Bezpečnost
        @Mokrous 
Jo, tomuhle pohledu rozumím, je fakt, že hlavně v té nížině, ale postupně na čím dál větším podílu území, jsou cesty mokré nebo suché, případně po ránu suché vymrzlé. Tam je ta celoročka asi opravdu lepší a taky při vyšších teplotách v zimě míň trpí.
Jak jsem psal, já ten sníh v zimě využiju trochu častěji, jsem klidnější, když mám zimní, i když uznávám, že to třeba může být i jen subjektivní pocit.
S těmi výměnami po 4 letech určitě souhlasím, mám zkušenost se zimními nokiany, které se už i krátce před uplynutím těch 4 let začaly protáčet na mokru při každém jen malinko razantnějším rozjezdu. A pokud má člověk pevně nastavené 4 mm i v létě, tak při malém nájezdu se ty celoročky určitě vyplatí, to bez diskuse.
Jo, tomuhle pohledu rozumím, je fakt, že hlavně v té nížině, ale postupně na čím dál větším podílu území, jsou cesty mokré nebo suché, případně po ránu suché vymrzlé. Tam je ta celoročka asi opravdu lepší a taky při vyšších teplotách v zimě míň trpí.
Jak jsem psal, já ten sníh v zimě využiju trochu častěji, jsem klidnější, když mám zimní, i když uznávám, že to třeba může být i jen subjektivní pocit.
S těmi výměnami po 4 letech určitě souhlasím, mám zkušenost se zimními nokiany, které se už i krátce před uplynutím těch 4 let začaly protáčet na mokru při každém jen malinko razantnějším rozjezdu. A pokud má člověk pevně nastavené 4 mm i v létě, tak při malém nájezdu se ty celoročky určitě vyplatí, to bez diskuse.
        Taková zajímavost, Čína už umí auto ve vyšší kvalitě než frantíci, kupodivu jim nejdou gumy. Kumho je za slušnou cenu a Číňan se na ně nechytá.
        Furt se opakují ty zlomky pravd. Těch 7 stupňů je už dávno vyvrácených, nové směsi právě dovolily vyrábět celoročky. Ještě chybí narvat lepší gumy na nápravu, která se jen vozí. Na firemních autech točím 3 sady celoroček. V zimě mám gumy čerstvé a zbytečně nevyhazuju gumy s půlkou vzorku.
        No, ale celorocni s symbolem plni povinnost i vsude v zahranici.
Vidim to opacne: s vyjimkou aut, ktere v lete jezdi dlouhe cesty po dalnici, se kvalitni a moderni celorocky hodi pro vsechny.
Staram se o 5 aut.
Na Vysocine.
4 jsou na celorocnich.
Bez problemu i v hlubokem snehu.
Vidim to opacne: s vyjimkou aut, ktere v lete jezdi dlouhe cesty po dalnici, se kvalitni a moderni celorocky hodi pro vsechny.
Staram se o 5 aut.
Na Vysocine.
4 jsou na celorocnich.
Bez problemu i v hlubokem snehu.
        Jedinej zdroj relevantních informací o pneumatikách je Jonathan z Tyre Reviews. Ten jedinej umí ukázat skutečné chování pneumatik při různých podmínkách a nerecykluje "legendy", protože mimo jiné třeba chápe (a měří), že mokrá vozovka při 20℃, není totéž, co při 15℃, nebo 10℃, nebo 5℃, 2℃ atd...
Díky němu jsem přešel na celoročky a nelituju. Pro větší nájezdy se u nás dokonce vyplatí kombinace Letní/Celoroční namísto Letní/Zimní.
Já už jezdím málo a tak se mi vyplatí jen ty celoročky a po 3-4 letech nový.
Díky němu jsem přešel na celoročky a nelituju. Pro větší nájezdy se u nás dokonce vyplatí kombinace Letní/Celoroční namísto Letní/Zimní.
Já už jezdím málo a tak se mi vyplatí jen ty celoročky a po 3-4 letech nový.
        @Michal Chmelař Vyplatí se to právě s ohledem na to, na čem se u nás jezdí 99% času. A to jsou buď suché a nebo mokré, či namrzlé silnice. Sníh člověk vidí jen málokdy. A ve všem, krom jízdy po čistém sněhu je celoročka lepší. A moderní kousky už umí i ten sníh stejně jako zimní gumy a nebo mají handicap 3-5% a je na úrovni statistické chyby a nebo toho, že 4 roky stará zimní nemá šanci oproti čerstvé celoroční.
S Michelinkama nemám zkušenost. Ale mají teď nový modely. Mrkni na ten kanál a tam se vše dozvíš. Momentálně jsou na sníh skvělé nové Pirelli All Season SF3, nebo Continental AllSeason dvojky. Moje Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SealTech jsou taky skvělý.
A co se měnění týče, tak já nikdy nevozím starší gumu, než 4 roky. Pak to tvrdne a klouže. A ani pod 4mm nejezdím. To je nejvíc o hubu. Mám sice malý nájezd, ale jezdím od Chorvatska po Alpy všechno. Léto zima, žádný problém. Nikdy bych nejezdil v létě pod 4mm. Nejezdíme jenom na suchu a občas prší, že?
A to je obrovský benefit celoroček při menším nájezdu. Nemusím do pneuservisu. Maximálně přehodím přední za zadní po 2 letech a ušetřím tak na novou sadu, místo placení 8x přezouvání, vyvažování, mytí a uskladnění. + čas a stress a druhé disky.
Mít nadále 2 sady, tak mi jen ztvrdnou a vyhodím je nesjetý spolu s hromadou peněz.
Ale každý si musí vybrat sám podle toho kde, jak a kolik jezdí.
S Michelinkama nemám zkušenost. Ale mají teď nový modely. Mrkni na ten kanál a tam se vše dozvíš. Momentálně jsou na sníh skvělé nové Pirelli All Season SF3, nebo Continental AllSeason dvojky. Moje Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SealTech jsou taky skvělý.
A co se měnění týče, tak já nikdy nevozím starší gumu, než 4 roky. Pak to tvrdne a klouže. A ani pod 4mm nejezdím. To je nejvíc o hubu. Mám sice malý nájezd, ale jezdím od Chorvatska po Alpy všechno. Léto zima, žádný problém. Nikdy bych nejezdil v létě pod 4mm. Nejezdíme jenom na suchu a občas prší, že?
A to je obrovský benefit celoroček při menším nájezdu. Nemusím do pneuservisu. Maximálně přehodím přední za zadní po 2 letech a ušetřím tak na novou sadu, místo placení 8x přezouvání, vyvažování, mytí a uskladnění. + čas a stress a druhé disky.
Mít nadále 2 sady, tak mi jen ztvrdnou a vyhodím je nesjetý spolu s hromadou peněz.
Ale každý si musí vybrat sám podle toho kde, jak a kolik jezdí.
        @MihiCZ posli prosbu treba do Ameriky.. tam jezdi vsichni na celorockach. A ja uz par let taky a to najezdim 40k rocne vcetne 3x rocne alpy..
        @MihiCZ  Nesmysl. To dávno neplatí. Krom veder jsou celoročky naprosto parádní záležitost. Alpy v zimě - žádný problém. Na mokro v chladu nic lepšího není.
        @Ja Prvni 123 moderni celorocky jsem mel na aute minulou zimu a je to ve snehu velka bida. Kolikrat jsem nemohl vyjet kopec. Uz to na aute nechci. Pujdou dojezdit na zadek a na predek normalni poradny zimaky.
        @MihiCZ  Evidentně se jen špatně chápeme. Já netvrdím, že píšeš nesmysly o kombinaci celoroční/zimní vysoko v Alpách. Já jen psal, že toto by bylo u nás nesmysl a stojím si pevně za tím, že u nás je lepší kombinace Letní/Celoroční. Protože celoroční porazí zimní gumu v zimním období úplně ve všem, krom sněhu a i tam už se TOP5 prémiových celoroček dostává maximálně na 0-5% rozdílu v trakci a brzdné dráze. To znamená třeba 40 vs 41 metrů. To fakt není na debatu. Znova opakuju, že jediný problém celoroček je maximální brzdný efekt na suchu v horku.
Ano, nejde předvídat zvířata, co skočí do cesty, ale jiné účastníky provozu už ano. A když mi někdo vjede do cesty tak rozdíl rychlostí nebude asi plných 130 km/h a víc. A musel by mi do cesty vletět na suchu a v teple, nebo spíš horku. To je jediný moment na debatu.
Já se po 35 letech za volantem rozhodl na základě zkušeností a jasných dat pro moje řešení. Pokud bych najel víc, měnil bych Letní/Celoročky, ale najedu málo a nebudu si namlouvat, že vyhazováním tisíců ročně bude nejen můj život ve větším bezpečí. Silnice jsou plné magorů a šrotů na kolech a o pneu už nemá cenu se bavit vůbec. Přes 90% lidí na to kašle úplně a jede jen na hospodských legendách a škudlí a o fyzice nemají ani páru. Já jediné riziko svých pneu znám a podle toho jezdím a nemám problém. A až to do mě někdo narve, nebude to o gumách, ale o mozku.
Ano, nejde předvídat zvířata, co skočí do cesty, ale jiné účastníky provozu už ano. A když mi někdo vjede do cesty tak rozdíl rychlostí nebude asi plných 130 km/h a víc. A musel by mi do cesty vletět na suchu a v teple, nebo spíš horku. To je jediný moment na debatu.
Já se po 35 letech za volantem rozhodl na základě zkušeností a jasných dat pro moje řešení. Pokud bych najel víc, měnil bych Letní/Celoročky, ale najedu málo a nebudu si namlouvat, že vyhazováním tisíců ročně bude nejen můj život ve větším bezpečí. Silnice jsou plné magorů a šrotů na kolech a o pneu už nemá cenu se bavit vůbec. Přes 90% lidí na to kašle úplně a jede jen na hospodských legendách a škudlí a o fyzice nemají ani páru. Já jediné riziko svých pneu znám a podle toho jezdím a nemám problém. A až to do mě někdo narve, nebude to o gumách, ale o mozku.
        @MB1975 Jestliže najezdíte 40k ročně, tak kombo letní a zimní bude pro Vás výhodnější a bezpečnější. S takovým ročním nájezdem celoročky nedávají smysl.
        @MihiCZ Setrenie na nespravnom mieste? To povedz tym, co jazdia 10rocne zimaky a kupuju cinske nedorobky lebo su lacne.
        @Michal Chmelař Přesně tak. Mně se i nejlepší zimní Continental při 4. zimě smekal na mokru jako na ledu. Časová degradace je u pneu stejnej prevít jako u baterií. Je to jen chemie.
        @Ja Prvni 123  Já teď jezdím Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SealTech a krom té brzdné dráhy za horka je to bez výhrad. Hlučnost minimální a spotřeba skvělá.
Letní byly hlučnější a možná bych ušetřil 0,1-0,2 l/100, ale nejsem si tím jistý.
Ony jsou samozřejmě normálně funkční i na dálnici ve 30℃, akorát kdybys musel brzdit opravdu na doraz, tak tady by to udělalo 2-3 délky auta ze 130 na 0 kmh. Prostě se ta guma žvejká. Občas na nich lítám i 160-180 a nikdy nebyl problém. Jen když jsem testoval ostré brzdy až do ABS, tak tam prostě cítíš, že to jede dál, než letní. A jsou na to měření na TyreReviews, která to ukazují.
Letní byly hlučnější a možná bych ušetřil 0,1-0,2 l/100, ale nejsem si tím jistý.
Ony jsou samozřejmě normálně funkční i na dálnici ve 30℃, akorát kdybys musel brzdit opravdu na doraz, tak tady by to udělalo 2-3 délky auta ze 130 na 0 kmh. Prostě se ta guma žvejká. Občas na nich lítám i 160-180 a nikdy nebyl problém. Jen když jsem testoval ostré brzdy až do ABS, tak tam prostě cítíš, že to jede dál, než letní. A jsou na to měření na TyreReviews, která to ukazují.
        @JirkaII 
No, to je zakladni predpoklad.
"Stlacena tma" je proste problem, lhostejno jestli je letni nebo zimni.
No, to je zakladni predpoklad.
"Stlacena tma" je proste problem, lhostejno jestli je letni nebo zimni.
        @Mokrous Uplny souhlas.
A i na te letni dalnici jsou bezpecne.
Jen jsou zbytecne o neco hlucnejsi a vedou ke zvysene spotrebe, proti kvalitnim letnim.
Tedy ve stejnem rozmeru a kvalite.
A i na te letni dalnici jsou bezpecne.
Jen jsou zbytecne o neco hlucnejsi a vedou ke zvysene spotrebe, proti kvalitnim letnim.
Tedy ve stejnem rozmeru a kvalite.
        @vencelín Doslovny souhlas.
Tak to reknu jinak: moderni celorocky jsou na urovni tech zimnich.
Ale ano, jsou situace, kdyz uz gumy nepomuzou.
Porad zustava rozhodujicim prvkem bezpecnosti ta soucastka mezi sedackou a volantem.
😄
Tak to reknu jinak: moderni celorocky jsou na urovni tech zimnich.
Ale ano, jsou situace, kdyz uz gumy nepomuzou.
Porad zustava rozhodujicim prvkem bezpecnosti ta soucastka mezi sedackou a volantem.
😄
        A ještě kontrolní otázka. Že to budou kvalitní pneu s nejlepšími výsledky v testech je jasné. Která prémiová začka to ale nebude?
        @Zetti vzdycky davam na zadek mizerny zimaky na dojeti a dopredu ty lepsi. Delam to tak uz 25 let. Nevim proc by me mel predbihat zadek, kdyz ma auto ESP.
        @ryccardo az ti zadek bude předbíhat predek, tak se nebudeš stacit divit. Kdyz zimaky tak vsecky 4
        Nejdůležitější je nemít staré a sjeté pneu. Vítěz testu není tak podstatný, stačí nějaká střední střída. Sebelepší pneumatika stářím výrazně ztrácí na přilnavosti.
        @KANKUNEN Kdybych si musel vybrat mezi čínským netopýrem nebo francouzským šnekem, vzal bych toho šneka. Na víně se to docela dá a nehrozí z toho žádné choroby.
        Dobry, tak se vsichni vyblbnete ted v rijnu a hoblujte si zimaky pri 10+ teplotach a ja zimaky navliknu jako vzdy cca za mesic.
        @Mokrous Snad těch 180 jezdíte na rovné dálnici v nízkém provozu a ne když je 30C. 
Dávat pozor a předvídat se snaží každý slušný řidič, ale všechny účastníky provozu opravdu neuhlídáte.
K té zvěři… Mě takhle v hezký letní den skočila srnka do cesty, navíc jsem nejel v autě sám. Losí test na vlastní kůži, byl jsem rád za kvalitní letní pneu. Vy si třeba tohle riziko uvědomujete a dobrovolně podstupujete, ale kolik lidí tady bez jediného argumentu slepě olajkovalo celoročky pro každou situaci.
Jinak už jsem psal, že kombinace letní/celoroční si umím v určitých případech představit. Přijde mi to jako zajímavý nápad pro lidi, kteří nejezdí po zasněžených silnicích - což není můj případ.
Ve zbytku s Vámi naprosto souhlasím a přeji mnoho šťastných km.
Dávat pozor a předvídat se snaží každý slušný řidič, ale všechny účastníky provozu opravdu neuhlídáte.
K té zvěři… Mě takhle v hezký letní den skočila srnka do cesty, navíc jsem nejel v autě sám. Losí test na vlastní kůži, byl jsem rád za kvalitní letní pneu. Vy si třeba tohle riziko uvědomujete a dobrovolně podstupujete, ale kolik lidí tady bez jediného argumentu slepě olajkovalo celoročky pro každou situaci.
Jinak už jsem psal, že kombinace letní/celoroční si umím v určitých případech představit. Přijde mi to jako zajímavý nápad pro lidi, kteří nejezdí po zasněžených silnicích - což není můj případ.
Ve zbytku s Vámi naprosto souhlasím a přeji mnoho šťastných km.
        @ptr078  Od toho snad mají pneumatiky různá označení a podle toho si je snad kupuješ, ne? Snad tu nemusíme znovu rozebírat označení DOT, XL, FR, EV, AO, Indexy rychlostí H, T, V, W, Z, nebo nosností 94, 98, 101,....
Já třeba cíleně koupil verzi bez XL i když to je dnes zázrak sehnat. A je to mnohem pohodlnější.
Já třeba cíleně koupil verzi bez XL i když to je dnes zázrak sehnat. A je to mnohem pohodlnější.
        @Mokrous Psal jsem “přezouvejte na kvalitní letní a zimní pneu”. Žádné šlupky jsem nezmiňoval. Stará pneumatika není kvalitní i kdyby byla pozlacená. Stejně tak nějaká čínská mrcha.
Krizové situace nenastávají jen, že jedete jako čuňa, ale že tak jede někdo jiný. Předvídat všechny srnky, divočáky a hovada na silnici dost dobře nejde.
Kombinace celoroční/zimní vysoko v Alpách mi dává větší smysl než letní/celoroční v ČR - i když to si v určitých případech, také dokážu představit. Do ČR jsem nic takového nedoporučoval, tak nevím proč mi píšete o nesmyslech.
Kvalitní letní a zimní pneu bude ve většině případů bezpečnější kombo než celoročky. To je prostě fakt, který nevyvrátíte a proto ta moje původní prosba. Ano, stojí to více peněz a pokud si to někdo nemůže dovolit, je lepší když bude jezdit na kvalitních celoročkách než na šlupkách.
Osobně měním každé 3 roky, za tu dobu najedu sotva 30k km. Pneu si nechávám profesionálně skladovat, což je také kapitola sama pro sebe.
Jak tu psal Pepa “Guma je to jediné co drží auto na silnici.” Tak na tom prosím nešetře, pokud nemusíte. A pokud nemáte na to, abyste své auto udržovali v dobré kondici, tak prosím raději nejezděte autem vůbec - to teď nemyslím přímo na Vás Mokrousi, ale všeobecně.
Krizové situace nenastávají jen, že jedete jako čuňa, ale že tak jede někdo jiný. Předvídat všechny srnky, divočáky a hovada na silnici dost dobře nejde.
Kombinace celoroční/zimní vysoko v Alpách mi dává větší smysl než letní/celoroční v ČR - i když to si v určitých případech, také dokážu představit. Do ČR jsem nic takového nedoporučoval, tak nevím proč mi píšete o nesmyslech.
Kvalitní letní a zimní pneu bude ve většině případů bezpečnější kombo než celoročky. To je prostě fakt, který nevyvrátíte a proto ta moje původní prosba. Ano, stojí to více peněz a pokud si to někdo nemůže dovolit, je lepší když bude jezdit na kvalitních celoročkách než na šlupkách.
Osobně měním každé 3 roky, za tu dobu najedu sotva 30k km. Pneu si nechávám profesionálně skladovat, což je také kapitola sama pro sebe.
Jak tu psal Pepa “Guma je to jediné co drží auto na silnici.” Tak na tom prosím nešetře, pokud nemusíte. A pokud nemáte na to, abyste své auto udržovali v dobré kondici, tak prosím raději nejezděte autem vůbec - to teď nemyslím přímo na Vás Mokrousi, ale všeobecně.
        Otazka... skusal niekto michelin crossclimate 3? Chodia mi tu ponuky, kde sa pise, ze je vhodna aj pre ev. Nemaju nahodou ev gumy inu konstrukciu? Nemaju zosilnenu bocnicu koli vahe? Tym padom nebude to zbytocne tvrde pre normalne auto?
        @MihiCZ  Sorry, ale co je nejčastější? Mokro a tepleji než 13-15℃ a nebo mokro a chladněji než 13-15℃?  A kde to víc klouže? Na suchu a nebo na mokru? A co víc klouže? Nová špičková guma a nebo zteřelá a tvrdá stará neprémiová šlupka?
Za 35 let jsem s předokolkou zapadl jen 1x v kalamitě na Vysočině na cestě s výstrahou, že se neudržuje.
Nikdy se mi nestalo, že bych za sucha neměl kontrolu nad vozidlem a že bych po tečně vyjel ze zatáčky ven. Zato na mokru v chladnu na letních pravidelně. A na 4 letých zimních taky. Od té doby co jezdím celoroční GY, nemám problém nikde. Základ je čumět před sebe a předvídat a nesledovat jen testy 100-0 na horkém asfaltu. A taky kupovat nový gumy. A je lepší po 3 letech koupit nový celoročky, než předstírat na šest let starých zimních/letních, že dělám pro bezpečnost maximum. Taky tu je ještě ekologická zátěž a finance. A když někdo najede jen 10-15 tisíc ročně, tak by byl magor, aby pořád vyhazoval peníze za 2 sady a servis. Ale nikomu tu volbu neberu.
+ jsem níže psal, že pro větší nájezdy se u nás dokonce vyplatí kombinace Letní/Celoroční namísto Letní/Zimní. Kombinace Celoroční/Zimní, jak jsi psal u Alp, by u nás byla naopak úplný nesmysl.
www.youtube.com/watch?…
Za 35 let jsem s předokolkou zapadl jen 1x v kalamitě na Vysočině na cestě s výstrahou, že se neudržuje.
Nikdy se mi nestalo, že bych za sucha neměl kontrolu nad vozidlem a že bych po tečně vyjel ze zatáčky ven. Zato na mokru v chladnu na letních pravidelně. A na 4 letých zimních taky. Od té doby co jezdím celoroční GY, nemám problém nikde. Základ je čumět před sebe a předvídat a nesledovat jen testy 100-0 na horkém asfaltu. A taky kupovat nový gumy. A je lepší po 3 letech koupit nový celoročky, než předstírat na šest let starých zimních/letních, že dělám pro bezpečnost maximum. Taky tu je ještě ekologická zátěž a finance. A když někdo najede jen 10-15 tisíc ročně, tak by byl magor, aby pořád vyhazoval peníze za 2 sady a servis. Ale nikomu tu volbu neberu.
+ jsem níže psal, že pro větší nájezdy se u nás dokonce vyplatí kombinace Letní/Celoroční namísto Letní/Zimní. Kombinace Celoroční/Zimní, jak jsi psal u Alp, by u nás byla naopak úplný nesmysl.
www.youtube.com/watch?…
        @KANKUNEN no pravda je ta ze celorocky jsou zde celou dobu. Jen poslednich cca 25 let vitezila gumarenska lobby nad zdravym rozumem. Takze lidi dokonale zblbli. Ta komedie z prezouvanim v našich klimatických podmínkách je k smichu.
        @iczek @ptr078 @Miorolo @Mokrous @MB1975 Vždyť jste to tady sami v podstatě všichni napsali. To je vždycky, celoročky jsou super, až na {doplňte si}. Někde vysoko v Alpách by kombinace celoročky/zimní měla asi větší smysl, ale jsme v Čechách.
Každý centimetr brzdné dráhy, větší přilnavost za nejčastějších podmínek, může být rozdíl mezi nehodou a pouhou krizovou situací. Šetříte na nesprávném místě.
Někdo zmiňoval nevím proč US. Tam je to zrovna dost šílený, za vzor bych je nedával.
Každý centimetr brzdné dráhy, větší přilnavost za nejčastějších podmínek, může být rozdíl mezi nehodou a pouhou krizovou situací. Šetříte na nesprávném místě.
Někdo zmiňoval nevím proč US. Tam je to zrovna dost šílený, za vzor bych je nedával.
        Jedno je jasne .. kvalitne ( letne/zimne )  pneu su na aute zaklad... ja uz mam zimaky... nema zmysel uz vyckavat... darmo ze poobede je 14 aj viac stupnov... co z toho ked clovek jazdi rano 5.30 do prace a vonku su vtedy 2 stupne nad nulou   ... tieto zimaky uz ja dojazdim  ( oni este vydrzia aj dalsiu sezonu .. letne ale mam uz dost zjazdene a tu uz nove nekupujem ) ... a na jar planujem uz poriesit druhe auto
        Nevím jak se opakuje stejný obrázek s většinou řidičů přežívajících na poslední chvíli ale já máma zkušenost takovou že fronty se tvoří už začátkem října, většina řidičů se snaží přezout dříve ale aut je prostě hodně 🙏. V srpnu by to asi šlo v pohodě😊
        Kdyby mě neodradily celoročky Goodyear gen.2, které byly nic moc celý rok a po třech letech se začaly odlamovat kousky běhounu, asi bych na celoročkách jezdil i teď. Vývoj ale popolezl i v tomto odvětví. Až dojezdím l+z sadu zřejmě se k celoročkám vrátím.
        U nás ve středočeské kotlině přezouvame na začátku prosince, pokud to počasí vyžaduje. V pneuservisu bývá klid a pohoda, čili i čas na pár slov.
Ovšem jižní Morava to je jiná. Břeclav, Hodonín to je kraj slunce a tepla.
Ovšem jižní Morava to je jiná. Břeclav, Hodonín to je kraj slunce a tepla.
        @Ja Prvni 123 
Nový, byť i hluboký sníh není z hlediska adheze to nejhorší. Na čerstvé sněhu se dá i s letníma (když nejsou sjeté). O poznání horší je adheze na té uježděné srajdě či na ledu (tam už leckdy nepomůžou ani zimní, pokud si do nich nenatlučete hřebíky).
Nový, byť i hluboký sníh není z hlediska adheze to nejhorší. Na čerstvé sněhu se dá i s letníma (když nejsou sjeté). O poznání horší je adheze na té uježděné srajdě či na ledu (tam už leckdy nepomůžou ani zimní, pokud si do nich nenatlučete hřebíky).









V jakém ohledu se vyplatí přezouvat letní/celoroční namísto letní/zimní? Myslím, že celoročky obvykle stojí zhruba stejně jako zimní.
Celoročky jsem si vyzkoušel, když jsem koupil zánovní Mazdu CX-5 AWD, na které byly celoročky Michelin CrossClimate 2. Nebyly špatné, zvládaly i letní provoz, dokonce cestu po dálnicích přes celou Itálii, ale v zimě jsem měl pocit, že hlavně na hlubším sněhu nebo na takovém tom měkkém sněhu kolem 0 stupňů nejsou jako zimní. Ne že bych s nimi byl nespokojený, ale nebydlím úplně v nížině, tak nakonec převážilo rozhodnutí vrátit se k přezouvání letní/zimní, koupil jsem na zimu continentaly a jsem spokojený.
Věřím, že hlavně v nížině a na menší nájezdy celoročky určitě stačí. Jen se asi musí častěji měnit, nejen kvůli obvyklému doporučení měnit po 4 letech, ale třeba i proto, že když je po nějaké době používání sjedete během léta někam na hranici 4 mm nebo pod ni, musíte je stejně vyměnit, protože v zimě musí mít pneu min. hloubku dezénu právě 4 mm, jinak nesplňují podmínky pro zimní provoz. Někdo by na nich třeba ještě příští letní sezonu odjezdil, ale to by musel na zimu přezout.