Technika
To je zajímavé, co automobilky vyvíjí, terénní schopnosti u aut, které si i v zimě koupíš v showroomu na Continental eco necontact.
Ono s těmi moto-novináři je to těžké. Když vyšel facelift Karoqu, kde u čtyřkolek byl použit Haldex (vím Othello - BorgWarner) šesté generace, tak někteří novináři psali, že je škoda, že Karoq zůstal u páté generace. Pak jsem si s jedním amatérským odborníkem vyměňoval názory na FB, kdy mi tvrdil, že žádná šestá generace neexistuje a když jsem mu postnul obrázek výrobce, kde se všech 6 generací srovnává, tak stejně dále tvrdil, že to není pravda - takový Petr Fiala.
Každopádně se mi líbí, že šestá generace se zbavila komutátorového motoru, u kterého otěr uhlíků znečisťoval vnitřek a bylo i pár fatálních závad, kdy se motor (komutátor) prostě úplně opotřeboval.
Každopádně se mi líbí, že šestá generace se zbavila komutátorového motoru, u kterého otěr uhlíků znečisťoval vnitřek a bylo i pár fatálních závad, kdy se motor (komutátor) prostě úplně opotřeboval.
V popisu mezinápravového Torsenu autor uvádí, že "...Při prokluzu točivý moment na jednom kole klesne, diferenciál torsen se zablokuje a přenáší točivý moment z motoru na druhé kolo..."
-Za prvé se Torsen neumí zablokovat ale jen v určitém rozsahu mění poměr momentů na svých výstupech.
-Za druhé v tomto případě Torsen nezvyšuje moment na druhém kole ale na celé druhé nápravě, autor přece popisuje mezinápravový diferenciál.
-A za třetí mezinápravový diferenciál nepřenáší točivý moment motoru, ale moment vycházející z převodovky, což je samozřejmě dost zásadní rozdíl.
Dále autor uvádí že aby byl Torsen účinný, vyžaduje alespoň minimální adhezi na každém kole. Vůbec ale nezmínil že tato adheze se běžně v praxi nahrazuje řízeným přibrzděním kola (EDS).