené Citogo, Polo je převlečená Fabia...
Avantime
@Arese Dobre, ale povedzme si aj B, že Opel po tom, čo sa ho GM zbavil, tu už vôbec nemusel byť, dopadol by ako Saab. Je to vždy súhra okolností, osud.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
A nebo tady Opel mohl dále být pod GM, kdyby EU svojí ideologií nelikvodovala EU automotive, že... to je to C, co je třeba říkat.
Avantime
@rohYpnol Aha...a nie preto, že bol Opel dlhodobo v strate?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime

A proč? Protože GM nedávalo smysl vyvíjet nové modely pro trh, který zjevně směřuje do ee
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Krásná ukázka podpory čínské produkce, zisků a tím a komunismu. 😖
Evropský autoprůmysl tím utrpí, po green dealu a strašení co2, další ránu. 😫
traveldrive
@Pepa_007 V Číne dávno žiadny komunizmus nebudujú...
Arese
@traveldrive Což ovšem nic nemění na tom, že je to hnusná diktatura pod vedením KS. 🤮🤮🤮🤮🤮
traveldrive
@Arese Čo nič nemení na tom, že nás do toho nič nie je.
Arese
@traveldrive To se právě šeredně pleteš. Pokud nás ekonomický ovládne takovýto diktátorský režim, je to samozřejmě mnohem horší, než kdyby to byla svobodná demokratická země.
traveldrive
@Arese Tak v tom sa mýliš absolútne. V obchode a moci je pojem ako demokracia iba slovo. Ak si si nevšimol, krajiny, ktoré tvoria politiku EU (ktorá má s demokraciou pramálo spoločného), sa tiež hrdo nazývajú demokratickými, pritom devastujú vlastný priemysel a škodia vlastným ľuďom tak ako diktárori. EÚ alebo Čína, všetko je to banda. Jeden ťa ničí ideologicky, druhý to využíva obchodne a chce ťa ovládnuť z druhej strany. Vždy ide o prachy a o moc. Kto je horší?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Uplni magori... pomahaji plest provaz, na kterem budou obeseni.
Arese
@Ja Prvni 123 Jj, tuto naivitu spojenou s hamižností kapitalistů si onehdy moc pochvaloval i jistý V. I. Lenin ...😧
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese

Ještě že máme lipánka, který to diky své znalosti a komoušské uvědomnělosti připomněl 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol Blbe.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123
Vím že pravda tě občas zabolí.
Kasprik
Devět.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Kasprik Čeho?
Avantime
Aby mohol Stellantis využívať technológiu Leapmotoru a aj predávať elektromobily za také ceny, je určite ich zbožné prianie.

Lenže pokiaľ si pamätám, pri kúpe podielu v Leapmotore zaznelo celkom jasne, že technológie tejto značky sa nedostanú do modelov Stellantisu.

Samozrejme, rozhodnutia sa menia, možno si už Leapmotor spočítal, že v Európe má väčšie šance uspieť v obale tradičnej značky, ktorá nemá 10 ale 125 rokov.

Podľa mňa to Mazda spravila rozumne, že elektromobily zverila čínskemu výrobcovi. Dalo by sa povedať, že si ušetrila starosti, ktoré jej za to nestoja. Na to, aké vysoké nároky dnes trh kladie na elektromobily, je ich podiel v predaji strašne malý a ešte dlho bude. Je to proste fakt a musia ho prijať aj zarytí zástancovia tejto technológie, ktorí si často žijú vo svojich bublinách a nerozumejú širšiemu kontextu.

Nech sa značky, ktoré dlhodobo pôsobia v Európe, ďalej zameriavajú na zdokonaľovanie full-hybridov a zlepšovanie ich cenovej dostupnosti. Popritom budú mať v ponuke aj elektromobily z Číny, odkiaľ aj tak potrebujeme suroviny. Profitovať budú obe strany.
traveldrive
@Avantime No ale aby Leapmotor uspel, hoci v kabáte európskj značky, musel by na to poriadne šliapnuť. Jeho súčasné modely zatiaľ nie sú bohviečo, a ľudia nie sú až takí blbí, aby kupovali autá kvôli značke, bez ohľadu na ich kvality. Že mať značku nestačí, ukazuje hoci MG. Z pôvodného image značky ostal len prach, jedinou prednosťou je len to, že európania meno poznajú, ale to je celé. Akú povesť budú mať elektromobily Opel, keď budú mať pod kabátom lacnú čínsku techniku za drahé peniaze?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
Úplně stejnou jako polovina ostatních elektromobilů evropských značek.

Mimochodem, Leapmotor je typickým příkladem čínské dynamiky, kdy s každou další generací modelu jsou nejmíň o 3 generace dál.

Zatímco starší modely Leapmotor jsou katastrofa, ty současné nové jsou opravdu výrazně víc dotažené. Za další 2 generace bude Leapmotor úplně jinde. Zatímco Evropa bude pořád na tom samém.

Viz BMW neue klasse. Přichází jako úžasná revoluční novinka s tím, co v Číně je dnes běžné... no bravo... Podpora BEV = podpora Číny.
Avantime
@rohYpnol "Zatímco starší modely Leapmotor jsou katastrofa..." Em...ten jeden čo mali? Kupé S01? 😁
S tým napredovaním súhlas, napríklad vďaka tomu sa o polovicu skrátil čas vývoja nového Twinga, ktoré si dal Renault spraviť v Číne ale vyrábať ho bude v Slovinsku. Premiéra ešte tento rok. To sú dva roky od konceptu.
Avantime
@traveldrive Nie sú bohviečo, lacná čínska technika...To je tvoje vnímanie, ktoré platilo pred desiatimi rokmi, ale taká B10 sa v pohode vyrovná Elroqu. A kým Škoda spraví jeho nástupcu, tá B10 už možno bude mať aj tretiu generáciu.
Tu skôr ide o to, ako budú európske značky schopné spolupracovať s čínskymi a aká bude z ich strán ochota. Viem si predstaviť, že so startupom sa jedná ľahšie ako s nejakým veľkým konglomerátom.
Asi sa zhodneme, že vo vnímaní zákazníka je dnes jedno, či má Opel elektromobil s francúzskymi alebo čínskymi črevami.
Oproti MG má Opel za sebou oveľa silnejšie zázemie, jednak celý Stellantis (SAIC v Európe nemá prakticky nič, neudržal si ako zadné dvierka ani tú britskú výrobu MG, čo teraz možno ľutujú a stále sa nevie, kde postavia novú fabriku) a okrem Stellantisu aj silnú predajnú sieť veľkého importéra Emil Frey Group. Je to násobne väčší hráč ako AutoBinck, nehovoriac o tom, že Opel je v Európe určite oveľa hodnotnejšia značka ako MG, ktoré pôsobilo prakticky len na britských ostrovoch a tiež len ako malá značka vedľa Rovera.
ericn
@Avantime ty by si koupil čínské auto? Nebo jeho klon s logem Opel, pokud by si věděl, že to, co je po kapotou je z čínské produkce? Auto není mobil nebo notebook. Já bych se teda bál a svou rodinu bych do toho neposadil...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Já bych si Zeekr, Nio nebo Xpeng klidně pořídil.

Technicky nevidím jediný důvod proč ne. Reálně důvod proč dnes nekoupit je ztráta hodnoty a jistota servisního zázemí. Ale to není věcí techniky.
traveldrive
@Avantime To by som nepovedal. Celkovo čínske produkty príliš pozitívne nevnímam, aspoň staticky som si ich prešiel na autosalóne a nenašiel som jediný, ktorý by ma nejako pozitívne zaujal. Ak to vezmem laickým pohľadom, nemám rád čínsky dizajn, nepáčia sa mi interiéry a už vôbec nie použité materiály, hlavne umelá koža na sedadlách. Neverím čínskemu infoteinmentu, pochybujem o ergonómii ovládania. Neoslovuje ma technika, čínsky vývoj ide príliš rýchle dopredu, než aby bol dostatočne otestovaný a vyzretý. Nemám dôveru k predajnej a servisnej sieti, ktorá má k dokonalosti zatiaľ ďaleko a nemám istotu, že tu ktorákoľvek zo značiek bude aj za pár rokov. V sumáre - čínske produkty nie sú dosť lacné na to, aby som bol ochotný urobiť kompromis a niečo si z ich ponuky vybrať. Asi som staromódny.
Rozhodne Opel s čínskou technikou bude mať lepší image ako MG. Ale bude to stačiť? Ja viem, už aj teraz sa predávajú BEV s čínskou technikou a európskym logom. A nie sú úplne zlé. len ceny tomu zatiaľ nezodpovedajú a aj dôvera k týmto produktom ešte trochu kríva...
Avantime
@traveldrive Určite by som mal väčšiu dôveru k Leapmotoru ako k Dongfengu, ktorý má na Slovensku pofiderný importér. Tie obavy sú na mieste, ale zatiaľ mám s čínskymi elektro lepšie skúsenosti ako napr. s Citroenom e-C3. Najviac za mňa Čína zaostáva vo vyladení jazdných asistentov a čiastočne aj ergonómii.
No a neviem aké ceny čakáš, ale tento Leapmotor B10 za 30-tisíc mi príde ako celkom fajn ponuka. Za podobnú cenu sa dnes bežne kupujú kompaktné SUV so spaľovákom.
traveldrive
@Avantime Je to vysoká suma za čínske auto všeobecne. Nemyslím si, že je dobrá cesta prísť s nabúšenými modelmi, lákajúcimi na bohatú výbavu, lepšiu ako u konkurencie, a za trochu nižšiu cenu. Ako vídame v testoch, tak tá lepšia výbava často nefunguje, ako očakávame. O spoľahlivosti a trvácnosti čínskych modelov zatiaľ nevieš. Elektronika je čínskou silnou, a zároveň aj slabou stránkou. No a kvalita - bol som sa v Petržke pozrieť na luxusné autá Voyah, v cenách 60-70 tisíc €. Predavač bol hrdý na to, čo predáva, lebo podobný Mercedes stojí aj o 15 tis.viac... A popri reči stále chodil utirať auto, ktoré asi predtým umývali, a ešte na ňom bola nejaká voda. A z pod kľučky dverí vytekali kvapky hrdze. Nesúmerné špáry medzi plechovými dielmi a okolo predných svetiel som si všimol hneď. Aj chyba na laku sa našla. Auto za 60 tisíc +. Autu za 15 tisíc človek s vedomím, že je to lacný spotrebák, takéto a podobné chyby odpustí.
P.S. Mal si ten Leapmotor B10 na test, alebo podľa čoho súdiš?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Základní cena Corsy Electric 720t.

Základní cena Leapmotor B10, konkurence Elroqu, od 690t.

Podpora BEV = podpora Číny... rohYpnol to říká celou dobu... Mimochodem výroba B10 se chystá v Zaragoze... 😆
traveldrive
@rohYpnol Keby nákupná cena auta bola všetko, tak by som s tebou súhlasil. Ale nie je. Samozrejme, cena elektrickej Corsy je uletená. Ale voči elektrickej Škode to už taká lacnota nie je.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@traveldrive Súhlas👍👍 👍
Avatar - Man Ký
Man Ký
Největší kritici Evropské unie v praxi😊 vychcané vyžírky

medium.seznam.cz/…-madarsko-199420?…
traveldrive
@Man Ký A do zrkadla si sa pozrel, ty nevinný spravodlivý?
Makovnik
Tak to je k zbliti velebnosti. Premalovavat cinske auta jak v rusku.